/1/ Dopravní úřad rozhodne o žádosti o udělení licence pro vnitrookresní linkovou osobní dopravu ve lhůtě 45 dnů od jejího podání, pro ostatní vnitrostátní linkovou osobní dopravu ve lhůtě 60 dnů od jejího podání. Jedná-li se o mezinárodní linkovou osobní dopravu, rozhodne Ministerstvo dopravy o žádosti o udělení licence ve lhůtě 30 dnů od doručení povolení od příslušného úřadu cizího státu pro vedení linky na území tohoto státu.
/1/ Dopravní úřad rozhodne o žádosti
o udělení licence pro vnitrookresní linkovou
osobní dopravu nebo městskou autobusovou dopravu
ve lhůtě 45 dnů od jejího podání,
pro ostatní vnitrostátní linkovou osobní
dopravu ve lhůtě 60 dnů od jejího
podání. Jedná-li se o mezinárodní
linkovou osobní dopravu, rozhodne Ministerstvo dopravy
a spojů o žádosti o udělení licence
ve lhůtě 30 dnů od doručení
povolení od příslušného úřadu
cizího státu pro vedení linky na území
tohoto státu. Pro projednání žádosti
o udělení licence platí pro příslušný
dopravní úřad ustanovení § 11
odstavec 3 obdobně.
/2/ Ve veřejném zájmu na uspokojování
přepravních potřeb může dopravní
úřad nebo Ministerstvo dopravy a spojů
vázat udělení licence na souhlas dopravce
s provozováním jiné linky nebo vedením
linky odlišně od žádosti dopravce nebo
na uzavření smlouvy o závazku veřejné
služby (§ 19).
/3/ Dopravní úřad, nebo jedná-li se
o mezinárodní linkovou osobní dopravu Ministerstvo
dopravy a spojů, licenci neudělí,
jestliže:
a) žádost o udělení licence nebyla z hlediska bezpečnosti silničního provozu odsouhlasena příslušným orgánem Policie České republiky,
b) přepravní potřeby v přepravním spojení, kde bude linka vedena, jsou uspokojivě zajištěny provozem jiné osobní dopravy, která je dotována,
c) nesouhlasil-li dopravce s vázáním udělení licence podle odstavce 2,
d) nebylo pro mezinárodní silniční
dopravu uděleno zahraniční povolení
úřadem cizího státu.
___________________
6/ Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích
(silniční zákon).
/4/ Dopravní úřad a Ministerstvo dopravy
a spojů mohou v rozhodnutí o udělení
licence stanovit podmínky provozování linkové
osobní dopravy.
V rozhodnutí o licenci dopravní úřad, nebo jedná-li se o mezinárodní linkovou osobní dopravu Ministerstvo dopravy a spojů uvede:
a) formu linkové osobní dopravy, včetně údaje, zda jde o vnitrostátní nebo mezinárodní dopravu, u zvláštní linkové dopravy kategorie cestujících,
b/ vedení linky a názvy zastávek,
b) označení a vedení linky,
c) datum zahájení provozu linkové osobní dopravy,
d) dobu, na kterou se licence uděluje,
e) případný rozsah bezbariérové přepravy cestujících s omezenou schopností pohybu a orientace,
f) další podmínky provozování
linkové osobní dopravy, pokud o nich rozhodne.
/1/ Ve veřejném zájmu na uspokojování
přepravních potřeb nebo v zájmu bezpečnosti
dopravy, může dopravní úřad,
nebo jedná-li se o mezinárodní linkovou osobní
dopravu Ministerstvo dopravy a spojů,
zahájit řízení o změně
rozhodnutí o udělení licence.
/2/ V rámci řízení o změně
rozhodnutí podle odstavce 1 mohou dopravní úřad
a Ministerstvo dopravy a spojů uložit
dopravci rozšíření podmínek nebo
jejich změnu oproti předchozímu rozhodnutí
o udělení licence.
Dopravní úřad, nebo jedná-li se o mezinárodní linkovou osobní dopravu Ministerstvo dopravy a spojů, licenci odejme, jestliže držitel licence:
a) závažným způsobem porušuje povinnosti stanovené tímto zákonem,
b) neplní podmínky stanovené v licenci,
c) nezačal provozovat linkovou osobní dopravu na základě udělené licence,
d) o odejmutí licence požádal.
Licence pozbývá platnosti:
a) uplynutím doby, na kterou byla udělena,
b) zánikem koncese nebo povolení,
c) rozhodnutím dopravního úřadu nebo
rozhodnutím Ministerstva dopravy a spojů,
jedná-li se o mezinárodní linkovou osobní
dopravu, o odejmutí licence.
/1/ Dopravce ve veřejné linkové dopravě
předloží jízdní řád
a jeho změnu ke schválení dopravnímu
úřadu, nebo jedná-li se o mezinárodní
linkovou osobní dopravu Ministerstvu dopravy a spojů.
Dopravní úřad, nebo jedná-li se o
mezinárodní linkovou osobní dopravu Ministerstvo
dopravy a spojů, jízdní řád
nebo jeho změnu schválí, splňuje-li
náležitosti stanovené prováděcím
předpisem. Příslušným ke schválení
jízdního řádu nebo jeho změny
je dopravní úřad příslušný
k rozhodování o udělení licence.
/2/ Schválený jízdní řád
postoupí dopravní úřad Ministerstvu
dopravy a spojů, které vede pro potřeby veřejnosti
celostátní informační systém
o jízdních řádech. Ministerstvo dopravy
a spojů může vedením tohoto systému
pověřit právnickou osobu.
/3/ Z důvodů veřejného
zájmu může dopravní úřad,
nebo jedná-li se o mezinárodní linkovou osobní
dopravu Ministerstvo dopravy a spojů, rozhodnout
o změně jízdního řádu
i v době jeho platnosti.
/4/ S výjimkou případů uvedených
v odstavci 3 lze změny jízdních řádů
provádět pouze v návaznosti na změny
jízdního řádu v železniční
dopravě v termínech zveřejněných
Ministerstvem dopravy a spojů v Obchodním věstníku.
/5/ Na rozhodování o jízdních
řádech se nevztahují obecné předpisy
o správním řízení.
/6/ Způsob zpracování, obsah
a vyhlašování jízdního řádu
a jeho změn a organizaci celostátního
informačního systému stanoví
prováděcí předpis.
/7/ Ustanovení odstavce 2 a 4 se nevztahují
na jízdní řády městské
autobusové dopravy.
(1) Dopravce ve veřejné linkové
dopravě je povinen
a) zahájit provoz na lince ke dni, který je stanoven v licenci a provoz linky udržovat po dobu platnosti licence,
b) vydat a uveřejnit jízdní řád, jeho změny, smluvní přepravní podmínky a tarif,
c) provozovat dopravu podle jízdního řádu, smluvních přepravních podmínek a tarifu,
d) spojem uvedeným v jízdním řádu přepravit každého, jsou-li splněny smluvní přepravní podmínky a tarif a nebrání-li tomu okolnosti, které dopravce nemůže odvrátit nebo jim zabránit,
e/ označit vozidla příslušné linky názvem cílové zastávky a zajistit identifikaci řidiče vozidla,
e) označit vozidlo příslušné linky názvem výchozí a konečné zastávky spoje, zajistit identifikaci řidiče a průvodčího jménem nebo služebním číslem, označit bezbariérové vozidlo mezinárodním symbolem přístupnosti, v městské autobusové dopravě dále označit vozidlo číslem linky,
f) zřídit označník zastávky s jejím názvem, pokud zastávka nebyla dosud zřízena, a vyvěsit na něm jízdní řád; v městské dopravě dále číslo linky,
g) zajistit údržbu označníku zastávky, pokud ho sám zřídil, případně přispívat na jeho údržbu jinému zřizovateli,
h) pečovat o bezpečnost přepravovaných osob a jejich zavazadel a zabezpečit první pomoc a náhradní dopravu v případě, že se stane účastníkem dopravní nehody, pro kterou nelze spoj dokončit,
i) vytvářet podmínky pro přepravu
osob s omezenou schopností pohybu a orientace.
(1) Řidič a průvodčí
vozidla veřejné linkové dopravy nebo jiná
osoba pověřená dopravcem veřejné
linkové dopravy a vybavená kontrolním odznakem
nebo průkazem dopravce (dále jen "pověřená
osoba") je oprávněna dávat cestujícím
pokyny a příkazy k zajištění
jejich bezpečnosti, bezpečnosti a plynulosti dopravy
nebo bezpečnosti ostatních cestujících.
Pověřená osoba je oprávněna
a) vyloučit z přepravy cestujícího a uložit cestujícímu zaplatit přirážku, pokud přes upozornění nedodržuje přepravní řád, pokyny a příkazy pověřené osoby, znečišťuje vozidlo, nebo pokud svým chováním ruší klidnou přepravu cestujících nebo ostatní cestující jinak obtěžuje; vyloučením z přepravy nesmí být ohrožena bezpečnost a zdraví cestujícího,
b) nepřipustit k přepravě nebo vyloučit z přepravy zavazadlo cestujícího nebo zvíře s ním přepravované, pokud jsou překážkou bezpečné a pohodlné přepravy cestujících nebo ohrožují zdraví cestujících nebo pokud jejich přepravu neumožňují přepravní podmínky, zejména obsaditelnost vozidla,
c) uložit cestujícímu, který se
neprokázal platným jízdním dokladem,
zaplatit přirážku nebo vyžadovat od cestujícího
osobní údaje potřebné na vymáhání
přirážky.
(2) Cestující je povinen
a) dbát pokynů a příkazů pověřené osoby, které směřují na zajištění bezpečnosti a plynulosti dopravy, jeho bezpečnosti nebo bezpečnosti ostatních cestujících,
b) na výzvu pověřené osoby se prokázat platným jízdním dokladem; nemůže-li se prokázat platným jízdním dokladem, zaplatit přirážku, nebo se prokázat osobními údaji, potřebnými na vymáhání zaplacení přirážky.
(3) Výši přirážky stanoví
dopravce v přepravních podmínkách.
Výše přirážky nesmí přesáhnout
částku 500 Kč.
(1) Podmínky, za nichž se přepravují
osoby, jejich zavazadla a věci a zvířata
s nimi přepravovaná v silniční dopravě
a integrované dopravě, stanoví přepravní
řád. V přepravním řádu
se uvede zejména
a) vznik a ukončení přepravní smlouvy mezi dopravcem a cestujícím a způsob prokazování jejího vzniku,
b) náležitosti jízdního dokladu, způsob placení jízdného a posuzování platnosti jízdních dokladů (včetně případů, kdy se na přepravě podílí více dopravců),
c) podmínky, za nichž si lze předem zakoupit místo k sezení,
d) podmínky přepravy dětí, dětských kočárků, cestujících s omezenou schopností pohybu a orientace a vozíků pro invalidy,
e) způsob vracení jízdného při neprovedení přepravy,
f) rozsah a podmínky přepravy zavazadel, včetně podmínek, za nichž si lze jako zavazadlo vzít nebezpečné věci,
g) podmínky přepravy zvířat,
h) podmínky přepravy autobusových zásilek.
(2) Přepravní řád stanoví
vyhláškou Ministerstvo dopravy a spojů. Dopravce
může v přepravních podmínkách
odlišně od přepravního řádu
stanovit podmínky uvedené v odst. 1 písm.
c), f), g) a h).
(1) Provozovatel celostátní, regionální,
tramvajové, trolejbusové nebo speciální
dráhy nebo dopravce v drážní dopravě
na těchto dráhách je oprávněn
provozovat náhradní autobusovou dopravu za přerušenou
drážní dopravu na dráze. Linka náhradní
autobusové dopravy se přitom nesmí směrově,
tarifně a rozsahem provozu odlišovat od přerušené
drážní dopravy na dráze.
(2) Provozovatel dráhy nebo drážní
dopravy podle odstavce 1 může provozovat náhradní
autobusovou dopravu, pokud má platnou koncesi pro silniční
motorovou dopravu osobní podle zvláštního
předpisu.5/ Pro provozování náhradní
autobusové dopravy, která nepřesahuje 45
kalendářních dnů po sobě jdoucích,
se nevyžaduje udělení licence a schválení
jízdního řádu; vedení trasy
dopravní cesty a umístění zastávek
musí být z hlediska bezpečnosti odsouhlaseny
příslušným orgánem Policie České
republiky.
(3) Provozovatel dráhy nebo drážní
dopravy podle odstavce 1 je povinen označit vozidlo použité
pro náhradní autobusovou dopravu slovy "náhradní
doprava". Ustanovení § 18 písm. e) se
použijí přiměřeně.".
(4) Náhradní doprava musí umožnit
přepravu osob s omezenou schopností pohybu a orientace
v rozsahu odpovídajícím přerušené
drážní dopravě na dráze.
/1/ Závazky veřejné služby se pro
účely tohoto zákona rozumí závazky
provozní, přepravní a tarifní v linkové
osobní dopravě ve prospěch státu nebo
samosprávné územní jednotky, které
je dopravce v linkové osobní dopravě povinen
přijmout a které by jinak ve svém obchodním
zájmu nepřijal nebo by je přijal pouze zčásti.
/2/ Závazek veřejné služby v linkové
osobní dopravě vzniká na základě
písemné smlouvy uzavřené mezi dopravním
úřadem, obcí, nebo jedná-li se o mezinárodní
linkovou osobní dopravu, Ministerstvem dopravy a dopravcem.
/3/ V případě naléhavé potřeby
ve veřejném zájmu může závazek
veřejné služby vzniknout na základě
rozhodnutí dopravního úřadu, nebo
jedná-li se o mezinárodní linkovou osobní
dopravu, Ministerstva dopravy ještě před uzavřením
písemné smlouvy o závazku veřejné
služby podle odstavce 2. Toto rozhodnutí může
být vydáno pouze na dobu určitou, maximálně
na dobu šesti měsíců. Odvolání
proti tomuto rozhodnutí nemá odkladný účinek.
Příslušným k rozhodování
je dopravní úřad, který rozhoduje
o udělení licence.
/4/ Dopravní úřad, obec nebo Ministerstvo
dopravy jsou povinni nahradit dopravci, který plní
závazek veřejné služby, prokazatelnou
ztrátu vzniklou v důsledku plnění
tohoto závazku. Tato ztráta se hradí z rozpočtu
příslušných okresních úřadů,
obcí nebo Ministerstva dopravy.
/l/ Závazky veřejné služby se
pro účely tohoto zákona rozumí závazky
provozní, přepravní a tarifní ve veřejné
linkové dopravě ve veřejném zájmu
za účelem zajištění dopravní
obslužnosti území, které je dopravce
ve veřejné linkové dopravě povinen
přijmout a které by jinak ve svém obchodním
zájmu nepřijal nebo by je přijal pouze zčásti.
/2/ Závazek veřejné služby ve
veřejné linkové dopravě vzniká
na základě písemné smlouvy uzavřené
mezi dopravním úřadem, obcí, nebo
jedná-li se o mezinárodní veřejnou
linkovou dopravu, Ministerstvem dopravy a spojů a dopravcem.
/3/ V případě naléhavé
potřeby ve veřejném zájmu na zajištění
základní dopravní obslužnosti území
může závazek veřejné služby
vzniknout na základě rozhodnutí dopravního
úřadu, nebo jedná-li se o mezinárodní
veřejnou linkovou dopravu, Ministerstva dopravy a spojů,
ještě před uzavřením písemné
smlouvy o závazku veřejné služby podle
odstavce 2. Příslušným k rozhodování
je dopravní úřad, který rozhoduje
o udělení licence. Toto rozhodnutí může
být vydáno pouze na dobu určitou, maximálně
na dobu 6 měsíců. Odvolání
proti tomuto rozhodnutí nemá odkladný účinek.
/4/ V případě, že závazkem
veřejné služby podle odstavce 2 nebo odstavce
3 vzniká dopravci povinnost provozovat veřejnou
linkovou dopravu, na kterou nemá licenci, zahájí
příslušný dopravní úřad
řízení o udělení licence bez
návrhu dopravce.
/1/ Základní dopravní obslužnost
území je doprava do škol, do úřadů,
k soudům, do zdravotnických zařízení
poskytujících základní zdravotní
péči a do zaměstnání, včetně
dopravy zpět. Rozsah podílu státu na jejím
zajištění stanoví podle místních
podmínek území příslušný
dopravní úřad.
/2/ Rozhodováním o udělení licence
jednotlivým dopravcům a schvalováním
jízdních řádů dopravců
se zabezpečuje základní dopravní obslužnost
vzájemným propojením jednotlivých
linek a spojů a jejich propojením s drážní
dopravou. V případě, že se tímto
způsobem nezabezpečí potřebná
základní dopravní obslužnost, je dopravní
úřad oprávněn použít ustanovení
§ 19 o závazcích veřejné služby.
/3/ Ostatní dopravní obslužností
se rozumí zbývající dopravní
potřeby území. Ostatní dopravní
obslužnost, pokud není zajištěna v rámci
rozhodování o licenci nebo při schvalování
jízdních řádů, zabezpečuje
obec nebo svazek obcí6a/ smlouvou o závazcích
veřejné služby podle § 19 odst. 2.
/1/ Prokazatelnou ztrátu vzniklou dopravci v důsledku
zajišťování dopravní obslužnosti
plněním závazků veřejné
služby je povinen nahradit:
a) dopravní úřad z rozpočtu okresního úřadu, jedná-li se o zajišťování základní dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou,
b) obec ze svého rozpočtu, jedná-li se o zajišťování ostatní dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou,
c) Ministerstvo dopravy a spojů, jedná-li
se o zajišťování základní
dopravní obslužnosti mezinárodní veřejnou
linkovou dopravou.
/2/ Uzavírá-li se závazek veřejné služby na zajištění dopravní obslužnosti území smlouvou podle § 19 odst. 2, je povinnou součástí této smlouvy dopravcem předložený předběžný odborný odhad prokazatelné ztráty za celé období, na které se závazek veřejné služby uzavírá. Dopravní úřad, obec nebo Ministerstvo dopravy a spojů uhradí prokazatelnou ztrátu ve výši tohoto předběžného odborného odhadu zvýšeného pouze o nepředvídatelné prokazatelné náklady.
/3/ Vzniká-li závazek veřejné služby na zajištění základní dopravní obslužnosti rozhodnutím dopravního úřadu nebo Ministerstva dopravy a spojů podle § 19 odst. 3, vyzve dopravní úřad nebo Ministerstvo dopravy a spojů dopravce před vydáním rozhodnutí k předložení předběžného odborného odhadu prokazatelné ztráty za celé období, na které má být rozhodnutí vydáno, a stanoví lhůtu k jeho předložení. Při úhradě prokazatelné ztráty se postupuje podle odstavce 2.
/4/ Dopravní úřad nebo Ministerstvo dopravy a spojů jsou oprávněny v rámci výkonu státního odborného dozoru kontrolovat použití finančních prostředků na zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou z rozpočtu okresního úřadu, z rozpočtu obce nebo ze státního rozpočtu.
/5/ Vymezení prokazatelné ztráty, způsob
výpočtu předběžného odborného
odhadu prokazatelné ztráty, způsob výpočtu
prokazatelné ztráty, pravidla na přidělování
finančních prostředků z příslušných
rozpočtů, doklady, kterými musí být
výpočty prokazatelné ztráty doloženy,
a způsob výkonu státního odborného
dozoru nad financováním dopravní obslužnosti,
stanoví prováděcí předpis.
___________________
6a/ Zákon č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní
zřízení), ve znění pozdějších
předpisů.
/1/ Vlastníci a správci pozemních
komunikací na trase linky jsou povinni strpět umístění
zařízení pro označení zastávky
jen v nezbytně nutném rozsahu. Vznikne-li vlastníku
pozemní komunikace v důsledku umístění
zařízení pro označení zastávky
majetková újma, je (dopravce v linkové
osobní dopravě) zřizovatel označníku
zastávky povinen zaplatit za vzniklou újmu
náhradu.
/2/ Umístění označníku
zastávky podle odstavce 1 není zvláštním
užíváním pozemní komunikace podle
zvláštního předpisu6/.
/l/ Provozovatel taxislužby je povinen vozidlo taxislužby
označit střešní svítilnou s nápisem
"TAXI" a vybavit jej úředně ověřeným,
řádně registrujícím a zaplombovaným
taxametrem.
/2/ Provozovatel taxislužby je povinen zajistit, aby řidič
vydal cestujícímu doklad o zaplacení jízdného.
/2/ Provozovatel taxislužby je povinen zajistit, aby
řidič při provozování taxislužby
používal taxametr podle odstavce 1 a vydal cestujícímu
doklad o zaplacení jízdného.
/3/ Podrobnosti o technických podmínkách
provozování taxislužby a náležitosti
dokladu podle odstavce 2 stanoví prováděcí
předpis.
/1/ Nebezpečné věci jsou látky a předměty,
pro jejichž vlastnosti (zejména jedovatost, žíravost,
hořlavost, výbušnost, samozápalnost,
infekčnost, radioaktivitu) může být
jejich přepravou ohrožena bezpečnost osob a
věcí, nebo ohroženy složky životního
prostředí.
/2/ Silniční dopravou je dovoleno přepravovat
pouze nebezpečné věci vymezené mezinárodní
smlouvou, kterou je Česká republika vázána
a která byla zveřejněna ve Sbírce
zákonů7/.
/3/ Nebezpečné věci stanovené prováděcím
předpisem, jejichž přepravou může
být zvlášť ohrožena bezpečnost
osob a věcí nebo ohroženy složky životního
prostředí, lze přepravovat jen na základě
povolení ministerstva dopravy; to neplatí pro přepravu
nebezpečných věcí prováděnou
ozbrojenými silami při plnění vlastních
úkolů.
___________________
7/ Evropská dohoda o mezinárodní silniční
dopravě nebezpečných věcí -
ADR (Ženeva, 1957) zveřejněná ve Sbírce
zákonů pod č. 64/1987.
/4/ Povolení podle odstavce 3 se uděluje k přepravním
výkonům na určité časové
období, nejvýše na jeden rok. V tomto povolení
může ministerstvo dopravy stanovit podmínky
týkající se omezení nakládky
nebo vykládky na určitých místech
a v určité době, trasy na dopravní
cestě a doprovodu.
/5/ Nebezpečné věci je dovoleno podávat
k přepravě a přepravovat jen při dodržení
zvláštních podmínek stanovených
zvláštními předpisy(8/) 7/
a prováděcím předpisem. Ze
lhůt a podmínek stanovených zvláštními
předpisy7/ a prováděcím
předpisem může Ministerstvo dopravy a spojů
u nově vyvinutých výrobků, technologií,
obalové techniky a u jiných nově vyvinutých
prvků udělit výjimky.
/1/ Odesílatel je povinen předat dopravci pro každou
zásilku nebezpečných věcí průvodní
listinu, v níž jsou nebezpečné věci
deklarovány. Odesílatel je povinen upozornit dopravce
na nebezpečí vyplývající z
povahy přepravovaných nebezpečných
věcí a ve stanovených případech
předat dopravci písemné pokyny pro případ
mimořádné události. Prováděcí
předpis stanoví způsob deklarace nebezpečných
věcí v průvodní listině, kdy
je třeba zpracovat písemné pokyny pro přepravu
nebezpečných věcí, včetně
obsahu těchto pokynů.
/2/ Dopravce je povinen přezkoušet podle dokladů
předaných mu odesílatelem, zda nebezpečné
věci podané k přepravě je dovoleno
v silniční dopravě přepravovat, a
zabezpečit, aby osádka vozidla byla obeznámena
s povahou nebezpečných věcí a s opatřeními
uvedenými v písemných pokynech. Osádka
vozidla je povinna podle předaných pokynů
postupovat.
/1/ Dopravce je oprávněn použít k přepravě
nebezpečných věcí jen vozidla, která
jsou způsobilá k této přepravě.
Podmínky způsobilosti vozidel k přepravě
nebezpečných věcí stanoví zvláštní
předpis.
/2/ Dopravce je povinen zajistit, aby přepravu nebezpečných
věcí prováděli jen řidiči,
kteří jsou k této přepravě
způsobilí. Podmínky způsobilosti řidičů
k přepravě nebezpečných věcí
stanoví zvláštní předpis.
/3/ Dopravce je povinen zajistit, aby řidič při
přepravě nebezpečných věcí
měl ve vozidle průvodní listinu pro každou
zásilku nebezpečných věcí zvlášť,
povolení k přepravě nebezpečných
věcí podle § 21 odst. 3, písemné
pokyny podle § 22 odst. 1 a další doklady podle
zvláštních předpisů7/.(8/)
___________________
(/8/ Zákon České národní
rady č. 61/1988 Sb., o hornické činnosti,
výbušninách a o státní báňské
správě, ve znění pozdějších
předpisů. Zákon č. 238/1991 Sb., o
odpadech. Nařízení vlády ČSR
č. 192/1988 Sb., o jedech a jiných látkách
škodlivých zdraví, ve znění pozdějších
předpisů.).