(pokračuje Wagner)
A tím je jasné, že jsou to všechny rozpočtové kapitoly, které jsou v působnosti ministra školství, ministra práce, ministra kultury a ministra zdravotnictví a je to úplně jedno pro naše rozhodování. My to dáváme do působnosti příslušného ministra a rozhodnutí poté bude záviset na něm. Domnívám se, že to je technicky přijatelné řešení a že tu úpravu můžeme udělat.
Místopředseda PSP Jaroslav Zvěřina: Pan kolega Brožík nám sdělí, jestli souhlasí s touto úpravou, která byla navržena.
Poslanec František Brožík: Pane předsedající, my jsme návrhem této novely zákona chtěli řešit břemena váznoucí na majetku vydaném oprávněným osobám. Všechny resorty, které měly zájem řešit v rámci této pětistovky své potřeby, předložily na náš požadavek skutečně podklady, které mám všechny k dispozici.
Pokud Akademie věd nepředložila jakýkoli svůj požadavek, já si myslím, že prostředky nebudeme dávat do jednotlivých resortů na posílení rozpočtových prostředků, stejně to jsou prostředky vázané na zvláštním účtu Ministerstva financí a Ministerstvo financí je bude uvolňovat na základě schválení jednotlivých akcí.
Místopředseda PSP Jaroslav Zvěřina: Pan ministr financí. Děkuji, pane kolego. Pan ministr financí se ujme slova.
Ministr financí ČR Ivan Pilip: Nechci zdržovat sněmovnu legislativně technickou dlouhou diskusí, ale kompetenční zákon nedává ministerstvu školství zodpovědnost nebo kompetenci za konkrétní financování vědy, tedy ani Akademii věd, nýbrž za obecný systém financování, což je věc jiná, a ani formálně rozpočet Akademie věd nepředkládá ministr školství.
Takže se obávám, že dobře míněný návrh pana předsedy Wagnera věc neřeší. Klidně to s ním přijmeme, ale problém tím nevyřešíme. Domnívám, že je možné to schválit tak, jak to je, a učinit dílčí úpravy exekutivním rozhodnutím .
Místopředseda PSP Jaroslav Zvěřina: Děkuji. Pan kolega Wagner.
Poslanec Jozef Wagner: Domnívám, že má-li pravdu pan ministr, pak je to velmi špatně, protože pak to, co bylo příčinou usnesení rozpočtového výboru 261... Přečtu text: "m) k převodu 15 miliard na zvláštní účet státních finančních aktiv ke krytí nezbytných výdajů vyvolaných zánikem věcných břemen váznoucích na majetku vydaném oprávněným osobám" a teď přichází text vztahující se speciálně k akademii "a ke krytí nezbytných výdajů souvisejících s náhradou za majetek státu sloužící účelům výzkumu a vývoje vydaný oprávněným osobám".
Kdybychom schválili text, který je uveden v návrhu pod písm. d), pak všechno to, co se vztahuje na Akademii věd, vypadává, protože akademie nejenže není explicitně uvedena, ale navíc jsou všechny prostředky rozděleny a na akademii nezbylo nic.
V tom případě bych tento návrh nemohl doporučit. Děkuji.
Místopředseda PSP Jaroslav Zvěřina: Děkuji. Já myslím, že sněmovna rozhodne hlasováním, a prosím tedy, aby byly předneseny jednotlivé pozměňovací návrhy, jak padly ve druhém čtení.
Pan kolega Gross si přeje vystoupit jako předseda klubu.
Poslanec Stanislav Gross: Já se vzdávám slova.
Místopředseda PSP Jaroslav Zvěřina: Vzdáváte se slova, takže se slova ujme pan kolega Grůza.
Poslanec Jan Grůza: Myslím, že nic nebrání tomu, abychom začali hlasovat. Navrhuji hlasovat o bodu A.
Místopředseda PSP Jaroslav Zvěřina: Ano, takže hlasujeme o bodu A, tak jak je uveden v tisku č. 260/6.
Poslanec Jan Grůza: Pan ministr doporučuje, já doporučuji.
Místopředseda PSP Jaroslav Zvěřina: Ptám se, kdo souhlasí s tímto návrhem, nechť zdvihne ruku a stiskne tlačítko v hlasování číslo 369. Kdo je proti tomuto návrhu?
Konstatuji, že návrh byl přijat, když pro hlasovalo 155, proti nebyl nikdo z poslanců.
Další návrh, pane kolego.
Poslanec Jan Grůza: Nyní navrhuji hlasovat o bodu D. Zpravodaj doporučuje, ministr doporučuje.
Místopředseda PSP Jaroslav Zvěřina: Kdo podporuje tento návrh, nechť zvedne ruku a stiskne tlačítko v hlasování číslo 370. Kdo je proti tomuto návrhu?
Konstatuji, že tento návrh byl přijat. Pro hlasovalo 154, proti byl 1 z poslanců.
Další návrh.
Poslanec Jan Grůza: Návrhy B a C jsou podle mne nehlasovatelné v tomto okamžiku, takže můžeme hlasovat o návrhu zákon jako celku.
Promiňte, ještě návrh C1 je nehlasovatelný, ale návrh C2 je hlasovatelný, omlouvám se.
Pan ministr doporučuje, zpravodaj doporučuje.
Místopředseda PSP Jaroslav Zvěřina: Takže budeme hlasovat o návrhu poslance Vymětala pod bodem C2.
Kdo souhlasí s tímto návrhem, nechť zdvihne ruku a stiskne tlačítko. Kdo je proti tomuto návrhu? Děkuji.
Konstatuji, že tento návrh byl přijat, když pro hlasovalo 146 a proti byli 4 poslanci. (Hlasování číslo 371.)
Nyní si dovolím předložit k hlasování návrh jako celek. Přednesu návrh usnesení, o kterém budeme hlasovat.
"Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s vládním návrhem zákona, kterým se doplňuje zákon České národní rady č. 500/1990 Sb., o působnosti orgánů České republiky ve věcech převodů vlastnictví státu k některým věcem na jiné právnické nebo fyzické osoby, ve znění pozdějších předpisů, podle sněmovního tisku 260, ve znění schválených pozměňovacích návrhů."
Kdo podporuje tento návrh zákona, nechť zdvihne ruku a stiskne tlačítko v hlasování číslo 372. Kdo je proti tomuto návrhu?
Konstatuji, že návrh zákona byl přijat, když pro hlasovalo 159 a proti nebyl nikdo z poslanců.
Nyní žádám zpravodaje, aby uvedl návrh doprovodného usnesení sněmovny. Bylo něco takového navrženo?
Poslanec Jan Grůza: Pane předsedající, domnívám se, že jsme přijali bod C2 poslance Vymětala, a tím jsme vlastně zákonem nahradili to, co bychom jinak stanovili doprovodným usnesením. Hlasování o tomto doprovodném usnesení je bezpředmětné.
Místopředseda PSP Jaroslav Zvěřina: Ano, děkuji, omlouvám se. Končím projednávání bodu č. 106.
Děkuji panu ministrovi, děkuji zpravodajovi.
Nyní máme před sebou bod
28.
Návrh změny rozpočtu Fondu národního majetku České republiky pro rok 1998
/sněmovní tisk 447/
Protože jsme nezvolili prezidium Fondu národního majetku, domnívám se, že tento bod není hlasovatelný. Ale pan ministr má zřejmě jiný názor. Prosím, pane ministře.
Ministr financí ČR Ivan Pilip: Pane předsedající, dámy a pánové, obávám se, že tu je velmi složitý výklad zákona. Možná bych přečetl stanovisko legislativy parlamentu, která se odvolává na § 9 odst. 1 a říká, že "vypracovat návrh rozpočtu fondu a předkládat jej k projednání vládě patří do působnosti prezidia fondu".
Prezidium fondu, jelikož bylo odvoláno, už návrh znovu neprojednávalo před předložením vládě a potažmo parlamentu.
***