V. Řešení vztahů k dosud nepřevzatému
majetku
1. Spolupráce s OkÚ, magistráty
Jelikož není dosud ukončeno navraceni majetku
podle zákona č. 497/1990 Sb., je nutné v
úzké spolupráci s orgány státní
správy a samosprávy dohledat nepřevzatý
majetek a vymáhat jeho vydání i pomoci soudních
sporů. Jednotlivé okresní úřady
a magistráty Fond již v tomto duchu kontaktoval a
informoval (viz dopis v příloze č. 6) a zároveň
požádal o spolupráci. Velké úsilí
bude nutné v tomto směru vynaložit zejména
v lednu 1994 na kontrolu a připadnou opravu podaných
soudních žalob, protože hrozí nebezpečí
promlčeni nároku dnem 31. 1. 1994. Na koordinaci
vedení a zahajování soudních sporů
v souvislosti s vymáháním majetku bývalého
SSM Fond uzavře smlouvu s externí advokátní
kanceláří, protože jinak je celá
akce, vzhledem ke svému rozsahu, vlastními silami
Fondu nezvládnutelná.
2. Ztráty v evidovaném majetku
Porovnáním všech dostupných evidenčních
seznamů a kontrolních výsledků, které
byly pořízeny před i po přijeti zákona
č. 497/1990 Sb., zjistit ztráty, příčiny
a původce jejich vzniku. Dále je třeba analyzovat
všechny dostupné materiály ještě
pro jiný účel, aby bylo možno na základě
vyhodnocení zákonné odpovědnosti,
úkolů a povinnosti vyplývajících
ze zákonných norem, vládních nařízeni
a pracovních pokynů (vydaných po listopadu
1989 v souvislosti s majetkem SSM), vyhledat a označit
osoby, které zapříčinily současnou
velmi nepřehlednou, neutěšenou a zřejmě
manipulovanou situaci.
3. Dosud neznámý majetek
Zvláštní kapitolou a předmětem
dohledání bude ten majetek, který, nebyl
po listopadu 1989 dosud nikde zaevidován. Klíčem
k tomuto majetku by měly být předlistopadové
evidence SSM, připadne poznatky pamětníků.
VI. Vztah k veřejnosti
Této otázce přikládá Fond velikou
vážnost. Fond musí získat u veřejnosti
podporu, činnost Fondu musí být prezentována
jako nový způsob správy majetku, který
patři neurčenému okruhu občanů
a přitom musí být využíván
pouze ve prospěch těchto občanů.
V prvé fázi by měla být akcentována
úloha správce majetku a působišť
na občany, aby aktivně upozorňovali na případné
ztráty majetku SSM či jeho nepřiznání.
V druhé fázi je třeba řádně
objasnit účel a pravidla poskytování
prostředků z Fondu a tímto způsobem
již během prvé fáze směrovat
jednotlivé organizace v jejich činnosti, aby v budoucnu
vyhověly podmínkám Fondu. Je pochopitelné,
že tyto organizace se nemohou plné podřídit
cílům Fondu, pokud by tyto cíle byly vytvořeny
uměle. Na druhou stranu Fond by zase neměl být
poplatný činnostem jednotlivých organizaci.
V prvé fázi navrhujeme dohodnout s Českou
televizi případně s ČTF několik
jednoduchých modelů informování veřejnosti
např. pomoci krátkých filmů a šotů,
pravidelným zveřejňováním zpráv
o činnosti Fondu.
V průběhu doby bude nutné soustředit
se na jednotlivé případy, které již
veřejnost zná a prezentovat zejména způsob,
jakým by Fond tyto záležitosti řešil.
Dále Fond musí najít nejvhodnější
způsob, jak informovat o své činnosti a záměrech
dětskou, a mládežnickou veřejnost, jak
zveřejňovat podmínky a kritéria vyhlašovaných
grantů nebo projektů. Bylo by například
možné vydávat vlastní (čtvrtletní
či pololetní) zpravodaj nebo využívat
po dohodě s vydavatelem (např. Mladá fronta
a.s.) stránky již existujících a vycházejících
dětských a mládežnických časopis.
VII. Postavení Fondu vůči státu
V současné době Fond je dle zákona
právnickou osobou, neziskovou organizaci s mezním
podílem nákladů a s povinnosti udržet
celkovou hodnotu majetku. Jediným zdrojem příjmů
pro zabezpečeni činnosti Fondu, je podíl
na zisku obchodních společností. Z předběžného
ekonomického rozboru vyplývá, že u nich
dojde ke konci roku 1993 k ztrátě 30 - 35. mil Kč,
s úvěrovým zatížením 126
mil. Kč. Z těchto skutečností vyplývá,
že v nejbližších 2 - 5 letech nebudou schopny
finančně podporovat Fond. Dalším reálným
zdrojem příjmů může být
zcizeni - odprodej majetku.
Zdroje příjmů:
Jelikož je Fond v podstatě neziskovou organizaci,
je nutno získat stálý zdroj příjmů
s ohledem na možnosti:
a) zabezpečení poslání Fondu
b) tvorbu fondu rezervního, stimulačního
a oprav
Fond spravuje majetek ve vlastnictví České
republiky a proto je nutné stanovit, do jaké kategorie
organizaci Fond náleží. Možnou formou
jak toho dosáhnout je zařazeni Fondu do kategorie
státních fondů s osvobozením od dani
a poplatků bez vazby na státní rozpočet.
Tímto se řeší možnosti využiti
příjmů pro zabezpečeni činnosti
Fondu, snížení části příjmů
formou odprodeje majetku a tím zvýšení
možnosti jej využit pro děti a mládež
formou nájmu za provozní náklady.
Vzhledem k tomu, že majetek nebude nikdy sloužit k výdělečné
činnosti mimo účel Fondu, bylo by vhodné,
aby stát našel způsob, jak oprostit Fond od
placení daní, poplatků státu. Fond
bude vyvíjet úsilí ve spolupráci s
parlamentem a vládou k zajištění předchozího.
Příloha č. 1: Přehled o činnosti
výboru Fondu děti a mládeže
1. Zasedání výboru:
4.5. Praha | 14.9. Praha |
12.5. Praha | 29.9. Praha |
26.5. Olomouc | |
6.10. Praha | |
3.6. Olomouc | 13.10. Praha |
16.6. Praha | 21.10. Seč |
23.6. Praha | 27.10. Praha |
22.7. Olomouc | 10.11. Praha |
12.-14.11. Seč | |
18.8. Praha | 24.11. Praha |
2. Důležitá legislativní data:
23. 3.1993 - Parlament ČR zřídil Fond děti
a mládeže Zákonem č.113/93 Sb.
22. 4.1993 - Parlament ČR zvolil předsedu a členy
výboru Fondu Usnesením PS č.108
19. 5.1993 - Vláda ČR jmenovala členy dozorčí
rady Fondu děti a mládeže Usnesením
Vlády ČR č.250
20. 5.1993 - Parlament ČR zvolil člena výboru
Fondu Usnesením PS č.121
- Parlament ČR stanovil měsíční
odměny předsedovi a členům výboru
Fondu Usnesením PS č.124
7. 7.1993 - Vláda ČR schválila vyjádření
k návrhu Statutu Usnesením Vlády ČR
č.369
9. 7.1993 - Parlament ČR schválil Statut Fondu dětí
a mládeže Usnesením PS č.174
25. 8.1993 - Předseda výboru Fondu dětí
a mládeže jmenoval ředitele Fondu děti
a mládeže
13. 9.1993 - Okresní soud v Ostravě zapsal svým
usnesením Firm 19 527/93-Rg.AXVIII 926 Fond dětí
a mládeže do obchodního rejstříku
11.10.1993 - Usnesení Okresního soudu v Ostravě
o zapsáni Fondu dětí a mládeže
do obchodního rejstříku nabylo právní
moci
3.11.1993 - Vláda ČR vzala svým Usnesením
č. 618 na vědomí návrh rozpočtu
Fondu dětí a mládeže na rok 1993, odvolala
a jmenovala člena dozorčí rady Fondu a stanovila
výši měsíční odměny
předsedovi a členům dozorčí
rady Fondu
9.11.1993 - Parlament ČR schválil rozpočet
Fondu dětí a mládeže na rok 1993
3. Obsah jednání výboru Fondu děti
a mládeže
(Výpis některých projednávaných
otázek)
4.5.1993
- předseda výboru vydal Prozatímní
jednací řád výboru Fondu s platností
do schválení Statutu Fondu
- projednání a připomínkování
návrhu Statutu Fondu
12.5.1993
- projednání a odsouhlasení návrhu
Statutu Fondu
26.5.1993
- informace o rozhodnuti ministra hospodářství
č. 47
- jmenování sekretáře výboru
Fondu
3.6.1993
- pověření předsedy výboru
Fondu jednáním o převedení S klubu
v Olomouci pod přímou správu Fondu dnem jeho
registrace
16.6.1993
- ustavení odborných skupin:
- ekonomické a právní
- pro podporu činnosti děti a mládeže
- pro dohledání majetku
- návrh na revokaci rozhodnutí min. hospodářství
č.47 23. 6.1993
- projednání připomínek ministrů
vlády ČR k návrhu Statutu
22.7.1993
- organizační zabezpečení zapsání
Fondu do obchodního rejstříku
18.8.1993
- informace o znění dodatku k rozhodnutí
min. hospodářství č. 47
- zvolení místopředsedy výboru Fondu
- informace o schválení Statutu Fondu Poslaneckou
sněmovnou
14.9.1993
- projednání situace v CKM a.s.
- žádost na MH o vypracování dohody
o způsobu a náležitostech předání
majetku bývalého SSM a o předložení
jmenného seznamu, životopisů a dokladů
osvědčujících občanskou bezúhonnost
členů dozorčích rad, představenstev
a vedení obchodních společností
- do 30.10.1993 dokončit práce na programu činnosti
Fondu
- dopis obchodním společnostem o omezení
práv nakládat s majetkem do konce t.r.
29.9.1993
- projednání situace v AGM a.s.
-.informace o návrhu dohody o způsobu a náležitostech
předání majetku bývalého SSM
- předložení návrhu rozpočtu
Fondu na rok 1993 a návrhu organizační struktury
Fondu
6.10.1993
- projednání situace v Junia a.s.
- doporučení výboru Fondu ustavit pražskou
kancelář Fondu
- doporučení projednat na MH převzetí
některých pracovníků 0-26 tohoto ministerstva
- schválení návrhu rozpočtu do konce
roku 1993 s úpravami (zvýšeni o 500 tis. Kč,
textové úpravy komentáře) k projednání
v Parlamentu ČR
13.10.1993
- projednání situace ve Stavocentral a.s.
- termín dokončení zpracování
tematických okruhů jednotlivých pracovních
skupin - 30.10.1993
- schválení podávání informací
o činnosti Fondu
- úprava znění dopisu obchodním společnostem
o omezeni práv nakládat s majetkem
21.10.1993
- projednání situace Junior centrum a.s.
27.10.1993
- projednání situace v MF a.s.
- projednání připomínek k protokolu
o převzetí majetku bývalého SSM Fondem
- předložení návrhu organizačního
řádu
10.11.1993
- seznámeni s kandidáty do představenstev
a dozorčích rad obchodních společnosti
- projednání návrhu rozpočtu na rok
1994
12.-14.11.1993
- program činnosti Fondu na rok 1994
- rozpočet na rok 1994
- organizační řád Fondu
- problematika předávání majetku bývalého
SSM min. hospodářství Fondu
Seznámení výboru Fondu se situací
v jednotlivých obchodních společnostech proběhla
za účasti členů dozorčích
rad, představenstev a vedení těchto společností.
Předseda, členové výboru a ředitel
Fondu se zúčastnili jednání, týkajících
se předmětu činnosti Fondu v Poslanecké
sněmovně, na ministerstvech, v obchodních
společnostech a na úřadech státní
správy.
Převedením finančních prostředků
ze zvláštního účtu ministerstva
hospodářství na účet Fondu
a jejich použitím, dojde ke sníženi majetku,
což neumožňuje zákon.
Přehled o činnosti dozorčí rady
Fondu dětí a mládeže
1. Zasedání dozorčí rady:
26. 5. Olomouc | 24. 8. Praha |
8. 6. Praha | 28. 9. Praha |
22. 6. Praha | 19.10. Praha |
27. 7. Praha | 9.11. Praha |
30.11. Praha |
2. Obsah jednání dozorčí rady Fondu
dětí a mládeže:
(Výpis některých projednávaných
otázek)
26. 5. 1993
- společné zasedání s výborem
Fondu, dohodnuty zásady spolupráce
- ustavující zasedání dozorčí
rady, řízením rady pověřen
Ing. V.Dušek
8. 6. 1993
- seznámení se s problematikou převzetí
majetku bývalého SSM
- způsob financování činnosti výboru
Fondu a dozorčí rady
22. 6. 1993
- projednání připomínek ke Statutu
Fondu
- informace o jednáni výboru Fondu se zástupci
MH ČR
27. 7. 1993
- odstoupení Ing. V. Duška z funkce člena dozorčí
rady v souvislosti s jeho zvolením Parlamentem ČR
do funkce člena Nejvyššího kontrolního
úřadu (neslučitelnost výkonu obou
funkcí).
- žádost na MŠMT o výběr kandidáta
k doplnění dozorčí rady
- informace o nutnosti projednat rozpočtové náklady
na činnost Fondu do konce roku
- informace o činnosti výboru Fondu
24. 8. 1993
- zvolení Ing. J. Strouhala předsedou dozorčí
rady
- informace o činnosti výboru Fondu
- projednání činnosti výkonného
aparátu Fondu a postup při přebírání
majetku bývalého SSM
28. 9. 1993
- informace o činnosti výboru Fondu a o zapsání
Fondu do obchodního rejstříku
- problematika vzájemné spolupráce mezi výborem
Fondu a dozorčí radou
19.10.1993
- projednání doporučeni doz. rady k platovému
zařazení ředitele a pracovníků
výkonného aparátu Fondu
- informace o průběhu jednání výboru
Fondu s představiteli společností AGM a.s.,
Junia s.r.o, a Stavocentral a.s.
- informace o přípravách k podpisu protokolu
o předání majetku bývalého
SSM
- informace o způsobu poskytováni informaci o práci
výboru Fondu a dozorčí rady
9.10.1993
- informace o projednání rozpočtu na rok
1993 ve vládě a v Poslanecké sněmovně
- informace o závěrečných jednáních
o textu souhrnného protokolu o předání
majetku bývalého SSM ministerstvem hospodářství
Fondu dětí a mládeže
- projednání problematiky zdaňování
Fondu a oceňováni majetku ministerstvem hospodářství
ČR
Příloha č. 2: Souhrnný protokol
o předání a převzetí
Předávající: Ministerstvo hospodářství
ČR
zastoupené ministrem Doc. Ing. Karlem Dybou, CSc.
(dále "předávající")
Přejímající: Fond děti
a mládeže
zastoupený předsedou výboru Fondu dětí
a mládeže Břetislavem Vernerem, CSc.
(dále "přejímající")
Dnem podpisu tohoto protokolu Začíná předávající
předávat a přejímající
přejímat do správy a využívání
majetek bývalého SSM, který zůstává
v souladu s § 2 zákona č. 113/93 Sb. ve vlastnictví
České republiky a podle S 18 zákona č.
113/93 Sb. se svěřuje dnem účinnosti
Zápisu Fondu dětí a mládeže do
obchodního rejstříku přejímajícímu.
1. Movitý a nemovitý majetek včetně
vložených investic bývalého SSM, který
je ke dni předání ve vlastnictví České
republiky. Nemovitý majetek se předává
v cenách dolomených znaleckým posudkem, movitý
majetek v cenách doložených odhadem provedeným
způsobem uvedeným v příloze č.
10. Předání a převzetí bude
doloženo dílčím předávacím
protokolem (příloha č.1), který bude
obsahovat soupis majetku, jeho pořizovací hodnotu,
jeho cenu k 13. 9. 1993 doloženou znaleckým posudkem
nebo odborným odhadem ne starším 3 měsíce,
jeho umístěni a vyčíslení a
zdůvodnění rozdílů mezi předávaným
majetkem a majetkem převzatým na základě
ústavního zákona č. 497/1990 Sb. zmocněnci.
Součástí dílčího předávacího
protokolu (příloha č.1) budou doklady o ocenění
majetku, výpisy a evidence nemovitostí (nabývací
titul) se zapsaným vlastníkem "Česká
republika" a informace o případném zástavním
právu a výši zástavy, jakou i soupis
pohledávek a závazků k majetku bývalého
SSM, které nebyly vloženy do obchodních společností.
2. Peněžní prostředky uložené
na zvláštním účtě Ministerstva
hospodářství ČR pro soustředění
finančních prostředků z hospodaření
a transformace majetku bývalého SSM. Předání
a převzetí bude doloženo dílčím
předávacím protokolem (příloha
č.2), který bude obsahovat objem předávaných
peněžních prostředků a jejich
pohyb na zvláštním účtě
MH ČR č. 10030-10026-001/0710 od jeho zřízení
při MH ČR. Do doby převodu prostředků
na Ministerstvo hospodářství ČR byl
účet veden na Federálním ministerstvu
financi.
3. Majetkové účasti na podnikání
obchodních společností vzniklých z
majetku bývalého SSM, který podle ústavního
zákona č. 497/1990 Sb. podléhá navrácení.
Předání a převzetí bude doloženo
dílčím předávacím protokolem
(příloha č.3, č. 3a), který
bude obsahovat počet a hodnotu akcií vkladu společníka,
doklad o výši základního jmění
a ověřený propočet jeho výše.
Ministerstvo hospodářství ČR zajisti
z pověření Fondu dětí a mládeže
do 15. 12. 1993 vklad majetku bývalých Správ
účelových zařízení s
výjimkou nemovitého majetku a vložených
investic do základního jmění JUNIE,
s.r.o. Zahrnutí majetku bývalé Středočeské
správy účelových zařízení
do základního jmění JUNIE s.r.o. bude
v propočtu základního jmění
uvedeno samostatně. Základ bude doložen rozvahou
JUNIE s.r.o. k i. 6. 1993 a propočtem výše
základního jmění. Pro provedení
odhadu movitého majetku bude použita příloha
č. 10 tohoto protokolu.
Ministerstvo hospodářství ČR dále
zajistí z pověření Fondu dští
a mládeže do 15. 12. 1993 opravu základního
jmění u akciových společností,
která bude doložena rozvahou společnosti ke
dni jejího vzniku (resp. ke dni odsouhlasenému příslušným
Finančním úřadem pro uzavření
účetní závěrky bývalé
jiné státní organizace) a propočtem
opraveného základního jmění
respektujícím metodiku konstrukce základního
jmění při transformaci jiné státní
organizace na státní akciovou společnost.
Ministerstvo hospodářství ČR zajistí
do 20. 12. 1993 podání návrhu na zápis
schválené opraveně výše základního
jmění u akciových společnosti a u
JUNIE, s.r.o. k obchodnímu soudu.
Návrh na opravu výše základního
jmění obchodních společností
předloží Ministerstvo hospodářství
ČR k odsouhlasení vládě ČR.
Kopii návrhu zároveň předá
Fondu dětí a mládeže.
Předmětem dílčího předávacího
protokolu (příloha č. 3a) budou majetkové
účasti ve výší dolovené
schválenou opravou základního jmění
u akciových společností a schváleným
zvýšením základního jmění
JUNIE, s.r.o. Opravené základní jmění
bude obsahovat i pohledávky po lhůtě splatnosti,
které nebyly před vznikem obchodní společnosti
odepsány.
Dílčím předávacím protokolem
(příloha č.3) budou předány
vklady České republiky do obchodních společností
podle stavu zapsaného u obchodního soudu k 13. 9.
1993.
Dále předávající předává
a přejímající přejímá
práva a povinnosti, která přešla na
Fond dětí a mládeže podle 18 odst. 4
zákona č. 113/93 Sb.
4. Práva a povinnosti zakladatele obchodních společností
vzniklých a majetku bývalého SSM. Předání
a převzetí bude doloženo dílčím
předávacím protokolem (příloha
č. 4), který bude obsahovat údaje o založení
společnosti doložené ověřenými
doklady (zakladatelská listina, stanovy, výpis z
obchodního rejstříku - usneseni soudu), přehled
personálního obsazení statutárních
orgánů společnosti, přehled obsazeni
vedoucích funkcí ve společnosti, včetně
jmenovacích dekretů, zplnomocnění
k manažerských smluv nebo dokladu o stanovení
platu a podílu na zisku ve stavu platném ke dni
podpisu tohoto protokolu, všechny nápisy ze zasedání
představenstev, dozorčích rad a valných
hromad společností, zápisy ze zasedání
zvláštní komise MH ČR pro majetek bývalého
SSM. Součástí dílčího
předávacího protokolu (příloha
č.4) bude dále kopie účetních
závěrek obchodních společnosti k 30.
6. 1993, kopie účetních závěrek
ke dni zániku jiných státních organizací
(CKM, RVZ Seč, Mladá fronta, AGM a Stavocentral)
vstupní rozvaha akciových společností
vzniklých z těchto státních organizaci,
kopie souhrnu účetních závěrek
JUNIE, s.r.o. a bývalých Správ účelových
zařízení k 31. 5. 1993 a vstupní rozvaha
JUNIE, s.r.o. k 1. 6. 1993. Přílohou č. 11
k tomuto protokolu bude předána informace o nemovitém
a movitém majetku vloženém do akciových
společností. Příloha č. i!
bude obsahovat soupis nemovitostí (včetně
pozemků) s uvedením jejich pořizovací
hodnoty a hodnoty doložené znaleckým odhadem,
případného zástavního práva
a výše zástavy, vyjádřené
hodnoty movitého Majetku a hodnoty investic vložených
do cizího majetku. Příloha č. 11 bude
dále obsahovat vyčíslení rozdílu
mezi současným objemech nemovitého a movitého
a vložených investic společnosti a jeho objemu
převzatým na základě ústavního
zákona č. 497/90 Sb. zmocněnci. Součástí
přílohy č. 11 budou výpisy z evidence
nemovitosti k nemovitostem ve vlastnictví akciových
společností.
5. Práva zastupovat Českou republiku ve sporech
vedených proti osobám, které nevydaly majetek
podle ústavního zákona č. 49?/1990
Sb. Předání a převzetí soudních
sporů, které řešilo Ministerstvo hospodářství
ČR ke dni podpisu tohoto protokolu, bude doloveno dílčím
předávacím protokolem (příloha
č. 5), který bude obsahovat přehled sporů,
veškerou spisovou dokumentaci k vedeným sporům
včetně případných zmocnění
pro MH ČR k vedení soudních sporů
za jiné subjekty a informací o jednotlivých
případech. Dílčí předávací
protokol (příloha č. 5) bude dále
obsahovat přehled soudních sporů vedených
okresními úřady, které byly okresními
úřady nahlášeny.
6. Právo užívání, které
bylo zřízeno bývalému SSM. Předání
a převzetí bude doloženo dílčím
předávacím protokolem (příloha
č.6), který bude obsahovat přehled nemovitostí,
ke kterým bylo uřízeno právo užívání
včetně dokladu o právu užívání
a přehledu soudních sporů vedených
o právo užívání.
7. Pracovněprávní vztahy se řeší
ve smyslu zákona č. 113/93 Sb. a příslušných
zákoníku práce. Přechod konkrétních
pracovníků je obsahem zvláštní
dohody.
Dílčím předávacím protokolem
(příloha č. 7) budou předány
uplatněné restituční nároky
na majetek bývalého SSM. Příloha č.
7 bude obsahovat titul restitučního nároku,
předmět restituce, oprávněnou osobu,
povinnou osobu, stav vyřízení uplatněného
restitučního nároku a spisovou dokumentaci
k uplatněným restitučním nárokům.
1. Ministerstvo hospodářství ČR se
zavazuje předávat Fondu dětí a mládeže
ke zpracování veškerou korespondenci týkající
se majetku bývalého SSM adresovanou a došlou
na Ministerstvo hospodářství ČR po
podpisu tohoto protokolu, a to neprodleně po jejím
obdržení. Přijatá a odeslaná
korespondence za období od 13. 9. 1993 do dne podpisu tohoto
protokolu bude předána dílčím
předávacím protokolem (příloha
č. 8).
2. Všechny písemnosti týkajícího
se majetku bývalého SSM přijaté a
odeslané nebo zpracovávané Ministerstvem
hospodářství ČR do 3. 9. 1993 budou
uloveny v archivu Ministerstva hospodářství
ČR. Ministerstvo hospodářství ČR
zajistí jejich zpřístupněni členům
výboru Fondu děti a mládeže a pracovníkům
Fondu dětí a mládeže pověřeným
předsedou výboru Fondu. Přehled archivovaných
písemností a auto jejich uložení bude
obsahovat příloha č. 9 tohoto protokolu.
3. Ministerstvo hospodářství ČR jmenuje
ke dni podpisu tohoto protokolu své zástupce do
komise pro inventury a přebírání majetku,
který byl ve správě bývalých
Správ účelových zařízení
a který dosavadní nájemci dosud nepředali.
Likvidaci jiné státní organizace Umělecké
agentury M-ART, která probíhá na základě
rozhodnutí ministra hospodářství č.
332 ze dne 17. září 1992, dokonči
likvidátor jmenovaný Ministerstvem hospodářství
ČR. Výsledek likvidace zúčtuje Ministerstvo
hospodářství ČR s Fondem dětí
a mládeže.
Po zpracování a podpisu všech dílčích
předávacích protokolů bude vzájemně
podepsán závěrečný protokol
o ukončení procesu předávání
a přejímání.