Předkládá:
Břetislav Verner, CSc.
předseda výboru Fondu
Obsah:
I. Úvod
II. Majetek svěřený Fondu k 1. 1. 1994
III. Podpora činnosti ve prospěch děti a
mládeže
1. Organizace pracující celoročně
s DaM
1.1 Mapováni organizaci zaměřených
na práci s DaM
1.2 Předkládání projektů organizacemi
1.3 Kontakt s dětskými a mládežnickými
organizacemi
2. Ostatní organizace
2.1 Mapování ostatních organizací
a jejich potřeb
2.2 Kontakt s ostatními organizacemi
3. Způsob a možnosti podpory činnosti ve prospěch
DaM roku 1994
IV. Způsob výkonu vlastnických práv
a nakládáni s majetkem
1. Akciové společnosti,
2. Společnosti s ručením omezeným
3. Majetek státu
V. Řešení vztahů k dosud nepřevzatému
majetku
1. Spolupráce s OkÚ, magistráty
2. Ztráty v evidovaném majetku
3. Dosud neznámý majetek
VI. Vztah k veřejnosti
VII. Postaveni Fondu vůči státu
VIII. Závěr
Příloha č. 1: Přehled činnosti
Fondu v r. 1993
Příloha č. 2: Souhrnný protokol o
předáni a převzetí
Příloha č. 3: Přehled dosavadního
využiti a obsazení objektů bývalých
krajských SÚZ
Příloha č. 4: Výsledky hospodářské
činnosti akciových společnosti v roce 1993
Příloha č. 5: Zpráva Junie s.r.o.
o průběhu a stavu inventarizace majetku
Příloha č. 6: Dopis Fondu na OkÚ a
magistráty
Příloha č. 7: Návrh na využití
nemovitého a movitého majetku s ním souvisejícího
I. Úvod
Fond děti a mládeže (dále "Fond")
byl zřízen zákonem č. 113/93 Sb. k
podpoře činnosti ve prospěch dětí
a mládeže. Od 13. 9. 1993 má ve své
správě majetek bývalého SSM.
Přehled činnosti Fondu v r. 1993 je obsahem přílohy
č. 1 k tomuto Programu činnosti.
II. Majetek svěřený Fondu k 1. 1. 1994
Dne 13. 9. 1993 přešlo z Ministerstva hospodářství
ČR na Fond právo nakládat s majetkem bývalého
SSM. Současně byl tento majetek Fondu svěřen
dle § 18 zákona č. 113/93 Sb. jakož i
peněžní prostředky a majetkové
účasti na podnikáni obchodních společnosti
vzniklých z majetku bývalého SSM (jedná
se o pět akciových společnosti a jednu společnost
s ručením omezeným).
Popis a objem převzatého majetku dokumentuje Souhrnný
protokol o předáni a převzetí mezi
Ministerstvem hospodářství a Fondem, který
tvoří přílohu č. 2 k tomuto
Programu činnosti.
Dosavadní využívání a obsazení
objektů bývalých krajských správ
účelových zařízeni SSM, které
jsou nyní ve vlastnictví České republiky,
je shrnuto v příloze č. 3 k tomuto Programu
činnosti.
Výsledky hospodářské činnosti
akciových společnosti v průběhu r.
1993 a předpokládaný hospodářský
výsledek ke 31. 12. 1993 je obsahem přílohy
č. 4 k tomuto Programu činnosti.
Vzhledem ke Zprávě společnosti Junia s.r.o.
o stavu a průběhu inventarizace majetku, která
tvoří přílohu č. 5 k tomuto
Programu činnosti, je možné předpokládat,
že proces předávání a přebírání
majetku nemusí být ukončen k 31. 12. 1993
a bude tedy předmětem činnosti Fondu i v
prvních měsících r. 1994. V každém
případě Fond bude intenzivně budovat
pražskou pobočku, která bude pracovat s materiály
převzatými od Ministerstva hospodářství.
III. Podpora činnosti ve prospěch dětí
a mládeže
Vycházíme-li ze zákona č. 113/93 Sb.
je účelem Fondu využívat jemu svěřený
majetek k podpoře činnosti:
a) vhodné využiti volného času děti
a mládeže
b) rozvoj talentu děti a mládeže ve všech
oblastech vědy, techniky, uměni a tělovýchovy
c) cestování a pobyty děti a mládeže
v zahraničí, spojené s rozšířením
odborných a jazykových znalosti
d) zlepšeni postaveni zdravotně postižených
děti a mládeže
e) účinnou ochranu dětí a mládeže
před ohrožením jejich tělesného,
duševního, sociálního a mravního
rozvoje
Soustředíme-li se na kategorie činností
pod jednotlivými body, zjistíme, že každá
vyjadřuje něco specifického:
a) celoroční činnost s dětmi a mládeží
b) věda, technika, umění, tělovýchova
věda a technika: zájmové kroužky na
školách, organizace typu Mládežnické
vědecko-technické sdružení
umění: zájmové kroužky na školách,
bývalé lidové školy umění,
folklorní kroužky
tělovýchova: sportovní kroužky na školách,
sportovní kluby, především Sokol a organizace
tohoto typu
c) rozšířeni jazykových znalosti - organizace
prázdninových výměnných táborů
dětskými a mládežnickými org.
s mezinárodní působnosti
d) zdravotně postižená mládež -
aktivity zaměřené na práci s zdravotně
postiženou mládeží (sdružení
a nadace pro jednotlivé typy postiženi, charitativní
organizace), akce zaměřené na integraci zdravotně
postižené mládeže mezi zdravou mládež
pořádané dětskými a mládežnickými
organizacemi, apod.
e) ochrana děti a mládeže před drogami,
alkoholem, AIDS, pornografii atd. - projekty zaměřené
na prevenci (různé humanitární organizace
a nadace)
Při poskytování prostředků
je možno použit dvě strategie:
Pasivní strategie - Fond čeká na jednotlivé
požadavky, pak podl. veřejně známých
kritérii poskytne či ne
Aktivní strategie - Fond se bude angažovat,
aby se prostředky dostaly tam, kam by se dostat měly
(viz granty)
I když jistě bude mít Fond zájem na
aktivní strategii poskytování prostředků,
nebude moci zůstat jen u ní.
Dříve než bude moci Fond rozdělovat
jemu svěřené prostředky, bude nutné
tyto prostředky zmapovat a posoudit jejich využití
pro děti a mládež.
1. Organizace pracující celoročně
s DaM
1.1 Mapováni organizaci zaměřených
na práci s DaM
Pro Fond jsou důležité tyto informace o dětských
a mládežnických organizacích:
Historie:
- kdy a jak organizace vznikla
- kdy byla případně násilně
zrušena a znovu obnovil a činnost
Zaměření a rozsah působnosti organizace:
- zaměření organizace - viz kategorie činnosti
a)-e)
- kolik má členů
- do 15 let
- od 15 do 26 let
- zda se platí členské příspěvky
a v jaké výši
- rozsah práce pro neorganizovanou mládež
- zda působí místně, republikově,
mezinárodně
Ekonomické zázemí organizace:
- celkový majetek organizace
- jaký majetek byl případně konfiskován
po r. 1948, kolik ho bylo vráceno nebo nahrazeno jiným
- celkové členské příspěvky
- kolik dotací dostali za poslední 3 roky
- jak mají velký placený aparát (vedle
toho i případný neplacený aparát)
- jaké jsou náklady aparátu.
- finanční výsledek za jednotlivé
poslední 2 roky
- závazky vůči státu
Zůstává otázkou jak tyto informace
získat. Protože existuji organizace jak s celorepublikovou,
tak s regionální působnosti, bylo by vhodné
požádat sdělovací prostředky
s celostátní působnosti a prostřednictvím
OkÚ i regionální tisk o zveřejněni
žádosti, kterou Fond žádá dětské
a mládežnické organizace, aby a sobě
podaly požadované informace.
Nezávisle na tom si od ministerstva vnitra vyžádat
seznam všech registrovaných organizací pracujících
s dětmi a mládeží a od ministerstva
školství, mládeže a tělovýchovy
získat informace, jak jsou jim hodnoceny a jak velké
dotace jednotlivé organizace obdržely. Bylo by zajímavé
zjistit, kolik finančních a jiných prostředků
přidělily jednotlivým organizacím
okresní a městské úřady.
1.2 Předkládání projektů
organizacemi
Zásady a postupy při rozhodováni o využiti
majetku bývalého SSM
A. Majetek bývalého SSM ve vlastnictví
státu
1. Nemovitý majetek a movitý majetek s ním
související vhodný pro přímé
využití dětmi a mládeží
a) Využití bude realizováno formou pronájmu
dětskýma mládežnickým organizacím
a organizacím zajištujícím činnost
pro neorganizované děti a mládež a děti
a mládež zdravotně postižené za
těchto podmínek stanovených ve smlouvě:
- využití výhradně pro děti a
mládež
- nájemce nesmí majetek dále pronajímat
ani využívat pro vlastní podnikatelskou činnost
- nájemce hradí provozní náklady a
běžnou údržbu
- nájemné se stanoví nejméně
ve výši odpisů, daně z nemovitostí,
daně silniční a případně
dalších daní a poplatků vztahujících
se k pronajatému majetku
- pronajímatel má právo kontrolovat využití
pronajatého majetku a jeho udržování
b) Požadavky posoudí Fond, a to tak, aby posuzoval
v předem určené době najednou všechny
požadavky uplatněné na stejný majetek.
c) Při posuzováni požadavků přihlíží
zejména k těmto kritériím:
- předpokládané činnosti realizované
v požadovaném majetku
- vhodnost majetku pro předpokládané činnosti
- předpokládaný počet děti
a mládeže, který bude majetek využívat
- předpokládané časové využiti
majetku v průběhu roku
- záruky k budoucí úhradě závazků
u nájemní smlouvy (vlastní prostředky
žadatele, příslib dotací od MŠMT
event. obci či jiné podpory)
- rozsah majetku předaný žadateli mimo ústavní
zákon č. 497/1990
- mezinárodní aktivity žadatele
- technické a finanční možnosti žadatele
při společném řešeni náročných
oprav a rekonstrukcí
- vypořádání závazků
z dosavadního užívání majetku
bývalého SSM
d) Návrh na rozhodnuti předkládá Fondu
ucházející se organizace v rozsahu přílohy
č. 7
2. Nemovitý majetek a movitý majetek s ním
související, určený pro komerční
využití
a) Využití tohoto majetku bude realizováno
formou ekonomického pronájmu fyzickým nebo
právnickým osobám za těchto podmínek
stanovených ve smlouvě:
- nájemce nesmí majetek dále pronajímat
bez zvláštního souhlasu Fondu
- nájemce hradí provozní náklady a
běžnou údržbu apod.
- nájemné se stanoví dohodou s cílem
získání maximálních prostředků
na další podporu činnosti ve prospěch
dětí a mládeže - pronajímatel
má právo kontrolovat udržování
pronajatého majetku
b) Ve výjimečných případech
lze nemovitý majetek odprodat za tržní hodnoty.
Prodej musí být odsouhlasen výborem Fondu
a vládou České republiky.
c) Požadavky posoudí výbor Fondu, a to tak,
aby posuzoval najednou všechny požadavky uplatněné
na stejný majetek.
d) Pří posuzováni přihlíží
zejména k těmto kritériím: - předpokládaný
účel využiti
- ekonomická výhodnost ekonomického pronájmu
nebo prodeje
- vazba požadavku na restituční nárok
- záruky k budoucí úhradě závazků
z nájemní smlouvy, případné
kupní smlouvy
- technické a finanční možnosti žadatele
při společném řešení náročných
oprav a rekonstrukcí
Při uzavírání nájemních
smluv bude upřednostněn pronájem majetku
obecním úřadům před okresními
úřady.
e) Návrh na rozhodnuti se předkládá
výboru Fondu v rozsahu přílohy číslo
7.
3. Samostatný movitý majetek a movitý
majetek nevyužitelný
a) Využiti tohoto majetku bude realizováno v tomto
pořadí:
- odprodej dětským a mládežnickým
organizacím formou dražby či veřejné
soutěže
- bezúplatný převod dětským
a mládežnickým organizacím
- prodej jiným organizacím formou dražby či
veřejné soutěže
- fyzická likvidace podle platných předpisů
(u neprodejných a bezúplatně převedených
předmětů)
b) Návrh musí obsahovat:
- označení majetku
- pořizovací a zůstatkovou hodnotu, kdo majetek
pořídil a vlastnické vztahy
- rok pořízení
- návrh na využiti, event. likvidaci
- prodejní cenu
- zdůvodnění návrhu
Návrh na využití a jeho zdůvodněni
zpracovává Fond.
B. Majetek ve vlastnictví obchodních společností
a) O majetku ve vlastnictví obchodní společnosti
rozhoduji orgány společnosti, jejich pravomoc je
stanovena ve statutu společnosti.
Ve výjimečných případech bude
Fond doporučovat některý nepotřebný
majetek k přímému využití pro
děti a mládež podle výše uvedených
kritérií.
b) Prostředky získané prodejem majetku a
pronájmem a výsledek likvidace majetku tvoří
součást hospodářského výsledku
obchodní společnosti.
1.3 Kontakt s dětskými a mládežnickými
organizacemi
I když se uvádí, že v České
republice existuje přes 400 občanských sdruženi
děti a mládeže, dá se předpokládat,
že funkčních je asi 10 %. Z tohoto počtu
lze určit, které jsou schopny majetek skutečně
využívat a spravovat. Pak bude nutný pravidelný
styk s představiteli těchto organizací.
Vzhledem k ustavení Rady zástupců dětských
a mládežnických organizací je vhodné,
aby Fond řešil problém kontaktů s těmito
organizacemi zejména ve spolupráci a prostřednictvím
Rady.
Dále Fond musí najít nejvhodnější
způsob, jak informovat o své činnosti a záměrech
dětskou a mládežnickou veřejnost, jak
zveřejňovat podmínky a kritéria vyhlašovaných
grantů nebo projektů. Bylo by např. možné
vydávat vlastni (čtvrtletní či pololetní)
zpravodaj nebo využívat po dohodě s vydavatelem
(např. Mladou frontu) formou bezplatné inzerce v
již existujících a vycházejících
dětských a mládežnických časopisech.
2. Ostatní organizace (zájmové kroužky,
tělovýchovné organizace, humanitární
a charitativní organizace a nadace, a další)
Ostatními organizacemi zde rozumíme organizace či
sdruženi, která mají širší
posláni a podporuji činnost zaměřené
nejen na děti a mládež, ale s jejichž
pomoci či ve spolupráci s nimi lze zajistit aktivity
ve prospěch děti a mládeže uvedené
pod písmeny a) - e) na začátku kapitoly III.
Půjde např. o zájmové kroužky
na školách, mládežnická vědecko-technická
sdruženi, soutěže a výstavy s těmito
aktivitami související, sportovní kluby,
bývalé lidové školy umění
a folklórní kroužky, humanitární
sdružení a nadace pro zdravotně postižené,
různá církevní či charitativní
sdružení a nadace a pod.
2.1 Mapování ostatních organizaci a jejich
potřeb
Pro Fond jsou důležité tyto informace o ostatních
organizacích:
Zaměření a rozsah působnosti:
- poslání a zaměření organizace,
dále pak specifické činnosti v souvislosti
s kategoriemi činností a) - e) ve prospěch
dětí a mládeže
- charakter a velikost členské základny
- rozsah práce pro děti a mládež
- rozsah práce pro neorganizované děti a
mládež
- zda působí místně nebo celorepublikově
- potřeby organizace ve vztahu k zajištěni
činností pro děti a mládež
Uvedené informace bude nutné získávat
podobnou technikou jako informace o dětských a mládežnických
organizacích, t.j.
- přímým kontaktem
- za pomoci okresních a obecních úřadů,
případně prostřednictvím regionálního
tisku
- přes sdělovací prostředky celostátního
charakteru
2.2 Kontakt s ostatními organizacemi
Vedle možného přímého kontaktu
s těmito ostatními organizacemi, především
s celorepublikovým působením, bude nejschůdnější
získat kontakt s těmito organizacemi prostřednictvím
vyšších článků státní
správy a samosprávy.
3. Způsob a možnosti podpory činnosti ve
prospěch DaM roku 1994
Obecně Fond může podporovat činnosti
ve prospěch děti a mládeže
1) poskytováním finančních prostředků
2) poskytnutím movitých věci
3) pronájmem objektů vhodných pro přímé
využití dětmi a mládeží
4) vytvářením dalších podmínek
prostřednictvím obchodních společnosti
řízených Fondem
1. Vzhledem ke stavu majetku a očekávaným
výnosům z tohoto majetku pro rok 1994 (viz kapitola
II.), nelze v roce 1994 počítat s výrazným
poskytováním finančních prostředků
pro dětské a mládežnické organizace.
Z tohoto pohledu je nutné rok 1994 chápat především
jalo rok konstituování Fondu a stabilizace svěřeného
majetku. Případné finanční
prostředky, pokud budou k dispozici pro podporu činnosti
ve prospěch děti a mládeže, budou rozděleny
podle kategorii činnosti:
a) celoroční činnost s dětmi a mládeží
b) věda, technika, umění, tělovýchova
c) rozšíření jazykových znalostí
d) zdravotně postižená mládež
e) ochrana děti a mládeže před ohrožením
tělesného, duševního, sociálního,
mravního rozvoje
a na jednotlivé kategorie Fond vyhlásí veřejné
granty.
2. Část movitého majetku z bývalých
krajských SÚZ je nepochybně nepotřebná
pro vlastní provoz svěřených objektů.
Fond v průběhu roku 1994 vyčlení ve
spolupráci s Junií s.r.o. tuto část
movitého majetku a nabídne jej k využívání
dětským a mládežnickým organizacím
formou zápůjčky nebo odprodejem za zůstatkové
ceny.
3. Fond posoudí ve smyslu § 19 zákona číslo
113/93 Sb. restituční nároky organizací
děti a mládeže, které se na Fond obrátí
přímo nebo jejichž nároky Fond obdrží
od ministerstva hospodářství v rámci
souhrnného protokolu o předání a převzetí
majetku. V oprávněných případech
pak Fond s těmito organizacemi uzavře smlouvu o
bezplatném užívání nárokovaných
objektů. Fond v průběhu roku 1994 vyčlení
ve spolupráci s Junií s.r.o. tu část
nemovitého majetku bývalých krajských
SÚZ, která je vhodná pro přímé
využíváni dětmi a mládeži
a nabídne tyto objekty formou pronájmu k využíváni
dětským a mládežnickým organizacím.
Majetek využitelný pro děti a mládež
(kluby a ubytovny) dát do pronájmu či spolupronájmu
dětským a mládežnickým organizacím
za určitých podmínek stanovených smlouvou,
např.
- využití bude výhradně pro děti
a mládež
- nájemce nesmí dále pronajímat ani
využívat
- nájemné se stanoví ve výši
odpisů dané z nemovitosti, daně silniční
a případně dalších daní
a poplatků vztahujících se k pronajatému
majetku
- pronajímatel má právo kontrolovat využití
majetku a jeho udržování
Při posuzování komu majetek pronajmout, bude
Fond přihlížet k těmto kriteriím:
- předpokládané činnosti realizované
v požadovaném majetku - vhodnost majetku pro předpokládané
činnosti
- předpokládaný počet děti
a mládeže, který bude majetek využívat
- předpokládané časové využiti
majetku v průběhu roku
- záruky k budoucí úhradě závazků
z nájemní smlouvy (vlastní prostředky
žadatele, příslib dotací od MŠMT,
event. obcí)
- rozsah majetku předaný žadateli mimo ústavní
zákon č. 497/1990 Sb.
- nadnárodní aktivity žadatele
- technické a finanční možnosti žadatele
při společném řešení náročných
oprav a rekonstrukcí
- vypořádání závazků
z dosavadního užívání majetku
bývalého SSM
4. Z titulu výkonu funkce jediného akcionáře
či jediného společníka obchodních
společností zřízených ministerstvem
hospodářství, Fond může a bude
působit na vedení těchto obchodních
společnosti tak, aby tyto společnosti přímo
podporovaly činnosti ve prospěch dětí
a mládeže. Půjde např. o
- poskytnutí dotací pro humanitární
účely, které lze do výše stanovené
zákonem odečíst od základu pro daň
z příjmu (ziskové společnosti)
- vytváření podmínek pro vydávání
dětských a mládežnických časopisů
(MF a.s.)
- vytváření podmínek pro pobyty a
ubytovávání dětí a mládeže
za přijatelné ceny (CKM a.s., AGM a.s., Junior centrum
a.s.)
IV. Způsob výkonu vlastnických práv
a nakládání s majetkem
Fond vstoupil do práv, která získal stát
k majetku bývalého SSM v rozsahu a z důvodů
uvedených v zákoně č. 497/1990 Sb.
a v zákoně číslo 113/1993 Sb. Tento
vztah se dá zhruba rozdělit na vztah vlastníka
k majetkovým právům, která se pojí
s účasti Fondu z pověření státu
v obchodních společnostech. Tyto obchodní
společnosti jsou samy nositeli vlastnických práv
a stát k ním má postavení společníka
v příslušném rozsahu. Dále se
jedná o vztah k majetku, který je přímo
ve vlastnictví ČR a Fond je pověřen
správou a využíváním tohoto majetku
státu. Způsob výkonu vlastnických
práv se odvíjí od charakteru vlastnictví.
Další nakládáni s majetkem bude odvozeno
od možnosti naplňovat posláni Fondu, t.j.podporu
činnosti ve prospěch dětí a mládeže.
Fond musí ve vztahu k svému posláni zhodnotit,
zda je výhodné držet majetek v hmotné
podobě či tento proměnit na finanční
prostředky, jejichž výnos by sloužil grantové
činnosti ve prospěch děti a mládeže
v duchu kapitoly III.
1. Akciové společnosti
Akciové společnosti budou při běžné
činnosti přímo řízeny vedením
společnosti, jejími zaměstnanci. Zásadní
taktická rozhodnuti bude přijímat představenstvo
společnosti. Fond bude vykonávat pouze práva
vlastníka akcii, respektive společníka, a
bude přijímat rozhodnuti; celkové koncepce
a strategie. Fond musí najít dostatečně
silné dozorčí orgány, aby byla dodržena
kontrola nad řádným výkonem funkce
představenstva. Fond považuje za potřebné
zkrátit úroveň řízení
mezi Fondem - akcionářem a přímým
vedením společnosti. Fond postupně; nahradí
stávající členy představenstev,
která jsou tvořena státními úředníky,
za představenstva, jichž většina bude
vybírána ze schopných členů
vedeni jednotlivých akciových společnosti
a dalších odborníků. Fond upraví
příslušným způsobem stanovy jednotlivých
akciových společnosti, aby byl zvýšen
přímý vliv výboru Fondu na strategické
a někdy i taktické rozhodováni společnosti.
U některých akciových společnosti
bude nutné zvážit možnost dalších
kapitálových operací a restrukturalizaci
ve prospěch posílení a zefektivnění
společnosti, případně její
úplnou privatizaci. Tato činnost bude konána
ve spolupráci s Fondem národního majetku
a Ministerstvem pro privatizaci.
2. Společnost s ručením omezeným
Zvláštní postaveni má obchodní
společnost Junie s.r.o. Tato společnost je organizačně
úzce vázána na činnost Fondu a měla
by sloužit jako prostředník při výběru
správy majetku Fondu zejména bývalých
SÚZ SSM. Fond nepředpokládá, že
by tato společnost vykazovala vysoký zisk. Naopak
je vhodné, aby případný zisk byl převeden
do° Fondu dětí a mládeže k dalšímu
použiti.
3. Majetek státu
U majetku státu, který byl Fondu přímo
svěřen, jsou práva Fondu fakticky shodná
s přímým vlastnictvím. Fond děti
a mládeže v zastoupeni státu, provádí
přímé úkony s majetkem jako vlastník
s výjimkou pozbytí majetku či jeho vloženi
jako majetkové účasti, Majetek ve správě
Fondu je, respektive ošetřován s ohledem na
charakter majetku prostřednictvím kanceláře
Fondu či Junie s.r.a, Fond bude muset v prvním pololetí
příštího roku zvážit, který
majetek v přímém vlastnictví státu
je z prostředků Fondu opravitelný, či
který je vhodný k dalšímu udržování.
O zbylém majetku by mělo rozhodnuto tak, že
bude bud odprodán, či poskytnut jednotlivým
organizacím děti a mládeže v rámci
grantové činnosti Fondu. Při posuzováni,
který majetek je vhodné si ponechat či nikoli,
bude vyžadován znalecký posudek či odborné
posouzení celé záležitosti.
Nemovitý majetek bývalého SSM, který
je ve vlastnictví státu, bude rozdělen do
tři kategorií:
Majetek využitelný pouze komerčně (hotely,
restaurace aj.)
- hodně lukrativní (viz hotel v Ostravě)
- vytvořit akciové společnosti s majoritním
podílem nebo s.r.o.
- ostatní - do ekonomického pronájmu fyzickým
nebo právnickým osobám za konkrétních
podmínek stanovených ve smlouvě např.
- nájemce nesmí majetek dále pronajímat
- nájemce hradí provozní náklady a
běžnou údržbu
- nájemné se stanoví dohodou s cílem
získání prostředků na další
podporu činností dětí a mládeže
- pronajímatel má právo kontrolovat udržováni
pronajatého majetku
Majetek využitelný pro děti a mládež
(kluby, ubytovny aj.) dát do pronájmu či
spolupronájmu dětským a mládežnickým
organizacím za určitých podmínek stanovených
smlouvou např.
- využití bude výhradně pro děti
a mládež
- nájemce nesmí majetek dále pronajímat
ani využívat
- nájemné se stanoví ve výši
odpisů, daně z nemovitosti, daně silniční
a případně dalších dani a poplatků
vztahujících se k pronajatému majetku
- pronajímatel má právo kontrolovat využití
majetku a jeho udržování