V. Úsek výpočetní techniky

Zkladní úkol ÚVT:

- počítačová podpora tvůrčích, řídících a administrativních činností Českého rozhlasu.

Struktura ÚVT:

- vedení ÚVT, sekretariát,

- odbor provozu výpočetní techniky,

- odbor technické péče,

- odbor databází a operačních systémů,

- odbor projektování SEI (sociálně-ekonomických informací)

- odbor projektování a analýz programu.

Činnosti v oblasti rozhlasového programu:

- vytvoření zpravodajského počítačového systému BASYS na pracovišti Vinohrady v hodnotě cca 10,2 mil Kčs (včetně vyškolení uživatelů) pro cca 340 autorizovaných uživatelů, s příjmem agenturního zpravodajství ČTK, REUTERS, AFP a příspěvků externích spolupracovníků (originální technická implementace a plnohodnotné české prostředí)

- vytvořeni počítačové sítě na prac. Vinohrady a prac. Žižkov pro cca 300 stanic (PC) včetně zavedení 2-směnného provozu na prac. Vinohrady,

- instalace vývojového systému DS 5100 s databázovým prostředím ORACLE, - realizováno počítačové propojení na EBU-Ženeva v projektu výměny vážné hudby (SMP),

- přenos a instalace fonotéky z externí výpočetní techniky na osobní počítače redakcí a útvarů jak vážné, tak populární hudby, včetně provozního zabezpečení přenosů až po vyhodnocení odvysílaného programu v oddělení "Evidence práv",

- převedení agendy "Evidence práv" na centrální výpočetní techniku s výsledkem zvýšení efektivnosti a předávání dat pro Intergram a OSA na mg. médiu,

- instalace nových verzí úloh pro lokální PC:

Honoráře a odměny, Údržba adresářů, Plánování pořadů, Pohyby zvukových snímků, Kartotéky posluchačů VZ, Evidence absencí, Evidence spotřeby mg. materiálu, Plánování vysílání (zkušební provoz, nutná vazba na fondy, výrobu a vysílání).

- zahájení tvorby řídícího systému Úseku techniky.

Činnosti v oblasti SEI:

- rozdělení zpracovávaných agend mezi ČRo a ČsRo v oblasti mezd, honorářů, personální evidence, hospodaření s majetkem a účetnictví z hlediska věcného i hlediska časového (!), s výhledem postupného sloučení; (mzdová agenda pro 3200 pracovníků, honorářová agenda pro cca 80 000 příjemců honorářů a reprízného včetně reg. studií

- projektová a realizační příprava počítačového vybavení Rozhlasového střed Pankrác,

- příprava instalace hlavních počítačů sítí na pracovištích Vinohrady a Žižkov.

Výhled činnosti pro rok 1993

- rozšiřování a zdokonalování úloh výše uvedených,

- napojení na faktografické databáze ČTK pro všechny uživatele napojené v síti ČRo

- vytvoření centrální databáze fondů a SEI,

- vybudování lokálních počítačových sítí v regionálních studiích a napojení na pracoviště Vinohradská,

- dokončení převodu úloh z externí výpočetní techniky na vlastní výpočetní techniku ČRo,

- preventivní prohlídky a údržba počítačů a přídavných zařízení (pro škodlivé vlivy jako kouření, špína, nešetrné zacházení, počítačové viry apod. jsou zcela nezbytné).

VI. Úsek investiční výstavby

1. V 1. čtvrtletí roku 1992 byl připraven materiál o "Dostavbě Rozhlasového střediska Praha", který po projednání s dotčenými orgány byl nakonec schválen v bývalé federální vládě dne 21.5. 1992 usnesením č. 371. Následným rozhodnutím Federálního ministerstva financí o dofinancování stavby jako celku byla otevřena možnost smluvně zajišťovat dodávky s dlouhou dodací lhůtou a o velkých objemech zejména z dovozu a rozvinout přípravu i realizaci prací pro období 1992 - 95.

Postupně byla ukončena smluvní jednání pro dodávky výtahů, rozhlasové techniky, byl vyjasněn koncept nasazení výpočetní techniky, rozpracován soubor bezpečnostních systémů a bylo rozhodnuto o způsobu přípravy dalších přímých dodávek investora (volné stroje a zařízení pevně nespojené se stavbou).

V tomto vývoji nebylo možno pokračovat ve 3. a zejména 4.čtvrtletí 1992, nebo v době před zánikem federace nebyly již záruky z usnesení federální vlády orgány rozhodnými pro zajišťování stavby respektovány (Obchodní banka odmítla vydat bankovní garance do zahraničí pro finanční náklady na výrobu výtahů i rozhlasové techniky) a i v tuzemské dodavatelské sféře vznikala nejistota ve věci dalšího financování stavby.

Průběh realizačních prací i další investiční příprava byly ve značné míře v roce 1992 pozitivní, bylo proinvestováno celkem 371 mil. Kčs, což je nejvíce, co bylo v ročním objemu pro stavbu kdy dosaženo. Znamenalo to značné vytížení všech pracovníků úseku. Ne zcela dobrou činnost vykázal v průběhu roku generální dodavatel technologie stavby ČKD Praha DIZ.

Montážně-technický odbor ÚIV pracoval v průběhu roku pro Techniku ČRo v Praze i v regionálních studiích.

V závěru roku měl Úsek investiční výstavby 54 zaměstnanců (z toho 3 v kmenovém stavu - mateřská dovolená, zahraniční); 9 zaměstnanců k 31.12. 1992 odešlo, pro zajištění technického dozoru investora na stavbě v roce 1993 je nutno přijmout min. 4 techniky.

2. Ve věci dalšího financování stavby po zániku federace byl úsekem výstavby dne 9.12.1992 předložen MF ČR variantní návrh, který po posouzení bude pro Český rozhlas rozhodnut v lednu t.r. Jako průchodná se jeví varianta návratné dotace pro stavbu na přechodné období (300 - 400 mil. Kčs) s tím, že ve lhůtě cca 5 měsíců musí Český rozhlas jako investor dořešit definitivní způsob dalšího financování stavby. V úvahu připadá sledování cesty dotací ze státního rozpočtu (jako výjimečné ve vazbě na ustanovení zákona o Českém rozhlase) t. j. předložení materiálu do vlády ČR nebo zajištění finančních prostředků na základě spoluinvestorství stavby Rozhlasového střediska Praha s jiným subjektem, při vnesení dalšího tuzemského nebo i zahraničního kapitálu.

V tomto smyslu je nutno zajistit podklady (nabídková anketa, tržní odhady v úvahu připadajících nemovitostí atd.) a neprodleně začít jednat. ÚIV takto v současné době postupuje. K zajištění termínu dokončení stavby v roce 1995 je žádoucí proinvestovat v r. 1993 cca 700 mil. Kčs a vzhledem k liberalizaci cen všech dodávek a prací počítat s částkou na celou dostavbu ve výši cca 2,5 mld. Kčs.

V zahájení r.1993 přistoupí ÚIV k úpravě smluvních ujednání v dodavatelsko odběratelských vztazích v nových podmínkách působnosti Českého rozhlasu, bude pokračováno v zajišťování přímých dodávek investora, v projektování rozhlasové techniky musí být postupně rozhodnuto o dislokaci útvarů Českého rozhlasu v novostavbě a o s souvisejících dopadech (vliv na rozvody a další zařízen).

Ve 3. čtvrtletí 1993 je žádoucí počítat v personálním stavu v HPÚ se 6ti zaměstnanci, kteří jako již uživatelská obsluha budou nasazeni do výměníkové stanice novostavby (temperování v zimním období 1993 - 94).

Montážně-technický odbor ÚIV se uvažuje využít v první polovině roku pro výrobu a montáž dle potřeb Techniky, dále pak s nasazením na Rozhlasové středisko Praha jako subdodavatelem Telecom Praha, který zajišťuje montáž pro firmu STUDER.

Zásadně je třeba pokračovat v plném rozsahu v úzké spolupráci ÚIV provozovatelskými úseky rozhlasu, Technikou, HPÚ a Úsekem výpočetní techniky.

VII. Úsek zaměstnaneckých záležitostí

V počátku roku 1992 přetrvávala nejistota osudu ÚZZ vyplývající z faktu, že nebylo zcela jasné, jak bude řešen problém delimitace, zejména z hlediska rozsahu a formy dělení úseku na část ČRo a ČsRo. K faktické delimitaci došlo až k 1.4. 1992. Dělení úseku přineslo řadu problémů, které se nepříznivě odrazily na "kampaňovitosti" plnění úkolů.

Přehled činnosti za uplynulé období v dílčích útvarech:

1) Odd. zaměstnaneckých záležitostí

- běžná personální agenda (nástupy 353, odchody 536, převody 284, důchody ap.)

- rozdělení resp. delimitace rozhlasu

- lustrace

- styk s Úřadem práce

- volná místa

- nová mzdová soustava

2) Odb. vzdělávání

- kursy: a) programové zaměření a řečová kultura

30 účastníků

86 účastníků hlasových zkoušek

b) výuka cizích jazyků 316 účastníků

c) kursy užití výpočetní a zvukové techniky PC 224 účastníků

zvuk. technika 18 účastníků

d) specializační, funkční a účelové kursy (bezpečnost práce, autorské právo, požární ochrana III.st., vyhlášky 55/91 a 50/78 Sb., informační kurs pro nové pracovníky ap.) 302 účastníků

- expertní (např. stálá jazyková poradna) a publikační činnost (Anglicko-český / Německo-český / slovník rozhlasových výrazů aj.)

- konkursy - spolupráce na pořádání konkursních řízení i jiných výběrů

- hlasové zkoušky, přezkušování z jazyků

- komise iniciované Radou ČRo

3) Personální strategie

- konkursy 18 (vyšetřeno 59 uchazečů)

- poradenství psychologa

- analýzy, statistiky pro mimorozhlasové i rozhlasové účely

- pomoc s užitím výpočetní techniky pro ostatní útvary ÚZZ

- inzerce 28

- jubilea

- hodnocení - spolupráce na hledání a vytváření nového systému

4) Sociální odd.

- činnost vykonávaná tímto odd. již v minulosti (zajišťování léků pro vybavení lékárniček na pracovištích, akce pro důchodce, evidence pracovníků se ZPS, půjčky z FKSP, sociální výpomoci, pomoc při hledání ubytování pro pracovníky bez vlastního bytu ap.)

- řešení zdravotnictví v ČRo

- zdravotní středisko

- zdravotní pojištění

- nová legislativa, podmínky

- Kolektivní smlouva

- koordinace vyjednávání

5) Sekretariát ÚZZ

- dohody o činnosti konané mimo pracovní poměr - 580 (evidence, kontrola správnosti jejich uzavírání, poradenství

- lustrace (evidence došlých a chybějících osvědčení)

- ekonomika úseku, ROZO, lékařky

- pracovně-právní poradenství - středeční poradna, poradenství dle potřeby vedoucích i řadových pracovníků

Stav ÚZZ k 31.12. 1993:

plánovaný počet pracovníků 27

skutečný počet pracovníků 27

přepočtený počet pracovníků 24,5

Kvalifikační struktura:

VŠ vzdělání 15

ÚSO vzdělání 12

Zhodnocení činnosti

a)

- vytvoření dobrého pracovního kolektivu,

- snaha uplatňovat moderní přístupy, metody,

- snaha vzdělávat se u značné části pracovníků

- dobrá spolupráce mezi útvary úseku i jednotlivci

b)

- úspěšné zvládnutí náročných akcí s minimem pracovníků, při nedostatku výpočetní techniky

c)

- vcelku bezproblémové zvládnutí novinek v legislativě (zdravotní pojištění, mzdový systém, novela zákoníku práce, zákon o zaměstnanosti, ap.)

d)

- hospodárné využití finančních prostředků

e)

- nepovedlo se

- zavést nový systém zpracování dat

- vytvořit nový systém hodnocení

- zpružnit nábor

Výhled na rok 1993 - nejbližší důležité akce:

1) administrativní zvládnutí začlenění pracovníků z ČsRo

2) vytvoření systému hodnocení

3) zvládnutí pracovně-právního poradenství v rámci řešení nadbytečnosti (reorganizace)

4) nová Kolektivní smlouva

5) analýza potřeb kvalifikovaných pracovníků pro potřeby obsluhy nového rozhiaso střediska "Pankrác"

6) rekvalifikace v souvislosti se strukturálními změnami

7) zpružnění vzdělávacích aktivit

8) zpružnění náboru

9) stálé zlepšování kvality výběrů

10) zdravotnictví včetně VZP

11) nový systém vedení dat na PC

12) informační bulletin z oblasti personalistiky

13) zlepšit spolupráci s vedoucími pracovníky a koordinaci jejich činnosti

14) zlepšit propagaci vlastní činnosti a informovanost o ní

15) zlepšovat týmovou spolupráci

16) zvyšovat kompetentnost jednotlivců

VIII. Legislativně právní odbor

LPO Českého rozhlasu (LPO ČRo) vzniklo 1. 4. 1992 delimitací části zaměstnanců z LPO Československého rozhlasu (LPO ČsRo).

Delimitace ČRo z ČsRo (k 1. 4. 1992) byla po právní stránce zabezpečována v LPO ČsRo. 17. 3. 1992 byla s účinností od 1. 4. 1992 podepsána delimitace pracovníků, spisů, agendy a inventáře z LPO ČsRo do LPO ČRo.

Plynule a bez závad byly (a jsou) vyřizovány aktivní (ČRo v roli věřitele - např. vymáhání škod a dluhů) i pasívní (ČRo v roli dlužníka - např. pracovní úrazy) právní případy. Drobnější nedostatky v této agendě jsou odstraňovány operativně v pracovním pořádku.

Záhy po vzniku (od částky č. 2) převzal LPO ČRo vydávání Věstníku ČRo a vede registr ("ručně") předpisů v něm obsažených.

LPO ČRo má k dnešnímu dni v dispozici veškerou právní dokumentaci k nemovitostem přešlým na ČRo na základě smluv z delimitace (1. 4. 1992), na základě zákona č. 36/1993 Sb. nebo koupí. U některých nemovitostí z delimitace však ještě na ČRo nepřešlo vlastnictví nebo není skončeno registrační řízení.

Dále byla zahájena právní jednání o zachování vlastnictví k nemovitosti Karlín Hybešova. LPO ČRo se podílel na práci skupiny pro archivní a programové fondy, reorganizaci a externizaci hudebních těles, evidenci závazků (smluv).

LPO ČRo připomínkoval nebo i vytvořil řadu smluv (MO; AISA, EUROCLUB) a návrhů vnitrorozhlasových (statut ČRo) i obecně závazných právních předpisů (zákony). Vydal Sborník mediálních předpisů pro špičkové vedoucí pracovníky a metodické pokyny k uzavírání smluv (č. 32/1992 Věst. ČRo, část. 9). Podílel se na přípravě hromadných smluv s odbornými a profesními organizacemi výkonných umělců a výrobců zvukových záznamů a společnosti INTERGRAM.

Výhled na rok 1993:

1. "rozjetí" autorsko-právního referátu LPO ČRo,

2. dokončení jednání o nových hromadných smlouvách včetně OSA,

3. úprava vztahů k DILIA event. dalším ochranným organizacím,

4. uspořádání právní dokumentace nemovitostí včetně ověření, zda katastrální úřad provedl v katastru záznam o převodu vlastnictví ze zákona č. 36/1993 Sb. z ČsRo na ČRo,

5. posouzení otázky členství ČRo v IFPI (Mezinárodní federace fonografického průmyslu),

6. vybavit LPO ČRo počítačovou technikou.

IX. Kontrolní odbor Českého rozhlasu

Přestože kontrolní odbor by! postižen v r. 1992 některými personálními problému provedl zejména v 1. až 3.čtvrtletí tato šetření:

- K datu 30.3. 1992 bylo provedeno šetření v Regionálním studiu ČRo Plzeň, týkajíc: umístění cizích podnikatelských subjektů v budově RS.

- K 14.5. 1992 bylo ukončeno šetření v oblasti skartace archivního materiálu z b 0013 umístěné na pracovišti v Karlíně.

- K 19.5. 1992 - šetření, týkající se ztráty magnetofonu SONY dr Applta.

- K 8.6. 1992 zpracována informace o honorářích vyplacených redaktorům ČRo Praha v roce 1991.

- K 19.5. 1992 - posouzení oprávněnosti a cenové správnosti účtované stav. činnosti firmou Precis - znalecký posudek.

- K 31.7. 1992 - šetření smluv o komerční činnosti Plzeňského rozhlasového orchestru.

- K 14.9. 1992 - šetření v oblasti hudebních těles ČRo v Praze.

Řešeny byly dvě stížnosti. Obě se týkaly nevyplacených honorářů.

V současné době je rozpracována prověrka, týkající se využití nahraných snímků;: probíhá šetření o legálnosti vysílaných snímků Radiem Collegium. Rozpracována; prověrka využití osobních počítačů. Je řešena další stížnost z Brna, opět na nevyplacený honorář.

O situaci, která je v kontrolním odboru v poslední době, bylo vedení ČRo průběžně informováno. Personální stav je následující: K 31.12. 1992 byli v kontrolním odboru pracovníci + 1 na mateřské dovolené. Od 1.1. 1993 zde pracují - po odchodu Mgr. Valouchové 3 pracovníci + 1 na mateřské dovolené. Jako potřebné se projevuje obsazení funkce vedoucího odboru a právníka.

X. Komerční oddělení

Systematičtěji řízená obchodní činnost vznikla v Čs. rozhlase v roce 1992. Časté organizační a kompetenční změny vak výsledkům její činnosti neprospěly.

Jasnější vazby, propojenost na programové složky a diferenciace jednotlivých a agend se začínají vytvářet až od 1. 7. 1991, kdy větší část komerční činnosti přešla do Českého rozhlasu, kromě reklamní agendy, která se stává součástí ČRo až od 1.1. 1993 s přímou podřízeností GŘ ČRo.

V uplynulém období se podařilo stabilizovat kádr pracovníků, kteří za dobu svého působení získali praxi, zkušenosti a určitý rozhled. Rozšířila se spolupráce s jednotlivými redakcemi a útvary ČRo, došlo k propojení propagace akcí umělecké agentury a reklamní oddělení, propojení sponzoringu, dohod o spolupráci a reklamního oddělení, rozvinula spolupráce s tiskem (Telegraf, LN, Večerník). Zpracování objednávek a jednotlivých agend bylo převedeno na výpočetní techniku, poloha pracoviště na Národní tř. 25 umožňuje dobrou komunikaci se zákazníky.

Byly uzavřeny rámcové smlouvy mezi ČRo a velkými vydavatelstvími - Supraphonem, Pantonem, Multisonicem a Bontonem; zaveden byl pořádek do licenční činnosti, zhotoven katalog licenčních snímků, zajištěna blokace práv ve spolupráci s fonotékou dořešeny nedostatky plnění v oblasti autorských práv. Činnost útvaru se dále soustředila na uzavření smlouvy mezi ČRo a Euroclubem, která umožnila cílové zaměření činnosti umělecké agentury. Zlepšila se úroveň vlastní propagační a výtvarné stránky v oblasti programů, plakátů, pozvánek, propagačních skládaček ap. Získal se prostor pro činnost výtvarnic v nové vybudovaných místnostech v Londýnské ul. a soustředění této práce v odboru komerce (dříve děleno mezi odbor komerce a HPÚ). Rozvinuly se koprodukční smlouvy při vydávání zvukových nosičů, kdy ČRo nenese finanční riziko výroby.

Problémy:

Celkovou prosperitu činnosti ztěžuje stále ještě nedostatečná znalost cizích jazyků i když zlepšující se intenzivní výukou. Převzaté špatně prodejné tituly po bývalém vydavatelství Čs. rozhlasu a ediční činnosti ČRo. Zavedení daně z přidané hodnoty pro jednotlivé agendy odboru komerce a objekt Výšinka. Časté časové skluzy sestav sjetin výsledků hospodaření. Stále ještě nedostatečná propagace ČRo vyplývající z nedostatku finančních prostředků v této položce, dále rezervy ve spolupráci s ostatními uměleckými agenturami a s privátními rozhlasovými stanicemi.

Výhled na rok 1993

- Zajistit plánované výnosy z reklamní činnosti minimálně ve výši 72 mil. Kčs, proto zajistit odpovídající propagační kampaň ve vysílání ČRo, v tisku a ČT; úzce spolupracovat pro tento účel se společnosti Intei a důsledně sledovat plnění jejích závazků; rozvinout aktivity vůči slovenským a rakouským partnerům a vytvořit rezervu v plnění plánovaných výnosů.

- Srovnat hospodaření penzionu Výšinka v r. 1993 na vyrovnaný rozpočet a na příští léta připravit možnosti zisku.

- Zvýšit propagací možnosti prodeje vydaných titulů ČRo, u nových titulů preferovat koprodukční smlouvy.

- Zavést nová pravidla pro sponzoring a tím umožnit na jedné straně stávající motivaci a přínos pro ČRo a na druhé straně spravedlivé využití prostředků pro všechny programové složky, těmito prostředky umožnit větší programové a technické možnosti redakcí ČRo.

- Prosadit větší využití prostředku z reklamní činnosti (1%) pro zlepšen 1 propagace ČRo a vytvoření jeho image.

- Ve velkých akcích umělecké agentury, ve významných akcích ČRo (Prix Bohemia, 70. výročí ČRo) zajistit propojení na vybrané privátní rozhlasové stanice a na partnerské umělecké agentury.

- Zvýšit výnosy z licenčních smluv s ohledem na stav archivu ČRo a jeho citlivé využívání, zavést naprosto jasný systém do plnění smlouvy mezi ČRo a Harmonia Mundi.

- Ve spolupráci s Multisonicem připravit do provozu společnou prodejnu a nejpozději do září 1993.

- V součinnosti s útvarem výpočetní techniky připravit moderní pracoviště pro výtvarnou a propagační činnost.

- Nadále se interesovat do problematiky ČRo, kde jsou možné komerční výstupy (pronájem objektů, smlouvy - RPD, hlášení "stavu na vodních tocích" apod.).

- Zjistit plynulý chod plnění a ekonomických návazností vyplývajících ze smlouvy ČRo a Euroclubu; následně připravit obdobné podmínky ve Viole.

- Udržet stabilizovanost pracovníků, posoudit možnost jejich hmotné zainteresovanosti na výsledcích práce.

XI. Odbor mezinárodní spolupráce

Odbor mezinárodní spolupráce Českého rozhlasu vznikl k 1. 1. 1993 přechod pracovníků tohoto útvaru z bývalého Československého rozhlasu. OMS je stabilizován útvarem s přesnou dělbou práce jeho pracovníků, v němž jsou vedle 1 vedoucího teritorialisté (6 pracovníků), 1 pracovník pro zabezpečování cestovních formalit a valutových prostředků při zahraničních služebních cestách (ZSC) a 1 ekonoma útvaru, u něhož jde kumulovanou funkci ekonoma a sekretářky OMS. V současné době má OMS celkem 9 pracovníků s příznivou věkovou strukturou a s perspektivou více než 10 let aktivního pracovního poměru.

Pozitivní stránkou je rovněž profesionální zdatnost všech pracovníků OMS, vyplývají jednak z dlouholetých zkušeností z práce v rámci rozhlasu, ale i z práce v mezinárodních vztahů a spolupráce, doprovázená dobrou úrovní jazykových znal příslušným know-how pro úspěšné zabezpečování této agendy, tj. jednak mezinárodní mnohostranné spolupráce ČRo v rámci EBU, a jednak i dvoustranné mezinárodní spolupráce s jednotlivými zahraničními partnerskými rozhlasovými organizacemi zastupitelskými úřady v tuzemsku i zahraničí a dalšími zahraničními organizace institucemi, majícími vztah k masmédiím a informační činnosti.

Činnost odboru je směrována zejména na:

- aktualizaci dohod o spolupráci se zahraničními partnerskými rozhlasy v zájmu zvýšení jejich efektivnosti a přínosu pro programové a další složky ČRo,

- navazování nových kontaktů, a to jak pracovních, tak i osobních, s OMS v zahraničních partnerských rozhlasových organizací v zájmu možnosti úspěšného zabezpečování operativních a mimořádné spěšných úkolů v oblasti mezinárodní spolupráce,

- využívání stáží a krátkodobých ZSC v zájmu výměny zkušeností a dalšího zdokonalování práce OMS včetně jazykových znalostí a know - how,

- proškolení všech pracovníků OMS v práci a zacházení s osobním počítačem,` účasti na tvorbě příslušných databází majících vztah k agendě OMS, s cílem zvýšení operativnosti a pohotovosti při zabezpečování jednotlivých úkolů OMS v budoucnu,

- technické dovybavení OMS kvalitní výpočetní (PC), sdělovací (fax), reprografickou a kancelářskou technikou.

Výhled na rok 1993

1. Smlouvy, dohody a protokoly o spolupráci

Jedním ze závažných úkolů pro rok 1993 je pro OMS obnovení nebo znovuuzavření dohod a protokolů o spolupráci se zahraničními rozhlasy. Do roku 1992 bylo uzavřeno 38 dohod a protokolů o spolupráci, naprostá většina však jménem Československého rozhlasu. Tyto dohody bude nutné zpracovat a zvážit, se kterými zeměmi a rozhlasy má Český rozhlas zájem nové dohody uzavřít. Nefunkční dohody, uzavřené ještě většinou v období totality z ideologických důvodů pak vypovědět.

2. Mezinárodní sportovní přenosy, akreditace, technická pomoc, korespondence aj.

- při MS v ledním hokeji v SRN,

- při MS v krasobruslení v Praze, - při MS ve veslování v Račicích,

- Skandinávský pohár v lyžařských disciplinách, pohárové soutěže v kopané

- nutno vzít na zřetel, že Slovensko se stává zahraničním zemi, tedy frekvence zajišťování zahr. přenosů se zvýší

3. Mezinárodní hudební přenosy a další kulturní akce

- "Pražské jaro 93" - mezinárodní hudební festival - dle schváleného rozpočtu zajištění vstupenek a ubytování pro zahraniční redaktory, překlady, tlumočení, doprovodné akce, po celou dobu tlumočení pro Radio France,

- Den švédské hudby - květen 93,

- ve spolupráci s Norským rozhlasem během 1. pololetí. 93 a 15. fi. 1993 rozhlasové akce k výročí E. Griega (nar: 15. 6. 1843),

- ve spolupráci s Izraelským rozhlasem a Izraelským velvyslanectvím 'ýden izraelské kultury v Českém rozhlasu" (podzim 93),

- účast Českého rozhlasu v soutěžích,

- podíl OMS na organizaci oslav 70. výročí založení ČRo,

- Měsíc německé kultury (červen 93),- zámecké koncerty a koncerty dechové hudby "Frühschoppen".

4. Plánované akce EBU

- technická komise EBU (26. 4. - 1. 5. 1993),

- seminář EBU - Český rozhlas (OMS) zabezpečuje celý průběh akce (koncem listopadu 1993),

- Steering Committee EBU - datum zatím neurčeno.

XII. Odbor bezpečnostních systémů

Po delimitaci Čs.rozhlasu v roce 1992 pokračovala činnost OBS v podstatě v nezměněné formě pro oba subjekty nezávisle dál. V oblasti hospodářsko - mobilizačních plánů byla spolupráce s Ministerstvem obrany ČSFR směrována na Československý rozhlas z titulu jeho federální působnosti. V oblasti Civilní obrany naopak byla orientace na Štáb CO České republiky, se kterým se předpokládá v letošním roce uzavření novelizované smlouvy o spolupráci při ohrožení obyvatelstva.

V oblasti ostrahy objektů Českého rozhlasu byly dány do provozu elektronické bezpečnostní systémy v objektech Karlín a Žižkov.

V listopadu byla podepsaná smlouva o zřízení vstupních turniketů v budově Vino, jejíž realizace probíhá právě v těchto dnech.

Odbor bezpečnostních systémů měl k 31.12. 1992 48 systemizovaných míst Ostrahy objektů a 5 systemizovaných míst referentů. K 1.1. 1993 došlo k redukci na 44 míst OOb, v referentských místech nedošlo ke změně.

Pro 1. pololetí 1993 bude prioritní záležitostí OBS zavedení nového vstupního režimu do objektu VlNO, výměna všech zaměstnaneckých legitimací kmenových pracovníků Českého rozhlasu, včetně regionálních studií. Dále úplná výměna a registrace externích pracovníků ČRo.

Ve druhém pololetí, po skončení této akce, se pozornost OBS přesune směrem k novému Rozhlasovému středisku na Pankráci, kde již v současné době probíhají konzuli na různých úrovních v otázce bezpečnostních systémů této stavby.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP