8. RÁMCOVÝ LEGISLATIVNÍ PLÁN
8.1. NOVELA ZÁKONA Č. 468/91 SB.
Zákon Federálního shromáždění
o provozování rozhlasového a televizního
vysílání byl tvořen pod velkým
společenským tlakem na deetatizaci a demonopolizaci
rozhlasového a televizního vysílání
a bez možnosti aplikovat jakékoli domácí
zkušenosti. Schvalován byl za jiných politických
a státoprávních podmínek. Z těchto
důvodů lze vůči jeho dikci uplatnit
velké množství výhrad.
Je třeba uvést jeho terminologii do souladu s aktuálním
právním stavem. Současný stav vyžaduje
i změny v kompetencích. V tomto zákoně
je také třeba uplatnit změny související
s podpisem Evropské úmluvy o televizi přesahující
hranice států. Tyto změny se budou týkat
např. okolností vyplývajících
z článku 7 Úmluvy, a to ve věcech
programových náležitostí (programy pornografické,
programy podněcující rasovou nenávist
atd.). Dále je třeba řešit závazky
vyplývající z článku 8 Úmluvy,
kodifikující právo na odpověď,
pokud toto ustanovení nebude řešeno v rámci
zákona s širší platností, např.
zákona o sdělovacích prostředcích.
Čl. 15 Úmluvy ukládá velmi přesným
způsobem podmínky vymezující propagování
tabákových výrobků a alkoholických
nápojů.
Další legislativní úpravy si vyžadují
změny související se zaváděním
moderních technologií. V tomto smyslu je třeba
detailněji vymezit podmínky pro provozování
televizního vysílání kabelovými
rozvody, pro vysílání placené kódované
televize a pro činnosti související s vysíláním
z družic.
Je třeba vymezit způsoby regulace dominantního
postavení masmédií, zejména ohledně
křížení vlastnictví (tzv. crossownershipu).
S tím částečně souvisí
potřeba uložit držitelům licencí
poskytovat Radě informace o plnění zákonných
povinností a roční zprávy o výsledcích
hospodaření. Není také dořešena
povinnost jiných státních institucí
(např. obchodní soudy), poskytovat Radě informace
obchodního charakteru o žadatelích a provozovatelích.
8.2. NOVELA ZÁKONA Č. 103/92 SB.
Zákon, jímž je zřízena Rada České
republiky pro rozhlasové a televizní vysílání,
je třeba doplnit odpovídajícím způsobem
o ta ustanovení zákona č. 468/91 Sb., která
se týkají kompetencí Federální
rady, dále je třeba vyjasnit kompetence Rady ve
věcech státní správy části
kmitočtového spektra využívaného
pro potřeby rozhlasového a televizního vysílání
(viz 4.2.1.). Je třeba aplikovat změny ve způsobu
volby členů Rady (zrušit vazbu na Federální
radu). Některé legislativní změny
si vyžádá také potřeba ujasnění
postavení Rady v souvislosti s jejím úkolem
udržovat rovnováhu mezi veřejným a soukromým
sektorem vysílání.
V tomto zákoně by také měla být
přesně popsána procedura licenčního
řízení, např. je třeba nahradit
dosavadní devadesátidenní lhůtu k
vyřizování žádostí o licence
pravidelným vyhlašováním plánu
využití kmitočtů s určením
lhůty k předkládání žádostí
o licence k vysílání na nabídnutých
frekvencích. Zřizovací zákon Rady
by bylo rovněž třeba novelizovat s ohledem
na potřebu začlenění Rady do systému
státní správy (viz 4.2.2.) a upravit možnost
vydávání obecně závazných
předpisů.
8.3. NOVELY ZÁKONÙ ZŘIZUJÍCÍCH
VEŘEJNÉ PROVOZOVATELE VYSÍLÁNÍ
Zřizovací zákony veřejných
provozovatelů vysílání je dle názoru
Rady zapotřebí novelizovat především
v těch ustanoveních, která souvisejí
s rovnováhou obou sektorů duálního
vysílání. Jsou to ustanovení týkající
se kvóty pro vysílání reklam (které
je třeba přinejmenším značně
omezit, pokud nedojde k zákazu vysílání
reklam veřejnými provozovateli ze zákona)
a vybavení veřejných provozovatelů
kmitočtovými dispozicemi.
S ohledem na dosavadní zkušenosti by bylo možno
přesněji specifikovat poslání a úkoly
veřejných provozovatelů vysílání.
I tyto zákony vyžadují nutnost úpravy
terminologie a aplikaci zkušeností ohledně
technologického vývoje.
8.4. OSTATNÍ NORMY
Dle názoru Rady by bylo vhodnější řešit
problematiku týkající se reklamy a propagace
zákonem, který by ji upravil standardním
způsobem bez ohledu na konkrétní oblast lidské
činnosti. Tím by se zamezilo různému
způsobu vymezení stejné problematiky.
Ve své činnosti správního charakteru
získala Rada zkušenosti, které by bylo možné
uplatnit při novele zákona č. 368/92 Sb.
o správních poplatcích. Legislativní
úpravu si vyžaduje nutnost diferenciace poplatku za
udělení licence podle rozsahu a druhu licence (celoplošné,
regionální, lokální, družicové,
televizní kabelové rozvody, rozhlas po drátě,
počítačový videotext, teletext).
Rada také připravuje obecně závazné
předpisy nižší právní síly
(vyhlášky), které by upravovaly především
správní řízení při vyřizování
licencí a některé další činnosti
související s výkonem státní
správy. Dosud totiž Rada např. musí
projednat každou žádost, která splňuje
minimální, zákonem uložené podmínky,
i když nerespektuje pravidla určená Radou (včetně
užití příslušných formulářů).
Možnost vydávání těchto norem
Radou však dosud není upravena.
Existuje i mnoho jiných podnětů k legislativním
úpravám, jejich výčet by však
šel za rámec této Zprávy.
V příštích týdnech se uzavře
první rok existence Rady. Rada se za toto období
stala nepřehlédnutelným subjektem ve sféře
rozhlasového a televizního vysílání
a ve společenském systému vůbec. Po
počátečním období, kdy nejen
veřejnost, ale i část politické reprezentace
a zainteresovaných odborníků neměla
ujasněnou představu o smyslu, významu a kompetencích
všech různých vzniknuvších rad,
začíná být konečně chápána
s jistou samozřejmostí jako normální
součást systému státní správy.
Rada sehrála významnou roli v pokračování
procesu deetatizac a demonopolizace rozhlasového a televizního
vysílání. Ve srovnání s jinými
postsocialistickými zeměmi došlo u nás
k položení základů klasického
duálního systému vysílání,
a to jak zásluhou legislativy, tak fungováním
příslušných institucí, tedy i
Rady. Boj o média, jak ho známe z jiných
států, které se hodlají stát
součást demokratického světa, nenabyl
u nás dramatických podob, a přestože
se situací v rozhlasovém a televizním vysílání
celkem oprávněně nepanuje příliš
velká spokojenost, perspektivy vývoje jsou již
celkem zřetelné.
Problémy Rady s jejím fyzickým konstituováním
se zdají být odpovídající době
a lze je srovnat s běžnými problémy
v jiných oblastech reformovaného veřejného
života. Problémy s jejím etablováním
rovněž nejsou překvapující. I
v tomto případě celkem přirozeně
naráží realizace legislativního opatření,
které je systémové, perspektivní a
které předjímá společenský
vývoj, na aktuální realitu a musí
si najít své místo ve vědomí
všech, kteří aktuální realitou
žijí.
1. Jednací řád Rady
2. Kodex chování člena Rady
3. Výňatek ze záznamu z jednání
schůze předsednictva vlády ČR ze dne
18. května 1992
4. Dopis ředitele odboru státní správy
telekomunikací federálního ministerstva spojů
ing. Jána Bujnovského ze dne 20. srpna 1992
5. Usnesení vlády ČR ze dne 7. října
1992 č. 585
6. Výňatek ze záznamu zasedání
vlády ČR ze dne 7. října 1992
7. Seznam držitelů licencí k provozování
rozhlasového a televizního vysílání
v ČR ke dni 26. února 1993
8. Stanovisko Rady ze dne 13. srpna 1992
9. Stanovisko Rady ze dne 28. srpna 1992
10. Stanovisko Rady ze dne 27. srpna 1992
11. Dopis generálnímu řediteli ČTV
ze dne 20. ledna 1993
12. Formulář žádosti o licenci k provozování
rozhlasového a televizního vysílání
13. Formulář licence k provozování
televizního a rozhlasového vysílání
Příloha č. 1 |
Zasedání Rady svolává předseda
Rady v případě potřeby, nejméně
však jednou za měsíc. Dále předseda
Radu svolá tehdy, pokud o to požádají
aspoň 4 členové Rady. Čas, místo
a návrh programu příštího zasedání
Rady může být rovněž určeno
rozhodnutím Rady na zasedání Rady. Vyvstane-li
naléhavá nutnost, může být svoláno
mimořádné zasedání Rady; v
tomto případě nemusí být dodrženy
podmínky uvedené v tomto článku. V
případě nepřítomnosti předsedy
plní jeho povinnost podle tohoto článku místopředseda
Rady.
Rada je schopna usnášení, je-li přítomna
a alespoň nadpoloviční většina
členů Rady.
Rozpravu řídí vždy předseda,
místopředseda nebo jimi pověřený
člen Rady (předsedající). Předsedající
zasedání zahájí, otevře rozpravu
k návrhu programu zasedání, během
níž mohou členově Rady přednést
pozměňovací návrhy a jejich argumentaci.
Nehlásí - li se žádný člen
do rozpravy, předsedající rozpravu ukončí
a dá hlasovat o pozměňujících
návrzích v obráceném pořadí,
než jak byly podány. Zasedání dále
probíhá podle takto ustanoveného programu.
Během zasedání je možno podat návrh
na změnu programu, ne však v průběhu
rozpravy či hlasování některém
bodu programu.
Předseda Rady může rozhodnout o přerušení
zasedání. V takovém Případě
se musí zabývající část
zasedání Rady uskutečnit do deseti dnů.
Po zahájení zasedání pověří
předsedající některého člena
Rady nebo toho pracovníka Úřadu, jehož
účast na zasedání byla Radou povolena,
zápisem průběhu zasedání. Zapisující
vyhotoví na podkladě zápisu návrh
usnesení, který musí obsahovat stanoviska
Rady ke všem projednávaným bodům programu.
Rada může návrh obsažený v bodě
programu přijmout v původní nebo pozměněné
podobě, odmítnout, odložit nebo vzít
na vědomí. O přijetí usnesení
hlasuje Rada na závěr zasedání. Vedoucí
Úřadu zodpovídá za archivování
usnesení Rady po dobu nejméně patnácti
let.
Předsedající přiděluje slovo
v pořadí, v jakém se diskutující
přihlásili do rozpravy. Mimo pořadí
udělí slovo předsedovi a tomu, kdo chce přednést
technickou poznámku. Ta se nesmí týkat projednávaného
bodu, ale musí jít pouze o procedurální
záležitost. Takovou poznámku je možno
po udělení slova přenést i během
hlasování.
Podobně jako o programu (čl. 3) probíhá
rozprava a hlasování o všech bodech programu.
Je nepřípustné dávat hlasovat o čemkoli
před uzavřením rozpravy, stejně jako
přednášet diskusní příspěvky,
návrhy a připomínky během hlasování.
Hlasování je v zásadě veřejné.
Tajně se hlasuje jen tehdy, vysloví-li se pro tajné
hlasováni nejméně čtyři členové
Rady.
Z rozhodnutí Rady se zasedání mohou účastnit
i další přizvané osoby.
Žádost o licenci je posuzována na základě
veřejného slyšení žadatele na zasedání
Rady. Rozhodování o udělení licence
se děje na uzavřeném zasedání
Rady s vyloučení veřejnosti.
a) Veřejné slyšení ve smyslu článku
III. Statutu Rady je ústní jednání
ve smyslu § 21 správního řádu,
které je otevřeno veřejnosti.
b) Je-li žádost o licenci k vysílání
v souladu s plány využití kmitočtů
pro rozhlasové a televizní vysílání,
popřípadě obdržela-li Rada vyjádření
příslušného správního
orgánu spojů, ze kterého vyplývá,
že toto vysílání, je technicky realizovatelné,
Rada nařídí veřejné slyšení
ve věci žádosti o licenci.
c) Rada uvědomí veřejnost o datu a místu
veřejného slyšení a o základních
údajích o projektu vysílání,
jež žádost obsahuje Rada nezveřejní
ty části projektu, jež jsou součástí
obchodního tajemství a jsou výslovně
uvedeny jako důvěrné.
Člen Rady je povinen se seznámit s materiály
týkajícími se udělení či
odebrání licence.
Tento jednací řád nabývá účinnosti
dne 29. 4. 1992.
Příloha č. 2 |
Členové Rady se svým podpisem zavazují,
že:
1) Nebudou bez pověření Radou objednávat
žádné služby, práce a úkony
u provozovatelů rozhlasového a televizního
vysílání a u žadatelů o licenci
k provozování rozhlasového a televizního
vysílání.
2) Nebudou vykonávat soukromou placenou ani bezplatnou
poradenskou činnost související s informacemi
získanými v rámci výkonu funkce člena
Rady.
3) Budou příjem a výdej pošty a kurýrních
zásilek souvisejících s výkonem funkce
člena Rady provádět pouze standardním
postupem prostřednictvím podatelny úřadu.
4) Budou při individuálním zadávání
úkolů pracovníkem Úřadu postupovat
dle Organizačního řádu. Nastane-li
v mimořádné situaci (nebezpečí
v prodlení) nutnost obejít stanovený postup,
je třeba, aby dotyčný člen Rady takový
krok evidoval v sekretariátu Rady nebo ho oznámil
na nejbližším zasedání Rady.
5) Oznámí a evidují do pěti dnů
na sekretariátu Rady nebo u předsedy Rady jakoukoli
samostatnou iniciativu související s činností
Rady, která jim nebyla uložena usnesením Rady.
6) Nebudou ze sekretariátu Rady a z Úřadu
Rady odnášet nezdokumentované a neokopírované
materiály.
7) Ihned předají zjištěné případy
zjevného nátlaku či pokusu o korupci kompetentním
orgánům činným v trestním řízení
a neprodleně je oznámí předsedovi
Rady (šlo-li o pracovníka Úřadu, pak
ještě vedoucímu Úřadu). Rovněž
oznámí předsedovi Rady všechny pokusy
o nátlak či korupci, kdy není zjevně,
zda došlo k trestnímu činu. Předseda
Rady oznámí Radě tyto případy
na nejbližším zasedání Rady.
8) Před projednáváním každého
případu, týkajícího se uděleni
či odebrání licence, oznámí
Radě všechny osobní kontakty a vztah k dotyčným
žadatelům o licenci či provozovatelům
rozhlasového a televizního vysílání,
které zakládají podjatost při rozhodování.
9) Zachovají mlčenlivost ohledně údajů,
informací a fakt, týkajících se žadatelů
o licenci a provozovatelů rozhlasového a televizního
vysílání, o kterých se dozvěděli
v souvislosti s výkonem funkce člena Rady, pokud
nejde o údaje, o jejichž zveřejnění
rozhodla Rada usnesením.
10) Budou používat nahrávací techniku
pouze s vědomím slyšeného. Pokud je
to možné, budou jednat s provozovateli a žadatelům
osobně za účasti svědka (člena
Rady, pracovníka sekretariátu Rady, pracovníka
Úřadu). O jednání se provede písemný
záznam.
12) Všechny žádosti a podněty k řízení
nebo projednávání budou přijímat
pouze písemně.
13) Neevidované a předem neohlášené
kontakty připustí jen v akutních případech
a vždy je dodatečně neprodleně oznámí
Radě.
14) Vždy budou předem evidovat osobní kontakty
s žadateli a licenci, provozovateli rozhlasového a
televizního vysílání, orgány
státní správy a odbornými pracovišti
a ohlásí výsledky jednání v
Radě.
15) Nebudou ve vztahu k veřejnosti zpochybňovat
již přijatá rozhodnutí Rady, neboť
jsou si vědomi závaznosti přijatého
rozhodnutí pro všechny členy Rady.
Členové Rady souhlasí s tím, že
Rada může navrhnout České národní
radě odvolání z funkce toho člena
rady, který závažně nebo opakovaně
porušil tento kodex. O tom, zda byl Kodex porušen, rozhoduje
Rada.
Uvolnění prostředků z rozpočtové
rezervy a zajištění spotřebních
kancelářských prostor pro zahájení
činnosti Rady České republiky pro rozhlasové
a televizní vysílání
Předsednictvo vlády
a) vzalo na vědomí informaci o nutnosti uvolnění
prostředků z rozpočtové rezervy <
zajištění potřebných kancelářských
prostor pro zahájení činnosti Rady pro rozhlasové
a televizní vysílání.
b) zmocnilo ministra financí pro činnost
Rady pro rozhlasové a televizní vysílání
zálohově uvolnit částku 1 000 000,-
Kčs,
c) uložilo vedoucímu úřadu vlády
ČR předložit vládě ČR
řádný rozpočet Rady pro rozhlasové
a televizní vysílání na rok 1992.
7. Zřízení ministerstva mezinárodních
vztahů ČR
Předsednictvo vlády projednalo návrh předložený
vedoucím Úřadu vlády ČR a doporučilo
vedoucímu Úřadu vlády ČR,
aby zajistil nezbytné kancelářské
prostory nutné pro ministerstvo mezinárodních
vztahů v rozsahu počtu pracovníků
dnešního Vládního výboru pro
mezinárodní vztahy.
8. Informace místopředsedy vlády M. Lukeše
o schůzce na posouzení projektu evropské
konvence o otázkách autorského práva
a práv navazujících v souvislosti s vysíláním
prostřednictvím telekomunikačních
družic, která se bude konat v Oslu ve dnech 25. a
26. května 1992.
Předsednictvo vlády vzalo na vědomí,
že pozvánka na schůzku bude předána
ministru kultury.
FEDERÁLNÍ MINISTERSTVO SPOJ&UGRAVE;
Klimentská 27 125 02 Praha 1
Příloha č. 4. |
Rada České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání p. PhDr. Daniel Korte Vinohradská 40 120 00 Praha 2 |
VÁŠ DOPIS ZNAČKY/ ZE DNE | NAŠE ZNAČKA | VYŘIZUJE/ LINKA | PRAHA |
VĚC: | 183289/92 | Novotný | 20. 8. 1992 |
Kmitočtové přísliby pro lokální
rozhlasové vysílání
K Vaší žádosti č. j. 151/92 ze
dne 27. 7. 1992 Vám sdělujeme, že po upřesnění
je možno počítat v současné době
s přidělením kmitočtů pro lokální
vysílání podle tohoto seznamu:
Trutnov 105,3 MHz - maximální vyzářený
výkon (ERPmax) 3,162 kW je možný pouze v sektoru
110 až 250 podle řešení vysílací
antény, v sektoru 280 až 300 je omezení o 10
dB, v sektoru 330 až 70 je omezení o 15 dB
Ostrava město 92,8 MHz - ERPmax 1 kW pouze v sektoru 70
až 290, v sektoru 310 až 50 je omezení o 6 dB
Plzeň Krkavec 89,6 MHz - ERPmax 1 kW pouze v sektoru 120
až 180 v sektoru 230 až 70 je omezení o 10 dB
Pardubice TKB 91,6 MHz - ERP max 0,5 kW
Hradec Králové Hoděš 96,2 MHz - ERP
max pouze 0,1 kW v sektoru o až 290 v sektoru 310 až
340 je ještě omezení o 5 dB
Liberec Vratislavice 97,1 MHz ERP max 1 kW pouze v sektoru 90
až o v sektoru 30 až 60 je omezení o 6 dB
Čes. Budějovice město 88,4 MHz - ERP max
1 kW pouze v sektoru 310 až 80 v sektoru 120 až 260
je omezení o 10 dB
Tento seznam je možno považovat za předběžný
příslib přidělení kmitočtu
žadatelům o licenci podle Vašeho rozhodnutí
za předpokladu, že budou dodržena předepsaná
omezení. Vlastní příděl kmitočtu
bude vydán majitelům licence na základě
jejich žádosti FMS - Státní správou
telekomunikací jako správní rozhodnutí
podle § 19, odst. 4 zákona č. 110/64 Sb., o
telekomunikacích, ve znění zákona
č. 150/92 Sb., ze dne 12. 3. 1992.
Ostatní kmitočty, které byly uvedeny ve Vašem
seznamu, není možno zatím pro dané účely
použít a bude třeba provést ještě
další šetření. Při řešení
těchto otázek se těšíme na Vaší
další spolupráci.
Ing. Ján Bujnovský
ředitel státní správy telekomunikací
Vláda
I. bere na vědomí informaci o nutnosti uvolnění
prostředků z rozpočtové rezervy pro
činnost Rady na II. pololetí 1992 a k za jištění
potřebných kancelářských prostor
pro činnost Rady České republiky pro rozhlasové
a televizní vysílání;
II. ukládá
1. místopředsedovi a ministrovi financí zajistit
finanční prostředky ve výši 2
000 tis. Kčs na II. pololetí 1992 pro činnost
Rady České republiky pro rozhlasové a televizní
vysílání,
2. předsedovi Komise vlády pro řešení
umístění ústředních
orgánů státní správy vytvářet
podmínky pro zajištění prostorů
pro činnost Rady České republiky pro rozhlasové
a televizní vysílání.
Provedou:
místopředseda vlády a
ministr financí,
předseda Komise vlády
pro řešení umístění
ústředních orgánů státní
správy
Kontrolní zpráva o realizaci souboru opatření
ke snížení kritické situace ochrany
sbírek, expozic a depozitářů, muzeí,
galerií a památkových objektů v České
republice Č.j. 35026/92
Vláda projednala návrh předložený
ministrem kultury a přijala
usnesení č. 584.
Návrh rozpočtu Rady České republiky
pro rozhlasové a televizní vysílání
na 2. pololetí 1992
Zajištění potřebných kancelářských prostor pro činnost Rady České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání
Č. j. 35020/92
Vláda projednal návrh předložený
vedoucím úřadu vlády České
republiky a
a) přijala
usnesení č. 585,
b) v diskusi konstatovala, že z předloženého
materiálu vyplývá neujasněnost funkce,
konkrétní činnosti a složení
Rady a Úřadu Rady, z návrhu rozpočtu
pak neujasněnost jeho příjmové stránky
a neodůvodněnost jeho výdajové stránky,
c) uložil a ministru pro hospodářskou
politiku a rozvoj předložit vládě návrh
novely zákona č. 103/1992 Sb., o Radě České
republiky pro rozhlasové a televizní vysílání,
který by vzal v úvahu připomínky a
náměty z diskuse vlády.
Příloha č. 7 |
VKV - FM LOKÁLNÍ VYSÍLÁNÍ
RADIO R.I.O. - 87,8
Kostelní 42, 170 00 Praha 7 - Karel Mastný
t. 374166, t/f 374517
RADIO EVROPA 2 - 88,2
Celetná 17, 110 00 Praha 1 - Michel Fleischmann
t. 2325661, f. 2322430
RADIO COUNTRY - 89,5
Zelenkova 34, 180 00 Praha 8 - Ivo Reichelt
t. 824873, 826660
RADIO GOLEM 90,3
Starochodovská 41, 149 00 Praha 4 - Dr. Jan Czech
t/f 7950975
RADIO 1 - 91,9
Lodecká 2/1206, 110 00 Praha 1 - Vladimír Vintr
t. 2314587, f. 2322985
RADIO CITY - 93,7
ul. 1. pluku 7, 180 00 Praha 8 - Dr. Petr Dvořák
t. 263063
RADIO KISS - 98,1
Sokolská 21, 120 00 Praha 2 - Ing. Radek Vaškovič
t. 291342-4, f. 291340
RADIO KOBRA - 98,7
Sokolovská 16, 180 00 Praha 8 - Ing. Renata Figerová
t. 2354868
RADIO BONTON - 99,7
Zelený pruh 99, 140 50 Praha 4 - Pavel Černocký
t. 6923034, t/f 6923032
RADIO VOX - 101,5
se sídlem v Paláci kultury, 5. května 65, 140 09 Praha 4 Michal Zelenka,
t. 6923304(07,09), f. 6923310
RADIO COLLEGIUM - 103,7
Novodvorská 994, 142 2 1 Praha 4 - Dr. Václav Pudil
t. 495514, f. 4721355
RADIO KLUB VOA - 106,2
Jeseniova 38, 130 00 Pra ha 3 - Jindřich Kučera, Zdeněk Vlk
t. 272771, f. 274752
R.F.I. - 96,6
Opletalova 5, 111 44 Praha 1
BBC - 101,1 Národní 19, 110 00 Praha 1
t. 260792
RADIO AGARA Chomutov - 98,1
Meisnerova 1204/11, 430 01 Chomutov - Martin Marcilis
t/f 0396/2413
RADIO BRNO - 95,7
Dusíkova 3, 638 00 Brno Lesná - Igor Snopek
t/f 05/577593
RADIO HÁDY Brno - 93,1
Chládkova 8, 616 00 Brno - Michal Mlejnek
RADIO F České Budějovice - 99, 7
Jírovcova 53, 370 01 České Budějovice - JUDr. Lad. Faktor
t. 038/24743, t/f 038/27044
RADIO "21" České Budějovice - 93, 6
Nemanická 14/440, 370 68 České Budějovice - Vlad. Lutovský
t/f 038/24391
RADIO FM Plus Plzeň - 106,1
P.O.BOX 40, 320 90 Plzeň - Václav Ježek
t. 019/222532, f. 019/273842
RADIO WEST Plzeň - 89,6
Americká 49, 301 50 PIzeň - Ing. Jiří Berkovec
t. 019/224091, f. 019/224026
RADIO MOST - 90,6
ul. Jaroslava Průchy 1682, 434 01 Most - Petr Petrik
t/f 035/2008
RADIOCLUB Ústí nad Labem - 95,2
Mírové nám. 25, 400 01 Ústí ad Labem - Petr Ševčík
t/f 047/23303
RADIO DĚČÍN - 91,6
Zelená 218/57, 405 00 Děčín 3 - Karel Svoboda
t. 0412/2410
RADIO CONTACT Liberec - 101,4
Dr. Milady Horákové 179/106, 460 06 Liberec VI
PhDr. Jan Požický, t/f 048/21757
RADIO EURO K Liberec - 97,1
Zborovská 826/6, 460 01 Liberec 1 - Miroslav Kos
t/f 048/26721
RADIO ORION Ostrava - 103,6
Studentská 1770, B VI/15, 70833 Ostrava-Poruba - Jaroslav Král,
t. 069/4246419, f. 069/440028
RADIO SPRINT Ostrava 92,8
Masarykovo nám., 701 00 Ostrava 1 - Miloslav Kaplan
t. 069/233253, f. 069/233074
RADIO PROFIL Pardubice - 96,9
Na Hrádku 105, 530 02 Pardubice - Ing. Robert Vokáč
t. 040/512155, t/f 040/51756
RADIO DRAGON Karlovy Vary - 99,7
Dubová 1, 360 04 Karlovy Vary - Zdeněk Pachovský
t. 017/29628, t/f 017/29860
RADIO DIANA Karlovy Vary 91,0
Lidový dům, 360 17 Stará Role.- Ing. Jan
Obrátil t. 017/44997, t/f 017/42817
RADIO EGRENSIS Cheb - 9š2
Dyleňská 34, 350 02 Cheb - Antonín Hofman
t/f 0166/31326
RADIO LABE Hradec Králové - 96,2
Fibichova 334, 506 01 Jičín - Miroslav Purma
t. 049/31854
RADIO ČERNÁ HORA Trutnov 105,3
Počátecká 15, 140 00 Praha 4 - Martin Černý
t. 498409
RADIO HANÁ Olomouc - 95,6
P.O.BOX 170, 771 00 Olomouc - RNDr. Pavel Foretník
t/f 068/28116
RADIO ZLÍN - 102,8
Zálešná 1, 760 01 Zlín - Petr Zatloukal, Ing. Gregor
t. 067/33668, 067/24011
RADIO MORAVA - 101,1
P.O.BOX 37, pošta 12, 738 01 Frýdek-Místek - Jiří Gajdušek
t. 3658/34511, f. 0658/34512
RADIO RUBI Uničov - 99,6
Mohelnická 6, P.O.BOX l/3, 783 91 Uničov - Josef Hejl
t. 0643/50060, t/f 0643/50246)
RADIO EKOL. S - 104,6
739 95 Bystřice nad Olší - Ing. Roman Sajdok
t. 0659/94205, f. 0659/94635
RADIOHRAD 102,5
Hradiště č. 245, 735 42 Těrlicko - Milan Rašík
t. 0659/59530
SV - AM REGIONÁLNÍ VYSÍLÁNÍ
RADIO COUNTRY
(603 KHz) Praha - Stř. Čechy
Zelenkova 34, 180 00 Praha 8 - Ivo Reichelt
t. 824873, 826660
VKV - FM CELOPLOŠNÉ VYSÍLÁNÍ
FREKVENCE 1
RG EVROPA 1
Celetná 17, 110 00 Praha 1 - Michel Fleischmann
t. 255 165, fax 232 24 30, 232 56 61
ALFA
KASKOL, s.r.o.
Revoluční 6, 110 00 Praha 1 - ing. Václav
Kasík
VYSÍLÁNÍ ROZHLASU PO DRÁTĚ
RADIO VAJGAR
P.O.BOX 69, 337 01 Jindřichův Hradec - Pavel Kočí
TELEVIZNÍ VYSÍLÁNÍ
FTV Premiéra - 24. kanál, Praha Stř. Čechy Radlická 103, 150 00 - Marie Poledňáková
t. 530426, 531892
TELETEXT
Kubišova 19, 182 00 Praha 8 - Ing. Milan Neset
t. 701787
CET 21 - celoplošné vysílání
(spol. F. KAFKY)