Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Liboru Novákovi staršímu. Nemám žádnou
písemnou přihlášku do rozpravy, a protože
nevidím žádnou přihlášku
z místa, rozpravu uzavírám. Táži
se pana ministra Zielence, zda si přeje pronést
závěrečné slovo k rozpravě,
na což má právo, ale nehodlá tohoto
práva použít. Táži se pana společného
zpravodaje, poslance Jaromíra Kaluse, zda hodlá
použít svého práva. Ano. Pane poslanče,
máte slovo.
Poslanec Jaromír Kalus: Pane předsedo, jenom
bych shrnul, že v rozpravě sice vystoupili dva kolegové,
nicméně nezazněly k projednávanému
materiálu žádné návrhy, takže
se domnívám, že je možné zahájit
hlasování.
Předseda PSP Milan Uhde: V tuto chvíli oznamuji,
že vás jednak odhlašuji a jednak se obracím
k těm kolegyním a kolegům, kteří
užívají příjemných nebo
méně příjemných chvil mimo
tento sál, a vyzývám je, aby se vrátili
do sálu jednak proto, že bod je závažný,
a jednak proto, že vyžaduje jejich přítomnost,
protože třípětinové kvórum
120 hlasů je základní podmínkou pro
to, aby byl návrh usnesení schválen.
V této chvíli zde stále ještě
není 120 poslankyň a poslanců. Ani počet
120 není zcela bezezbytku splněnou podmínkou,
protože se počítá třípětinová
většina z celkového počtu, takže
by stačilo, aby jeden ze 120 poslanců nehlasoval
pro přijetí usnesení, a nebylo by dosaženo
potřebné většiny. Ještě
jednou proto apeluji na všechny, kdo pobývají
mimo sál, aby zvážili svou účast
zde. Při hlasování o návrhu pořadu
nás zde bylo 182, přesně si to pamatuji.
V této chvíli je nás zde 136. Stále
na místech některých klubů vidím
prořídlá sedadla.
Je nás 142. Budeme hlasovat o návrhu usnesení,
které přečtu:
Poslanecká sněmovna souhlasí s jedenáctým
dodatkovým protokolem k Úmluvě o ochraně
lidských práv a základních svobod,
kterým se mění mechanismus v ní ustavený,
přijatým ve Štrasburku dne 11. března
1994 podle sněmovního tisku 1249. 30. hlasování
na této schůzi.
Kdo podporujete předložený návrh usnesení,
stiskněte tlačítko a zvedněte ruku.
Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování?
30. hlasování skončilo.
Ze 158 přítomných bylo 156 pro, 1 proti,
1 nehlasoval. Usnesení bylo přijato. - Děkuji
vám.
Děkuji i panu ministru zahraničí Josefu Zielencovi
a společnému zpravodaji výborů poslanci
Jaromíru Kalusovi.
Přistoupíme k dalšímu bodu - nyní
už v plném souladu s naším schváleným
pořadem.
Je to
Návrh jste obdrželi jako sněmovní tisk
1298. Z pověření vlády jej odůvodní
místopředseda vlády a ministr financí
pan Ivan Kočárník. Žádám
jej, aby se ujal slova.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Vážený
pane předsedo, vážené paní poslankyně,
vážení páni poslanci, dovolte mi, abych
stručně charakterizoval předloženou
novelu zákona o soudních poplatcích. Omezím
se pouze na hlavní změny, které jsou obsahem
této novely.
Za prvé - doplňují se ustanovení,
kterými se ukládá soudům povinnost
vést evidenci o poplatkových povinnostech, povolovat
splátky na poplatek, popř. posečkání
placení poplatků. Toto doplnění si
vyžádala právní úprava daňového
i poplatkového řízení, která
je obsažena v zákoně o správě
daní a poplatků. Podle této právní
úpravy se od 1. 1. 1993 změnilo postavení
soudů na správce příjmu státního
rozpočtu plynoucího ze soudních poplatků.
Protože jde o státní příjem,
je třeba nadále umožnit celou proceduru nakládání
s tímto příjmem obdobně jako s jinými
státními příjmy.
Za druhé - dále jsou v novele navrženy změny,
které si vyžádalo praktické uplatňování
zákona. Např. je navržena jednotná hranice
5 000,- Kč pro placení poplatků kolkovou
známkou, a to jak ve věcech obchodních, tak
i ve všech občansko-právních, kde je
dosud hranice ve výši 1 000,- Kč. Poplatky,
které nejsou placeny kolkovou známkou, se navrhuje
platit na účty státního rozpočtu
zřízené Ministerstvem financí u České
národní banky a současně se navrhuje
i vracení zaplacených soudních poplatků
přímo z těchto účtů.
Dále se doplňuje ustanovení o přepočtu
zahraniční měny na českou měnu.
Toto ustanovení v zákoně o soudních
poplatcích dosud chybělo. Tyto změny výrazně
zjednoduší administrativu finančních
úřadů, zejména pak Finančního
úřadu pro Prahu 1, který realizuje dosud
vracení poplatků placených kolkovou známkou
pro celou Českou republiku.
Za třetí - navrhuje se zrušit osvobození
pro rozpočtové organizace a nadace obdobně
jako v právní úpravě správních
poplatků. Soudní poplatky však mají
ve smyslu občanského soudního řádu
jiné postavení než poplatky správní.
Soudní poplatky jsou součástí nákladů
soudního řízení a soud rozhoduje podle
výsledků řízení o povinnosti
účastníků hradit náklady řízení,
a to bez ohledu na to, zda je účastník osvobozen
či neosvobozen od těchto poplatků.
Za čtvrté - sazebník soudních poplatků
je navržen pro větší přehlednost
v úplném znění. Jeho rozsah se v podstatě
nemění. Nově se navrhují některé
poplatky a někde se upravuje i jejich výše.
Např. se nově navrhuje sazba poplatku za zápis
do obchodního rejstříku, a to jednotně
pro fyzické i právnické osoby. Jako základ
poplatku se navrhuje výše zapisovaného jmění
nebo vkladů společníků, pokud obchodní
zákoník stanoví povinnost jmění
zapisovat. Sazba poplatku se navrhuje procentem ve výši
0,5 %. Nejnižší sazba se navrhuje ve výši
stávající sazby, tj. 3 000 Kč, nejvyšší
ve výši 20 000 Kč. U subjektů, kde není
povinnost jmění zapisovat, se navrhuje sazba poplatku
pevnou částkou ve výši 3 000 Kč.
U některých položek sazebníku se navrhuje
mírné zvýšení sazeb poplatků,
na což je poukázáno v jednotlivých ustanoveních
důvodové zprávy k návrhu zákona.
Důvodem pro zvýšení některých
sazeb je požadavek částečného
krytí nákladů vynakládaných
státem na soudní řízení. Náklady
od roku 1991, kdy byl přijat platný zákon
o soudních poplatcích, vzrostly.
Vážené paní poslankyně, vážení
páni poslanci, doporučuji vám, abyste předloženou
novelu zákona o soudních poplatcích schválili.
Děkuji za pozornost.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu místopředsedovi
vlády a ministru financí Ivanu Kočárníkovi.
Žádám, aby se slova ujala společná
zpravodajka výborů Poslanecké sněmovny
paní poslankyně Anna Röschová a uvedla
společnou zprávu výborů. Obdrželi
jsme ji jako sněmovní tisk 1458. Prosím,
paní společná zpravodajko.
Poslankyně Anna Röschová: Děkuji,
pane předsedo, dámy a pánové, vládní
návrh novely zákona, který se týká
soudních poplatků a poplatků za výpis
z rejstříku trestů projednaly ústavně
právní výbor a rozpočtový výbor
na svých schůzích. Oba tyto výbory
doporučují Poslanecké sněmovně,
aby s předloženým vládním návrhem
vyslovila souhlas, a to společně s pozměňovacími
návrhy, které jsou obsaženy ve společné
zprávě.
Myslím, že důležitost a nutnost této
novely popsal a vysvětlil pan ministr Kočárník,
tudíž já mohu doporučit Poslanecké
sněmovně, aby s návrhem novely zákona
vyslovila souhlas. Děkuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji společné
zpravodajce poslankyni Anně Röschové. Do rozpravy
se písemně přihlásil pan poslanec
Štambera. Má slovo.
Další písemné přihlášky
do rozpravy nemám.
Poslanec Dalibor Štambera: Vážený
pane předsedo, kolegyně a kolegové, mám
jeden pozměňovací návrh, který
se týká bodu 9, § 6 odst. 3. Navrhuji vypustit
část věty za středníkem. Věta
končí - vypořádají (§
6 odst. 3) a vypouštěla by se část věty
- ke společným dluhům se nepřihlíží.
Odůvodnění je asi takovéto. Při
vypořádávání bezpodílového
spoluvlastnictví se navrhuje v této úpravě,
aby se nepřihlíželo ke společným
dluhům s vysvětlením, že se soudům
stěžuje situace, kdy se mají vypořádávat
při stanovení poplatků se společnými
pasivy. Pro poplatníka je předmětem sporu
právě vyřešení nejasností
při vypořádávání spoluvlastnických
vztahů včetně pasiv, která jsou s
majetkem spojena. Proto se mi zdá poněkud nespravedlivé,
aby vypočet poplatků byl prováděn
pouze z aktiv.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji poslanci
Štamberovi. K řečništi pozvu paní
poslankyni Marvanovou pod podmínkou, že má
pozměňovací návrh. Připraví
se pan poslanec Brodský, rovněž s pozměňovacím
návrhem.
Poslankyně Hana Marvanová: Vážený
pane předsedající, vážená
sněmovno, ráda bych přednesla dva drobné
pozměňovací návrhy k předloženému
návrhu zákona. Týkají se tohoto problému.
Je třeba rozlišovat v tomto vládním
návrhu zákona soud jako nezávislý
orgán soudcovské moci, který rozhoduje (hluk
v sále).
Předseda PSP Milan Uhde: Páni poslanci, už
poněkolikáté dnes konstatuji, že nevytváříte
dobré prostředí, zvláště
dnes nevytváříte dobré prostředí.
Prosím, omezte hlasité projevy anebo jim jděte
holdovat mimo tento sál. Paní poslankyně,
prosím, pokračujte.
Poslankyně Hana Marvanová: Takže je
třeba rozlišovat mezi případy, kdy soud
rozhoduje podle občanského soudního řádu
o právech a povinnostech fyzických a právnických
osob a soud, který je samostatným subjektem práv
a povinností, který je reprezentovaný svým
předsedou a rozhoduje ve věcech správy poplatků
a příjmů podle příslušného
zákona.
Proto se domnívám, že je nutné zpřesnění
bodu 22 předloženého návrhu a bodu 25.
Přednáším k těmto bodům
tyto pozměňovací návrhy.
K bodu 22 navrhuji, aby tento bod zněl takto: V §
13 odst. 2 se slova "sjednal dohodu o splacení dlužné
částky" nahrazují slovy "předseda
soudu povolil posečkání s placením
poplatku nebo jeho zaplacení ve splátkách;
poznámka pod čarou č. 4b zůstává
stejná.
K bodu 25 navrhuji toto znění: V § 16 odst.
2 se vypouští slovo "krajského" a
poznámka pod čarou č. 5 zní tak, jak
je uvedena.
Tyto mé pozměňovací návrhy
nejsou žádnou věcnou změnou. Jsou zpřesněním
toho, že v těchto věcech týkajících
se úlevy rozhoduje předseda soudu jako zástupce
správce poplatků.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji paní
poslankyni Haně Marvanové. Slovo má pan poslanec
Petr Brodský. Je poslední z písemně
přihlášených do rozpravy. Zvažte
prosím své přihlášky.
Poslanec Petr Brodský: Pane předsedající,
kolegyně a kolegové, dovoluji si předložit
pozměňovací návrh k čl. II
návrhu, který obsahuje doplnění právní
úpravy správních poplatků takto. Pokud
dovolíte nejprve zdůvodnění. Česká
exportní banka, a.s. se stoprocentní účastí
státu je v současné době osvobozena
od správního poplatku podle položky 65 sazebníku,
tj. za udělení povolení k emisi dluhopisů.
Vzhledem k tomu, že podle položky 66 písm. j
se zpoplatňuje poskytnutí státní záruky
za bankovní úvěry nebo finanční
výpomoci, a to ve výši 0,5 %, ze zaručené
částky státem, povazuji za zbytečné,
aby státní prostředky byly použity Českou
exportní bankou k placení správního
poplatku opět do státního rozpočtu.
To bylo zdůvodnění.
Nyní k vlastnímu návrhu. K zamezení
toho, co jsem řekl, navrhuji do čl. II zařadit
bod 3 v tomto znění: Osvobození, bod 2, v
položce 65 se za slovo "položky" vkládají
slova "a položky 66 písm. j". Celé
osvobození pod bodem 2 k položce 65 bude v případě
přijetí tohoto pozměňovacího
návrhu znít: 2. Od poplatku podle této položky
a položky 66 písm. j se osvobozuje Česká
exportní banka, a. s. Děkuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Brodskému. Protože už nikdo další
nepodal přihlášku do rozpravy, rozpravu uzavírám.
Táži se pana místopředsedy vlády
a ministra financí, zda si přeje použít
práva pronést závěrečné
slovo v zakončené rozpravě. Prosím,
pane místopředsedo.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Pane předsedo,
vážené paní poslankyně, vážení
páni poslanci, snad jenom dvě věty. Chtěl
bych poděkovat za pozornost, kterou jste věnovali
této novele. Již dopředu vyjadřuji se
všemi pozměňovacími návrhy souhlas.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu místopředsedovi
vlády a uděluji slovo paní společné
zpravodajce v případě, že chce přednést
závěrečné slovo. Jinak ji žádám,
aby předložila jednotlivé pozměňovací
návrhy sněmovně k hlasování,
pokud je to technicky možné.
Poslankyně Anna Röschová: Pane předsedo,
žádnou závěrečnou řeč
přednášet nebudu. Protože je to technicky
možné, domnívám se, že můžeme
přistoupit k hlasování o jednotlivých
pozměňovacích návrzích. U každého
pozměňovacího návrhu, jsou čtyři,
vyjádřím souhlas či nesouhlas. Pan
ministr se již vyjádřil ke všemu najednou.
První pozměňovací návrh přednesl
pan poslanec Štambera, a to sice v bodu 9, který se
týká § 6 odst. 3, vypustit konec věty
za středníkem, tj. "ke společným
dluhům se nepřihlíží". Rovněž
souhlasím s tímto pozměňovacím
návrhem.
Předseda PSP Milan Uhde: Než dám hlasovat
o pozměňovacím návrhu pana poslance
Štambery, odhlásím vás a požádám,
abyste se nově registrovali svými kartami.
Budeme hlasovat. 31. hlasování, pozměňovací
návrh pana poslance Štambery. Pan místopředseda
vlády se vyjádřil kladně k tomuto
návrhu, paní společná zpravodajka
rovněž. Kdo podporujete tento pozměňovací
návrh, stiskněte prosím tlačítko
a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo
se zdržel hlasování? Hlasování
skončilo.
Ze 129 přítomných 126 pro, nikdo proti, 2
se zdrželi, jeden nehlasoval.
Prosím, paní společná zpravodajko,
pokračujte.
Poslankyně Anna Röschová: Jako druhá
v rozpravě vystoupila paní poslankyně Marvanová,
která přednesla dva pozměňovací
návrhy.
První se týká bodu 22, kde navrhuje v §
13 odst. 2 slova "sjednal dohodu o splacení dlužné
částky" nahradit slovy "Předseda
soudu povolil posečkání s placením
poplatku nebo jeho zaplacení ve splátkách."
Rovněž s tímto pozměňovacím
návrhem souhlasím.
Předseda PSP Milan Uhde: Budeme hlasovat o prvním
pozměňovacím návrhu paní poslankyně
Hany Marvanové.
Kdo podporujete tento návrh, dejte to ve 32. hlasování
najevo stisknutím tlačítka a zvednutím
ruky. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování?
32. hlasování skončilo.
Ze 131 přítomných bylo 102 pro, jeden proti,
24 se zdrželo, 4 nehlasovali. Návrh byl přijat.
Paní společná zpravodajko, prosím.
Poslankyně Anna Röschová: Druhý
pozměňovací návrh se týká
bodu 25, který se navrhuje formulovat takto: V § 16
odst. 2 se vypouští slovo "krajského"
a poznámka pod čarou. Rovněž doporučuji
přijetí.
Předseda PSP Milan Uhde: Druhý pozměňovací
návrh paní poslankyně Hany Marvanové
bude posouzen ve 33. hlasování.
Kdo jej podporujete, stiskněte tlačítko a
zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se
zdrzel hlasování? 33. hlasování skončilo.
Ze 134 přítomných bylo 112 pro, jeden proti,
18 se zdrzelo, 3 nehlasovali. l tento návrh byl přijat.
Paní společná zpravodajko, prosím.
Poslankyně Anna Röschová: Jako poslední
v rozpravě vystoupil pan poslanec Brodský a prosila
bych tady, jestli by pan poslanec mohl upřesnit, zda se
jedná o dva návrhy nebo jeden. Protože zde
se navrhuje do společné zprávy do čl.
2 zařadit nový bod 3 nebo bod 3. On článek
III má jen dva body ve společné zprávě.
A pak je tady tedy bod 2. Poprosila bych pana poslance, jestli
by to neupřesnil, protože tomu trochu nerozumím.
Jinak věcně je mi to jasné a věcně
s tím souhlasím. Ale abychom se nedopustili nějakého
procesního lapsusu.
(Poslanec Brodský objasňuje společné
zpravodajce svůj návrh.)
Předseda PSP Milan Uhde: Uvažoval jsem o řešení,
které mi kolega Ortman přišel teď napovědět.
Stejně jsem se chystal vyhlásit desetiminutovou
přestávku, je teď pro to druhý dobrý
důvod. Vyhlašuji 10 minut přestávku.
Prosím, dodržte ji, budeme končit v 17.30 hodin,
protože je organizační výbor.
Přestávka do 16.25 hodin.
Poslankyně Anna Röschová: Pane předsedo,
děkujeme.
(Jednání přerušeno v 16.25 hodin.)
(Jednání opět zahájeno v 16.30 hodin.)
Předseda PSP Milan Uhde: Jsme schopni usnášení.
Paní společná zpravodajko, prosím
předložte sněmovně k hlasování
poslední pozměňovací návrh,
přednesený panem poslancem Petrem Brodským.
Poslankyně Anna Röschová: Pane předsedo,
omlouvám se ještě jednou, že jsem trochu
zdržela hlasování o tomto pozměňovacím
návrhu, ale měla jsem obavy, abych něco nezopakovala
špatně do stenozáznamu a nevznikly následné
problémy. Teď už je věc vyjasněna.
Pan poslanec Brodský podal skutečně jeden
pozměňovací návrh, který zní:
Do článku II zařadit bod 3 v tomto znění:
V osvobození, bod 2, v položce 65 se za slovo "položky"
vkládají slova "a položky 66 písmeno
j)". Doporučuji a souhlasím s tímto
pozměňovacím návrhem.
Předseda PSP Milan Uhde: l pan místopředseda
vlády a ministr financí doporučil přijetí
tohoto pozměňovacího návrhu poslance
Brodského. Budeme o něm hlasovat ve 34. hlasování.
Kdo jej podporujete, stiskněte tlačítko a
zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se
zdržel hlasování? 34. hlasování
skončilo.
Ze 108 přítomných bylo 76 pro, 1 proti, 22
se zdrželo, 9 nehlasovalo. Návrh pana poslance Brodského
byl přijat.
Poslankyně Anna Röschová: Pane předsedo,
tím byly vyčerpány všechny pozměňovací
návrhy a nyní můžeme hlasovat o návrhu
novely zákona jako celku.
Předseda PSP Milan Uhde: Budeme hlasovat o celém
vládním návrhu zákona, kterým
se mění a doplňuje zákon ČNR
č. 549/1991 Sb., o soudních poplatcích a
poplatku za výpis z rejstříku trestů,
ve znění pozdějších předpisů,
podle sněmovního tisku 1298, ve znění
společné zprávy výborů Poslanecké
sněmovny, podle sněmovního tisku 1458 a schválených
pozměňovacích návrhů.
35. hlasování na 28. schůzi. Kdo podporujete
předložený návrh, stiskněte tlačítko
a zvedněte ruku. Kdo je proti? Kdo se zdrzel hlasování?
35. hlasování skončilo.
Ze 126 přítomných bylo 93 pro, 4 proti, 22
se zdrželo, 7 nehlasovalo. Návrh byl přijat.
Děkuji panu místopředsedovi vlády
a ministru financí Ivanu Kočárníkovi,
děkuji společné zpravodajce výborů
paní poslankyni Anně Röschové za jejich
podíl na přijetí tohoto zákona.
Oznamuji vám, že 8. bod, který jsme si schválili
do pořadu 28. schůze, nemůžeme projednávat,
protože k vládnímu návrhu zákona
o regulaci reklamy podle sněmovních tisků
1289 a 1460 není dosud společná zpráva,
resp. je společná zpráva, ale neuplynula
zákonná lhůta nutná k jejímu
projednávání. Proto musíme odložit
tento bod a přistoupíme k dalšímu bodu.
Jde o
Z pověření vlády odůvodní
předložený návrh zákona ministr
dopravy pan Jan Stráský. Žádám
ho, aby se ujal slova.
Ministr dopravy ČR Jan Stráský: Vážený
pane předsedo, vážené kolegyně
a kolegové, předkládám k vašemu
posouzení návrh zákona o technických
podmínkách provozu silničních vozidel
na pozemních komunikacích. Předložený
návrh sleduje vytvoření náročnějšího
a přehlednějšího právního
stavu s cílem snížit nehodovost na našich
silnicích, která je způsobena technickým
stavem vozidel a zároveň snížit ekologickou
zátěž, která vyplývá z
provozu silničních vozidel.
Navrhovaný zákon má zavést právní
úpravu těchto okruhů problematiky: technická
způsobilost typů vozidel, základní
povinnosti výrobců vozidel, pravidelné technické
prohlídky vozidel a měření emisí
škodlivin ve výfukových plynech, postavení
stanic technické kontroly a stanic měření
emisí a státního odborného dozoru
nad stanicemi technické kontroly a stanicemi měření
emisí.
Návrh zákona má umožnit Ministerstvu
dopravy vydat prováděcí předpisy,
které jsou nutné z hlediska technických podmínek
výroby a provozu vozidel a z hlediska schvalování
jejich technické způsobilosti k provozu a způsobilosti
vozidel již provozovaných. Tato povinnost vyplývá
i z mezinárodních závazků našeho
státu v této oblasti.
Předkládaný návrh nezasahuje ve státní
správě do stávající dělby
působností mezi ministerstvem vnitra a ministerstvem
dopravy. V praxi to znamená, že současné
dopravní inspektoráty Policie ČR zůstávají
i nadále ve struktuře orgánů vnitra,
zatímco činnost spojená s rozhodnutím
o technických podmínkách a jejich dodržování
držiteli vozidel zúčastněných
v silniční dopravě je ve struktuře
orgánů dopravy.
Je vhodné poznamenat, že návrh zákona
původně obsahoval jen úpravu způsobilosti
silničních vozidel k provozu a ověřování
jejich způsobilosti ve stanicích technické
kontroly. Neobsahoval tedy úpravu kontrol emisí
a stanic kontrol emisí tak, jak je obsahuje společná
zpráva, která byla předložena k projednání.
Poté, co byla tato úprava vyčleněna
z návrhu novely zákona o ochraně ovzduší
v loňském roce, stala se - jak ostatně vyplývá
ze společné zprávy - logickou součástí
nyní projednávaného návrhu zákona.
Přijetím tohoto zákona se odstraní
citelná mezera v našem právním řádu,
která už nyní činí v praxi zásadní
problémy a odstraní se námitka, že malý
a nedostatečný dozor státu nad technickým
stavem vozidel zvyšuje nehodovost v naší silniční
dopravě.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu ministru
dopravy Janu Stráskému. Udílím slovo
společnému zpravodaji výborů Poslanecké
sněmovny poslanci Vladimíru Budinskému, aby
podal zprávu o projednání návrhu ve
výborech. Prosím, pane společný zpravodaji.