Předsedající místopředseda
FS R. Zelenay: Ďakujem, pán poslanec. Vyzývam
pána poslanca Stomeho, aby vystúpil. Vzhľadom
na to, že pán poslanec Stome tu nie je, využívam
svojho práva predsedajúceho podľa Rokovacieho
poriadku, ktorý uvádza, že keď sa poslanec
prihlási do rozpravy a nie je prítomný, prepadá
mu poradie.
Preto sa pýtam, kolegyne a kolegovia, chce ešte niekto
vystúpiť v rozprave? Vzhľadom na to, že
nikto nechce vystúpiť v rozprave, považujem rozpravu
za ukončenú.
Vzhľadom na to, že sa blíži hlasovanie,
prosil by som všetkých poslancov a poslankyne, aby
sa dostavili do zasadacej miestnosti.
(Předsedající opakovaně vyzývá
poslance k návratu do sálu.)
Dávam teraz slovo predkladateľovi, pani kolegyni Petrovej,
potom obom spravodajcom.
Poslankyně SL J. Petrová: Pane předsedající,
dámy a pánové, dovolte mi, abych ve stručnosti
reagovala na jednotlivá vystoupení, na jednotlivé
připomínky a pozměňovací návrhy.
Pokusím se to vzít v pořadí, v jakém
byly vzneseny.
Jako první zde mám poznámku k pozměňovacímu
návrhu pana poslance Krejsy, který v § 9 navrhoval,
aby vyrovnání odstupného pracovníkům
a příslušníkům FBIS po skončení
jejich pracovního a služebního poměru
nebylo vypláceno. Myslím, že je to v rozporu
se zákoníkem práce a také si myslím,
že tito pracovníci a příslušníci
ve své většině nemohou nést odpovědnost
za to, jakým způsobem se vyvíjí státoprávní
uspořádání. A nejsou to oni, kdo prosazuje
- mohu-li to tak nazvat - rozchod federace. Proto nevidím
důvodu, proč by měli být postiženi
takovým způsobem, že by jim nemělo být
vypláceno vyrovnání a odstupné. Proto
s tímto pozměňovacím návrhem
nemohu souhlasit.
S pozměňovacím návrhem poslance Melocíka,
který jej podával za poslanecký klub HZDS
k § 7 v tom smyslu, aby nástupnickým nebo příslušným
orgánům republik byly ponechány originály
nosičů informací a druhé republice
byly předány kopie těchto informací,
musím za navrhovatele (vážení kolegové,
držím se původního návrhu, jak
byl oběma kluby podán) vyslovit zásadní
nesouhlas. Kdyby tento návrh byl přijat, viděla
bych to jako ohrožování obou republik. Myslím,
že i když tu sedíme jako poslanci Federálního
shromáždění, měli bychom tu v
této době být jako poslanci zvolení
za Českou republiku a za Slovenskou republiku a měli
bychom svým způsobem chránit zájmy
občanů České republiky a zájmy
občanů Slovenské republiky. Nevidím
sebemenší důvod k tomu, aby Slovenská
republika měla kopie informací o občanech
České republiky; a nevidím žádný
důvod k tomu, aby nástupnický orgán
nebo příslušný orgán České
republiky měl kopie informací o občanech
Slovenské republiky. Říkám ještě
jednou: Je to věc zásadního významu,
zásadního charakteru.
K vystoupení poslance Kostyi bych chtěla uvést
toto: Pan poslanec Kostya zde vyjmenoval několik paradoxů,
které se mu zdají na této situaci. Například
to, že jsem předkládala návrh na zřízení
FBIS a nyní předkládám návrh
na zrušení FBIS. Možná je to podle kolegy
Kostyi paradox, podle mne je to reflektování současné
situace, reflektování politické reality.
Na rozdíl od kolegy Kostyi před ní nezavírám,
ani nemohu zavírat oči.
Dále zde mluvil o tom, že návrh zákona
se mu zdá zbytečný, nadbytečný,
že ho nebude podporovat. Já se mohu pouze odvolat
na hlasování Federálního shromáždění
na minulém plénu, kde jsme změnili zákon
č. 143 ve znění pozdějších
předpisů, změnili jsme kompetence. V současné
době mají republiky ve své pravomoci zřizovat
bezpečnostní služby. Toto zrušení,
které zde dnes předkládáme, je vlastně
i věcí formální. Pokud by nebyl návrh
tohoto zákona přijat, situace by byla taková,
že vzhledem k tomu, že republiky k tomu mají
pravomoce, stejně by provozovaly své zpravodajské
služby, pouze by v přebírání
majetku a informací mohl vzniknout chaos, určité
ohrožení zájmů občanů
obou republik.
Musím ovšem říci, že mne vůbec
nepřekvapuje, že toto říkal právě
kolega Kostya, protože politika poslance Kostyi a politika
všech jeho stranických kolegů je a vždy
byla politikou destruktivní. (Potlesk.) A proto jeho názor,
kterým se vyjadřoval ke zbytečnosti přijetí
tohoto návrhu zákona, vlastně odpovídá
tomu, co oni prosazují - vyvolání chaosu
a určitých nesrovnalostí. (Potlesk.)
Nyní bych se vyjádřila k návrhu kolegy
Voleníka, který z právního hlediska
navrhl vyrovnání souladu mezi vyrovnáním
a mezi odstupným pro pracovníky a příslušníky
Federální bezpečnostní informační
služby tak, aby finanční částka
pro ně byla stejná. Myslím si, že je
to vylepšení tohoto návrhu, že je to spravedlivé
pro oba typy pracovníků FBIS. Tento pozměňovací
návrh doporučuji.
Nyní bych se vyjádřila pár slovy k
vystoupení poslance Jedináka, který mi zde
položil dvě otázky. Jedna otázka se
týkala dělení majetku a kritérií
použitých při dělení tohoto majetku.
Ve Federální bezpečnostní informační
službě byla ustavena delimitační komise,
která je paritně složena ze zástupců
obou stran. Podle informací vím, že dochází
k velmi vstřícným jednáním
mezi zástupci obou stran. U majetku nemovitého je
zde navrženo použití územního principu
a u majetku movitého - to je v návrhu zákona,
já jsem zde o tom i mluvila - je zde použit princip
2:1 ve prospěch České republiky. Pochopitelně
tato delimitační komise zohlednila např.
stáří a opotřebení majetku
movitého a při kritériu dělení
majetku 2:1 bylo toto zohledněno takovým způsobem,
že při konkrétních jednáních
může dojít a dochází k určitým
recipročním výměnám tak, aby
tato kritéria byla zohledněna.
Druhá otázka poslance Jedináka se vztahovala
na vznik informací. Jeho poznámka byla v tom smyslu,
že informace jsou na území České
republiky. Chtěla bych říci, že pokud
byly shromažďovány nějaké informace
týkající se - uvedu opět příklad
- občana České republiky, potom organizační
útvary FBIS zahájily tuto práci. V materiálech
je napsáno, že vznik informace je na území
České republiky, týká se občana
českého. Proto podle návrhu tohoto zákona
zůstane České republice.
Práce neprobíhala tak, že by například
organizační útvary České republiky
vyvíjely činnost na území Slovenské
republiky. Práce neprobíhala tak, že by organizační
útvary Slovenské republiky vyvíjely činnost
a shromažďovaly informace o občanech České
republiky na území České republiky.
Z toho vyplývá, že tam - objevilo se to v mnoha
vystoupeních a já bych to chtěla shrnout
-, kde byla potřeba postupovat podle zákona č.
244 o FBIS a nějaké takové informace shromažďovat,
týkalo se to občanů Slovenské republiky
na území Slovenské republiky, potom to dělaly
a připravovaly organizační útvary
na území Slovenské republiky. Podle návrhu
tohoto zákona to pochopitelně zůstane Slovenské
republice. Toto platí i opačně.
K vystoupení poslance Mariána Kováče
mám několik poznámek. Pan Kováč
nedával konkrétní pozměňovací
návrhy, měl tu pouze velmi dlouhý politický
projev. Mluvil v tom smyslu, že FBIS se za svou krátkou
dobu působnosti neslavně zapsala do historie České
a Slovenské Federativní Republiky. Myslím
si, že daleko méně slavněji se do historie
Československé socialistické republiky zapsala
Státní bezpečnost, která nebyla ani
zřízena zákonem a která zcela veřejně
porušovala základní lidská práva
občanů obou těchto republik.
Chtěla bych říci, že Federální
bezpečnostní a informační služba
byla zpravodajskou službou, která poprvé po
čtyřiceti letech na území naší
republiky byla zřízena zákonem a měla
zřízenou svoji jasnou a podle mého názoru
průhlednou parlamentní kontrolu.
Dále se zde pan poslanec Kováč dotkl určitých
zvratů v Evropě a vyjádřil určitou
obavu nad těmito zvraty. Pokud měl obavu nad politickými
zvraty ve východní a střední postkomunistické
Evropě, musím říci, že se z těchto
zvratů raduji. Opět mě ale nepřekvapuje,
že poslanec Kováč, který je poslanec
komunistické strany, tvrdí, že se mu tyto zvraty
nelíbí. Je to svým způsobem pochopitelné.
Dále zde poslanec Kováč mluvil ve smyslu
slov zlo, dobro a pravda. Celý jeho projev byl pokusem
o vysvětlení veřejnosti, že to, co se
tu děje v dnešní době, je vlastně
velmi pochybené a špatné; a že on to myslí
velmi dobře. Chtěla bych říci, že
to podle mého názoru je mystifikace veřejnosti
a musím říci, že mne jako občana
České republiky, jako federálního
poslance a jako poslance demokratické strany uráží
a nelíbí se mi, že poslanec strany komunistické
takto obrací zkušenosti a mystifikuje veřejnost.
(Potlesk.)
Chtěla bych říci poslední poznámku
k jeho vystoupení. Když jsme navrhovali zřízení
zákona o FBIS, měl pozměňovací
návrh, aby FBIS nemohla sledovat ústavní
činitele. Chtěla bych říci, že
FBIS měla zřízenou svou parlamentní
kontrolu, která byla složena z poslanců minulého
parlamentu. Své úkoly podle tohoto návrhu
zákona prováděla. Také bych chtěla
říci, že podle zákona č. 244
o fungování FBIS jednotlivé úkoly
FBIS zadávala právě federální
vláda, která se skládá ze samých
ústavních činitelů. Kdyby k něčemu
takovému docházelo, musela by to vědět.
Možná, že poslanec Kováč vycházel
z přísloví: Podle sebe soudím tebe.
Možná, že kdyby to byla jiná zpravodajská
služba, dělala by něco jiného, než
má zákonem uloženo. Ale Federální
bezpečností a informační služba
dělala to, co zákonem uloženo měla.
K vystoupení poslance Grohmanna mám několik
poznámek. Týká se to dělení
majetku. Já jsem se zde, jak řekl poslanec Grohmann,
neodvolávala na federální zákon o
způsobech dělení majetku, já jsem
se zde odvolávala na obecné principy, které
se týkají nemovitostí na územním
principu, a obecné principy, které se týkají
movitého majetku v principu 2:1 ve prospěch České
republiky. Myslím si, že to jsou principy, které
byly přijaty na jednání politických
delegací. Myslím si, že to jsou principy, které
je možné akceptovat.
Tímto federálním zákonem o způsobech
dělení majetku se bude řešit majetek
ostatních federálních orgánů,
které mimo jiné nebyly zřízeny samostatným
orgánem. Federální bezpečnostní
informační služba byla zřízena
samostatným zákonem, proto je také samostatným
zákonem rušena.
Myslím si, že návrhy na principy způsobů
dělení tohoto majetku odpovídají politickým
dohodám; a myslím, že jsou spravedlivé,
že se dají v tomto návrhu přijmout.
V neposlední řadě si myslím, že
je potřebné někde začít. Pokud
chceme tuto státoprávní situaci řešit
právním způsobem, musíme opravdu někde
začít. Musíme začít od konkrétních
věcí, od rušení konkrétních
federálních orgánů. Nemůžeme
se stále vymlouvat na to, že něco nejde, protože
nebylo tamto. Když začneme dělat tamto, ozve
se někdo, kdo bude říkat, že tamto nejde,
protože nebylo uděláno něco.
K vystoupení poslance Bohunického, který
také nepodával konkrétní pozměňovací
návrh, pouze zde hovořil o svých osobních
zkušenostech s Federální bezpečnostní
informační službou, je mou povinností
na to reagovat, podobně, jak to udělal už kolega
Devátý v poznámce technické, a to
tím způsobem, že Federální bezpečnostní
informační služba podle zákona č.
244 o svém vzniku a fungování nemá
konkrétní vyšetřující
orgány, nemá vyšetřovatele, protože
není výkonným orgánem. Informace,
které dostala zadány vládou, zpracovala,
vládě odevzdala, další bylo v účinnosti
orgánů činných v trestním řízení,
pokud jí tyto informace byly postoupeny.
K vystoupení poslance Švece, který navrhoval
v § 7 doplnit v odst. 2 a 3 nejen dělení informací
na základě místa vzniku, ale i na základě
sídla objektu, bych chtěla říci tolik:
Myslím si, že toto kritérium by nebylo dobré.
Myslím si také, že tato kritéria informací
na základě místa vzniku informace a kritérium
na základě sídla objektu jdou vlastně
proti sobě.
Dám opět názorný příklad:
Je možné, že organizační útvary
FBIS na území České republiky shromažďovaly
informace na území České republiky
na občany České republiky, kteří
ale mají například formální
registraci své firmy na území Slovenské
republiky, kde ovšem nevyvíjejí žádnou
činnost, která by byla v rozporu s tímto
zákonem. Potom je zcela logické, aby tyto informace
zůstaly v republice České, protože pro
tu jsou důležité, a nebyly dány republice
Slovenské, protože pro tu opravdu důležité
nejsou, a naopak. Může se to například
týkat zbraní. Když mohu dát konkrétní
příklad, je možné, že jsou firmy,
které vyvíjejí činnost na území
jedné republiky, a právě z těchto
důvodů, aby ztížily práci nejen
FBIS, ale i jiným orgánům, vyvíjejí
činnost na území republiky jiné, než
je jejich firma registrována.
K poznámkám kolegy Švece o informační
válce, která podle jeho názoru tady probíhá
poslední rok a půl, poslední dva roky: Podle
mého názoru to je dramatizování situace.
Myslím si, že návrh tohoto zákona právě
obsahuje taková řešení, aby i v této
oblasti zpravodajské se obě republiky rozešly
pokud možno v klidu a míru, když bych mohla použít
tato slova, a aby začaly od 1. ledna obě republiky
a zpravodajské služby těchto republik pracovat
nezávisle.
K vystoupení poslance Smolece za HZDS, jako posledního,
který také nepodával pozměňovací
návrh, pouze zde mluvil v souvislostech mně nejasných,
v souvislosti generála Lorence a FBIS, chtěla bych
říci, že generál Lorenc neměl
- alespoň já doufám a jsem o tom pevně
přesvědčena - s FBIS nic společného,
protože v té době už byl dávno
vyšetřovaný. A takoví lidé ve
FBIS nepracovali. Ti pracovali, jak je nám známo,
v jiných zpravodajských službách.
Poslanec Smolec se také přimlouval za to, aby druhá
republika dostala kopie originálu informací té
republiky první, jak to tady zaznělo několikrát.
Já už jsem říkala na začátku
svého vystoupení, toto je věc základní,
myslím, že by mohla ohrozit bezpečnost obou
republik vzájemně. A tyto pozměňovací
návrhy v žádném případě
nedoporučuji.
Doporučuji, abych to shrnula, z podaných pozměňovacích
návrhů pouze návrh kolegy Voleníka,
který mluví o souladu vyrovnání a
odstupného pro pracovníky a příslušníky
FBIS. Jinak vás žádám, vážené
kolegyně a vážení kolegové, aby
byl návrh zákona přijat v takovém
znění s tímto doplňujícím
návrhem, jak vám byl předložen v tisku
130. Děkuji za pozornost.
Předsedající místopředseda
FS R. Zelenay: Ďakujem. Faktická poznámka -
pán poslanec Hrivík, potom pán poslanec Kováč.
Poslanec SN P. Hrivík: Vážený pán
predseda, vážené Federálne zhromaždenie!
V mene poslaneckého klubu Slovenskej národnej strany
by som chcel požiadať o prerušenie tohto rokovania
vzhľadom na závažnosť a dôležitosť
prerokovávaného zákona, ako aj rozpravy a
pozmeňovacích návrhov, ktoré pri prerokovávaní
tohto návrhu zákona padli. Žiadali by sme prestávku
asi na pol hodiny, aby sme sa poradili. Ďakujem.
Předsedající místopředseda
FS R. Zelenay: Ďakujem. Toto, samozrejme, budeme rešpektovať,
ale ešte tam bola faktická poznámka, pán
poslanec Kováč.
Poslanec SN Marián Kováč: Vážený
pán predseda, vážení kolegovia! Ja úprimne,
veľmi pekne ďakujem pani učiteľke za poučné
mentorovanie. Žiacku knižku prinesiem neskôr.
(Potlesk.)
Podľa môjho názoru nie je dôležité,
či som hovoril, že FBIS sa zapísala neslávne.
Zrejme pani kolegyňa Petrová pozná lepšie
jej prácu. Zrejme jej toto slovíčko viac
imponuje. Ja tu mám napísané, že sa
zapísala do dejín našej znova sa rodiacej demokracie
výrazne a natrvalo. Už vôbec nerozumiem, prečo
ma spájate so Štátnou bezpečnosťou.
Doma na stene visí zarámované jedno osvedčenie,
podpísané inžinierom s iniciálami J.
L.
Keď hovoríte o mojom vystúpení, pani
kolegyňa, ako o politickom prejave, je mi ľúto,
vážení kolegovia, ale ja sa obávam -
a zrejme aj výsledky práce ukazujú - že,
pani kolegyňa, absolútne nerozumiete situácii,
lebo - ospravedlňujem sa za tento výraz - zrejme
ste ma neposlúchali pozorne, keď som o týchto
otázkach hovoril.
A už len na koniec: Mnohé politické strany
za posledné obdobie prešli istým politickým
obdobím. Ak sa dobre pamätáte, pani kolegyňa
Petrová bola kedysi v Občianskom fóre a mne
vôbec nevadí, že dnes je v Občianskej
demokratickej strane. Je pravda, že som kedysi kandidoval
za komunistickú stranu a dnes som členom Strany
demokratickej ľavice. Teším sa na spoluprácu.
Ďakujem. (Potlesk.)
Předsedající místopředseda
FS R. Zelenay: Ďakujem. Pán poslanec Bohunický,
faktická poznámka.
Poslanec SN P. Bohunický: Vážení kolegovia!
Vôbec sa nedivím našej kolegyni pani Petrovej,
že takým spôsobom obhajuje Federálnu
bezpečnostnú informačnú službu.
Ako sme počuli, je jej kmotra, tak by bolo veľmi zlé,
keby ju neobhajovala. Na druhej strane sa však čudujem
tomu, že sa prejavuje ako krkavčia matka (Potlesk.),
ktorá zakrátko FBIS takým spôsobom,
v podstate politickým, aj keď to legislatívne
odôvodňuje, ruší.
Čo sa týka termínu môjho vyšetrovania,
áno, ja som už s pánom Devátým
o tom hovoril. Nebudem hovoriť konkrétne meno človeka,
ktorý ma vyšetroval. Ja neviem, či to bol vyšetrovateľ,
ale ma vyšetroval.
A na moju otázku, (lebo som si preštudoval zákon
o FBIS), na základe čoho ma on vypočúva,
keď je tam napísané, že "...FBIS
má získavať informácie, ohrozujúce
jednotu a celistvosť štátu, hlavne takého
závažného druhu, ako je terorizmus a drogy"
a keď som sa spýtal pána "vyšetrovateľa"
- v úvodzovkách, lebo neviem, či bol vyšetrovateľ,
ale vyšetroval ma, či som droga alebo terorista -
tak na túto otázku mi vôbec nevedel odpovedať
a neodpovedal, pomlčal.
Takže skutočne sa ospravedlňujem. Neviem, či
to bol vyšetrovateľ svojou funkciou, ale mňa
vyšetroval. Jeho úlohy smerovali k tomu, že ma
vyšetroval. Znova hovorím: Meno nepoviem, pretože
nie je potrebné. Dozorný prokurátor vec zastavil,
takže sa o tom rozširovať ďalej nebudem.
Předsedající místopředseda
FS R. Zelenay: Ďakujem, pán poslanec. Tam je pán
poslanec Švec s faktickou poznámkou.
Poslanes SL P. Švec: Za účasti takéhoto
množstva ľudí by som chcel doplniť môj
návrh, alebo ho zopakovať, že v návrhu
som dal odporúčanie na doplnenie odseku 4, §
7, že v sporných prípadoch bude rozhodovať
kritérium miesta vzniku. Myslím si, že je to
taký kompromis, ktorý je úplne v rozpore
s mojou nekompromisnosťou.
Predsedajúci místopředseda FS R. Zelenay:
Ďakujem. Ešte pán poslanec Sviták má
faktickú poznámku.
Poslanec SL I. Sviták: Kolegyně a kolegové,
že bohulibá činnost kádrování
je známa i tomuto parlamentu. Nicméně jsem
poněkud překvapen tím, jakým způsobem
se tak děje. V tomto směru mě napadá,
že právě před dvěma nebo třemi
dny byl oznámen velice důležitý vědecký
objev, totiž že na Nové Guinei byli objeveni
toxičtí ptáci, kteří jsou jedovatí
na rozdíl od jiných tvorů, a že získávají
tuto toxičnost tím, že mají toxickou
stravu. Obávám se, jestli naši kádroví
referenti také neovlivňují svou toxičnost
tím, že konzumují intelektuální
stravu, jako jsou časopisy Rudé právo, Metropolitan
a stranický tisk ODS.
Mně samozřejmě zabraňuje přirozený
takt, abych rozvíjel myšlenku o toxických ptácích
do detailů, ale ne snad z dobroty svého srdce, ale
právě proto, že je tak evidentní, že
další komentář nepotřebuje. Děkuji
vám za kádrový posudek.
Jinak jsem šťasten, že na rozdíl od osm
a půl roku, které já jsem obdržel od
jakýchsi kádrovníků minulého
režimu, paní Petrová je daleko mírnější.
Oceňuji to. Ale je to jenom kvalitativní rozdíl.
Nebo kvantitativní? Jaký je to rozdíl? Hle,
kvantita se spájí s kvalitou opět na základě
dialektiky, která je přece jenom trochu profláknutou
myšlenkovou základnou. (Potlesk.)
Předsedající místopředsedaFS R.
Zelenay: Ďakujem. Sú ešte nejaké faktické
poznámky? Prosím.
Poslanec SL S. Grohmann: Vážené Federálne
zhromaždenie! Vzhľadom na to, že žiadosť,
ktorú som predniesol, z pochopiteľných asi
dôvodov nebola zodpovedaná, ešte raz by som
zopakoval, že by som žiadal navrhovateľov, aby
sme mohli kvalifikovane rozhodnúť, pretože predpokladám,
že na získanie týchto informácií
majú alebo môžu využiť čas
prerušenia nášho zasadania, aby predložili
Federálnemu zhromaždeniu informáciu o rozsahu
majetku, ktorý je predmetom § 2, 3 a 4 predkladaného
návrhu zákona, v členení podľa
republík. Ďakujem.
Předsedající místopředseda
FS R. Zelenay: Ďakujem, ešte pán poslanec Mikloško
s faktickou poznámkou.
Poslanec SL J. Mikloško: Vážené Federálne
zhromaždenie! Chcel som navrhnúť, aby sme ešte
nerobili prestávku, aby sme pokračovali hoci aj
iným zákonom a až potom urobili prestávku,
až dostaneme písomný zoznam všetkých
pripomienok, ktoré tu zazneli, lebo nám nie sú
všetkým presne jasné.
Předsedající místopředseda
FS R. Zelenay: Ďakujem. Tam je ešte faktická
poznámka.
Poslanec SL Z. Jedinák: Rád bych poprosil pány
zpravodaje, aby nám pozměňovací návrhy
- byť se to zdá být nepřiměřené
- předložili před hlasováním
písemně.
Předsedající místopředseda
FS R. Zelenay: Pán poslanec Hruška.
Společný zpravodaj výborů SN M. Hruška:
Po dohodě s legislativou se pozměňovací
návrhy v této době množí, budete
je mít všichni během deseti minut na lavicích.
Předsedající místopředseda
FS R. Zelenay: Vzhľadom na to, že nie sú faktické
poznámky, spravodajcovia budú potrebovať ešte
určitý čas na spracovanie, lebo - ak som
dobre rozumel - návrhy sa spracovávajú, začneme
prerokovávať do 11.30, počas ktorej doby, predpokladám,
tieto pozmeňovacie návrhy dostaneme, ďalší
návrh zákona. O 11.30 preruším spoločnú
schôdzu s tým, že do 12. hodiny bude určený
čas na zasadanie klubov a od 12. hodiny do 13. hodiny bude
určený čas na obed. O 13. hodine potom budeme
pokračovať v schôdzi. Takže zatiaľ
ďakujem navrhovateľke, ďakujem spravodajcom a teraz
pristúpime k návrhu zákona, ktorým
sa mení a dopĺňa zákon č. 92/1991
Zb., o prevode majetku štátu na iné osoby,
v znení zákona číslo 92/1992 Zb.,
tlač číslo 116 a návrh uznesenia Snemovne
ľudu, tlač 128 a uznesenia Snemovne národov,
tlač 129.
Iniciatívny návrh skupiny poslancov FZ, tlač
číslo 116, odôvodní poslanec pán
Borovička. Prosil by som pána poslanca, aby sa ujal
slova.
Poslanec SL M. Borovička: Já bych v tento moment
požádal pana předsedajícího o
odložení, neboť právě před
několika minutami jsme dostali stanovisko federální
vlády, které budeme muset ještě probrat.
Čili jestli by bylo možné v rámci programu
to přehodit.
Předsedající místopředseda
FS R. Zelenay: Vidím, že je tu určitý
problém. Vyhlasujem prestávku do 13. hodiny, a to
s tým, že do 11.50 je určený čas
na zasadanie klubov a potom je poludňajšia prestávka.
Popoludňajšie zasadanie sa začína o
13. hodine.