Pondělí 21. prosince 1992

Místopředseda ČNR Jiří Vlach: Děkuji panu kolegovi Kasalovi. Kolegyně a kolegové, pan kolega Šuman se hlásí o slovo. Promiňte, prosím, měl bych ale asi předeslat informaci, že předsednictvo na své schůzi v polední přestávce přikázalo ústavně právnímu výboru a bezpečnostnímu výboru - zkratkovitě řečeno - k projednání jeden velmi důležitý zákon, který už byl avizován, a komise, o jejíž práci právě hovořil pan kolega Kasal, také nezbytně potřebuje prostor k projednání, tak abychom sami nebyli potom blokováni, takže se teď chystám přerušit schůzi do 16 hodin.

Pan kolega Šuman chce zřejmě sdělit členům svého výboru důležitou informaci; pak bych prosil ještě o vystoupení pana kolegu Výborného.

Poslanec Vladimír Šuman: Svolávám ještě náš výbor na ihned do místnosti 56, kde dojde ke společnému jednání s výborem ústavně právním, který jménem pana předsedy Výborného také bude svolán do téže místnosti.

Místopředseda ČNR Jiří Vlach: Přerušuji naše jednání do 16 hodin, a prosím, abychom byli dochvilní.

Místopředseda ČNR Jan Kasal: Paní poslankyně, páni poslanci, uplynul čas, který byl určen pro jednání výborů, pro jednání komise pro přípravu jednacího řádu. Nyní, domnívám se, je nezbytné, abychom pokračovali ve schůzi. Nicméně letmý pohled do poslaneckých lavic mne varuje před tím, abych už v tuto chvíli dal provést kontrolní součet. Prosím, aby byli informováni kromě jiných i poslanci, kteří zasedají v místnosti předsednictva České národní rady.

Má prosím někdo povědomost, zda nezasedá klub Levého bloku? (Hlasy z pléna: Zasedá.) Takže prosím pracovníky, aby mohli informovat poslance Levého bloku o tom, že začínáme s projednáváním bodu

XII.

Návrh poslance Třebického a dalších na vydání zákona

České národní rady, kterým se mění a doplňuje zákon

České národní rady č. 337/1992 Sb., o správě daní a

poplatků podle sněmovních tisků 187 a 188

Návrh zákona jsme obdrželi jako sněmovní tisk 187 a zprávu rozpočtového výboru k němu jako sněmovní tisk 188. Mám zde poznámku, že tisk 187 vyšel nedopatřením ve dvou verzích, které jsou obsahově totožné. Odlišují se pouze titulním listem a v úpravě jména navrhovatele na straně 40. V jedné verzi je chybně uvedeno jméno L. Věnceslav, patří tam V. Lukáš. Předložený návrh odůvodní pan poslanec Jan Třebický, kterého prosím, aby se ujal slova. Ostatní prosím, aby se posadili a vyslechli zprávu navrhovatele.

Poslanec Jan Třebický: Vážený pane místopředsedo, vážený pane předsedo, kolegyně a kolegové, autoři a navrhovatelé novely zákona č. 337/1992 Sb., předkládají vám k posouzení relativně rozsáhlou novelu - úpravu zákona, který byl schválen v květnu letošního roku.

Hlavní důvod, proč je tomu tak, je v tom, že zhruba před měsícem, na listopadové schůzi, jsme schválili celou škálu změn a úprav v daňových zákonech, v daních z příjmu, daň z přidané hodnoty a spotřebních daních atd. To vyvolává nutnou změnu a doplňky procesního zákona, který stanoví, jakým způsobem budou daně spravovány. Finanční úřad i plátci daní potřebují vědět přesně, jak při výběru daně bude postupováno, v jakých termínech a jakým způsobem je třeba předkládat daňová přiznání, uplatnit slevy a pod.

Je potřebné, aby se tak stalo současně se startem nové daňové soustavy.

Dosud platný zákon č. 337/1992 Sb., je tvořen 8 částmi. První až šestá část je novelou dotčena především tím, že sjednocuje používanou terminologii, upravuje vazby mezi platnými zákony o daních, bankách a dalších, odstraňuje některé nadbytečné části ustanovení a zavádí další, která zrychlují daňové řízení, což jako příklad chci uvést např. blokové řízení, které při souhlasu poplatníka řeší problém prakticky na místě a okamžitě.

Část sedmá původního zákona se týká speciálních, tedy zvláštních ustanovení k jednotlivým druhům daní. Je tvořena pěti hlavami, z nich hlava třetí a hlava pátá jsou tvořeny nově nebo výrazně.

Poslední, osmá část ustanovení společných, zmocňujících, přechodných, a závěrečných - reflektuje příslušné změny. Doplňuje dále zákon č. 586 z letošního roku o daních z příjmu.

Vzhledem k rozsahu novely je v závěru navrhováno, aby předsednictvo České národní rady bylo pověřeno vyhlásit úplné znění zákona. Myslím, že to ocení jak finanční úřady, tak daňoví poplatníci. Tolik na úvod. Děkuji.

Místopředseda ČNR Jan Kasal: Děkuji panu poslanci Třebickému. Nyní prosím zpravodaje rozpočtového výboru, pana poslance Josefa Wagnera, aby sněmovně odůvodnil předloženou zprávu výboru.

Poslanec Jozef Wagner: Vážený pane předsedo, vážený pane předsedající, dámy a pánové, po obšírném a vyčerpávajícím výkladu zástupce navrhovatelů se domnívám, že není na místě, abych příliš zdržoval. Snad doplním výklad pouze v jednom. Domnívám se, že je dobře, abychom si uvědomili, že tato procesní norma by měla odstranit poslední vady, které má úprava daná zákonem. č. 337/1992 Sb., i v souvislosti s tím, že jsme od té doby změnili několik hmotně právních předpisů vztahujících se k daním. Považuji zde za důležité připomenout, že procesní pravidla budou nyní komplexně upravena po mnoha letech. Když v roce 1962 byl nastolen stav, který pro daňové poplatníky byl velmi nepříznivý, procesní pravidla byla roztříštěna v mnoha předpisech. Tuto vadu odstranil zákon, který novelizujeme, a nyní bychom měli v podstatě zajistit jenom jeho precizování a úpravu k aspektům, které jsem již uvedl.

Místopředseda ČNR Jan Kasal: Prosím všechny poslance a poslankyně o klid a o to, aby zaujali svá místa v lavicích.

Z pověření rozpočtového výboru předkládám proto návrh na vydání zákona České národní rady, kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 337/92 Sb., o správě daní a poplatků, tisk 187, a společnou zprávu tisk č. 188. Děkuji za pozornost.

Místopředseda ČNR Jan Kasal: Děkuji panu poslanci Wagnerovi za odůvodnění zprávy výboru a otevírám rozpravu. Hlásí se do ní pan Viktor Dobal, kterého prosím, aby se ujal. slova.

Poslanec Viktor Dobal: Vážený pane předsedo, vážený pane předsedající, dámy a pánové!

Zákon České národní rady, kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 337/92 Sb., o správě daní a poplatků, tisk č. 187, doporučuji doplnit o ustanovení, kterým se novelizuje zákon České národní rady, a to celní zákon.

Tuto novelizaci navrhuji vzhledem k tomu, že technicky již nelze zajistit vydání prováděcích předpisů k celnímu zákonu tak, aby nabyly účinnosti dnem 1. ledna 1993. Proto se účinnost zrušujících ustanovení, pokud jde o prováděcí předpisy k celnímu zákonu č. 144/74 Sb. ve znění pozdějších předpisů, odkládá do 1. března 1993.

Navrhuji proto, aby zákon byl doplněn o článek, pokud projednáváme zákon ve znění společné zprávy tisk č. 188, dále o článek IV. který by zněl takto: - článek IV: zákon České národní rady č. .../92 Sb. - celní zákon - se mění a doplňuje takto: v § 329 se na konci připojují slova "s výjimkou ustanovení § 328 bod 6 - 12, která nabývají účinnosti dnem 1. března 1993".

Myslím, že toto doplnění je nutné proto, abychom poskytli určitý čas na vydání určitých předpisů. Tato novela způsobí pouze to, že čas k tomu daný jsou tři měsíce.

Žádám sněmovnu, aby tento pozměňovací návrh přijala. Děkuji za pozornost.

Místopředseda ČNR Jan Kasal: Děkuji panu poslanci Dobalovi. Do rozpravy se dále hlásí pan poslanec Třebický.

Poslanec Jan Třebický: Vážený pane místopředsedo, vážená sněmovno, byl bych rád, kdyby u zprávy, sněmovní tisk 188, bylo možné upravit určité nepřesnosti.

- V bodě č. 1, kde je uvedeno, že v § 1 odst. 1 se vypouštějí slova "státního rozpočtu České a Slovenské federativní republiky", dále jen "rozpočet federace", vypadla slova "a federálních účelových fondů".

- Na straně 3 v bodě 47, který se vztahuje k § 56, kterým se doplňuje odst. č. 6, je text: žádosti podle odst. 1 jsou osvobozeny od správních poplatků nikoliv "soudních" poplatků.

- Zcela na konci zprávy by mělo být uvedeno "a přečíslování následných článků". Tak by došlo k tomu, že by vypadl článek, ve kterém je uvedeno, odkdy zákon nabývá účinnosti.

Děkuji.

Místopředseda ČNR Jan Kasal: Děkuji panu poslanci Janu Třebickému za jeho vystoupení.

Hlásí se ještě někdo do rozpravy? (Nikdo.)

Rozpravu končím.

Přeje si pan poslanec Třebický vystoupit jako zástupce navrhovatelů? (Nikoliv.)

Prosím proto pana poslance Jozefa Wagnera, aby se ujal svých zpravodajských povinností, pokud lze o pozměňovacích návrzích hlasovat bezprostředně, a nevyžádá si čas na vypracování stanoviska. (Čas na vypracování stanoviska není potřebný.)

Poslanec Jozef Wagner: Pane předsedající, domnívám se, že byl předložen pouze jediný pozměňovací návrh, a to, co pan poslanec Třebický upravoval, je v podstatě legislativně technické a je zbytečné o tom hlasovat. Pokud nebude jiný názor, mohli bychom takto postupovat. (Není potřeba.)

Místopředseda ČNR Jan Kasal: Dámy a pánové, vzápětí se bude hlasovat o jednom pozměňovacím návrhu. Je proto třeba mu věnovat patřičnou pozornost.

Poslanec Jozef Wagner: Byl předložen pouze jediný pozměňovací návrh, a to od pana poslance Dobala.

Zákon České národní rady - celní zákon - se mění a doplňuje takto: v § 329 se na konci připojují slova: "s výjimkou ustanovení § 328 bod 6 - 12, které nabývají účinnosti dnem 1. března 1993".

Domnívám se, že mohu říci i za pana kolegu Třebického, že oba doporučujeme.

Místopředseda ČNR Jan Kasal: Děkuji. Kdo souhlasí s návrhem poslance Viktora Dobala, ať zvedne ruku! 124.

Kdo je proti? Nikdo.

Tento návrh byl přijat.

Poslanec Jozef Wagner: Domnívám se, že nyní můžeme hlasovat o návrhu rozpočtového výboru České národní rady na schválení zákona České národní rady o správě daní a poplatků, tisk 187, ve znění společné zprávy, tisk 188, a s jediným přijatým pozměňovacím návrhem. Děkuji.

Místopředseda ČNR Jan Kasal: Děkuji panu poslanci Wagnerovi. Já to pro stenozáznam přečtu ještě o jedno číslo bohatší, aby to bylo kompletní.

Ptám se, kdo souhlasí s návrhem poslance Jana Třebického a dalších na vydání zákona České národní rady, kterým se mění a doplňuje zákon ČNR č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků podle sněmovního tisku 187 ve znění zprávy rozpočtového výboru ČNR podle sněmovního tisku 188, a schváleným pozměňovacím návrhem, ať zvedne ruku. 138 je pro.

Kdo je proti? Nikdo.

Návrh zákona byl schválen.

Děkuji panu poslanci Třebickému za skupinu navrhovatelů a panu poslanci Wagnerovi jako zpravodajovi.

Dámy a pánové, než přistoupíme k projednávání dalšího zákona, mám zde další oznámení, ve kterém se mně ukládá, abych vás seznámil se skutečností, že každý ve svém výboru máte pozvánku na slavnostní schůzi poslanecké sněmovny, která se bude konat 1. ledna ve 13 hodin ve Vladislavském sále Pražského hradu. Takže využijte některé z následujících přestávek a tuto pozvánku si v kancelářích výborů laskavě vyzvedněte. Hlásí se pan poslanec Kozák s dotazem.

Poslanec Stanislav Kozák: Vážený pane předsedo, pane předsedající, kolegyně a kolegové, pane místopředsedo vlády, pane ministře Rumle - jiný ministr nám už tady nezbyl, my jsme dostali tuto pozvánku na slavnostní první schůzi na 1. ledna 1993. Jsem rád, že jsme ji obdrželi, ale domnívám se, že jsme všichni dlužni něco svým rodinám. Teď budu mluvit více méně za větší část sněmovny, nebo České národní rady, ženy ať mi prominou, ale stálo by za to, aby naše manželky byly pozvány na toto slavnostní zasedání. Přitom podotýkám ne do Vladislavského sálu, ale do přilehlých prostor. Domnívám se, že náklad na to by nezatížil rozpočet České republiky natolik, aby to bylo nemožné. A pokud by ho zatížil, domnívám se, že každý rád bychom za svého rodinného příslušníka, kterého bychom s sebou přizvali (podotýkám jednoho), zaplatili. Pokud pan kancléř náhodou neví, kam by to šlo umístit, nechť se zeptá některého ze svých partnerů, bývalých představitelů tohoto státu, protože v roce 1968 jsem byl svým otcem, který tehdy byl poslancem Národního shromáždění, přizván na volbu prezidenta republiky, tehdy Ludvíka Svobody, a pro rodinné příslušníky byly přilehlé prostory Pražského hradu k dispozici, bylo tam instalováno zhruba 20 kamer, bylo tam malé pohoštění a my jsme tam trávili čas, kdy docházelo ke slavnostní volbě. Potom dále jsme se zúčastnili společně.

Měli jsme, jak nám bylo z politického grémia dáno, za úkol vzít si s sebou manželky na večerní koncert. Teď se ptám trochu ironicky. To mají tu dobu, kdy my budeme ve Vladislavském sále, šlapat chodník po Václaváku a točit kabelkou? (Veselost. - Potlesk.) Děkuji vám za pozornost.

Místopředseda ČNR Jan Kasal: Děkuji. Je vidět, že vystoupení pana poslance Kozáka se setkalo s nevšedním ohlasem. Chtěl bych vás všechny informovat o tom, že i v těchto chvílích se velice intenzivně hledá řešení, protože jsme si vědomi toho, že po tom všem, co jsme v uplynulých dnech absolvovali a co ještě spolu do konce tohoto roku budeme absolvovat, je naprosto nezbytné, abychom alespoň Nový rok strávili pokud možno se svými manželkami nebo manžely. Věřte, že Kancelář i pan předseda dělají všechno pro to, aby Nový rok 1993 byl pro všechny hlubokým zážitkem. Pokud nejsou v tuto chvíli přesnější informace, tak jenom proto, že nechceme dávat k diskusi polovičatá a neúplná řešení. Mohu však určitě slíbit, že v momentě, kdy bude dále něco jasného, tak podobně jako tato zpráva vám bude i další zpráva bezprostředně přečtena, budete s tím seznámeni. Domnívám se, že pro tuto chvíli k tomu nelze dodat už ani slovo. S faktickou poznámkou se hlásil pan poslanec Čapek.

Poslanec Miroslav Čapek: Vážený pane místopředsedo, z vašeho vystoupení v závěru jsem pochopil, že další názory nejsou zřejmě vítány. Ale pokud se týká našeho klubu, chtěl bych podpořit vystoupení pana poslance Kozáka. V každém případě bych ale chtěl učinit ještě jednu věc, že pokud bude situace řešena jakýmkoliv způsobem, měli bychom o tom být informováni včas, abychom se mohli doma podle toho zařídit. Protože 31. a 1. bychom měli být tady. Berme v úvahu i technické podmínky, jako je doprava do Prahy atd., protože všichni nejsme z Prahy. Spíš bych se přikláněl k tomu, aby pokud možno pan předseda a kancléř našli nějaké řešení, abychom se mohli zúčastnit i se svými rodinami.

Místopředseda ČNR Jan Kasal: Děkuji za tuto poznámku, ale pokud jste pozorně poslouchal, tak už jsem ve svém předešlém vystoupení na většinu z toho, co jste řekl, se snažil reagovat. Takže to nebudu dále komentovat. Dámy a pánové, než přistoupíme k projednávání dalšího zákona, byl jsem požádán předsedou ústavně právního výboru, poslancem Miloslavem Výborným, o zařazení ještě jednoho bodu do programu této schůze. Je to bod, kde bychom měli výjimečně povolit k projednání v České národní radě návrh ústavně právního výboru ČNR na vydání ústavního zákona o některých dalších opatřeních souvisejících se zánikem České a Slovenské Federativní Republiky ve lhůtě kratší než 60 dnů ode dne, kdy byl rozeslán poslancům ČNR.

Dámy a pánové, já se ptám v tuto chvíli, kdo souhlasí s tím, abychom tento bod zařadili do programu této schůze, ať zvedne ruku. Děkuji. Je to většina. Vzhledem k tomu, že se jedná o procedurální záležitost, můžeme zrychlit jednání, když nebudeme dále počítat.

XIII.

Návrh na zkrácení lhůty šedesáti dnů k projednání

návrhu zákona České národní rady podle sněmovního

tisku 273

Dovolte mi, abych se vás tak, jak jsme přijali rozšířený program schůze, zeptal na to, jestli návrh usnesení, tisk 273, máte před sebou. Někdo ano, někdo ne. Pro správnost to přečtu. Není to tak dlouhé.

Usnesení České národní rady, kterým se výjimečně povoluje projednat v České národní radě návrh ústavně právního výboru ČNR na vydání ústavního zákona ČNR o některých dalších opatřeních souvisejících se zánikem České a Slovenské Federativní Republiky, tisk 271, ve lhůtě kratší než 60 dnů ode dne, kdy byl rozeslán poslancům ČNR.

Kdo souhlasí s tímto usnesením, ať zvedne ruku.

Omlouvám se, jsem napomenut. A jsem napomenut správně, musím ještě přečíst další dva odstavce.

Předsednictvo ČNR dne 21. 12. 1992 se rozhodlo navrhnout podle § 75 zákona ČNR č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu ČNR, aby Česká národní rada přijala toto usnesení.

ČNR souhlasí, aby návrh ústavně právního výboru ČNR na vydání ústavního zákona ČNR o některých dalších opatřeních souvisejících se zánikem ČSFR byl projednán ve lhůtě kratší než 60 dnů ode dne, kdy byl rozeslán poslancům ČNR s tím, že bude dodržena lhůta jeden den.

Tolik návrh usnesení.

Kdo souhlasí s tímto návrhem, ať zvedne ruku. 111.

Kdo je proti? Nikdo.

Tento návrh byl přijat.

Dalším bodem programu nebude vládní návrh zákona o změnách v nemocenském a sociálním zabezpečení, ten navrhuje předseda výboru projednat až zítra ráno, ale tak, jak už jsme racionálně postupovali v několika případech, dalším bodem by dnes měl být - souhlasíte-li

XIV.

Vládní návrh zákona České národní rady o armádě

České republiky a o změně a doplnění některých

souvisejících zákonů podle sněmovních tisků 227 a 235

Návrh zákona jsme obdrželi jako sněmovní tisk 227 a zprávu výboru pro právní ochranu a bezpečnost jako tisk 235.

Z pověření vlády ČR předložený návrh zákona odůvodní ministr vnitra pan Jan Ruml. Prosím ho, aby se ujal slova.

Ministr vnitra ČR Jan Ruml: Vážený pane předsedo, vážený pane předsedající, vážené poslankyně a poslanci, z pověření vlády dovoluji si předložit vládní návrh zákona ČNR o armádě ČR a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů ve znění zprávy výboru ČNR pro právní ochranu a bezpečnost.

Smyslem tohoto zákona je zachování kontinuity funkcí armády na území ČR po zániku federace a vytvoření právního základu její vlastní existence. Obsahem návrhu je zřízení armády ČR a stanovení jejího základního úkolu, dále vymezení složení armády, zřízení ostatních rozpočtových a příspěvkových organizací a vytvoření právního principu, jenž praví, že státní podniky zřízené federálním ministerstvem obrany se považují za zřízené ministerstvem obrany republiky České.

Dále se tento zákon zabývá recepcí interních předpisů zejména výcvikových, které budou platit od 1. 1. 1993 pro armádu ČR. V návrhu zákona jsou obsaženy také nezbytné dílčí změny některých zákonů ČNR, a to zákona o péči o zdraví lidu, zákona o všeobecné zdravotní pojišťovně, zákona o rezortních, oborových, podnikových a dalších zdravotních pojišťovnách a zákona o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění.

Navrhované úpravy umožňují zřídit vojenskou zdravotní pojišťovnu, čímž se stanoví povinné zdravotní pojištění vojáků v činné službě u této pojišťovny a omezuje se možnost volby zdravotnického zařízení vhledem k potřebám bojové připravenosti armády.

V přechodných ustanoveních se pak umožňuje vojákům z povolání požádat o propuštění ze služebního poměru pokud budou chtít, protože závazky uzavřeli vůči Československé armádě, a dále možnost služby státních příslušníků České republiky v armádě Slovenské republiky na přechodnou dobu tří měsíců. Dle znění tohoto návrhu občané Slovenské republiky, kteří jsou ke dni účinnosti tohoto zákona vojáky z povolání armády ČR, mohou tuto službu vykonávat do 31. 3. 1993. Po tomto dni mohou službu v armádě ČR vykonávat, doloží-li, že požádali o propuštění ze svazku občanství Slovenské republiky, a to až do dne vyřízení žádosti o udělení občanství České republiky, nejdéle však do 31. 12. 1993.

Dále bych chtěl ještě upozornit, že součástí tohoto zákona je novela zákona č. 30/61 Sb., o obraně ČSSR vzhledem k tomu, že tato norma byla koncipována v době, kdy jsme byli pevnou součástí Varšavské smlouvy. Dámy a pánové, máte před sebou zákon, který z hlediska obranyschopnosti České republiky musí vejít v platnost 1. 1. 1993. Proto vás žádám, abyste pro tento zákon hlasovali. Děkuji vám.

Místopředseda ČNR Jan Kasal: Děkuji panu ministru vnitra Rumlovi. Nyní prosím, aby se slova ujal zpravodaj výboru pro právní ochranu a bezpečnost pan poslanec Tomáš Fejfar. Pana ministra prosím, aby zaujal místo ve vyhrazené lavici, aby mohl být pohotově připraven v případě nezbytnosti.

Poslanec Tomáš Fejfar: Vážený pane místopředsedo, vážená vládo, kolegové a kolegyně, je to poprvé, kdy je nám předkládán návrh zákona, který se týká armády, kterou jistě nechceme zrušit, a proto ji musíme k 1. 1. 1993 vést jako Českou armádu. Pan ministr Ruml vysvětlil, co je obsahem zákona. Nebudu to opakovat. Jenom bych chtěl upozornit ve smyslu společné zprávy na některé věci.

Tento návrh projednával výbor pro právní ochranu a bezpečnost, jiný výbor ho neprojednával, to znamená, že zpráva jak ji máte k dispozici vyšla z našeho výboru. Jsou tam věci technické, k těm se nemíním vyjadřovat.

Chci upozornit, že po konsultaci s ústavně právním výborem a s jeho souhlasem je do ustanovení přechodných a závěrečných doplněno ustavení § 13 a do § 12 o vojenské přísaze, protože jsme se chtěli s celou touto problematikou nějakým způsobem vyrovnat.

Jsme na občany Slovenské republiky, kteří působí v Čs. armádě na území ČR, o něco přísnější než na ostatní, ale je to v souladu s uzavřenou smlouvu mezi ČR a SR, která se týká těchto věcí.

Další věc, na kterou chci upozornit, je to, co říkal před chvíli pan ministr Ruml. Navrhujeme doplnit část 7, kde se mění zákon 40/61 Sb., o obraně ČSSR. Máte uvedeno jen co se vypouští a jaký text zůstává. Pro zajímavost ocituji, co rušíme ze zákona:

Především rušíme preambuli, úvod, kde se píše, že československý lid pod vedením KSČ buduje vyspělou socialistickou společnost a shromažďuje síly pro přechod ke komunismu. Touto cestou kráčí ruku v ruce s lidem SSSR a všech ostatních zemí světové socialistické soustavy, jejíž je naše republika pevným článkem. Chce žít v míru a přátelství atd.

Toto všechno vypouštíme a ještě další věci. Asi vás neuklidní, když vám řeknu, že v ostatních zákonech se tyto krásy vyskytují také, ale na to teď není čas. Toto jsme považovali za nutné ze zákona vyškrtnout. Např. v § 1 se píše, že k obraně vlasti spojuje československý lid své úsilí v duchu proletářského internacionalismu s lidem SSSR atd. To všechno vypouštíme. Nechali jsme tam jenom věci nezbytně nutné.

Toto jenom pro vaši informaci. Já i náš výbor doporučujeme, abychom tento zákon přijali.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP