Ministr školství, mládeže a
tělovýchovy ČR Petr Piťha: Vážený
pane předsedo, vážená sněmovno,
každý velký vynález otevírá
lidstvu nové možnosti. V radosti nad nimi obvykle
nepostřehneme, že každý takový
vynález také něco nevratně uzavírá.
Vždycky platíme jistou daň za to, co nás
obohatí. Přínos médií a především
televize všichni známe. Mnozí si také
uvědomujeme, co vše se tímto vynálezem
dostává do pohybu. Nebudu zde mluvit o tom, jak
televizní divák ztrácí pozorovací
schopnosti, protože jeho oko je vedeno kamerou. Jaký
má televize vliv na růst pasivity a konzumnosti.
Divák se nebaví, je baven. Jaký vliv na růst
lhostejnosti může mít dlouhodobé pozorování
scén, které jsou sice skutečné, ale
pro diváka vzdálené, a které v našich
domovech jsou toliko stínem, který lze lehce zaplašit.
Potřebuji vám sdělit, že vliv televize
na výchovu je obrovský. Je jistě pravda,
že o tom, na co se dívají děti, mají
především rozhodovat rodiče. Přesto
je alarmující jaký vklad a etický
náboj mají pořady naší televize
a komerčních televizí v zahraničí.
Vzrůst kriminality mládeže není působen
nedostatečností výchovy ve školách,
ale celkovou atmosférou společnosti a vlivem vzorů
jednání, které se denodenně staví
v televizi před společnost a děti.
Z hlediska muže zodpovědného za výchovu
a vzdělanost musím konstatovat, že vliv televize,
který by mohl být neobyčejně kladný,
je nejednou destruktivní. Je mi jasné, že ve
svobodném demokratickém státě nelze
televizi oktrojovat pořady ani posluchačům
nařizovat, na co se nemají dívat. Je však
třeba pojmenovat problém a vyzvat všechny k
jeho řešení.
Z pozice člena vlády chci ještě upozornit
na druhou věc. Úkolem médií v demokratické
pluralitní společnosti je především
všestranně a nestranně informovat. Kriticky
upozorňovat na nebezpečí je součástí
oné prvé povinnosti. Zatímco při přímém
pozorování skutečnosti vidím zřejmý,
byť někdy pomalý pohyb naší společnosti
dopředu, při četbě novin a sledování
televize mám dojem, že naše země tone
v nesnázích, a proto v nich utone. Podléháme
tomu, že za zajímavé považujeme to, co
je nedobré. To, co je dobré, lidi nezajímá.
Média hledají temné body a vedou nás
tak k mlhavé temnotě. Kdyby hledala světlé
body, pomáhala by nám najít jitro.
Demokracie žádá, aby všem, prosím
všem, byla dána šance. Musí tedy být
dána také vládě. Je třeba,
aby se naši občané dozvídali nejenom
v prizmatu komentářů, ale přímo,
jaký názor má vláda. Je to tím
důležitější, že tato vláda
má naši zemi vést ve složitém údobí
transformace celého ekonomického a společenského
života, bude muset řešit bezpočtu naléhavých
jednotlivostí a musí proto mít jasný,
přímý a zaručený informační
tok k občanům i zpět.
Není mým záměrem ovlivnit vaše
rozhodování o zákonné normě.
Nezajímají mě dohady o ekonomických
spekulacích, jež mohou být v podtextu jednotlivých
řešení. Ale se vší naléhavostí
vás žádám, abyste při svém
rozhodování vzali v potaz ony dvě zásadní
pojmenované potřeby naší země.
Potřebu funkčnosti a akceschopnosti vlády
a potřebu všeobecné výchovy ke státotvornému
občanství, základní lidské
mravnosti a obecné vzdělanosti, jež patří
k sympatickým rysům této země. Děkuji
vám za pozornost. (Potlesk v části sálu.)
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu
ministru Petru Piťhovi. Hlásí se pan poslanec
Matulka, připraví se pan poslanec Soural a pan poslanec
Vyvadil.
Poslanec Dalibor Matulka: Vážený pane
předsedo, dámy a pánové, já
jsem poněkud zmaten z reakce pana kolegy Zeminy na pozměňovací
návrh paní poslankyně Buzkové, týkající
se § 8, konkrétně 1% z výnosů.
Buď nerozumím dost dobře tomu, co navrhovala
paní poslankyně Buzková, anebo tomu, o čem
mluvil pan dr. Zemina. Myslím, že paní poslankyně
Buzková jasně zdůvodnila svůj návrh
tím, že odkázala na text, který je kousek
výš v § 2, kde se vkládá odst.
2, který mluví o tom, že Česká
národní rada schvaluje, nebo je jí předkládán
rozpočet Rady. Čili slova pana kolegy Zeminy o tom,
že si nedovede představit, jak by jednala Rada s ředitelem
a že by 99% výnosů mohlo jít Radě,
mi připadají dost nepochopitelná právě
s ohledem na ustanovení, na které se paní
dr. Buzková odvolávala. Je mi velmi líto,
že tu pan kolega Zemina v tuto chvíli není,
ale já si myslím, že paní dr. Buzková
toto vysvětlení podala jasně a já
si myslím, že mu rozumím. Děkuji.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu
poslanci Matulkovi. K mikrofonu zvu pana poslance Sourala, připraví
se pan poslanec Vyvadil.
Poslanec Jaroslav Soural: Vážený pane
předsedo, dámy a pánové, omezím
se pouze na dvě stručné poznámky.
Za prvé chci reagovat na slova pana kolegy Zeminy, kdy
chci věřit, že nevědomě svým
způsobem mystifikoval sněmovnu v tom smyslu, že
vyslovil pochybnosti o možnosti privatizace kanálu
OK 3. Kanál OK 3 je připraven na tuto cestu. V tomto
smyslu bude rozhodnutí učiněno velmi brzy.
Zájemců je víc než dost.
Pokud jde o druhou poznámku, doporučuji, pane předsedo,
po ukončení rozpravy jednání přerušit,
abychom mohli zvážit všechny pozměňovací
návrhy a jejich důsledky v klidu.
Předseda ČNR Milan Uhde: Ubezpečuji
vás, pane poslanče, že jednání
bude přerušeno, ovšem pokud nebude rozprava dlouho
trvat, přerušíme pouze tento bod a máme
na programu jeden nebo dva velmi krátké body, které
bychom mohli ještě s výhodou projednat. Zvu
pana poslance Vyvadila a konstatuji, že dalších
přihlášek nemám. Hlásí
se paní poslankyně Nováková s technickou
poznámkou. Pane poslanče, dovolíte, abych
dal technické poznámce přednost? Potom se
hlásí do rozpravy pan poslanec Gjurič.
Poslankyně Eva Nováková: Chtěla
bych podpořit to, co říkal kolega Soural.
Minulý týden právě na část
kmitočtového spektra OK 3 byla udělena licence
firmě Premiera.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji paní
poslankyni Novákové. Slovo má pan poslanec
Vyvadil. Připraví se pan poslanec Gjurič.
Poslanec Jiří Vyvadil: Musím říci,
že v rozpravě jsem ocenil dvě vystoupení,
a to kolegy Zeminy a paní kolegyně Novákové.
Jejich vystoupení ukazovala, že oba dva, byť
každý z jiného úhlu pohledu, chtějí
řešit tento problém.
Kdo mě trochu zmátl, byl další člen
tohoto hvězdného obsazení, a to kolega Koháček,
jehož závěry o tom, že když to nebude
soukromé, tak to bude demokratické, podle mého
názoru nikdo nemohl brát vážně.
Zde bude dnes nějak rozhodnuto.
Zase musím říci, že i když budu
poražen, nikdy bych se neodvážil říci,
že bude-li to soukromá televize, bude to nedemokratické.
Demokratické to bude v každém případě.
Musím ale říci, že kolega Zemina měl
patřičnou připomínku, kterou bych
chtěl určitým způsobem reflektovat,
už to nedám písemně, a prosím
předkladatele, aby to zaznamenali.
Pokud se týče mého pozměňovacího
návrhu, konkrétně § 1 odst. 2, ve druhé
větě navrhuji změnu v tom, že za slovy
"o tom" bude následovat čárka,
"které vysílací okruhy se stanou vysílacími
okruhy České televize".
Jednoznačně bych chtěl konstatovat, že
mimo vší pochybnost může být jeden
vysílací okruh celoplošný, např.
F1, a nepochybně tím druhým může
být OK 3 a nepochybně dalším celoplošným
může být, dokonce bych pro to vášnivě
pledoval, dám ve prospěch soukromého trhu.
Na druhé straně se domnívám, a jsem
o tom hluboce přesvědčen jako opoziční
poslanec, jak málo se v této sněmovně
bere v úvahu vláda. Alespoň někdy
by to stálo za úvahu. Přitom vláda
zde měla své výhrady. Sám bych v této
fázi byl pro variantu, alespoň v tomto zákoně,
vždyť nakonec víme, že není takovým
problémem zákon změnit třeba za rok,
tak jak to navrhuji, s tím, že za svou osobu bych
byl velice rád, kdyby jeden celoplošný okruh
byl dán ve prospěch soukromé televize.
Osobně musím říci, že mě
televize v jakékoli podobě, kromě zpráv,
nudí, nedívám se na ni, děti mě
dráždí inzercí, kterou kolega Hirš
chce nyní rozšířit na 6%. Prosím,
asi je to nezbytné, takže to také musím
podpořit.
Prosím proto, abychom se na tyto záležitosti
dívali možná z úhlu, v jakém
dnes žijeme, za rok situace může být jiná.
Šlo mi jedině o veřejnou informovanost a v
této fázi, v tomto okamžiku, ruku na srdce,
si nedovedu představit, že by bylo jiné řešení
lepší.
Jedna kolegyně, jejíž jméno zde nechci
uvést, protože by to pro ni zase nedobře dopadlo,
mně řekla: "a to jste liberál?"
Ano jsem liberál, ale jsem pro trh. V této fázi
jsem ale pro svůj pozměňovací návrh.
Předseda ČNR Milan Uhde: Dále se o
slovo hlásí pan poslanec Anton Gjurič. (Vzdávám
se slova.) Prosím proto, aby se slova ujala paní
poslankyně Kateřina Lojdová.
Poslankyně Kateřina Lojdová: Vážený
pane předsedo, dámy a pánové, ráda
bych jenom upřesnila informaci, kterou zde podala paní
poslankyně Nováková.
Licence společnosti Premiéra byla udělena,
ale byla to licence regionální, nikoliv licence
na program OK 3. Ta by měla být udělena nejdříve
v lednu příštího roku. Jestliže
přijmeme zákon, ten bude mít samozřejmě
přednost. Děkuji vám.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji paní
poslankyni Lojdové a konstatuji, že se už do
rozpravy nikdo nehlásí. Proto rozpravu uzavírám
a táži se zástupce navrhovatele, zda má
co říci, a dále zda může zpravodaj
výboru naznačit, jakou dobu asi potřebuje
ke zpracování všech pozměňovacích
návrhů, které byly podány.
Prosím, pane poslanče Koronthály, abyste
se ujal slova.
Poslanec Vladimír Koronthály: Děkuji.
Vážený pane předsedo, vážení
členové vlády, vážená
sněmovno!
Přece jen rád bych řekl několik poznámek,
protože zde zaznělo mnoho různých a
různorodých názorů. Možná,
že nebudou uspořádány zcela systematicky,
ale budou zaznívat tak, jak jsem si psal poznámky.
O některých z nich mám za to, že by
bylo vhodné uvést je na pravou míru.
Pokud jde o reklamu samozřejmě můžeme...
Předseda ČNR Milan Uhde: Pane poslanče,
promiňte, že vás přerušuji, ale
jestli koncipujete svůj proslov jako závěrečné
slovo, domnívám se, že v tuto chvíli
není čas pro to zralý, protože je třeba
zpracovat pozměňovací návrhy a teprve
po jejich zpracování bude možno dopřát
vám tohoto závěrečného slova.
Poslanec Vladimír Koronthály: Má-li
to znamenat, že je vhodné závěrečné
slovo pronášet až přímo před
hlasováním, pravdou je, že na zpracování
pozměňovacích návrhů budeme
nějakou chvíli potřebovat, dokonce bych řekl
notnou chvíli, protože některé z pozměňovacích
návrhů ve skutečnosti znamenají povinnost
takřka přepsat celý zákon.
Obávám se, že skutečně by bylo
nejlepší, kdybychom hlasování o pozměňovacích
návrzích přeložili na začátek
zítřejšího jednání, mohu-li
o to sám i jménem zpravodaje požádat.
Předseda ČNR Milan Uhde: Pokud bude sněmovna
se mnou souhlasit, doporučil bych, abychom přerušili
projednávání tohoto bodu, požádali
pana zpravodaje výboru, aby připravil zhodnocení
pozměňovacích návrhů a přihlásil
se s nimi zítra tak, abychom mohli zbytek tohoto bodu projednat
ve chvíli, která bude vhodná, a nyní
abychom přistoupili k dalšímu bodu. Tím
je Vládní návrh zákona České
národní rady o Českých drahách
podle sněmovního tisku 234 a 247.
Kdo souhlasí s tímto postupem, ať laskavě
zvedne ruku. 82.
Kdo je proti? Nikdo.
Kdo se zdržel hlasování? 5.
Konstatuji, že nejsme schopni usnášení.
Prosím proto, aby paní skrutátorky vyzvaly
poslance, aby se dostavili do sněmovny. (Děje se.)
S ohledem na jednací řád žádám,
aby byl zjištěn počet přítomných
v sále, abychom měli jistotu, že hlasování
bude právoplatné. (141 přítomných)
Můžeme tudíž hlasovat.
Kdo souhlasí s tím, abychom přerušili
projednávání bodu, kterým je návrh
poslance Koronthályho a dalších na vydání
zákona České národní rady o
některých opatřeních v oblasti rozhlasového
a televizního vysílání, a to vzhledem
k tomu, že je třeba připravit a zpracovat pozměňovací
návrhy, a abychom nyní přistoupili k projednávání
vládního návrhu zákona České
národní rady o Českých drahách,
tisk 234 a 247, ať zvedne ruku. 136.
Kdo je proti? 6.
Tento návrh byl přijat.
Budeme nyní projednávat
Z pověření vlády České
republiky nám předložený vládní
návrh zákona, který jste obdrželi jako
sněm. tisk 234, odůvodní ministr hospodářství
ČR pan Karel Dyba. Prosím ho, aby se ujal slova.
Ministr hospodářství ČR Karel Dyba:
Pane předsedo, vážená sněmovno,
v tuto pozdní hodinu se dostáváme k relativní
drobnosti, jako jsou Československé resp. České
dráhy. Jsem tomu rád. Dovolte, abych odůvodnil
vládní návrh zákona o Českých
drahách.
Zánikem federace se zruší státní
organizace Československé státní dráhy,
která má působnost na území
federace. Ke dni zrušení této státní
organizace je nutno právě institucionalizovat nástupnický
subjekt pro železniční dopravu v České
republice, který i nadále bude zajišťovat
přepravu osob i věcí a provoz celostátních
drah na území České republiky, a na
které by přešly práva a povinnosti z
pracovněprávních a jiných vztahů
včetně mezinárodních smluv.
Státní organizace Československé státní
dráhy vznikla v r. 1989 příslušným
zákonem, sloučením 32 organizací železniční
dopravy s právní subjektivitou. Zákon z r.
1989 č. 68 určuje postavení Čs. státních
drah jak ve vztahu k majetku, s kterým hospodaří,
tak i ve struktuře řídících
orgánů a systémů vnitřního
řízení. Fungování takového
nepřehledného kolosu bylo málo ekonomické,
představovalo značnou zátěž pro
federální rozpočet. A rovněž
poskytované služby byly často kritizovány.
Nový zákon o Českých drahách
musí otevřít cestu k tomu, aby tyto záporné
jevy, tj. především malá hospodárnost
a nedostatečná kvalita služeb, byly co nejdříve
odstraněny. Avšak vytvoření takového
zákona vyžaduje dobrou přípravu, normální
průběh legislativního procesu a tudíž
čas, kterého se dnes nám - a tedy i vám
- nedostává. Proto nyní dnes předložený
návrh zákona o Českých drahách
pouze právně konstituuje nástupnický
subjekt České dráhy a předpokládá
po důkladné přípravě v relativně
krátkém čase přijetí takového
zákona o Českých drahách, kterým
se vymezí majetkové a finanční postavení
Českých drah a otevře tak cesta k jejich
důsledné transformaci, případné
privatizaci a tím i ekonomizaci a zlepšení
služeb.
Vážená sněmovno, prosím, abyste
tento zákon o Českých drahách, ten,
který jen konstituuje skutečně nový
subjekt České dráhy v České
republice a - jak říkám - předpokládá
práce na skutečném zákoně o
Českých drahách v relativně krátké
době, přijali.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu
ministru hospodářství Karlu Dybovi a prosím
společného zpravodaje výborů ČNR
pana poslance Ladislava Blažka, aby sněmovně
odůvodnil předloženou zprávu hospodářského
výboru, kterou jste obdrželi jako sněmovní
tisk 247.
Prosím, pane poslanče.
Poslanec Ladislav Blažek: Pane předsedo, pane
ministře, kolegyně a kolegové, zákon
je velmi krátký, pan ministr ho odůvodnil
velice pečlivě. Nejdůležitější
se pokusím zopakovat. Je to v podstatě nepřerušení
nebo kontinuita pracovně právních vztahů
i vztahů mezinárodních, které přecházejí
z Československých drah na dráhy České.
Tento zákon je nutný, protože v opačném
případě by se stalo, že od 1. 1. by
se tyto vztahy přerušily. Hospodářský
výbor projednal na své schůzi tento návrh
zákona a doporučuje ho k přijetí.
Děkuji.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu
společnému zpravodaji Ladislavu Blažkovi. K
předloženým a odůvodněným
sněmovním tiskům otevírám nyní
rozpravu. Kdo se do ní hlásí? Nejsou přihlášky
do rozpravy. Hlásí se pan poslanec Blažek,
společný zpravodaj.
Znamená to, že pan společný zpravodaj
nepromluví. Rozprava je uzavřena a já žádám
pana ministra, zda chce učinit ještě nějaké
prohlášení. Dávám mu příležitost.
Nehodlá jí využít.
Uděluji nyní závěrečné
slovo zpravodaji výborů panu poslanci Ladislavu
Blažkovi.
Poslanec Ladislav Blažek: Pane předsedo, pane
ministře, kolegyně a kolegové, další
vyjádření k tomuto zákonu nemám,
pouze to, že hospodářský výbor
navrhne k tomuto zákonu usnesení k přijetí
v ČNR.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji. Ze
souvislostí vyplývá, že můžeme
hlasovat o celém předloženém zákoně.
Ptám se sněmovny, kdo souhlasí s vládním
návrhem zákona ČNR o Českých
drahách podle sněm. tisku č. 234 ve znění
zprávy hospodářského výboru
ČNR podle sněm. tisku 247, ať zvedne ruku!
138. 138 hlasů pro.
Kdo je proti, ať zvedne ruku! 1. Jeden hlas proti.
Tento návrh zákona byl přijat.
Děkuji panu ministru Dybovi i panu zpravodaji Ladislavu
Blažkovi. Pan poslanec Blažek má slovo.
Poslanec Ladislav Blažek: Pane předsedo, pane
ministře, kolegyně a kolegové, hospodářský
výbor doporučuje České národní
radě, aby přijala toto usnesení:
"Česká národní rada žádá
vládu České republiky, aby předložila
do 1. března 1993 zásady zákona o Českých
drahách, tisk 234."
Předseda ČNR Milan Uhde: Ptám se sněmovny,
zda má někdo k předloženému návrhu
usnesení nějaký podnět, poznámku.
Pan poslanec Budinský.
Poslanec Vladimír Budinský: Já bych
to jen upřesnil. Musíme nejdříve schválit
bod usnesení České národní
rady - to je první krok. Potom je možno přednést
text toho návrhu usnesení.
Předseda ČNR Milan Uhde: Kdo je pro to, abychom
k tomuto zákonu projednali bod, který se nazývá
"Usnesení České národní
rady", ať zvedne ruku. 131 hlas pro.
Kdo je proti, ať zvedne ruku. Nikdo.
Jsme připraveni schválit usnesení, které
předloží pan poslanec Blažek. Prosím,
pane poslanče.
Poslanec Ladislav Blažek: Já se omlouvám,
ještě jedna oprava:
"Česká národní rada žádá
vládu České republiky, aby předložila
do 1. března 1993 zásady zákona dle §
4 zákona České národní rady
o Českých drahách."
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu
poslanci Blažkovi a otevírám rozpravu k tomuto
návrhu usnesení. Přeje si někdo usnesení
doplnit, namítnout něco proti němu? Není
tomu tak, rozpravu uzavírám. Budeme hlasovat o tomto
návrhu usnesení.
Kdo je pro to, abychom přijali usnesení v podobě,
v jaké je předložil pan poslanec Blažek,
ať zvedne laskavě ruku. 133 hlasy pro.
Kdo je proti, ať zvedne ruku. Nejsou hlasy proti, toto usnesení
bylo přijato.
Přistoupíme nyní k bodu IV - byl jsem ubezpečen,
že je naděje. že bude jeho projednání
stejně bezproblémové. Je to
Předložený vládní návrh
zákona, který jste obdrželi jako sněmovní
tisk 237, odůvodní sněmovně z pověření
vlády České republiky opět ministr
hospodářství české vlády
pan Karel Dyba. Prosím ho, aby se ujal slova.
Ministr hospodářství ČR Karel Dyba:
Vážený pane předsedo, vážená
sněmovno, navržený zákon vytváří
institucionální předpoklady pro zabezpečení
výkonu státní správy na úseku
technické normalizace, metrologie a státního
zkušebnictví v České republice po zániku
federace. Ustavení první části zákona
vymezují subjekty, které budou zabezpečovat
výkon státní správy v dané
oblasti v České republice. Ustavení části
druhé jsou nezbytná pro to, aby bylo konkrétně
určeno, na které subjekty v České
republice přecházejí práva a povinnosti
dosavadních federálních orgánů
a organizací vymezená v zákonech, které
stanoví dosud působnost a pravomoc Federálního
úřadu pro normalizaci a měření
a jimi řízených orgánů a organizací.
Ustanovení třetí části návrhu
zákona pouze transformují akty dosud vydané
federálními orgány tak, aby nebyla v této
oblasti narušena kontinuita v působnosti v této
oblasti v České republice. Přívlastky
"Česká republika" případně
"český" v zákoně odpovídají
názvoslovně označení zahraničních
orgánů v dané oblasti a jsou tedy nezbytné
pro rozlišování činností těchto
orgánů v obdobných mezinárodních
organizacích.
Prosím sněmovnu, aby tento návrh zákona
schválila. Děkuji.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu
ministrovi. Než budeme pokračovat, obracím
se na všechny s kolegiální prosbou, aby se
ukáznili a nerušili hovorem jednání
sněmovny. Jsou všichni unaveni, všichni jsou
vyčerpáni, není možné si počínat
tímto způsobem.
Prosím zpravodaje hospodářského výboru
ČNR pana poslance Zdeňka Vorlíčka,
aby odůvodnil předloženou zprávu výboru,
kterou jste obdrželi jako sněmovní tisk 248.
Prosím, pane poslanče.
Poslanec Zdeněk Vorlíček: Vážený
pane předsedající, dámy a pánové,
vládní návrh zákona České
národní rady o zabezpečení výkonu
státní správy v oblasti technické
normalizace, metrologie a státního zkušebnictví,
tisk 237, patří, jak vyplývá z odůvodnění
navrhovatele, do série jednoduchých zákonných
norem, které v podstatě jen reflektují nutnost
řešit situaci vytvořenou zánikem ČSFR
a vznikem České republiky.
Tento zákon si nečiní nárok nějak
kvalitativně upravovat výkon státní
správy ve jmenované oblasti. Jde jen o to, ustavit
v rámci České republiky ze zákona
potřebné instituce, vymezit jim patřičné
kompetence a zabezpečit přechodnými a závěrečnými
ustanoveními právní kontinuitu aktů
dosud vydaných v rámci federace.
Vládní návrh zákona, tisk 237, je
záležitost nekomplikovaná a projednáním
byl proto pověřen jen hospodářský
výbor. Ten na své schůzi 17. prosince 1992
vládní návrh projednal a doporučil
ho schválit s úpravami uvedenými ve zprávě
výboru, tisk 248. Tyto změny jsou v podstatě
změny formulační. Nicméně jsem
objevil dodatečně v textu zprávy, tisk 248,
podle mého mínění, dva nedostatky,
na které bych rád upozornil. Považuji je pouze
za nedostatky formálně technické, vzniklé
při přepisu. Je to určitá daň
rychlosti, se kterou jsme nuceni pracovat. Budete-li se na to
takto dívat, opravili bychom je v tisku 248 takto. Navrhovanou
úpravu § 1 odst. 3 tisku 248 schválil totiž
hospodářský výbor v tomto znění:
"Organizaci úřadu upravuje statut úřadu,
který schvaluje ministr hospodářství."
Ne ministerstvo - ministr hospodářství! Hospodářskému
výboru šlo o takovouto konkrétnější
adresnější formulaci.
Druhá chyba - je to ve jmenované zprávě,
tisk 248, druhý řádek - tam navrhuji nahradit
slovo "písemná" slovem "písmenná".
Písmenná značka, to je terminus technikus.
To je z mé strany vše. Já bych poprosil pana
předsedajícího o otevření rozpravy.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu
poslanci Vorlíčkovi otevírám k tomuto
výkladu pana ministra i k výkladu pana zpravodaje
výboru rozpravu. Kdo se do ní hlásí?
Nehlásí se nikdo, rozpravu uzavírám.
Konstatuji, že byla přednesena dvě upozornění
pana zpravodaje výboru, která podle mého
názoru je třeba chápat jako překlep,
jako technický nedostatek nebo jako pokus - něčí
pokus - změnit původní návrh výboru,
zahrnutý do zprávy. Žádám pana
ministra, aby projevil přání, zda chce promluvit
na závěr.
Ministr hospodářství ČR Karel Dyba:
Ne, děkuji.
Předseda ČNR Milan Uhde: Pan společný
zpravodaj výborů ČNR poslanec Vorlíček
chce promluvit.