Neděle 20. prosince 1992

Ministr školství, mládeže a tělovýchovy ČR Petr Piťha: Vážený pane předsedo, vážená sněmovno, každý velký vynález otevírá lidstvu nové možnosti. V radosti nad nimi obvykle nepostřehneme, že každý takový vynález také něco nevratně uzavírá. Vždycky platíme jistou daň za to, co nás obohatí. Přínos médií a především televize všichni známe. Mnozí si také uvědomujeme, co vše se tímto vynálezem dostává do pohybu. Nebudu zde mluvit o tom, jak televizní divák ztrácí pozorovací schopnosti, protože jeho oko je vedeno kamerou. Jaký má televize vliv na růst pasivity a konzumnosti. Divák se nebaví, je baven. Jaký vliv na růst lhostejnosti může mít dlouhodobé pozorování scén, které jsou sice skutečné, ale pro diváka vzdálené, a které v našich domovech jsou toliko stínem, který lze lehce zaplašit.

Potřebuji vám sdělit, že vliv televize na výchovu je obrovský. Je jistě pravda, že o tom, na co se dívají děti, mají především rozhodovat rodiče. Přesto je alarmující jaký vklad a etický náboj mají pořady naší televize a komerčních televizí v zahraničí. Vzrůst kriminality mládeže není působen nedostatečností výchovy ve školách, ale celkovou atmosférou společnosti a vlivem vzorů jednání, které se denodenně staví v televizi před společnost a děti.

Z hlediska muže zodpovědného za výchovu a vzdělanost musím konstatovat, že vliv televize, který by mohl být neobyčejně kladný, je nejednou destruktivní. Je mi jasné, že ve svobodném demokratickém státě nelze televizi oktrojovat pořady ani posluchačům nařizovat, na co se nemají dívat. Je však třeba pojmenovat problém a vyzvat všechny k jeho řešení.

Z pozice člena vlády chci ještě upozornit na druhou věc. Úkolem médií v demokratické pluralitní společnosti je především všestranně a nestranně informovat. Kriticky upozorňovat na nebezpečí je součástí oné prvé povinnosti. Zatímco při přímém pozorování skutečnosti vidím zřejmý, byť někdy pomalý pohyb naší společnosti dopředu, při četbě novin a sledování televize mám dojem, že naše země tone v nesnázích, a proto v nich utone. Podléháme tomu, že za zajímavé považujeme to, co je nedobré. To, co je dobré, lidi nezajímá. Média hledají temné body a vedou nás tak k mlhavé temnotě. Kdyby hledala světlé body, pomáhala by nám najít jitro.

Demokracie žádá, aby všem, prosím všem, byla dána šance. Musí tedy být dána také vládě. Je třeba, aby se naši občané dozvídali nejenom v prizmatu komentářů, ale přímo, jaký názor má vláda. Je to tím důležitější, že tato vláda má naši zemi vést ve složitém údobí transformace celého ekonomického a společenského života, bude muset řešit bezpočtu naléhavých jednotlivostí a musí proto mít jasný, přímý a zaručený informační tok k občanům i zpět.

Není mým záměrem ovlivnit vaše rozhodování o zákonné normě. Nezajímají mě dohady o ekonomických spekulacích, jež mohou být v podtextu jednotlivých řešení. Ale se vší naléhavostí vás žádám, abyste při svém rozhodování vzali v potaz ony dvě zásadní pojmenované potřeby naší země. Potřebu funkčnosti a akceschopnosti vlády a potřebu všeobecné výchovy ke státotvornému občanství, základní lidské mravnosti a obecné vzdělanosti, jež patří k sympatickým rysům této země. Děkuji vám za pozornost. (Potlesk v části sálu.)

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu ministru Petru Piťhovi. Hlásí se pan poslanec Matulka, připraví se pan poslanec Soural a pan poslanec Vyvadil.

Poslanec Dalibor Matulka: Vážený pane předsedo, dámy a pánové, já jsem poněkud zmaten z reakce pana kolegy Zeminy na pozměňovací návrh paní poslankyně Buzkové, týkající se § 8, konkrétně 1% z výnosů. Buď nerozumím dost dobře tomu, co navrhovala paní poslankyně Buzková, anebo tomu, o čem mluvil pan dr. Zemina. Myslím, že paní poslankyně Buzková jasně zdůvodnila svůj návrh tím, že odkázala na text, který je kousek výš v § 2, kde se vkládá odst. 2, který mluví o tom, že Česká národní rada schvaluje, nebo je jí předkládán rozpočet Rady. Čili slova pana kolegy Zeminy o tom, že si nedovede představit, jak by jednala Rada s ředitelem a že by 99% výnosů mohlo jít Radě, mi připadají dost nepochopitelná právě s ohledem na ustanovení, na které se paní dr. Buzková odvolávala. Je mi velmi líto, že tu pan kolega Zemina v tuto chvíli není, ale já si myslím, že paní dr. Buzková toto vysvětlení podala jasně a já si myslím, že mu rozumím. Děkuji.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu poslanci Matulkovi. K mikrofonu zvu pana poslance Sourala, připraví se pan poslanec Vyvadil.

Poslanec Jaroslav Soural: Vážený pane předsedo, dámy a pánové, omezím se pouze na dvě stručné poznámky. Za prvé chci reagovat na slova pana kolegy Zeminy, kdy chci věřit, že nevědomě svým způsobem mystifikoval sněmovnu v tom smyslu, že vyslovil pochybnosti o možnosti privatizace kanálu OK 3. Kanál OK 3 je připraven na tuto cestu. V tomto smyslu bude rozhodnutí učiněno velmi brzy. Zájemců je víc než dost.

Pokud jde o druhou poznámku, doporučuji, pane předsedo, po ukončení rozpravy jednání přerušit, abychom mohli zvážit všechny pozměňovací návrhy a jejich důsledky v klidu.

Předseda ČNR Milan Uhde: Ubezpečuji vás, pane poslanče, že jednání bude přerušeno, ovšem pokud nebude rozprava dlouho trvat, přerušíme pouze tento bod a máme na programu jeden nebo dva velmi krátké body, které bychom mohli ještě s výhodou projednat. Zvu pana poslance Vyvadila a konstatuji, že dalších přihlášek nemám. Hlásí se paní poslankyně Nováková s technickou poznámkou. Pane poslanče, dovolíte, abych dal technické poznámce přednost? Potom se hlásí do rozpravy pan poslanec Gjurič.

Poslankyně Eva Nováková: Chtěla bych podpořit to, co říkal kolega Soural. Minulý týden právě na část kmitočtového spektra OK 3 byla udělena licence firmě Premiera.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji paní poslankyni Novákové. Slovo má pan poslanec Vyvadil. Připraví se pan poslanec Gjurič.

Poslanec Jiří Vyvadil: Musím říci, že v rozpravě jsem ocenil dvě vystoupení, a to kolegy Zeminy a paní kolegyně Novákové. Jejich vystoupení ukazovala, že oba dva, byť každý z jiného úhlu pohledu, chtějí řešit tento problém.

Kdo mě trochu zmátl, byl další člen tohoto hvězdného obsazení, a to kolega Koháček, jehož závěry o tom, že když to nebude soukromé, tak to bude demokratické, podle mého názoru nikdo nemohl brát vážně. Zde bude dnes nějak rozhodnuto.

Zase musím říci, že i když budu poražen, nikdy bych se neodvážil říci, že bude-li to soukromá televize, bude to nedemokratické. Demokratické to bude v každém případě. Musím ale říci, že kolega Zemina měl patřičnou připomínku, kterou bych chtěl určitým způsobem reflektovat, už to nedám písemně, a prosím předkladatele, aby to zaznamenali.

Pokud se týče mého pozměňovacího návrhu, konkrétně § 1 odst. 2, ve druhé větě navrhuji změnu v tom, že za slovy "o tom" bude následovat čárka, "které vysílací okruhy se stanou vysílacími okruhy České televize".

Jednoznačně bych chtěl konstatovat, že mimo vší pochybnost může být jeden vysílací okruh celoplošný, např. F1, a nepochybně tím druhým může být OK 3 a nepochybně dalším celoplošným může být, dokonce bych pro to vášnivě pledoval, dám ve prospěch soukromého trhu.

Na druhé straně se domnívám, a jsem o tom hluboce přesvědčen jako opoziční poslanec, jak málo se v této sněmovně bere v úvahu vláda. Alespoň někdy by to stálo za úvahu. Přitom vláda zde měla své výhrady. Sám bych v této fázi byl pro variantu, alespoň v tomto zákoně, vždyť nakonec víme, že není takovým problémem zákon změnit třeba za rok, tak jak to navrhuji, s tím, že za svou osobu bych byl velice rád, kdyby jeden celoplošný okruh byl dán ve prospěch soukromé televize.

Osobně musím říci, že mě televize v jakékoli podobě, kromě zpráv, nudí, nedívám se na ni, děti mě dráždí inzercí, kterou kolega Hirš chce nyní rozšířit na 6%. Prosím, asi je to nezbytné, takže to také musím podpořit.

Prosím proto, abychom se na tyto záležitosti dívali možná z úhlu, v jakém dnes žijeme, za rok situace může být jiná. Šlo mi jedině o veřejnou informovanost a v této fázi, v tomto okamžiku, ruku na srdce, si nedovedu představit, že by bylo jiné řešení lepší.

Jedna kolegyně, jejíž jméno zde nechci uvést, protože by to pro ni zase nedobře dopadlo, mně řekla: "a to jste liberál?" Ano jsem liberál, ale jsem pro trh. V této fázi jsem ale pro svůj pozměňovací návrh.

Předseda ČNR Milan Uhde: Dále se o slovo hlásí pan poslanec Anton Gjurič. (Vzdávám se slova.) Prosím proto, aby se slova ujala paní poslankyně Kateřina Lojdová.

Poslankyně Kateřina Lojdová: Vážený pane předsedo, dámy a pánové, ráda bych jenom upřesnila informaci, kterou zde podala paní poslankyně Nováková.

Licence společnosti Premiéra byla udělena, ale byla to licence regionální, nikoliv licence na program OK 3. Ta by měla být udělena nejdříve v lednu příštího roku. Jestliže přijmeme zákon, ten bude mít samozřejmě přednost. Děkuji vám.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji paní poslankyni Lojdové a konstatuji, že se už do rozpravy nikdo nehlásí. Proto rozpravu uzavírám a táži se zástupce navrhovatele, zda má co říci, a dále zda může zpravodaj výboru naznačit, jakou dobu asi potřebuje ke zpracování všech pozměňovacích návrhů, které byly podány.

Prosím, pane poslanče Koronthály, abyste se ujal slova.

Poslanec Vladimír Koronthály: Děkuji. Vážený pane předsedo, vážení členové vlády, vážená sněmovno!

Přece jen rád bych řekl několik poznámek, protože zde zaznělo mnoho různých a různorodých názorů. Možná, že nebudou uspořádány zcela systematicky, ale budou zaznívat tak, jak jsem si psal poznámky. O některých z nich mám za to, že by bylo vhodné uvést je na pravou míru.

Pokud jde o reklamu samozřejmě můžeme...

Předseda ČNR Milan Uhde: Pane poslanče, promiňte, že vás přerušuji, ale jestli koncipujete svůj proslov jako závěrečné slovo, domnívám se, že v tuto chvíli není čas pro to zralý, protože je třeba zpracovat pozměňovací návrhy a teprve po jejich zpracování bude možno dopřát vám tohoto závěrečného slova.

Poslanec Vladimír Koronthály: Má-li to znamenat, že je vhodné závěrečné slovo pronášet až přímo před hlasováním, pravdou je, že na zpracování pozměňovacích návrhů budeme nějakou chvíli potřebovat, dokonce bych řekl notnou chvíli, protože některé z pozměňovacích návrhů ve skutečnosti znamenají povinnost takřka přepsat celý zákon.

Obávám se, že skutečně by bylo nejlepší, kdybychom hlasování o pozměňovacích návrzích přeložili na začátek zítřejšího jednání, mohu-li o to sám i jménem zpravodaje požádat.

Předseda ČNR Milan Uhde: Pokud bude sněmovna se mnou souhlasit, doporučil bych, abychom přerušili projednávání tohoto bodu, požádali pana zpravodaje výboru, aby připravil zhodnocení pozměňovacích návrhů a přihlásil se s nimi zítra tak, abychom mohli zbytek tohoto bodu projednat ve chvíli, která bude vhodná, a nyní abychom přistoupili k dalšímu bodu. Tím je Vládní návrh zákona České národní rady o Českých drahách podle sněmovního tisku 234 a 247.

Kdo souhlasí s tímto postupem, ať laskavě zvedne ruku. 82.

Kdo je proti? Nikdo.

Kdo se zdržel hlasování? 5.

Konstatuji, že nejsme schopni usnášení.

Prosím proto, aby paní skrutátorky vyzvaly poslance, aby se dostavili do sněmovny. (Děje se.)

S ohledem na jednací řád žádám, aby byl zjištěn počet přítomných v sále, abychom měli jistotu, že hlasování bude právoplatné. (141 přítomných)

Můžeme tudíž hlasovat.

Kdo souhlasí s tím, abychom přerušili projednávání bodu, kterým je návrh poslance Koronthályho a dalších na vydání zákona České národní rady o některých opatřeních v oblasti rozhlasového a televizního vysílání, a to vzhledem k tomu, že je třeba připravit a zpracovat pozměňovací návrhy, a abychom nyní přistoupili k projednávání vládního návrhu zákona České národní rady o Českých drahách, tisk 234 a 247, ať zvedne ruku. 136.

Kdo je proti? 6.

Tento návrh byl přijat.

Budeme nyní projednávat

II.

Vládní návrh zákona ČNR o Českých drahách

podle sněmovních tisků 234 a 247

Z pověření vlády České republiky nám předložený vládní návrh zákona, který jste obdrželi jako sněm. tisk 234, odůvodní ministr hospodářství ČR pan Karel Dyba. Prosím ho, aby se ujal slova.

Ministr hospodářství ČR Karel Dyba: Pane předsedo, vážená sněmovno, v tuto pozdní hodinu se dostáváme k relativní drobnosti, jako jsou Československé resp. České dráhy. Jsem tomu rád. Dovolte, abych odůvodnil vládní návrh zákona o Českých drahách.

Zánikem federace se zruší státní organizace Československé státní dráhy, která má působnost na území federace. Ke dni zrušení této státní organizace je nutno právě institucionalizovat nástupnický subjekt pro železniční dopravu v České republice, který i nadále bude zajišťovat přepravu osob i věcí a provoz celostátních drah na území České republiky, a na které by přešly práva a povinnosti z pracovněprávních a jiných vztahů včetně mezinárodních smluv.

Státní organizace Československé státní dráhy vznikla v r. 1989 příslušným zákonem, sloučením 32 organizací železniční dopravy s právní subjektivitou. Zákon z r. 1989 č. 68 určuje postavení Čs. státních drah jak ve vztahu k majetku, s kterým hospodaří, tak i ve struktuře řídících orgánů a systémů vnitřního řízení. Fungování takového nepřehledného kolosu bylo málo ekonomické, představovalo značnou zátěž pro federální rozpočet. A rovněž poskytované služby byly často kritizovány.

Nový zákon o Českých drahách musí otevřít cestu k tomu, aby tyto záporné jevy, tj. především malá hospodárnost a nedostatečná kvalita služeb, byly co nejdříve odstraněny. Avšak vytvoření takového zákona vyžaduje dobrou přípravu, normální průběh legislativního procesu a tudíž čas, kterého se dnes nám - a tedy i vám - nedostává. Proto nyní dnes předložený návrh zákona o Českých drahách pouze právně konstituuje nástupnický subjekt České dráhy a předpokládá po důkladné přípravě v relativně krátkém čase přijetí takového zákona o Českých drahách, kterým se vymezí majetkové a finanční postavení Českých drah a otevře tak cesta k jejich důsledné transformaci, případné privatizaci a tím i ekonomizaci a zlepšení služeb.

Vážená sněmovno, prosím, abyste tento zákon o Českých drahách, ten, který jen konstituuje skutečně nový subjekt České dráhy v České republice a - jak říkám - předpokládá práce na skutečném zákoně o Českých drahách v relativně krátké době, přijali.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu ministru hospodářství Karlu Dybovi a prosím společného zpravodaje výborů ČNR pana poslance Ladislava Blažka, aby sněmovně odůvodnil předloženou zprávu hospodářského výboru, kterou jste obdrželi jako sněmovní tisk 247.

Prosím, pane poslanče.

Poslanec Ladislav Blažek: Pane předsedo, pane ministře, kolegyně a kolegové, zákon je velmi krátký, pan ministr ho odůvodnil velice pečlivě. Nejdůležitější se pokusím zopakovat. Je to v podstatě nepřerušení nebo kontinuita pracovně právních vztahů i vztahů mezinárodních, které přecházejí z Československých drah na dráhy České. Tento zákon je nutný, protože v opačném případě by se stalo, že od 1. 1. by se tyto vztahy přerušily. Hospodářský výbor projednal na své schůzi tento návrh zákona a doporučuje ho k přijetí. Děkuji.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu společnému zpravodaji Ladislavu Blažkovi. K předloženým a odůvodněným sněmovním tiskům otevírám nyní rozpravu. Kdo se do ní hlásí? Nejsou přihlášky do rozpravy. Hlásí se pan poslanec Blažek, společný zpravodaj.

Znamená to, že pan společný zpravodaj nepromluví. Rozprava je uzavřena a já žádám pana ministra, zda chce učinit ještě nějaké prohlášení. Dávám mu příležitost. Nehodlá jí využít.

Uděluji nyní závěrečné slovo zpravodaji výborů panu poslanci Ladislavu Blažkovi.

Poslanec Ladislav Blažek: Pane předsedo, pane ministře, kolegyně a kolegové, další vyjádření k tomuto zákonu nemám, pouze to, že hospodářský výbor navrhne k tomuto zákonu usnesení k přijetí v ČNR.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji. Ze souvislostí vyplývá, že můžeme hlasovat o celém předloženém zákoně.

Ptám se sněmovny, kdo souhlasí s vládním návrhem zákona ČNR o Českých drahách podle sněm. tisku č. 234 ve znění zprávy hospodářského výboru ČNR podle sněm. tisku 247, ať zvedne ruku! 138. 138 hlasů pro.

Kdo je proti, ať zvedne ruku! 1. Jeden hlas proti.

Tento návrh zákona byl přijat.

Děkuji panu ministru Dybovi i panu zpravodaji Ladislavu Blažkovi. Pan poslanec Blažek má slovo.

III.

Návrh hospodářského výboru České národní rady

na usnesení České národní rady

Poslanec Ladislav Blažek: Pane předsedo, pane ministře, kolegyně a kolegové, hospodářský výbor doporučuje České národní radě, aby přijala toto usnesení:

"Česká národní rada žádá vládu České republiky, aby předložila do 1. března 1993 zásady zákona o Českých drahách, tisk 234."

Předseda ČNR Milan Uhde: Ptám se sněmovny, zda má někdo k předloženému návrhu usnesení nějaký podnět, poznámku. Pan poslanec Budinský.

Poslanec Vladimír Budinský: Já bych to jen upřesnil. Musíme nejdříve schválit bod usnesení České národní rady - to je první krok. Potom je možno přednést text toho návrhu usnesení.

Předseda ČNR Milan Uhde: Kdo je pro to, abychom k tomuto zákonu projednali bod, který se nazývá "Usnesení České národní rady", ať zvedne ruku. 131 hlas pro.

Kdo je proti, ať zvedne ruku. Nikdo.

Jsme připraveni schválit usnesení, které předloží pan poslanec Blažek. Prosím, pane poslanče.

Poslanec Ladislav Blažek: Já se omlouvám, ještě jedna oprava:

"Česká národní rada žádá vládu České republiky, aby předložila do 1. března 1993 zásady zákona dle § 4 zákona České národní rady o Českých drahách."

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu poslanci Blažkovi a otevírám rozpravu k tomuto návrhu usnesení. Přeje si někdo usnesení doplnit, namítnout něco proti němu? Není tomu tak, rozpravu uzavírám. Budeme hlasovat o tomto návrhu usnesení.

Kdo je pro to, abychom přijali usnesení v podobě, v jaké je předložil pan poslanec Blažek, ať zvedne laskavě ruku. 133 hlasy pro.

Kdo je proti, ať zvedne ruku. Nejsou hlasy proti, toto usnesení bylo přijato.

Přistoupíme nyní k bodu IV - byl jsem ubezpečen, že je naděje. že bude jeho projednání stejně bezproblémové. Je to

IV.

Vládní návrh zákona České národní rady o zabezpečení

výkonu státní správy v oblasti technické normalizace,

metrologie a státního zkušebnictví, podle sněmovních

tisků 237 a 248

Předložený vládní návrh zákona, který jste obdrželi jako sněmovní tisk 237, odůvodní sněmovně z pověření vlády České republiky opět ministr hospodářství české vlády pan Karel Dyba. Prosím ho, aby se ujal slova.

Ministr hospodářství ČR Karel Dyba: Vážený pane předsedo, vážená sněmovno, navržený zákon vytváří institucionální předpoklady pro zabezpečení výkonu státní správy na úseku technické normalizace, metrologie a státního zkušebnictví v České republice po zániku federace. Ustavení první části zákona vymezují subjekty, které budou zabezpečovat výkon státní správy v dané oblasti v České republice. Ustavení části druhé jsou nezbytná pro to, aby bylo konkrétně určeno, na které subjekty v České republice přecházejí práva a povinnosti dosavadních federálních orgánů a organizací vymezená v zákonech, které stanoví dosud působnost a pravomoc Federálního úřadu pro normalizaci a měření a jimi řízených orgánů a organizací.

Ustanovení třetí části návrhu zákona pouze transformují akty dosud vydané federálními orgány tak, aby nebyla v této oblasti narušena kontinuita v působnosti v této oblasti v České republice. Přívlastky "Česká republika" případně "český" v zákoně odpovídají názvoslovně označení zahraničních orgánů v dané oblasti a jsou tedy nezbytné pro rozlišování činností těchto orgánů v obdobných mezinárodních organizacích.

Prosím sněmovnu, aby tento návrh zákona schválila. Děkuji.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu ministrovi. Než budeme pokračovat, obracím se na všechny s kolegiální prosbou, aby se ukáznili a nerušili hovorem jednání sněmovny. Jsou všichni unaveni, všichni jsou vyčerpáni, není možné si počínat tímto způsobem.

Prosím zpravodaje hospodářského výboru ČNR pana poslance Zdeňka Vorlíčka, aby odůvodnil předloženou zprávu výboru, kterou jste obdrželi jako sněmovní tisk 248. Prosím, pane poslanče.

Poslanec Zdeněk Vorlíček: Vážený pane předsedající, dámy a pánové, vládní návrh zákona České národní rady o zabezpečení výkonu státní správy v oblasti technické normalizace, metrologie a státního zkušebnictví, tisk 237, patří, jak vyplývá z odůvodnění navrhovatele, do série jednoduchých zákonných norem, které v podstatě jen reflektují nutnost řešit situaci vytvořenou zánikem ČSFR a vznikem České republiky.

Tento zákon si nečiní nárok nějak kvalitativně upravovat výkon státní správy ve jmenované oblasti. Jde jen o to, ustavit v rámci České republiky ze zákona potřebné instituce, vymezit jim patřičné kompetence a zabezpečit přechodnými a závěrečnými ustanoveními právní kontinuitu aktů dosud vydaných v rámci federace.

Vládní návrh zákona, tisk 237, je záležitost nekomplikovaná a projednáním byl proto pověřen jen hospodářský výbor. Ten na své schůzi 17. prosince 1992 vládní návrh projednal a doporučil ho schválit s úpravami uvedenými ve zprávě výboru, tisk 248. Tyto změny jsou v podstatě změny formulační. Nicméně jsem objevil dodatečně v textu zprávy, tisk 248, podle mého mínění, dva nedostatky, na které bych rád upozornil. Považuji je pouze za nedostatky formálně technické, vzniklé při přepisu. Je to určitá daň rychlosti, se kterou jsme nuceni pracovat. Budete-li se na to takto dívat, opravili bychom je v tisku 248 takto. Navrhovanou úpravu § 1 odst. 3 tisku 248 schválil totiž hospodářský výbor v tomto znění: "Organizaci úřadu upravuje statut úřadu, který schvaluje ministr hospodářství." Ne ministerstvo - ministr hospodářství! Hospodářskému výboru šlo o takovouto konkrétnější adresnější formulaci.

Druhá chyba - je to ve jmenované zprávě, tisk 248, druhý řádek - tam navrhuji nahradit slovo "písemná" slovem "písmenná". Písmenná značka, to je terminus technikus. To je z mé strany vše. Já bych poprosil pana předsedajícího o otevření rozpravy.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu poslanci Vorlíčkovi otevírám k tomuto výkladu pana ministra i k výkladu pana zpravodaje výboru rozpravu. Kdo se do ní hlásí? Nehlásí se nikdo, rozpravu uzavírám.

Konstatuji, že byla přednesena dvě upozornění pana zpravodaje výboru, která podle mého názoru je třeba chápat jako překlep, jako technický nedostatek nebo jako pokus - něčí pokus - změnit původní návrh výboru, zahrnutý do zprávy. Žádám pana ministra, aby projevil přání, zda chce promluvit na závěr.

Ministr hospodářství ČR Karel Dyba: Ne, děkuji.

Předseda ČNR Milan Uhde: Pan společný zpravodaj výborů ČNR poslanec Vorlíček chce promluvit.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP