Poslankyně Milena Kolářová: Pane
předsedo, dámy a pánové, v krátké
rozpravě vystoupili tři poslanci. Jediný
pozměňovací návrh, který zde
padl, byl návrh pana poslance Výborného,
který navrhl nahradit ve společné zprávě
§ 8 a) původním textem, který byl v
návrhu zákona. Přeje si sněmovna,
abych jí přečetla text původního
návrhu zákona? - Možná, že když
ho rychle přečtu, že bude patrný rozdíl,
o který tu jde.
"Zjistí-li lékař okresní správy
sociálního zabezpečení, že zdravotní
stav posuzovaného občana nevyžaduje uznání
nebo další trvání dočasné
pracovní neschopnosti, vydá okresní správa
sociálního zabezpečení rozhodnutí
o ukončení dočasné pracovní
neschopnosti, pokud tak neučiní ošetřující
lékař."
Domnívám se, že můžeme dát
hlasovat.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji paní
poslankyni Kolářové, budeme tedy hlasovat
o tomto pozměňovacím návrhu.
Kdo je pro jeho přijetí, ať zvedne laskavě
ruku! 116 hlasů pro.
Kdo je proti, ať zvedne ruku! 6 hlasů proti.
Tento návrh, pozměňovací návrh
byl přijat.
Prosím, paní společná zpravodajko.
Poslankyně Milena Kolářová: V
tom případě pan poslanec Syka nepřednesl
žádný pozměňovací návrh
a návrh pana poslance Jaroše se stává
nyní bezpředmětný, protože jsme
odhlasovali již návrh pana poslance Výborného.
Domnívám se proto, že můžeme hlasovat
o celém návrhu zákona.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji. Budeme
hlasovat o celém návrhu zákona.
Kdo souhlasí s vládním návrhem zákona
ČNR, kterým se mění a doplňuje
zákon ČNR č. 582/1991 Sb., o organizaci a
provádění sociálního zabezpečení
a některé další zákony podle
sněmovního tisku 61, ve znění společné
zprávy výborů ČNR podle sněmovního
tisku 94 a schváleného pozměňovacího
návrhu, ať zvedne ruku! 132 hlasy pro tento návrh
zákona.
Kdo je proti tomuto návrhu! Jeden hlas byl proti.
Tento návrh zákona byl přijat. Děkuji
všem. kdo se o něj zasloužili. Ptám se
pana ministra Vodičky a paní společné
zpravodajky, zda chtějí ještě něco
říci. Prosím pana ministra.
Ministr práce a sociálních věcí
ČR Jindřich Vodička: Jsem poslancem Federálního
shromáždění, kde trávím
mnoho hodin. Mnoho hodin trávím také v ČNR.
Chtěl bych říci, že v tomto zákonodárném
sboru se pracuje.
Předseda ČNR Milan Uhde: Prosím paní
společnou zpravodajku.
Poslankyně Milena Kolářová: Děkuji
vám.
Předseda ČNR Milan Uhde: O slovo se hlásí
pan místopředseda Vlach.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Vážený pane předsedo, vážné
paní kolegyně a kolegové, předestřel
bych návrh dalšího postupu. Zbývá
nám projednat tři body. Dva body se týkají
daňových zákonů. Navrhl bych, abychom
zahájili projednávání tohoto bodu,
nechali proběhnout rozpravu a uzavřeli ji. Bude-li
obsáhlá, navrhl bych přerušit bod tak,
aby zpravodaj a navrhovatel měli šanci kvalitně
zpracovat pozměňovací návrhy. Bude-li
jednoduchá, padnou-li jeden až dva pozměňovací
návrhy, můžeme projednání zákona
dokončit.
Stejný postup bych navrhoval u dalšího bodu,
který se týká daní.
Pak nám zbývá relativně nekonfliktní
bod dnešního jednání. Tím bychom
mohli skončit.
To co by bylo přerušeno, bylo by rozumné přesunout
na schůzi, která začne v úterý
ve 13 hodin.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu
místopředsedovi Vlachovi. Ptám se, zda někdo
má proti tomuto návodu nějakou námitku,
kterou by chtěl přednést? V případě,
že takové námitky nebudou, budeme se jím
řídit, protože se domnívám, že
povede ke zefektivnění způsobu práce.
Námitka není, budeme tedy pokračovat projednáváním
bodu
Úvodem vám chci sdělit, že u návrhu
zákona je uveden jako autor pan poslanec Mandelík.
K němu se připojili jako navrhovatelé další
poslanci: Tomáš Ježek, Věnceslav Lukáš
a Ludvík Motyčka. Návrh zákona jste
obdrželi jako sněmovní tisk 99 a společnou
zprávu výborů k němu jako sněmovní
tisk 105.
Prosím zástupce navrhovatele Věnceslava Lukáše
o odůvodnění tohoto návrhu zákona.
Pane poslanče, prosím, máte slovo.
Poslanec Věnceslav Lukáš: Vážený
pane předsedo, dámy a pánové, předkládám
7. schůzi pléna ČNR iniciativní návrh
na schválení zákona o dani z přidané
hodnoty.
Předkládaný návrh zákona vychází
jednak ze znění schváleného ve Federálním
shromáždění v dubnu 1992 a vyhlášeném
ve Sbírce zákonů pod číslem
222/92, jednak z návrhu novely zpracované ministerstvem
financí ČSFR včetně všech změn
vyplývajících z platnosti tohoto nejvýznamnějšího
daňového zákona pro Českou republiku.
Změny proti dosud platnému znění zákona
č. 222/92 Sb. řeší především
otázky zpřesnění a zjednodušení
některých ustanovení tak, aby lépe
vyhovovala potřebám jednoduššího
a efektivnějšího uplatňování
daně. Většina navrhovaných změn
platného zákona vyplynula z připomínek
ministerstev financí, pracovníků finančních
orgánů a zahraničních expertů,
kteří se podíleli jako konzultanti na zavádění
systému daně z přidané hodnoty.
Patrně nejvýznamnější navrhovanou
změnou je možnost specifického stanovení
základu daně na výstupu v případě
nákupu a prodeje zboží za účelem
dalšího prodeje. Toto ustanovení by mělo
přispět k jednodušší aplikaci systému
daně z přidané hodnoty zejména v obchodě
při prodeji konečnému spotřebiteli.
Přístup uvedený v tomto paragrafu si může
plátce zvolit a jeho použití musí oznámit
finančnímu orgánu.
Zjednodušení spočívá především
v tom, že plátce sleduje nákup zboží
podle jednotlivých sazeb. V poměru, v jakém
nakupuje zboží v jednotlivých sazbách
za zdaňovací období, potom rozdělí
skutečné tržby. Na konci každého
kalendářního roku plátce provede přepočet
podílu nákupu zboží podle sazeb daně
a vyúčtuje daň podle skutečnosti.
Rozdíly buď doplatí do státního
rozpočtu, nebo je naopak dostane z rozpočtu zpět.
Na základě připomínek bylo upraveno
znění tohoto ustanovení tak, aby tento zvláštní
způsob výpočtu daňové povinnosti
znamenal pro jeho uživatele co největší
zjednodušení.
Dost problematická oblast z hlediska praktického
uplatňování je nadále odpočet
daně z obratu u majetku a zásob, které bude
mít příslušný plátce daně
ve stavu na základě provedené inventarizace
k 31. 12. Cílem těchto ustanovení je umožnit
všem subjektům, které budou s účinností
zákona zaregistrovanými plátci daně
z přidané hodnoty, pokud možno stejné
počáteční podmínky. Na základě
projednání všech ministerstev financí
bude upřesnění praktického postupu
provedeno ve vyhláškách ministerstva financí
ČR.
V návrhu novely není dosud řešena problematika
uplatňování daně v podmínkách
celní unie mezi Českou a Slovenskou republikou.
Technické řešení této problematiky
v daňové oblasti musí navazovat na politickou
dohodu obou subjektů.
Obdrželi jste návrh zákona o dani z přidané
hodnoty a kromě toho i původní vládní
návrh pro Federální shromáždění
č. 146. V tisku, který je pro ČNR, jsou tyto
změny vyznačeny kurzívou. Kromě toho
jste obdrželi společnou zprávu, kterou vám
přednese společný zpravodaj.
To by bylo vše k úvodu.
Děkuji za pozornost.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu
poslanci Lukášovi.
Nyní žádám společného
zpravodaje pana poslance Wagnera, aby sněmovně odůvodnil
společnou zprávu výborů ČNR.
Poslanec Jozef Wagner: Vážený pane předsedo,
dámy a pánové, mezi daňovými
zákony, které nyní projednáváme,
je právě tento významný tím,
že právě jím se přibližujeme
k tomu nevyhnutelnému předpokladu, který
je nezbytný pro to, abychom mohli jako rovnoprávný
partner vstoupit do světového a evropského
integračního procesu, abychom se stali součástí
procesů, které neprobíhají jen u nás,
ale i v západních zemích, procesu harmonizace
daňových soustav.
Nechci zde zdržovat, a proto se pouze stručně
vyjádřím k těm problémům,
které považuji za možné předměty
dnešního nebo příštích sporů.
Jednou z hlavních možných sporů vidím
otázku sazby daně z přidané hodnoty,
resp. počtu sazeb. V dané chvíli je navrženo,
co je navrženo, domnívám se, že nelze
jít jinak. Nicméně je nutno zmínit,
že byla možná jiná řešení
a že jsou napříště možná.
Konstatuji, že kdybychom byli přistoupili k jedné
sazbě, byla by správa daně, technika daně
a možnost daňových úniků ve zcela
jiné poloze. Byla by omezena velmi podstatně možnost
úniku. Nicméně i daleko vyspělejší
země než my, mají - myslím tím
země, které mají uplatněnou daň
z přidané hodnoty již desítky let -
dvě až tři i více sazeb, dokonce i osm
sazeb. V dané chvíli je proto potřeba akceptovat
co je navrženo, ale je nutno uvažovat o tom, že
rozpor mezi dvěma extrémními problémy
pro tuto otázku bude možné a nutné jednou
řešit. Na jedné straně při zavedení
jedné sazby nezbytnost řešit v jiných
daňových zákonech, zejména v dani
z příjmu sociální aspekty tohoto problému
a řešit je i v jiných návaznostech.
Samozřejmě řešit celou další
problematiku související pak eventuelně s
celním zákonem.
Nedomnívám se, že toto řešení
je možné technicky kvalifikovaně a systémově
připravit rychle. Proto bych předem prosil, abychom
tuto skutečnost akceptovali. Z dalších problémů,
které se jistě objeví to mohou být
některé technické problémy, které
- domnívám se - bude možno řešit
ještě následně v jiném zákoně,
v zákoně o správě daní, a proto
bychom se tomuto komplexu opět mohli vyhnout, abychom dali
příležitost řešit technické
problémy systémově. Domnívám
se, že po tomto velmi zkráceném a stručném
úvodu je ale nutno přesto připomenout, že
- řečeno s klasikem - daně jsou nervy státu,
a toto je ta daň, která bude rozhodovat nejpodstatněji
o tom, jak budeme schopni nebo nebudeme moci rozhodovat, jak bychom
chtěli při projednávání zákona
o státním rozpočtu a v příštím
roce při kontrole jeho plnění. Z toho důvodu
bych si dovolil znovu a podruhé upozornit na nezbytnou
souvislost se zákonem o správě daní
a s potřebou eventuální příští
novelizace tam.
Dovolte mi, abych vám doporučil tisk 105 - společnou
zprávu výborů ČNR k poslaneckému
návrhu zákona ČNR o dani z přidané
hodnoty - tisk 99 ke schválení. Děkuji za
pozornost.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu
společnému zpravodaji Jozefu Wagnerovi. Otevírám
rozpravu, do které se přihlásil pan poslanec
Šafařík, kterého zvu k řečništi.
Jako druhý promluví pan poslanec Žižka,
oba s pozměňovacími návrhy. Dále
se hlásí pan poslanec Mandelík, jeho přihlášku
zaznamenávám.
Poslanec Pavel Šafařík: Vážený
pane předsedo, vážené kolegyně
a kolegové, navrhuji zařadit při projednávání
tohoto zákona do seznamu zboží podléhajícího
sazbě daně 5% v příloze č.
1 tyto položky: číselný kód 21
03 90, název zboží: přípravky
pro omáčky a připravené omáčky
ostatní, číselný kód 21 04,
název zboží: přípravky pro polévky
nebo bujóny, připravené polévky nebo
bujóny, homogenizované směsi potravinových
přípravků. Co mě k tomu vede? Zdanění
ve výši 5% se týká v převážné
většině základních potravin.
Navrhované druhy zboží, tak jak jsem je zde
jmenoval, zde nejsou. Domnívám se, že došlo
pravděpodobně k technickému nedopatření.
Tyto výrobky označené jako přípravky
polévkové, pokrmové apod. byly zahrnuty do
skupiny daně z obratu se sazbou nula procent. Posunutí
ke zdanění tohoto zboží na 23% nevidím.
Došlo by podle mě k dost velké tvrdosti.
Děkuji.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu
poslanci Šafaříkovi. Slovo má pan poslanec
Žižka. Připraví se pan poslanec Mandelík.
Poslanec Jaroslav Žižka: Vážený
pane předsedo, dámy a pánové, jsem
přesvědčen o tom, že zlepšení
stavu životního prostředí není
možné dosáhnout pouze sankčními
opatřeními, ale měli bychom postupovat uváženě
spolu s motivačními prvky. Za jeden z nich považuji
usnadnění vstupu výrobků s pozitivním
dopadem do této oblasti na náš trh. Z těchto
důvodů podávám doplňující
návrhy k příloze č. 1 zákona
o dani z přidané hodnoty, kde doporučuji
sněmovně za položkou "průtokoměry
elektrické" na str. 47 pokračovat textem: číselný
kód 29 03 40 mechanické rozprašovače
a rozprašovače s neškodnými plyny; další
návrh: kód 84 02 - 84 03 kondenzační
plynové kotle určené k vytápění
domácností a kamna určená pouze ke
spalování dřeva. Dále položka
84 21 21 domovní čističky odpadních
vod. Další položka 84 81 80 úsporné
směšovací vodovodní baterie, sprchy
a splachovací systémy. Dále 84 81 80 319
termostatické ventily topných radiátorů.
Další položka: 84 21 39 716 automobilové
katalyzátory. Položka 85 39 39 102 úsporné
světelné zdroje. Položka 85 02 30 919 větrné
elektrárny do výkonu 0,5 MW a malé vodní
elektrárny do výkonu 1 MW. Poslední položka
84 19 19 009 solární zařízení.
Vážení kolegové a kolegyně, prosím,
aby jednotlivé položky byly považovány
za samostatné návrhy. Dámy a pánové,
vzhledem k celkovému pojetí zákona jsem přesvědčen,
že uvedené výrobky nepochybně patří
do skupiny zatížené sníženou, tedy
5procentní daní.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji. Slovo
má pan poslanec Mandelík. Připraví
se pan poslanec Budinský.
Poslanec Richard Mandelík: Vážený
pane předsedo, vážené dámy a
pánové, chci předložit celou sérii
pozměňovacích návrhů a doplňků.
§ 2, odst. 2 písmeno a) zní nově: zboží,
věci movité, tepelná a elektrická
energie, plyn a voda.
§ 5, odst. 6 doplnit za slovo "daň z" slovo
"toho".
§ 17 a) odst. 3 písmeno a) doplnit slova - které
se pro účely tohoto zákona považují
za ceny bez daně; do údajů za nákup
zboží se nezahrnují vratné láhve
ze skla.
§ 17 písmeno a) odst. 3 písmeno d) doplnit
za slova "za toto období" slova "bez tržeb
za vratné lahve ze skla".
§ 17 a) dosavadní odst. 2 jako odstavec 3 a dosavadní
odstavec 3 jako odstavec 2.
§ 29 odst. 3 nahradit slova "ve kterém rozhodnutí
došlo" slovy "v němž oznámení
finančnímu orgánu došlo".
§ 30 odst. 1 a) za slovo "činnost" doplnit
slova "zařazená jako výkon podle zvláštního
předpisu" s odvolávkou 23a). Odvolávka
23a) zní: Vyhláška číslo 114/1972
Sb., o zavedení a využívání jednotné
klasifikace výkonů ve znění pozdějších
předpisů - obor 961.
V § 42 odst. 1 nahradit slova "skutečnou daňovou
povinností" slovy "daňovou povinnost v
daňovém přiznání".
V § 42 odst. 3 nahradit slova "skutečné
vlastní daňové povinnosti " slovy "daňové
povinnosti uvedené v daňovém přiznání".
V § 47 odst. 9 nahradit slovo "uplatňování"
slovy "odpočtu popřípadě vrácení
daně".
V § 49 nahradit dosavadní odstavce 1 a 3 odstavcem
1, který zní "mezinárodní přeprava
zboží, peněz a mezinárodní pravidelná
přeprava osob, kterou se rozumí přeprava
dopravním prostředkem a) z místa v zahraničí
do místa v zahraničí přes tuzemsko
b) z místa v zahraničí do místa v
tuzemsku c) z místa v tuzemsku do místa v zahraničí
d) mezi dvěma místy v tuzemsku jako součást
mezinárodní letecké a vodní dopravy
Dosavadní odstavce 4 až 6 se označí
jako odstavce 3 až 5.
V § 52 odst. 6 se vypouštějí slova "obecní
zastupitelstva".
V § 54 se za slova "kromě zásob"
doplňují slova "materiálu a zboží".
V § 54 odst. 1 se vypouští text "písm.
a) a dosavadní písm. b)" se označí
jako "písm. a)" a dosavadní "písm.
c)" se označí jako "písm. b)".
V § 9 odst. 3 doplnit za slovo "smluv" slova "smluv
o koupi najaté věci".
V § 14 odst. 6 doplnit na konec věty slova "bez
daně".
V § 15 odst. 3 vypustit slova "před opravou základu
daně".
V § 19 odst. 4 slova "opravené údaje"
nahradit slovy "tyto rozdíly".
Změnu uvedenou ve společné zprávě,
která se týká § 23 odst. 3 ze společné
zprávy vypustit.
Ke změně v § 45 odst. 4 ve společné
zprávě "písm. d)" změnit
na "písm. c)".
V § 47 odst. 9 doplnit za slovo "vracení"
slova "a odpočtu".
V § 52 odst. 1 a 2 nahradit novým odstavcem 1 tohoto
znění: "Osoba jejíž obrat v r.
1991 nebo od 1. ledna 1992 do 30. září 1992
přesáhl 6 milionů Kčs je povinna předložit
žádost o registraci do 20. prosince 1992 pokud do
31. prosince neukončí podnikání."
Ostatní odstavce přečíslovat.
V § 52 odst. 5 nahradit slova "sníženou
a poměrnou část oprávek" slovy
"sníženou o částku daně
odpovídající poměrné části
oprávek".
V § 53 odst. 2 vypustit text v závorce.
V § 56 odst. 2 část věty "bude
vycházet z ceny bez daně" změnit na
"bude vycházet ze vstupní ceny předmětu
bez daně".
V § 56 odst. 2 změnit text § 9 odst. 5 na §
9 odst. 3, neboť § 9 odst. 5 se navrhuje vypustit. Pokud
by se neodhlasovalo vypuštění § 9 odst.
5, v tom případě by se muselo změnit
i to, co jsem právě řekl.
V § 59 odst. 1 nové znění: "Ustanovení
§ 52 odst. 1 až 5 nabývají účinnosti
dnem vyhlášení". To jsou všechny
moje pozměňovací návrhy. Děkuji
za pozornost.
Předseda ČNR Milan Uhde: Pan poslanec Mandelík
ukončil projev a slovo má pan společný
zpravodaj Jozef Wagner, který se přihlásil
k poznámce.
Poslanec Jozef Wagner: Dámy a pánové,
mám procedurální návrh. Jestli byste
souhlasili s poněkud nezvyklým řešením,
aby to, co přednesl pan poslanec Mandelík, bylo
vzato jako jeden návrh s výhradou, pokud by někdo
měl vůči kterékoliv části
námitky, že bude z tohoto vyňata. Takto by
zněl návrh. Jinak mi dovolte, abych k němu
připojil velmi krátký komentář.
Už při jednání ve výboru jsem
měl pocit, že ministerští úředníci
připravili brilantně zákon o dani z přijmu,
ale, že v obou zákonech, které teď projednáváme
a ještě budeme, budou problémy. A ty se skutečně
objevily. Dostali jsme už před projednávání
této schůze první dodatky a teď ten
obrovský balík dodatků, který pan
poslanec Mandelík přednášel ve snaze
vyhovět dobré věci. To je sice pěkné,
že se snažíte vyhovět, ale bylo by dobré,
aby pan ministr příště zařídil
věci tak, aby úřady fungovaly, jak mají.
Děkuji.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu
poslanci Wagnerovi, slovo má pan poslanec Budínský,
připraví se paní poslankyně Janů.
Poslanec Vladimír Budinský: Vážená
Česká národní rado, nebudu opravdu
zdržovat. Já spíš na rozdíl od
kolegy Mandelíka jsem chtěl přispět
k našemu projednávání s takovou připomínkou,
abychom se co možná nejvíce zdrželi pozměňovacích
návrhů, které nemáme promyšleny,
projednány a nejsou schváleny výbory. Chtěl
bych se tady trochu zmínit o těch návrzích,
které se týkaly omáček přeřazení
ze sazby 23 do sazby 5 a návrhů, které přednesl
pan poslanec Žižka. Já velice dobře vím,
co má kolega Žižka na srdci. Vím, že
aktivně pracuje ve výboru pro životní
prostředí, pochází se severu Čech,
kde dopad znečištění je obrovský.
Ale když jsem si jenom kontroloval body, tak hned v prvním,
kdy velice správně, a myslím chvályhodně,
se snaží nějakým způsobem zvýhodnit
mechanické rozprašovače a rozprašovače
s neškodnými plyny na úkor freonů, tak
podíváte-li se na imatrikulaci, na ten kód
a podíváte-li se do celního sazebníku,
tak zjistíte, že v celním sazebníku
přesně pod tímto číslem jsou
halogen deriváty, takže bychom fakticky zvýhodnili
to, co vůbec zvýhodnit nechceme. Zvýhodnili
bychom freony. A toto se nám stane - vzpomeňme na
záležitost, kterou jsme před chvílí
absolvovali s těmi pozměňovacími návrhy
na daň z příjmu - to se nám může
stát i v dalších bodech.
Stejně tak můžeme hovořit o větrných
elektrárnách nebo malých vodních elektrárnách,
vždyť nikdo přes hranice nepoveze malou vodní
elektrárnu.
Přátelé, vůbec oblast nepřímých
daní není pravým kolbištěm pro
to, abychom řešili otázky životního
prostředí. Na to máme v naší
daňové soustavě ekologické daně,
kde bychom naopak výrobky, které používají
freony a výrobky, které plýtvají energií
a další neekologické záležitosti
měli postihnout zvýšenou daní a ne v
této oblasti nepřímých daní,
v oblasti daně z přidané hodnoty hledat výhody
pro takovéto partikulární zájmy, ať
jsou to, odpusťte mi, omáčky nebo ať jsou
to freony.
Já velice souhlasím s tím, co tu řekl
zpravodaj, že ideální by byla jedna sazba daně
z přidané hodnoty. To samozřejmě z
mnoha důvodů, které všichni chápeme,
není možné. Proto vás prosím,
nepředstupujme teď v tuto hodinu a v tuto chvíli,
kdy instalujeme daň z přidané hodnoty, s
návrhy na přesouvání onoho nebo jiného
zboží z kategorie do kategorie.
Dovolte mi v tuto chvíli takovou trochu úsměvnou
věc. Nechme si tyto věci procházet hlavou,
nechme se ovlivňovat nejrůznějšími
omáčkovými či energetickými
lobby a zvažujme vždycky každé jednotlivé
přesunutí těchto záležitostí.
Myslím, že nás za naše třiapůl
roky poslaneckého mandátu zde čeká
několik novel zákona o dani z přidané
hodnoty a vždycky každý jednotlivý bod,
každou jednotlivou položku můžeme zvážit.
Nevršme pozměňovací návrhy, schvalme
to raději takto a dobře, než možná
s dobrým úmyslem špatně.
Děkuji vám.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu
poslanci Budinskému. Slovo má paní poslankyně
Janů. Je tady faktická poznámka pana poslance
Žižky. Paní poslankyně, prosím,
posečkejte chvíli. Pan poslanec Žižka.
Poslanec Jaroslav Žižka: Pane předsedo,
vážení kolegové, já jsem samozřejmě
došel k závěru pozměňovacích
návrhů. Po přečtení položek,
které tam jsou, bychom mohli vést polemiku o tom,
co tam je a co tam není. Pan předseda výboru
Budinský velmi dobře ví, že pod kódem
tak, jak je v centrálním sazebníku je uvedeno
více položek, proto jsem volil postup vyjmenování.
Při tom přístupu již v zákoně
bude vyjmenovaná tato část s tím,
co je pod tím číslem, protože jinak
nelze kvantifikovat. To je jenom na upřesnění.
Děkuji.
Předseda ČNR Milan Uhde: Pan poslanec Žižka
dokončil svoji faktickou poznámku. Paní poslankyně
Janů má slovo. Prosím.
Poslankyně Ivana Janů: Pane předsedo,
dámy a pánové, chtěla bych svým
návrhem podpořit návrh pana poslance Šafaříka,
který zde odezněl a v podstatě chci zdůraznit,
aby položky číslo 2103 a 2104, které
zmiňoval, jedná se o polévky, omáčky,
majonézy - byly podřízeny příloze
číslo 1, zařazeny mezi položky 20 a
2201. Zdůrazňuji nutnost zachovat sníženou
sazbu, která je v této příloze pro
položky v ní obsažené, poněvadž
se jedná o výrobky, které patřily
mezi základní potraviny a jsou velice důležité
a je nutno chránit jejich cenovou dostupnost, zejména
pro zaměstnané ženy a staré lidi.
Děkuji vám.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji paní
poslankyni Janů. Nevidím zde žádnou
přihlášku do rozpravy. Pan poslanec Wagner,
společný zpravodaj, se hlásí. Prosím.
Poslanec Jozef Wagner: V případě,
že by byla uzavřena rozprava, by mohlo dojít
k jednomu technickému problému. V zákoně
jsou lhůty. Teď byla nějaká další
navržená. Jsme v riziku, zda do té doby vůbec
vyjde Sbírka zákonů, protože to se stane
za měsíc. A lidé mají něco
činit.
Doporučoval bych přijmout, jestli bude možné
toto řešení - já bych si dovolil ho
velmi nepřesně formulovat, s tím, že
žádám legislativu České národní
rady, aby jej precizovala. Znění má tento
smysl: "Vláda České republiky se zmocňuje
prodloužit správní lhůty uvedené
v zákoně." Správnou technickou formulaci
ať připraví legislativa. Děkuji.