Pátek 20. listopadu 1992

Poslankyně Milena Kolářová: Pane předsedo, dámy a pánové, v krátké rozpravě vystoupili tři poslanci. Jediný pozměňovací návrh, který zde padl, byl návrh pana poslance Výborného, který navrhl nahradit ve společné zprávě § 8 a) původním textem, který byl v návrhu zákona. Přeje si sněmovna, abych jí přečetla text původního návrhu zákona? - Možná, že když ho rychle přečtu, že bude patrný rozdíl, o který tu jde.

"Zjistí-li lékař okresní správy sociálního zabezpečení, že zdravotní stav posuzovaného občana nevyžaduje uznání nebo další trvání dočasné pracovní neschopnosti, vydá okresní správa sociálního zabezpečení rozhodnutí o ukončení dočasné pracovní neschopnosti, pokud tak neučiní ošetřující lékař."

Domnívám se, že můžeme dát hlasovat.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji paní poslankyni Kolářové, budeme tedy hlasovat o tomto pozměňovacím návrhu.

Kdo je pro jeho přijetí, ať zvedne laskavě ruku! 116 hlasů pro.

Kdo je proti, ať zvedne ruku! 6 hlasů proti.

Tento návrh, pozměňovací návrh byl přijat.

Prosím, paní společná zpravodajko.

Poslankyně Milena Kolářová: V tom případě pan poslanec Syka nepřednesl žádný pozměňovací návrh a návrh pana poslance Jaroše se stává nyní bezpředmětný, protože jsme odhlasovali již návrh pana poslance Výborného.

Domnívám se proto, že můžeme hlasovat o celém návrhu zákona.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji. Budeme hlasovat o celém návrhu zákona.

Kdo souhlasí s vládním návrhem zákona ČNR, kterým se mění a doplňuje zákon ČNR č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení a některé další zákony podle sněmovního tisku 61, ve znění společné zprávy výborů ČNR podle sněmovního tisku 94 a schváleného pozměňovacího návrhu, ať zvedne ruku! 132 hlasy pro tento návrh zákona.

Kdo je proti tomuto návrhu! Jeden hlas byl proti.

Tento návrh zákona byl přijat. Děkuji všem. kdo se o něj zasloužili. Ptám se pana ministra Vodičky a paní společné zpravodajky, zda chtějí ještě něco říci. Prosím pana ministra.

Ministr práce a sociálních věcí ČR Jindřich Vodička: Jsem poslancem Federálního shromáždění, kde trávím mnoho hodin. Mnoho hodin trávím také v ČNR. Chtěl bych říci, že v tomto zákonodárném sboru se pracuje.

Předseda ČNR Milan Uhde: Prosím paní společnou zpravodajku.

Poslankyně Milena Kolářová: Děkuji vám.

Předseda ČNR Milan Uhde: O slovo se hlásí pan místopředseda Vlach.

Místopředseda ČNR Jiří Vlach: Vážený pane předsedo, vážné paní kolegyně a kolegové, předestřel bych návrh dalšího postupu. Zbývá nám projednat tři body. Dva body se týkají daňových zákonů. Navrhl bych, abychom zahájili projednávání tohoto bodu, nechali proběhnout rozpravu a uzavřeli ji. Bude-li obsáhlá, navrhl bych přerušit bod tak, aby zpravodaj a navrhovatel měli šanci kvalitně zpracovat pozměňovací návrhy. Bude-li jednoduchá, padnou-li jeden až dva pozměňovací návrhy, můžeme projednání zákona dokončit.

Stejný postup bych navrhoval u dalšího bodu, který se týká daní.

Pak nám zbývá relativně nekonfliktní bod dnešního jednání. Tím bychom mohli skončit.

To co by bylo přerušeno, bylo by rozumné přesunout na schůzi, která začne v úterý ve 13 hodin.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu místopředsedovi Vlachovi. Ptám se, zda někdo má proti tomuto návodu nějakou námitku, kterou by chtěl přednést? V případě, že takové námitky nebudou, budeme se jím řídit, protože se domnívám, že povede ke zefektivnění způsobu práce. Námitka není, budeme tedy pokračovat projednáváním bodu

X.

Návrh poslance Richarda Mandelíka na vydání zákona

ČNR o dani z přidané hodnoty podle

sněmovních tisků 99 a 105

Úvodem vám chci sdělit, že u návrhu zákona je uveden jako autor pan poslanec Mandelík. K němu se připojili jako navrhovatelé další poslanci: Tomáš Ježek, Věnceslav Lukáš a Ludvík Motyčka. Návrh zákona jste obdrželi jako sněmovní tisk 99 a společnou zprávu výborů k němu jako sněmovní tisk 105.

Prosím zástupce navrhovatele Věnceslava Lukáše o odůvodnění tohoto návrhu zákona. Pane poslanče, prosím, máte slovo.

Poslanec Věnceslav Lukáš: Vážený pane předsedo, dámy a pánové, předkládám 7. schůzi pléna ČNR iniciativní návrh na schválení zákona o dani z přidané hodnoty.

Předkládaný návrh zákona vychází jednak ze znění schváleného ve Federálním shromáždění v dubnu 1992 a vyhlášeném ve Sbírce zákonů pod číslem 222/92, jednak z návrhu novely zpracované ministerstvem financí ČSFR včetně všech změn vyplývajících z platnosti tohoto nejvýznamnějšího daňového zákona pro Českou republiku.

Změny proti dosud platnému znění zákona č. 222/92 Sb. řeší především otázky zpřesnění a zjednodušení některých ustanovení tak, aby lépe vyhovovala potřebám jednoduššího a efektivnějšího uplatňování daně. Většina navrhovaných změn platného zákona vyplynula z připomínek ministerstev financí, pracovníků finančních orgánů a zahraničních expertů, kteří se podíleli jako konzultanti na zavádění systému daně z přidané hodnoty.

Patrně nejvýznamnější navrhovanou změnou je možnost specifického stanovení základu daně na výstupu v případě nákupu a prodeje zboží za účelem dalšího prodeje. Toto ustanovení by mělo přispět k jednodušší aplikaci systému daně z přidané hodnoty zejména v obchodě při prodeji konečnému spotřebiteli. Přístup uvedený v tomto paragrafu si může plátce zvolit a jeho použití musí oznámit finančnímu orgánu.

Zjednodušení spočívá především v tom, že plátce sleduje nákup zboží podle jednotlivých sazeb. V poměru, v jakém nakupuje zboží v jednotlivých sazbách za zdaňovací období, potom rozdělí skutečné tržby. Na konci každého kalendářního roku plátce provede přepočet podílu nákupu zboží podle sazeb daně a vyúčtuje daň podle skutečnosti. Rozdíly buď doplatí do státního rozpočtu, nebo je naopak dostane z rozpočtu zpět.

Na základě připomínek bylo upraveno znění tohoto ustanovení tak, aby tento zvláštní způsob výpočtu daňové povinnosti znamenal pro jeho uživatele co největší zjednodušení.

Dost problematická oblast z hlediska praktického uplatňování je nadále odpočet daně z obratu u majetku a zásob, které bude mít příslušný plátce daně ve stavu na základě provedené inventarizace k 31. 12. Cílem těchto ustanovení je umožnit všem subjektům, které budou s účinností zákona zaregistrovanými plátci daně z přidané hodnoty, pokud možno stejné počáteční podmínky. Na základě projednání všech ministerstev financí bude upřesnění praktického postupu provedeno ve vyhláškách ministerstva financí ČR.

V návrhu novely není dosud řešena problematika uplatňování daně v podmínkách celní unie mezi Českou a Slovenskou republikou. Technické řešení této problematiky v daňové oblasti musí navazovat na politickou dohodu obou subjektů.

Obdrželi jste návrh zákona o dani z přidané hodnoty a kromě toho i původní vládní návrh pro Federální shromáždění č. 146. V tisku, který je pro ČNR, jsou tyto změny vyznačeny kurzívou. Kromě toho jste obdrželi společnou zprávu, kterou vám přednese společný zpravodaj.

To by bylo vše k úvodu.

Děkuji za pozornost.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu poslanci Lukášovi.

Nyní žádám společného zpravodaje pana poslance Wagnera, aby sněmovně odůvodnil společnou zprávu výborů ČNR.

Poslanec Jozef Wagner: Vážený pane předsedo, dámy a pánové, mezi daňovými zákony, které nyní projednáváme, je právě tento významný tím, že právě jím se přibližujeme k tomu nevyhnutelnému předpokladu, který je nezbytný pro to, abychom mohli jako rovnoprávný partner vstoupit do světového a evropského integračního procesu, abychom se stali součástí procesů, které neprobíhají jen u nás, ale i v západních zemích, procesu harmonizace daňových soustav.

Nechci zde zdržovat, a proto se pouze stručně vyjádřím k těm problémům, které považuji za možné předměty dnešního nebo příštích sporů.

Jednou z hlavních možných sporů vidím otázku sazby daně z přidané hodnoty, resp. počtu sazeb. V dané chvíli je navrženo, co je navrženo, domnívám se, že nelze jít jinak. Nicméně je nutno zmínit, že byla možná jiná řešení a že jsou napříště možná. Konstatuji, že kdybychom byli přistoupili k jedné sazbě, byla by správa daně, technika daně a možnost daňových úniků ve zcela jiné poloze. Byla by omezena velmi podstatně možnost úniku. Nicméně i daleko vyspělejší země než my, mají - myslím tím země, které mají uplatněnou daň z přidané hodnoty již desítky let - dvě až tři i více sazeb, dokonce i osm sazeb. V dané chvíli je proto potřeba akceptovat co je navrženo, ale je nutno uvažovat o tom, že rozpor mezi dvěma extrémními problémy pro tuto otázku bude možné a nutné jednou řešit. Na jedné straně při zavedení jedné sazby nezbytnost řešit v jiných daňových zákonech, zejména v dani z příjmu sociální aspekty tohoto problému a řešit je i v jiných návaznostech. Samozřejmě řešit celou další problematiku související pak eventuelně s celním zákonem.

Nedomnívám se, že toto řešení je možné technicky kvalifikovaně a systémově připravit rychle. Proto bych předem prosil, abychom tuto skutečnost akceptovali. Z dalších problémů, které se jistě objeví to mohou být některé technické problémy, které - domnívám se - bude možno řešit ještě následně v jiném zákoně, v zákoně o správě daní, a proto bychom se tomuto komplexu opět mohli vyhnout, abychom dali příležitost řešit technické problémy systémově. Domnívám se, že po tomto velmi zkráceném a stručném úvodu je ale nutno přesto připomenout, že - řečeno s klasikem - daně jsou nervy státu, a toto je ta daň, která bude rozhodovat nejpodstatněji o tom, jak budeme schopni nebo nebudeme moci rozhodovat, jak bychom chtěli při projednávání zákona o státním rozpočtu a v příštím roce při kontrole jeho plnění. Z toho důvodu bych si dovolil znovu a podruhé upozornit na nezbytnou souvislost se zákonem o správě daní a s potřebou eventuální příští novelizace tam.

Dovolte mi, abych vám doporučil tisk 105 - společnou zprávu výborů ČNR k poslaneckému návrhu zákona ČNR o dani z přidané hodnoty - tisk 99 ke schválení. Děkuji za pozornost.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu společnému zpravodaji Jozefu Wagnerovi. Otevírám rozpravu, do které se přihlásil pan poslanec Šafařík, kterého zvu k řečništi. Jako druhý promluví pan poslanec Žižka, oba s pozměňovacími návrhy. Dále se hlásí pan poslanec Mandelík, jeho přihlášku zaznamenávám.

Poslanec Pavel Šafařík: Vážený pane předsedo, vážené kolegyně a kolegové, navrhuji zařadit při projednávání tohoto zákona do seznamu zboží podléhajícího sazbě daně 5% v příloze č. 1 tyto položky: číselný kód 21 03 90, název zboží: přípravky pro omáčky a připravené omáčky ostatní, číselný kód 21 04, název zboží: přípravky pro polévky nebo bujóny, připravené polévky nebo bujóny, homogenizované směsi potravinových přípravků. Co mě k tomu vede? Zdanění ve výši 5% se týká v převážné většině základních potravin. Navrhované druhy zboží, tak jak jsem je zde jmenoval, zde nejsou. Domnívám se, že došlo pravděpodobně k technickému nedopatření. Tyto výrobky označené jako přípravky polévkové, pokrmové apod. byly zahrnuty do skupiny daně z obratu se sazbou nula procent. Posunutí ke zdanění tohoto zboží na 23% nevidím. Došlo by podle mě k dost velké tvrdosti.

Děkuji.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu poslanci Šafaříkovi. Slovo má pan poslanec Žižka. Připraví se pan poslanec Mandelík.

Poslanec Jaroslav Žižka: Vážený pane předsedo, dámy a pánové, jsem přesvědčen o tom, že zlepšení stavu životního prostředí není možné dosáhnout pouze sankčními opatřeními, ale měli bychom postupovat uváženě spolu s motivačními prvky. Za jeden z nich považuji usnadnění vstupu výrobků s pozitivním dopadem do této oblasti na náš trh. Z těchto důvodů podávám doplňující návrhy k příloze č. 1 zákona o dani z přidané hodnoty, kde doporučuji sněmovně za položkou "průtokoměry elektrické" na str. 47 pokračovat textem: číselný kód 29 03 40 mechanické rozprašovače a rozprašovače s neškodnými plyny; další návrh: kód 84 02 - 84 03 kondenzační plynové kotle určené k vytápění domácností a kamna určená pouze ke spalování dřeva. Dále položka 84 21 21 domovní čističky odpadních vod. Další položka 84 81 80 úsporné směšovací vodovodní baterie, sprchy a splachovací systémy. Dále 84 81 80 319 termostatické ventily topných radiátorů. Další položka: 84 21 39 716 automobilové katalyzátory. Položka 85 39 39 102 úsporné světelné zdroje. Položka 85 02 30 919 větrné elektrárny do výkonu 0,5 MW a malé vodní elektrárny do výkonu 1 MW. Poslední položka 84 19 19 009 solární zařízení.

Vážení kolegové a kolegyně, prosím, aby jednotlivé položky byly považovány za samostatné návrhy. Dámy a pánové, vzhledem k celkovému pojetí zákona jsem přesvědčen, že uvedené výrobky nepochybně patří do skupiny zatížené sníženou, tedy 5procentní daní.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji. Slovo má pan poslanec Mandelík. Připraví se pan poslanec Budinský.

Poslanec Richard Mandelík: Vážený pane předsedo, vážené dámy a pánové, chci předložit celou sérii pozměňovacích návrhů a doplňků. § 2, odst. 2 písmeno a) zní nově: zboží, věci movité, tepelná a elektrická energie, plyn a voda.

§ 5, odst. 6 doplnit za slovo "daň z" slovo "toho".

§ 17 a) odst. 3 písmeno a) doplnit slova - které se pro účely tohoto zákona považují za ceny bez daně; do údajů za nákup zboží se nezahrnují vratné láhve ze skla.

§ 17 písmeno a) odst. 3 písmeno d) doplnit za slova "za toto období" slova "bez tržeb za vratné lahve ze skla".

§ 17 a) dosavadní odst. 2 jako odstavec 3 a dosavadní odstavec 3 jako odstavec 2.

§ 29 odst. 3 nahradit slova "ve kterém rozhodnutí došlo" slovy "v němž oznámení finančnímu orgánu došlo".

§ 30 odst. 1 a) za slovo "činnost" doplnit slova "zařazená jako výkon podle zvláštního předpisu" s odvolávkou 23a). Odvolávka 23a) zní: Vyhláška číslo 114/1972 Sb., o zavedení a využívání jednotné klasifikace výkonů ve znění pozdějších předpisů - obor 961.

V § 42 odst. 1 nahradit slova "skutečnou daňovou povinností" slovy "daňovou povinnost v daňovém přiznání".

V § 42 odst. 3 nahradit slova "skutečné vlastní daňové povinnosti " slovy "daňové povinnosti uvedené v daňovém přiznání".

V § 47 odst. 9 nahradit slovo "uplatňování" slovy "odpočtu popřípadě vrácení daně".

V § 49 nahradit dosavadní odstavce 1 a 3 odstavcem 1, který zní "mezinárodní přeprava zboží, peněz a mezinárodní pravidelná přeprava osob, kterou se rozumí přeprava dopravním prostředkem a) z místa v zahraničí do místa v zahraničí přes tuzemsko b) z místa v zahraničí do místa v tuzemsku c) z místa v tuzemsku do místa v zahraničí d) mezi dvěma místy v tuzemsku jako součást mezinárodní letecké a vodní dopravy

Dosavadní odstavce 4 až 6 se označí jako odstavce 3 až 5.

V § 52 odst. 6 se vypouštějí slova "obecní zastupitelstva".

V § 54 se za slova "kromě zásob" doplňují slova "materiálu a zboží". V § 54 odst. 1 se vypouští text "písm. a) a dosavadní písm. b)" se označí jako "písm. a)" a dosavadní "písm. c)" se označí jako "písm. b)".

V § 9 odst. 3 doplnit za slovo "smluv" slova "smluv o koupi najaté věci".

V § 14 odst. 6 doplnit na konec věty slova "bez daně".

V § 15 odst. 3 vypustit slova "před opravou základu daně".

V § 19 odst. 4 slova "opravené údaje" nahradit slovy "tyto rozdíly".

Změnu uvedenou ve společné zprávě, která se týká § 23 odst. 3 ze společné zprávy vypustit.

Ke změně v § 45 odst. 4 ve společné zprávě "písm. d)" změnit na "písm. c)".

V § 47 odst. 9 doplnit za slovo "vracení" slova "a odpočtu".

V § 52 odst. 1 a 2 nahradit novým odstavcem 1 tohoto znění: "Osoba jejíž obrat v r. 1991 nebo od 1. ledna 1992 do 30. září 1992 přesáhl 6 milionů Kčs je povinna předložit žádost o registraci do 20. prosince 1992 pokud do 31. prosince neukončí podnikání." Ostatní odstavce přečíslovat.

V § 52 odst. 5 nahradit slova "sníženou a poměrnou část oprávek" slovy "sníženou o částku daně odpovídající poměrné části oprávek".

V § 53 odst. 2 vypustit text v závorce.

V § 56 odst. 2 část věty "bude vycházet z ceny bez daně" změnit na "bude vycházet ze vstupní ceny předmětu bez daně".

V § 56 odst. 2 změnit text § 9 odst. 5 na § 9 odst. 3, neboť § 9 odst. 5 se navrhuje vypustit. Pokud by se neodhlasovalo vypuštění § 9 odst. 5, v tom případě by se muselo změnit i to, co jsem právě řekl.

V § 59 odst. 1 nové znění: "Ustanovení § 52 odst. 1 až 5 nabývají účinnosti dnem vyhlášení". To jsou všechny moje pozměňovací návrhy. Děkuji za pozornost.

Předseda ČNR Milan Uhde: Pan poslanec Mandelík ukončil projev a slovo má pan společný zpravodaj Jozef Wagner, který se přihlásil k poznámce.

Poslanec Jozef Wagner: Dámy a pánové, mám procedurální návrh. Jestli byste souhlasili s poněkud nezvyklým řešením, aby to, co přednesl pan poslanec Mandelík, bylo vzato jako jeden návrh s výhradou, pokud by někdo měl vůči kterékoliv části námitky, že bude z tohoto vyňata. Takto by zněl návrh. Jinak mi dovolte, abych k němu připojil velmi krátký komentář.

Už při jednání ve výboru jsem měl pocit, že ministerští úředníci připravili brilantně zákon o dani z přijmu, ale, že v obou zákonech, které teď projednáváme a ještě budeme, budou problémy. A ty se skutečně objevily. Dostali jsme už před projednávání této schůze první dodatky a teď ten obrovský balík dodatků, který pan poslanec Mandelík přednášel ve snaze vyhovět dobré věci. To je sice pěkné, že se snažíte vyhovět, ale bylo by dobré, aby pan ministr příště zařídil věci tak, aby úřady fungovaly, jak mají.

Děkuji.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu poslanci Wagnerovi, slovo má pan poslanec Budínský, připraví se paní poslankyně Janů.

Poslanec Vladimír Budinský: Vážená Česká národní rado, nebudu opravdu zdržovat. Já spíš na rozdíl od kolegy Mandelíka jsem chtěl přispět k našemu projednávání s takovou připomínkou, abychom se co možná nejvíce zdrželi pozměňovacích návrhů, které nemáme promyšleny, projednány a nejsou schváleny výbory. Chtěl bych se tady trochu zmínit o těch návrzích, které se týkaly omáček přeřazení ze sazby 23 do sazby 5 a návrhů, které přednesl pan poslanec Žižka. Já velice dobře vím, co má kolega Žižka na srdci. Vím, že aktivně pracuje ve výboru pro životní prostředí, pochází se severu Čech, kde dopad znečištění je obrovský. Ale když jsem si jenom kontroloval body, tak hned v prvním, kdy velice správně, a myslím chvályhodně, se snaží nějakým způsobem zvýhodnit mechanické rozprašovače a rozprašovače s neškodnými plyny na úkor freonů, tak podíváte-li se na imatrikulaci, na ten kód a podíváte-li se do celního sazebníku, tak zjistíte, že v celním sazebníku přesně pod tímto číslem jsou halogen deriváty, takže bychom fakticky zvýhodnili to, co vůbec zvýhodnit nechceme. Zvýhodnili bychom freony. A toto se nám stane - vzpomeňme na záležitost, kterou jsme před chvílí absolvovali s těmi pozměňovacími návrhy na daň z příjmu - to se nám může stát i v dalších bodech.

Stejně tak můžeme hovořit o větrných elektrárnách nebo malých vodních elektrárnách, vždyť nikdo přes hranice nepoveze malou vodní elektrárnu.

Přátelé, vůbec oblast nepřímých daní není pravým kolbištěm pro to, abychom řešili otázky životního prostředí. Na to máme v naší daňové soustavě ekologické daně, kde bychom naopak výrobky, které používají freony a výrobky, které plýtvají energií a další neekologické záležitosti měli postihnout zvýšenou daní a ne v této oblasti nepřímých daní, v oblasti daně z přidané hodnoty hledat výhody pro takovéto partikulární zájmy, ať jsou to, odpusťte mi, omáčky nebo ať jsou to freony.

Já velice souhlasím s tím, co tu řekl zpravodaj, že ideální by byla jedna sazba daně z přidané hodnoty. To samozřejmě z mnoha důvodů, které všichni chápeme, není možné. Proto vás prosím, nepředstupujme teď v tuto hodinu a v tuto chvíli, kdy instalujeme daň z přidané hodnoty, s návrhy na přesouvání onoho nebo jiného zboží z kategorie do kategorie.

Dovolte mi v tuto chvíli takovou trochu úsměvnou věc. Nechme si tyto věci procházet hlavou, nechme se ovlivňovat nejrůznějšími omáčkovými či energetickými lobby a zvažujme vždycky každé jednotlivé přesunutí těchto záležitostí. Myslím, že nás za naše třiapůl roky poslaneckého mandátu zde čeká několik novel zákona o dani z přidané hodnoty a vždycky každý jednotlivý bod, každou jednotlivou položku můžeme zvážit.

Nevršme pozměňovací návrhy, schvalme to raději takto a dobře, než možná s dobrým úmyslem špatně.

Děkuji vám.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu poslanci Budinskému. Slovo má paní poslankyně Janů. Je tady faktická poznámka pana poslance Žižky. Paní poslankyně, prosím, posečkejte chvíli. Pan poslanec Žižka.

Poslanec Jaroslav Žižka: Pane předsedo, vážení kolegové, já jsem samozřejmě došel k závěru pozměňovacích návrhů. Po přečtení položek, které tam jsou, bychom mohli vést polemiku o tom, co tam je a co tam není. Pan předseda výboru Budinský velmi dobře ví, že pod kódem tak, jak je v centrálním sazebníku je uvedeno více položek, proto jsem volil postup vyjmenování. Při tom přístupu již v zákoně bude vyjmenovaná tato část s tím, co je pod tím číslem, protože jinak nelze kvantifikovat. To je jenom na upřesnění.

Děkuji.

Předseda ČNR Milan Uhde: Pan poslanec Žižka dokončil svoji faktickou poznámku. Paní poslankyně Janů má slovo. Prosím.

Poslankyně Ivana Janů: Pane předsedo, dámy a pánové, chtěla bych svým návrhem podpořit návrh pana poslance Šafaříka, který zde odezněl a v podstatě chci zdůraznit, aby položky číslo 2103 a 2104, které zmiňoval, jedná se o polévky, omáčky, majonézy - byly podřízeny příloze číslo 1, zařazeny mezi položky 20 a 2201. Zdůrazňuji nutnost zachovat sníženou sazbu, která je v této příloze pro položky v ní obsažené, poněvadž se jedná o výrobky, které patřily mezi základní potraviny a jsou velice důležité a je nutno chránit jejich cenovou dostupnost, zejména pro zaměstnané ženy a staré lidi.

Děkuji vám.

Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji paní poslankyni Janů. Nevidím zde žádnou přihlášku do rozpravy. Pan poslanec Wagner, společný zpravodaj, se hlásí. Prosím.

Poslanec Jozef Wagner: V případě, že by byla uzavřena rozprava, by mohlo dojít k jednomu technickému problému. V zákoně jsou lhůty. Teď byla nějaká další navržená. Jsme v riziku, zda do té doby vůbec vyjde Sbírka zákonů, protože to se stane za měsíc. A lidé mají něco činit.

Doporučoval bych přijmout, jestli bude možné toto řešení - já bych si dovolil ho velmi nepřesně formulovat, s tím, že žádám legislativu České národní rady, aby jej precizovala. Znění má tento smysl: "Vláda České republiky se zmocňuje prodloužit správní lhůty uvedené v zákoně." Správnou technickou formulaci ať připraví legislativa. Děkuji.

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP