Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu
ministru Bělehrádkovi. Do otevřené
rozpravy se hlásí pan poslanec Payne.
Poslanec Jiří Payne: Pane předsedající,
vážení kolegové a kolegyně, rád
bych se vyjádřil ke stanovisku, které zde
bylo předneseno za garanční výbor
k otázce desetileté lhůty. V občanském
zákoníku se tato lhůta používá
pro úmyslné nedodržení podmínek.
Jenomže v daném případě se jedná
o nedbalost ministerských úředníků.
Nedovedu si představit nic jiného než, pokud
ministerstvo žádá 10 let na dohledání
svých nedbalostí, že takové ministerstvo
nefunguje dobře.
Znovu podávám návrh, který jsem již
jednou podal, aby lhůta byla pouze pětiletá.
Návrh by byl v přesném znění,
jak jsem ho formuloval. Domnívám se, že je
povinností ministerstva mít do 5 let pořádek
ve svých papírech. Pokud to ministerstvo nedovede,
pak je nutné uvažovat o zásadních změnách.
Ministr práce a sociálních věcí
ČR Jindřich Vodička: Velice srdečně
zvu pana poslance Payna na exkurzi na Českou správu
sociálního zabezpečení, pak uvidí.
Poslanec Jindřich Němčík: Pokud
mohu říci svůj názor, tuto exkurzi
jsem v minulém volebním období několikrát
absolvoval a řekl bych, že archaické vybavení
správy sociálního zabezpečení
skutečně stojí za shlédnutí.
Tím nechci ovlivnit poslance při hlasování
o tomto pozměňovacím návrhu.
Předseda ČNR Milan Uhde: Pane společný
zpravodaji, směřoval bych spíše k ukončení
rozpravy, protože vidím, že nikdo do ní
už nehodlá zasáhnout. Pan ministr Bělehrádek
přednesl určité podněty. Rozprava
je ukončena a prosím, abyste se ujal svého
úkolu.
Poslanec Jindřich Němčík: Pan
ministr Bělehrádek navrhuje, aby ve společné
zprávě obsažený návrh k §
15 na slova "vždy do 30. června" nahradit
slovy "do 30. září" bylo vypuštěno
a konsekventně k tomu v § 26 slova "až červenec
1993" nenahrazeny slovy "až říjen
1993". A slova "31. července 1993" nenahradit
slovy "do 30. října 1993". Čili,
vrátit se k původnímu vládnímu
návrhu zákona. To platí i o mých pozměňovacích
návrzích k § 5, odst. 3 a k § 6, odst.
3.
Předseda ČNR Milan Uhde: Budeme hlasovat
o tomto pozměňovacím návrhu.
Kdo je pro jeho přijetí, ať zvedne ruku. 117
hlasů pro.
Kdo je proti, ať zvedne ruku. 1 hlas proti.
Tento pozměňovací návrh byl přijat.
S technickou poznámkou se hlásí pan poslanec
Budinský.
Poslanec Vladimír Budinský: Navrhuji hlasovat
o dalších pozměňovacích návrzích
pana ministra Bělehrádka najednou, protože
jsou v logické vazbě.
Předseda ČNR Milan Uhde: Táži
se sněmovny, zda má někdo námitky
proti tomuto způsobu hlasování. Jde o čas
a domnívám se, že je to smysluplný návrh.
Pokud nikdo nemá námitku, budeme tímto způsobem
hlasovat. Pane společný zpravodaji, připomeňte
prosím, oč jde, a budeme hlasovat.
Poslanec Jindřich Němčík: Jedná
se o navrácení se k původnímu textu
předlohy vládního návrhu v §
26, 27, 5 a 6 všude tam, kde se hovoří o lhůtě
červenec, která byla zaměněna ve společné
zprávě lhůtou září.
Předseda ČNR Milan Uhde: Budeme hlasovat
o tomto pozměňovacím návrhu.
Kdo je pro jeho přijetí, ať zvedne ruku. 119
hlasů pro.
Kdo je proti, ať zvedne ruku. 1 hlas proti.
Tento pozměňovací návrh byl přijat.
Poslanec Jindřich Němčík: Pane
předsedo, byl tu ještě pozměňovací
návrh pana poslance Payna, který se týkal
§ 18 odst. 1/, kde pan kolega Payne navrhuje, aby promlčecí
doba byla změněna z 10 na 5 let.
Předseda ČNR Milan Uhde: Kdo je pro přijetí
tohoto pozměňovacího návrhu pana poslance
Payna, ať zvedne ruku. 57. 57 hlasů pro.
Kdo je proti tomuto návrhu, ať zvedne ruku. 21. 21
hlasů proti.
Kdo se zdržel hlasování? 53 hlasů.
Tento pozměňovací návrh nebyl přijat.
Prosím dále, pane zpravodaji.
Poslanec Jindřich Němčík: Vzhledem
k tomu, že nejsou další pozměňovací
návrhy, žádám Vás, pane předsedo,
abyste nechal hlasovat o návrhu jako celku.
Předseda ČNR Milan Uhde: Kdo souhlasí
s vládním návrhem zákona České
národní rady o pojistném na sociální
zabezpečení a příspěvku na
státní politiku zaměstnanosti podle sněmovního
tisku 62, ve znění společné zprávy
výborů České národní
rady podle sněmovního tisku 95 a schválených
pozměňovacích návrhů, ať
zvedne ruku! 144 hlasů pro.
Kdo je proti, ať zvedne ruku!
Nikdo nebyl proti.
Tento zákon byl přijat. děkuji všem,
kdo se podíleli na jeho zpracování, na jeho
prosazení a práci na něm. Prosím,
pan zpravodaj.
Poslanec Jindřich Němčík: Děkuji
všem kolegům, kteří se zasloužili
o přijetí tohoto zákona a zároveň
děkuji všem, kteří tolerovali můj
iritující projev.
Předseda ČNR Milan Uhde: Pan ministr pronese
krátký projev, prosím, pane ministře.
Ministr práce a sociálních věcí
ČR Jindřich Vodička: Dámy a pánové,
já bych této sněmovně přál,
aby projednávala pouze takové zákony, které
takto sjednocují všechny lavice.
Děkuji za trpělivost.
(Potlesk.)
Předseda ČNR Milan Uhde: Paní poslankyně
a páni poslanci, vzhledem k tomu, že se přiblížilo
18,25 hodin, vyhlašuji přestávku na večeři
do 19,15 hod. V 19,15 budeme pokračovat.
(Jednání přerušeno.)
Předseda ČNR Milan Uhde: Vážené
paní poslankyně, vážení páni
poslanci, zvu vás do zasedací síně,
abychom mohli pokračovat v projednávání
dalšího programu 7. schůze ČNR.
Nyní budeme projednávat přerušený
5. bod našeho pořadu, kterým je a byl
Pan poslanec Mandelík již jako zástupce předkladatele
zaujal své místo, zaujal ho rovněž společný
zpravodaj poslanec Pěnička a já se ptám,
kdo z vás si ještě přeje vystoupit v
rozpravě.
Pan poslanec Hurta. Prosím, pane poslanče, máte
slovo.
Poslanec Josef Hurta: Vážený pane předsedo,
vážené kolegyně, vážení
kolegové, v zákoně o daních z příjmů
se řeší také otázky pronájmu,
a to v § 24 v odst. 4 v písm. a), kde je charakterizována
doba nájmu pronajímané věci delší
než 20% stanovené doby odpisování, uvedené
v § 30, nejméně však tři roky.
Protože při řešení odepisování
je možno odepsat 40% hodnoty a v oblasti pronájmu
jsou také třeba také výpočetní
technika a jiné základní prostředky,
které jsou ve skupině 1, čili, mají
dobu trvání 4 roky a 40% je možno zahrnout
v podstatě do nákladů během té
zkrácené doby, navrhuji, aby tři roky byly
zaměněny za dva roky, čili, aby tento bod
zněl "nejméně však dva roky".
Navrhuji to proto, že pronájem na tři roky
u těchto zařízení se stává
nevýhodným pro leasingové společnosti,
které tyto pronájmy dělají. Umožňuje
to odepisování, ale neumožňuje to tato
delší doba, která je zakotvena tady v zákoně.
Dále mám druhý pozměňovací
návrh, který se týká § 27, kde
je charakterizován hmotný majetek vyloučený
z odepisování. Když se podíváme
do přílohy k navrhovanému zákonu,
tak jsou tam na straně 52 v odst. 9 zařazeny zvířata,
a to základní stádo prasat a drůbež
- hejno. Protože první skupina má dobu odepisování
4 roky a ani jedna z těchto kategorií čtyři
roky v používání nemůže
být, protože jak slepice na plemeno, kohouti, tak
prasnice takovou dobu ve stádu nemohou vydržet, proto
navrhuji, aby to bylo vyloučeno. Čili, aby tam byl
zařazen bod b), který by byl za zásoby, v
tomto znění: "Základní stádo
prasat a drůbež - hejno". Čili, aby toto
bylo vyloučeno z odepisování. Ostatní
body by se potom posunuly.
Ze stejného důvodu navrhuji upravit v příloze
zákona 286/1992 Sb., položku 9 Zvířata,
kde navrhuji vyloučit bod a) Plemenní a dostihoví
koně, protože jsou ve třetí skupině
a já jsem v Chuchli nebo jinde ještě neviděl
běhat 15letého dostihového koně. /Veselost./
A podobně se to týká tažných
zvířat, kde těch 15 let je příliš
dlouhá doba. Tam by stačilo, aby tam zůstalo
to obecné, ta druhá skupina, která je na
8 let.
To znamená, že by všechna písmena a),
b), c), d) byla vypuštěna, c), d) z těchto
důvodů, které jsem uvedl dříve;
a), b) proto, že životnost není tak dlouhá.
Naopak navrhuji, aby tam byl jako bod a) zařazen bod chovný
a plemenný skot. Bohužel neznám číslo
oboru, který by tam měl být doplněn,
a skupina 1, čili aby to bylo do 4 let.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu
poslanci Hurtovi. Vidím, že předává
svůj pozměňovací návrh v písemné
podobě panu společnému zpravodaji.
Dále se hlásí do rozpravy pan poslanec Zahradníček.
Konstatuji, že další písemné přihlášky
do rozpravy nemám.
Poslanec Jan Zahradníček: Vážený
pane předsedo, vznesl jsem pozměňovací
návrh k § 15, odst. b) - vypustit "nejvýše
však 4 děti". Po konzultaci s panem zpravodajem
tento svůj návrh stahuji.
Předseda ČNR Milan Uhde: Pan poslanec Zahradníček
stáhl svůj návrh.
Nikdo další se do rozpravy nehlásí,
proto ji uzavírám. Chce představitel předkladatele
pronést závěrečné slovo k rozpravě?
Hlásí se pan ministr Novák.
Ministr spravedlnosti ČR Jiří Novák:
Vážené dámy a pánové,
na základě prosby mých kolegů otevírám
rozpravu.
Předseda ČNR Milan Uhde: Rozprava je otevřena
a pan společný zpravodaj promluví ještě
o návrzích pana poslance Frommera. Domníval
jsem se, že jsou zpracovány.
Poslanec Stanislav Pěnička: Návrhy
jsou zpracovány a za pana poslance Frommera bych je přečetl.
Jedná se o § 3, odst. 4, písm. a). Jde o formální
úpravu. Slovo "poskytovaných" nahradit
slovem "přijatých". Tyto návrhy
byly konzultovány jak s předkladatelem, tak se zástupci
ministerstva financí i s panem ministrem Kočárníkem.
§ 4, písm. e) slovo "degradovaných"
nahradit slovem "degradovatelných".
§ 6, odst. 12, písm. b) - škrtnout "pokud
tato vzdálenost nepřesahuje 30 km" a dále
asi o dva řádky "přesahuje-li uvedená
vzdálenost 30 km, zvyšuje se částka
na 300 Kčs". Vychází se z toho, že
odečitatelná položka bude pouze jedna a ne
dvě a bude činit 200 Kčs.
§ 6, odst. 4 doplnit: za závorkou udělat čárku
a doplnit text: "toto neplatí v případech,
kdy se jedná o příjmy plynoucí zaměstnanci
od zaměstnavatele s nímž má současně
uzavřen další pracovně právní
vztah".
§ 15, odst. 4, písm. b) - kosmetická úprava:
"doplnit za číslovku 26 slovo "let".
§ 20, odst. 2 - upravit znění odstavce: "u
poplatníků, u nichž dochází ke
zrušení s likvidací je základem daně
po ukončení likvidace likvidační zůstatek".
Smysl se nemění, pouze forma je jiná.
§ 22, odst. 2, opravit písm. a) na písm. c).
§ 24, odst. 2, písm. m) - vypustit celý text.
§ 40 doplnit o písmeno e): "obecně závazným
právním předpisem stanovit podrobnosti k
jednotlivým ustanovením tohoto zákona".
To byly všechny návrhy pana poslance Frommera.
Předseda ČNR Milan Uhde: Dále se hlásí
pan kolega Mandelík jako poslanec.
Poslanec Richard Mandelík: Protože je ještě
otevřena rozprava a nechci, aby se protahovala, mám
pozměňovací návrh, který vyplynul
z konzultace s pracovníky Civilní obrany.
§ 24, odst. 2, písm. m) - zde se navrhuje, aby výdaje
Civilní obrany spojené s přípravou
k sebeochraně a vzájemné pomoci a s péčí
o prostředky individuální ochrany byly výdaje
vynaložené na dosažení, zajištění
a udržení zdanitelných příjmů.
Sledovalo se zde původně to, aby si to mohly podnikatelské
subjekty takto zaúčtovat.
Neboť se ukazuje potřeba, kdy není zákon,
který by ukládal podnikatelským subjektům
starat se o zařízení civilní obrany,
alespoň jim to zvýhodnit. Ukázalo se, že
toto opatření není dobré, že
se to musí řešit systematicky v novém
zákoně o civilní obraně a já
navrhuji celý tento bod n) vypustit, protože ty podnikatelské
subjekty by měly mít zákonem nařízeno,
že musí pečovat o prostředky civilní
obrany, o kryty atd. za úplatu. Státu musí
být zákonem dovoleno za to platit.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu
poslanci Mandelíkovi. Hlásí se pan poslanec
Čechák. Prosím, pane poslanče, máte
slovo v rozpravě.
Poslanec Vojtěch Čechák: Vážený
pane předsedo, dámy a pánové, na str.
15 pod bodem 5 se hovoří: výdaje - není
podíl na majetku družstva převedený
v rámci transformace družstva podle zvláštního
předpisu - odkaz 11 písm. a), jedná se o
zákon č. 42, zákon transformační
- s výjimkou podílu nebo jeho části,
která je náhradou podle zvláštních
předpisů. Je tam odkaz dvojky a dvojka představuje
v tomto odkazu znovu 403, 119, 187, 229 (hovořím
o číslech zákonů), včetně
42, zákona o transformaci. Vzhledem k tomu, že ta
výjimka podílu, nebo jeho části, která
vyplývá z transformačního zákona,
mi není jasná, žádal bych o vysvětlení,
ev. tento bod 5 ukončit v místě, kde je odkaz
11 a) a tu výjimku podílu vypustit. Připomínku
dodám písemně.
Předseda ČNR Milan Uhde: Děkuji panu
poslanci Čechákovi. Nejsou žádné
další přihlášky do rozpravy, proto
rozpravu uzavírám a nabízím panu poslanci
Mandelíkovi jako představiteli předkladatele
příležitost pronést závěrečné
slovo.
Poslanec Richard Mandelík: Vážený
pane předsedo, vážené dámy, vážení
pánové, dovolte, abych se vyjádřil
ve své závěrečné řeči
k pozměňovacím návrhům, které
zde byly předneseny.
S pozměňovacími návrhy, které
přednesl pan poslanec Frommer a zde je zveřejnil
společný zpravodaj, souhlasím bezezbytku.
Pan poslanec Hurta přednesl čtyři pozměňovací
návrhy. Bohužel mu musím sdělit, že
nesouhlasím, nemohu připustit zkrácení
na nejméně dva roky u § 24 odst. 4. Pokud se
týká odpisů, dovolte mi, abych u dostihových
koní poznamenal, že zkrácení odpisů
na 8 let znamená, že kůň jménem
Železník by měl dneska nulovou cenu a bylo
by možné ho dát zadarmo. Koresponduje to s
tím, jak se koncipuje odpisová politika. Nemohu
s tím souhlasit.
K pozměňovacímu návrhu pana poslance
Čecháka chci dodat, že jsem ho požádal,
aby ho nám předal písemně, neboť
jsem nebyl na místě schopen vyhodnotit, zda se mohu
vyjádřit kladně nebo záporně.
Ostatní pozměňovací návrhy
akceptuji a přijímám. Nezbývá
mi v této chvíli, než požádat o
dvouminutové přerušení, které
mohu strávit u mikrofonu.
Předseda ČNR Milan Uhde: Je tu faktická
poznámka poslance Hurty. Já mu zatím dám
příležitost. Prosím, pane poslanče.
Rozprava je ukončena, ale pan poslanec Hurta má
faktickou, vysvětlující poznámku.
Poslanec Josef Hurta: K upřesnění
svého návrhu když vezmeme ostatní základní
prostředky, třeba automobily, tak jsou v první
skupině se čtyřmi roky životnosti. Všichni
víme, že auto může jezdit pět,
šest, deset let. Ale kůň, který jsem
dal jako příklad - tam se jedná spíš
o kategorie drůbeže a prasat apod. - ve dvou letech
je zařazen jako dostihový kůň. Když
argumentujete Železníkem, jemu je 13, to znamená,
že je teprve 11 let v provozu. A to je spíš výjimka,
než pravidlo. Zpravidla ten kůň tak dlouho
neběhá. Tam tu životnost máme příliš
nataženu. Patnáct let je nehoráznost i u tažného
koně atd.
Předseda ČNR Milan Uhde: Pan poslanec Mandelík
může pokračovat?
Poslanec Richard Mandelík: Já samozřejmě
trvám na tom, že pokud se týká ustanovení
tří návrhů odpisů, nemohu to
akceptovat. Prosím ještě o malé strpení,
pokud se týká návrhů pana poslance
Čecháka, nechci se vyjádřit neuváženě.
Předseda ČNR Milan Uhde: Technická
poznámka pana poslance Čecháka.
Poslanec Vojtěch Čechák: V tom bodě
5, u kterého jsem navrhoval změnu, se jedná
pouze o srozumitelnější vyjádření.
Transformační zákon ve své podstatě
hovoří o tom, že řada věcí
se vydává v rámci restituce majetkem atd.
Zbývá určitá část, která
se řeší peněžním plněním,
spadá tedy do oblasti náhrad podle zvláštních
předpisů. S tím já souhlasím.
Ale nemohu souhlasit s tím, že odkaz číslo
dva, který je tam uveden, zahrnuje celý transformační
zákon, což může vzbudit různá
vysvětlení a víte dobře, jak ta různá
vysvětlení působí potom při
vlastním provádění zákona.
Předseda ČNR Milan Uhde: Pan poslanec Čechák
vyřkl své vysvětlení. Pan poslanec
Mandelík.
Poslanec Richard Mandelík: Navrhuji vám procedurálně
tento postup - ukončím, respektive přeruším
své závěrečné vystoupení,
dám slovo společnému zpravodaji, v okamžiku,
jak budu schopen se vyjádřit, vyjádřím
se. Je to poslední návrh, budeme o něm hlasovat
jako o posledním.
Předseda ČNR Milan Uhde: Domnívám
se, že je možné, aby se ujal slova pan společný
zpravodaj, a až dospějeme k projednání
pozměňovacího návrhu, ke kterému
se předkladatel ještě nevyjádřil,
dáme mu příležitost, aby se vyjádřil.
Prosím, pane společný zpravodaji.
Poslanec Stanislav Pěnička: Vážený
pane předsedo, vážení kolegové,
v rozpravě vystoupilo celkem 8 poslanců, kteří
podali své pozměňovací návrhy.
Já bych navrhl procedurálně - nevím
jestli návrhy, které byly mnou čteny a předloženy,
jestli by nemohly být odsouhlaseny an block.
Předseda ČNR Milan Uhde: Šlo především
o návrh pana poslance Frommera.
Poslanec Stanislav Pěnička: Moje návrhy
a pak pana poslance Frommera.
Moje jako úvodní, které jsem četl
ráno v rozpravě a pak pana poslance Frommera. Jinak
je to možno po jednotlivých paragrafech, ale v rámci
urychlení bych si myslel, že by to bylo možné.
Předseda ČNR Milan Uhde: Ptám se,
zda má někdo námitku proti tomu, aby o návrzích,
které pronesl v dopolední části zasedání
pan společný zpravodaj Pěnička, bylo
hlasováno pohromadě. Nejsou žádné
námitky. Pane společný zpravodaji, mám
za to, že plénum souhlasí s tím, abychom
hlasovali o těchto návrzích pohromadě.
Budeme tedy hlasovat o těchto pozměňovacích
návrzích. Bylo by myslím správné,
abyste je, pane společný zpravodaji, připomněl.
Uplynula již dlouhá doba od chvíle, kdy jsme
je měli na stole. Připomeňte je prosím
a budeme o nich hlasovat.
Poslanec Stanislav Pěnička: Já je
připomenu. Paragraf 4 písm. b) navrhuje se doplnit
o následující text: "Osvobození
se dále nevztahuje na příjmy, které
plynou poplatníkovi na základě smlouvy o
budoucím prodeji nemovitosti uzavřené v době
do pěti let od nabytí, i když kupní
smlouva bude uzavřena až po pěti letech od
nabytí."
Paragraf 10 odst. 3 navrhuje se doplnit o následující
text: "Příjmy plynoucí ze splátek
na základě uzavřené kupní smlouvy
nebo ze zálohy na základě uzavřené
smlouvy o budoucím prodeji nemovitostí, se zahrnou
do dílčího základu daně za
zdaňovací období, ve kterém byly dosaženy.
Paragraf 10 odst. 4 navrhuje se doplnit o text: "Výdaje,
které převyšují příjmy
plynoucí ze splátek nebo záloh na budoucí
prodej nemovitosti ve zdaňovacím období poprvé
mohou být uplatněny v tomto zdaňovacím
období až do výše tohoto příjmu.
Jestliže tyto příjmy plynou i v dalším
zdaňovacím obdobím, postupuje se obdobně,
a to až do výše celkové částky,
kterou lze podle tohoto ustanovení uplatnit."
Paragraf 9 navrhuje se nový odstavec 2 s tím, že
odstavce dosavadní dvě a tři se přečíslují
na tři a čtyři. Text navrhovaného
odst. 2: "Příjmy podle odstavce jedna plynoucí
manželům z bezpodílového spoluvlastnictví,
se zdaňují u jednoho z nich."
Paragraf 24 odst. 2 písm. h) se středník
na konci nahrazuje čárkou a připisují
se tato slova: "avšak u poplatníků účtujících
v soustavě jednoduchého účetnictví
jen ve výši, připadající na příslušné
zdaňovací období".
Paragraf 30 odst. 4 se mění takto: "Najaté
věci s právem koupě najaté věci
podle § 24 odst. 4 písm. a) lze s výjimkou
nemovitostí odepsat až do 90% vstupní ceny
rovnoměrně po dobu trvání pronájmu
za předpokladu, že doba pronájmu trvá
minimálně 40% doby odpisování, stanovené
v § 30. Při prodloužení doby pronájmu
nad 40% doby odpisování, je možno odepsat za
každé jedno procento prodloužení další
jedno procento vstupní ceny nad 90% až do 100% vstupní
ceny. Při stanovení způsobu odpisování
se nepoužije ustanovení § 31 a § 32.
V § 33 odst. 3 vypustit slovo "hmotného".
Paragraf 35 písm. c) doplnit o tento text: "U poplatníků
uvedených v § 17, zaměstnávajících
nejméně 20 zaměstnanců, u nichž
podíl pracovníků se změněnou
pracovní schopností činí více
než 60% z průměrného počtu pracovníků,
se snižuje sazba daně uvedená v § 21 na
polovinu."
Paragraf 40 rozšíříme o písmeno
d) s tímto textem: "Snížit daň
až na polovinu pro poplatníky uvedené v §
2, zaměstnávající nejméně
20 zaměstnanců, u nichž podíl pracovníků
se změněnou pracovní schopností činí
více než 60% z průměrného počtu
pracovníků se změněnou pracovní
schopností, popřípadě poskytováním
těchto úlev pověřit správce
daně."
To byly všechny moje návrhy, které jsem v předložil,
Prosím pana předsedu, aby dal o nich hlasovat.
Předseda ČNR Milan Uhde: Ptám se sněmovny,
kdo je pro přijetí těchto pozměňovacích
návrhů, které připomněl pan
společný zpravodaj, ať zvedne ruku. 103. Sto
tři hlasy byly pro.
Kdo je proti? Nikdo.
Nikdo nebyl proti.
Tento soubor pozměňujících návrhů
byl přijat.
Pane společný zpravodaji, prosím, pokračujte.
Poslanec Stanislav Pěnička: Dále vystoupil
pan poslanec Brožík s pozměňovacím
návrhem, který se týká § 16.
Obrátil bych pozornost, je to velice důležité.
Paragraf 16 - sazba daně, za dvojtečkou změnit
takto - to jsou ty sazby, takže -do 100 000 - 15% od 100
000 do 240 000 - 15 000 + 25% ze základu
přesahujícího 1 00 000 -od 240 000 do 540
000 - 50 000 + 32% ze základu přesahujícího
240 000 -od 540 000 do 1 080 000 - 146 000 + 40% ze základu
přesahujícího 540 000 -1 080 000 a výše
- 362 000 + 47% ze základu přesahujícího
1 080 000
Já bych se k tomuto návrhu ještě vyjádřil.
Myslím, že tak pan předkladatel neučinil,
chtěl bych říci, že tento návrh
by výrazně změnil daňovou křivku
a vnáší disharmonii do navrhované soustavy
daňových zákonů, které jsou
vzájemně komplementární.
Uvedený návrh totiž zvýhodňuje
pouze určitou skupinu poplatníků a velmi
negativně ovlivňuje předpokládaný
daňový výnos. Vedle toho by akceptováni
tohoto návrhu mohlo vést i ke spekulacím
na snižování daňového základu
u právnických osob.