Pátek 20. listopadu 1992

Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji panu poslanci Tomáši Ježkovi, přeje si ještě vystoupit pan společný zpravodaj?

Poslanec Richard Mandelík: Dámy a pánové, já doufám, že má osobní angažovanost u tohoto zákona v souvislosti s tím, že jsem již majitel 106 akcií z kupónové privatizaci, nebude vykládána jako konflikt zájmů. Děkuji.

Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji panu společnému zpravodaji a děkuji i společnému zpravodaji a přistoupíme k dalšímu bodu programu, a tím je

V. Návrh poslance České národní rady pana Richarda Mandelíka na vydání zákona České národní rady o daních z příjmů podle sněmovních tisků 100 a 106

Úvodem vám chci sdělit, že u návrhu zákona je uveden jako autor pan poslanec Mandelík. K němu se jako navrhovatelé připojili další poslanci, a to pan Tomáš Ježek a Ludvík Motyčka.

Návrh zákona jste obdrželi jako sněmovní tisk 100 a společnou zprávu výboru k němu jako sněmovní tisk 106. Předložený návrh odůvodní pan poslanec Richard Mandelík a prosím ho, aby se ujal slova.

Poslanec Richard Mandelík: Vážený pane předsedající, vážené dámy, vážení pánové, budu velmi stručný.

Předkládaný návrh zákona o daních z příjmu - 100 - je základní úpravou zdanění příjmů fyzických i právnických osob. Návrh tohoto zákona vychází ze zákona Federálního shromáždění č. 286/1992 Sb.o daních z příjmů, přijatého v dubnu letošního roku a obsahuje návrhy na jeho úpravy. Tyto úpravy vyplývají z navazujících předpisů, především v návaznosti na současně projednávaný návrh zákona, projednaný v této chvíli, o soustavě cenných papírů a obchodování s nimi, zákona o správě daní a poplatků a na státní politiku zaměstnanosti a o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění. Kromě tohoto se navrhují další dílčí upřesnění v zájmu plynulé daňové reformy v České republice. Návrh je koncipován tak, aby byl konformní s ostatními právními úpravami, které po 1. lednu 1993 budou platit na území české republiky. Jako navrhovatel se - troufám - mohu vyjádřit již nyní k jistým změnám, které budou, co se týká společné zprávy a které zde budou předneseny, a to souhlasně. Děkuji za pozornost.

Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji panu navrhovateli, a prosím společného zpravodaje pana poslance Stanislava Pěničku, aby sněmovně odůvodnil společnou zprávu výborů ČNR.

Poslanec Stanislav Pěnička: Vážený pane místopředsedo, vážené kolegyně, vážení kolegové, dnem 1. ledna 1993 vstoupí v účinnost nová daňová soustava. Její nedílnou součástí jsou daně z příjmů fyzických a právnických osob, které jsou upraveny zákonem FS 286/1992 Sb., o daních z příjmu. V návaznosti na zákony o cenných papírech, sociálním pojištění, zaměstnanosti, zdravotního pojištění a dalších je potřebné schválenou právní úpravu změnit a doplnit. Předkládaný návrh zákona o dani z příjmu má 3 základní části.

První část se zabývá zdaněním příjmů fyzických osob, druhá je věnována zdanění příjmů právnických osob, a třetí obsahuje společná ustanovení.

Daň z příjmů fyzických osob, stejně jako daň z příjmů právnických osob jsou daněmi univerzálními. Daň z příjmů právnických osob nahrazuje dosavadní odvod ze zisku podle zákona o důchodové a zemědělské dani. Daň z objemu mezd a odměn není součástí nové daňové soustavy, tyto platby budou nahrazeny pojistným na sociální, nemocenské a zdravotní pojištění.

Budou tedy vytvořeny 3 fondy. Fond sociálního pojištění, zdravotního pojištění a fond zaměstnanosti. Daň z příjmu fyzických osob pak nahrazuje daň ze mzdy, daň z příjmu literární a umělecké činnosti a daň z příjmu obyvatelstva. Jde také o universální daň, která nerozlišuje mezi jednotlivými druhy příjmů, naopak této dani podléhají veškeré příjmy občana a výsledná daňová povinnost by měla být závislá především na výši úhrnu celoročních příjmů občana.

V tomto pohledu působení daní vytváří jednotné podmínky pro chování všech subjektů. Zákon neřeší rozpočtové určení výnosů dani z příjmu. Tato problematika bude upravena zvláštními předpisy. Zákon však znamená zásadní změnu v řešení odpisové problematiky a ruší vyhlášku 586/92 Sb., o odpisování základních prostředků a taxativně určuje, jak může být hmotný i nehmotný majetek odepisován.

Loučíme se tak s pojmem základní prostředek a hranice hmotného majetku je stanovena na 10 tisíc korun, doba životnosti delší než jeden rok. Tento zákon ošetřuje dvě ekonomicky závažné věci, a to jednak úprava zdanění odkapitalizovaných společností, jak je uvedeno v § 25 písmeno w) a převod účasti na obchodních společnostech § 4 písmeno r).

Dále podle § 20 odstavec 4 se umožňuje od základu daně odečíst hodnotu darů poskytnutých právnickým osobám a obcím na financování vědy, vzdělání, kultury, školství, na účely sociální, ekologické, náboženské atd.

V této souvislosti lze uvést i tu skutečnost, že se připravuje zákon o nonprofitních organizacích, který bude upravovat hospodaření nevýdělečných sdružení. Otázky spojené s placením záloh na daň, splatnost daně, podání daňového přiznání, sankce za porušení daňových povinností, řeší zákon ČNR 337/92 Sb., o správě daní a poplatků.

Závěrem je možné konstatovat, že se jedná o zásadní změnu v procesu naší ekonomiky na podmínky tržního mechanismu. Dosavadní finanční politika se měnila jen v rámci rozpočtového hospodaření a zdaňování podniků se v minulém období příliš nezměnilo. Rostoucí soukromopodnikatelský sektor se novou právní úpravou dostává od 1. ledna 1993 do jedné roviny bez rozdílů, o jaký zdroj příjmu se jedná. Podle mého nejlepšího svědomí a vědomí nalézá tento zákon rozumné vybilancování mezi obecně chápanou spravedlností a spravovatelností daní.

Rozpočtový výbor ČNR a hospodářský výbor projednaly ve společné schůzi dne 12. listopadu poslanecký návrh zákona ČNR o dani z příjmu a doporučily ČNR, aby předložený návrh zákona schválila se změnami uvedenými ve společné zprávě, tisk 106.

Já bych ještě, kromě změn, které jsou uvedeny ve společné zprávě, přednesl i další pozměňovací návrhy k novele zákona 286 a začal bych § 4 písmeno b).

Chtěl bych ještě podotknout, že všechny doplňující návrhy byly konzultovány s předkladatelem, který s nimi vyslovil souhlas. Tak prosím § 4 písm. b) navrhuje se doplnit o následující text.

Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Pane společný zpravodaji, já bych si dovolil vám poděkovat za přednesení společné zprávy a otevřel bych rozpravu. Zároveň bych vám udělil slovo.

Poslanec Stanislav Pěnička: Děkuji, já bych pokračoval v navržených změnách.

§ 4 písmeno b) navrhuje se doplnit o tento text: "Osvobození se dále nevztahuje na příjmy, které plynou. poplatníkovi na základě smlouvy o budoucím prodeji nemovitosti, uzavřené v době do 5 let od nabytí, i když kupní smlouva bude uzavřena až po pěti letech od nabytí."

§ 10 odstavec 3 navrhuje se doplnit o tento text: "Příjmy, plynoucí ze splátek na základě uzavřené kupní smlouvy nebo ze záloh na základě uzavřené smlouvy o budoucím prodeji nemovitosti, se zahrnou do dílčího základu daně za zdaňovací období, ve kterém byly dosaženy.

§ 10 odstavec 4 navrhuje se doplnit o text: "Výdaje, které převyšují příjmy, plynoucí ze splátek nebo záloh na budoucí prodej nemovitosti ve zdaňovacím období. poprvé, mohou být uplatněny v tomto zdaňovacím období až do výše tohoto příjmu. Jestliže tyto příjmy plynou i v dalším zdaňovacím období, postupuje se obdobně, a to až do výše celkové částky, kterou lze podle tohoto ustanovení uplatnit". Tady bych chtěl odůvodnit tento návrh, že uvedené opatření má zabránit daňovým únikům v případech, kdy by byly uzavírány smlouvy o budoucím prodeji nemovitostí a podle nich plněno před pětiletou lhůtou, která je rozhodná pro posouzení, zda příjmy z prodeje z nemovitosti jsou od daně osvobozeny.

Dále § 9 navrhuje se nový odstavec 2 s tím, že odstavce dosavadní 2, se přečíslují na 3 a 4. Text navrhovaného odstavec 2 by zněl: "Příjmy podle odstavce 1 plynoucí manželům z bezpodílového spoluvlastnictví, se zdaňují u jednoho z nich". To znamená, vzhledem k tomu, že se jedná o bezpodílové spoluvlastnictví manželů, nelze určit jejich podíl na příjmech a výdajích a nelze tak použít ustanovení § 11.

Další pozměňovací návrh § 24 odstavec 2 písmeno h) středník se na konci nahrazuje čárkou a připojí se tato slova: "avšak u poplatníků účtujících v soustavě jednoduchého účetnictví jen ve výši připadající na příslušné zdaňovací období". Jedná se o nájemné a leasing a smyslem je, aby poplatníci, kteří účtují v soustavě jednoduchého účetnictví zahrnuli do nákladů jen tu část zaplacené zálohy, která připadá na příslušné zdaňovací období.

§ 30 se doplňuje odstavcem 4, který zní: "Najaté věci s právem koupě najaté věci podle § 24 odstavec 4 písm. a) lze s výjimkou nemovitostí odepsat až do 90% vstupní ceny rovnoměrně po dobu pronájmu za předpokladu, že doba pronájmu trvá minimálně 40% doby odpisování stanovené v § 30. Při prodloužení doby pronájmu nad 40% doby odpisování, je možno odepsat za každé jedno procento prodloužení další jedno procento vstupní ceny nad 90% až do 100% vstupní ceny.

Při stanovení způsobu odpisování se nepoužije ustanovení § 31 a 32.

Poslední změna v § 33 odstavec 3 vypustit slovo "hmotného".

To zdůvodnění je takové, že nové účetnictví ruší kategorii předmětů postupné spotřeby v používání, jejíž součástí byly specielní nástroje a přípravky, které se odepisovaly nejdéle do 4 let. Šlo o nástroje, které mají použitelnost 4 - 5 let. Pane místopředsedo, to jsou už všechny změny.

Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji panu poslanci Pěničkovi. První se přihlásil do rozpravy pan poslanec Alfred Frommer, prosím ho, aby přistoupil k řečništi.

Poslanec Alfred Frommer: Pane předsedající, pane předsedo, dámy a pánové, velice podrobně jsem se s týmem odborníků zabýval touto soustavou zákonů a je třeba úvodem konstatovat, že tyto zákony jsou za prvé nesmírně nutné a za druhé poměrně velmi kvalitně zpracovány.

V tomto okamžiku se obracím na předsedajícího schůze a prosím ho o přerušení jednání vzhledem k tomu, že mám několik konkrétních, asi 8 - 10 připomínek, které jsem v průběhu zasedání neměl možnost s předkladateli projednat, zabralo by to zhruba půl hodiny, abychom event. nedorozumění vyjasnili předem a nezatěžovali tím sněmovnu.

Prosím proto o půlhodinové přerušení, abych s předkladateli mohl tuto záležitost předjednat.

Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji panu poslanci Frommerovi, rád bych se zeptal, zda souhlasí s tím, že bychom pokračovali mezi tím v rozpravě.

Poslanec Alfred Frommer: Samozřejmě, mně se jedná o věc, nikoli o nějaké neprincipiální záležitosti.

Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Ano, děkuji, kdo se ještě hlásí do rozpravy? Pan poslanec Mandelík.

Poslanec Richard Mandelík: Dámy a pánové, já se hlásím jako poslanec, nikoli jako navrhovatel. Vážený pane předsedající, dámy a pánové, dovoluji si ještě předložit 2 pozměňovací návrhy, a to k § 35 písm. c), který navrhuji rozšířit a doplnit takto: "U poplatníků, uvedených v § 17, zaměstnávajících nejméně 20 zaměstnanců, u nichž podíl pracovníků se změněnou pracovní schopností činí více než 60% z průměrného počtu pracovníků, se snižuje sazba daně uvedená v § 21 na polovinu. Odůvodnění: Je to velmi příznivé opatření pro zaměstnavatele, kteří zaměstnávají pracovníky se změněnou pracovní schopností.

Druhý pozměňovací návrh, v § 40 rozšířit tento § o písm. d), které by znělo: "Snížit daň až na polovinu pro poplatníky uvedené v § 2, zaměstnávající nejméně 20 pracovníků, u nichž podíl pracovníků se změněnou pracovní schopností činí více než 60% z průměrného počtu pracovníků se změněnou pracovní schopností, popřípadě poskytováním těchto úlev pověřit správce daně. To je opatření technického srázu, které to umožňuje vlastně provést.

Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji panu poslanci Mandelíkovi, dále se hlásí pan poslanec Brožík, uděluji mu slovo.

Poslanec František Brožík: Vážený pane předsedající, vážený pane ministře, dámy a pánové. Vzhledem k tomu, že včera nebyl přijat můj pozměňující návrh na program, aby návrh zákona o dani z příjmů byl přesunut až po projednání návrhů zákonů o nemocenském a zdravotním pojištění, přestože společný zpravodaj to zdůrazňoval, že jsou všechny návrhy zákonů v úzké souvislosti. Nemohu si tedy dovolit, abych s tímto návrhem nevystoupil, protože po skončení rozpravy nebude již možno k tomuto zákonu zaujmout jakékoliv stanovisko. Proto navrhuji pozměňovací návrh, a to k § 16 sazba daně, text za dvojtečkou změnit takto:

Přes 0 - 100.000 15% sazbu a dále upravit položky 100.000 až 240.000 daň 15.000 + 25% z přesahujícího základu 100.000 Kčs, 240.000 až 540.000 50.000 + 32% přesahujícího základu 240.000, 540.000 až 1,000.000, 146.000 základ + 40% z přesahujícího základu 540.000, a 1,080.000 a výše 362.000 + 47% z přesahujícího základu nad 1,080.000. To je můj pozměňující návrh.

Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji panu poslanci Brožíkovi, hlásí se pan poslanec Vyvadil.

Poslanec Jiří Vyvadil: Já jsem nemyslel, že bych vystoupil v rozpravě, protože nejsem národohospodář, ale musím říci, že mně zaplesalo srdce nad tímto návrhem, protože co já pociťuji, je situace, že střední stav, který by měl být kořením této země je zvláštním způsobem zatěžován. Kdyby toto vyšlo, myslím, že by zde mohlo dojít k sympatickému konsensu na všech stranách.

Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji panu poslanci Vyvadilovi, dále se do rozpravy hlásí pan poslanec Zahradníček. Uděluji mu slovo.

Poslanec Jan Zahradníček: Vážený pane předsedo, pane předsedající, vážená sněmovno, já mám jenom jeden pozměňovací návrh v § 15, odst. b) bych prosil vypustit větu: "nejvýše však na 4 děti". Děkuji.

Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji panu poslanci Zahradníčkovi, hlásí se ještě někdo do rozpravy? Do rozpravy se nikdo nehlásí, byl zde procedurální návrh pana poslance Frommera, abychom přerušili rozpravu o tomto bodu. Myslím, že bychom mohli přistoupit k projednávání dalšího zákona.

Ptám se, kdo souhlasí s tímto postupem, ať zvedne ruku.

100. Děkuji.

Kdo je proti tomuto návrhu? Nikdo.

Kdo se zdržel hlasování? 7.

Konstatuji, že rozprava k tomuto bodu byla přerušena.

A my se budeme zabývat dalším bodem programu a tím je

VI. Návrh poslance Tomáše Ježka na vydání zákona České národní rady o rezervách pro zjištění základu pro daň z příjmů

Návrh zákona jste obdrželi jako sněmovní tisk 158 a společnou zprávu výborů k němu jako tisk 156.

Prosím navrhovatele pana poslance Tomáše Ježka o odůvodnění předloženého návrhu.

Poslanec Tomáš Ježek: Vážený pane místopředsedo, vážení poslanci, předkládám návrh na vydání zákona ČNR o rezervách pro zjištění základu pro daň z příjmů. Tento zákon je mnohem a mnohem jednodušší, než zákon o dani z příjmů samotný, je jeho doplňkem nebo nezbytným pendantem, nezbytným dvojčetem k tomuto zákonu a slouží pro řešení určitého specifického problému, který souvisí se zjišťováním základu daně z příjmů.

V životě některých podniků nebo některých právnických osob, plátců daně, se stává z povahy jejich činnosti, že musí určité výdaje vydávat najednou, jednorázově, někdy až neočekávaně, a že si na tyto výdaje musí tvořit rezervy a kdyby tento skokovitý charakter určitých výdajů nebyl řešen způsobem, který je obsahem tohoto zákona, došlo by vlastně k nerovnoměrnému vývoji příjmů státního rozpočtu, což je právě to, čemu chce návrh tohoto zákona zabránit.

Kdybych měl použít jenom nějaký populární příklad: Pojišťovna si musí tvořit rezervy pro případ, že havaruje deset dopravních letadel najednou, což je pro ni obrovský skok ve výdajích na životní pojištění. Podobně je tomu v životě banky, kdyby se nedostala náhle k obrovskému množství svých pohledávek. Takže tento zákon řeší problém vytváření těchto rezerv, které se započítávají do nákladů a jsou vlastně výdajem vynaloženým k zajištění a udržení příjmů.

Týká se to rezerv v oblasti bankovnictví, pojišťovnictví, na opravu hmotného majetku - opět typický jednorázový výdaj, na který je třeba dlouhodobě vytvářet rezervy - na pohledávky za dlužníky v konkurzním a vyrovnávacím řízení, rezerva na pěstební činnost, - opět jednorázově se vysazuje les, dlouho se musí vytvářet rezervy.

Takže prosil bych Českou národní radu, aby tento zákon přijala, jako zákon tvořící nezbytnou součást celé daňové soustavy, jejímiž zákony se právě nyní zabýváme. Je to zákon zejména nezbytný pro vybírání daně z příjmu. Děkuji za pozornost.

Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji panu poslanci Tomáši Ježkovi a prosil bych společného zpravodaje pana poslance Roberta Koláře, aby sněmovně odůvodnil společnou zprávu výborů ČNR.

Poslanec Robert Kolář: Vážený pane předsedající, vážené dámy, vážení pánové, dovolte, abych přednesl úvodní slovo ke společné zprávě výborů ČNR k návrhu poslance Tomáše Ježka na vydání zákona ČNR o rezervách pro zjištění základu pro daň z příjmů.

Návrh zákona o rezervách pro zjištění základu pro daň z příjmů přímo navazuje na zákon ČNR o dani z příjmů, jehož projednávání jsme právě před chvílí přerušili. Tento zákon ve svém ustanovení § 24, odst. 2, písm. i) uznává rezervy za výdaj vynaložený na dosažení, zajištění a udržení příjmů za podmínky, že způsoby tvorby a výše rezervy budou upraveny zákonem. Tímto zákonem bude nyní projednávaná předloha, pokud bude sněmovnou schválena.

Návrh zákona o rezervách pro zjištění základu pro daň z příjmů má velký význam především z hlediska příjmů státního rozpočtu. Současně má i význam pro samotné poplatníky daně z příjmů a to z důvodu jejich ekonomické a právní jistoty pokud jde o zjištění základu dané z příjmů.

Návrh zákona je limitován výší rezerv. Způsob tvorby rezerv za zdaňované období a jejich výše musí být prokazatelná.

Dále považuji za vhodné zmínit skutečnost, že zákonem navrhovaný systém tvorby těchto účelových rezerv vychází z příslušné směrnice Rady evropských společenství.

Závěrem mého vystoupení dovolte, abych vás informoval o tom, že návrh zákona projednal na společném zasedání rozpočtový a hospodářský výbor s tím, že doporučují České národní radě, aby návrh pana poslance Tomáše Ježka na vydání zákona ČNR o rezervách pro zjištění základu pro daň z příjmů schválila ve znění společné zprávy dle sněmovního tisku 156.

Pokud se týče vlastní zpravodajské zprávy, kromě § 2, odst. 2, kde se navrhuje nahradit slova "finanční úřad" slovy "finanční orgán", jde u všech ostatních změn o legislativní úpravy v tom duchu, že se původní odvolávky vztahovaly k federálním předlohám, k federálním zákonům.

Na závěr bych chtěl uvést, že všechny připomínky tak, jak zazněly na společném zasedání rozpočtového a hospodářského výboru, jsou do této společné zprávy zaneseny.

Děkuji.

Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji panu společnému zpravodaji a otevírám rozpravu. Ptám se, kdo se hlásí do rozpravy. Písemné přihlášky nemám.

Prosím pana navrhovatele. Ptám se pana navrhovatele, zda hovoří jako poslanec, či jako navrhovatel tohoto zákona.

Poslanec Tomáš Ježek: Pane místopředsedo, dovolím si navrhnout v tomto případě jako poslanec. Protože ještě před malým okamžikem jsem konzultoval věc s panem ministrem Kočárníkem, který má malou, leč z pohledu finančního ministerstva důležitou připomínku ke společné zprávě k § 5, odst. 2, kde společná zpráva navrhuje slova "finanční úřad (daňový orgán)" nahradit slovy "finanční orgán", a já navrhuji po konzultaci s panem ministrem financí ve slovech "finanční úřad (daňový orgán)" vypustit pouze tu závorku "(daňový orgán)", takže tam zůstanou slova "finanční úřad".

Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji panu poslanci Ježkovi a ptám se, kdo se hlásí do rozpravy?

Poslanec Jiří Uřičář: Pane předsedající, dámy a pánové, k § 9 by zněl doplněk, že rezervu lze vytvářet i pro trvalé kultury zemědělské a meliorační zásahy. Je to k bodu 1.

Pak by to tedy znělo "Provádět dozorovou ochranu a výchovu lesních porostů, zemědělských trvalých kultur a melioračních zásahů".

Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji panu poslanci Uřičářovi, jako další se do rozpravy přihlásil pan poslanec Hájek, kterému se omlouvám, že jsem ho neviděl, prosil bych však o písemné přihlášky do rozpravy.

Poslanec Josef Hájek: Pane předsedající, pane předsedo, dámy a pánové, nemám žádný pozměňovací návrh, přesto bych však chtěl sněmovnu upozornit na jedno nesporné riziko plynoucí z přijetí tohoto zákona ve vztahu k jeho přímé vazbě na rozpočtové hospodaření v roce 1993.

Myslím si, že od předkladatelů by bylo seriózní, kdyby se alespoň určitým odhadem pokusili kvantifikovat možné rozpočtové důsledky, jinými slovy výpadky příjmů z titulu tvorby těchto rezerv na státní rozpočet, kterým se budeme patrně na některé z dalších schůzí velmi odpovědné a detailně zabývat.

Nejsem s tím spokojen a očekával jsem, že na to zazní nějaké vysvětlení v úvodním vystoupení pana poslance Ježka s tím, že naprosto pomíjíme nebo nevnímáme velké riziko plynoucí z realizace dikce zákona v § 8. Jsou to rezervy na pohledávky za dlužníky v konkurzním a vyrovnávacím řízení.

Jsem přesvědčen o tom - aniž bych měl nějakou analýzu -, že bankrotová vlna, která nesporně zasáhne 1. pololetí 1993, způsobí právě podle tohoto § 8 velké nároky na tvorbu těchto rezerv z tohoto titulu, což se samozřejmě promítne okamžitě na ztrátě příjmové schopnosti u daně z příjmů. Sám kvantifikuji toto riziko ve výši několika miliard korun, a to si myslím, že tento výpadek státního rozpočtu rozhodně zanedbatelný není.

Považuji proto v této chvíli za seriózní naprosto otevřeně o tomto budoucím problému sněmovnu informovat.

Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji panu poslanci Hájkovi. Kdo se dále hlásí do rozpravy?

(Nikdo se nehlásil.)

Pokud se nikdo nehlásí, rozpravu končím a táži se, zda si pan navrhovatel přeje závěrečné slovo.- Nepřeje.

Proto prosím pana společného zpravodaje poslance Roberta Koláře, aby se ujal závěrečného slova jako společný zpravodaj.

Poslanec Robert Kolář: Vážený pane předsedající, vážené dámy a pánové, v rozpravě vystoupili celkem 3 poslanci.

Jako první vystoupil pan poslanec Ježek, který navrhuje znění společné zprávy v § 5 odst. 2, kde se navrhovala slova "finanční úřad" (daňový orgán) nahradit slovy "finanční orgán" a změnit to v tom smyslu, že původní text "finanční úřad" by se ponechal, pouze by se vypustil text v závorce "daňový orgán", to znamená rozhodoval by finanční úřad. Za garanční výbor se k tomuto návrhu připojuji.

Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji. Dávám hlasovat o tomto návrhu. Kdo je pro tento pozměňovací návrh, ať zvedne ruku! 80.

Kdo je proti tomuto návrhu? 13.

Kdo se zdržel hlasování? 12.

Pozměňovací návrh byl přijat.

Prosím další pozměňovací návrh.

Poslanec Robert Kolář: Jako druhý vystoupil v rozpravě pan kolega Uřičář a navrhoval změnu textu v § 9 odst. 1 - jde o rezervu na pěstební činnost -, kde v odst. 1 navrhuje na konec tohoto odstavce... "ochranu a výchovu lesních porostů", takže navrhuje tečku nahradit čárkou a pokračovat dále textem... "trvalých zemědělských kultur a melioračních zásahů".

Za předkladatele i za garanční výbor konstatuji, že i s tímto pozměňovacím návrhem souhlasíme.

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP