Přítomni:
Předseda ČNR M. Uhde, místopředsedové
ČNR J. Vlach, J. Kasal, K. Ledvinka, P. Tollner a 185 poslanců.
Za vládu Česká republiky: místopředseda
vlády J. Kalvoda, místopředseda vlády
a ministr financí l. Kočárník, ministr
pro hospodářskou soutěž S. Bělehrádek,
ministr zdravotnictví P. Lom, ministr spravedlnosti J.
Novák, ministr práce a sociálních
věcí J. Vodička.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Vážené
paní poslankyně, vážení poslanci,
dámy a pánové, vážení
hosté, dovolte, abych z pověření předsedy
ČNR zahájil druhý jednací den 7. schůze
ČNR a všechny vás srdečně uvítal.
Včera jsme projednali první tři body schváleného
pořadu, devět bodů nám tedy ještě
zbývá k projednání. Proto není
vyloučeno, že se sejdeme ještě zítra,
příp. v neděli, jak bylo ostatně předpokládáno.
Proto prosím, abyste s tím počítali.
Zjišťuji, že podle presenční listiny
je přítomno 113 poslanců, můžeme
přistoupit k projednávání 4. bodu
pořadu, kterým je
Faktická připomínka pana poslance Zeminy.
Poslanec Ondřej Zemina: Vážený
pane místopředsedo, dámy a pánové,
vážení hosté, je mi velice líto,
že po včerejší namáhavé
schůzi hned dnes ráno vás musím obtěžovat
ze své pozice místopředsedy poslaneckého
klubu ODS věcí, která je mi velice líto,
že se stala.
Na mnoha lavicích tohoto sněmu se dnes ráno
objevily dokumenty, jejichž obsah si vám dovoluji
přečíst, které v žádném
případě nemají nic do činění
nejen s politickou kulturou, ale nic se vztahy mezi lidmi, mezi
normálními lidmi, kteří si váží
jeden druhého, jako člověk člověka.
Je mi velice líto, ale přečtu vám
dokument, který se objevil na našich lavicích.
Poslanecký klub SPR-RSČ zcela bez zármutku
oznamuje, že dne 19. listopadu v pozdních večerních
hodinách pošli na vrozenou křivici charakteru,
ke které se přidala prudká infekce ptačího
noru níže jmenovaní: Kulička, Matoušková,
Valach. Ostatky těchto politických mrtvol - s pravopisnou
chybou psáno - jsou trvale vystaveny ve sněmovně
a přilehlých prostorách. Tryzna se z důvodů
oprávněného nebezpeční přírodní
katastrofy nekoná, protože nebe zapláče
a země si odplivne. Podepsáni šťastní
pozůstalí.
Já se domnívám, že pokud tato sněmovna
bude dále přihlížet, že jsou naši
kolegové z různých důvodů zcela
bezdůvodně uráženi, že se dostaneme
ne na třetí cestu, ale na Dálný východ.
Ve smyslu zákona o jednacím řádu ČNR
a zákona o poslancích ČNR, žádám
mandátový a imunitní výbor ČNR,
aby se touto věcí zabýval.
(Potlesk).
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Technická
pan poslanec Valach.
Poslanec Vítězslav Valach: Vážený
pane místopředsedo, dámy a pánové,
jenom si dovolím v krátkosti doplnit. Jeden můj
oblíbený český herec kdysi řekl,
že největší potupou pro něj je
pochvala od blbce. Čili, když to otočíte,
není co řešit.
(Potlesk).
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji,
dámy a pánové, je třeba se vrátit
k našemu programu, proto bych poprosil pana poslance Tomáše
Ježka o odůvodnění předloženého
návrhu zákona.
Poslanec Tomáš Ježek: Vážený
pane místopředsedo, vážená ČNR,
mám obzvláštní radost z toho, že
dnešního rána, které je bezesporu jiným
ránem, než jsou ostatní parlamentní
rána, mohu předložit návrh zákona
ČNR o soustavě cenných papírů
a obchodování s nimi. Tento zákon je velmi
netrpělivě očekáván, protože
na něm závisí v ČR privatizace více
než 950 akciových společnosti. Tento zákon
nám zkrátka umožní ukončit kupónovou
privatizaci, která až do dnešního dne
probíhá velmi zdárně a podle původních
předpokladů. Tento zákon doplňuje
už existující soustavu zákonů,
které upravují finanční trh. Máme
už obchodní zákoník, zákon o
dluhopisech, zákon o burze cenných papírů
a o investičních společnostech a o investičních
fondech.
Tento zákon upravuje obchodování s cennými
papíry, ale svou významnou podstatnou částí
je zaměřen na mimoburzovní trh, právě
proto, že již zákon o burze cenných papírů
existuje. Mimoburzovní trh, je ten trh, který bude
obsluhovat akcie vzešlé z kupónové privatizace,
ať už držiteli jsou jednotliví "dikové"
nebo investiční privatizační fondy.
Právě z hlediska naší speciální
české politiky v oblasti privatizace je tento zákon
mimořádně důležitý a představuje
podobně jako kupónová privatizace něco,
co ještě dosud nikdo nevyzkoušel. Na mimoburzovním
trhu, který se vlastně tímto zákonem
zakládá, který vznikne, bude ležet zejména
v počátečním období drtivá
většina obchodů s akciemi na kapitálovém
trhu, a teprve postupně se dá očekávat,
že určitou část tohoto břemene
převezme i Pražská burza cenných papírů,
která rovněž má vzniknout, ale vždy
bude platit, že na burze cenných papírů
se bude obchodovat spíš s exkluzivními akciemi,
spíše s výjimečnými, tedy nejlepšími
akciemi a obrovská masa obchodu se bude odehrávat
právě zde na tomto mimoburzovním trhu, který
vznikne zákonem, který jak doufám, bude dnešního
dne přijat.
Ještě jeden velmi důležitý prvek
zavádí přijetí tohoto zákona
na náš finanční trh. Je to prvek dematerializace,
to znamená, že náš finanční
trh už nebude potřebovat ty tuny papíru, ty
listinné cenné papíry, ten, z pohledu moderního
finančního trhu balast, který za sebou táhnou
společnosti, kterým bylo dopřáno prožít
kontinuální vývoj na trhu cenných
papírů. Moderní výpočetní
technika se dovede obejít bez materializovaných
cenných papírů a my tu velikou nevýhodu,
že jsme měli pauzu ve velikosti 40 - 50 let v těchto
institucích, můžeme touto cestou proměnit
v obrovskou výhodu, to je skočit rovnou do 21. století,
kde se bude obchodovat s dematerializovanými cennými
papíry.
Tento fakt, že se jedná o cenné papíry
a dematerializované cenné papíry vyžaduje,
aby nad finančním trhem byl velmi přísný
státní dozor. Mám za to, že v tomto
zákoně je na tento dozor pamatováno, mnohým,
zejména v diskusích, které jsme vedli na
rozpočtovém výboru, ale i v jiných
výborech, se na první pohled mohlo zdát,
že tento dozor, nebo že úloha státu jako
dozorce nad tímto trhem, je příliš velká.
Ale já zastávám názor a rozpočtový
výbor se k tomu nakonec přiklonil, že ta role
není přehnaná, že nezbývá
nikdy opatrnosti, nikdy nepřebývá opatrnosti,
protože zejména v počátečních
dobách záběhu bude důležité,
aby obyvatelé, občané, účastníci,
investoři, fondy, neztratili důvěru ve finanční
trh, neboť důvěra je přesně to,
co je tím základním, co každý
finanční trh potřebuje a to, co dokáže,
když není důvěra, každý
finanční trh zhroutit a zbourat.
Proto je velmi důležité, že v tomto zákoně
je pamatováno na státní dozor nad tímto
trhem a na ochranu tohoto trhu.
Zákon je sám strukturován velmi bohatě
do šesti částí, v nichž část
první přináší obecná ustanovení,
část druhá upravuje smlouvy o cenných
papírech, část třetí tvoří
vlastně jádro tohoto zákona, kde se upravují
pojmy jako je obchodník s cennými papíry,
makléř a pak zejména v části
čtvrté, kde se hovoří o organizátorech
mimoburzovního trhu a středisku cenných papírů.
Organizátor mimoburzovního trhu je vlastně
název pro instituci, která bude jakýmsi potomkem
Centra kupónové privatizace, to bude ta instituce,
která bude zajišťovat obchodování
s cennými papíry, které vzejdou z kupónové
privatizace.
Zavádí se jedna důležitá instituce
- středisko cenných papírů, které
bude obsluhovat nejenom obchodníky s cennými papíry,
ale i burzu cenných papírů, eventuelně
další burzy, které zde vzniknou a další
mimoburzovní trhy. Toto středisko bude zřízeno
ministerstvem financí a toto středisko nebude smět
provádět obchody a bude velmi záležet
na tom, aby dozorem, který bude vykonávat ministerstvo
financí, bylo zabráněno jakémukoli
úniku informací.
Ve čtvrté části návrhu zákona
se upravují veřejně obchodovatelné
cenné papíry, to je ty, které právě
budou předmětem obchodování na kapitálovém
trhu a pak velmi důležitá část,
jak už jsem se zmínil, pojednává o ochraně
finančního trhu.
Na závěr bych chtěl vyjádřit
své přání, aby tento zákon
byl přijat, protože bez tohoto zákona, jak
už jsem řekl v úvodním slově,
nejsme schopni uzavřít kupónovou privatizaci,
která už je vlastně před zahájením
posledního pátého kola, které proběhne
od 23. listopadu do 2. prosince, čímž skončí
první vlna. K dispozici už je posledních 7%
investičních bodů, které jsou ještě
mezi držiteli, DIKy a fondy a první vlna tím
skončí. Tím více vyvstává
naléhavost a potřeba tohoto zákona. Děkuji
za pozornost.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji
panu poslanci Ježkovi za odůvodnění
předloženého návrhu a prosím
společného zpravodaje pana poslance Richarda Mandelíka,
aby sněmovně předložil společnou
zprávu výborů ČNR.
Poslanec Richard Mandelík: Vážený
pane místopředsedo, vážené dámy
a pánové, návrh tohoto zákona je součástí
soustavy hospodářských zákonů
a to součástí podstatnou, neboť bez
této normy není možná existence rozvinutého
finančního trhu a nelze hovořit o tržní
ekonomice. Dosavadní zákony k vytvoření
takové ekonomiky nepostačují, ale po schválení
návrhu tohoto zákona bude vytvořen vyspělý
legislativní rámec pro efektivní funkci finančního
trhu, srovnatelný s evropským standardem.
Návrh zákona navazuje zejména na obchodní
zákoník, zákon o investičních
společnostech a investičních fondech, zákon
směnečný a šekovní, zákon
o burze cenných papírů a doplňuje,
završuje zákon č. 92/1991 Sb. o velké
privatizaci a nařízení vlády ČSFR
č. 393/91 Sb. o vydávání a použití
investičních kuponů ve znění
pozdějších předpisů.
Bez tohoto zákona není myslitelný rozvoj
trhu s akciemi, získanými v kupónové
privatizaci ani seriozní tržní ocenění
privatizovaných společností, ani vytvoření
přitažlivého prostředí pro investory
obecně.
Návrh zákona je systematicky členěn
do šesti částí. V části
první jsou obsažena obecná ustanovení
a je rozdělena na dvě hlavy. V hlavě jedna
jsou vymezeny druhy a některé znaky cenných
papírů, na něž se zákon vztahuje,
přičemž tyto papíry jsou definovány
existujícími zákony.
Hlava druhá vymezuje některé pojmy, jako
vydávání cenných papírů,
jmenovitá hodnota a kurzy a zejména přeměna
podoby z listinné na zaknihovanou a naopak.
Druhá část návrhu zákona vymezuje
druhy náležitostí a podmínky smluv o
cenných papírech. Tato část výslovně
řeší problematiku smluv dotýkajících
se cenných papírů ve vazbě na obchodní
zákoník, neboť ten dosud nejen neřešil
tuto oblast vyčerpávajícím způsobem,
ale některé instituty finančního trhu
neznal, např. zaknihovaný cenný papír.
V jednotlivých hlavách této části
jsou upravena specifika smluv o převodech, obstarání
koupě nebo prodeje, úschově, správě,
uložení a zastavení cenných papírů.
Ve třetí části návrhu zákona
je upraven institut trhu s cennými papíry a v jednotlivých
hlavách vymezeny tři typy subjektu tohoto trhu:
obchodník s cennými papíry a makléř,
organizátor mimoburzovního trhu a středisko
cenných papírů. První dva subjekty
trhu svou činnost mohou provádět na základě
povolení, jehož podmínky získání
a pozbytí upravuje zákon.
Středisko cenných papírů je obecně
jediným investičním místem pro informace
o cenných papírech a povoleních udělených
subjektům trhu. Je nezbytným subjektem pro trh se
zaknihovanými cennými papíry a s akciemi
získanými v kupónové privatizaci,
nesmí však obchodovat s cennými papíry
ani organizovat trh s cennými papíry.
Čtvrtá část se zabývá
veřejně obchodovatelnými cennými papíry.
Podstatnou náplní této části
je mimo vymezení pojmů "ochrana investorů
na veřejném trhu" a zajištění
vysoké důvěryhodnosti a průhlednosti
veřejného obchodování s cennými
papíry.
Pátá část je vymezena ochraně
finančního trhu. Ustanovení této části
směřují k dosažení pravdivosti,
rovné soutěže a vytvoření etických
norem na finančním trhu. Zavádějí
se požadavky na činnost, informační
povinnost, využívání důvěrných
informací, stanoví se rozsah a předmět
státního dozoru a nápravná a sankční
opatření.
V závěrečné šesté části
se zavádějí společná, přechodná
a závěrečná ustavení, jsou
zde některé vazby na existující stav,
zpřesněna a změněna ustanovení
jiných zákonů a vymezena některá
přechodná opatření v souvislosti s
počátkem rozvoje obchodování s cennými
papíry.
Návrh zákona projednaly společně výbory
rozpočtový a hospodářský a
také výbor zemědělský a doporučují
České národní radě, aby předložený
návrh zákon schválila ve znění
společné zprávy, tisk 159. Vaše případně
pozměňující návrhy bych prosil
písemně. Děkuji za pozornost.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji
panu společnému zpravodaji a otevírám
rozpravu, do které se zatím písemně
přihlásil pan poslance Libor Novák st., kterému
uděluji slovo. Prosím o písemné přihlášky
do rozpravy.
Poslanec Libor Novák (1958): Pane předsedající,
dámy a pánové, dovolte, abych přednesl
několik pozměňovacích návrhů
k tomuto návrhu zákona.
Především navrhuji změnit název
zákona, a to tak, aby zněl "Zákon o
cenných papírech".
Dále navrhuji v celém zákoně nahradit
slova "pokud zvláštní zákon nestanoví
jinak", slovy "pokud ze zvláštního
zákona nevyplývá něco jiného".
Další pozměňovací návrhy
se budou týkat jednotlivých paragrafů.
V § 28 navrhuji původní text odst. 2 nahradit
textem tohoto znění: "Nestanoví-li tento
zákon dále jinak, řídí se smlouva
komisionářská a právní vztahy
z ní vzniklé ustanoveními obchodního
zákoníku".
Analogický pozměňovací návrh
se týká § 33, kde navrhuji změnit text
odst. 3 tak, aby zněl: "Nestanoví-li tento
zákon jinak, řídí se smlouvy, udané
v odst. 1 a 2 a právními vztahy z nich vzniklé
ustanoveními obchodního zákoníku".
Dále v § 35 odst. 3 navrhuji slova "schovatel
vůči uschovateli" nahradit slovy "uschovatel
vůči schovateli". Tam pravděpodobně
došlo k tiskové chybě, ale ta by mohla mít
praktické následky. V § 39 navrhuji na konec
doplnit další větu tohoto znění:
"Právo podzástavní"- odkaz pod
čarou"nelze pro účely tohoto zákona
použít". Poznámka pod čarou by
zněla: "§ 151 k občanského zákoníku".
Další návrh se týká § 40.
Navrhuji v odst. 2 doplnit tuto větu: "Zanikla-li
pohledávka zajištěná zástavním
právem, má věřitel povinnost vyznačit
zrušení zástavního práva na tomto
cenném papíru".
A ve třetím řádku tohoto odstavce
navrhuji za slovo "papíru" vsunout text "učiněné
na tomto cenném papíru".
Další pozměňovací návrh
se týká § 54 odst. 1, kde text za slovy "kdy
to" - je to asi uprostřed druhého řádku
navrhuji nahradit textem "vyplývá ze zákona
nebo z tržního řádu".
Další pozměňovací návrh
se týká § 55, kde navrhuji doplnit nový
odstavec 4 tohoto změní: "V řídících
případně dozorčích orgánech
střediska nesmějí být zastoupeni obchodníci
s cennými papíry, makléři, investiční
společnosti, investiční fondy, organizátoři
mimoburzovních trhů a burza cenných papírů".
Dále v § 56 odst. 7 navrhuji doplnit seznam činností,
které středisko vykonává bezplatně
takto, za písmeno c) označující odst.
c) - doplnit čárku a doplnit tam výčet
ještě dvou ustanovení, a to v § 58 odst.
1 a § 60 odst. 1. První věta tohoto odstavce
by tedy zněla "Činnosti podle odst. 1 písm.
c, § 58 odst. 1 a § 60 odst. 1 vykonává
středisko bezplatně".
Další návrh se týká § 62
odst. 1, kde navrhuji doplnit výčet podmínek,
kdy je středisko povinno předat majiteli účtu
výpis z tohoto účtu o podmínku, která
by byla zahrnuta pod písm. c) a text by zněl "na
jeho žádost".
Analogicky navrhuji týmž způsobem doplnit §
63, a to v odst. 1 doplnit písm. d) ve znění
"na jeho žádost".
Další pozměňovací návrh
se týká § 79, kde navrhuji doplnit nové
dva odstavce 3 a 4 tohoto znění:
"Odst. 3: Osoby, které se účastní
na činnosti střediska, organizátor mimoburzovního
trhu, obchodník s cennými papíry, makléř
a jejich zaměstnanci. jakož i zaměstnanci střediska
jsou povinni zachovávat mlčenlivost o skutečnost,
které získají ze svého postavení
a které mají význam pro vývoj finančního
trhu, nebo se dotýkají zájmů jednotlivých
účastníků".
"Odst. 4: Povinnost mlčenlivosti trvá i po
ukončení činnosti uvedené v odst.
3. Pro účely občanského soudního
řízení nebo trestního řízení
jsou povinnosti mlčenlivosti zproštěny".
Další pozměňovací návrh
se týká § 98, kde v textu současného
§ 98 navrhuji za poslední slovo "zákonů"
s odkazem na poznámku pod čarou 41 udělat
čárku a pokračovat textem "pokud zahrnuje
vždy úplný okruh majitelů a emitentů
těchto cenných papírů".
Dále navrhuji takto případně upravený
text § 98 označit jako odst. 2 a do tohoto paragrafu
zařadit nový odst. 1 tohoto znění:
"Pro zaknihování dluhopisů vydaných
přede dnem účinnosti tohoto zákona
v zaknihované podobě platí do 31. 3. 1993
ustanovení dosavadních předpisů. Osoby,
v jejichž účetnictví je podle těchto
předpisů vedena evidence těchto cenných
papírů, mají povinnosti nejpozději
do 31. 3. 1993 tuto evidenci převést na zákonem
stanovenou evidenci podle § 1, odst. 2." To je vše,
co se týká navrhovaných změn v §
98.
Dále v § 102 jsou některá zrušující
ustanovení. Navrhuji, aby za § 2 doplnit slova "a
§ 4 odst. 4 poslední věta". Takto případně
upravený text označit jako odst. 1 a doplnit nový
odst. 2 § 102 tohoto znění: "Zrušuje
se § 11, odst. 2, věta třetí zákona
č. 248/1992 Sb., o investičních společnostech
a investičních fondech." To je vše, co
se týká pozměňovacích návrhů
k jednotlivým paragrafům.
Dále bych rád obrátil vaši pozornost
na společnou zprávu, kde navrhuji vypustit navrhované
změny týkající se § 22, odst.
1, § 45, odst. 3 písm. a), b) a c), § 50, odst.
3 a § 72, odst. 1. To jsou všechny mé pozměňovací
návrhy. Děkuji vám.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji
panu poslanci Liboru Novákovi a konstatuji, že nemám
žádnou další přihlášku
do rozpravy. Hlásí se pan poslanec Kryčer.
Poslanec Jan Kryčer: Pane předsedající,
dámy a pánové, s velkým zájmem
jsem si poslechl všechny pozměňovací
návrhy kolegy Nováka, ale postrádal jsem
jejich zdůvodnění. Nejsem poslanec odborník
a domnívám se, že většina sněmovny
také ne. Abych mohl úspěšně podporovat
všechny pozměňovací návrhy, byl
bych rád slyšel, z jakého důvodu jsou
předkládány a co ho vedlo k tomu, aby je
předložil. Poprosil bych ho, aby alespoň ty
základní mohl doplnit o vysvětlení.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji
panu poslanci Kryčerovi. Hlásí se někdo
další do rozpravy? Nikdo se nehlásí.
Pokud se nikdo nehlásí, rozpravu končím
a táži se navrhovatele, pana poslance Ježka,
zda si přeje vystoupit. Je tomu tak, prosím.
Poslanec Tomáš Ježek: Vážený
pane místopředsedo, vážená sněmovno,
s pozměňovacími návrhy, které
předložil pan poslanec Novák, souhlasím.
Samozřejmě jsme je předběžně
konzultovali. Pokud si pan poslanec Kryčer bude přát,
mohu ty nejdůležitější vysvětlit.
Vesměs se jedná o zpřesnění
vazeb na obchodní zákoník a kdybych měl
tyto pozměňovací návrhy nějakým
způsobem hiearchizovat a zdůraznit ty nejdůležitější,
potom bych si dovolil říci, že nejdůležitější
změna se týká § 79, kde se ještě
proti návrhu zpřísňuje činnost
střediska cenných papírů. Říká
se, že osoby, které se účastní
na činnosti střediska, jsou povinny zachovávat
mlčenlivost a všechny restriktivní podmínky,
které jsou v návrhu uvedeny. Analogicky stejným
cílem je veden pozměňovací návrh
k § 55, kde se opět říká, že
v dozorčích orgánech střediska nesmějí
být zastoupeni obchodníci atd., prostě nikdo,
kdo s cennými papíry obchoduje, nebo se obchodu
přibližuje, nesmí se činnosti střediska
účastnit. Dále tam byla jedna evidentní
chyba, překlep nebo přehození dvou subjektů
uschovatel a schovatel. Ostatní změny jsou spíše
technické a vylepšují nebo zdokonalují
vazby na existující obchodní zákoník.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji
panu navrhovateli, poslanci Ježkovi a táži se
pana společného zpravodaje, zda se může
ujmout závěrečného slova.
Poslanec Richard Mandelík: Vážený
pane předsedající, dámy a pánové,
byla předložena celá série pozměňovacích
návrhů k tomuto návrhu zákona panem
poslancem Liborem Novákem. Tyto pozměňovací
návrhy byly konzultovány jak se společným
zpravodajem, tak s navrhovatelem a je vysloven souhlas. Pokud
je spokojen pan kolega Kryčer s vysvětlením,
můžete pane místopředsedo přistoupit
k tomu, že budeme hlasovat o pozměňovacích
návrzích.
Navrhuji tento postup. Navrhuji, abychom nejdříve
hlasovali o pozměňovacím návrhu pana
poslance Libora Nováka - o posledním, to je vypustit
ze společné zprávy čtyři změny.
Potom navrhuji hlasovat o jednotlivých bodech společné
zprávy a nakonec o pozměňovacích návrzích
pana poslance Libora Nováka v pořadí, jak
byly předneseny.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Souhlasím
s tímto postupem. Má někdo připomínky
k tomuto postupu?
Poslanec Marek Benda: (hovořil z místa) Proč
by se mělo hlasovat o bodech společné zprávy.
Mělo by se hlasovat jen o pozměňovacích
návrzích, které přednesl pana poslanec
Libor Novák.
Poslanec Richard Mandelík: Omlouvám se, netrvám
na tom, je to moje chyba.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji
panu poslanci Bendovi. Přistoupíme tedy k hlasování
o pozměňovacích návrzích tak,
jak je přednesl pan poslanec Novák.
Poslanec Richard Mandelík: V souladu s postupem,
který jsem navrhl, navrhuji hlasovat v bloku o čtyřech
návrzích vypustit ze společné zprávy
změny týkající se těchto paragrafů:
§ 22, odst. 1, § 45, odst. 3, písm. a), b), c),
§ 50, odst. 3 a § 72, odst. 1.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Kdo
souhlasí s tímto návrhem, prosím,
ať zvedne ruku. 87.
Kdo je proti tomuto návrhu? Nikdo.
Kdo se zdržel hlasování? 38.
Pozměňovací návrh byl přijat.
Prosím další návrhy. S technickou poznámkou
se hlásí pan poslanec Budinský.
Poslanec Vladimír Budinský: Nevím,
jestli mi to vážený český sněm
dovolí, ale navrhuji hlasovat o pozměňovacích
návrzích pana poslance Nováka jako o jednom
návrhu.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Společný
zpravodaj není proti. Je někdo jiného názoru?
Není tomu tak. Budeme tedy hlasovat o pozměňovacích
návrzích pana poslance Nováka jako o celku.
Ptám se tedy, kdo je pro přijetí pozměňovacího
návrhu pana poslance Nováka, ať zvedne ruku.
91.
Kdo je proti? Nikdo. Kdo se zdržel hlasování?
31.
Návrh byl přijat. Prosím další.
Poslanec Richard Mandelík: Žádné
další pozměňovací návrhy
nebyly předloženy, takže nezbývá,
než hlasovat o celé předloze.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Budeme
tedy hlasovat o celé zákonné předloze
jako o celku.
Ptám se sněmovny, kdo souhlasí s návrhem
poslance Tomáše Ježka na vydání
zákona ČNR o soustavě cenných papírů
a obchodování s nimi podle sněmovního
tisku 155 ve znění společné zprávy
výborů ČNR podle sněmovního
tisku 159 a schválených pozměňovacích
návrhů pana poslance Nováka, ať zvedne
ruku. 110.
Kdo je proti? Nikdo.
Kdo se zdržel hlasování? 30.
Konstatuji, že návrh zákona byl přijat.
(Potlesk.)
Přeje si pan navrhovatel vystoupit. Uděluji mu slovo.
Poslanec Tomáš Ježek: Vážený
pane místopředsedo, vážená sněmovno,
děkuji vám všem za spolupráci a dovoluji
si vyjádřit velkou osobní radost nad tím,
že tento zákon je na světě. Odměnu
sklidí všech 8,5 mil. lidí, kteří
na tento zákon netrpělivě čekají.
Děkuji.