Přítomni:
Předseda ČNR M. Uhde, místopředsedové
ČNR J. Kasal, K. Ledvinka, P. Tollner a 179 poslanců.
Za vládu České republiky: místopředseda
vlády J. Kalvoda, místopředseda vlády
a ministr zemědělství J. Lux, prezident Nejvyššího
kontrolního úřadu P. Hussar.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Vážené paní poslankyně, vážení
páni poslanci, dovolte, abych zahájil pokračování
6. schůze České národní rady
a srdečně vás na ní přivítal.
O slovo se s krátkou informací přihlásila
předsedkyně mandátového a imunitního
výboru paní poslankyně Röschová,
prosím, aby se ujala slova.
Poslankyně Anna Röschová: Děkuji,
vážený pane místopředsedo, dámy
a pánové, prosím členy mandátového
a imunitního výboru, aby během dnešního
jednání se seznámili s materiálem,
který je u paní doktorky Havrdové, a hned
po skončení pléna dnes svolávám
mandátový a imunitní výbor do č.
07 vedle restaurace.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji paní poslankyni Röschové, předávám
slovo panu poslanci Jarošovi ke krátké informaci.
Poslanec Emil Jaroš: Pane předsedající,
dámy a pánové, kolegyně a kolegové,
zvykli jsme si v tomto shromáždění se
nějakým způsobem dělit na poslance
koaliční a opoziční. Já bych
viděl ještě jedno dělení - odpusťte
mi to -, a to na kuřáky a nekuřáky.
(Veselost a potlesk.)
Máme před sebou přece jen jednání,
které bude trvat řadu dní a jsme sbor, který
tvoří zákony. Prosil bych, abychom zákony
také dodržovali. Chci se odvolat na zákon č.
37/1989 Sb., o alkoholismu a jiných toxikomániích,
a chci poprosit kuřáky o ohleduplnost k nám
nekuřákům. Jedná se mi hlavně
o prostor vestibulu, kde pochopitelně se tvoří
určité hovory, politika, ale také je tam
bufet, mnozí z nás tam snídají, svačí
apod.
Buďme k sobě ohleduplní a prosím z tohoto
místa ještě jednou kuřáky o ohleduplnost
vůči nám, nekuřákům.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Vážené poslankyně, vážení
poslanci, nyní tedy už k pracovnímu programu.
Vítám zástupce vlády České
republiky, pana místopředsedu Luxe. Včera
jsme přerušili jednání, projednali jsme
4 body schváleného programu a přerušili
jsme jednání uprostřed bodu "Volby členů
prezidia Rady Nejvyššího kontrolního úřadu
ČR", sněmovní tisk 52 a usnesení
rozpočtového výboru ČNR č.
55 z 20. 10. 1992. Nyní tedy budeme pokračovat v
projednávání tohoto bodu. Včera jsme
tento bod přerušili ukončením rozpravy.
Rozhodli jsme také že prezidiální Radu
budeme volit tajným hlasováním. Proto je
potřebné nejdříve schválit
volební řád, jehož návrh vám
byl předložen na minulé schůzi, jako
příloha usnesení rozpočtového
výboru č. 55.
Nyní bych se rád zeptal předsedy rozpočtového
výboru zda se chce k této věci vyjádřit.
Musíme samozřejmě nejprve schválit
volební řád.
Prosím pana poslance Tomáše Ježka.
Poslanec Tomáš Ježek: Vážený
pane místopředsedo, Česká národní
rado, volební řád vám byl rozdán.
Má 17 bodů a chtěl bych zdůraznit
jenom některé body, aby nedošlo ke zbytečným
omylům a ke zbytečným nedorozuměním
při sčítání.
Nejdůležitější z tohoto hlediska
je bod č. 7, kde se hovoří o tom, jak se
vyjadřuje souhlas s navrženým kandidátem.
Podstatné je, že každý může
volit nejvýše 7 kandidátů a souhlas
vyjádří hlasující na hlasovacím
lístku zakroužkováním pořadového
čísla před jménem kandidáta.
Kandidát, jehož pořadové číslo
není zakroužkováno, není volen. Nesouhlas
lze případně vyjádřit i škrtnutím
jména.
Znova opakuji, že bod 7 si každý ještě
přečte, protože ten je nejdůležitější,
aby nedošlo k omylu.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Tedy souhlas s navrženým kandidátem vyjádří
hlasující na hlasovacím lístku zakroužkováním
pořadového čísla před jménem
kandidáta. Žádné škrtání,
žádné dopisování, zkrátka
nic! A důležitá věc je, že hlasující
poslanec může volit nejvýše 0 - 7 kandidátů,
tzn. že může na hlasovacím lístku
udělat 0 - 7 kroužků.
Poslanec Tomáš Ježek: Myslím, že
toto postačí, ostatní informace by byly redundantní.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji panu předsedovi rozpočtového
a kontrolního výboru. Ptám se kdo z poslanců
má nějakou připomínku k tomuto návrhu
volebního řádu. Žádnou přihlášku
nezaznamenávám, končím tedy rozpravu
k návrhu volebního řádu a ptám
se,
kdo souhlasí s návrhem volebního řádu
pro tajné hlasování při volbě
členů prezidiální Rady Nejvyššího
kontrolního úřadu ČR. 159.
Děkuji.
Kdo je proti? Nikdo.
Konstatuji tedy, že volební řád je schválen.
Nyní přistoupíme k vlastní volbě,
žádám ověřovatele České
národní rady poslance Martu Hubovou, Evu Matouškovou,
Josefa Effenbergera, Alfréda Frommera, Roberta Koláře,
Ludvíka Motyčku, Ladislava Rymeše, Tomáše
Svobodu a Eduarda Zemana, aby se ujali své funkce spojené
s přípravou a samotným aktem voleb a ihned
se odebrali do místnosti státních aktů,
aby mohly býti vydávány hlasovací
lístky. Jejich výdej bude ukončen po dvaceti
minutách. Potom se opět sejdeme ve sněmovně
a budeme pokračovat v projednávání
dalšího bodu našeho pořadu. Ověřovatelé
zatím zjistí výsledky voleb a seznámí
nás s nimi v průběhu dalšího
jednání.
Pan kolega Výborný se hlásí o slovo.
Poslanec Miloslav Výborný: Svolávám
krátkou, asi desetiminutovou poradu ústavně
právního výboru, a to okamžitě
v čísle dveří 55.
(Jednání přerušeno.)
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Dámy a pánové, budeme se věnovat projednávání
šestého bodu našeho programu, což je
Návrh zákona jste obdrželi jako sněmovní
tisk č. 50 a společnou zprávu výboru
k němu jako sněmovní tisk č. 93. Z
pověření vlády ČR předložený
návrh zákona odůvodní místopředseda
vlády pověřený řízením
ministerstva zemědělství pan Josef Lux. Prosím
ho, aby se ujal slova.
Místopředseda vlády ČR Josef Lux:
Vážené dámy a pánové,
z pověření vlády si dovoluji předložit
návrh zákona ČNR, kterým se mění
zákon č. 561 o Pozemkovém fondu České
republiky. Vládní návrh předpokládá
změnu § 4 zákona v tom smyslu, že předsedou
prezidia Pozemkového fondu se stává z titulu
své funkce ministr zemědělství ČR.
Návrh vychází ze skutečnosti, že
za problematiku zemědělské politiky v celé
její šíři odpovídá vám,
České národní radě, ústavní
činitel, který musí mít i možnost
ovlivňovat činnost Pozemkového fondu ČR,
který je důležitým článkem
při restitucích zemědělského
a lesnického majetku. Spojení funkcí předsedy
prezidia Pozemkového fondu s funkcí ministra zemědělství
umožní těsnější provázanost
práce ministerstva s pozemkovými úřady
a Pozemkovým fondem, odstranění umělých
bariér mezi jmenovanými orgány, vzájemné
využívání odborníků a
ve svém důsledku snížení správních
nákladů Pozemkového fondu.
Na první pohled se předložený návrh
může jevit jako snaha o kumulování funkcí
do jedněch rukou. Ujišťuji vás, že
vládu k předloženému návrhu vedla
výhradně snaha o zvýraznění
odpovědnosti a kompetence ministra, člena vlády,
a dále snaha o rychlé provádění
restitucí v zemědělství, rychlé
poskytování náhrad oprávněným
osobám a plynulé předávání
státních pozemků oprávněným
osobám, kterým nelze vydat původní
pozemky. Podobná vazba zodpovědnosti je v případě
ministra pro privatizaci a správu národního
majetku a předsedy Fondu národního majetku.
Pozměňující návrhy zemědělského
výboru, které jsou ve zprávě, akceptuji.
Dámy a pánové, dovoluji si požádat
vás, abyste tento vládní návrh novely
zákona o Pozemkovém fondu schválili.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji panu místopředsedovi vlády
a prosím, aby se slova ujal společný zpravodaj
výborů ČNR pan poslanec Karech Mach.
Poslanec Karel Mach: Vážený pane předsedající,
vážení kolegové. Dovolte, abych jako
společný zpravodaj se vyjádřil k návrhu
novely zákona 569 o Pozemkovém fondu ČR ve
znění společné zprávy, kterou
máte jako sněmovní tisk č. 93. Tímto
návrhem novely zákona se zabýval ústavně
právní výbor ČNR, hospodářský
výbor a zemědělský výbor a
z toho je pak společná zpráva, kterou máte
před sebou všichni.
Všechny výbory doporučují, aby Česká
národní rada návrh zákona schválila
ve znění společné zprávy, tzn.
že by šlo o § 4, že nejvyšším
orgánem Pozemkového fondu je prezidium, jež
se skládá z devíti členů. Předsedou
prezidia je ministr zemědělství České
republiky, další členy volí Česká
národní rada na návrh vlády na dobu
pěti let z řad odborníků. Místopředsedu
a další členy prezidia může Česká
národní rada odvolat i před uplynutím
jejich funkčního období.
Další změna se týká § 15,
kde by se vložil nový odst. 4, který zní,
že "Předmětem daně z příjmu
Pozemkového fondu jsou pouze příjmy z výnosů
cenných papírů." Důvodem k této
změně zákona je to, že je možno
očekávat, že Pozemkový fond nebude mít
v reálném čase, v r. 1993, příliš
velké výnosy z hlediska privatizace i z hlediska
příjmů za převod a prodej pozemků.
Jistě jste zaregistrovali, že ve spoustě věcí
on bude ten, kdo bude poskytovat různé náhrady
a další věci, čili je cílem,
aby zdanění nebylo jako u obchodních organizací,
ale jako u speciálního fondu, a aby byly zdaněny
pouze výnosy z cenných papírů tam,
kde bude Pozemkový fond držitelem určité
části akcií nebo cenných papírů
zprivatizovaných podniků.
Tolik ke společné zprávě a já
doporučuji sněmovně tento návrh ke
schválení.
Ještě mi dovolte jednu malou reminiscenci z hlediska
současného složení prezídia Pozemkového
fondu, kdy po rezignaci jednoho ze zvolených členů,
a to místopředsedy pana ing. Šabaty, má
současné prezídium Pozemkového fondu
osm členů. Pokud bude tato změna takto schválena,
tak to nevyvolá ani potřebu nějakých
voleb nebo jiných změn z hlediska ČNR v prezídiu
Pozemkového fondu. Děkuji vám za pozornost.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji panu společnému zpravodaji a zahajuji
rozpravu k tomuto návrhu zákona. Jako první
se do rozpravy přihlásila paní poslankyně
Eva Matoušková, které předávám
slovo. Prosím, kdo se dále hlásí do
rozpravy? Paní kolegyně Matoušková je
jedním z ověřovatelů. Prosím,
pan poslanec Budinský. Prosil bych pracovnici Kanceláře,
zda by mohla seznámit paní kolegyni Matouškovou
s tím, že rozprava začala.
Poslanec Vladimír Budinský: Vážený
pane místopředsedo, vážený pane
ministře, vážená Česká
národní rado, v úvodu mého vystoupení
mi dovolte, podle onoho dříve přijatého
usnesení ČNR, vyjádřit stanovisko,
že kvalita zákona o Pozemkovém fondu je v mém
zájmu, neboť jsem členem dozorčí
rady Pozemkového fondu. Dozorčí rada Pozemkového
fondu projednala vládní návrh zákona
a vyslovila s ním souhlas, protože se domníváme,
že uvedená změna přispěje k tomu,
aby Pozemkový fond začal daleko lépe pracovat,
než tomu bylo od schválení zákona č.
569/1991 Sb. Dozorčí rada na svém jednání
mě pověřila, abych navrhl tuto změnu
zákona:
V § 9 původního znění zákona
je odst. 2, který zní: Rada (myslí se tím
dozorčí rada) projednává návrh
rozpočtu, roční účetní
uzávěrku a výroční zprávu
před jejich předložením vládě.
Dozorčí rada navrhuje (a tento návrh podávám
já), aby bylo doplněno znění: Tyto
návrhy předkládá radě prezídium.
Návrh je odůvodněn tím, že jisté
kompetenční i další funkční
nesrovnalosti, které zatím v Pozemkovém fondu
panují, vytvořily nejistotu, kdo vlastně
bude dozorčí radě návrhy materiálů,
které má projednat, předkládat. Čili
toto ustanovení do § 9 by celou záležitost
jednoznačně vyjádřilo a vyjasnilo.
Děkuji vám.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji panu poslanci Budinskému a předávám
slovo paní kolegyni Evě Matouškové.
Připraví se pan poslanec Vojtěch Čechák.
Poslankyně Eva Matoušková: Vážený
pane předsedající, vážený
pane předsedo, vážené poslankyně,
vážení poslanci, dovolte mi, abych se k předloženému
vládnímu návrhu vyjádřila.
Vzhledem k tomu, že ministr zemědělství
jako člen vlády je značně vytížen
dalšími úkoly, nepovažuji kumulaci funkcí
předsedy prezídia Pozemkového fondu a ministra
zemědělství za vhodnou. Provázanost
na orgán státní správy lze docílit
tím, když v prezídiu budou zastoupeni odborníci
z ministerstva zemědělství. Dále bych
chtěla upozornit na fakt, že dosavadní znění
zákona 569/1991 Sb., v § 4 nijak nevylučuje
možnost navrhnout a zvolit ministra zemědělství
do funkce předsedy prezídia Pozemkového fondu.
Domnívám se tedy, že ustavit ze zákona
předsedu prezídia je nadbytečné. Děkuji
za pozornost.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji paní poslankyni Matouškové, prosím
pana poslance Čecháka, aby se ujal slova.
Poslanec Vojtěch Čechák: Vážený
pane předsedající, kolegyně a kolegové,
předkládaná novela zákona č.
569/1991 Sb. upravuje kromě jiného i způsob
volby jeho nejvyššího orgánu i postavení
ministra zemědělství. Chápu zejména
budoucí význam Pozemkového fondu v realizaci
agrárního programu. Přesto nepovažuji
za nejvhodnější, aby nejvyšší
představitel resortu byl současně nejvyšším
funkcionářem orgánu. Jedná se o samostatný
právní subjekt, který má dílčí
problematiku samostatně řešit a resortu se
ze své činnosti svým způsobem odpovídat.
Protože tato námitka nebyla přijata na jednání
zemědělského výboru a po svých
krátkých zkušenostech s prací sněmovny
při stávajícím politickém rozložení
nemá šanci být jako pozměňovací
návrh přijata nebo schválena, nebudu o ní
dále hovořit.
Předpokládal jsem však, že zpravodaj vysvětlí
mně určitou nelogičnost v dikci § 4
společné zprávy. § 4 ve společné
zprávě se liší od vládní
předlohy s tím, že ve společné
zprávě je řečeno: "Další
členy volí ČNR na návrh vlády
na dobu pěti let z řad odborníků.
Místopředsedu a další členy prezídia
může ČNR odvolat i před uplynutím
jejich funkčního období."
Z toho vyplývá, že místopředsedu
nevolíme. Pravděpodobně ho ze svých
řad bude volit prezídium. Přitom si osobujeme
právo místopředsedu odvolat. Není
mi jasné, zda pouze z funkce místopředsedy
s tím, že zůstane dále členem
prezídia, nebo z obou funkcí.
Proto navrhuji v podstatě dva pozměňovací
návrhy s tím, že by § 4 zněl -
věta druhá by zněla "místopředsedu
a další členy volí ČNR na návrh
vlády na dobu pěti let z řad odborníků
...", zbytek by zůstal - to je první pozměňovací
návrh.
Eventuálně druhý pozměňovací
návrh - zůstalo by celé znění
§ 4, změnila by se poslední věta, která
by zněla: "Členy prezídia může
ČNR odvolat i před uplynutím jejich funkčního
období." Vypustila by se tedy slova "místopředsedy
a další".
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji panu poslanci Čechákovi, hovoří
pan poslanec Budinský. Další písemnou
přihlášku nemám.
Poslanec Vladimír Budinský: Chtěl
bych jenom reagovat na pana poslance Čecháka.
Česká národní rada v návaznosti
na schválení zákona o Pozemkovém fondu
volila všechny funkcionáře a podle schváleného
volebního řádu se předsedou a místopředsedou
stali ti zvolení, kteří měli nejvíce
hlasů.
Čili podle schváleného volebního řádu
za členy prezídia Pozemkového fondu ČNR
zvolila místopředsedu. Čili stanovisko vaše,
pane poslanče, že ČNR nevolí místopředsedu
není správné, protože ho volí
a podrobná úprava je ve volebním řádu,
který je pro tuto záležitost zpracován.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji panu poslanci Budinskému. Nemám další
přihlášky do rozpravy. - S faktickou poznámkou
ještě pan poslanec Čechák.
Poslanec Vojtěch Čechák: Chtěl
bych reagovat na pana poslance Budinského. Chápu,
že stávající dikce, která je
navržena ve společné zprávě,
měla vyřešit stav, který v současné
době v prezídiu Pozemkového fondu je.
Já však předpokládám, že
zákon by neměl řešit stávající
situaci, nýbrž, že by měl vytvářet
podmínky pro další fungování,
a v tom případě tam ta nelogická poznámka
pořád zůstává.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji za tuto poznámku. Hlásí se
pan kolega Matějka do rozpravy.
Poslanec Jaroslav Matějka: Vážený
pane předsedající, kolegové, kolegyně,
když jsem si dělal přípravu na projednávání
zákona o Pozemkovém fondu, vrátil jsem se
k okamžikům, kdy jsme tento zákon v minulé
sněmovně projednávali.
Jedním ze sporných míst byl problém,
zda Pozemkový fond má či nemá být
samostatným orgánem anebo má být umístěn
dovnitř ministerstva zemědělství nebo
dokonce zda má být odborem ministerstva zemědělství.
Dovolím si - jenom pro připomenutí - na podporu
stanoviska mé kolegyně ocitovat z těsnopisecké
zprávy právě z jednání z minulého
volebního období stanovisko vlády, které
bylo vyjádřeno jedním z jejích členů
a které v konečné fázi bylo podpořeno
většinou poslanců. Následuje tedy citát.
"O tom, zda by měl být tento orgán řízen
ministerstvem si myslím, že v podstatě bych
chtěl poděkovat za projevenou důvěru
naší instituci. Je to snad poprvé v historii,
co jsem v jejím čele, ale domnívám
se, že ministerský byrokrat, ať je to ministr,
náměstek či referent, by neměl prostě
o těchto věcech rozhodovat.
Budeme-li se bavit, je-li někdo podplatitelný a
má-li někdo provést machinaci třeba
se státní půdou, zcela jistě to bude
možné i u ministerského úředníka.
Proto tento institut stojí zcela mimo ministerstvo, mimo
resort, více méně tak, jak v případě
schválení bude podléhat České
národní radě, která bude mít
možnost velmi silně ovlivňovat činnost
jednotlivých pracovníků.
Myslím si, že pro případ řešení
stížností, jestliže stížnost
se dostane dejme tomu až na půdu ČNR, zcela
nepochybně o ní bude rozhodnuto daleko kvalitněji,
než kdyby ji řešilo vedení ministerstva."
A další část: "Domnívám
se, že s čistým svědomím se mohu
přiklonit k tomu, aby tento zákon byl schvalován
s touto filozofií, neboť naprosto s čistým
svědomím si troufnu tvrdit, že nepodtrháváme
socializaci naší vesnice, ale chceme umožnit,
aby se půda dostávala do soukromých rukou
nových vlastníků."
Považoval jsem za nutné se vrátit k tomuto
momentu, kdy jsme tento zákon projednávali a vyjádřit
tak podporu stanovisku, které zde zaznělo z úst
paní kolegyně Matouškové.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji panu poslanci Matějkovi. Kdo se dále
hlásí do rozpravy? - Prosím, pan poslanec
Procházka.
Poslanec Vladimír Procházka: Vážený
pane předsedající, vážený
pane ministře, vážené kolegyně
a kolegové, protože jsme měli na hospodářském
výboru v programu projednávání návrhu
tohoto zákona a vycházíme z toho, že
Pozemkový fond ČR spravuje majetek státu,
správa majetku státu neumožňuje převod
majetku státu do vlastnictví osoby schválením
privatizačního projektu, neumožňuje
ani úplatně převézt movitý
majetek tak, aby výtěžek z tohoto majetku byl
poskytnut oprávněným osobám, jde o
to, že movitá věc má vyšší
hodnotu a je v majetku státu, např. jeřábová
dráha, restituční nároky na nižší,
než je příslušná hodnota movité
věci. Zákon č. 229/91 Sb., umožňuje
dohodu na vyrovnání jiným způsobem
než v restitučním majetku, který restituci
podléhá a tento majetek nelze vydat, a to je majetek
státu, který není původním
majetkem oprávněné osoby. Tyto skutečnosti
se projevují zejména tam, kde je povinnou osobou
obec nebo stát.
Z tohoto důvodu navrhuji, aby byl novelizován zákon
č. 569/91 Sb., takto: v § 2, odst. 3, zákona
569/91 navrhuji toto znění: Pozemkový fond
vydává náhrady oprávněným
osobám, kde je povinnou osobou obec nebo státu.
Při poskytování těchto náhrad
nepodléhá zákonu o povinnosti orgánů
České republiky ve věcech převodu
majetku na jiné osoby do Fondu národního
majetku.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji panu poslanci Procházkovi. Pokud má
pozměňovací návrh písemně,
žádám ho, aby ho odevzdal společnému
zpravodaji. Kdo se dále hlásí do rozpravy?
Jestliže nikdo, rozpravu končím.
V rozpravě zaznělo několik pozměňovacích
návrhů. Chci se zeptat pana navrhovatele a společného
zpravodaje, zda budou schopni zareagovat během několika
desítek vteřin a nebo si vyžádají
na zpracování krátkou přestávku.
Prosím, pan ministr Lux má závěrečné
slovo.
Místopředseda vlády ČR Josef Lux:
Vážený pane předsedající,
dámy a pánové, chtěl bych se vyjádřit
k připomínkám, které zde zazněly.
Co se týká oné kumulace funkcí, považuji
za nutné jednak povzbudit činnosti Pozemkového
fondu. Tento návrh zcela jednoznačně chce
zvýraznit zodpovědnost ministra, zodpovědnost
ústavního činitele. A chtěl bych upozornit
na určitou změnu postavení Pozemkového
fondu, především z pohledu nového usnesení,
nebo rozhodnutí vlády, která rozhodla o tom,
že Pozemkový fond bude mít zcela zásadní
úlohu v celém procesu privatizace, tzn. že
na něj budou převedeny jednotlivé schválené
privatizační projekty z Fondu národního
majetku a Pozemkový fond je bude fakticky realizovat i
ve vazbě na vypořádání restitucí.
To si myslím, že je jeden z podstatných důvodů,
aby tato úzká vazba existovala.
Co se týká pozměňovacích návrhů
nebo doplňků, souhlasím s návrhem
pana poslance Budinského, podporuji i první pozměňovací
návrh pana poslance Čecháka ohledně
místopředsedy atd., tak, jak byl § 4 formulován,
a domnívám se, že je možno souhlasit i
s návrhem pana poslance Procházky ve vztahu k obcím.
Samozřejmě to bude mít vazby rozpočtové,
ale to musí potom ČNR v diskusi o rozpočtu
samozřejmě vzít do úvahy, tento návrh.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji panu ministru Luxovi, slova se nyní ujme
společný zpravodaj pan poslanec Karel Mach.
Poslanec Karel Mach: Vážený pane předsedo,
dámy a pánové, bylo předloženo
několik pozměňovacích návrhů.
Dovolím si je brát tak, jak byly předloženy.
První pozměňovací návrh byl
od pana poslance Budinského. Zní takto: V §
9, odst. 2 se doplňuje věta: "Tyto návrhy
předkládá Radě prezidium."
Čili, myslím si, že tento návrh byl
komentován i předkladatelem, panem ministrem zemědělství,
čili bychom mohli dát o něm hlasovat.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Ano.
Kdo je pro přijetí tohoto pozměňovacího
návrhu, ať zvedne ruku. 142.
Děkuji.
Kdo je proti? Nikdo.
Tento návrh byl přijat. Prosím další
návrh.
Poslanec Karel Mach: Další návrh předložila
paní poslankyně Matoušková, a jak jsem
já pochopil, její pozměňovací
návrh, v podstatě se jedná o vypuštění
§ 4, tzn. nesouhlasí s tím, aby ze zákona
i touto novelou byl ministr zemědělství ...
nebo jsem to pochopil špatně?
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Paní poslankyně hodlá upřesnit svůj
pozměňovací návrh. Máte slovo,
paní poslankyně.
Poslankyně Eva Matoušková: Domnívám
se, že bylo špatně pochopeno. Nepodala jsem pozměňovací
návrh, pouze jsem upozornila na některé na
zvážení plénu, zdali svým hlasováním
podpoří předložený návrh
či nikoliv. Děkuji.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Ano, děkuji. Můžeme tedy kráčet
k dalšímu pozměňovacímu návrhu.
Poslanec Karel Mach: Omlouvám se. Potom byl pan
poslanec Čechák, který předložil
dva pozměňovací návrhy. Přiznám
se, pane předsedající, že sice rozumím
prvnímu návrhu, ale nevím, jak ta věta
má znít. Nestačil jsem si to zaznamenat.
Pane poslanče, mohl byste to upřesnit.
Poslanec Vojtěch Čechák: Druhá
věta § 4 by zněla: "Místopředsedů
a další členy volí ČNR na návrh
vlády." To je první pozměňovací
návrh.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Ano, děkuji. Budeme tedy hlasovat o tomto pozměňovacím
návrhu, ke kterému se navrhovatel vyjádřil.
Kdo je pro přijetí tohoto návrhu, ať
zvedne ruku. 150. Děkuji.
Kdo je proti? 1. Děkuji.
Prosím další návrh.
Poslanec Karel Mach: Další návrh pana
poslance Čecháka zní:
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Faktická poznámka pana kolegy Čecháka,
zřejmě ve smyslu upřesnění
pozměňovacího návrhu.
Poslanec Vojtěch Čechák: Předpokládám,
že po schválení prvého pozměňovacího
návrhu druhý pozměňovací návrh
není třeba projednávat, takže tento
návrh stahuji.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Ano, děkuji za toto upřesnění. Prosím
tedy o předložení dalšího návrhu.