Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Dobrá, je zde návrh označit tuto interpelaci
za naléhavou. Prosím kolegyně a kolegy, aby
se dostavili do jednací síně, protože
teď nás tady není ani sto. (Poslanci z kuloárů
přicházejí).
Paní kolegyně Mazalová se obrací interpelací
na předsedu české vlády pana Václava
Klause a vzhledem k tomu, že považuje téma za
velmi závažné navrhuje, aby tato interpelace
byla označena za naléhavou a lhůtu na odpověď
navrhuje na 15 dní.
Ptám se, kdo je pro, aby Česká národní
rada označila tuto interpelaci za naléhavou, ať
zvedne ruku. 70. Děkuji.
Kdo je proti? 57
Kdo se zdržel hlasování? 17.
Tento návrh nebyl přijat.
Než dám slovo panu poslanci Rymešovi, v souladu
s jednacím řádem uděluji slovo panu
ministru Lomovi, který se chytá zareagovat na obsah
vystoupení pana poslance Šolera.
Ministr zdravotnictví ČR Petr Lom: Vážený
pane místopředsedo ČNR, dámy a pánové,
bývá nejúčelnější
vyjasnit nedorozumění ihned. Pokud se panu kolegovi
poslanci Šolerovi správně rozuměl, domnívá
se, že vyšetřování prováděné
odbornými zdravotnickými pracovníky v České
národní radě jsou nadbytečná
a že je plýtváno prostředky určenými
na zdravotnictví. Chtěl bych vysvětlit proč
se tak děje.
Považuji za velmi užitečný tento cheking,
tento test, protože jím je možno nenáročnou
technikou zjistit hladinu cholesterolu, to jest látky,
jejíž zvýšení v těle je
určitým varovným znamením. Tento test
se provádí běžně u všech
vedoucích pracovníků, u všech manažerů
a dokonce pro některá povolání je
povinný.
Zajisté si všichni uvědomujeme, že povolání
poslance je rizikové a že v rozvinutých demokraciích
patří mezi povolání s nejvyšším
rizikem, což se obráží také v důchodových
a jiných právních normách, které
se poslanců týkají. Znamená to tedy,
že chceme provádět určitou prevenci.
Tato akce je dobrovolná jak ze strany pracovníků
Národního centra, tak ze strany těch, kteří
se chtějí nebo nechtějí tomuto vyšetření
podrobit. Ale vzhledem k tomu, že v předchozích
vlnách, kdy tato vyšetřování
byla prováděna a byli zachyceni poslanci a poslankyně
s vysokou hladinou cholesterolu, kteří okamžitou
úpravou životosprávy se dostali na normu a
tím snížili pravděpodobnost výskytu
cévního onemocnění, tak tato vyšetření
byla velmi užitečná a přínosná.
Jak známo, v nynější transformaci zdravotnictví
klademe a budeme klást velký důraz na prevenci,
která z ekonomického hlediska je výhodnější
a přináší mnohem větší
efekt, než jsou vynaložené náklady. Proto
tedy vás žádám, abyste se znovu podívali
na znění novelovaného zákona 20, kde
je přímo uloženo, že každý
- tedy ne pacient, rozuměj každý občan
- je povinen dodržovat opatření, která
vedou k odvrácení choroby.
Mezi ně patří správná životospráva
a zejména kouření, vážené
dámy a vážení pánové,
a samozřejmě také periodické prohlídky,
které odhalí rizika, která v sobě
můžeme mít a o kterých vůbec
nevíme. Doufám, že po tomto vysvětlení
pan kolega Šoler to vezme na vědomí a spokojí
se s tím.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji panu ministru Lomovi. Hlásí se s doplněním,
s určitou informací k tomuto tématu pan kolega
Syka. Pokud nebudete mít námitek, já mu dám
slovo a zároveň ho žádám o stručnost,
aniž bych ho chtěl omezovat.
Poslanec Martin Syka: Budu velice stručný,
protože většinu zde pan ministr zdravotnictví
řekl. Já bych apeloval jen na to - je mi trochu
smutno z kultury našeho projevu, když pan poslanec Šoler
vystupoval se svým názorem, se svým návrhem,
se svou interpelací, jestli se tak dá nazvat, tak
prohlásil, že někde ve sklepních prostorách
ho jistí pracovníci jakéhosi centra nutili
k tomu, aby dal krev.
Vážení přátelé, všichni
poslanci po dohodě Národního centra s poslanci
našeho výboru, všichni poslanci jste s dostatečným
časovým předstihem dostali dopis, kde je
velice slušně a věcně upozorňováno
na to, oč se jedná. Protože mne ráno
pracovníci Národního centra žádali
z toho hlediska, že včera se mnoho z vás nedostavilo
k tomuto vyšetření, tak abych vám ještě
oznámil tuto skutečnost, což se dopoledne stalo.
Myslím si, že o tom bylo mluveno dosti, tak mě
velice překvapuje tento tón, s kterým zde
pan poslanec vystoupil. Myslím, že tímto způsobem
bychom se asi daleko nedostali. Děkuji. (Potlesk).
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji panu poslanci Sykovi, já jsem tu informaci
o činnosti centra v budově ČNR jako jeden
ze 200 poslanců bral jako možnost pro mne. Jako možnost,
kterou jsem uvítal, ne jako povinnost. Já jsem se
chtěl zeptat pana kolegy Šolera, zda informace nebo
odpověď, která tu zazněla z úst
pana ministra Loma považuje za dostatečnou, nebo zda
bude trvat na písemné odpovědi na svůj
dotaz. On to označil jako dotaz, ne jako interpelaci.
Poslanec Jiří Šoler: Já bych
chtěl panu ministru poděkovat. Mohu ho ujistit,
že chodím do jakési hyper-lipo-proteinomické
poradny, že tato péče je mi poskytována
v plné míře. Věřím,
že když mě ujistil, že toto je účelným
způsobem vynakládání peněz,
tak že ví, co říká. Děkuji.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji. Beru vaše vyjádření jako
vyjádření v tom smyslu, že nebudete
trvat na písemné odpovědi. Jak již jsem
slíbil, předávám slovo panu kolegovi
Rymešovi, připraví se pan poslanec Ungr.
Poslanec Ladislav Rymeš: Vážený
pane místopředsedo, vážený pane
předsedo, kolegyně a kolegové, chtěl
bych zde dneska vystoupit se dvěma krátkými
interpelacemi na zde přítomného pana ministra
Loma.
Vážený pane ministře, v souvislosti
s ukončením první vlny privatizace zdravotnických
zařízení se jeví nezbytné vypracování
vyhlášky, která by upravovala odbornou úroveň
zdravotnických služeb, stanovením normativ
středních zdravotnických pracovníků
a nižších zdravotnických pracovníků
v privatizovaných zdravotnických zařízeních,
a to jednak v návaznosti na lékařské
úvazky, event. vysokoškolské úvazky,
dále na počet lůžek v lůžkových
zařízeních. Absence podobné vyhlášky
může znamenat zbytečné propouštění
těchto zaměstnanců a v některých
případech také ztrátu stavovské
cti.
A druhá interpelace:
Obracím se na vás, pane ministře, s interpelací,
týkající se úhrady léků
Všeobecnou zdravotní pojišťovnou. Naši
odborníci posoudili zatím krátké zkušenosti
s tímto závěrem.
Nejvíce postiženou skupinou obyvatelstva je skupina
důchodců. Navrhujeme, aby pro důchodce byly
veškeré medikamenty od 1. 1. 1993 hrazeny pojišťovnou
tak, jako je tomu v mnoha jiných státech.
Za nejproblematičtější považujeme
hrazení některých léků u astmatiků,
alergiků, revmatiků, u nemocných s akutním
onemocněním horních cest dýchacích
a pacientů závislých na polyvitaminozní
léčbě, jako např. neurologických
nemocných a pacientů s hepatálním
onemocněním.
V této souvislosti si dovoluji interpelovat na nutnost
řešení těch případů,
kdy lékárna nemá na skladě lék
hrazený pojišťovnou a musí jej nahradit
preparátem částečně, či
úplně nehrazeným. Přímý
ekonomický zájem lékáren na částečném
či plném prodeji léků je dán
jejich podílem na tržbách z prodeje. Tato stimulace
působí tak logicky proti zájmu občanů,
pacientů. Děkuji.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji panu poslanci Rymešovi, dávám
slovo panu poslanci Ungrovi, připraví se paní
kolegyně Stiborová.
Poslanec Jaroslav Unger: Pane předsedo, dámy
a pánové, moje interpelace je určena ministru
zemědělství, panu Luxovi.
Pane ministře, dovoluji si vás oslovit v závažné
věci, která již nesnese odkladu. Stále
se hovoří o nápravě vlastnických
vztahů venkova a zemědělství, ale
jedna věc kromě jiných stále není
dořešena ke spokojenosti občanů a příslušných
odpovědných institucí.
Jedná se o navrácení zemědělského
majetku podle zákona 229/1991 Sb., zákona č.
93/1992 Sb., kterým se mění a doplňuje
citovaný zákon a zejména zákon ČNR
243/1992 Sb. V tomto zákoně se jedná zejména
o § 2, doplňující okruh oprávněných
osob, které ztratily majetek podle Dekretu prezidenta republiky
č. 12/1945 Sb., o konfiskaci a urychleném rozdělení
zemědělského majetku Němců,
Maďarů, jakož i zrádců a nepřátel
českého a slovenského národa, nebo
Dekretu prezidenta republiky č. 108/1945 Sb., o konfiskaci
nepřátelského majetku a fondech národní
obnovy.
Pozemkové úřady v současné
době žádosti o navrácení zemědělského
majetku podle zákonné normy pouze zakládají
a nevydávají rozhodnutí. Odvolávají
se na skutečnost, že k zákonu ČNR č.
243/1992 Sb. nemají dostatečný výklad,
případně chybí doplněk, který
by jasně řešil rozhodné datum odebrání
majetku oprávněným osobám v době
od 25. února 1948.
Podle programového prohlášení vlády
ČR by toto datum nemělo být překročeno.
Tato zákonná norma by proto měla být
pokud možno, v nejkratší době dořešena,
aby mohly být smazány určité nejistoty
občanů a příslušné pozemkové
úřady, městské a obecní úřady,
které spravují zejména pohraničí,
mohly uzavřít velké množství
započatých případů navrácení
zemědělského majetku.
Děkuji vám za pochopení, s očekáváním
brzkého vyřešení tohoto nedostatku v
zákoně ČNR č. 243/1992 Sb. Prosím
o písemnou odpověď. Děkuji.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji panu poslanci Ungrovi, dávám slovo
paní poslankyni Stiborové, připraví
se pan kolega Vyvadil.
Poslankyně Marie Stiborová: Pane předsedající,
dámy a pánové, je velmi zneklidňující,
když občané tohoto státu začínají
být znepokojeni postupy některých orgánů
státní správy a samosprávy. Je nasnadě
tato znepokojení v pokud možné míře
rozptylovat. Aby k tomu mohlo dojít, je však třeba,
aby jak nadřízené orgány státní
správy, tak i zákonodárné sbory byly
o tomto informovány.
Vzhledem k tomu, že prostřednictvím občanů
jsem byla informována o tom, že je připravován
projekt, který by měl řešit situaci
v bytovém fondu jedné z částí
Prahy, konkrétně Prahy 7, a to cestou, o které
není jisté, zda je v souladu s právními
normami našeho státu, obracím se s podnětem
na ministra vnitra ČR pana Rumla.
Nebudu dlouze rozvádět situaci. Pouze krátce.
Někteří pracovníci Obvodního
úřadu Prahy 7, konkrétně manažer
tohoto úřadu pan ing. Jaroslav Němec a další,
v srpnu t. r. připravili návrh na Společný
podnik pro obnovu městských bytů mezi městskou
částí Prahy 7 a firmou Jack Miller corporation.
Tato příprava byla donedávna vypracovávána
bez vědomí členů zastupitelstva i
občanů, kterých se důsledky tohoto
návrhu týkají, jejichž bydlení
v bytech by bylo odloženo. Žádám tedy
laskavě pana ministra Rumla, aby byl případ
prošetřen a byla podána zpráva o konkrétní
situaci a zákonnosti postupu zainteresovaných orgánů
státní správy a samosprávy.
Děkuji za pozornost.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji paní poslankyni Stiborové. Předávám
slovo panu kolegovi Vyvadilovi, připraví se paní
poslankyně Orgoníková.
Poslanec Jiří Vyvadil: Vážený
pane předsedající, vážená
poloprázdná sněmovno, drazí hosté,
vždy mi byla cizí myšlenka, abych napadal vládu
jenom proto, že jsem shodou okolností v opozici. Nicméně
bych se chtěl dotknout určitých událostí,
které se nepochybně dotkly mnohých. Musím
říci, že v tomto ohledu byla zaregistrována
i reakce tisku, Čs. televize i jeden výbor ČNR
se touto otázkou zabýval. Ano, mám na mysli
ony události při pardubických dostizích.
Já bych řekl, že jsou dvě podmínky
pluralitního demokratického života, které
musíme hájit. Je to parlamentní demokracie,
ať se to někomu líbí nebo nelíbí
a je to svoboda tisku. Musím říci, že
reakce na onen zásah při dostizích byla rozporuplná
i v tisku samotném i v televizi. Byla rozporuplná
i v jednotlivých denících. Domnívám
se, že většina veřejnosti přivítala
určitý pozitivní posun po volbách
1992 při zabraňování růstu
kriminality.
Většina společnosti touží po klidu,
stabilitě, ochraně proti svobodám, ochraně
proti napadání. Samotný fakt ingerence policie
proti demonstrantům při Velké pardubické,
snažícím se zabránit těmto dostihům,
zřejmě byl většinou občanů
kladně přijímán. Dneska jsem četl
článek šéfredaktora Mladé fronty
Ševčíka, který říká,
že polovička dopisů je kladná, polovička
dopisů je záporná. Já sám hájím
asi zásadu, že každý je strůjcem
svého osudu. Nepochybně oni demonstranti, kteří
se vrhli pod koně, museli počítat s tím,
co nastane, když zejména nepochybně šlo
o akci nezákonnou ve smyslu příslušných
předpisů. Potud je jasné, že policie
zasáhnout měla. Problém je, zda a do jaké
míry byly naplněny zákonné znaky dle
zákona o Policii ČR.
Především bych chtěl konstatovat, že
§ 6 odst. 1 zákona o policii č. 283/1991 Sb.
říká: Při plnění služebních
zákroků a služebních úkonů
je policista povinen dbát cti, vážnosti a důstojnosti
osob i své vlastní a nepřipustit, aby osobám
v souvislosti s touto činností vznikla bezdůvodná
újma a případný zásah do jejich
práv a svobod překročil míru nezbytnou
k dosažení účelu sledovaného
služebním zákrokem nebo služebním
úkonem. Je tam taková pikantní věc,
že zákon o policii vymezuje i donucovací prostředky.
Pravda je, a to je možná úkol pro nás,
poslance, není tam uvedeno odtažení demonstrantů.
Čili v tomto ohledu lze mít na to, že tento
úkon není v zákoně pojmenován,
a tím jeho použití nemůže být
ani zákonné. Ale o co v podstatě jde?
Jenom některé úvahy, byť je beru s rezervou.
Kupř. zástupce nadace Animal SOS Petr Bergman říká:
Byl jsem účastníkem řady demonstrací
před 17. listopadem a musím konstatovat, že
tato v Pardubicích byla potlačena daleko brutálněji.
Policisté nebyli ani označeni. A když byli
mimo areál závodiště po dostihu vyzýváni
demonstranty, aby dodržovali zákony, používali
formulace jako např. Tak pojď, ty hajzle, já
ti moje číslo vytetuju do ksichtu a ukážu
ti, co je zákon. 40 účastníků
vyhledalo lékařské ošetření.
I pan ministr Ruml řekl: Ano, i já jsem viděl
zákroky, které měly tu tzv. ránu navíc
úplně zbytečně.
Já bych k tomu chtěl říci asi tolik.
Jestliže akce na Velké pardubické měla
v podstatě vymezený účelový
charakter, lze než konstatovat, že přijde čas
- a to je průvodní znak demokracie - kdy nastanou
i demonstrace, manifestace s politickým akcentem. Bez ohledu
na fakt, že já sám nejsem milovníkem
těchto způsobů řešení
politických problémů, protože politika
ulice je příliš jednoznačná,
příliš černobílá a sám
nejsem táborový řečník, musím
než konstatovat, že tyto akce nastanou. A právě
proto je nyní nezbytné předejít tomu,
aby neadekvátnost a případně vlastně
až nezákonnost policejních zákroků
nemohla v budoucnu nastat.
Jeden z dotčených fotoreportérů jedné
německé agentury konstatoval, a asi mi dá
každý za pravdu, že v běžné
pluralitní demokracii by poté ministr vnitra podal
demisi. Říkám to jako konstataci. Já
sám se domnívám, že s jeho nástupem
nastala určitá šance pro to, že problémy
kriminality budou řešeny. A právě proto
se domnívám, že musí v této otázce
dostat šanci.
Jestliže však stále kolem této otázky
padá jakési mlčení a jsou odkazy na
to, že musíme vyčkat rozhodnutí inspekce,
pak mimo vší pochybnost. Vždy existuje určitý
velitel, kterému tito mužové byli podřízeni.
Ministr Stoltenberg, když jeho jakýsi úředník
prodal 16 tanků, musel odstoupit. Mně nejde o pád
ministra, ale přiznávám, že v současné
fázi nechápu, proč příslušní
bezprostřední velitelé jsou na svých
funkcích. Jestliže totiž nebudou přijata
tato opatření jaksi jasná, tak zároveň
pan ministr, který v některých jiných
náznacích nepochybně naznačil, že
chce jít směrem k zabraňování
kriminalitě, v podstatě chce naznačit - já
svým způsobem tyto věci do značné
míry akceptuji. To není moudré. Není
to rozumné. Protože my žijeme v takové
době, řekl bych euforické.
Po listopadu přirozeně každý policista,
možná důvodně, se obával, že
si nesmí dovolit nic. Dnes přišla možná
druhá fáze. Uvědomuje si - společnost
bez nás nemůže být. A toto je nebezpečná
fáze, a vzdor tomu, že společnost nemůže
bez policie být, tak společnost musí mít
jistotu, že policie vždy a za všech okolností
bude plnit svou úlohu přesně v naznačeném
směru.
Chce-li pan ministr obnovit důvěru bez ohledu na
trestní stíhání, musí nepochybně
vyvodit personální závěry. Nemyslím
ke své osobě, ale ve vztahu k příslušným
velitelům. V tomto ohledu pana ministra interpeluji a žádám
ho, aby sdělil - blíží se listopad -
jaká opatření učiní, aby podobný
zákrok, který s ohledem na nepřiměřenost
zásahu byl již mimo rámec zákona, se
nemohl již v budoucnosti opakovat, včetně otázky
personálního postihu příslušných
územních činitelů policie. Protože
měsíc listopad je zase před námi,
za tři týdny bude 17. listopad, mám zato,
že je třeba tuto interpelaci pokládat za naléhavou
s tím, že pokládám za přiměřenou
lhůtu 14 dnů.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji panu poslanci Vyvadilovi a předávám
slovo paní poslankyni Orgoníkové. Ještě
se s faktickou poznámkou hlásí pan poslanec
Vyvadil.
Poslanec Jiří Vyvadil: Navrhoval jsem lhůtu
14 dnů, prosím o hlasování.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Prosím pracovnice Kanceláře, aby přilákaly
poslance k hlasování.
Pan kolega Vyvadil přednesl interpelaci na pana ministra
Rumla, která se týká zásahu policie
při dostizích při Velké Pardubické
a žádá sněmovnu, aby označila
tuto interpelaci za naléhavou se lhůtou 14 dnů.
Kdo je pro toto označení, ať zvedne ruku? 82.
Kdo je proti? 4.
Tento návrh byl přijat a pan ministr má povinnost
písemně odpovědět do 14 dnů.
Předávám slovo paní poslankyni Orgoníkové.
Poslankyně Hana Orgoníková: Vážený
pane předsedající, kolegyně a kolegové,
podávám interpelaci na předsedu vlády
pana Klause:
Vážený pane předsedo, dne 7. října
1992 se na mne písemně obrátilo Městské
zastupitelstvo v Havlíčkově Brodě
jako na poslankyni ČNR, která by měla v tomto
orgánu zastupovat svůj volební kraj - Východočeský.
Problematika, která se žádost městského
úřadu týká, má podle mého
názoru podstatně širší dosah a
týká se daleko většího počtu
měst než pouze Havlíčkova Brodu. Proto
volím k vyřešení této záležitosti
vyšší formu - formu interpelace.
Nejen v Havlíčkově Brodě, ale asi
i jinde, zapůsobí usnesení vlády České
republiky č. 518 ze dne 19. 8. 1992 ve kterém se
zařazují do druhé vlny privatizace i takové
typy podniků, které jsou přímo svázány
s každodenním chodem městských aglomerací.
Jedná se např. o bytové podniky, technické
služby, drobné provozovny. Nepochybuji o nutnosti
privatizace takových zařízení a podniků,
nelze však pominout fakt, že převažující
část majetku těchto organizací byla
přímo provázána na rozpočty
městských národních výborů
a následně městských úřadů
a to i tak, že byla z jejich prostředků pořízena.
Nejpodstatnější je však skutečnost,
že v případě realizace zamýšlené
privatizace hrozí faktické ochromení činnosti
těchto podniků, které může vyústit
např. i do ochromení dodávek tepelné
energie. S ohledem na tyto skutečnosti lze považovat
za jedinou - z praktického i z pragmatického hlediska
- možnou formu privatizace formu přechodu takových
podniků a zařízení do vlastnictví
města, případně obcí.
Z blíže uvedených důvodů vás
žádám o sdělení, jaká
opatření přijmete, aby při privatizaci
uvedených zařízení nenastaly důsledky
o nichž jsem hovořila. S ohledem na nezbytnost nutného
řešení žádám, aby tuto interpelaci
prohlásila Česká národní rada
za naléhavou ve smyslu § 89 odst. 2/ zákona
o jednacím řádu a jako lhůtu k odpovědi
navrhuji lhůtu 10 dnů.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji paní poslankyni Orgoníkové.
Rozhodneme hlasováním o jejím návrhu.
Kdo je pro přijetí návrhu paní kolegyně
Orgoníkové, aby tato interpelace byla označena
za naléhavou s tím, že lhůta bude stanovena
na 10 dnů, ať zvedne ruku. 42.
Kdo je proti? 29.
Tento návrh nebyl přijat.
Budeme pokračovat vystoupením pana poslance Hirše,
kterému dávám slovo.
Poslanec Pavel Hirš: Vážený pane
předsedající, dámy a pánové,
dovolte mi, abych přednesl interpelaci na ministra práce
a sociálních věcí pana ing. Vodičku
ve věci přiznání důchodů
těm občanům, kteří pracovali
u svých rodičů.
Vážený pane ministře, v poslední
době se na mne obrátilo mnoho lidí, kteří
jsou postiženi dosavadní, velmi problematickou úpravou
právní úpravou v podobě nemožnosti
zápočtu odpracované doby v případě,
kdy rodiče pracovali jako osoby samostatně výdělečně
činné, v té době rozhodne pro určení
nároků výše starobního důchodu.
Bývalí rolníci a živnostníci
jsou v současné době z tohoto důvodu
v nemalé míře poškozeni ve výši
důchodů, neboť právní předpisy
neumožňovaly a neumožňují, aby
jim byly započítány do odpracované
doby doby samostatné výdělečné
činnosti před i po r. 1948. Obdobná situace
existuje i v případech, kdy rodinný příslušník
pracoval v hospodářství svých rodičů
či jiných příbuzných. Zemědělská
hospodářství a podniky byly státem
zlikvidovány a je nutné tedy považovat za křivdu
porovnání výše důchodů
takových osob a jiných důvodů, kterých
se tento problém týká.
Z výše uvedených důvodů podávám
tuto interpelaci a požaduji: 1. informaci o tom, jakým
způsobem budou tyto evidentně diskriminační
případy řešeny, 2. aby vláda
ČR zpracovala a předložila návrh zákona,
který tuto problematiku humánním způsobem
vyřeší.
Děkuji za pozornost.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Děkuji panu poslanci Hiršovi, vláda si to jistě
přebere. Já nesouhlasím s tou formulací,
ale vy máte právo použít takovou, jakou
použijete. My ani jako celá ČNR nemůžeme
na vládě "požadovat", my jí
můžeme doporučovat atd. Dobře, děkuji
panu poslanci Hiršovi.