Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji
zástupci navrhovatelů a dávám slovo
společné zpravodajce výborů paní
kolegyni Pavlíkové.
Poslankyně Jiřina Pavlíková: Jako
první vystoupil v rozpravě pan kolega Hirš,
který navrhoval v § 1 mezi odstavce 2 a 3 vložit
nový odstavec 4, který by zněl: "Organizační
členění Tiskové kanceláře
blíže vymezí statut Tiskové kanceláře",
jak už ale řekl kolega předkladatel, stejný
požadavek může uspokojit i § 8 písm.
c). Je na vašem zvážení, jestli se bude
opakovat i v § 1 či nikoliv.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: S
technickou se hlásí pan poslanec Hyrš.
Poslanec Pavel Hirš: (Z místa) Já to
stahuji, opravdu to tam je.
Poslankyně Jiřina Pavlíková: Dobře,
pokud můžeme děkujeme a akceptujeme tuto vstřícnost.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Vzhledem
k tomu, že tento návrh na stažení zazněl
po ukončení rozpravy je třeba, aby o tom
sněmovna hlasovala. Proto se ptám, kdo je pro, aby
byl stažen návrh pan poslance Hirše. 120. Kdo
je proti tomuto návrhu? Nikdo. Kdo se zdržel hlasování?
12. Děkuji, návrh byl stažen. Prosím
další návrh.
Poslankyně Jiřina Pavlíková: Další
návrh předpokládal, aby v § 2 byl mezi
odstavec 1 a 2 vložen nový odstavec a původní
odstavec 2 byl přečíslován jako odstavec
3. Nový odstavec 2 by byl v tomto znění:
"Stejnou službu poskytuje Česká tisková
kancelář i do zahraničí."
Pardon, musím užít zkratku, která je
uvedena v § 1 - Tisková kancelář.
§ 1 mluví o tom, že dále se v zákoně
užívá legislativní zkratka "Tisková
kancelář".
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: S
technickou, pan poslanec Zemina.
Poslanec Ondřej Zemina: Já se domnívám,
že by to měl být nový odstavec 3, logicky.
Poslankyně Jiřina Pavlíková:
Pan kolega vznesl pozměňovací návrh
tak, jak jsem přednesla pozměňovací
návrh.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Paní
kolegyně, já bych rád, abyste opakovala návrh,
o kterém budeme hlasovat.
Poslankyně Jiřina Pavlíková:
Vložit nový odstavec 2 a původní odstavec
2 přečíslovat jako 3. Nový odstavec
2 by byl tohoto znění: "Stejnou službu
poskytuje Tisková kancelář i do zahraničí".
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Všichni
víme, o čem budeme hlasovat. Já se ptám,
kdo je ... prosil bych ještě navrhovatele, aby upřesnil
svůj návrh.
Poslanec Pavel Hirš: Jestli dovolíte já
jsem se držel původní verze, čili samozřejmě
logicky to bude trojka, pochopitelně.
Poslankyně Jiřina Pavlíková:
Děkuji panu kolegovi Hiršovi, on vycházel evidentně
ze znění společné zprávy.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Já
bych prosil ještě jednou konečné znění,
o kterém budeme hlasovat.
Poslankyně Jiřina Pavlíková:
Budeme hlasovat o znění nového odstavce 3,
který bude doplňovat § 2 v tomto znění:
"Stejnou službu poskytuje Tisková kancelář
i do zahraničí."
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji.
Kdo je pro tento návrh, ať zvedne ruku. 138. Kdo je
proti tomuto návrhu? 1. Děkuji, návrh byl
přijat. Další návrh prosím.
Poslankyně Jiřina Pavlíková:
Další pozměňovací návrh
se vztahoval k § 8 původní předlohy,
tzn. sněmovnímu tisku č. 63 a zněl
takto: "V § 8 odstavci 1 vložit další
odstavec nebo odsek e) a f). Odsek e) by zněl: "rozhodovat
o stížnostech, týkajících se
činnosti Tiskové kanceláře."
odsek f): "dohlíží na využití
účelových dotací dle § 10 odstavce
2."
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji,
ptám se kdo je pro tento návrh, ať zvedne ruku!
135. Kdo je proti tomuto návrhu? 1. Děkuji, návrh
byl přijat. Další návrh prosím.
Poslankyně Jiřina Pavlíková:
Další pozměňovací návrh
se vztahuje k § 9 a navrhuje, aby byl § 9 doplněn
o odstavec 4, který zní: "Podmínky pro
výkon funkce ředitele stanoví statut tiskové
kanceláře."
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Kdo
je pro tento návrh? 33. Kdo je proti tomuto návrhu?
17. Návrh nebyl přijat. Další prosím.
Poslankyně Jiřina Pavlíková:
Dále v rozpravě vystoupil kolega Soural s návrhem,
který se vztahoval k § 1 společné zprávy
a zněl takto: V § 1 škrtnout druhou větu
odstavce 1 a v odstavci 2 ukončit větu za slovem:
"Tiskové kanceláře", kde je pak
odkaz na pod čarou bod malá jedna.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Kdo
je pro tento návrh? 32. Kdo je proti? 78. Návrh
nebyl přijat. Další prosím.
Poslankyně Jiřina Pavlíková:
Pan kolega Benda přednesl návrh, aby § 14,
po té co dojde k přečíslování,
to bude ve schváleném textu § 13, byl doplněn
odstavec 3 tohoto znění: "Tento zákon
pozbývá účinnosti dnem zániku
tiskové kanceláře podle § 1 odstavce
1."
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Kdo
je pro tento návrh? 82. Kdo je proti tomuto návrhu?
11. Ptám se, kdo se zdržel hlasování.
59. Návrh byl přijat. Prosím další.
Poslankyně Jiřina Pavlíková:
Pan poslanec Wágner vystoupil s návrhem, aby §
4 byl upraven takto - v prvním odstavci druhá věta
začíná: "Rada má sedm členů",na
"Rada má devět členů". V
odstavci dva doplnit: "5 členů Rady se volí
z návrhů vládních stran, 4 členové
se volí z návrhů nevládních
stran".
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Kdo
je pro tento návrh, ať zvedne ruku. 53.
Kdo je proti tomuto návrhu? 77.
Návrh nebyl přijat. Další, prosím.
Poslankyně Jiřina Pavlíková:
Dále vystoupili v rozpravě poslanci Zemina, Soural
a Wágner. Z jejich vystoupení nevzešel žádný
pozměňovací návrh, jednalo se spíš
o obecnou rozpravu o míře demokracie při
volbě rad či o fungování a práci
rad již dříve volených.
Tím jsme tedy vyčerpali veškeré pozměňovací
návrhy, které byly vzneseny k projednávanému
návrhu. Prosím, pane předsedající,
abyste dal hlasovat o přijetí zákona o zřízení
České tiskové kanceláře ve
znění tisku č. 65 a 63, tj. ve znění
společné zprávy zpravodajů a ve znění
pozměňovacích návrhů, které
byly touto sněmovnou přijaty.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji,
paní kolegyně, ptám se:
Kdo souhlasí s návrhem poslance Petra Koháčka
a dalších na vydání zákona České
národní rady o České tiskové
kanceláři podle sněmovního tisku č.
63, ve znění společné zprávy
výborů České národní
rady podle sněmovního tisku č. 65 a dle schválených
pozměňovacích návrhů, nechť
zvedne ruku. 105.
Kdo je proti? 11.
Kdo se zdržel hlasování? 43.
Konstatuji, že zákon o České tiskové
kanceláři byl přijat.
Poslankyně Jiřina Pavlíková:
Děkuji vám, páni kolegové a přeji
nově ustanovené České tiskové
kanceláři do samostatného života jen
vše dobré s tím, aby splnila, co od ní
očekáváme.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji
paní společné zpravodajce. Přeje si
vystoupit ještě zástupce navrhovatelů.
Poslanec Petr Koháček: Já vám
děkuji jménem navrhovatelů.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Hlásí
se ještě pan poslanec Syka.
Poslanec Martin Syka: Pane předsedající,
dámy a pánové, dovolte mi jedno krátké
sdělení. Iniciativou výboru pro sociální
politiku a zdravotnictví došlo k jednáním
s pracovníky Národního centra pro podporu
zdraví, kteří ve spolupráci s Institutem
klinické a experimentální medicíny
tento týden pro vás provádějí
rozšířené vyšetření,
nejenom cholesterol, nejen krevní tlak, ale i další
rozšířené vyšetření
vašeho zdravotního stavu. Myslím si, že
je to velice důležité. Jsou ochotni a jsou
připraveni vám toto vyšetření
provést v místnosti, kde se nachází
posilovna. Prosím, dostavte se tam tento týden.
Pokud budete mít zájem je možno rozšířit
toto vyšetření o zátěžové
testy a další podobné věci. Myslím
si, že vzhledem k tomu, co nás v této sněmovně
čeká, je to velice důležitá věc.
Děkuji.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji
panu poslanci. S technickou poznámkou se hlásí
paní kolegyně Pavlíková.
Poslankyně Jiřina Pavlíková:
Já děkuji panu dr. Sykovi, ale přesto, že
nejsem v této sněmovně první týden
ani první měsíc, budu ráda, když
nám vysvětlí, kde ta posilovna je. S údivem
jsem vyslechla, že tady je posilovna.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Já
děkuji poslanci Sykovi za jeho potěšující
zprávu. Hlásí se pan poslanec Kužílek.
Prosím, pojďte k řečništi.
Poslanec Oldřich Kužílek: Vážený
pane předsedající, vážená
sněmovno, dovolte, abych jménem poslaneckého
klubu ODA navrhl doplnění programu této schůze.
Občanská demokratická aliance předpokládá,
že vzhledem k rozdílnému politickému
a ekonomickému vývoji České republiky
a Slovenské republiky bude ve Federálním
shromáždění projednávání
zákonů, upravujících ekonomické
a správní poměry velmi problematické
a může být často zablokováno.
Zároveň ODA považuje za nutné již
dnes založit dobré budoucí vztahy České
republiky a Slovenské republiky na jasném určení
vzájemné odpovědnosti. Navrhujeme proto zařadit
nový bod - Usnesení o převzetí odpovědnosti
ústavních orgánů České
republiky při vzniku samostatného státu.
Navrhujeme tento bod zařadit za současný
bod 10 programu této schůze.
Občanská demokratická aliance takové
nebo podobné usnesení pokládá za nezbytné
k zajištění oprávněných
zájmů a potřeb občanů České
republiky. Navíc rozprava na téma samostatného
českého státu by podle našeho soudu
byla velmi přínosná a není důvod
odkládat ji do překotnější doby.
Dovoluji si nakonec upozornit váženou sněmovnu,
že odmítnutí tohoto tématu by mohlo
znamenat signál k Federálnímu shromáždění,
že v České národní radě
není dostatečná vůle přebírat
kompetence a odpovědnost, o jejímž předávání
má Federální shromáždění
jednat. Zároveň takové odmítnutí
bude signálem ke slovenským voličům,
aby v ratifikačním referendu v polovině prosince
odmítli dosavadní vývoj směřující
ke dvěma samostatným státům. Děkuji.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji
panu poslanci Kužílkovi. Poslanec Kužílek
vznesl procedurální návrh na doplnění
pořadu o bod - Usnesení o převzetí
odpovědnosti ústavních orgánů
České republiky při vzniku samostatného
státu a tento bod zařadit jako bod 10. O tomto procedurálním
návrhu se rozhoduje bez rozpravy, čili dám
ihned hlasovat.
Kdo je pro tento návrh, ať zvedne ruku. 16.
Kdo je proti? 62.
Kdo se zdržel hlasování? 77.
Návrh nebyl přijat.
Přistoupíme k dalšímu bodu programu
a to je:
Navrhovatel je místopředseda vlády ČR
pan Lux, kterého prosím, aby přistoupil k
řečništi.
Místopředseda vlády Josef Lux: Vážený
pane předsedající, vážení
poslanci, dámy a pánové na své schůzi
dne 16. září 1992 projednala vláda
ČR rozpočet Pozemkového fondu a vyslovila
s ním souhlas, který je zakotven v usnesení
vlády č. 551 a rozhodla se předložit
tento rozpočet ke schválení v České
národní radě.
Pozemkový fond ČR je samostatná právnická
osoba zřízená zákonem ČNR č.
569 z r. 1991. Tímto zákonem je také vymezen
jeho předmět činnosti o tomto rozsahu. Pozemkový
fond vydává oprávněným osobám
majetek doposud držený ve správě Pozemkového
fondu v rozsahu zákona č. 229/91 a následných
předpisů, dále podle schváleného
privatizačního projektu privatizuje majetek převedený
na něm Fondem národního majetku ČR
a spravuje nemovitosti ve vlastnictví státu a také
nemovitosti dosud vlastnicky neurčené, sloužící
zemědělské výrobě. Rozsah činnosti,
který byl Pozemkovému fondu stanoven zákonem
předurčil organizační strukturu tohoto
fondu. Sídlem Pozemkového fondu je Praha, Těšnov
17. Zde, kromě devíti členů výkonného
výboru bude zaměstnáno 31 pracovníků,
další pracoviště Pozemkového fondu
budou na okresní úrovni a to v rozsahu 2 - 4 pracovníků
v každém okresu.
Okresní členění je voleno z důvodu
urychlení prací a je navázáno na Pozemkové
úřady. Při této organizační
struktuře bude Pozemkový fond zaměstnávat
celkem 296 pracovníků.
Naplnění předmětu činnosti
v požadovaném rozsahu vyžaduje dokonalý
informační servis. Kromě vlastních
informací bude Pozemkový fond využívat
informační systém Katastrálního
a Pozemkového úřadu.
Předkládaný rozpočet na období
červenec - prosinec 1992 vychází z uvedené
náročnosti, která je dána potřebou
vybudování okresních pracovišť
a funkčního informačního systému.
V neinvestiční sféře rozpočtu
Pozemkového fondu jsou zahrnuty náklady na nákup
vybavení kanceláří, jejich nájem
a služby s tím spojené, jakož i ostatní
položky vztahující se k zajišťování
nezbytné agendy. Při stanovení výše
neinvestičních nákladů a výše
mzdových prostředků se plně promítá
doporučení vlády ČR a v maximálně
možném rozsahu je využíváno personální
a věcné vybavení ministerstva zemědělství,
a to na úrovni centrální i regionální.
Předkládaný návrh rozpočtu
Pozemkového fondu není propojen se státním
rozpočtem a výdajová stránka je naplňována
příjmy plynoucími z vlastní činnosti
Pozemkového fondu. Vláda projednala rozpočet
Pozemkového fondu a předkládá je se
svým doporučením ČNR ke schválení.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji
panu místopředsedovi vlády a ministru zemědělství
Josefu Luxovi.
Vládní návrh rozpočtu Pozemkového
fondu České republiky na období červenec
- prosinec 1992 byl přikázán k projednání
3 výborům ČNR, a to zemědělskému,
rozpočtovému a hospodářskému.
Se stanovisky těchto výborů nás seznámí
pan předseda zemědělského výboru
Černý.
Poslanec Jan Černý: Pane předsedající,
dámy a pánové mám celkem jednoduchou
úlohu, protože všechny tři výbory,
zemědělský, hospodářský
a rozpočtový, které projednaly tento rozpočet
ve svých usneseních přijaly doporučení
plénu ČNR přijmout tento rozpočet
beze změny.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji
panu předsedovi výboru a otevírám
rozpravu. Zatím nemám písemnou přihlášku
do rozpravy. Ptám se, kdo se hlásí do rozpravy
k tomuto bodu?
(Nikdo se nehlásil).
Rozpravu tedy končím a ptám se pana místopředsedy
vlády, jestli si přeje promluvit rovněž
jako navrhovatel. (Místopředseda vlády Josef
Lux: nikoliv.)
Není tomu tak.
Prosím Kancelář, aby svolala pány
poslance do sněmovny. Vzhledem k tomu, že sněmovna
není usnášení schopná, vyhlašuji
desetiminutovou přestávku.
(Přerušeno v 10.18)
(Přerušena schůze, zahájena v 10.30
h)
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Dámy
a pánové, budeme pokračovat v jednání.
Na úvod mám pro vás informaci, že pracovníci
Národního centra podpory zdraví, kteří
provádějí vyšetření, o
němž vás informoval předseda zdravotního
výboru dr. Syka, budou tato vyšetření
provádět ještě dnes i zítra,
a to dole v posilovně. Kdo z pánů poslanců
či paní poslankyň neví, kde je posilovna,
pracovníci Kanceláře u prezence vás
tam ochotně dovedou.
Vraťme se nyní k projednávanému programu.
Společný zpravodaj poslanec Černý
přednese před hlasováním návrh
na usnesení České národní rady.
Prosím, pane zpravodaji.
Poslanec Jan Černý: Vážený
pane předsedající, dámy a pánové,
dovolím si přednést návrh na usnesení
České národní rady.
"Česká národní rada schvaluje
předložený rozpočet Pozemkového
fondu na období červenec - prosinec 1992, tisk ČNR
47."
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji.
Ptám se, kdo s předneseným návrhem
usnesení České národní rady
souhlasí, nechť zvedne ruku! 133.
Kdo je proti? Nikdo.
Kdo se zdržel hlasování? Nikdo.
Děkuji, usnesení bylo přijato.
Přeje si pan místopředseda vlády Lux
vystoupit?
Místopředseda vlády ČR Josef Lux:
Vážený pane předsedo, vážený
pane předsedající, dámy a pánové,
děkuji vám za projednání a schválení
tohoto rozpočtu.
Místopředseda ČNR Pavel Tollner: Děkuji
panu místopředsedovi vlády i panu společnému
zpravodaji.
Přistoupíme nyní k dalšímu bodu
programu, a tímto bodem je
Z pověření navrhovatelů odůvodní
předložený návrh, který jste
obdrželi jako sněmovní tisk 29, pan poslanec
Vladimír Šuman, kterého prosím, aby
se ujal slova.
Poslanec Vladimír Šuman: Vážený
pane předsedající, dámy a pánové!
Jako zástupce skupiny poslanců, která předkládá
tento návrh zákona o Bezpečnostní
informační službě České
republiky, považuji za účelné v úvodu
svého vystoupení odpovědět na tři
základní otázky:
1. zda jsou zpravodajské služby v demokratické
společnosti potřebné a nutné,
2. zda je nutné přijímat tento zákon
právě v současné době,
3. zda je správné, aby takový zákon
byl předmětem poslanecké iniciativy.
Za dominantní považuji pro posouzení tohoto
zákona odpověď na otázku první.
Naše poznání o praxi státní bezpečnosti
a osobní zkušenosti některých z vás,
kteří tu s námi sedíte, způsobily
to, že vůči tajným službám
je v této společnosti velmi významná
averze. Prostě tu je pocit, že tajné služby
jsou něco špatného, špinavého,
dokonce i mezi některými politiky je dojem, že
je to něco, co do demokratické společnosti
nepatří.
Otázku o nezbytnosti a potřebnosti těchto
služeb lze formulovat dokonce ještě ostřeji:
má občan jako poplatník vůbec zájem
na tom, aby platil existenci zpravodajských služeb,
obvykle nazývaných tajnými službami?
Chtěl bych říci, že tak, jaký
je svět a jaký je člověk, musíme
vědět, že existují takové druhy
kriminality, které je nezbytné odhalovat již
v prvopočátku jejich vzniku. Jedná se především
o organizovaný zločin, o terorismus, o narkomafie
a konečně i o politickou subverzi, kterýmžto
termínem je označována činnost extrémních
politických skupin, která je namířena
proti demokratickým principům společnosti.
Není možné jinak do těchto skupin, které
se tímto způsobem chovají, pronikat jinak,
než zpravodajským způsobem. To je jeden z důvodů,
ale není jediný.
Dalším důvodem, pro které musí
tyto služby existovat, je ten, že vláda k tomu,
aby mohla dobře vládnout, potřebuje jistý
druh informací, které jí umožní
odhadovat vývoj společnosti, které jí
umožní odhadnout bezpečnostní nebezpečí,
a to nejen interní, ale i ze zahraničí, a
i v tomto směru jsou nutné funkce zpravodajské
služby.
Zároveň však v této souvislosti považuji
za nutné říct, jaké jsou vlastně
zásadní rozdíly - kromě cílů,
samozřejmě - mezi zpravodajskými službami
v totalitním komunistickém, ale ne jenom komunistickém
systému, jak o tom víme z historie.
Zdůrazňuji, že nebudu mluvit o jiných
cílech, nebudu mluvit o tom, že StB byla vlastně
organizací Komunistické strany Československa
a svým způsobem a svojí činností
se pokoušela v mnoha případech stát
dokonce nad komunistickou stranou a v mnoha případech
se jí to dařilo - sloužit některým
prominentům této komunistické vlády.
Tedy jaké jsou rozdíly?
První rozdíl je ten, že tyto služby v
demokratických společnostech nemají žádnou
výkonnou pravomoc, dokonce nemají právo ani
legitimovat občana.
Druhým rozdílem je to, že existuje - a v návrhu
zákona je to, jak vidíte, zabudováno - parlamentní
kontrola činnosti těchto služeb, přesněji
řečeno parlamentní kontrola dodržování
zákona při činnosti zpravodajské služby,
kterou Bezpečnostní informační služba
je.
A konečně dalším rozdílem je
výběr kvalitních lidí po stránce
občanské a morální. Posledním
důvodem je vlastně to, že činnost těchto
služeb je upravena zákonem a to právě
tímto zákonem, který máme dnes pro
bezpečnostní službu projednat a já věřím,
že i přijmout.
Druhá otázka, kterou jsem formuloval je taková,
zda je nutné přijímat tento zákon
v současné době. Je to nezbytné proto,
že ve Federálním shromáždění
je v této době projednáván ve výborech
a na nejbližším plénu bude projednáván
a pravděpodobně přijat zákon o zrušení
Federální bezpečnostní informační
služby. Je nemožné, aby Česká republika
nebyla pokryta zpravodajsky po jakoukoli krátkou dobu a
proto je velice důležité, aby tento zákon
byl schválen právě na dnešním
jednání.
Konečně bych rád odpověděl
na otázku, která se nabízí, zda je
správné, aby tento zákon byl předmětem
poslanecké iniciativy. Domnívám se, že
je to zcela neobvyklé a za normálních okolností
bych to považoval za nesprávné, tj. typický
zákon, který by měl být předložen
vládou. Ale právě z důvodů
časové naléhavosti nebylo možné,
než využít toho způsobu, že je předložen
jako poslanecká iniciativa. Žádný z
předkladatelů přitom nezastírá
fakt, že podklad tohoto zákona byl připraven
českými pracovníky FBIS, i když musím
říci, že byla řada setkání,
ve kterých jsme mnoho věcí v původním
návrhu změnili.
Domnívám se, že jsem tím v podstatě
vyčerpal svoji povinnost předkladatele, protože
k jednotlivým ustanovením bude daleko lépe,
když se bude vyjadřovat zpravodaj, my jen doporučujeme
tomuto shromáždění, tomuto parlamentu,
aby schválil tento zákon v té formě,
v jaké to doporučuje společná zpráva.
Na závěr mi dovolte prosbu. Je logické, že
tato oblast bezpečnostní informační
služby je velice lákavá, je velice zajímavá
a obávám se jisté tendence mnoha pozměňovacích
návrhů. Byl bych rád, abyste si uvědomili
jednu věc, že tento zákon má vzájemnou
úzkou provázanost, byl velice zodpovědně
projednán ve dvou výborech, a to v garančním
výboru, tedy ve výboru pro právní
ochranu a bezpečnost a v ústavně právním
výboru. Prosím tedy, abyste zvážili
četnost a charakter svých připomínek.
Závěrem mi dovolte, protože jsem se dozvěděl
v kuloárových jednáních, že snad
existuje tendence tento zákon nepodpořit významnou
skupinou, snad celým poslaneckým klubem. Chci říci,
pokud tento zákon jako celek, poslanci, myslím organizovaná
skupina poslanců, což je poslanecký klub, nepodpoří,
podle mého názoru by to svědčilo o
tom, že jsou obavy o to, aby tento zákon neodhalil
právě takové jednání, proti
kterému je tento zákon je vytvořen. Domnívám
se, že i proto demokratická společnost tento
zákon skutečně nutně potřebuje.
Děkuji vám za pozornost.