Úterý 21. dubna 1992

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Teda sťahuje pán poslanec Wagner písmeno b). Ďalší návrh prosím.

Společný zpravodaj SL Z. Malina: Další návrh, který musíme projednat, je až na straně 5, protože návrhy pana poslance Roubala byly už odhlasovány. Je to shodou okolností opět návrh pana poslance Wagnera v § 24 odst. 1, snižování procent. Jedná se o rozložení rizika. Myslím, že tady nemá cenu zdůvodňovat, v průběhu diskuse této problematice byla věnována pozornost. My jako zpravodajové hospodářských výborů, kde tato problematika byla také řešena, nedoporučujeme, vláda nedoporučuje.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Hlasujeme o návrhu poslanca Wagnera, ktorý je uvedený na strane päť pod poradovým číslom 8.

Kto je pre jeho návrh, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!

(Hlasování: 14.56)

(SN-ČR 10, SN-SR 11, SL 21)

Kto je proti?

(SN-ČR 14, SN-SR 4, SL 27)

Kto sa zdržal hlasovania?

(SN-ČR 28, SN-SR 31, SL 51)

V českej časti Snemovne národov: desať pre, štrnásť proti, dvadsaťosem sa zdržalo, jeden nehlasoval. V slovenskej časti Snemovne národov: jedenásť pre, štyri proti, tridsaťjeden sa zdržalo, štyria nehlasovali. V Snemovni ľudu: dvadsaťjeden pre, dvadsaťsedem proti, päťdesiatjeden sa zdržalo, dvaja nehlasovali.

Návrh prijatý nebol.

Teraz prikročíme k ďalšiemu návrhu, ktorý sa týka odseku 2.

Společný zpravodaj SL Z. Malina: Tam se navrhuje nahradit slova "pět procent" slovy "dvacet procent". Stanovisko vlády i zpravodajů je stejné - nesouhlas.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Rovnako nesúhlasné stanovisko vlády aj spravodajcov. Budeme hlasovať.

Kto je pre tento návrh pána kolegu Wagnera, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!

(Hlasování: 14.58)

(SN-ČR 4, SN-SR 8, SL 23)

Kto je proti?

(SN-ČR 17, SN-SR 14, SL 45)

Kto sa zdržal hlasovania?

(SN-ČR 31, SN-SR 30, SL 31)

V českej časti Snemovne národov: štyri pre, sedemnásť proti, tridsaťjeden sa zdržalo, dvaja nehlasovali. V slovenskej časti Snemovne národov: osem pre, štrnásť proti, tridsať sa zdržalo. V Snemovni ľudu: dvadsaťtri pre, štyridsaťpäť proti, tridsaťjeden sa zdržalo, dvaja nehlasovali.

Ani tento návrh nebol prijatý Federálnym zhromaždením.

Společný zpravodaj SN R. Ambros: V § 24 ods. 4 dal poslanec Kincl pozmeňujúci návrh, nahradiť slová "viac než 10 %" slovami "viac ako 20 %".

Stanovisko vlády aj spravodajcov podobné ako v predchádzajúcich - neodporúčajú.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Hlasujeme o návrhu pána poslanca Kincla, ktorý je uvedený na strane 5 pod poradovým číslom 2.

Kto je pre tento návrh, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!

(Hlasování: 14.59)

(SN-ČR 6, SN-SR 12, SL 16)

Kto je proti?

(SN-ČR 14, SN-SR 17, SL 39)

Kto sa zdržal hlasovania?

(SN-ČR 31, SN-SR 23, SL 41)

V českej časti Snemovne národov: šesť pre, štrnásť proti, tridsaťjeden sa zdržalo, štyri nehlasovali. V slovenskej časti Snemovne národov: dvanásť pre, sedemnásť proti, dvadsaťtri sa zdržalo. V Snemovni ľudu: šestnásť pre, tridsaťdeväť proti, štyridsať jeden sa zdržalo, päť nehlasovalo.

Ani tento návrh nebol schválený poslancami ani v jednej zo snemovní.

Společný zpravodaj SL Z. Malina: Předmětem pozměňovacího návrhu paní poslankyně Sándorové je doplnit omezující podmínku majetkového podílu na tichém společenství nejen výší tohoto podílu, ale ještě podmínkou personální. To je obsahem pozměňujícího návrhu, který se týká § 20 odst. 4, který máte ve svých textech. Zde je stanovisko jak vlády, tak nás, zpravodajů, doporučující, protože v tom vidíme účinný nástroj ochrany investorů.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Budeme hlasovať o doplňujúcom návrhu kolegyne Sándorovej na doplnenie odseku 4 § 24.

Kto je pre toto doplnenie, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!

(Hlasování: 15.01)

(SN-ČR 49, SN-SR 47, SL 84)

Kto je proti?

(SN-ČR 0, SN-SR 0, SL 0)

Kto sa zdržal hlasovania?

(SN-ČR 2, SN-SR 4, SL 14)

Tri, jeden a tri nehlasovali.

Poslanci obidvoch snemovní návrh pani poslankyne Sándorovej schválili.

Společný zpravodaj výborů SN R. Ambros: K § 24 ods. 5 písmeno a) poslanec Kincl dal variantne nahradiť výšku 20 % niekoľkými návrhmi. Teda teraz budeme hlasovať o nahradení výšky 20 % výškou 40 %. Spravodajcovia ani vláda neodporúčajú.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Hlasujeme o 40 % z návrhu pána poslanca Kincla.

Kto je pre 40 %, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!

(Hlasování: 15.05)

(SN-ČR 8, SN-SR 3, SL 13)

Kto je proti?

(SN-ČR 7, SN-SR 12, SL 43)

Kto sa zdržal hlasovania?

(SN-ČR 33, SN-SR 31, SL 35)

Päť, šesť a deväť nehlasovalo.

Návrh prijatý nebol.

Teraz hlasujeme o 30 %. Názor spravodajcov aj vlády je rovnaký. Takže hlasujeme o návrhu 30 %.

Kto je pre tento návrh, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!

(Hlasování: 15.06)

(SN-ČR 7, SN-SR 3, SL 15)

Kto je proti?

(SN-ČR 9, SN-SR 13, SL 43)

Kto sa zdržal hlasovania?

(SN-ČR 24, SN-SR 26, SL 35)

Trinásť, osem a šesť nehlasovali. Ani tento návrh nebol schválený. Teraz prikročíme k 25 %.

Kto je pre 25 % podľa návrhu kolegu Kincla, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!

(Hlasování: 15.07)

(SN-ČR 8, SN-SR 7, SL 17)

Kto je proti?

(SN-ČR 14, SN-SR 11, SL 40)

Kto sa zdržal hlasovania?

(SN-ČR 24, SN-SR 29, SL 37)

Osem, päť a tri ignorovali hlasovanie.

Návrh kolegu Kincla prijatý nebol.

Společný zpravodaj výborů SL Z. Malina: Další série pozměňovacích návrhů pana poslance Kincla je vlastně analogií... Pan poslanec Kincl kývá, že stahuje tento návrh.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Kolega Kincl sťahuje tento návrh. Ďalej je tu návrh pána poslanca Malinu. Prosím, pán poslanec Ambros.

Společný zpravodaj výborů SN R. Ambros: K § 24 ods. 7 poslanec Malina navrhuje nahradiť slová "iných investičných fondov" slovami "iných podielových fondov". Je to v podstate prepis, legislatívna úprava, takže toto vlastne navrhujem.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Navrhujete toto prijať hlasovaním, pán poslanec Ambros? Má niekto iný názor, pretože to má charakter legislatívno-technickej úpravy? Nikto nemá iný názor. Federálne zhromaždenie to prijíma ako legislatívno-technickú úpravu.

Společný zpravodaj výborů SN R. Ambros: V tom istom paragrafe v odseku 7 doplniť za slová "investičné spoločnosti" slová "investičné fondy". Je to v podstate rovnako legislatívna úprava, na fondy sa pri prepise zabudlo, musíme mať rovnaký meter, takže rovnako, takisto ako legislatívnu úpravu, odporúčam bez hlasovania prijať.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Má niekto námietky proti odporúčaniu spravodajcov? Nikto námietky nemá. Federálne zhromaždenie prijíma túto úpravu bez hlasovania.

Společný zpravodaj výborů SL Z. Malina: Nyní se dostáváme k problematickému návrhu pana poslance Zána. Volím slovo "problematický" ne z toho důvodu, že by s ním byl nesouhlas. Tam je problém jinde. On navrhuje, aby podmínka, která je v zákoně, byla upřesněna tím, že investiční společnost a investiční fond založený tuzemskou nebo zahraniční bankou nebo pojišťovnou nesmí nakupovat akcie svého zakladatele, depozitáře anebo jiných bank a pojišťoven. Čili doplňuje rozdělení bank na zahraniční a tuzemské. Problém je legislativně technický, protože podle obchodního zákoníku je banka subjektem univerzálním, čili nerozlišuje se podle obchodního zákoníku mezi bankou tuzemskou a zahraniční. Dokonce právní řád snad ani nezná - pokud je mi známo - pojem "banky tuzemské". Jediná věc, o kterou je možné opřít tento návrh je to, že v zákoně o bankách se jako banka pro účely tohoto zákona definuje banka "tuzemská", což znamená se sídlem na území této republiky.

Domníváme se, že není vhodné návrh v tom znění, jak je předložen, přijímat, případně pokud bude nutné, legislativně technickou úpravu provést - případně upřesnění - odkazem na nějaký předpis, ale tak, jak je návrh předložen, ho nepokládáme za vhodný pro schválení, ani my jako zpravodajové ani vláda.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Pán poslanec Zán.

Poslanec SL J. Zán: Môžete vysvetliť, ako je to s poisťovňami - tuzemskými a zahraničnými?

Společný zpravodaj výborů SN R. Ambros: To je rovnaký prípad, len tu skutočne vychádzame z jednej veci, že tento návrh zákona vlastne vychádza a je doplnením Obchodného zákonníka, teda cieľ, ktorý pán poslanec Zán chce dosiahnuť, je podľa nás riešený práve v Obchodnom zákonníku, kde tuzemské alebo zahraničné banky a poisťovne nie sú rozlíšené, takže podľa nás je táto problematika v tomto riešená.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Žiadate hlasovať, pán kolega? (Poslanec SL J. Zán: Ano). Pán poslanec Zán žiada, aby sa hlasovalo o jeho návrhu na úpravu § 24 ods. 1.

Kto je pre túto úpravu, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!

(Hlasování: 15.08)

(SN-ČR 8, SN-SR 9, SL 19)

Kdo je proti?

(SN-ČR 9, SN-SR 8, SL 8)

Kdo se zdržel hlasování?

(SN-ČR 28, SN-SR 31, SL 64)

Tri, jeden a štyri nehlasovali.

Návrh nebol prijatý.

Společný zpravodaj výborů SN R. Ambros: Dostávame sa k § 25, v ktorom poslanec Kincl v ods. 1 odporúča vložiť slová "obchodného roku". Tento návrh bol predložený a aj na gesčných výboroch tam táto pripomienky bola odmietnutá. V podstate ani v zákone o účtovníctve pojem "obchodný rok" nie je. Takže tento pozmeňujúci návrh neodporúčame, ani vláda nesúhlasí.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Žiadate hlasovať, pán poslanec Kincl? (Poslanec SL J. Kincl: Ano.)

Kto je pre návrh pána poslanca Kincla, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!

(Hlasování: 15.09)

(SN-ČR 4, SN-SR 4, SL 18)

Kto je proti?

(SN-ČR 12, SN-SR 4, SL 20)

Kto sa zdržal hlasovania?

(SN-ČR 32, SN-SR 32, SL 52)

Dva, šesť a tri nehlasovali. Návrh nebol prijatý.

Ďalší návrh.

Společný zpravodaj výborů SL Z. Malina: Obsahem pozměňovacího návrhu pana poslance Vrchovského je opět snaha o zvýšení ochrany investorů. Nicméně jsme toho názoru, že změna navržená v § 25 odst. 5, kde by se vyžadovala povinnost předkládání zprávy kupujícímu při nákupu podílových listů nebo akcií, je přílišná administrativní zátěž, velká administrativní složitost. Domníváme se, že povinnost nebo ustanovení § 25 odst. 1, které stanovuje povinnost zveřejňovat tuto zprávu, je ochranou dostatečnou. Zpravodajové nedoporučují, vláda nedoporučuje.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Hlasujeme o návrhu pána kolegu Vrchovského uvedeného pod poradovým číslom 7 na strane 6 pozmeňujúcich návrhov.

Kto je pre toto znenie odseku 5 § 25, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!

(Hlasování: 15.11)

(SN-ČR 18, SN-SR 10, SL 22)

Kto je proti?

(SN-ČR 10, SN-SR 0, SL 17)

Kto sa zdržal hlasovania?

(SN-ČR 20, SN-SR 29, SL 51)

V českej časti Snemovne národov: osemnásť pre, desať proti, dvadsať sa zdržalo. V slovenskej časti Snemovne národov: desať pre, nikto proti, dvadsať deväť sa zdržalo. V Snemovni ľudu: dvadsaťdva pre, sedemnásť proti, päťdesiatjeden sa zdržalo.

Ani tento návrh nezískal potrebný počet hlasov ani v jednej snemovni. Ďalej máme § 27.

Společný zpravodaj výborů SN J. Ambros: V § 27 poslanec Wagner navrhuje navrhovaný text zrušiť a nahradiť textom, ktorý máte pred sebou. Vláda ani spravodajcovia s týmto návrhom nesúhlasia.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Kto z vás, vážení kolegovia a kolegyne, súhlasí s návrhom kolegu Wagnera, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!

(Hlasování: 15.12)

(SN-ČR 6, SN-SR 5, SL 15)

Kto je proti?

(SN-ČR 8, SN-SR 3, SL 14)

Kto sa zdržal hlasovania?

(SN-ČR 22, SN-SR 32, SL 61)

V českej časti Snemovne národov: šesť pre, osem proti, dvadsaťdva sa zdržalo, dvanásť nehlasovalo. V slovenskej časti Snemovne národov: päť pre, tri proti, tridsaťdva sa zdržalo, šesť nehlasovalo. V Snemovni ľudu: pätnásť pre, štrnásť proti, šesťdesiat jeden sa zdržalo, sedem nehlasovalo.

Návrh nebol prijatý.

Společný zpravodaj výborů SL Z. Malina: V § 29 odst.1 pan poslanec Kincl navrhuje snížit ochranu proti možnosti zneužití personální unie, depozitáře a investiční společnosti. Snižuje hodnotu z jedné třetiny podniku na 50 procent. Z důvodů, o kterých již bylo hovořeno, nedoporučujeme, vláda nedoporučuje.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Hlasujeme o návrhu pána poslanca Kincla, uvedený na strane 7 pod poradovým číslom 2.

Kto je pre tento návrh, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!

(Hlasování: 15.13)

(SN-ČR 11, SN-SR 4, SL 17)

Kto je proti?

(SN-ČR 14, SN-SR 5, SL 43)

Kto sa zdržal hlasovania?

(SN-ČR 22, SN-SR 32, SL 33)

V českej časti Snemovne národov: jedenásť pre, štrnásť proti, dvadsaťdva sa zdržalo, jeden nehlasoval. V slovenskej časti Snemovne národov: štyri pre, päť proti, tridsaťdva sa zdržalo, šesť nehlasovalo. V Snemovni ľudu: sedemnásť pre, štyridsaťtri proti, tridsaťtri sa zdržalo, štyri nehlasovali.

Návrh nebol schválený.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP