Středa 15. dubna 1992

Poslanec SN I. Fišera: Pane předsedající, dámy a pánové, vážení hosté, dovolte mi, abych za klub poslanců sociálně demokratické orientace se nyní zachoval poněkud tradičně, to znamená, abych sice vyjádřil obecně souhlas s vládním návrhem daně z příjmu, ale současně abych upozornil na to, že 29. října 1991 jsme přijali zde ve Federálním shromáždění zákon o životním minimu, který stanovil také určité částky, jež jsou svým způsobem závazné a jež do značné míry také znamenaly východisko pro stanovení odčitatelných částek pro daň z příjmu, nicméně nedůsledným způsobem, a v tomto smyslu bych řekl v rozporu s tím, co stanovil tehdejší zákon.

Dovolte mi, abych připomněl, že za částku potřebnou k zajištění výživy a ostatních základních osobních potřeb občana se podle tohoto zákona považuje: a) 900 Kčs měsíčně, jde-li o dítě do 6 let věku

b) 1000 Kčs měsíčně, jde-li o dítě od 6 do 10 let věku

c) 1200 Kčs měsíčně, jde-li o dítě od 10 do 15 let věku

d) 1300 Kčs měsíčně, jde-li o nezaopatřené dítě od 15 do 26 let věku

e) 1200 Kčs měsíčně u ostatních občanů.

Částky, které jsou uvedeny v § 15 odst.1 b) a dále v písmenu c) tomuto pojetí a tomuto zákonu, a to zdůrazňuji, neodpovídají. Jsou podstatně nižší a znamenají vlastně, že bychom snižovali životní úroveň rodin s dětmi, že bychom snižovali životní úroveň těch nejpotřebnějších a současně bychom vyvolávali ten stav, že lidé, kteří by se dostávali pod životní minimum, by zcela právem a složitým způsobem požadovali dorovnání částek, které jim patří na základě zákona o životním minimu, a to způsobem zbytečně složitým a komplikovaným tak, aby znovu dosáhli životního minima.

Proto náš návrh zní tak, aby v § 15 byly provedeny změny. Samozřejmě bude záležet na tom, jaká bude přijata varianta, která je navrhována v tisku 489, to znamená zda půjde o 20 400 Kčs, což odpovídá celkové částce při životním minimu 1 700 Kčs nebo zda to bude částka vyšší, tj. 24 000 Kčs, jak je navrhováno v tisku 1489.

Jde zde především o vyživované děti, a proto navrhujeme, aby v písm. b) byly provedeny tyto změny. Na vyživované dítě žijící ve společné domácnosti s poplatníkem:

1) 10 800 Kčs ročně na dítě do 6 let věku

2) 12 000 Kčs ročně na dítě od 6 do 10 let věku

3) 14 400 Kčs ročně na dítě od 10 do 15 let věku 4) 15 600 Kčs ročně na nezaopatřené dítě od 15 do 26 let věku.

Zůstává dále to ustanovení, které říká, že se to týká nejvýše čtyř dětí.

Podobná úprava se týká manželky, kde jde v souladu se zákonem o životním minimu o zvýšení na 14 400 Kčs. Abych zbytečně nezdržoval, nebudu nyní v tomto slovním vyjádření uvádět přesné znění, předám ho zpravodajům písemně.

Dále navrhujeme, aby byl zařazen nový odstavec 3, který by zněl takto:

"Částky uvedené v odst. 1 písm. a), b) a c) a v odst. 2 jsou ročním vyjádřením měsíčních částek životního minima. Neprodleně se upraví vždy v návaznosti na změnu výše částek stanovených jako životní minimum.

Samozřejmě zde musí být odkaz na zákon č. 463/1991 Sb. o životním minimu, kde se v § 7 říká, že vláda ČSFR zvýší nařízením částky stanovené v § 3 odst. 2 a 3, jakmile index životních nákladů zaměstnaneckých domácností v nízkém příjmovém pásmu vzroste od předchozího stanovení těchto částek alespoň o 10 %.

Návrh, který předkládáme, samozřejmě znamená určité zvýšení výdajů, ale je to zvýšení výdajů, které je zaměřeno především na nejcennější hodnotu našeho společného státu, na mladé lidi, a to v souladu se zákonem, který jsme už přijali. Myslím, že soulad zákonů a potřeby budoucnosti tohoto státu je třeba ctít. Děkuji vám za pozornost.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Ďakujem kolegovi Fišerovi. Prosím pána poslanca Ryndu o vystúpenie. Pripraví sa pán poslanec Vrchovský.

Poslanec SL I. Rynda: Vážené kolegyně a kolegové, dovolte mi, abych se nejprve několika argumenty pokusil posílit stanovisko klubu Občanského hnutí, přednesené zde panem poslancem Vildem.

Pan ministr Klaus se ve své úvodní řeči zmiňoval o stanoviscích svých maďarských kolegů. Dovolte mi, abych také citoval něco z maďarské praxe. Pokud jsem dobře informován, berní účinnost maďarských daňových zákonů byla po jejich zavedení do praxe na úrovni pouhých 60 %. Současné zvýšení na úroveň 70 % pokládají maďarští finančníci za úspěch. V této situaci je třeba si položit otázku, zda vyrovnanost rozpočtů za každou cenu každý jednotlivý fiskální rok je skutečně tím konečným cílem ekonomiky nebo zda v ekonomické sféře existují jiné prostředky, tedy především posílení podnikatelských aktivit, nikoliv spotřebitelské sféry, ale podnikatelů, které by v horizontu 4 - 6 let, o kterých jsme už oba mluvili, vedlo k posílení ekonomiky jako celku.

Nyní dovolte, abych vám přednesl poslední z dnešní série pozměňovacích návrhů. Půjde o dva návrhy. Budou stručné a myslím, že nepotřebují dlouhé zdůvodňování. Oba jsou navíc obsaženy v usnesení výborů pro životní prostředí, takže doufám, že jejich členové je protentokrát podpoří.

Navrhuji doplnit § 4 a § 19 písm. e), a to tak, že za slova "na výrobu bioplynu" by byla dána slova "zařízení na výrobu biologicky degradovatelných látek" a za slovo "energie" vložit slova "příjmy ze sběru, zpracování (třídění a recyklace) a zneškodňování odpadů".

Sběr odpadů se sice již stal finančně výhodným oborem, ale pouze u některých materiálů, například u barevných kovů. Jak asi většinou víte, tam je vysoká výnosnost tohoto způsobu obživy způsobena především naprosto nedostatečnou kontrolou ze strany státní správy, jež má k dispozici veškeré potřebné legislativní nástroje.

Využívání jiných druhů odpadů se naopak stále snižuje.

Konečně biodegradovatelné, biologicky odbouratelné látky patří k velmi perspektivním prostředkům ochrany životního prostředí, protože životní prostředí znečišťují i při velmi neuvážlivém zacházení jen dočasně a rozkládají se samy na neškodné složky.

Soudím proto, že dočasné daňové osvobození v obou paragrafech - § 4 a 19 - je v těchto případech plně na místě.

Děkuji vám.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Ďakujem poslancovi Ryndovi. Teraz prosím pána poslanca Vrchovského, aby predniesol svoj príspevok. Do rozpravy sa pripraví pán poslanec Hlavička.

Poslanec SL L. Vrchovský: Vážený pane předsedo, pane předsedající, dámy a pánové, dovolte mi, abych v duchu pořekadla "do třetice všeho dobrého" se pokusil poukázat co nejstručněji na problém, na jehož řešení v zákoně o dani z příjmů jsem byl odkázán jak při koncipování zákona o zaměstnanosti, tak při projednávání novelizace zákona o zaměstnanosti, která nás teprve příští týden čeká.

Jde totiž o úpravu § 35 tisku 1489, a to takovou, aby se zákon o dani z příjmů týkal i osob s překročenou nejvyšší přípustnou expozicí. Jde o pracovníky z uranových a kamenouhelných dolů, kteří v důsledku přijatých a realizovaných legislativních opatření museli opustit svá pracoviště a jsou zařazeni na povrchová pracoviště, kde pro ně není pracovních příležitostí.

Navrhuji, abychom tuto skupinu - a byl jsem dotázán při projednávání ve výboru zástupcem navrhovatele panem náměstkem Klakem na kvantifikaci, takže jde o skupinu, která čítá v OKR asi 17 000 pracovníků, je to číslo docela malé, a z ostatních hlubinných dolů na území republiky a z uranových dolů jde o číslo kolem 5 000 pracovníků - abychom tedy tuto skupinu zařadili do § 35 v novém odstavci a), a to ve znění, aby poplatníkům uvedeným v § 2 a v § 17 se daň snížila o částku 4 000 Kčs za každého pracovníka s překročenou nejvyšší přípustnou expozicí.

Jsem si vědom, že podobné výhody žádalo mnoho skupin obyvatelstva - byli to studenti, vysokoškolští studenti, učňové. Tam všude byl problém, jak takové skupiny ohraničit a jak vůbec dovodit jisté znevýhodnění z hlediska ostatní populace.

U pracovníků s nejvyšší přípustnou expozicí jde o jasně sledovaný stav, který ač vykazován jako zdravotně nezávadný, přece jen tyto pracovníky diskvalifikuje, protože zaměstnavatelé, jakmile si přečtou, že jde o takového pracovníka, předpokládají jistou míru nemocnosti a nechtějí ho zaměstnávat.

Domnívám se, že toto opatření nám pomůže aspoň trochu řešit problematiku zaměstnanosti u těchto pracovníků jak v OKR, tak i v ostatních částech republiky, kde jsme předtím dobývali hlubinně a působili na organismus tak, že jsme vlastně ničili zdraví těchto lidí.

Děkuji vám za pochopení při podpoře mého návrhu. Předsedající místopředseda FS J. Stank: Ďakujem kolegovi Vrchovskému. Teraz prosím pána poslanca Hlavičku, aby predniesol svoj príspevok. Pripraví sa pán poslanec Michal Prokop.

Poslanec SN B. Hlavička: Vážené Federální shromáždění, dovolte, abych i já vstoupil do dějin tím, že podám pozměňovací návrh.

Vzhledem k tomu, že znám váš postoj, který máte k pozměňovacím návrhům, který nemusí být vždy kladný, dovolím si použít praxe, kterou používá každá chytrá manželka tím, že přesvědčí toho svého, že to, co chce provést, je vlastně jeho nápad. (Veselost.)

Proto mi dovolte, abych pomocí tělovýchovy a sportu - i když to, co navrhuji se netýká jen této oblasti - vás přesvědčil, jak důležitý tento návrh je.

Jistě není žádným tajemstvím, vidíme to všude kolem sebe a vidíme to i v parlamentě, že je tolik tělesně postižených, že se člověk bojí podívat do zrcadla. Tím chci dokumentovat, jak je hrozně potřeba, abychom se této oblasti věnovali.

Když vezmeme nás zde, tak my už tu dva roky sedíme - a jak mnozí lidé říkají, jenom sedíme - a protahujeme se jenom tehdy, když zvedáme ruku, abychom hlasovali. Myslím, že je třeba myslet i na to, že někteří z nás budeme sedět i některé další roky, a proto bych se hrozně přimlouval za to, abychom pomocí tělovýchovy a jiných zařízení udělali všechno proto, abychom se naučili normálně chodit a aby i pro nás platilo staré sokolské heslo: V zdravém těle zdravý duch.

A všechno to vlastně můžeme udělat velmi jednoduše tím, jestliže do § 19 zařadíme nový bod g), kde se říká - to je totiž paragraf, který osvobozuje od daní -, že "výtěžek provozovatelů loterií a jiných podobných her, povolovaných podle zvláštních předpisů, který je určen alespoň ve výši 90 % na veřejně prospěšné účely...". Ty zvláštní předpisy jsou zákony ČNR a SNR a říkají, jakým způsobem se tyhle finanční prostředky mají použít.

Vložením tohoto textu neuděláme nic jiného, než že způsobíme to, že stav bude takový, jaký je dosud, kdy totiž tyhle finanční prostředky plynou pomocí zákonů, o nichž jsem mluvil, přímo do těch organizací. Kdybychom udělali to, co je dáno v novele, tyto prostředky by se sice teoreticky mohly dostat znovu na táž místa, ale jen pomocí rozpočtu a tím způsobem by mohlo dojít k tomu, že by k tomu nedošlo.

Jen pro vaši informaci bych chtěl říci, že třeba přes podnik Sazka plyne do těchto organizací v poměru dvě třetiny ku jedné třetině ročně jedna miliarda a z toho je 10 % dáno na federaci. Pro vaši informaci uvádím dál, poněvadž jsem ve sportu dělal léta, že jedna miliarda znamená při dnešních cenách 10 miliónů hokejek anebo 30 miliónů trenýrek.

Věřím proto všem poslancům, že udělají všechno proto, aby naši kluci nemuseli běhat po hřištích jen tak.

Děkuji mnohokrát. (Potlesk.)

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Ďakujem pánu poslancovi Hlavičkovi. Teraz vystúpi v rozprave pán poslanec Michal Prokop, pripraví sa Miloš Zeman.

Poslanec SN M. Prokop: Vážený pane předsedající, vážený zbytku Federálního shromáždění, dovolte abych i já se vyjádřil velmi lehce o dani ze příjmů a abych vznesl jeden pozměňovací návrh, který se týká oblasti, která zatím v příspěvcích mých předřečníků nezazněla.

Jsem rád, že konečně přistupujeme k daňové reformě, která oblast daně z příjmů sjednocuje a zrovnoprávňuje tak všechny občany jednotnou daní z příjmů. Jsem také rád, že vlastně tímto krokem rušíme veškeré dosavadní příjmové daně, tedy daň ze mzdy, daň z příjmů obyvatelstva a daň z literární a umělecké činnosti.

Můj příspěvek se týká právě daně z literární a umělecké činnosti, kterou tímto krokem od příštího roku zrušíme.

Nevím, jestli vám je známo - předpokládám, že spíš nikoliv -, že u poplatníků daně z literární a umělecké činnosti platila povinnost, kromě vlastní daně z literární a umělecké činnosti, platit ještě dvouprocentní příspěvek uměleckým fondům. Tato povinnost platit dvouprocentní příspěvek, předpokládám, že úmyslem zákonodárce v souvislosti se zrovnoprávněním těchto plátců daně s ostatními občany, by měl být zrušen. Avšak povinnost platit tento dvouprocentní příspěvek není zakotvena v dani z literární a umělecké činnosti, kterou tímto zákonem rušíme, nýbrž je zakotvena v autorském zákonu č. 35/65 Sb., o dílech literárních, vědeckých a uměleckých ve znění zákona č. 89/90 Sb. Poněvadž se domnívám, že skutečně úmyslem zákonodárce je zrušit tuto povinnost pro plátce z literární a umělecké činnosti, domnívám se, že do přechodných a závěrečných ustanovení tohoto zákona by bylo zapotřebí zakotvit i novelu § 42 autorského zákona, která vlastně zakotvuje pro příjemce příjmů, které jsou daněny touto daní z literární a umělecké činnosti, tuto povinnost platit dvouprocentní příspěvek fondům. Domnívám se, že příspěvek fondům by měl být jakýmsi dobrovolným úvazkem pro plátce daně a že bychom je této povinnosti měli zbavit, protože, jak už jsem řekl, jde nám o zrovnoprávnění všech občanů, kteří platí daň z příjmu.

Proto bych si dovolil navrhnout tento doplňující návrh. Do závěrečných ustanovení doplnit toto znění.

Zákon č. 35/65 Sb., o dílech literárních, vědeckých a uměleckých, autorský zákon ve znění zákona č. 89/90 Sb. a zákon č. 468/91 Sb. se mění takto. Paragraf 42 zní: Odst. 1 - Osoba, která užívá díla, je povinna odvést za toto užití příspěvek, a to i v případě, jde-li o dílo volné, jehož užití podléhá povinnosti podle § 35 odst. 3.

Odst. 2 - Výši příspěvku podle odst. 1, způsob jeho placení a zásady hospodaření s těmito prostředky stanoví vláda. Může stanovit též výjimky z této povinnosti.

Toto znění § 42 autorského zákona je oproštěno od prvního odstavce, který zakotvoval povinnost plátců daně z literární a umělecké činnosti z každého svého honoráře vedle daně odvést ještě tento dvouprocentní příspěvek fondům.

Domnívám se, že přijmeme-li toto ustanovení, skutečně zrovnoprávníme i umělce a plátce daní z literární a umělecké činnosti a možnost platit do fondů nebo jakýchkoliv dalších institucí, které se z těchto fondů vyvinou, bude pouze dobrovolná a domnívám se, že tak by tomu mělo i být. Děkuji za pozornost.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Ďakujem kolegovi Prokopovi. Teraz k nám prehovorí poslanec Miloš Zeman. Pripraví sa pán poslanec Tahy.

Poslanec SN M. Zeman: Pane předsedající, vážené Federální shromáždění, když přehlížím tyto řady, připomínají mi špatně udržovaný chrup sedmdesátileté babičky. Chápu, že daňová problematika nenaplní tuto zasedací síň zdaleka do té míry, jako ji naplňovala sdělení o tom, že ten či onen byl fízlem v roce 1952, případně v roce 1963. Ovšem obávám se, že na rozdíl od těchto zjištění daňová problematika daleko více determinuje náš budoucí vývoj a vývoj státního rozpočtu, tedy i výdaje na zdravotnictví, školství a celou řadu dalších oblastí.

Dovolte mi proto, abych z těchto důvodů přednesl několik připomínek k návrhu zákona o dani z příjmu.

Především se domnívám, že tyto daňové zákony musíme posuzovat jako komplex. Je chybou vlády, že nám nepředložila druhou stranu bilance, to znamená nároky jednotlivých fondů, zejména fondů pojišťovacích. S tím už asi nemůžeme nic dělat.

Jestliže ale předpokládáme, že existují určité návrhy v oblasti návrhu daňového zákona o přidané hodnotě, pak řekneme-li A, musíme říci i B a musíme tedy mluvit o dani z příjmu.

Řekl jsem zde, že doporučuji za klub SDO i za sebe jednotnou sazbu ve výši 18 %. Pan ministr financí na to argumentoval, že by to znamenalo výrazné zatížení, zejména sociálně slabších skupin. Nechci panu ministrovi vyčítat, že se nedokáže odpoutat od standardní úrovně své argumentace, chtěl bych pouze připomenout, že součástí úprav návrhu zákona o dani z příjmu je právě to, aby tyto sociálně slabší skupiny, a pouze ony, byly kompenzovány za případné zvýšení cen základních životních potřeb daňovými úlevami, a to následujícím způsobem.

Za prvé zvýšením daně prostého minima z částky 20 400 korun na částku 24 000 korun, což do jisté míry váže na současnou velikost minimální mzdy. Uvědomuji si, že tuto částku nelze zvyšovat donekonečna, protože by při různých dalších odpočtech mohl základ dosáhnout záporné hodnoty, ale kromě toho, jak je uvedeno v jedné z variant předložených návrhů, doporučuji, aby nejnižší příjmová skupina, tedy do 60 000 korun, byla místo 15% zdaňována 10%. Domnívám se, že toto by byla adekvátní kompenzace, která by vytvořila podmínky pro realizaci zmíněné jednotné sazby v rámci zákona o dani z přidané hodnoty.

Nyní mi dovolte pouze dvě závěrečné poznámky, týkající se některých dalších návrhů, proti kterým vláda protestuje.

Jsem si vědom toho, že dostáváme v předvolební horečce na stůl celou řadu populistických návrhů. Od návrhu, aby se státní byty prodávaly za 15 000 korun až ke stejně nesmyslnému návrhu, aby se akcie v tržní hodnotě 15 000 korun prodávaly za 1 000 korun, čemuž se říká kupónová privatizace. Protože dnes nemluvíme o ceně státních bytů, ale o dividendách, dovolte mi, abych jednak podpořil návrh na patnáctiprocentní a nikoliv dvacetipětiprocentní zdanění dividend a jednak si osvojil návrh významného pravicového neoliberálního ekonoma Oldřicha Kýna, který se týká určitého typu prohibitivní daně.

Pokud jde o první návrh, dovolte mi jednoduchý výpočet. Jak všichni víte, při 8,5 miliónech držitelů investičních kupónů připadne na jednoho z nich přibližně 30 000 korun účetní hodnoty. Řada expertiz vcelku shodně udává, že akcie budou mít tržní hodnotu ve výši přibližně 50% hodnoty účetní, a to především proto, že 50 miliard bonitních akcií, tedy akcií perspektivních podniků, bylo vyňato z kupónové privatizace a určeno na oddlužení.

Kdybychom byli velkými optimisty a očekávali z těchto 15 tisíc desetiprocentní dividendu, což je velký optimismus již proto, protože podnikové zisky nejsou zdaleka určeny pouze pro dividendy, tak dostaneme částku 1500 korun ročně, tedy 125 korun měsíčně. Ministerstvo financí navrhuje tuto závratnou dividendu zdanit 25 %, což vede ke kapitalistickému zisku ve výši asi 90 korun měsíčně. Je to skutečně významný podnět pro rozvoj podnikatelství v této zemi.

Máme-li se vrátit k překonaným kynesianským teoriím a podporovat v této společnosti sklon k investicím a sklon k úsporám, tak se domnívám, že by bylo záhodno alespoň v přechodném období snížit daňové zatížení dividend. To za prvé.

Za druhé - pokud jde o daňové zatížení úspor, chtěl bych konstatovat, že inflace v posledních dvou letech byla přibližně 80 %. Zhodnocení úspor vyplývající z vyšších úroků, zejména pro termínované vklady, činilo za tyto dva roky maximálně 15 %. Rozdíl představuje znehodnocení úspor. Jestliže se podíváte na statistiku, zjistíte, že úspory se soustřeďují především u drobných střadatelů a především u věkově starších skupin obyvatelstva. Ministerstvo financí v zoufalém hledání rozpočtových příjmů doporučilo nejdříve zdanění 25 procenty, posléze 15 procenty, zatímco výbory pro plán a rozpočet navrhly 0 procent. Samozřejmě, že toto opatření nechápeme jako opatření pro věčné časy. Samozřejmě, že jsme ochotni připustit, že až se zotaví naše ekonomika a dosáhne parametrů ekonomiky švýcarské, jež nám zde pan ministr financí dával za příklad, je možné uvažovat o zdanění úsporných vkladů. Dosud tomu tak není a jako kompenzaci tohoto znehodnocení úspor, dodal bych kompenzaci minimální, se domnívám, že jako přechodné opatření bychom nulové zdanění z úroků z úsporných vkladů měli podporovat.

Vede k tomu ještě jeden důvod. Spořitelny jsou dnes banky jako jakékoliv jiné. Jestliže budou úroky z úsporných vkladů zatíženy daní, vytvoří to tlak na tyto spořitelní banky, aby zvyšovaly úrokové sazby, chtějí-li si udržet střadatele. Zvýší-li tyto sazby z úspor, pak logicky musí zvýšit i sazby na úvěry a tím vytvořit složitou situaci pro podnikatele, kterým se dnes oficiální ekonomickou politikou poskytuje silná verbální - a pouze verbální - podpora. Domnívám se, že to je další důvod, který by nás měl vést k zamyšlení o nulovém zdanění úroků z úsporných vkladů.

A konečně poznámka zcela poslední. Jak jsem již konstatoval, osvojuji si návrh Oldřicha Kýna, který se týká tak zvané Capital gain tax, je to daň prohibitivní a tento návrh, který vám přečtu jako jediný pozměňovací návrh, jenž předkládám, zní: nový § 36 a): "Příjmy z prodeje akcií získaných z kupónové privatizace se samostatně zdaňují 75 %."

Zdůvodnění: Jak jste si možná všimli, některé investiční privatizační fondy slibují kozinovsky do roka a do dne, že za 1 000 korun symbolického poplatku zaplatí 10 000 korun. Zbývá otázka, kde na to vezmou. Lze oprávněně předpokládat, že jediný kapitálový zdroj jsou půjčky ze zahraničí. Tyto půjčky musí být něčím kryty a nemohou být kryty ničím jiným, než právě akciemi. Při současném poněkud komickém kursu naší měny 1 000 korun symbolického poplatku násobeno deseti je stále ještě symbolickým poplatkem pro zahraničního investora. Při enormně rozptýleném vlastnictví stačí desetiprocentní kontrolní balík akcií k tomu, aby byl takto ovládnut standardní čs.podnik. Ukazuje se, že stačí pouhých 300 miliónů dolarů, k nákupu státního majetku vyplývajícího z první vlny kupónové privatizace. Pro srovnání - zisky italské mafie v roce 1991 činí pouhých 17 miliard dolarů.

Domnívám se, že chceme-li dosáhnout toho, aby zde vznikal čs.kapitál a čs. drobný a střední podnikatelský stav, měli bychom produkovat spíše nové Tomáše Bati a v žádném případě bychom neměli produkovat nové Viktory Kožené. Děkuji vám za pozornost. (Potlesk.)


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP