kterým se mění a doplňuje zákon
České národní rady č. 367/1990
Sb., o obcích (obecní zřízení),
ve znění zákona České národní
rady č. 439/1991 Sb., zákona České
národní rady č. 485/1991 Sb. a zákona
České národní rady č. 553/1991
Sb.
kterým se mění a doplňuje zákon
České národní rady č. 367/1990
Sb. o obcích /obecní zřízení/,
ve znění zákona České národní
rady č. 439/1991 Sb., zákona České
národní rady č. 485/1991 Sb. a zákona
České národní rady č. 553/1991
Sb.
Česká národní rada se usnesla na tomto
zákoně:
Zákon České národní rady č.
367/1990 Sb., o obcích /obecní zřízení/,
ve znění zákona České národní
rady č. 439/1991 Sb., zákona České
národní rady č. 485/1991 Sb. a zákona
České národní rady č. 553/1991
Sb., se mění a doplňuje takto:
1. V § 2 odstavec 2 zní:
"/2/ Městem je i obec, kterou na její návrh
určí příslušný orgán
zemské samosprávy. [Zákon ČNR č. /1992
Sb., o zemské samosprávě v České
republice]".
2. § 2 se doplňuje odstavcem 3, který zní:
"/3/ Městem přestává být
obec, jestliže tak na její návrh určí
příslušný orgán zemské
samosprávy. [Zákon ČNR č. /1992
Sb., o zemské samosprávě v České
republice]".
3. § 3 se vypouští.
4. V § 5 se slova "předsednictvem České
národní rady" nahrazují slovy "příslušným
orgánem zemské samosprávy".
5. V § 9 se slova "občanů, státních
orgánů a organizací" nahrazují
slovy "fyzických a právnických osob".
6. V § 10 odst.1 druhá věta zní: "Územní
celek vzniklý sloučením obcí tvoří
jednu obec.".
7. V § 10 se odstavec 2 vypouští. Dosavadní
odstavce 3,4 a 5 se označují jako odstavce 2, 3
a 4.
8. V § 10 odstavec 3 zní:
"/3/ Práva a závazky slučovaných
obcí přecházejí dnem sloučení
na obec, v níž se sloučily.".
9. § 11 zní:
/1/ Obec se může rozdělit na dvě nebo
více obcí. Rozdělení obce schvaluje
příslušný orgán zemské
samosprávy [Zákon ČNR č. /1992
Sb., o zemské samosprávě v České
republice] na návrh obce. Návrh obec podá
na základě výsledků místního
referenda konaného v té části obce,
která se chce oddělit. Nepodá-li obec návrh
do 30 dnů, učiní tak okresní úřad.
/2/ Návrh na rozdělení obce musí obsahovat
názvy vznikajících obcí, vymezení
jejich území, včetně příslušných
mapových podkladů, rozdělení majetku
včetně finančních prostředků,
ostatních práv a závazků, organizací
a zařízení obce.
/3/ Návrh na rozdělení obce příslušný
orgán zemské samosprávy [Zákon
ČNR č. /1992 Sb., o
zemské samosprávě v České republice]
zamítne jen tehdy, pokud by nově vzniklé
obce nemohly plnit úkoly podle tohoto zákona.
/4/ Rozhodnutí o rozdělení obce musí
obsahovat náležitosti stanovené v odstavci
2 pro návrh na rozdělení obce.
/5/ Do třech měsíců po ustavujícím
zasedání obecního zastupitelstva nově
vzniklé obce předá dosavadní obec
nově vzniklé obci majetek, který jí
náleží podle návrhu schváleného
zemskou samosprávou [Zákon ČNR č. /1992
Sb., o zemské samosprávě v České
republice]. O předání majetku se pořizuje
písemný zápis. Tento majetek, včetně
finančních pohledávek a závazků,do
doby jeho předání spravuje dosavadní
obec, která však nemůže rozhodovat o jeho
převodu ani nemůže uzavřít smlouvu
o zřízení zástavního práva
a nájemní smlouvu [§ 151a a násl.,
§ 663 a násl. občanského zákoníku
č.40/1964 Sb., ve znění pozdějších
předpisů.] k tomuto majetku.".
10.V § 12 se na konci připojuje věta "Návrh
na rozdělení obce musí být podán
příslušnému orgánu zemské
samosprávy [Zákon ČNR č. /1992
Sb., o zemské samosprávě v České
republice] nejpozději do 30. září
kalendářního roku."
11. § 14 zní:
/1/ Do samostatné působnosti obce patří:
a) schvalování programu rozvoje územního
obvodu obce a provádění kontroly jeho plnění,
b) hospodaření s majetkem obce,
c) poskytování a přijímání
darů,
d) sestavování rozpočtu obce, hospodaření
podle něj a vyúčtování hospodaření
obce za uplynulý kalendářní rok [Zákon
ČNR č. 576/1990 Sb., o pravidlech hospodaření
s rozpočtovými prostředky České
republiky a obcí v České republice /rozpočtová
pravidla republiky/, ve znění zákona ČNR
č. 579/1991 Sb.],
e) zřizování trvalých nebo dočasných
peněžních fondů [Zákon ČNR
č. 576/1990 Sb., o pravidlech hospodaření
s rozpočtovými prostředky České
republiky a obcí v České republice /rozpočtová
pravidla republiky/, ve znění zákona ČNR
č. 579/1991 Sb.],
f) zakládání a zřizování
právnických osob a zařízení,
popřípadě jejich rušení a rozhodování
o účastí obcí v obchodních
společnostech,
g) stanovení druhů místních poplatků
a jejích sazeb podle zvláštního zákona
[Zákon ČNR č. 565/1990 Sb., o místních
poplatcích, ve znění zákona ČNR
č. 184/1991 Sb.],
h) vydávání obecně závazných
vyhlášek ve věcech patřících
do samostatné působnosti,
i) rozhodování o vyhlášení místního
referenda a realizace jeho výsledků,
j) uzavírání dohod o změně
hranic obce [§ 16 odst.1 zák.č. 36/1990
Sb., o územním členění státu,
ve znění zák. ČNR č. 425/1990
Sb., o okresních úřadech, úpravě
jejich působnosti a o některých opatřeních
s tím souvisejících],
k) volba zřizování a ustanovování
orgánů obce,
l) rozhodování o členství obce v dobrovolném
svazku obcí (§ 20a), ve sdruženích obcí
s mezinárodním prvkem (§ 20c) a v nadacích
[§ 20 b a násl. občanského zákoníku
č. 40/1964 Sb., ve znění pozdějších
předpisů.],
m) zaměstnávání pracovníků
obce,
n) zabezpečování úkolů v oblasti
školství, sociální péče,
zdravotnictví a kultury s výjimkou výkonu
státní správy,
o) zabezpečování místních záležitostí
veřejného pořádku a zřizování
obecní /městské/ policie, s výjimkou
rozhodování o přestupcích,
p) správa, údržba a provozování
zařízení sloužících k
uspokojování potřeb občanů,
jsou-li vlastnictvím obce,
r) zabezpečování čistoty obce, odvozu
domovních odpadů a jejich nezávadné
likvidace, zásobování vodou, odvádění
a čištění odpadních vod,
s) ukládání sankcí podle tohoto zákona,
t) udělování čestného občanství
obce,
u) udělování cen obce.".
/2/ Obec v samostatné působnosti dále zajišťuje
ve svém územním obvodu hospodářský,
sociální a kulturní rozvoj, ochranu a tvorbu
zdravého životního prostředí
s výjimkou těch činností, které
jsou zvláštními zákony svěřeny
jiným orgánům jako výkon státní
správy.
12. Za § 15 se vkládá nový § 15a,
který zní:
Obce, v nichž sídlí okresní úřady
a orgány zemské samosprávy, jsou povinny
zabezpečit pro tyto orgány důstojné
místnosti odpovídající jejich významu.".
13. V § 16 odst. 4 druhá věta zní: "Ve
výjimečných případech, kdy
to vyžaduje naléhavý obecný zájem,
může obecně závazná vyhláška
nabýt platnosti a účinnosti již dnem
vyhlášení.".
14. V § 16 odst. 5 se na konci připojuje tato věta:
"Obecně závaznou vyhlášku, která
nabyla účinnosti, zašle obecní úřad
neprodleně příslušnému okresnímu
úřadu [Zákon ČNR č. 425/1990
Sb., o okresních úřadech, úpravě
jejich působnosti a o některých dalších
opatřeních s tím souvisejících,
ve znění zákona ČNR č. /1992
Sb.].".
15. § 17 se vypouští.
16. § 19 se vypouští.
17. V § 20 odst. 2 první věta zní: "Návrh
rozpočtu a vyúčtování hospodaření
za uplynulý kalendářní rok musí
být vhodným způsobem zveřejněny
nejméně 15 dnů před projednáním
v obecním zastupitelstvu, aby se k němu mohli občané
obce vyjádřit.".
18. V § 20 se za odstavec 2 připojuje nový
odstavec 3, který zní:
"/3/ Obec nechá přezkoušet odborníkem
hospodaření obce za uplynulý kalendářní
rok a výsledek přezkoušení předloží
obecnímu zastupitelstvu spolu s vyúčtováním
hospodaření za uplynulý kalendářní
rok.".
19. Za oddíl první se vkládá nový
oddíl druhý, který zní:
/1/ Obce mohou vytvářet dobrovolné svazky
obcí /dále jen "svazky"/. Postavení
dobrovolných svazků obcí, jejich vznik a
zánik upravuje zvláštní zákon
[§ 20f a násl. občanského zákoníku
č. 40/1964 Sb., ve znění pozdějších
předpisů].
/2/ Předmětem činnosti svazku nemůže
být výkon státní správy a pravomoce
obce uvedené v § 14 odst. 1 písm.d), g), i),
j), k),l) m), s), t), u).
/3/ Obce se nemohou sdružovat podle předpisů
o sdružování občanů [Zákon
č. 83/1990 Sb., o sdružování občanů.].
Odporuje-li opatření svazku nebo jeho orgánů
zákonu, zruší je orgán zemské
samosprávy [Zákon ČNR č. /1992
Sb., o zemské samosprávě v České
republice].
Obce a svazky mohou spolupracovat též s obcemi jiných
států a být členy mezinárodních
sdružení místních orgánů.
Obce a svazky mohou být členy právnických
osob a mezinárodním prvkem [Zákon č.
116/1985 Sb., o podmínkách činnosti organizací
s mezinárodním prvkem v Československé
socialistické republice.]."
20. Dosavadní oddíl druhý se označuje
jako oddíl třetí; dosavadní oddíl
třetí se vypouští.
21. V § 27 odstavec 2 zní:
"/2/ Funkci obecního zastupitelstva plní ve
městě městské zastupitelstvo, pokud
zvláštní zákon nestanoví jinak
[Zákon ČNR č. /1992
Sb.,o statutárních městech a městech
se zvláštním postavením Zákon
ČNR č. 418/1990 Sb., o hlavním městě
Praze, ve znění pozdějších předpisů.].".
22. V § 28 se vypouští písmena e) a f).
23. V § 32 odst. 2 se vypouští věta druhá.
24. V § 32 se vypouští odstavec 4.
25. V § 34 odst. 1 písm.c) zní:
"c/ požadovat od pracovníků obecního
úřadu informace ve věcech, které souvisejí
s výkonem jeho funkce.".
26. V § 34 se vypouští odstavec 2. Zároveň
se zrušuje číslování odstavců.
27. § 36 zní:
/1/ Obecnímu zastupitelstvu je vyhrazeno
a) schvalovat program rozvoje územního obvodu obce,
b) schvalovat rozpočet obce a vyúčtování
hospodaření za uplynulý kalendářní
rok,
c) uzavírat dohody o změně hranic obce Zákon
ČNR č. 576/1990 Sb., o pravidlech hospodaření
s rozpočtovými prostředky České
republiky a obcí v České republice /rozpočtová
pravidla republiky/, ve znění zákona ČNR
č. 579/1991 Sb.],
d) rozhodovat o založení, zřízení
nebo zániku právnických osob nebo zařízení,
e) schvalovat obecně závazné vyhlášky
ve věcech samostatné působnosti,
f) volit z řad svých členů starostu,
zástupce starosty a další členy obecní
rady /radní/ a odvolávat je z funkce, stanovit počet
členů obecní rady, jakož i počet
dlouhodobě uvolněných členů
zastupitelstva,
g) stanovit výši odměn podle § 32 odst.1
starostovi a jeho zástupci v obcích, kde se nevolí
obecní rada,
h) stanovit výši odměn podle § 32 odst.3
členům obecního zastupitelstva,
i) stanovit výši osobních a věcných
nákladů na činnost obecního úřadu;
jde-li o náklady na výkon státní správy,
je vázán stanoviskem okresního úřadu,
j) zřizovat obecní /městskou/ policii,
k) rozhodovat o členství obce ve svazku a o vystoupení
z tohoto svazku, o členství obce v nadacích,
o účasti obce v mezinárodních sdruženích
místních orgánů a o členství
obce v právnických osobách s mezinárodním
prvkem,
l) udělovat čestné občanství
obce a ceny obce,
m) schvalovat územně plánovací dokumentaci
sídelních útvarů a zón.
/2/ V obcích, kde se volí obecní rada, může
obecní zastupitelstvo podle místních podmínek
svěřit obecní radě část
své pravomoci schvalovat rozpočtová opatření.
/3/ Obecnímu zastupitelstvu nepřísluší
rozhodovat v oblasti přenesené působnosti
obce, s výjimkou věci uvedené v odstavci
1 písm.m).".
28. § 37 se vypouští.
29. V § 38 odst.1 druhá a třetí věta
zní: "Zasedání obecního zastupitelstva
svolává a zpravidla řídí starosta.
Starosta je povinen svolat zasedání obecního
zastupitelstva nejpozději do 14 dnů, požádá-li
o to alespoň jedna třetina členů zastupitelstva
nebo přednosta okresního úřadu anebo
příslušný orgán zemské
samosprávy [Zákon ČNR č. /1992
Sb., o zemské samosprávě v České
republice].".
30. V § 38 se za odstavec 1 vkládají nové
odstavce 2 a 3, které zní:
"/2/ Nesvolá-li starosta zasedání obecního
zastupitelstva podle odstavce 1, učiní tak zástupce
starosty, popřípadě jiný člen
obecního zastupitelstva.
/3/ Nesejde-li se obecní zastupitelstvo po dobu delší
než 6 měsíců, může je na
návrh přednosty okresního úřadu
rozpustit příslušný orgán zemské
samosprávy [Zákon ČNR č. /1992
Sb., o zemské samosprávě v České
republice].".
Dosavadní odstavce 2 a 3 se označují jako
odstavce 4 a 5.
31.V § 39 ve větě druhé se za slovo
"předsedá" vkládá slovo
"zpravidla".
32. § 41 zní:
Právo předkládat návrhy k projednání
na zasedání obecního zastupitelstva mají
jeho členové a obecní rada.".
33. V § 44 odstavce 1 a 2 zní:
"/1/ Obecní rada je výkonným orgánem
obce v oblasti samostatné působnosti. Při
výkonu samostatné působnosti odpovídá
obecní rada obecnímu zastupitelstvu. Obecní
radě nepřísluší rozhodovat v
oblasti přenesené působnosti, s výjimkou
vydávání obecně závazných
vyhlášek.
/2/ Funkci obecní rady plní ve městě
městská rada, pokud zvláštní
zákon nestanoví jinak [Zákon ČNR
č. /1992 Sb.,o statutárních
městech a městech se zvláštním
postavením Zákon ČNR č. 418/1990 Sb.,
o hlavním městě Praze, ve znění
pozdějších předpisů.]; v
obci, kde se nevolí obecní rada, plní její
funkci starosta.".
34. V § 44 odst. 4 třetí věta zní:
"Obecní rada se nevolí v obcích, kde
obecní zastupitelstvo má méně než
15 členů.
35. V § 44 se za odstavec 4 vkládá nový
odstavec 5, který zní:
"/5/Jestliže je starosta nebo zástupce starosty
odvolán z funkce nebo na tuto funkci rezignoval, přestává
být i členem obecní rady.". Dosavadní
odstavec 5 se označuje jako odstavec 6.
36. § 45 zní:
Obecní rada
a) zabezpečuje hospodaření obce podle schváleného
rozpočtu,
b) plní vůči právnickým osobám
a zařízením založeným nebo zřízeným
obecním zastupitelstvem úkoly zakladatele a zřizovatele
podle zvláštních předpisů,
c) projednává a řeší návrhy,
připomínky a podněty předložené
jí členy obecního zastupitelstva, komisemi
nebo občany obce,
d) zřizuje a zrušuje komise, odbory obecního
úřadu, jmenuje a odvolává z funkce
předsedy a členy komisí a na návrh
tajemníka obecního úřadu jmenuje a
odvolává vedoucí odborů obecního
úřadu,
e) zřizuje podle potřeby odborné pracovní
skupiny,
f) řídí činnost komisí a obecního
úřadu v oblasti samostatné působnosti
a ukládá jim úkoly,
g) stanoví celkový počet pracovníků
obecního úřadu,
h) jmenuje a odvolává tajemníka obecního
úřadu na návrh přednosty okresního
úřadu [§ 8 zákona ČNR č.
425/1990 Sb., o okresních úřadech, úpravě
jejich působnosti a o některých dalších
opatřeních s tím souvisejících,
ve znění zákona ČNR č. /1992
Sb.] a stanoví jeho plat podle zvláštních
předpisů,
i) přezkoumává na základě podnětů
opatření přijatá komisemi a odbory
obecního úřadu v otázkách samostatné
působnosti,
j) kontroluje činnost orgánů, které
zřídila,
k) prohlašuje náhradníka za člena obecního
zastupitelstva na uprázdněný mandát
[Zákon ČNR č. 368/1990 Sb., o volbách
do zastupitelstev v obcích],
l) vydává obecně závazné vyhlášky
v přenesené působnosti a v nutných
a neodkladných případech též
obecně závazné vyhlášky ve věcech
samostatné působnosti; obecně závazná
vyhláška v samostatné působnosti však
pozbude platnosti, nebude-li schválen na nejbližším
zasedání obecního zastupitelstva,
m) přijímá petice a zabezpečuje jejich
projednání a vyřízení,
n) stanoví plat starostovi a jeho zástupci podle
zvláštních předpisů,
o) rozhoduje o organizační struktuře obecního
úřadu a na návrh tajemníka obecního
úřadu o platech vedoucích odborů obecního
úřadu; není-li tato funkce zřízena,
stanoví platy všem pracovníkům obecního
úřadu podle zvláštních předpisů,
p) zabezpečuje řešení ostatních
otázek spadajících do samostatné působnosti
obce, pokud nejsou vyhrazeny obecnímu zastupitelstvu
37. V § 46 se slova "útvaru Veřejné
bezpečnosti" nahrazují slovy "útvaru
Policie České republiky [Zákon ČNR
č. 283/1991 Sb., o Policii České republiky.]"
a slovo "náčelníka" se nahrazuje
slovy "vrchního inspektora".
38. V § 47 v odstavci 1 se na konci připojuje věta:
"Hrozí-li nebezpečí z prodlení,
může tak učinit starosta: o svých opatřeních
bezodkladně informuje obecní radu.".
39. Za § 51 se vkládá nový § 51a,
který zní:
Obecní rada může svěřit příslušnému
odboru obecního úřadu zcela nebo zčásti
působnosti uvedené v § 47 odst. 3, § 48,
§ 49 a § 50
40. V § 52 v odst. 2 třetí věta zní:
"Obecní rada může stanovit, v kterých
případech může tohoto odznaku užívat
jiný člen obecního zastupitelstva, tajemník
obecního úřadu nebo další pracovník
obecního úřadu".
41. V § 52 odst. 3 druhá věta zní: "Pokud
není ustanoven tajemník obecního úřadu,
je starosta nadřízen všem pracovníkům
obecního úřadu a plní funkci statutárního
orgánu zaměstnavatele podle zvláštních
předpisů.".
42. § 53 se doplňuje odstavcem 3, který zní:
"/3/ Starosta zašle okresnímu úřadu
usnesení obecního zastupitelstva nebo obecní
rady, jestliže přednosta okresního úřadu
o to požádá.".
43. § 54 zní:
Starosta může po projednání s okresním
úřadem svěřit komisi výkon
přenesené působnosti v určitých
věcech.".
44. V nadpisu nad § 56 se vypouští slova "a
aktivy".
45. V § 56 odst.1 se v první větě vypouštějí
slova "a komisi kontrolní".
46. V § 56 odstavec 2 zní:
"/2/ Komise je též výkonným orgánem,
jestliže jí byla svěřena přenesená
působnost podle § 54.".
47. V § 56 odst.4 se v části věty za
středníkem vypouští slovo "též".
48. § 57 se vypouští.
49. § 58 zní:
/1/ Obecní úřad tvoří starosta,
zástupce /zástupci/ starosty,a dále tajemník
obecního úřadu, je-li tato funkce zřízena,
a další pracovníci. V čele obecního
úřadu je starosta.
/2/ Obecní rada může z pracovníků
obecního úřadu zřídit pro jednotlivé
úseky činnosti obecního úřadu
odbory, které jsou součástí obecního
úřadu.
/3/ Obecní úřad
a) v oblasti samostatné působnosti
1. plní úkoly, které mu uložila obecní
rada nebo obecní zastupitelstvo,
2. usměrňuje po odborné stránce rozpočtové
a příspěvkové organizace a zařízení,
které si obec zřídila, pokud zvláštní
zákon nestanoví jinak,
3. pomáhá komisím v jejich činnosti;
b) v oblasti přenesené působnosti obce vykonává
státní správu, s výjimkou věcí,
které patří do působnosti komise nebo
zvláštního orgánu.
/4/ Ve věcech přenesené působnosti
obce je.obecní úřad podřízen
okresnímu úřadu, pokud zvláštní
zákon nestanoví jinak [§ 7 písm.c)
zákona ČNR č. 564/1990 Sb., o státní
správě a samosprávě ve školství.].
/5/ Funkci obecního úřadu plní ve
městech městský úřad, pokud
zvláštní zákon nestanoví jinak
[Zákon ČNR č. /1992
Sb.,o statutárních městech a městech
se zvláštním postavením Zákon
ČNR č. 418/1990 Sb., o hlavním městě
Praze, ve znění pozdějších předpisů.].".
50. § 59 zní:
/1/ V obcích, v nichž obecní rada zřídila
alespoň dva odbory obecního úřadu
podle § 58 odst. 2, a v obcích, v nichž je pověřený
obecní úřad, působí tajemník
obecního úřadu.
/2/ Tajemník je pracovníkem obecního úřadu.
Ze své činnosti v oblasti samostatné působnosti
je odpovědný obecní radě a starostovi;
v oblasti přenesené působnosti je odpovědný
starostovi.
/3/ Tajemník obecního úřadu
a) je nadřízený všem pracovníkům
obecního úřadu,
b) plní funkci statutárního orgánu
zaměstnavatele podle zvláštních předpisů,
c) zabezpečuje plnění usnesení obecního
zastupitelstva a obecní rady,
d) řídí a kontroluje činnost pracovníků
obecního úřadu,
e) stanoví platy pracovníkům obecního
úřadu podle zvláštních předpisů.
/4/ Tajemník obecního úřadu se zúčastňuje
zasedání obecního zastupitelstva a schůzí
obecní rady s hlasem poradním.".
51. V § 60 písm. c) se na konci připojují
slova "po projednání s příslušným
ústředním orgánem státní
správy".
52. V § 60 se dosavadní text označuje jako
odstavec 1. Připojuje se nový odstavec 2, který
zní:
"/2/ Pověřený obecní úřad
vykonává státní správu i v
územních obvodech jiných pověřených
obecních úřadů, stanoví-li
tak okresní úřad [Zákon ČNR
č. 425/1990 Sb., o okresních úřadech,
úpravě jejich působnosti a o některých
dalších opatřeních s tím souvisejících,
ve znění zákona ČNR č. /1992
Sb.] po projednání s příslušným
orgánem státní správy.
53. § 61 zní:
Ministerstvo vnitra stanoví v dohodě s příslušnými
ústředními orgány státní
správy obecně závazným právním
předpisem předpoklady pro výkon funkcí
v obecních úřadech v oblasti přenesené
působnosti které vyžadují zvláštní
odbornou způsobilost.".
54. V § 62 odst.1 druhá věta zní: "Nezjedná-li
nápravu orgán, který je vydal, předloží
okresní úřad do 30 dnů od pozastavení
věc příslušnému orgánu
zemské samosprávy [Zákon ČNR č. /1992
Sb., o zemské samosprávě v České
republice].".
55. V § 62 odst.2 druhá věta zní: "Nezjedná-li
nápravu obecní rada ani obecní zastupitelstvo,
předloží okresní úřad
do 30 dnů od pozastavení věc příslušnému
orgánu zemské samosprávy [Zákon
ČNR č. /1992 Sb., o
zemské samosprávě v České republice].".
56. § 62 odst. 3 zní:
"/3/ Nesprávné opatření obecního
zastupitelstva a orgánů obecní rady v otázkách
přenesené působnosti zruší okresní
úřad, nezjedná-li nápravu orgán,
který je vydal.".
57. V § 66 se vypouštějí slova "na
úseku přenesené působnosti".
5 8. § 71 zní:
Ustanovení tohoto zákona se vztahují na hlavní
město České republiky Prahu, na statutární
města a na města se zvláštním
postavením [§ zákona ČNR č. /1992
Sb., o statutárních městech a městech
se zvláštním postavením], pokud
zvláštní zákony [Zákon ČNR
č. /1992 Sb.,o statutárních
městech a městech se zvláštním
postavením Zákon ČNR č. 418/1990 Sb.,
o hlavním městě Praze, ve znění
pozdějších předpisů.] nestanoví
jinak.".
59. V příloze v položce 13 v rubrice 5 předmět
působnosti zní: "rozhodování
o udělení předchozího souhlasu podle
§ 13a zákona o ochraně zemědělského
půdního fondu, stanovení zásadních
podmínek k zajištění ochrany zemědělského
půdního fondu a schvalování plánu
rekultivace, popř. stanovení zvláštního
režimu jeho provádění, jestliže
jde o jinou zemědělskou půdu než o půdu
podle § 7a odst.1 zákona o ochraně zemědělského
půdního fondu a její výměra
nepřesahuje jeden hektar.
Městem je též obec, kterou do počátku
účinnosti tohoto zákona určilo předsednictvo
České národní rady.
Zrušuje se:
Výnos ministerstva vnitra a životního prostředí
České socialistické republiky o zvláštní
odborné způsobilosti pracovníků národních
výborů pro výkon některých
činností, č.j.LK-7696/89-529 ze dne 31.5.1989,
uveřejněný ve Věstníku vlády
ČR pro národní výbory v částce
3/1989 a oznámený ve Sbírce zákonů
v částce 17/1989.
Předsednictvo České národní
rady se zmocňuje, aby ve Sbírce zákonů
vyhlásilo úplné znění zákona
č. 367/1990 Sb., o obcích /obecní zřízení/,
jak vyplývá z pozdějších zákonů.