Vážená paní předsedkyně,
vážená vládo, dámy a pánové.
Dovoluji si tímto podat na vládu ČR interpelaci
ve vděci přidělení potřebných
finančních prostředků na urychlené
zahájení výstavby nemocnice v Havlíčkově
Brodě. Má interpelace není z těch,
které požadují řešení úzce
regionálních zájmů, a už vůbec
ne z těch, které žádají urychlené
přidělení finančních prostředků
tam, kde existuje nebo lze nalézt řešení
jiné. Domnívám se, že toto vyplyne z
následujícího.
Nemocnice Havlíčkův Brod zabezpečuje
zdravotnické služby v chirurgických i jiných
oborech asi pro 110 tisíc obyvatel se současnou
lůžkovou kapacitou 902 lůžek. Její
význam přesahuje hranice okresu Havlíčkův
Brod a je spádovou oblastí pro tyto služby
i pro další části jiných okresů,
například pro značnou část
okresu Chrudim. V této souvislosti poněkud odbočím,
okres Chrudim má samozřejmě i svou nemocnici,
umístěnou v okresním městě.
Avšak i tato se nachází ve velmi neutěšeném
stavu. Toto uvádím pro zdůraznění
významu Havlíčkobrodské nemocnice
a nastínění toho, k čemu by mohlo
dojít v případě, kdyby nebyla situace
v Havlíčkobrodské nemocnice uspokojivě
a urychleně řešena.
Jen krátce se zmíním o tom, že budova
chirurgického pavilonu nemocnice postavená v roce
1896, je v havarijním technickém stavu, že
její rekonstrukce by byla technicky i nákladově
velmi náročná, nehledě na fakt, že
příšlušná lékařská
pracoviště by po dobu rekonstsrukce nebylo kam přemístit.
Rekonstrukci a případnou přístavbu
tohoto pavilónu není možno provést ani
z důvodu územních podmínek. V podobné
situaci se totiž nacházejí i další
objekty nemocnice. Opět pro ilustraci - řada pavilónů
nemocnice nesplňuje podmínky pro zdravotnický
provoz. Nejvážnější stav je v gynekologicko-porodnickém
pavilonu, jak je konstatováno i v kontrolní zprávě
Krajské hygienické stanice Hradec Králové
ze dne 17. 10. 1991, která požaduje urychlené
řešení současného stavu. Ani
řada dalších vyšetřovacích
a léčebných složek nemocnice, které
jsou umístěny ve stísněných
a nevyhovujících prostorách, neodpovídá
základním požadavkům na provoz zdravotnických
zařízení.
Těžiště problémů nemocnice
v Havlíčkově Brodě, i když i
to, co jsem uveddl výše, je jistě závažné
a alarmující, však spočívá
poněkud jinde. Nemocnice totiž využívá
7 pavilonů, které jsou majetkem Psychiatrické
léčebny Havlíčkův Brod. Mimo
jiné jsou v nich umístěny tak důležité
obory, jako například chirurgické obory,
ORL, oční, urologie, gynekologicko-porodnické
oddělení. V důsledku restitučního
zákona musí psychiatrická léčebna
uvolnit do roku 1995 klášter v Želivě
pro potřeby původního uživatele, to
je Řád premonstrátů. Pro psychiatrickou
léčebnu toto představuje ztrátu 281
lůžka. Opět pro větší přiblížení
doplňuji, že v klášteře Želiv
je umístěna i protialkoholní léčebna
a léčebna pro drogově závislé.
Již v současné době se psychiatrická
léčebna dostává do velkých
problémů z důvodu vysokého ročního
nájemnéhoo, které činí asi
1 mil. 200 tis. Kčs. Je tedy logické, že psychiatrická
léčebna po nemocnici požaduje uvolnění
minimálně pět pavilonů pro své
potřeby, a to již od roku 1995.
Jak jsem se snažil nastínit, hlavní problém
nemocnice v Havlíčkově Brodě vyplývá
- a to zdůrazňuji - z restitucí. Naskýtá
se řešení problémů - přístavba
stávající nemocniční budovy,
a to tak, aby byla dokončena nejpozději v roce 1995.
Aby byl tento termín dodržen, je třeba již
v tomto roce pro přístavbu získat 45 mil.
Kčs. Pro přesnost uvádím, že
potřebné peníze pro vypracování
prováděcího projektu stavby, byly uvolněny
již v roce 1991 a vypracování projektu je v
pokročilé fázi.
Vážená vládo, obracím se proto
na vás se žádostí o vysvětlení,
jakým způsobem bude vláda tento problém
vzniklý - znovu zdůrazňuji, rozsáhlou
restitucí - řešit.
30. I 08 Interpelace poslankyně Evy Kalousové na
ministra kontroly České republiky Igora Němce
ve věci žádosti o urychlené prověření
ochrany a evidence sbírkových předmětů
v regionálním muzeu v Mikulově
Vážený pane předsedající,
vážená vládo, vážený
nepřítomný pane ministře, dámy
a pánové, ráda bych se se svou interpelací
obrátila na pana ministra kontroly Igora Němce.
Moje vystoupení by mělo být krátké,
o to však důraznější. Obracím
se na ministerstvo kontroly z důvodů, které
se následně pokusím ozřejmit. Prosila
bych, aby pan ministr při čtení následného
textu se snažil vnímat i to, co nevyslovím
nahlas. Ač jsem východočeská poslankyně,
budu tentokrát hovořit o Moravě. O oblasti,
o které já sama pro sebe říkám
okres Vídeň - sever. Skutečnosti jsou takové:
referát kultury Okresního úřadu v
Břeclavi vypsal konkurs na uvolněné místo
ředitele regionálního muzea v Mikulově
v témže okresu. Kromě tohoto faktu jsou veřejnosti
známy též úvahy o změně
zřizovatele muzea. To znamená, že by měl
být v blízké době uskutečněn
převod Okresního úřadu Břeclav
na Městský úřad v Mikulově.
V souvislosti s rozrůstajícím se soukromým
podnikáním vzniká i v tomto městě
několik stravovacích a ubytovacích zařízení
pro zvyšující se počet našich a
zvláště pak zahraničních turistů.
Proto není zcela zanedbatelná, byť dnes ještě
nepodložená informace o tom, že některé
drobné muzejmí předměty nedostávají
depozitní čísla a mizí v soukromých
sbírkách. Město Mikulov je městem
pohraničním s úzkým stykem se sousedním
Rakouskem. Také z tohoto důvodu je potřeba
zajistit našemu kulturnímu bohatství patřičnou
ochranu.
Důvodem mého podnětu směrovaného
na české ministerstvo kontroly je v neposlední
řadě také to, aby ředitel, který
bude na základě konkursního řízení
vybrán, převzal nejen zodpovědnost za správný
chod vlastní muzejní činnosti, ale také
za sbírky v jejich kompletnosti. Zvláště
pak, když bývalý ředitel muzea byl odvolán
pro konkrétní nesrovnatelnosti ve finančním
hospodaření uvedené instituce.
Obracím se proto na vás, pane ministře, se
žádostí o urychlené prověření
ochrany a evidence sbírkových předmětů
v tomto regionálním muzeu.
30. I 09 Interpelace poslanců Tadeusze Wantuly, Karla Holomka
a Waltera Piverky na ministra školství, mládeže
a tělovýchovy České republiky Petra
Vopěnku ve věci národnostního školství
Vážený pane předsedající,
vážená vládo, vážené
kolegyně, kolegové, dovolte, abych přednesl
interpelaci tří poslanců, a to poslance Wantuly,
poslance Holomka a Piverky, na ministra školství,
mládeže a tělovýchovy pana Petra Vopěnku.
Náš stát prochází komplikovaným
obdobím přerodu v demokracii. Týká
se to i pohledu na národnosti, včetně národnostního
školství. Právě nyní, kdy přecházíme
na občansky princip v našem státě, projevují
se snahy národnostní problematiku odsunout na vedlejší
kolej.
Při MŠMT ČR pracoval odbor, který se
zabýval národnostním školstvím.
Pracovala i národnostní komise, která průběžně
tyto otázky sledovala a řešila. Péčí
tohoto odboru ve spolupráci s touto komisí se dařilo
postupně řešit problematiku národnostního
školství a vycházet tak vstříc
naléhavým potřebám národností.
Žádáme vás, pane ministře, o
odpověď, jak za těchto okolností si
představujete řešení národnostního
školství.
30. I 10 Interpelace poslanců Tadeusze Wantuly, Karla Holomka
a Waltera Piverky na předsedu vlády České
republiky ve věci zástupců národnostních
menšin při řešení jejich potřeb
Vážený pane předsedající,
vážená vládo, vážené
kolegyně, kolegové, dovolte, abych přednesl
interpelaci tří poslanců, a to poslance Wantuly,
poslance Holomka a Piverky na předsedu vlády České
republiky Petra Pitharta.
Poslední dobou se řeší na úrovni
české vlády národnostní problematika
bez účasti a konzultací s představiteli
národnostních menšin. Rada pro národnosti,
která vznikla v létě roku 1991, nefunguje
a byla svolána jejím předsedou, premiérem
vlády ČR Petrem Pithartem pouze na ustavující
schůzi.
V minulosti bylo již několik takových iniciativ,
které se však ukázaly pouze jako zastírací,
a problematika národností se řešila
dále bez účasti zástupců národnostních
menšin.
Proto žádáme buď obnovu činnosti
této národnostní rady nebo vytvoření
takového orgánu při české vládě,
který by umožnil nejenom deklarativní, ale
i konkrétní účast ve spolupráci
zástupců národnostních menšin
při řešení jejich potřeb.
30. I 11 Interpelace poslance Jaroslava Sourala na vládu
České republiky ve věci usnesení vlády
České republiky č. 245
Vážený pane předsedající,
dámy a pánové, zhruba před dvěma
měsíci jsem vznesl dotaz na vládu, jaké
konkrétní kroky učinila při naplňování
vlastního usnesení č. 245. Vláda dosud
neodpověděla, a proto ve stejné záležitosti
interpeluji. Podotýkám, že toto usnesení
má značný význam pro ostravsko-karvinskou
aglomeraci, zejména z hlediska restrukturalizace, řešení
zaměstnanosti a dalších problémů.
Současně se domnívám, že problém
je aktuálnější o to více, že
právě nedávno proběhly na Ostravsku
celkem bouřlivé demonstrace hornických důchodců
a zdravotně postižených horníků.
Domnívám se proto, že by bylo vhodné,
abychom znali, jakým způsobem vláda své
závazky vyplývající z tohoto usnesení
plní. Děkuji za pozornost a doufám, že
oceňujete moji stručnost.
30. I 12 Interpelace poslance Jiřího Payna na ministra
pro správu národního majetku a jeho privatizaci
České republiky Tomáše Ježka ve
věci investičních fondů
Vážený pane předsedající,
vážená vládo, vážení
kolegové a kolegyně, minulý týden
jsme projednávali otázky kupónové
privatizace. V rámci této schůze jsem přednesl
několik poznámek, které se týkaly
investičních fondů. Vzhledem k tomu, že
se mi zdá, že situace dosud není vyřešena,
musím zopakovat některé připomínky
formou interpelace. Proto se obracím s interpelací
na pana ministra Tomáše Ježka ve věci
investičních fondů.
Některé investiční fondy v rámci
náboru svých potencionálních akcionářů
slibují, že po jisté lhůtě odkoupí
akcie např. za desetinásobek pořizovací
hodnoty kupónové knížky a známky.
Tento slib podle reklamních textů činí
akciová společnost investičního fondu.
Citoval jsem tady např. Harvardský investiční
fond, První investiční, Investiční
fond České privatizační společnosti,
Bonton a dala by se jich najít ještě řada.
Pokud investiční fondy slibují budoucím
akcionářům, že od nich jejich akcie
odkoupí, pak se domnívám, že tento slib
nemohou garantovat, neboť o snížení či
zvýšení základního jmění
bude rozhodovat valná hromada akciové společnosti
a nikoliv předsednictvo nebo vedení dosud vlastně
nezaloženého investičního fondu. Valná
hromada bude dokonce rozhodovat s dvoutřetinovou většinou
podle Obchodního zákoníku. Mám tedy
důvodné podezření,že by se podle
§ 445 obchodního zákoníku mohlo jednat
o nekalou soutěž, tj. speciálně šíření
údajů o vlastním podniku a jeho výkonech,
které je způsobilé vyvolat klamnou představu,
a sjednat tím vlastnímu podniku v hospodářské
soutěži prospěch na úkor jiných
soutěžitelů.
Vzhledem k tomu, že tato věc, pokud bude projednávána
v rámci nějakého řízení,
je záležitostí dlouhodobou a vzhledem k tomu,
že ukončení předkola privatizace je
vládou slibováno na poměrně brzký
termín, domnívám se, že by pan ministr
Ježek mohl uvážit, zda by fondy, které
se takovéto klamavé reklamy dopouštějí,
neměly dostat oprávnění resp. licenci
investičního fondu.
30. I 13 Naléhavá interpelace poslanců Stanislava
Klimeše, Jaroslava Cabala a Jaromíra Stibice na předsedu
vlády České republiky Petra Pitharta ve věci
správy a užívání národního
majetku, který tvoří vodohospodářské
stavby sloužící zemědělské
a lesní výrobě
Vážený pane místopředsedo, vážená
vládo, dámy a pánové, chci vás
seznámit s interpelací, kterou podávám
spolu s kolegy Jaroslavem Cabalem a Jaromírem Stibicem
předsedovi české vlády panu Petru
Pithartovi ve věci správy a užívání
národního majetku, který tvoří
vodohospodářské stavby sloužící
zemědělské a lesní výrobě.
Jde v podstatě o meliorační zařízení
a závlahové stavby. Protože požadujeme
odpověď na příští 31. schůzi
ČNR, to je do 20. února, jde o naléhavou
interpelaci, o čemž je třeba hlasovat. Dovolte
mi tedy, abych vás s obsahem interpelace seznámil.
Vážený pane předsedo, v České
republice činí hodnota vodohospodářských
meliorací, včetně závlahových
a odvodňovacích staveb a jejich soustav nemalou
částku, jde cca o 12 ml Kčs. V průběhu
roku 1991 byly přijaty zákony, jejichž uplatnění
vyvolává změny v dosavadním způsobu
správy, provozování, užívání
a financování tohoto majetku. Jde zejména
o zákon č. 229/1991 Sb., o úpravě
vlastnických vztahů k půdě, zákon
č. 569/1990 Sb., o Pozemkovém fondu ČR, zákon
č. 388/1991 Sb. o Státním fondu životního
prostředí ČR a zákon č. 23/1992
Sb. o státní správě ve vodním
hospodářství. V současné době
není vyřešeno mnoho problémů
souvisejících s realizací těchto zákonů.
Dle našeho názoru je třeba, aby příslušná
ministerstva velmi rychle dala odpověď na následující
otázku:
Kdo bude tento majetek skutečně spravovat? Bude-li
se tento majetek privatizovat a jak, např. závlahové
stavby? Z jakých prostředků se budou hradit
náklady na opravy a údržbu tohoto majetku?
Jak se bude financovat provoz závlah. Zvlášť
chceme upozornit na nevyjasněnou situaci ve financování
v provozu závlah. Do těchto staveb vložily
jak stát, tak zemědělské podniky značné
prostředky. V řadě oblastí ČR
jsou závlahy nejen doplňkovým, ale přímo
podmiňujícím faktorem rostlinné výroby.
Dosud nelze smluvně řešit vztahy mezi správcem,
provozovateli a konečnými uživateli, tj. zemědělci,
kterým tato situace značně komplikuje jejich
hospodářská rozhodnutí. Není
asi třeba připomínat, že hospodářský
rok pro zemědělce nezačí jarními
pracemi. Myslím si, že by bylo ke škodě
nejen zemědělců, kdyby nebyla tato zařízení
účelně a hospodárně využita.
Považujte, pane předsedo, naši interpelaci za
naléhavou s tím, že žádáme
odpověd na 31. schůzi ČNR, to je do 20. února
1992.
(Česká národní rada prohlásila
tuto interpelaci za naléhavou a stanovila lhůtu
k odpovědi do 22. února 1992)
30. I 14 Interpelace poslance Josefa Kašuby na vládu
České republiky ve věci střešního
zákona o ochraně kulturního dědictví
minulosti.
Vážený pane místopředsedo, vážení
členové vlády, dámy a pánové,
na 24. schůzi ČNR jsem vznesl dotaz na vládu
ČR ohledně přípravy zákona
o ochraně kulturního dědictví minulosti.
Ministr kultury ČR pan Milan Uhde mi 18. prosince sdělil
dopisem, že takovýto střešní zákon
se připravovat nebude, neboť by byl velice obecný
a ve své podstatě bezobsažný, ryze deklarativní,
tudíž vcelku zbytečný.
S argumentací, bohužel, nemohu souhlasit a ani vysvětlení,
že ministerstvo kultury ČR přistoupilo k rozpracování
jednotlivých speciálních zákonů,
nemohu přijmout jako uspokojivé. Vedou mě
k tomu i skutečnosti z poslední doby.
Jak jsme se dozvěděli ze sdělovacích
prostředků, požádal např. pan
Schwarzenberg mj. o vydání hradu Zvíkova,
panovnického sídla Přemysla Otakara II.,
který je národní kulturní památkou.
Restituční zákony sice národní
kulturní památky z restitucí vysloveně
nevyjímají, avšak uvádí se v
nich, že "věc, která je prohlášena
za národní kulturní památku, se nevydá
až do doby, kdy ČNR a SNR přijmou nový
zákon o správě a ochraně kulturních
památek". Z národních kulturních
památek zařazených do seznamu v souladu s
památkovým zákonem č. 20/2987 Sb.
a příslušným nařízením
vlády ČR už bylo či v krátké
době může být kromě zmíněného
hradu Zvíkova požádáno mj. o vydání
Sázavského kláštera, rodného
domu Antonína Dvořáka v Nelahozevsi atd.
S přesvědčením, že historicky
nejcennější objekty, symboly české
státnosti, by měly i nadále zůstat
v péči státu, z obavy z existujících
právních mezer v této oblasti se obracím
na vládu ČR, aby znovu a všestranně
zvážila otázku střešního
zákona o ochraně kulturního dědictví
minulosti. Žádám, aby na tuto interpelacci
odpověděl předseda vlády dr. Pithart.
30. D 01 Dotaz poslance Aloise Válka na ministra České
vlády Miloslava Šabatu ve věci urgence odpovědi
na dotaz z 21. 11. 1991
Vážená paní předsedkyně,
vážení páni ministři, dámy
a pánové, chtěl bych se obrátit na
opět zde nepřítomného pana ministra
Šabatu s dotazem, kdy bude schopen odpovědět
na můj dotaz z 21. listopadu, to znamená už
před 60 dny, který se týkal jeho vztahů
se Slovenskem jako ministra, popřípadě soukromé
osoby. Prosím jej proto o urychlenou odpověď.
30. D 02 Dotaz poslance Hermana Chromého na vládu
České republiky ve věci snížení
dotace čs. automobilové dopravě na rok 1992
O tomto problému jsem se už zmínil při
projednávání státního rozpočtu
ČR, kdy jsem v rozpravě poukázal na některá
úskalí, která vyplynula ze základního
snížení dotace čs. automobilové
dopravě na rok 1992. V této souvislosti mi samozřejmě
nešlo a nejde o lacinou sociální demagogii
a tím méně ani v podstatě o těch
340 miliónů, o které vláda ČR
tuto dotaci posílila ve vztahu k žákovskému
jízdnému, ale o zásadní postoj vlády
ČR k systému hromadné dopravy. Pochopitelně,
že jsem se během doby od poslední schůze
snažil získat informace z obou stran, jak na ministerstvu
pro hospodářskou politiku a rozvoj, tak přímo
u provozovatelů veřejné automobilové
dopravy. Problém nespočívá v tom,
zda systém privatizovat nebo jej podržet pod dosavadní
často více než neefektivní kuratelou
státu, ale jak za dnešní neutěšené
finanční a materiálové situace skloubit,
lépe řečeno přetvořit dosavadní
systém tak, aby nedošlo k rozpadu sítě,
přitom se ceny zekonomizovaly, a aby nedošlo k takovému
neúnosnému zatížení, které
by neunesli jak soukromí provozovatelé, tak občané.
Z podkladů, které jsem získal a opírám
se přitom i o určité zahraniční
zkušenosti, vyplývá stále platná
teze, že doprava je služba veřejnosti, tedy sociální
zboží a k jako takovému se k němu musí
přistupovat a uvažovat. To ovšem - znovu podotýkám
- vůbec neznamená, že jde o konzervaci dosavadní
dotační politiky, protože i ona ve srovnání
s vyspělými dopravními systémy nesplňovala
ani tu službu veřejnosti, zejména v její
úrovni a kvalitě přepravy. Do konce ledna,
jak jsem byl informován, měla proběhnout
jednání na federální úrovni
z nichž by měla vzejít koncepce dopravní
politiky, která by na vzniklé problémy dokázala
nalézt uspokojivé řešení. Dosavadní
zásady koncepce dopravní politiky, předložené
federální vládou a schválené
Federálním shromážděním
v září loňského roku, tyto
problémy nepostihují. Přestože - jak
je mi kuse známo - existuje 12 variant řešení,
je třeba - a v tomto směru se obracím i na
vládu aby v souvislosti s důležitou funkcí
dopravy v naší společnosti urychlila celou
svou vahou vydání nových tarifů. Jejich
vydání spadá do kompetence federálního
ministerstva dopravy, je to podmíněno souhlasem
federálního ministerstva financí, ale praktické
důsledky z každého prodlení dolehnou
na tuto vládu a na tento zákonodárný
sbor. Dále aby vláda ČR požadovala na
vládě ČSFR pokud možno termínované
předložení návrhu zákona o podnikání
v silniční dopravě. Tento zákon na
základě koncepce koncesionářského
systému, běžně uplatňovaného
v celé Evropě, upravuje podmínky provozování
i těch linek, které nejsou výdělečné,
a to právě ve vtahu k soukromým autodopravcům.
Tak lze možná koncepčně a s možným
předstihem dosavadní síť linek udržet
životaschopnou.
Dále je nutné při respektování
pouhého občanského jízdného
zajistit, aby komerční slevy, které se připravují,
a které by měli hradit a poskytovat zaměstnavatelé,
byly příslušnými právními
předpisy zahrnuty do nákladů nebo řešeny
slevou na daních. Představa, že zaměstnavatelé,
až již soukromí nebo státní, o
tyto slevy pokrátí vlastní zisk, je nereálná.
Nepřehlédnutelné nejsou stejné, ne-li
v podstatě daleko větší problémy
v železniční dopravě, kde, jak mi bylo
řečeno, je ztráta za letošní
rok přibližně asi 8 mld. Kčs. Ta sice
také spadá do působnosti federálních
orgánů, ale s důsledky, vyplývajícími
z výše naznačaeného se opět bude
potýkat a vypořádávat republika. Proto
je nutné, aby federální ministerstvo dopravy
předložilo místo zjednodušeného
přístupu, který navrhuje zrušit tratě,
zpracování alternativ, vymezujících,
za jakých podmínek jsou tyto tratě provozovatelné.
Znamená to možná opustit metodiku vykazování
nákladů globálně za tu či onu
oblast dráhy, ale klíčovat náklady
podle jednotlivých tratí.
30. D 03 Dotaz poslance Heřmana Chromého na vládu
České republiky ve věci finálních
dodavatelů, kteří se účastní
výstavby jaderné elektrárny v Mochovicích
Druhý dotaz, který směřuje na vládu
ČR, se týká podniků, resp. finálních
dodavatelů, kteří se účastní
výstavby jaderné elektrárny v Mochovicích.
V této souvislosti byly před časem veřejnosti
prezentovány i Modřanské strojírny.
Přestože tento podnik i další finální
dodavatelé mají zajištěnu a na několik
let vytíženu výrobní kapacitu, ocitají
se ve vysoké platební neschopnosti a propadají
se do čím dál vyšší zadluženosti.
K této situaci dochází především
proto, že financování těchto velkých
investičních komplexů, není i v tomto
případě legislativně upraveno. Co
je platné, že byla zrušena federální
vyhláška č. 37/1983 Sb., která starý
způsob financování ruší. To je,
že v praxi finální dodavatelé dostávají
zaplaceno až po vydodání celého komplexu
investiční dodávky, když zjednodušeně
řečeno platí stále dovětek,
že toto rušení se vztahuje na stavby zahajované
až po platnosti, respektive až po účinnosti
této vyhlášky, pokud se partneři nedohodnou
jinak. A v dnešní době, kdy se mění
vlastnické vztahy a finanční situace mnoha
podniků je v nepředvídatelném pohybu
a spíše poklesu, k žádné takové
dohodě, kupř. o etapovém placení odběratelů,
nemůže být ani řeči. Výsledkem
je neúměrná přeúvěrovanost
těchto podniků, které jen na úrocích
již citovaných Modřanských strojíren,
představuje 260 miliónů. Bohužel oddlužení
v tomto směru, které pamatuje na tyto podniky, lze
paradoxně zase použít na krytí plynoucí
ze zvýšené úrokové sazby, nikoliv
jak by se logicky nabízelo na pokud možno neodkladné
splácení úvěrů, aby se zamezilo
růstu úroků. To vše se pochopitelně
nemůže nepromítnout do cen. Tento kolotoč,
v němž vlastně nedochází k vytváření
žádných nových hodnot, ve skutečnosti
vede a posiluje nežádoucí inflační
trendy. S celou záležitostí, tak jako s předchozí,
jsem seznamován za pochodu a pokud jsou mé informace
správné, vláda ČR, ale i další
finální dodavatelé, se již obraceli
na federální vládu, na jejího premiéra
pana Čalfu, ale zatím bezvýsledně.