třeba na 1000 hrubých tunových kilometrů o 7'3%. Rovněž ve spotřebě normálního maziva se dosahuje od ledna 1934 patrného snížení, průměrně o 8'5% za I. čtvrtletí 1934.
Ze smluvně zajištěných 4, 095. 200 t uhlí v ceně Kč 449, 324. 180'- bylo v roce 1933 odebráno 3, 466. 000 t, t. j. 84'6%, mimo ostatní palivo (koks, kovářské uhlí atd. ). Na rok 1934 bylo smluvně zajištěno 3, 575. 800 t uhlí a 52. 000 t uhlí speciálních druhů, při čemž bylo dosaženo snížení ceny celkem o Kč 19, 500. 000'-, t. j. o 5'2%. Rovněž při nákupu ostatního materiálu bylo dosaženo proti cenám z roku 1933 při celkové nákupní částce Kč 112, 007. 858'- slevy o Kč 6, 270. 799'-, t. j. 5'6%. Zásoby uhlí byly sníženy a k 1. lednu
1934 činily 204. 000 t, t. j. o 40% méně než 1. ledna 1933.
Další zlepšení v nákupu materiálu se očekává od nové organisace materiální služby; projektuje se centralisace nákupu určitých druhů materiálu vždy u jednoho ředitelství a utvoření příslušné zásobárny ústřední.
Výtopenská služba. Provádění mechanisace pomocných výkonů služby vozební bylo nutno omeziti na nejnutnější potřebu. Pokračuje se ve stavbě výtopny v Komárně a v Kopistech a na zemních pracích pro stavbu výtopny v Libni. Koncem roku 1934 bude odevzdána do provozu nová výtopna v české Třebové.
Tlaková brzda. Ve výstroji vozidel tlakovou brzdou se pokračuje tak, aby v roce
1935 byla výstroj již ukončena. V roce 1933 bylo vystrojeno dalších 180 strojů a 8300 vozů zařízením tlakové brzdy.
B. Motorový provoz.
Převzetím poštovní automobilové dopravy do správy ČSD a dalším rozvojem vlastní motorové dopravy kolejové i silniční vzrostla značně spotřeba pohonných látek a maziva. Na rok 1933 bylo zakoupeno 14, 360. 000 kg dynalkolu a lihobenzinové směsi v ceně Kč 40, 868. 800'- a 398. 850 kg autoolejů v ceně Kč 1, 546. 000'-.
Výkon kolejových vozidel se spalovacím motorem se zvýšil v roce 1933 na 14, 261. 696 km, t. j. o 64% a v 1000 hrubých tunových kilometrech na 332. 207, t. j. o 75%. Koncem roku 1933 bylo ve stavu 90 motorových vozů, 218 kolejových autobusů, 6 vozíků pro dopravu novin a 7 lokotraktorů. Na rok 1934 bylo objednáno 7 motorových vozů čtyřnápravových, 12 motorových vozů dvounápravových, 20 kolejových autobusů a 90 speciálních přívěsných vozů k motorovým vozidlům. Všechny výkonnější motorové vozy byly objednány s Dieselovými motory, které mají menší spotřebu pohonného materiálu. Motorisace místních drah je po většině ukončena. Bude nyní prováděna motorisace hlavních tratí, při čemž nahradí čtyřnápravové motorové vozy některé rychlíky s malou frekvencí. Pro vyzkoušení vozidel poháněných dřevným plynem byl objednán l motorový vůz dvounápravový na dřevný plyn. Bylo zřízeno 11 nových čerpacích stanic benzinových a připravuje se zřizování dalších.
C. Elektrický provoz.
Výkon elektrických vozidel klesl v roce 1933 na 1, 032. 972 strojových km, t. j. skoro o 2%, a v 1000 hrubých tunových kilometrech na 59. 692, t. j. skoro o 10%. Koncem roku 1933 bylo ve stavu celkem 24 elektrických lokomotiv a 12 elektrických motorových vozů. Nová vozidla se neobjednávají.
Služba dílenská.
Postupná nová organisace služby dílenské a úsporná opatření posledních let zračí se ve vývoji význačnějšími údaji, jež uvedeny jsou od účinnosti zákona podnikového v tomto přehledu:
  |   |   |   |   |
Rok |
  |   |   |   | |
1925 |
1926 |
1927 |
1928 |
1929 |
1930 |
1931 |
1932 |
1933 |
||
Bylo v opravě (v procentech) |
parních lokomotiv ...... |
22'9 |
22. 1 |
20. 7 |
21. 0 |
20. 7 |
19. 5 |
18. 6 |
15. 7 |
14'4 |
elektr. lokomotiv ......... |
- |
  |
- |
- |
- |
- |
24. 2 |
20. 8 |
160 |
|
motorových vozidel ........ |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
25. 6 |
23. 1 |
22. 4 |
|
osobních, poštovních, služ. vozů.. |
13. 4 |
13. 4 |
9. 7 |
9. 2 |
10. 7 |
8. 3 |
8. 6 |
7. 9 |
7-8 |
|
nákladních vozů ........ |
81 |
4. 8 |
6. 7 |
4. 6 |
5. 4 |
3. 6 |
4. 5 |
4. 5 |
52 |
|
Vyžadovala opravných dnů |
hlavní oprava parních lokomotiv.. |
138. 0 |
119. 5 |
99. 9 |
94. 8 |
83'7 |
83. 3 |
83. 1 |
707 |
67. 0 |
vyvažování parních lokomotiv... |
46. 0 |
43. 3 |
38. 3 |
37. 7 |
37'7 |
34. 2 |
34. 5 |
33. 7 |
30. 0 |
|
občasná prohlídky osobních vozů. |
37. 0 |
23. 9 |
19. 0 |
181 |
17. 3 |
17. 2 |
15. 9 |
14. 1 |
13. 2 |
|
občasné prohlídky nákladních vozů. |
170 |
12. 8 |
8. 8 |
8. 6 |
7. 2 |
6. 9 |
6. 4 |
5. 7 |
5. 2 |
|
Byly udržovací výdaje na |
1 parní lokomotivu ....... |
77. 000 |
78. 904 |
75. 713 |
77. 487 |
85. 990 |
82. 717 |
72. 342 |
67. 418 |
65. 867 |
1 elektrickou lokomotivu.. |
l |
  |
- |
12. 968 |
50. 262 |
70. 078 |
46. 844 |
89. 452 |
48. 380 |
|
1 motorové vozidlo ....... |
25. 753 |
20. 997 |
28. 412 |
40. 536 |
42. 945 |
53. 407 |
49. 715 |
37. 545 |
34. 928 |
|
1 osobní vůz ....... |
12. 907 |
12. 698 |
12. 257 |
12. 016 |
13. 469 |
13. 713 |
12. 407 |
10. 795 |
9. 220 |
|
1 nákladní vůz ......... |
1. 778 |
1. 623 |
1. 565 |
1. 559 |
1. 656 |
1. 631 |
1. 335 |
1. 222 |
1. 103 |
|
1 pluh nebo podvalnik ...... |
889 |
1. 846 |
885 |
804 |
995 |
653 |
1078 |
628 |
567 |
|
1 silniční autobus ........ |
- |
  |   |
3. 159 |
20. 580 |
21. 572 |
17. 836 |
14. 283 |
18. 953 |
Z přehledu jsou patrné stále příznivější výsledky, jež v roce 1933 se projevují menším procentem vozidel v opravě, zkrácením opravné doby vozidel a mimo to menšími udržovacími výdaji na každé vozidlo, kromě elektrické lokomotivy a silničního autobusu, u nichž zvětšená potřeba souvisela s nahodilými opravami většího rozsahu, vyskytnuvšími se v tomto roce.
A. Místní dráhy, jimž bylo povoleno sečkáni náhrady provozních výdajů za účelem přednostní úhrady výpůjčkové a prioritní služby.
Běžné číslo |
Místní dráha i 1 |
Příjem |
Vydání |
Provozní schodek |
Zúročení a umoření") |
II Societní, výdaje l |
Úhrn |
Provozní schodek za r. 1933 |
1. |
Břeclav-Lednice... |
293. 700 |
635. 300 |
341. 600 |
40. 700 |
  |
382. 300 |
278. 900 |
2. |
Certlov-Lipno.... |
1, 059. 200 |
1, 776. 900 |
717. 700 |
- |
20. 000 |
737. 700 |
769. 300 |
3. |
Okresní Frýdlantské |
  |   |   |   |   |   |   |
  |
místní dráhy... |
1, 201. 100 |
1, 973. 400 |
772. 300 |
340. 000 |
110. 000 |
1, 222. 300 |
578. 600 |
4. |
Vojkovice n. O. -Kysibl- |
  |   |   |   |   |   |   |
  |
Kyselka ..... |
80. 200 |
128. 300 |
48. 100 |
- |
- |
48. 100 |
39. 100 |
5. |
Moravská západní.. |
3, 925. 100 |
8, 735. 700 |
4, 810. 600 |
480. 000 |
50. 000 |
5, 340. 600 |
5, 253. 900 |
6. |
Častolovice- Rychnov |
  |   |   |   |   |   |   |
  |
n. Kn. - Solnice.. |
558. 800 |
1, 607. 500 |
1, 048. 700 |
41. 620 |
2. 000 |
1, 092. 320, |
834. 500 |
7. |
Hanušovice-Staré Město |
256. 800 |
653. 100 |
396. 300 |
18. 500 |
4. 000 |
418. 800 |
352. 900 |
8. |
Hustopečská míst. dráha |
243. 300 |
343. 700 |
100. 400 |
- |
- |
100. 400 |
147. 000 |
9. |
Jilemnice-Rokytnice. |
865. 900 |
2, 523. 400 |
1, 657. 500 |
144. 440 |
35. 030 |
1, 836. 970 |
1, 606. 900 |
10. |
Opava-Hradec... |
471. 500 |
769. 400 |
297. 900 |
59. 000 |
15. 000 |
371. 900 |
198. 700 |
11. |
Petrovice-Kouty.. |
339. 500 |
1, 071. 900 |
682. 400 |
22. 100 |
6. 000 |
710. 500 |
536. 900 |
12. |
Planá - Tachov... |
824. 400 |
1, 061. 900 |
237. 500 |
36. 200 |
20. 000 |
293. 700 |
437. 900 |
13 |
Teplice-Poříčí- Trutnov |
1, 400. 800 |
3, 118. 200 |
1, 717. 400 |
49. 000 |
50. 000 |
1, 816. 400 |
1, 779. 500 |
14. |
Velké Březno-Verne- |
  |   |   |   |   |   |   |
  |
řice-Úštěk.... |
430. 400 |
1, 969. 600 |
1, 539. 200 |
52. 700 |
30. 090 |
1, 621. 990 |
993. 700 |
15. |
Štramberk- Věřovice |
604. 100 |
1, 084. 900 |
480. 800 |
- |
- |
480. 800 |
200. 300 |
16. |
Bratislava-Komárno. |
7, 215. 000 |
11, 876. 600 |
4, 661. 600 |
278. 980 |
64. 020 |
5, 002. 600 |
4, 409. 500 |
17. |
Čadca-Makov... |
837. 800 |
2, 168. 500 |
1, 330. 700 |
135. 520 |
18. 040 |
1, 484. 260 |
1, 588. 000 |
18. |
Kežmarok-Spišská Belá |
616. 900 |
1, 715. 100 |
1, 098. 200 |
13. 400 |
18. 000 |
1, 129. 600 |
1, 077. 200 |
19. |
Komárno-Gúta... |
370. 700 |
1, 041. 200 |
670. 500 |
99. 000 |
18. 070 |
787. 570 |
781. 400 |
20. |
Košice-Turňa... |
2, 046. 900 |
5, 138. 100 |
3, 091. 200 |
161. 850 |
36. 050 |
3, 289. 100 |
2, 555. 500 |
21. |
Nitra-Zbehy- Radošina |
515. 100 |
1, 329. 900 |
814. 800 |
110. 000 |
18. 000 |
942. 800 |
816. 300 |
22. |
Piešťany-Vrbové.. |
334. 700 |
817. 400 |
482. 700 |
45. 000 |
18. 000 |
545. 700 |
465. 300 |
23. |
Šahy-Krupina... |
1, 615. 000 |
3, 219. 700 |
1, 601. 700 |
144. 610 |
28. 010 |
1, 777. 320 |
1, 941. 800 |
24. |
Poprad-Kežmarok.. |
1, 769. 900 |
4, 285. 300 |
2, 515. 400 |
62. 200 |
18. 000 |
2, 595. 600 |
1, 629. 900 |
25. |
Šala n. Váh. -Neded.. |
526. 000 |
1, 403. 800 |
877. 800 |
75. 000 |
18. 000 |
970. 800 |
922. 700 |
26. |
Šamorín-Úsor.... |
174 000 |
555. 200 |
381. 200 |
35. 000 |
15. 000 |
431. 200 |
349. 000 |
27. |
Spišská Belá-Podolinec |
352. 900 |
l, 030. 700 |
677. 800 |
33. 000 |
18. 000 |
728. 800 |
667. 600 |
28. |
Teplá-Nemšová- |
  |   |   |   |   |   |   |
  |
Lednické Rovné.. |
311. 000 |
1, 030. 900 |
749. 900 |
80. 000 |
18. 090 |
847. 990 |
773. 500 |
29. |
Trebišov- Vranov.. |
1, 039. 100 |
2, 153. 100 |
1, 114. 000 |
85. 000 |
18. 000 |
1, 217. 000 |
1, 087. 100 |
30. |
Spišské Vlachy-Spišskě |
  |   |   |   |   |   |   |
  |
Podhradie.... |
321. 200 |
951. 900 |
630. 700 |
25. 300 |
18. 060 |
674. 060 |
585. 000 |
31. |
V údolí Levoče... |
666. 100 |
1, 529. 900 |
863. 800 |
10. 800 |
18. 000 |
892. 600 |
782. 900 |
32. |
V údolí Štítnice.. |
897. 500 |
1, 712. 900 |
815. 400 |
68. 000 |
18. 020 |
901. 420 |
910. 700 |
33. |
V údolí Žitvy... |
3, 084. 300 |
5, 555. 200 |
2, 470. 900 |
208. 830 |
36. 090 |
2, 715. 820 |
3, 617. 900 |
34. |
Žilina-Rájec.... |
1, 499. 400 |
2, 743. 400 |
1, 244. 000 |
67. 310 |
18. 070 |
' 1, 329. 380 |
1, 034. 600 |
35. |
Báňská Bystrica- Har- |
  |   |   |   |   |   |   |
  |
manec ...... |
625. 100 |
1. 071. 200 |
446. 100 |
6. 000 |
8. 900 |
461. 000 |
409. 600 |
36 |
Humenné- Stakčín.. |
658. 200 |
1, 910. 800 |
1, 258. 600 |
9. 200 |
9. 400 |
1, 277. 200 |
1, 303. 900 |
37. |
Levice- Šurany... |
4, 303. 500 |
6. 462. 500 |
2, 159. 000 |
10. 000 |
9. 700 |
2, 178. 700 |
5. 446. 200 |
38. |
Lučenec- Halič... |
133. 700 |
670. 400 |
536. 700 |
2. 600 |
8. 800 |
548. 100 |
536. 700 |
39. |
Lučenecká místní dráha |
| 1, 380. 700 |
4, 330 500 |
2. 949. 800 |
18. 000 |
9. 800 |
2, 977. 600 |
3, 285. 100 |
*/ U běž. čís. 35-51 pouze umoření.
Běžné číslo | |
Místní dráha |
Příjem |
Vydání |
Provozní: Zúr°ačení schodek umožení ) l |
Societní výdaje |
Úhrn |
Provozní schodek za rok 1933 |
|
40 |
Podbrezová- Březno- |
  |   |   |   |   |   |   |
  |
Tisovec ...... |
2, 631. 000 |
8, 213. 200 |
5, 582. 200 |
46. 400 |
10. 100 |
5, 638. 700 |
5, 981. 700 |
41. |
Prešov - Bardejov... |
1, 706 600 |
4, 384. 700 |
2, 678. 100 |
23. 200 |
9. 700 |
2, 711. 000 |
2, 953. 600 |
42. |
Ružomberok- Korytnica |
1, 087. 400 |
1, 692. 400 |
605. 000 |
5. 600 |
9. 200 |
619. 800 |
830. 400 |
43. |
Slovenská západní... |
7, 977. 500 |
13, 417. 000 |
5, 439. 500 |
51. 800 |
10. 000 |
5, 501. 300 |
6, 103. 900 |
44. |
Teplá- Třenč. Teplice. |
176. 100 |
474. 000 |
297. 900 |
2. 400 |
9. 000 |
309. 300 |
376. 300 |
45. |
Topolčany- V. Bošany. |
2, 460. 000 |
5, 285. 900 |
2, 825. 900 |
18. 200 |
9. 700 |
2, 853. 800 |
2, 844. 400 |
46. |
Kralovaný- Suchá Hora |
2, 359. 900 |
6, 824. 900 |
4, 465. 000 |
40. 600 |
9. 800 |
4, 515. 400 |
4, 872. 200 |
47. |
V údolí Muráně.... |
795. 000 |
2, 296. 300 |
1, 501. 300 |
18. 200 |
11. 200 |
1, 530. 700 |
1, 447. 700 |
48. |
Bratislavská župní.. |
1, 434. 000 |
3, 351. 800 |
1, 917. 800 |
12. 200 |
9. 900 |
1, 939. 900 |
2, 228. 000 |
49. |
Hronská Breznica - Le- |
  |   |   |   |   |   |   |
  |
vica ........ |
7, 797. 000 |
10, 473. 000 |
2, 676. 000 |
31. 200 |
10. 200 |
2, 717. 400 |
3, 569. 600 |
50. |
Rimavská Sobota-Poltár |
287. 600 |
1, 183. 600 |
896. 000 |
8. 000 |
7. 700 |
911. 700 |
1, 083. 400 |
51. |
Skalice- Boskovice- V. |
  |   |   |   |   |   |   |
  |
Opatovice... |
1. 299. 300 |
1, 904. 400 |
605. 100 |
11. 200 |
5. 000 |
621. 200 |
868. 400 |
  |
Úhrn. |
73, 910. 900 |
151, 694. 600 |
77, 783. 700 |
3, 335. 860 |
931. 740 |
82, 051. 300 |
84, 206. 100 |
  |
Okrouhle... |
- |
  |   |
- 1 82, 100. 000 |
___ |
||
B. Košicko - Bohumínská drahá. |
||||||||
52. |
Košicko-BoHumínská |
  |   |   |   |   |   |   |
  |
dráha ...... |
162, 951. 300 |
235, 500. 000 |
72, 548. 700 |
7, 600. 000 |
200. 000 |
80, 348. 700 |
94, 369. 400 |
  |
Okrouhle... |
___ |
_____ l _____ |
__ |
- |
80, 300. 000 |
____ |
|
  |   |   |   |   |   |   |   |   |
  |   |   |   |   |
l |
  |   | |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |
*) U běž. čís. 35-51 pouze umoření.