třeba na 1000 hrubých tunových kilometrů o 7'3%. Rovněž ve spotřebě normálního maziva se dosahuje od ledna 1934 patrného snížení, průměrně o 8'5% za I. čtvrtletí 1934.

Ze smluvně zajištěných 4, 095. 200 t uhlí v ceně Kč 449, 324. 180'- bylo v roce 1933 odebráno 3, 466. 000 t, t. j. 84'6%, mimo ostatní palivo (koks, kovářské uhlí atd. ). Na rok 1934 bylo smluvně zajištěno 3, 575. 800 t uhlí a 52. 000 t uhlí speciálních druhů, při čemž bylo dosaženo snížení ceny celkem o Kč 19, 500. 000'-, t. j. o 5'2%. Rovněž při nákupu ostatního materiálu bylo dosaženo proti cenám z roku 1933 při celkové nákupní částce Kč 112, 007. 858'- slevy o Kč 6, 270. 799'-, t. j. 5'6%. Zásoby uhlí byly sníženy a k 1. lednu

1934 činily 204. 000 t, t. j. o 40% méně než 1. ledna 1933.

Další zlepšení v nákupu materiálu se očekává od nové organisace materiální služby; projektuje se centralisace nákupu určitých druhů materiálu vždy u jednoho ředitelství a utvoření příslušné zásobárny ústřední.

Výtopenská služba. Provádění mechanisace pomocných výkonů služby vozební bylo nutno omeziti na nejnutnější potřebu. Pokračuje se ve stavbě výtopny v Komárně a v Kopistech a na zemních pracích pro stavbu výtopny v Libni. Koncem roku 1934 bude odevzdána do provozu nová výtopna v české Třebové.

Tlaková brzda. Ve výstroji vozidel tlakovou brzdou se pokračuje tak, aby v roce

1935 byla výstroj již ukončena. V roce 1933 bylo vystrojeno dalších 180 strojů a 8300 vozů zařízením tlakové brzdy.

B. Motorový provoz.

Převzetím poštovní automobilové dopravy do správy ČSD a dalším rozvojem vlastní motorové dopravy kolejové i silniční vzrostla značně spotřeba pohonných látek a maziva. Na rok 1933 bylo zakoupeno 14, 360. 000 kg dynalkolu a lihobenzinové směsi v ceně Kč 40, 868. 800'- a 398. 850 kg autoolejů v ceně Kč 1, 546. 000'-.

Výkon kolejových vozidel se spalovacím motorem se zvýšil v roce 1933 na 14, 261. 696 km, t. j. o 64% a v 1000 hrubých tunových kilometrech na 332. 207, t. j. o 75%. Koncem roku 1933 bylo ve stavu 90 motorových vozů, 218 kolejových autobusů, 6 vozíků pro dopravu novin a 7 lokotraktorů. Na rok 1934 bylo objednáno 7 motorových vozů čtyřnápravových, 12 motorových vozů dvounápravových, 20 kolejových autobusů a 90 speciálních přívěsných vozů k motorovým vozidlům. Všechny výkonnější motorové vozy byly objednány s Dieselovými motory, které mají menší spotřebu pohonného materiálu. Motorisace místních drah je po většině ukončena. Bude nyní prováděna motorisace hlavních tratí, při čemž nahradí čtyřnápravové motorové vozy některé rychlíky s malou frekvencí. Pro vyzkoušení vozidel poháněných dřevným plynem byl objednán l motorový vůz dvounápravový na dřevný plyn. Bylo zřízeno 11 nových čerpacích stanic benzinových a připravuje se zřizování dalších.

C. Elektrický provoz.

Výkon elektrických vozidel klesl v roce 1933 na 1, 032. 972 strojových km, t. j. skoro o 2%, a v 1000 hrubých tunových kilometrech na 59. 692, t. j. skoro o 10%. Koncem roku 1933 bylo ve stavu celkem 24 elektrických lokomotiv a 12 elektrických motorových vozů. Nová vozidla se neobjednávají.

Služba dílenská.

Postupná nová organisace služby dílenské a úsporná opatření posledních let zračí se ve vývoji význačnějšími údaji, jež uvedeny jsou od účinnosti zákona podnikového v tomto přehledu:

         

Rok

       

1925

1926

1927

1928

1929

1930

1931

1932

1933

Bylo v opravě (v procentech)

parních lokomotiv ......

22'9

22. 1

20. 7

21. 0

20. 7

19. 5

18. 6

15. 7

14'4

elektr. lokomotiv .........

-

 

-

-

-

-

24. 2

20. 8

160

motorových vozidel ........

-

-

-

-

-

-

25. 6

23. 1

22. 4

osobních, poštovních, služ. vozů..

13. 4

13. 4

9. 7

9. 2

10. 7

8. 3

8. 6

7. 9

7-8

nákladních vozů ........

81

4. 8

6. 7

4. 6

5. 4

3. 6

4. 5

4. 5

52

Vyžadovala opravných dnů

hlavní oprava parních lokomotiv..

138. 0

119. 5

99. 9

94. 8

83'7

83. 3

83. 1

707

67. 0

vyvažování parních lokomotiv...

46. 0

43. 3

38. 3

37. 7

37'7

34. 2

34. 5

33. 7

30. 0

občasná prohlídky osobních vozů.

37. 0

23. 9

19. 0

181

17. 3

17. 2

15. 9

14. 1

13. 2

občasné prohlídky nákladních vozů.

170

12. 8

8. 8

8. 6

7. 2

6. 9

6. 4

5. 7

5. 2

Byly udržovací výdaje na

1 parní lokomotivu .......

77. 000

78. 904

75. 713

77. 487

85. 990

82. 717

72. 342

67. 418

65. 867

1 elektrickou lokomotivu..

l

 

-

12. 968

50. 262

70. 078

46. 844

89. 452

48. 380

1 motorové vozidlo .......

25. 753

20. 997

28. 412

40. 536

42. 945

53. 407

49. 715

37. 545

34. 928

1 osobní vůz .......

12. 907

12. 698

12. 257

12. 016

13. 469

13. 713

12. 407

10. 795

9. 220

1 nákladní vůz .........

1. 778

1. 623

1. 565

1. 559

1. 656

1. 631

1. 335

1. 222

1. 103

1 pluh nebo podvalnik ......

889

1. 846

885

804

995

653

1078

628

567

1 silniční autobus ........

-

   

3. 159

20. 580

21. 572

17. 836

14. 283

18. 953

Z přehledu jsou patrné stále příznivější výsledky, jež v roce 1933 se projevují menším procentem vozidel v opravě, zkrácením opravné doby vozidel a mimo to menšími udržovacími výdaji na každé vozidlo, kromě elektrické lokomotivy a silničního autobusu, u nichž zvětšená potřeba souvisela s nahodilými opravami většího rozsahu, vyskytnuvšími se v tomto roce.

A. Místní dráhy, jimž bylo povoleno sečkáni náhrady provozních výdajů za účelem přednostní úhrady výpůjčkové a prioritní služby.

Běžné číslo

Místní dráha i

1

Příjem

Vydání

Provozní schodek

Zúročení a umoření")

II

Societní, výdaje

l

Úhrn

Provozní schodek za r. 1933

1.

Břeclav-Lednice...

293. 700

635. 300

341. 600

40. 700

 

382. 300

278. 900

2.

Certlov-Lipno....

1, 059. 200

1, 776. 900

717. 700

-

20. 000

737. 700

769. 300

3.

Okresní Frýdlantské

             
 

místní dráhy...

1, 201. 100

1, 973. 400

772. 300

340. 000

110. 000

1, 222. 300

578. 600

4.

Vojkovice n. O. -Kysibl-

             
 

Kyselka .....

80. 200

128. 300

48. 100

-

-

48. 100

39. 100

5.

Moravská západní..

3, 925. 100

8, 735. 700

4, 810. 600

480. 000

50. 000

5, 340. 600

5, 253. 900

6.

Častolovice- Rychnov

             
 

n. Kn. - Solnice..

558. 800

1, 607. 500

1, 048. 700

41. 620

2. 000

1, 092. 320,

834. 500

7.

Hanušovice-Staré Město

256. 800

653. 100

396. 300

18. 500

4. 000

418. 800

352. 900

8.

Hustopečská míst. dráha

243. 300

343. 700

100. 400

-

-

100. 400

147. 000

9.

Jilemnice-Rokytnice.

865. 900

2, 523. 400

1, 657. 500

144. 440

35. 030

1, 836. 970

1, 606. 900

10.

Opava-Hradec...

471. 500

769. 400

297. 900

59. 000

15. 000

371. 900

198. 700

11.

Petrovice-Kouty..

339. 500

1, 071. 900

682. 400

22. 100

6. 000

710. 500

536. 900

12.

Planá - Tachov...

824. 400

1, 061. 900

237. 500

36. 200

20. 000

293. 700

437. 900

13

Teplice-Poříčí- Trutnov

1, 400. 800

3, 118. 200

1, 717. 400

49. 000

50. 000

1, 816. 400

1, 779. 500

14.

Velké Březno-Verne-

             
 

řice-Úštěk....

430. 400

1, 969. 600

1, 539. 200

52. 700

30. 090

1, 621. 990

993. 700

15.

Štramberk- Věřovice

604. 100

1, 084. 900

480. 800

-

-

480. 800

200. 300

16.

Bratislava-Komárno.

7, 215. 000

11, 876. 600

4, 661. 600

278. 980

64. 020

5, 002. 600

4, 409. 500

17.

Čadca-Makov...

837. 800

2, 168. 500

1, 330. 700

135. 520

18. 040

1, 484. 260

1, 588. 000

18.

Kežmarok-Spišská Belá

616. 900

1, 715. 100

1, 098. 200

13. 400

18. 000

1, 129. 600

1, 077. 200

19.

Komárno-Gúta...

370. 700

1, 041. 200

670. 500

99. 000

18. 070

787. 570

781. 400

20.

Košice-Turňa...

2, 046. 900

5, 138. 100

3, 091. 200

161. 850

36. 050

3, 289. 100

2, 555. 500

21.

Nitra-Zbehy- Radošina

515. 100

1, 329. 900

814. 800

110. 000

18. 000

942. 800

816. 300

22.

Piešťany-Vrbové..

334. 700

817. 400

482. 700

45. 000

18. 000

545. 700

465. 300

23.

Šahy-Krupina...

1, 615. 000

3, 219. 700

1, 601. 700

144. 610

28. 010

1, 777. 320

1, 941. 800

24.

Poprad-Kežmarok..

1, 769. 900

4, 285. 300

2, 515. 400

62. 200

18. 000

2, 595. 600

1, 629. 900

25.

Šala n. Váh. -Neded..

526. 000

1, 403. 800

877. 800

75. 000

18. 000

970. 800

922. 700

26.

Šamorín-Úsor....

174 000

555. 200

381. 200

35. 000

15. 000

431. 200

349. 000

27.

Spišská Belá-Podolinec

352. 900

l, 030. 700

677. 800

33. 000

18. 000

728. 800

667. 600

28.

Teplá-Nemšová-

             
 

Lednické Rovné..

311. 000

1, 030. 900

749. 900

80. 000

18. 090

847. 990

773. 500

29.

Trebišov- Vranov..

1, 039. 100

2, 153. 100

1, 114. 000

85. 000

18. 000

1, 217. 000

1, 087. 100

30.

Spišské Vlachy-Spišskě

             
 

Podhradie....

321. 200

951. 900

630. 700

25. 300

18. 060

674. 060

585. 000

31.

V údolí Levoče...

666. 100

1, 529. 900

863. 800

10. 800

18. 000

892. 600

782. 900

32.

V údolí Štítnice..

897. 500

1, 712. 900

815. 400

68. 000

18. 020

901. 420

910. 700

33.

V údolí Žitvy...

3, 084. 300

5, 555. 200

2, 470. 900

208. 830

36. 090

2, 715. 820

3, 617. 900

34.

Žilina-Rájec....

1, 499. 400

2, 743. 400

1, 244. 000

67. 310

18. 070

' 1, 329. 380

1, 034. 600

35.

Báňská Bystrica- Har-

             
 

manec ......

625. 100

1. 071. 200

446. 100

6. 000

8. 900

461. 000

409. 600

36

Humenné- Stakčín..

658. 200

1, 910. 800

1, 258. 600

9. 200

9. 400

1, 277. 200

1, 303. 900

37.

Levice- Šurany...

4, 303. 500

6. 462. 500

2, 159. 000

10. 000

9. 700

2, 178. 700

5. 446. 200

38.

Lučenec- Halič...

133. 700

670. 400

536. 700

2. 600

8. 800

548. 100

536. 700

39.

Lučenecká místní dráha

| 1, 380. 700

4, 330 500

2. 949. 800

18. 000

9. 800

2, 977. 600

3, 285. 100

*/ U běž. čís. 35-51 pouze umoření.

Běžné číslo |

Místní dráha

Příjem

Vydání

Provozní: Zúr°ačení schodek umožení )

l

Societní výdaje

Úhrn

Provozní schodek za rok 1933

40

Podbrezová- Březno-

             
 

Tisovec ......

2, 631. 000

8, 213. 200

5, 582. 200

46. 400

10. 100

5, 638. 700

5, 981. 700

41.

Prešov - Bardejov...

1, 706 600

4, 384. 700

2, 678. 100

23. 200

9. 700

2, 711. 000

2, 953. 600

42.

Ružomberok- Korytnica

1, 087. 400

1, 692. 400

605. 000

5. 600

9. 200

619. 800

830. 400

43.

Slovenská západní...

7, 977. 500

13, 417. 000

5, 439. 500

51. 800

10. 000

5, 501. 300

6, 103. 900

44.

Teplá- Třenč. Teplice.

176. 100

474. 000

297. 900

2. 400

9. 000

309. 300

376. 300

45.

Topolčany- V. Bošany.

2, 460. 000

5, 285. 900

2, 825. 900

18. 200

9. 700

2, 853. 800

2, 844. 400

46.

Kralovaný- Suchá Hora

2, 359. 900

6, 824. 900

4, 465. 000

40. 600

9. 800

4, 515. 400

4, 872. 200

47.

V údolí Muráně....

795. 000

2, 296. 300

1, 501. 300

18. 200

11. 200

1, 530. 700

1, 447. 700

48.

Bratislavská župní..

1, 434. 000

3, 351. 800

1, 917. 800

12. 200

9. 900

1, 939. 900

2, 228. 000

49.

Hronská Breznica - Le-

             
 

vica ........

7, 797. 000

10, 473. 000

2, 676. 000

31. 200

10. 200

2, 717. 400

3, 569. 600

50.

Rimavská Sobota-Poltár

287. 600

1, 183. 600

896. 000

8. 000

7. 700

911. 700

1, 083. 400

51.

Skalice- Boskovice- V.

             
 

Opatovice...

1. 299. 300

1, 904. 400

605. 100

11. 200

5. 000

621. 200

868. 400

 

Úhrn.

73, 910. 900

151, 694. 600

77, 783. 700

3, 335. 860

931. 740

82, 051. 300

84, 206. 100

 

Okrouhle...

-

   

- 1 82, 100. 000

___

B. Košicko - Bohumínská drahá.

52.

Košicko-BoHumínská

             
 

dráha ......

162, 951. 300

235, 500. 000

72, 548. 700

7, 600. 000

200. 000

80, 348. 700

94, 369. 400

 

Okrouhle...

___

_____ l _____

__

-

80, 300. 000

____

                 
         

l

   
                 

*) U běž. čís. 35-51 pouze umoření.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP