nezmírnila úvěrovou tíseň, úvěr jest prý stále ještě nedostupný, ba nedostupnější než byl dříve. Ke zmírnění úroků úvěru byl sice učiněn pokus vládní vyhláškou čís. 59/1933 Sb. z. a n. a vládním nařízením čís. 85/1988 Sb. z. a ň., avšak žádoucí účinky těchto opatření prý se nedostavily. Zejména to prý platí o kontokorentním úvěru bankovním, který stále ještě přijde na 10% a někdy i více.

K tomu sluší podotknouti, že snaha po snížení úroků vyplývá jistě z tlaku, který vykonává na naše hospodářství fakticky - ať se již teoreticky posuzuje věc jakkoliv, - zhodnocená měna. Pro dlužníka úrok v normálních dobách snesitelný, stává se dnes tíživým a také otázka ceny, vzhledem k tomu, že bylo nutno zasáhnouti nejen u veřejných zaměstnanců, nýbrž i u soukromých zaměstnanců platy a mzdy, stává se tím citlivější. Třeba konstatovati, že uvedenými opatřeními vnesen byl do úrokové míry alespoň pořádek. Vláda však sleduje pečlivě tyto poměry a zamýšlí přezkoušeti znovu úrokové sazby a působiti k jejich snížení tam, kde jsou ještě nepřiměřeně vysoké. Bude se tak moci státi jen na základě pečlivého přezkoušení dosavadních výsledku úrokového snížení a v této příčině byl již Poradní sbor ve věcech peněžnictví vyzván, aby v tom směru podal posudek po zevrubném posouzení věci. Dále hodlá vláda učiniti vhodná opatření, jimiž by otevřela nové úvěrové prameny pro zdravé hospodářské podnikání. Nutno ovšem zdůrazniti, že snahy po uvolnění úvěrového trhu nepotkaly by se se žádoucím výsledkem, kdyby mělo býti některým skupinám dlužníků dovoleno neplniti svých závazků z přijatých úvěrů. Nelze ovšem při tom pouštěti se zřetele, že je velmi těžko zasazovati se o snížení úrokové míry v době nedostatku kapitálu, hlavně dlouhodobého, neboť peněžní trh stejně jako jiné složky hospodářské jest ovládán zákonem nabídky a poptávky a přirozeně jsou i ceny úvěru v době zvýšené poptávky vyšší. Jsou tedy snahy o snížení úrokové míry protichůdné dnešnímu stavu peněžního trhu. Nutno si však uvědomiti, že úrok jest skutečně závažným problémem, poněvadž je součástí výrobního nákladu a vysoký úrok ujídá na mzdě zaměstnancově i dělníkově, ježto se s nimi dělí ve výrobním nákladu o jeho složku. Je tím tíživější a tím nepříznivěji působí na mzdu, čím je vyšší a má také za následek, že nejen mzdy snižuje, nýbrž brzdí výrobu a působí k nezaměstnanosti.

Proto je nevyhnutelné pracovati k dalšímu snížení úrokové míry. Toho lze dosáhnouti především a současně s usměrněním úvěrové činnosti v našem národním hospodářství, úvěrová činnost v našem hospodářství vznikla nedostatkem úvěru, nedostatkem kapitálu na všech stranách. Nedostatek kapitálu pak vyžaduje, aby úvěrová činnost byla ve státě postavena do služeb obecného hospodářského zájmu. Při tom dlužno míti na mysli úvěr pro celé hospodářství a starati se, aby úvěr byl usměrněn tak, aby sloužil k potřebě, kde ho ona vyžaduje, aby se stal služebným tomu hospodářskému účelu, který se sleduje pro zlepšení hospodářského procesu.

Ovšem podle slov ministra financí je i úvěr státu činitelem, který brání rozvinutí úvěru, beztak stíženému nedostatkem dlouhodobého kapitálu.

Také kursová hodnota státních dluhopisů je dnes nepřízni- Kursová hodnota státvá. Byla sice nepříznivá i před snížením úrokové míry, ale sní- ních dluhopisú.

žení úrokové míry provedené kuponovou daní projevilo se i dále

 

v kursové hodnotě státních dluhopisů. Je to v prvé řadě také důsledek krise a důsledek našeho stísněného kapitálového trhu. Tu dlužno však upozorniti, že dlouhodobé státní dluhopisy slouží v prvé řadě k uložení trvalému. Také před několika léty státní dluhopisy byly nepříznivě posuzovány pro své nízké kursovní hodnocení, ale nikdo, kdo si tehdy státní dluhopisy podržel, na nich neztratil. Jakmile by se hospodářská situace zlepšila, státní dluhopisy dostanou se opět do normálního vývoje. Poněvadž pak stát jistě bude vždy úzkostlivě plniti své povinnosti vůči svým věřitelům, také důvěra ve státní dluhopisy za této nepříznivé situace nebude ztracena, resp. bude obnovena.

Devisová komise.

Mnoho stížností bylo proneseno o činnosti devisové komise. 0 prospěšnosti a škodlivosti devisového řízení se názory rozcházejí, celkem však lze tvrditi, že devisová komise vykonala v mezích své kompetence, co v daných okolnostech splniti mohla. Vyskytují se zajisté obtíže, které se objevují v celém hospodářství. Jsou to zájmy zemědělství a průmyslu, které vykonávají vliv na možnosti dovozu a povolení příslušných devis.

K výtce, že osvědčení devisová vydává devisová úřadovna jen onomu dovozci, který má všechny daně úplně zaplaceny, se podotýká, že stačí potvrzení příslušného berního úřadu, že se dovozce dohodl s berní správou o způsobu zaplacení daní a že sjednané splátky dodržuje.

Státní příjmy vůbec a daně a dávky specielně.

Reorganisace ukládacích úřadů.

Proti finanční organisaci a platnému daňovému systému byly proneseny námitky a stížnosti, ovšem nelze zapomínati,

 

že se musely upravovati věci, které souvisely s poválečnými poměry. Všechny věci se řešily velmi těžce a řeší se tak i otázka reorganisace, poněvadž státní aparát je zaměstnán řadou úkolů, které právě zase nynější krise sebou přináší. Úkoly reorganisační nejsou jen v reorganisaci věcné, nýbrž v prvé řadě v reorganisaci v osobách. Bez reorganisace v osobách nelze prováděti reorganisace věcné. Zatím byla tu snaha, aby v čele úřadu kterékoliv instance byli odborníci stojící na výši, kteří také věkově pružní, stačí na těžké úkoly, které jsou jim uloženy a které právě v nynější době jsou od nich očekávány.

Pokud se týče věcné reorganisace, řeší se nová úprava dnes ve finančním výboru reorganisační komise. Na programu a v jednání je celá řada podnětů a v brzké době bude možno i přikročiti k uskutečnění některých. Pro nejbližší dobu jedná se o otázce reorganisace obratové daně u zemědělců, aby mohla býti vybírána spolu s daní pozemkovou, což by znamenalo velké zjednodušení.

Ve všeobecné debatě poukazovalo se na značný pokles výtěžku výnosových daní v posledních letech u porovnání s výnosy

Berní reforma z r. 1927.

před daňovou reformou. Berní reforma z roku 1927 ve snaze

 

uleviti poplatníkům v jejich dosavadním daňovém břemenu a tím postupně zvýšiti pokleslou berní morálku provedla podstatné snížení daňových sazeb vůbec. Tedy již s tohoto hlediska lze si vysvětliti pokles výtěžků daní výnosových; pokud jde o další

sestupnou tendenci, není to nic jiného než obraz dnešních hospodářských poměrů, resp. výsledek již delší panující hospodářské krise.

 

Dále upozorňovalo se na nesrovnalost rozpočtu daně po-

Daň pozemková.

zemkové na rok 1932 se skutečným výnosem. Nepříznivý výsledek u pozemkové daně za rok 1932 proti rozpočtu byl způsoben hlavně dodatečnou výplatou nepreliminovaných podílů zemí a obcí z plateb konaných na předpisy daně za leta 1921 - 1927, dále nižším předpisem pozemkové daně než bylo preliminováno.

 

Z některých stran bylo také poukazováno na značné náklady

Pozemkový katastr.

spojené s vedením evidence pozemkového katastru, vyměřováním, vymáháním a účtováním pozemkové daně. Pozemkový katastr neslouží jenom k účelům daně pozemkové, nýbrž také k tomu, aby byl získán podklad pro zakládání, obnovování, nebo doplňování veřejných knih a jejich map, zajištění držby, pro převod nemovitostí, pro reální úvěr, dále je pomůckou pro práce kartografické, výškopisné, pro technická podnikání, pro účely statistické, hospodářské, pro vědecká bádání, pro ochranu památek a jiné účely státní správy a občanského života (§ 3 kat. zákona čís. 177/27 Sb. z. a n. ). Pozemkový katastr bylo by tudíž nutno vésti, i kdyby netvořil již podklad pro vyměřování pozemkové daně.

 

Pokud ve zprávě děje se zmínka též o dani domovní, po-

Daň domovní.

ukazuje se k tomu, že výnos této daně, který již nyní jest dosti značný (cca 160 mil. Kč), bude stále stoupati podle toho, jak zákony o ochraně nájemníků bude uvolňováno nájemné starých domů. Důležitou příčinou dočasně omezeného výnosu domovní daně jsou též příliš dlouhá daňová osvobození podle zákonů o stavebním ruchu. Jest však nesporné, že domovní daň po zrušení ochrany nájemníků a po uplynutí doby dočasných osvobození bude v budoucnosti vykazovati velmi značný výnos, který pro samosprávné svazky, jimž celá domovní daň již nyní je přikazována, bude znamenati trvalý podstatný zdroj příjmů.

 

K četným výtkám o značných daňových nedoplatcích dlužno si povšimnouti toho, v jaké výši byly vyrovnány daňové nedo-

Daňové nedoplatky přímých dani.

platky daní přímých, daně obratové a přepychové za dobu od 1. dubna 1933 do 15. listopadu 1933 s výhodou 25%ní slevy podle § 7 zákona o půjčce práce.

I. Na šekový účet č. 44 Poštovní spořitelna, Praha, nákup cenných papírů pro daňové nedoplatky, bylo poukázáno ve 107. 206

 

položkách ............ Kč 120, 313. 438'25.

Za tuto částku bylo papírů nakoupeno a vyúčtováno nom. Kč 129, 386. 500' - v pře-

 

jímací ceně .......... Kč 120, 313. 438'25. Na šekové účty berních úřadů uhrazeno. Kč 120, 313. 438'25.

 

Úhrn I.... Kč 240, 626. 876´50.

 

II. Efektivně složeno poplatníky v 15. 343 položkách nom. Kč 200, 901. 425'- dluhopisů

 
 

státních půjček v přejímací ceně.... Kč 147, 767. 33315, na šekové účty berních úřadů uhrazeno.. Kč 147, 767. 333'15. Kč 295, 534. 666'30. Úhrn I.... Kč 240, 626. 876'50, Úhrn II.... Kč 295, 534. 666'30.

Celkem zaplaceno v cenných papírech i v hotovosti .......... Kč 536, 161. 542'80.

Po připočtení 25% slevy ....... Kč 178, 720. 514'30, vyrovnáno daňových nedoplatků za... Kč 714, 882. 057'10. Státní dluh snižuje se stažením složených,

 

resp, nakoupených dluhopisů o nom. Kč 330, 287. 925' -. Kupónová služba státního dluhu bude tímto

 

opatřením snížena o ročních cca... Kč 14, 500. 000' -.

Cla a celní sazebník.

V celním oboru bylo požadováno urychlení věcné re-

 

formy celního sazebníku. K tomu sluší podotknouti, že usnesením vlády provedena byla na jaře roku 1933 reforma celního sazebníku tím způsobem, že byly vyzvány odborné korporace k podání revisních návrhů. Tyto náměty byly potom projednány příslušnými ministerstvy za účasti odborných korporací jak zemědělských, tak průmyslových, jakož i znalců, určených vládou.

Tímto postupem vytvořen byl revisní elaborát obsažený ve vládním nařízení ze dne 10. června 1933, čís. 96 Sb. z. a n., ve vládních nařízeních ze dne 23. června 1933, čís. 101-104, čís. 109 Sb. z. a n., jakož i ve vládních nařízeních ze dne 7. července 1933, čís. 111, 112, 114 a 115 Sb. z. a n., jenž odpovídá v celku věcné potřebě hospodářské, dané dnešními poměry se zřetelem na ostatní spolurozhodující zájmy.

Podotýká se, že odborná ministerstva zkoumají nyní návrh hospodářského výboru Společnosti národů o jednotném celním názvosloví.

Daně spotřební a úprava výroby lihu.

V oboru daní spotřebních zajímala zvláště otázka úpravy výroby lihu. Otázka příští úpravy v průmyslu liho-

 

varském, pokud se týká zvýšeného zpracování cukru na líh a v důsledku toho zvýšení produkce řepy, nepřekročila dosud stadium šetření nezbytných předpokladů, t. j. výše příměsku lihu k benzinu vzhledem k normální konstrukci motorů, koncentrace výroby lihu a tím zlevnění výrobních nákladů a konečně i způsobu denaturace motorového lihu, která při zvýšeném příměsku do benzinu je pro finanční správu nepostradatelná.

Poplatky.

V oboru poplatkovém se vytýkalo, že také na ne-

 

předepsaných poplatcích je % miliardy nedoplatků. Finanční správa poplatková zavedla, aby snížila počet nevyřízených poplatkových spisů a uspíšila placení poplatků zákonem z 28. dubna 1933, č. 33 Sb. z. a n. platným od 1. května 1933, tyto změny: hranice, do níž se platí poplatky správních listin, byla zvýšena na 300 Kč, bylo zavedeno provisorní měření poplatků v případech, v nichž nelze rychle zjistiti vyměřovací základ a bylo stanoveno v § 3 cit. zákona, že některé poplatky mají si poplatníci, nečekajíce na úřední předpis, sami vypočísti a předem za-

platiti. Finanční správa doufá, že přes nedostatečný počet úředníků, počet nevyřízených spisů i nedoplatků se podstatně sníží, až výše uvedený zákon bude úplně uveden v platnost.

Podíly na státních daních, dávkách a poplatcích.

Finance samosprávných svazků.

Mnoho pozornosti bylo věnováno obtížné situaci samosprávných financí. Podle slov ministra financí jsou samosprávné finance stejně jako hospodářství státní postiženy krisí, a to tím více, že do krise vtoupily zatíženy minulostí. Hospodářské problémy, které právě za krise přicházejí k řešení, se tím obtížněji řeší. Byl proto ustaven a svolán Poradní sbor pro úpravu samosprávných financí. Zatím vstoupila již do popředí celá řada jiných řešení, avšak určité věci ve prospěch samosprávy se již staly. Pokud pak týče se příjmové základny, přece jen v této krisi příjmová základna samosprávy nebyla tak postižena jako příjmová základna státu. V roce 1932 výsledek, pokud jde o příděly, je proti rozpočtu více než o 50 mil. Kč příznivější; nepříznivější je ovšem výtěžek přirážek, poněvadž snížila se náležitost příslušných daní státních, které tvoří přirážkovou základnu samosprávy. Ministerstvo financí přes to, že i státní správa vykazuje značné nedoplatky daňové, snažilo se v letošním i loňském roce zmírniti těžkou situaci samosprávy a také k 30. červnu přeplatky a zálohy činí 355 mil. Kč. To jsou prostředky, které byly dány z pokladních hotovostí státních, čímž zkráceny byly úkoly vlastní. Svazkům samosprávným, které měly možnost převzíti příslušnou úrokovou a úmorovou službu, uvolněno bylo z půjčky práce 265 mil. Kč na provádění rentabilních užitečných prací investičních.

Ministerstvo financí zabývá se řešením finanční krise samosprávných svazků vyvolané jejich zadlužením a uvažuje také o pomoci samosprávě, zejména nejvíce postiženým okresům, úpravou předpisů o silničním fondu.

Finanční správa vychází vstříc samosprávným svazkům a kde jsou velké nedoplatky přirážek, povolují se podle možnosti zálohy na přirážky.

Tabáková režie.

Výtěžek tabákové režie odhaduje se i pro rok 1934 poněkud níže než na rok 1933 a činí 1. 436, 563. 900 Kč, tedy o 92, 333. 200 Kč méně než na rok 1933.

V debatě rozpočtového výboru byla mimo jiné nadhozena Kompenzační nákup otázka o provádění kompensačních nákupů tabáku. K tomu sluší tabáku.

podotknouti, že tabáková režie má velké zásoby cigaretových tabáků na skladě, takže by na delší dobu ani nebylo zapotřebí žádných nákupů. Jestliže se takové nákupy dějí, děje se tak v zájmu celostátním a to cestou kompensační. Ale i v tomto případě kupuje se tabák jen ve volné soutěži a jen nejlepší jakosti za nejnižší cenu.

K uskladnění tabáku má tabáková režie najmuty továrny Uskladněni tabáku. v Lučenci a čopu na Slovensku, které zatím vyhovují; jakmile

 

se hospodářská situace zlepší, bude se uvažovati o postavení vlastních skladišť.

Odborné školství v zájmu pěstováni tabáku.

Pokud se týče požadavku zakládání odborného školství zahradnického v zájmu pěstování tabáku, taková škola je zalo-

 

žena za podpory ministerstva zemědělství a tabákové režie v Komárně. Pro nynější dobu tato škola postačí.

Rozbor státního dluhu.

Příspěvek státní správy na státní dluh bude v roce 1934 nižší o 535 mil. Kč než v roce 1933.

Snížení způsobeno jest hlavně přechodným zastavením pravidelného umořování vnitřního státního dluhu založeného podle zákona č. 48/1933 Sb. z. a n., kupónovou daní z úroků vnitřního státního dluhu, menší potřebou na zúrokování státních pokladničních bonů následkem snížení eskontní sazby, dále menší potřebou na zahraniční dluh následkem poklesu dolaru. Jako v roce 1933 počítá se i v roce 1934 s prodloužením Hooverova moratoria a odpadá potřeba na úmor státovkového dluhu následkem zaúčtování 10- a 20korunových bankovek, započtených do kontingentu drobných mincí a odečtených od státovkového dluhu, do pravidelné roční splátky 110 mil. Kč. Celkové snížení bylo by větší, kdyby nebylo nových dluhů, na jejichž službu nutno v rozpočtu pamatovati.

Podle rozpočtu na rok 1933 činil státní

 

dluh k 1. lednu 1933 ........ 37. 969, 344. 056 Kč,

 

rozpočet na rok 1934 vykazuje jednak zvý-

 

šení o ............. 2. 390, 855. 289 Kč

 

(hlavně 5% půjčka práce a nové pokladniční poukázky),

 

jednak snížení o .......... 1. 623, 205. 883 Kč

 

(úmorem nebo opravou stavu dluhu, hlavně následkem poklesu dolaru),

 

takže k 1. lednu 1934 činí státní dluh.. 38. 736, 993. 462 Kč, t. j. více o ........... 767, 649. 406 Kč.

Kapitola 21. Nejvyšší účetní kontrolní úřad.

Rozpočet nejvyššího účetního kontrolního úřadu na rok 1934 činí 6, 157. 900 Kč a jest snížen o 251. 900 Kč proti roku

Úvěr kapitoly; srovnáni s rozpočtem 1933.

předchozímu. Snížení činí u osobních platů podle platového zákona 41. 100 Kč, u ostatních osobních výdajů 114. 700 Kč, u věcných výdajů 96. 100 Kč. Jest to snížení značné vzhledem k tomu, že rozpočet nejvyššího účetního kontrolního úřadu obsahuje na 90% obligatorních výdajů a jest jedním ze tří nejnižších kapitol státního rozpočtu.

Rozpočet nejvyššího účetního kontrolního úřadu obsahuje jen výdaje a aktivní stránky nelze vystihnouti ciferně; její význam jest dán vlivem na celostátní hospodářství, jednak preventivním znemožněním a zamezením škod, jednak detektivní ochranou státních zájmů hospodářských dodatečným odhalováním závad bránících řádnému hospodaření.



Úřad neměl dosud vhodného usídlení, neboť byl umístěn ve třech činžovních, soukromých a od sebe vzdálených budovách: nyní přesídlí do místností uvolněných podnikem čsl. stát-

Umístění, přesídleni nejvyššího účetního kontrolního úřadu.

ních drah. Docílí se tak úspory v tom směru, že náhrada za používání místností v budově státního podniku, preliminovaná mezi výdaji nejvyššího účetního kontrolního úřadu ve výši 415. 000 Kč. zůstává zachována pokladně státní, což vlastně přistupuje jako plus ke zmíněnému snížení rozpočtu. Přesídlení nynější jest ovšem povahy přechodné a nemůže se jím na trvalo vystačiti již proto, že budova nachází se na křižovatce největšího pouličního ruchu; s tím nezbývá než spokojiti se, pokud nelze pomýšleti na stavbu budovy pro nejvyšší účetní kontrolní úřad.

 

Dokladem o důležitosti nejvyššího účetního kontrolního úřadu jest zvláště sestavení závěrečného účtu, a generální

Význam a sestavováni závěrky.

zpravodaj připomenul znovu svůj náhled projevený již při projednávání rozpočtu 1933, že jest třeba, aby byl i nadále právě nejvyšší účetní kontrolní úřad tím orgánem, který sestavuje státní účet. Vyskytly se totiž v předchozím roce náhledy. že by účet mohla sestavovati finanční správa. Hlavním věcným důvodem pro zachování nynějšího stavu jest zájem parlamentu o to. aby kontrolní orgán pronikl do všech tajů hospodářství státního a zachovala se takto záruka dobré kontroly. Je neobyčejnou výhodou, že úřad odevzdává závěrku ve lhůtě 8 - 9 měsíců Národnímu shromáždění, jež může jí úspěšně a vydatně použíti při projednávání rozsahu jednotlivých rozpočtových položek.

 

Obor činnosti nejvyššího účetního kontrolního úřadu neu-

Výkon běžné kontroly.

stále vzrůstá: náleží sem především rozmnožení působnosti o dohled na zřízení zavedená k uvolnění odbytových nesnásí, jako na př. syndikáty s účastí veřejné správy. Práce nejvyššího účetního kontrolního úřadu o soupisu nemovitého majetku spravovaného státní správou pokročily do té míry, že státní závěrka obsahuje již přehled sestavený podle jednotlivých resortů. Rozšiřuje se také materielní kontrola nejvyššího účetního kontrolního úřadu v oboru podnikového hospodaření státu a dospěla nyní ke zkoumání kolaudačních operátů veřejných státních staveb.

 

V debatě konstatováno s uspokojením také prohloubení kontroly při sledování daňových nedoplatků a zařízení úplné evidence státních záruk. Odmítnuty snahy plavebních společností o omezování kontroly nejvyššího účetního kontrolního úřadu zákonem v plné šíři stanovené.

Generál, zpravodaj doporučil reformu administrativní kontroly, ježto se opírá o předpisy staršího data a svěřena bývá mnohdy úředníkům, kteří jsou podřízeni těm, jejichž poukazy kontrolují. Zároveň doporučena po zkušenostech s nejvyšším účetním kontrolním úřadem jeho podpora Národním shromážděním, poněvadž jest jediným neodvislým orgánem, který vedle parlamentu koná důležitou kontrolní práci. Pro budoucnost vysloveno očekávání, že parlament přispěje i v tom směru, aby odstranila se neúplnost zákonných předpisů, při nichž chybí výkonná moc k určitým zákrokům nejvyššího účetního kontrolního úřadu, takže s odstraněním vytčených nedostatků se zhusta otálí. Proto by bylo záhodno, aby zákonné předpisy byly doplněny tak, aby úřad byl vybaven největší možnou mocí exekutivní.

Závěrečné jednání a usnesení.

Po projednání vládního návrhu státního rozpočtu na rok 1934 ve všech jeho skupinách i s přílohami a kapitolách vlastní státní správy i se státními podniky a fondy, a po doslovu hlavního zpravodaje, byl státní rozpočet rozpočtovým výborem dne 24. listopadu 1933 schválen podle vládního návrhu (tisk 2366) beze změny.

Po projednání vládního návrhu finančního zákona byl pak i tento zákon rozpočtovým výborem schválen podle vládního návrhu (tisk 2366) beze změny.

Zároveň schváleny rozpočtovým výborem 3 resoluce.

Přehled schůzí výboru.

Schůze

   

byla

 

číslo

konala se dne

zahájena

skončena

trvala celkem

   

hodin minut

hodin

minut

hodin

minut

1

6. listopadu 1933

17

20

17

50

-

30

2

10. "

10

-

19

45

9

45

3

13 .....

15

-

21

27

6

27

   

9

 

12

55

3

55

4

14. "

           
   

15

-

21

40

6

40

5

15 .....

9

-

21

28

12

28

   

9

___

13

35

4

35

6

16 .....

           
 

1

15

-

19

01

4

01

7

17 .....

9

30

18

37

9

07

8

20 .....

15

-

1

06

10

06

9

21 .....

9

 

16

24

7

24

10

22 .....

9

 

23

15

14

15

11

23. " "

9 -

21

45

12

45

12

24. " 99 99

9 -

12

62

3 02

 

Bylo tudíž schůzí 12, které trvaly celkem..

105

-

             

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP