zcelování pozemků v hospodářsky slabých obcích horských oblastí.
319. Úsporou ze zákonů čís. 176/1931 a 174/1932 Sb. z. a n. a tím, že část systemisovaných míst nebyla úplně obsazena v zemi české a Moravskoslezské, kde hospodářsko-technická služba byla teprve během roku 1932 aktivována. Z úsporných důvodů nebyla rovněž obsazena volná místa smluvních agronomů na denní plat a byla omezena výplata odměn.
320. Hlavně úsporou na cestovném a stravném v zemích Moravskoslezské, Slovenské a Podkarpatoruské, dále při nákladu na úřední a kancelářské potřeby a na udržovacích výlohách služ. automobilů v zemi Podkarpatoruské.
321. K doplnění a opravě kancelářského zařízení nebylo přikročeno z důvodů úsporných.
322. Úsporami u všech položek dílčího rozpočtu. Větších úspor bylo dosaženo hlavně omezením subvenčních výdajů na nákup originálního osiva, lnářství, ovocnictví, zahradnictví, zelinářství a vinařství.
323. Zvelebovací akce v oboru produkce živočišné byly prováděny v omezeném rozsahu. Větších úspor bylo dosaženo hlavně omezením výdajů na chov hovězího dobytka a koní, mlékařství, pastevnictví a salašnictví.
324. Omezením mimořádných výdajů, preliminovaných na péči o chov koní.
325. Úsporou ze zákona čís. 174/1932 Sb. z. a n. a neobsazením některých služebních míst pragmatikálních a smluvních zaměstnanců. Dále bylo dosaženo u většiny ústavů značných úspor při nákladu, preliminovaném na honoráře, denní platy, mzdy a reluta za deputáty, poněvadž byl snížen počet ošetřovatelů vzhledem ke sníženému počtu hřebců, hříbat a hospodářských zvířat. Při tomto nákladu nastalo překročení jen u státního hřebčína v Kladrubech, kde byly prováděny ve vlastní režii meliorační a rekultivační práce, u státního hřebčína v Topolčiankách, kde bylo třeba zvýšené potřeby dělnictva v hospodářství, a u státního hřebčince v Tlumačově, kde byl zvýšen provoz převzetím hřebčína v Napajedlích. Konečně bylo méně vydáno na služební oděvy a omezeno poskytování odměn a výpomocí.
326. Správní a provozní výdaje byly omezeny, chov dobytka byl snížen a doplňování stavu plemenného materiálu bylo omezeno, čímž bylo ušetřeno též hlavně na krmivu, píci a stelivu. Byly prováděny jen nejnutnější opravy budov větším dílem ve vlastní režii a nákup inventáře se děl jen v nezbytném rozsahu. Příznivý výsledek byl poněkud zmenšen zvýšením nájemného některých připouštěcích stanic, nájmem objektu a pastevní plochy hřebčína v Napajedlích a nutným nákupem píce a krmiva pro hřebčín v Kladrubech. V hřebčíně Topolčianky bylo nutno pro sucho předčasně ukončiti pastevní období a započíti se zimními krmnými dávkami, jež byly opatřeny nákupem.
327. Nebylo použito mimořádného úvěru, preliminovaného na doplňování plemenného materiálu.
328. Hlavně úsporou ze zákona čís. 174/1932 Sb. z. a n. a tím, že nebyla obsazena některá služební místa pragmatikálních a smluvních zaměstnanců. Poskytování odměn a výpomocí bylo omezeno.
329. Při úsporném hospodaření bylo dosaženo celkového příznivého výsledku při nákladu na státní výzkumné ústavy, zejména z oboru výroby rostlinné, jichž jest nejvíce. Překročení výdajů nastavší u některých ústavů a stanic bylo vyváženo úsporami u ostatních státních výzkumných institucí. K příznivému výsledku zejména u věcných výdajů řádných přispěla hlavně úspora, které bylo dosaženo zastavením lombardu vína ve státních vinných sklepích v Berehově a omezením provozu státních pálenic v Mukačevě a Užhorodě. Dále bylo vydáno méně na podporách výzkumným ústavům nestát-
ním a omezen byl náklad na pomocné prostředky (vydávání publikací, studijní cesty, stipendia a pod. ).
330. Hlavně úsporou ze zákonů čís. 176/1931 a 174/1932 Sb. z. a n. a neobsazením některých služebních míst v zemi Moravskoslezské a Slovenské.
331. Hlavně menším nákladem na prohlídky zvířat na drahách při menší přepravě dobytka (omezení dovozu z ciziny) a na tlumení nákaz zvířat, poněvadž počet nakaženého dobytka byl menší. Dále bylo vydáno méně na cestovné a stravné v zemích české, Slovenské a Podkarpatoruské. Podkovářské kursy byly pořádány v menším počtu.
332. Bylo upuštěno od pořádání kursů na vysoké škole zvěrolékařské.
333. Za tísnivých hospodářských poměrů nedošlo k pořádání výstav v tom rozsahu, jak bylo předpokládáno.
334. Hlavně úsporou ze zákona čís. 174/1932 Sb. z. a n. a neobsazením uprázdněných služebních míst. Výplata odměn a výpomocí byla omezena.
335. Byly omezeny úřední cesty a účetnické kursy, snížen náklad na tiskopisy a publikační činnost a redukován odběr některých časopisů a publikací.
336. Doplnění zařízení zemědělského ústavu účetnickospravovědného bylo odloženo.
337. Výplata účelových podpor a příspěvků byla odsunuta na dobu příznivější.
338. Hlavně úsporou ze zákona čís. 174/1932 Sb. z. a n. a tím, že nebyla obsazena některá systemisovaná služební místa. V zemi české byla pak propuštěna část smluvních technických lesních znalců.
339. Hlavně menšími výdaji na úřední cesty v zemi Slovenské a Podkarpatoruské.
340. Nepříznivý výsledek z hospodaření státních lesních školek v zemi české, kde byl jejich počet rozmnožen, aby mohla býti kryta zvýšená potřeba lesních sazenic na zalesnění zpustošených ploch. Překročení bylo sníženo příznivějším výsledkem z hospodaření státních lesních školek v ostatních zemích a bylo uhrazeno úsporou u kap. 11, tit. 5, § 4/II mimořádné věcné výdaje.
341. Subvence na zalesňování holých ploch, na propagaci lesnictví, lesního průmyslu a na ochranu lesů proti škůdcům byly vyplaceny ve zmenšené míře.
342. Nepreliminovaný příjem z výtěžku za nepotřebné kancelářské zařízení a náhrady všeho druhu.
343. Nekompensovatelná náhrada od ředitelství státních drah v Košicích za přeplatek z roku 1924.
344. Výhodný prodej produktů pokusných polí a školních zahrad, příjem za naturální byty profesorů státních zemědělských škol na Slovensku a Podkarpatské Rusi a náhrady všeho druhu.
345. Větší odprodej publikací, časových spisků a litografovaných učebnic a přednášek.
346. Pro nepříznivé poměry na pracovním trhu byl úřady práce pro zemědělské dělnictvo vyslán menší počet slovenských dělníků na práci do ciziny a tím poklesl příjem z poplatků za obstarání zemědělského dělnictva.
347. Hlavně náhrada platů úředníkům zemědělsko-technické služby placených na vrub různých stavebních a regulačních fondů v zemi Moravskoslezské. Dále náhrady všeho druhu za úřední dozor a komise v zájmu a na náklad soukromých stran a různé nekompensovatelné náhrady.
348. Menší příjem na příspěvcích obcí na komasační výlohy v zemi Slovenské.
349. Konkurenční příspěvky k vodním stavbám a nekompensovatelné náhrady z dřívějších let.
350. Výtěžek za prodaná dvě nepotřebná auta, staré pláště a pneumatiky u zemského úřadu v Užhorodě a náhrady všeho druhu.
351. Hlavně vyšší příjem za fytopathologické prohlídky podle vlád. nařízení čís. 167/1925 Sb. z. a n. o opatřeních proti rakovině bramborů; dále vyšší příjem na splátkách ze zápůjček na znovuzřízení vinic na Moravě a náhrady všeho druhu.
352. Různý příjem z hospodářství na poloninách Podkarpatské Rusi (nájemné, pastevní poplatky, ustájení dobytka, seno).
353. Prodejem většího počtu vyřaděných koní (Topolčianky, Tlumačov), dobytka, obilovin a hospodářských výrobků (hlavně vína) ve státním hřebčíně v Topolčiankách a výhodnou dražbou napajedelských rocků byl dosažen příznivý výsledek, který byl však snížen hlavně úbytkem připouštěcích poplatků (Tlumačov, Nitra, Prešov a Turja Remety) a menším výnosem z chovu tažného a užitkového zvířectva a poklesem výnosu z hospodářství polního a lesního ve státním hřebčíně v Kladrubech a hřebčinci v Tlumačově při poklesu cen hosp. plodin a výrobků.
354. Úbytkem pokusnických rozborů, všeobecným poklesem cen hospodářských produktů, hlavně pak omezením provozu státních vinných sklepů v Berehově a státních pálenic v Mukačevě a v Užhorodě; nepříznivý výsledek byl poněkud snížen větším výtěžkem státních ovocných a révových školek a různými náhradami.
355. Taxy za prohlídky dobytka na drahách v zemi České a Moravskoslezské nedosáhly předpokládané výše pro menší přepravu dobytka (omezení dovozu z ciziny); nepříznivý výsledek byl poněkud snížen větším příjmem na poplatcích za tyto prohlídky toliko v zemi Slovenské a Podkarpatoruské v důsledku čilého průvozu dobytka (do Rakouska a ojediněle též do Itálie, Francie a Německa) a náhradami všeho druhu.
356. Nekompensovatelné náhrady.
357. Menší spotřebou prodejných tiskopisů zemědělského ústavu účetnicko-spravovědného.
358. Úspora ze zákonů čís. 176/1931 a čís. 174/1932 Sb. z. a n. a z úsporných opatření personálních (neobsazení všech míst a tím i menši výdaje na ostatním nemocenském, úrazovém a penzijním pojištění a na poplatcích ze služebních smluv a na odměnách a výpomocích).
359. Omezením služebních cest na nejnutnější míru, menším počtem schůzí správního výboru, zmenšením rozsahu úředního věstníku a statistických zpráv a omezením výdajů na publikace a tiskopisy.
360. Opatřeno jen nejnutnější zařízení úřadu.
361. Úspora z těchže důvodů jako u tit. l osobní řádné výdaje a dále, že překročení úvěru na platy smluvních zaměstnanců bylo hrazeno přímo náhradovým fondem.
362. Omezeny služební cesty, nebylo náhrad výloh členům poradních sborů, ježto tyto nezasedaly, přídělový komisariát v Kostelci nad Orlicí byl dočasně zrušen a v některých jiných místech docíleno slevy na nájemném. U pol. "Úřední a kancelářské potřeby" vzniklo překročení, jež bylo hrazeno přímo náhradovým fondem.
, 363. Zařizování úřadoven omezeno a náklad na technické přístroje a pomůcky nepoužit z úsporných důvodů.
364. Režie státního pozemkového úřadu, na kterou přispívá podle § 77 zákona ze dne 8. dubna 1920, č. 329 Sb. z. a n., náhradový fond, byla nižší, než bylo očekáváno.
365. Úsporou ze zákona čís. 176/1931 Sb. z. a n. a tím, že nenastala změna v osobě ministrově.
366. Úspora ze zákonů č. 176/1931 a 174/1932 Sb. z. a n. část systemisovaných služebních míst nebyla obsazena
a počet smluvních zaměstnanců byl snížen. Odměny a výpomoci byly omezeny.
367. Úsporou na nájemném, poněvadž obecní dávky při zvýšení nájemného podle zák. čís. 166/1930 byly nižší, než se předpokládalo, a poněvadž nedošlo ke zřízení živnostenských instruktorátů v Brně a Košicích. Služební cesty byly omezeny a bylo uspořeno při výdajích na úřední a kancelářské potřeby a úřední věstníky, jichž rozsah byl omezen; též doplňování knihovny bylo omezeno.
368. Hlavně tím, že byl omezen nákup vnitřního zařízení pro novostavbu ministerstva. Dále nedošlo ke všem zamýšleným jednáním v oboru obchodně-politickém.
369. V roce 1932 nebyl zřízen celní poradní sbor, poradní sbor pro otázky hospodářské byl obnoven teprve koncem roku, konala se jen jedna plenární schůze Státní rady živnostenské a poradní sbor podle § 7 celního zákona nezahájil činnost.
370. Jako u osobních výdajů řádných.
371. Poukazem nepreliminovaného příspěvku na Mezinárodní výstavní úřad. Úhrada překročení z úspor řádných věcných výdajů § 6 téhož titulu.
372. Omezeny byly subvence.
373. Omezeny byly subvence a stipendia.
374. Omezeny byly subvence.
375. Hlavně úsporou ze zákona čís. 174/1932 Sb. z. a n. a neobsazením některých systemisovaných služebních míst stálých zaměstnanců a jednoho místa smluvního zaměstnance u Státního ústavu pro zvelebování živností v Turč. Sv. Martině. U odbočky Státního ústavu pro zvelebování živností v Užhorodě jeví se překročení při položce preliminované na platy stálých zaměstnanců a úspora při položce preliminované na platy smluvních zaměstnanců, poněvadž nedošlo ze služebních důvodů k zamýšlenému odvolání pragmatikálního úředníka a k ustanovení úředníka smluvního.
376. V ústředí státní služby pro zvelebování živnosti nedošlo k zamýšleným výdajům hlavně na tiskoviny, doplňováni sbírek a propagační podniky. Nové pravé křídlo novostavby Ústavu pro zvelebování živností v Turč. Sv. Martině nebylo v r. 1932 ještě v provozu, čímž vznikla úspora u režijních položek, preliminovaných pro tento ústav. Kromě toho byly omezeny výdaje na úřední cesty, práce v laboratořích a dílnách a omezeny administrativní potřeby a zvelebovací akce (pořádání kursů, přednášek a pod. ).
377. Byly omezeny mimořádné výdaje na všeobecná zařízení ústavu pro zvelebování živností v Turč. Sv. Martině a na zařízení jeho laboratoří a dílen; dále bylo omezeno poskytování příspěvků ústavům nestátním.
378. Bylo omezeno poskytování podpor živnostenským družstvům a jich svazům, pořádání výstavek učňovských prací, udílení stipendií a omezena i různá jiná opatření ku podpoře živností.
379. Byly omezeny příspěvky na mimořádná opatření ku podpoře živností.
380. Menší výdaje na cizinecký a lázeňský ruch a turistiku.
381. Z důvodů úsporných nebyla uskutečněna zamýšlená zařízení přístavišť říčních a námořních a skladišť.
382. Byly povolovány nižší podpory. Úspora snížena nepreliminovanou splátkou garantované zápůjčky Čsl. plavební akc. společnosti Labské u Zemské banky.
383. Nebyly vyplaceny subvence.
384. Úsporou ze zákonů čís. 176/1931 a 174/1932 Sb. z. a n., neobsazením některých systemisovaných míst a omezení odměn a výpomocí.
385. Nebyly najaty potřebné nové místnosti, nebyl stranám prominut v předpokládané výši náklad na patentové spisy a byly sníženy výdaje na roční katalog.
386. Na zřízení telefonní ústředny v novostavbě budovy ministerstva obchodu a patentního úřadu vyplacena menší částka, než bylo předpokládáno.
387. Hlavně vyšším výnosem poplatků za udělení dovozních a vývozních povolení v důsledku částečného rozšíření povolovacího řízení; dále vyšším výtěžkem z prodeje súčtovatelných tiskopisů a zúčtováním zbytku fondu odbytného býv. Komise pro zahraniční obchod.
388. Vyšším příjmem splátek na provozovací zápůjčky a náhradami výplat z minulého roku.
389. Byla pronajata jen asi jedna třetina čsl. nájemního pásma v Hamburku (o ostatní plochu nebylo zájemců) a neuskutečnil se očekávaný výnos z kapitálové účasti státu na plavebních a skladištních společnostech, ježto provoz těchto podniků byl pasivní.
390. Příznivější výsledek z náhrad stran za tisk patentových spisů byl poněkud snížen menším výnosem patentových poplatků pro úbytek patentových přihlášek.
391. Úsporou ze zákona č. 176/1931 Sb. z. a n. a tím, že nenastala změna v osobě ministrově.
392. Úspora ze zákonů č. 176/1931 a č. 174/1932 Sb. z. a n. Některá systemisovaná služební místa, zejména ve vyšších platových stupnicích, nebyla obsazena. Také náklad na smluvní zaměstnance a na denní platy a mzdy byl menší a odměny a výpomoci byly omezeny.
393. Úspory docíleno omezením úředních cest, měřických prací v poli, nákupu úředních a kancelářských potřeb, odběru odborných publikaci a účasti zástupců ministerstva na mezinárodních kongresech.
394. Nebyl zakoupen nový nábytek; subvence a příspěvky nebyly udělovány.
395. Udělování příspěvků bylo zastaveno.
396. Úspora získána omezením pořádání výstav a odpadnutím účasti na světových výstavách.
397. Poskytování podpor bylo omezeno.
398. Úspora ze zákonů č. 176/1931 a č. 174/1932 Sb. z. a n. a tím, že některá systemisovaná služební místa zůstala neobsazena.
399. Příznivý výsledek vznikl omezením činnosti v získávání vědeckých podkladů pro hydrografii a hydrotechniku.
400. Nákup vnitřního zařízení pro novou kancelářskou budovu byl odložen.
401. Dotace báňským revírním úřadům na agendy býv. uhelných inspektorátů byly sníženy. Ze sporů, vzniklých z dřívějšího vázaného hospodaření uhlím, nevzešly státu výdaje, čímž rozpočtená částka byla ušetřena.
402. Úspora získána snížením odměn za mimořádnou činnost členům a zaměstnancům uhelné rady.
403. Udělování subvencí bylo omezeno.
404. Odměny a výpomoci se nevyplácely.
405. Nákup úředních a kancelářských potřeb byl omezen.
406. Hlavně omezením služebních cest.
407. K výplatě příspěvku došlo pouze v jediném případě.
408. Úspora ze zákonů č. 176/1931 a č. 174/1932 Sb. z. a n. Některá systemisovaná místa nebyla buď vůbec obsazena anebo zaměstnanci v nižších platových stupnicích. Přijímání nových smluvních zaměstnanců bylo omezeno a nedošlo k výplatě honorářů vědeckým spolupracovníkům, s nimiž pro nedostatek místností nebylo možno zahájiti spolupráci.
409. Přestěhováním ústavu do vlastní budovy bylo uspořeno na nájemném. Dále získána úspora tím, že nebyly poskytovány podpory na kursy a výstavy a služební cesty byly placeny většinou stranami, v jejichž zájmu byly konány.
410. Zařízení ústavu nevyžadovalo předpokládaného nákladu, protože v roce 1932 nebyly ještě dokončeny instalační práce v nové budově.
411. K výstavbě dusíkového závodu na Váhu a ke zřízení závodu na hydrogenaci dehtu byly podniknuty jen přípravné práce.
412. Uskutečnění projektované stavby výrobny dusíkatých látek bylo odloženo.
413. Příspěvky na průmyslovou normalizaci v roce 1932 se nevyplácely.
414. Úspora ze zákonů čís. 176/1931 a čís. 174/1932 Sb. z. a n., některá systemisovaná služební místa nebyla buď vůbec obsazena, nebo obsazena zaměstnanci v nižších platových stupnicích. Přijímání pomocných dělníků a udělování odměn a výpomocí bylo omezeno.
415. Úspory docíleno zejména tím, že nájemné z místností cejchovních úřadů se nezvýšilo, dále omezením spotřeby kancelářských potřeb a tiskopisů a odsunutím nákupu některých měřicích přístrojů. Úspora se částečně snížila vyšším výdajem na cestovné a stravné v důsledku většího počtu úředních cest a substitucí.
416. Byly opatřeny lacinější přístroje pro ústřední cejchovní inspektorát a nákup strojů pro cejchovní stanici ke zkoušení elektrických měřidel byl odložen.
417. Úspora ze zákona čís. 174/1932 Sb. z. a n. Úspory bylo dosaženo také tím, že některým zaměstnancům puncovních úřadů byly povoleny neplacené dovolené, nové síly na denní plat nebyly přijímány a odměny a výpomoci byly omezeny.
418. Menší spotřeba materiálií a rekvizit v důsledku krize v živnostech zlatnických a stříbrnických; služební cesty byly omezeny a nájemné z místností puncovních úřadů se nezvýšilo.
419. Vybavení puncovních úřadů potřebnými zařízeními bylo z důvodů úsporných omezeno na nejnutnější míru.
420. Překročení vzniklo v obvodech zemských úřadů v Praze a Brně jednak většími výdaji při zkouškách a revisích parních kotlů a při průmyslovém dozoru, jednak tím, že část cestovních účtů z roku 1931 byla proplacena až v roce 1932. Překročení zmírněno úsporami v zemi Slovenské a Podkarpatoruské (mnohé závody také nebyly v provozu) a tím, že z úsporných důvodů nebyly z ústředního úvěru pořizovány nové přístroje pro zkušební komisaře. Úhrada z úspor u kap. 14, tit. 4, § 2 a tit. 5, § 4.
421. Připravovaný zákon o dopravě motorovými vozidly byl vydán až ke konci roku 1932; v důsledku toho nebyla v roce 1932 přijata smluvní síla pro statistiku a evidenci motorových vozidel. Úspory bylo použito k úhradě vyšší potřeby u kap. 14, tit. 4, § 1.
422. Úspora docílena z téhož důvodu jako u osobních řádných výdajů tohoto paragrafu.
423. Úsporou ze zákona čís. 174/32 a tím, že nebyla obsazena všechna systemisovaná služební místa. Úspory docíleno také na denních platech a mzdách, prémiích a přídavcích a na platech smluvních zaměstnanců, jichž přijímání bylo omezeno, poněvadž některá z projektovaných řádných a pomocných letišť nebyla zřizována a upravována v předpokládaném rozsahu. Nebylo také provedeno prodloužení tratí čsl. státních aerolinií z Užhorodu do Bukurešti a nebyla zavedena noční doprava na trati Praha-Brno-Bratislava a Praha-Přimda. Vyplácení odměn a výpomocí bylo omezeno.
424. Z těchže důvodů jako u osobních výdajů řádných odpadla velká část nákladů preliminovaných na provoz a udržování motorů, letadel a automobilů, na nájemné, osvětlení a otop, poštovné a telegrafní poplatky a na úpravu letištních ploch; úřední a kancelářské potřeby byly opatřovány co nejúsporněji a služební cesty, hlavně do ciziny, konaly se jen v naprosto nutných případech. Souvisí se snížením příjmů čsl. státních aerolinií.
425. Hlavně tím, že vybudování provozních objektů na civilním státním letišti v Ruzyni bylo odloženo. Mezinárodní letecké společnosti (CIDNA) nebyla vyplacena celá subvence podle sjednané dohody, poněvadž nebyla dosud provedena výměna ratifikačních listin dohody o letecké dopravě mezi Československou republikou a Francií. Výroba motorů PackardDiessel byla odsunuta na pozdější dobu pro nutnost provádění dalších předběžných zkoušek. K projektovanému osvětlení na některých pomocných letištích na trati Praha-Bratislava zatím nedošlo pro neúplné vybudování těchto letišť. Podpory leteckým korporacím byly z důvodů úsporných sníženy a II. cena ministerstva veřejných prací pro druhý motor československé výroby v mezinárodním závodu turistických letadel kolem Evropy nebyla vyplacena. Úspora byla poněkud snížena vyšším nákladem na povětrnostní a radiotechnickou službu, protože ministerstvu pošt a telegrafů byly dodatečně zaplaceny telegrafní a telefonní poplatky za roky 1930 a 1931.
426. Z důvodů úsporných byly omezeny práce v oboru vyšetřování tepelných a vodních zdrojů elektrické energie, dále služební cesty a propagační a statistická akce.
427. V elektrárně v Komárně nebyly prováděny ze státních prostředků zařizovací a udržovací práce.
428. Podpora na soustavnou elektrisaci venkova byla omezena.
429. Nové výpůjčky státního elektrizačního fondu byly uskutečněny až v prosinci 1932 na místo počátkem roku 1932, jak bylo předpokládáno, takže na úhradu rozdílu mezi úrokem placeným z výpůjček fondu a zápůjček poskytnutých elektrárenským společnostem stačila menší částka.
430. Nebyla vyplacena částka připadající na akciovou účast státu v některých elektrárenských společnostech, poněvadž do konce roku 1932 nebyly splněny potřebné podmínky.
431. Úspora ze zákonů čís. 176/31 a 174/32 Sb. z. a n. a dále tím, že část systemisovaných služebních míst nebyla obsazena, resp. obsazení některých míst se stalo až během roku a že platy technických sil, zaměstnaných výlučně a trvale při stavbách, byly hrazeny z příslušných stavebních úvěrů. Úspory bylo docíleno také na platech smluvních zaměstnanců v zemích Moravskoslezské, Slovenské a Podkarpatoruské, omezením výdajů na nákup služebních oděvů a na odměny a výpomoci. Příznivý výsledek se snížil zaplacením dříve sporného úrazového pojistného za uplynulá léta, ježto v roce 1932 byla státní správa uznána za povinnou platiti i za pragmatikami síly, zaměstnané při pracích prováděných ve vlastní režii v zemích České a Moravskoslezské, úrazové příspěvky.
432. Úspory docíleno hlavně omezením služebních cest a zastavením výplaty diet z důvodu vedení dvojí domácnosti zaměstnancům na Slovensku, kteří obdrželi byty. Dále byly omezeny výdaje na opravy kancelářského nábytku, počítacích i psacích strojů, na nákup kresličských potřeb a odborných knih. Uspořeno bylo též na nájemném, poněvadž státní poříční správa v Ústí n. L. byla přestěhována z najatých místností do vlastní budovy.
433. Nákup nábytku, počítacích i psacích strojů, měřičských a jiných technických přístrojů byl z důvodů úsporných omezen.
434. Snížením počtu personálu.
435. Odsunutím některých prací na hranici, prací spojených s výměnou enkláv a tisku dokumentárního díla.
436. Snížením příspěvků regulačním sborům v Brně, Bratislavě a Mor. Ostravě.
437. Příspěvky některým městům na opatření detailních návrhů regulací územních úseků, souvisejících s projektováním státních budov, byly sníženy a Klubu za starou Prahu nebyl vyplacen příspěvek na opatření modelu Malé Strany a Hradčan v Praze.
438. Úspory docíleno zejména tím, že udržovací práce na státních silnicích a mostech byly omezeny na nejnutnější potřebu; pouze v zemi Moravskoslezské bylo třeba vyššího nákladu na několik větších oprav mostů. Také provoz velkých lomů v zemi Slovenské a Podkarpatoruské byl přiměřeně snížen. Služební cesty byly omezeny. Naproti tomu vznikl větší výdaj na opravy a náhradní součástky rozšířeného parku silničních strojů a vozidel ve všech zemích mimo českou. Vyšší částky bylo také třeba na úhradu závazných příspěvků obcím na udržovací práce v zemi české, kde byly vypláceny i dodatečně za rok 1931.
439. Stavby a přestavby silničních objektů prováděly se v menším rozsahu, rovněž tak zařízení pro bezpečnost a orientaci silniční dopravy; zřízení některých skladišť v zemi Slovenské a Podkarpatoruské bylo odloženo. Některé stroje (sněhové pluhy) byly dodány až koncem roku a účty mohly býti proto vyrovnány až v roce 1933. Úpravy a zařizování lomů prováděly se pouze v zemi Slovenské a jen v omezeném rozsahu.
440. Ze zamýšlených nových staveb silničních byly započaty jen nezbytně nutné.
441. Povolování nových příspěvků bylo omezeno a z části nebyly vyplaceny již povolené příspěvky, ježto některé samosprávné korporace neopatřily si potřebný peníz k úhradě nákladu projektovaných staveb.
442. Úspory docíleno omezením služebních cest a výdajů na tiskoviny, publikace, fotografie staveb a pod.
443. Objednané přístroje pro zkušebnu stavebních látek nebyly včas dodány a tisky předpisů a norem pro konstrukce a staviva byly vydány v menším rozsahu.
444. Úspora ze zákona čís. 176/1931 a 174/1932 Sb. z. a n. a úspora služebních platů oněch technických úředníků, kteří jsou trvale exponováni na stavbách budovaných z prostředků státního vodohospodářského fondu podle zákona čís. 50/1931 Sb. z. a n.; některá systemisovaná služební místa nebyla obsazena. Odměny a výpomoci byly redukovány.
445. Výdaje na vodohospodářské práce, prováděné podle zákona čís. 50/1931 Sb. z. a n., byly uhrazeny z prostředků státního vodohospodářského fondu ministerstva veřejných prací. Docílených úspor bylo částečně použito k úhradě nájemného za kancelářské místnosti.
446. Udržovací práce a úřední cesty byly omezeny na nejnutnější případy. Docílených úspor bylo částečně použito k úhradě schodků paušálu pro hydrografickou službu z minulých let.
447. Doplnění hydrometrických strojů bylo odsunuto a nebylo potřebí větších oprav limnigrafů; bylo upuštěno od rozšíření linek telefonní sítě pro hydrografickou službu. Nebyly povoleny státní podpory na městské nouzové práce a zdravotně technické podniky. Docílených úspor bylo 2 části použito na dokončení zámeckého vodovodu v Topolčiankách.
448. Úsporou ze zákona čís. 174/1932 Sb. z. a n. a tím, že systemisovaná služební místa, hlavně v nižší pomocné technické službě, nebyla plně obsazena a přijímáni smluvních sil bylo omezeno; částečným poklesem plavebního provozu kromě dopravy minerálních olejů přístavem v Bratislavě snížily se i výdaje na denní platy a mzdy a na nemocenské, úrazové a penzijní pojištění.