449. Pro práce v čsl. přístavním pásmu v Hamburku nebyly přijaty smluvní síly, ježto úprava a vystrojení pásma nebyly prováděny v předpokládaném rozsahu.
450. Výdaje byly sníženy v důsledku oslabení provozu říčních přístavů a omezením počtu služebních cest jen na nejnaléhavější případy.
451. Převzaté objekty v čsl. pásmech přístavních nevyžádaly si větších oprav. Stavba linky plavebního telefonu Praha-Podbaba byla v roce 1932 opět odložena a linka Praha-Beroun nebyla přeložena; doplnění sítě telefonních linek podél Dunaje, jakož i zakoupení služebních lodic bylo odsunuto. Docílených úspor bylo částečně použito k úhradě zvýšených výdajů za vytyčování, osvětlování a označování plavební dráhy na Dunaji a na podpory na vzdělání čsl. dorostu, zaměstnaného u provozu říční plavby.
452. Nedošlo k některým mezinárodním jednáním, proponovaným v roce 1932, čímž odpadla jinak povinná účast zástupců. Mezinárodní říční komise Oderská nebyla ještě definitivně ustavena.
453. Úspora ze zákonů čís. 176/1931 a 174/1932 Sb. z. a n. a dále tím, že poskytování odměn a výpomocí bylo omezeno. Úspora byla snížena přijetím smluvní konceptní síly báňského hejtmanství v Praze a účetním vyrovnáním závazků státní báňské zkušebny chemické v Mostě a státního báňského ředitelství tamtéž.
454. Překládání zaměstnanců a substituce byly omezeny, úřední cesty byly spojovány a konány jen v nejnutnějších případech. Výdaje povahy subvenční byly podstatně sníženy. Nájemné z úředních místností nebylo zvýšeno. Provoz státní báňské zkušebny chemické v Mostě byl omezen. Úřední a kancelářské potřeby opatřovaly se s krajní šetrností.
455. Podpory pozůstalým po obětech důlních katastrof a náhrady za podpory hornickým repatriantům vyžádaly si menšího nákladu, než bylo předpokládáno. Báňské hejtmanství na Slovensku nebylo dosud zřízeno a tak nedošlo k zařizovacím nákladům. Úspory byly částečně sníženy účetním vyrovnáním závazků mezi státní báňskou zkušebnou chemickou v Mostě a státním báňským ředitelstvím tamtéž.
456. Úspora vzniklá neobsazením systemisovaných služebních míst a ze zákonů čís. 176/1931 a čís. 174/1932 Sb. z. a n. se částečně snížila výdajem na platy dvou smluvních zaměstnanců, přijatých na účet neobsazených míst pragmatikálních úředníků.
457. Úspory docíleno omezením nákupu přístrojů a zařízení.
458. Úsporou ze zákona č. 174/1932 Sb. z. a n., neobsazením 2 systemisovaných míst a omezením výdajů na studijní podpory, odměny a podobné.
459. Byla omezena vydání na laboratoř, mechanickou dílnu, vědecké přístroje a odborné časopisy; nebyly podniknuty výzkumy v terénu a tím docíleno úspor na cestovném a stravném; vydání na nájemném bylo menší, než se předpokládalo.
460. Příznivého výsledku docíleno hlavně tím, že udržovací práce ve státních budovách civilních i vojenských byly prováděny jen v případech nutné potřeby; k nepatrnému překročení došlo jen v zemi české, při nákladu na udržování civilních budov. Dále bylo uspořeno na cestovném a stravném v zemích Moravskoslezské, Slovenské a Podkarpatoruské a při cestách do ciziny.
461. Úspora na mimořádných opravách a úpravách budov (ve všech zemích) z důvodů uvedených u věcných výdajů řádných (č. 460) a menší potřebou při nákladu na zabíráni budov pro veřejné účely.
462. Úspor docíleno bylo v důsledku zdržení celkového vyúčtováni stavby budovy ministerstva zemědělství, odsunu-
tím přípravných prací na stavbu budovy ministerstva veřejných prací, nového parlamentu a nejvyššího správního soudu; menšími doplatky na stavbu budovy ministerstva sociální péče; neprojednány zůstaly kolaudační doplatky za práce spojené se znovuzřízením vyhořelé části budovy ministerstva školství a národní osvěty, adaptace budov pro ministerstvo veřejného zdravotnictví a tělesné výchovy zahájeny později; neprovedeny úpravy budovy čp. 16 v Praze III. pro umístění senátu Národního shromáždění, odsunuta stavba budovy pro nejvyšší účetní kontrolní úřad, opožděno vyúčtování staveb úředních budov, snížily se výdaje při stavebních úpravách na pražském hradě, oddálena koupě Strakovy akademie, neprovedeny instalační práce při stavbě státního obchodního domu v Bratislavě, neskončena kolaudace státních obytných domů na Dostojevského nábřeží v Bratislavě, odsunuty stavby státních obytných domů v místech ohrožených bytovou nouzí a stavby proponované pro politickou správu v Bratislavě; omezeny byly koupě budov a realit.
Úspory byly sníženy překročením, které nastalo rychlejším prováděním adaptací Černínského paláce, větším výdajem na nástavbu IV. patra na budově ministerstva veřejných prací, výplatou konečných účtů za stavbu policejního ředitelství v Bratislavě a nepreliminovanými příspěvky na stavby nestátní, podnikané ve veřejném zájmu.
463. Přípravné práce pro stavbu budovy státního úřadu statistického nebyly zahájeny.
464. Úspora docílená odsunutím stavby budovy vyslanectví v Ankáře byla částečně snížena zvýšeným nákladem na adaptační práce v budově vyslanectví v Berlíně a doplatky na stavbu budovy vyslanectví ve Varšavě, na něž nebylo v rozpočtu pamatováno.
465. Úspory vznikly nezahájením stavebních akcí v budově policejního ředitelství v Praze, stavby budovy policejního komisařství ve Vršovicích, neuskutečněním koupě staveniště pro budovu zemského četnického velitelství v Praze, policejního komisařství v Plzni a Liberci, odsunutím přípravných prací pro přístavbu zemského úřadu v Praze a v Brně, pro novostavbu budovy zemského úřadu v Bratislavě, omezením koupě budov, neprováděním staveb pro četnické kasárny a zdržením prací při stavbě budovy zemského úřadu v Užhorodě. Příznivý výsledek snížil se provedením nutných adaptačních prací v budově zemského úřadu v Praze pod Emauzy a nástavbou dvorního traktu v budově téhož úřadu na Smíchově, výstavbou kotelny pro skladiště Sbírky zákonů a nařízení, rozšířením novostavby úřední budovy v č. Těšíně pro účely četnictva, úhradou kolaudačních doplatků při stavbě úřední budovy v Přerově, dále převodních poplatků, vzniklých při zakoupení budovy zemského četnického velitelství v Brně a přípravnými pracemi pro stavbu zemského četnického velitelství v Užhorodě.
466. Nezahájeny přípravné práce pro stavby nových soudů, neuskutečněny stavební akce Plzeň-Bory, rekonstrukce kanalizace, Falknov, společná úřední budova, Pardubice, budova okresního soudu, Brandýs, společná úřední budova, Brno, nejvyšší soud a krajský soud, nepovolena stavba krajského soudu s věznicí v Nových Zámcích; neprovedeny nebo neskončeny zůstaly kolaudační práce na nástavbě soudní budovy v Praze II., na přístavbě krajského soudu v Chrudimi, společné úřední budovy v Lovosicích a Jindřichově Hradci, adaptace budovy okresního soudu v Mor. Ostravě, krajského a okresního soudu s věznicí v Růžomberku a v Užhorodě; nebyl dosud zakoupen pozemek pro justiční budovu na Žižkově, se stavbou společné úřední budovy ve Strážnici a okresního soudu s věznicí v Tiačevě započato později a změněn projekt přístavby věznice u okresního soudu v Rachově; dosažených úspor bylo použito k úhradě vyššího nákladu na stavbu krajského soudu v Praze-Pankráci, společné úřední budovy v Hlinsku, krajského soudu s věznicí v Bratislavě, přípravných prací pro krajský
soud v Hradci Král. a dále k úhradě nepreliminovaných výdajů na přístavbu skladiště pro okresní soud exekuční v Praze I., na práce v budově okresního soudu a věznice v Uherském Brodě, okresního soudu v Holešově, na rekonstrukci dřevěné věže kostela trestnice v Leopoldově a věznice krajského soudu v Chustu.
467. Přípravné práce pro školní budovy a stavební úpravy státní odborné školy ve Dvoře Král., německého státního gymnasia v Praze II, státního reálného gymnasia v Praze XII, státního reformního reálného gymnasia a českého státního mužského ústavu učitelského v Praze XIX, nebyly povoleny, akce se získáním objektů pro Národní divadlo, jakož i práce spojené s rozšířením akademie výtvarných umění se zdržely, stavba Státní galerie v Praze, státního reformního reálného gymnasia v Turč. Sv. Martině, stavební akce a koupě pozemků pro obecné a měšťanské školy v zemi Slovenské a Podkarpatoruské byly odsunuty; nebyla skončena kolaudace prací, provedených na stavbě státní průmyslové školy v Liberci, státního reálného gymnasia v Kralupech nad Vlt., průmyslové textilní školy v Brně, státní odborné školy pro zpracování dřeva ve Val. Meziříčí, státní průmyslové školy v Mor. Ostravě-Vítkovicích, českého státního reformního reálného gymnasia v Novém Bohumíně, českého státního reálného gymnasia v Brně I, v Hustopeči, v Šumperku, německého státního reformního reálného gymnasia ve Znojmě, nebyly zahájeny přípravné práce) na stavbu státní průmyslové školy v č. Budějovicích, Mostě, v Brně I. a III., německého státního reálného gymnasia v Bratislavě a státního reformního reálného gymnasia s maďarskými pobočkami v Lučenci, státního reálného gymnasia v Růžomberku, české pobočky státního reálného gymnasia v Užhorodě. Příznivý výsledek snížil se větším výdajem za rekonstrukci stropů státní školy pro bytový průmysl v Praze, rychlejším postupem stavby II. českého státního reálného gymnasia v Husovicích, českého státního reformního reálného gymnasia v Češ. Těšíně, vyššími kolaudačními doplatky za práce na stavbě státního reálného gymnasia v Michalovcích a nepreliminovanými výdaji za práce při stavbě státní odborné školy tkalcovské ve Dvoře Králové, českého státního reformního reálného gymnasia v Karlových Varech, státního reálného gymnasia v Trutnově, v Orlové, ve Zvoleni a Zl. Moravcích, odborné školy dřevařské v Humenném a státní obecné školy v legionářské kolonii "Svoboda" v Báťovu.
468. Nevyúčtovány skončené stavby školních budov v Nitře, Rim. Sobotě, nástavby pavilonu státních výzkumných ústavů zemědělských v Praze a Bratislavě, stavby obytného domu a skleníku státních pokusných objektů zemědělských v Průhonicích, nebylo povoleno zadání stanice pro zužitkování ovoce v Modré, neuskutečněn projekt výstavby výzkumné zemědělské stanice v Rim. Sobotě, stavby jízdárny v Tlumačově, nekoupeny pastviny v Čihovicích pro státní hříbárnu v Novém Dvoře a odsunuta stavba kravína při státním hřebčíně v Tuřích Remetách.
469. Úspora vznikla změnami v instalacích a v použití místností v pravém křídle nové budovy státního ústavu pra zvelebování živností v Turč. Sv. Martině.
470. Odsunuto pokračování ve stavbě státního tepelnětechnického ústavu a státního hydrologického ústavu v Praze a upuštěno od přístavby a adaptačních prací v budově ředitelství pro stavbu vodních cest.
471. Úprava terénu ve vystěhovalecké stanici v Praze nebyla provedena pro pokročilou dobu, opožděně kolaudovány úpravy ve státním domově válečných invalidů v Pohořelicích a Kovarcích, odsunuta stavba internátní budovy státního ústavu pro hluchoněmé v Kremnici, s přípravnými pracemi pro stavbu v státním dětském domově v Rim. Sobotě a v státním ústavu pro hluchoněmé v Užhorodě nebylo započato. Úspory byly z části sníženy vyšším nákladem na přístavbu státního
dětského domova v Košicích a úhradou kolaudačních doplatků na práce provedené v pavilonu státního dětského domova v Mukačevě.
472. Byly odsunuty stavby: školy pro sestry zdravotní a sociální péče v Praze, ubikací státní epidemické autokolony v Praze, státního ústavu tělovýchovného v Praze, internátu státního ústavu pro vzdělání a výcvik porodních asistentek v Olomouci, prosektury státní nemocnice v Košicích, státní nemocnice v Lučenci, desinfekční stanice ve státním ústavě pro vzdělání a výcvik porodních asistentek v Užhorodě a domů pro obvodní lékaře v zemi Podkarpatoruské; při rozšíření státní nemocnice na Král. Vinohradech bylo zadáno oploceni teprve koncem roku a zřízen pouze teplovodní kanál, stavba chirurgického pavilonu nebyla zahájena. Další snížení výdajů bylo docíleno pozdějším zadáním desinfekční stanice kanalizační státní nemocnice v Košicích, pouze částečnou úhradou kolaudačních doplatků z prací provedených při stavbě státní nemocnice v Mukačevě a nezahájením úprav v II. části infekční nemocnice v Slatinských Dolech. Úspora se snížila vyšším nákladem na úpravu území býv. Strahovských lomů na cvičiště a hříště k účelům tělovýchovným a doplatky za stavby při Všeobecné nemocnici v Praze.
473. Nebyly zahájeny stavby společné úřední budovy v Brandýse n. Lab., v Pardubicích, Chrudimi, Falknově, Strážnici, úřadů potravní daně na čáře Vel. Prahy, chemicko-technické zkušebny finanční správy v Praze, dále přípravné práce a stavby budov pro finanční úřady v zemi České, Moravskoslezské a Slovenské, nekolaudovány stavby pro finanční úřady, celní úřady a finanční stráž v Božím Daru, Liberci, Kutné Hoře, v Jaroslavicích a v Bratislavě, nebyl dokončen projekt stavby budovy v Hradci Král., nezahájeny v plném rozsahu stavby kombinovaných budov pro celní úřady a finanční stráž v zemi Moravskoslezské, Slovenské a Podkarpatoruské; se stavbou úřední budovy v Prostějově a Uh. Hradišti bylo započato později. Úspora snížena zahájením stavebních akcí pro finanční stráž v zemi České a Slovenské, upravením kanalizace při stavbě budovy finančních úřadů v Michalovcích, nepreliminovanými výdaji na nástavbu soudní budovy v Pelhřimově pro umístění finančních úřadů, na zakoupeni budov pro finanční úřady v Lokti, na stavbu finančních úřadů v Sušici a zaplacením anuity za Jiskrový kasárny v Prešově.
474. K cejchování hydrometrických vrtulí dosud nedošlo. Odbyt hydrologických publikací a map poklesl.
476. Výnos manipulačního příspěvku uhelného, stanoveného ministerstvem veřejných prací na základě § 10 zákona č. 260/1920 Sb. z. a n., poklesl jednak následkem menšího odbytu vytěženého uhlí v důsledku hospodářské krize, jednak tím, že větší důlní podniky si z tohoto příspěvku sráží paušalovanou daň z obratu.
476. Výnos příspěvku na uhelnou radu, stanoveného ministerstvem veřejných prací na základě § 10 zákona č. 260/ 1920 Sb. z. a n., byl menší z důvodů uvedených u § S.
477. Rostoucí spotřebou naftových produktů zvýšil se výnos režijního příspěvku, vybíraného od výrobců na základě čl. V vl. nař. č. 322/1922 Sb. z. a n.
478. Příznivý výsledek vznikl větším příjmem z poplatků za pokusy a analysy, vyžádané soukromými zájemníky.
479. Větší příjem v důsledku úpravy poplatků za zkoušení ručních střelných zbraní podle vládního nařízení čís. 221/ 1931 Sb. z. a n.
480. Příznivého výsledku dosaženo zvýšeným příjmem na poplatcích za cejchování elektroměrů.
481. Nebylo příjmů z prodeje statistických publikací, ježto zákon o automobilní dopravě byl vydán až koncem roku
1932.
482. Nepříznivý výsledek souvisí s okolnostmi uvedenými
na odůvodnění příznivého výsledku u výdajů § 3 (československé státní aerolinie).
483. Některé elektrárenské společnosti nevyplácely za správní rok 1931 dividendy vzhledem ke své nepříznivé hospodářské situaci. První splátka za nájem státní elektrárny v Komárně byla stanovena nižší částkou, než jak bylo předpokládáno. Také splátka města Bratislavy na státní zápůjčku v částce odpovídající dodanému proudu elektrickému do přístavu v Bratislavě byla nižší. Úbytek příjmů byl částečně vyvážen náhradou Južnoslovenských elektráren, úč. spol. v Komárně, za větší výdaje na odkalovací zařízení.
484. Příznivý výsledek vznikl hlavně dodatečnou náhradou za minulá léta osobních platů technických sil, výlučně a trvale zaměstnaných při stavbách, z příslušných stavebních úvěrů a náhradami všeho druhu.
485. Ke zvýšení příjmů přispěly především konkurenční příspěvky ke stavbám státních silnic a mostů, jichž větší počet byl dokončen v roce 1932 (hlavně na Slovensku a na Moravě), dále odprodej materiálu z rozebraného řetězového mostu přes Ohři v Lokti, výtěžek z prodeje ovoce a trávy (hlavně v zemi Slovenské), a konečné nekompensovatelné náhrady a vrácené zbytky záloh z minulého roku.
486. Vzhledem k snížení celkových výdajů v kap. 14., tit. 7., §§ l a 2 byl poměrně snížen i příspěvek, poskytovaný státním silničním fondem na částečnou úhradu těchto výdajů.
487. Nebyl předvídán příjem z prostředků státního vodohospodářského fondů ministerstva veřejných prací za provedenou úpravu zdymadla v Dolních Beřkovicích, příjem z pronájmu pobřežních skladišť na Smíchově a za provedení různých udržovacích prací.
488. Nebylo pokut za přestupky pravidel pro námořní plavbu a poklesl prodej tiskovin a plavebních publikací. Příjmy z provozu říčních přístavů v oblasti Labe a Dunaje, jež dostoupily v roce 1932 výše 5, 953. 529'80 Kč, plynuly podle zákona čís. 50/1931 Sb. z. a n. do státního vodohospodářského fondu ministerstva veřejných prací.
489. Pro nezaměstnanost loděnice nebyla vyměřena 1/2%ní přirážka k nájemnému.
490. V důsledku zhoršených hospodářských poměrů ochabla kutací činnost mimo Podkarpatskou Rus, kde přihlásil stát větší počet výhradních kuteb. Bylo nutno také povoliti značné slevy na poplatcích z měr a kutisk. Úbytek příjmů byl částečně vyvážen zaplacením úroků z prodlení z dlužných poplatků v Čechách a dále tím, že subvence, udělená v roce 1924 na sestavení hornicko-hutnického slovníku v částce 3000 Kč, byla v roce 1932 vrácena, poněvadž původce myšlenky před jejím uskutečněním zemřel.
491. Větším počtem dožádaného měření radioaktivity průmyslových hmot.
492. Příznivý výsledek, dosažený značným vzrůstem příjmů na nájemném z obytných domů zejména v důsledku zvýšení nájemného v obytných domech o 5% až 20%, byl částečně snížen menšími příjmy, jednak z nájemného z vojenských budov v zemi Moravskoslezské a Slovenské, poněvadž některé nouzové byty v kasárnách byly zrušeny, jednak z nájemného z vyslaneckých budov, ježto v některých státech bylo nutno snížiti nájemné podle tamějších poměrů na bytovém trhu. Příznivý výsledek nastal dále různými nekompensovatelnými náhradami (zbytky záloh z předešlého roku, náhrady za opravy a úpravy bytů a za opravy župních budov na Podkarpatské Rusi, příspěvky na udržování školních budov, náhrady daní, obecních dávek, vodného a pod. ).
493. Nepreliminované příspěvky města Chrudimě na stavbu budovy krajského soudu a úřední budovy pro finanční úřady, obce Píšťan na stavbu školy, obce Radovce na stavbu budovy pro četnictvo a země Slovenské na stavbu školy v Pú-
chově. Vráceny výlohy, spojené s koupí pozemku pro staveniště státního obytného domu v Jesenici, refundovány náklady na elektroinstalační zařízení z resortních úvěrů jiných kapitol, zjištěny přeplatky firem při kolaudaci, docílen výtěžek z prodeje ofertních pomůcek a starého materiálu. Příznivý výsledek snížen odsunutím splatnosti splátky příspěvku obce Tiačeva na stavbu budovy okresního soudu, ježto se stavbou nebylo dosud započato a zaplacením příspěvku města Žamberku již v r. 1931.
494. Nenastala změna v osobě ministrově a dále úspora ze zákona čís. 176/1931 Sb. z. a n.
495. úspora ze zákonů čís. 176/1931 a 174/1932 Sb. z. a n. a z úsporných opatření personálních (neobsazením některých systemisovaných služebních míst, uprázdněných úmrtím, penzionováním a odchodem ze služby, omezením odměn a výpomocí, nižším nákladem na služební oděvy, poklesem cen látek a menší potřebou některých služebních oděvů a pod. ).
496. Hospodárně užíváno služebních vozů, kancelářských potřeb, elektrického světla a otopu; služební cesty a práce přes čas omezeny na případy nezbytně nutné a nové knihy a odborné časopisy opatřeny jen pro nejnutnější potřebu.
497. Omezen nákup nového kancelářského nábytku a výdaje, vzešlé účastí na světovém poštovním kongresu v Madridě, hradil podnik Čsl. pošta.
498. Snížením výdajů ministerstva snížila se i náhrada, placená podnikem Čsl. pošta ústřední správě za výkony pro podnik. Nepříznivý výsledek se snížil částečně tím, že část zahradního pozemku u budovy ministerstva byla pronajata a že byla zúčtována náhrada hodnoty nábytku, převzatého do inventáře podnikem Čsl. pošta.
499. Úspora podle zákona čís. 176/1931 Sb. z. a n.
500. Úspory bylo docíleno zejména ze zákonů č. 176/1931 a 174/1932 Sb. z. a n., dále penzionováním zaměstnanců a neprovedením povýšení v očekávaném počtu.
Překročení vzniklo zvýšenou potřebou na denní platy a mzdy pro zaměstnance, povolané od ředitelství stát. drah jako výpomoc na místa, uprázdněná ve službě kancelářské. Překročení se částečně snížilo úsporou na platech smluvních zaměstnanců, snížením potřeby na zaměstnavatelský příspěvek nemocenského pojištění při úbytku pojištěnců, úsporou na výdajích na služební oděv zřízenců; také udělování odměn a výpomoci bylo omezeno jen na případy zvlášť odůvodněné.
501. Rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou uhlí, vydaného oprávněným zaměstnancům, se podstatně snížil novou úpravou prodejních cen a také poklesem odběru paliva při zmenšeném počtu percipientů.
502. Úspory dosaženo zejména omezením služebních cest i do cizích států na případy nejnutnější, dále menším nákladem za čištění kancelářských místností v nové budově, do níž se úřad nastěhoval později, než se předpokládalo, pak omezením rozsahu a zlevněním tisku úředního věstníku a ostatních publikací a menším provozem služebních automobilů. Příznivý výsledek se částečně snížil vyššími výdaji za nájemné pro pozdější dohotovení stavby vlastní budovy a větším nákladem za přestěhování, než bylo předpokládáno.
503. Výdaje na zařízení ministerstva železnic byly účtovány na vrub investičního rozpočtu; budova ministerstva železnic i se zařízením jest součástí zakládacích aktiv podniku "Čsl. státní dráhy".
504. Náhrady diet z důvodu nemožného ubytování ženatým zaměstnancům na Slovensku a Podkarpatské Rusi, pokud jejich právní podklad svým vznikem spadá do doby před zavedením podnikového hospodaření. Částka vyplacená v roce 1932 se vykazuje - obdobně jako v letech předchozích - jako nepreliminovaný výdaj při kap. 16.
505. Příjmy se snížily zejména tím, že v důsledku nižších výdajů ministerstva železnic (viz odůvodnění výdajů čís.
499 až 503) nebylo třeba, aby podnik "čsl. státní dráhy" uhradil plnou preliminovanou částku za správní výkony tohoto ministerstva pro podnik; na výši úhrady měl příznivý vliv také vyšší příjem ministerstva z dodatečného vyúčtování některých tarifních svazů, nepříznivým vlivem působil pokles počtu předplatitelů a inzerentů úředních publikací ministerstva železnic a úbytek nájemného z pronajatých místností v dřívější budově ministerstva železnic, kterážto budova přešla do správy ředitelství stát. drah v Praze.
506. Úsporou ze zákona č. 176/1931 Sb. z. a n. a tím, že nenastala změna v osobě ministrově.
507. Úspora ze zákonů č. 176/1931 a 174/1932 Sb. z. a n. Nebyla obsazena některá systemisovaná služební místa a místa smluvních zaměstnanců, uprázdněná úmrtím, odchodem anebo ustanovením jich na systemisovaná místa. Úspora se poněkud snížila vyšším poukazem odměn za nezbytně nutné mimořádné práce.
508. Poklesem cen a úsporným omezením výdajů na úřední a kancelářské potřeby, tiskopisy, poštovní a telegrafní poplatky a členské příspěvky mezinárodním institucím. Úspora se snížila vyšší potřebou na cestovné a stravné (cestovní paušály zaměstnanců ústředního živnostenského inspektorátu, cestovní výlohy instruktora státní sociální péče o mládež a cestovné při revisi umístění zemědělských dělníků), vyšším nákladem na úřední věstník "Sociální revue", nákladem na generální opravu služebního vozu, jakož i zvýšením cen pohonných látek.
509. Snížením potřeby na zařízení ministerstva a úspornými opatřeními vlády.
510. Odhadovaný počet důchodců byl značně převýšen neočekávaným vzrůstem skutečného počtu důchodců majících nárok na státní příspěvek podle § 123 zákona čís. 221/1924 Sb. z. a n., a to vzrůstem důchodů invalidních, k němuž přispěla hospodářská krize a z ní plynoucí nezaměstnanost, jež měla v zápětí nepoměrný počet žádostí o přiznání invalidních důchodů. Naproti tomu důchody starobní, vdovské a sirotčí nedosáhly rozpočtem očekávané potřeby.
Potřeba na státní příspěvek k důchodům z penzijního pojištění soukromých zaměstnanců ve vyšších službách z důvodů započtení služby vojenské za války podle § 176 zákona čís. 26/1929 Sb. z. a n. byla vyšší, než se předpokládalo. Také byla vyšší potřeba na pojistné pro invalidní a starobní pojištění vojínů po dobu jejich zákonité prezenční služby podle § 253 zákona čís. 221/1924 Sb. z. a n. ve znění zákona čís. 184/1928 Sb. z. a n., které bylo sjednáno paušální náhradou za dobu do konce roku 1932, a na pojistné pro penzijní pojištění vojínů po dobu jejich zákonité prezenční služby podle § 13 zákona čís. 26/1929 Sb. z. a n. O překročení jest bližší vysvětlení v úvodu.
511. Volby do Léčebného fondu veřejných zaměstnanců se nekonaly a výplata 5. splátky státního příspěvku podle § 37 zákona č. 221/1925 Sb. z. a n. byla odsunuta. Ubýváním důchodců odpadly zálohové výplaty důchodů úrazových, penzijních, invalidních a starobních. Nebyla poskytnuta finanční výpomoc nemocenskému pojištění, jak bylo předpokládáno.
512. Úsporou ze zákona č. 174/1932 Sb. z. a n. a tím, že odměny při provádění zákonů o stavebním ruchu a za práci přes čas byly z důvodů úsporných omezeny a sníženy.
513. Podpory staveb obytných domů z roku 1919 až 1932 jakož i stavebních sdružení byly omezeny, pročež také potřeba úřadů provádějících zákon o stavebním ruchu a rozhodčích soudů byla nižší. Pro nepředložení příslušných dokladů nemohly býti placeny anuity z některých zápůjček zaručených státem podle zákonů o stavebním ruchu z let 1919 až 1924 a poukázány příspěvky podle zákona o stavebním ruchu z roku 1930; mimo to nebyla vyčerpána částka rozpočtená na platy
z titulu záruky u staveb podporovaných podle zákonů z roku 1927, 1928 a 1930. K výdajům spojeným se zabíráním bytů v bytových obvodech nedošlo, poněvadž nebylo předloženo vyúčtování.
514. Úsporou ze zákona č. 174/1932 Sb. z. a n., tím, že nebyla obsazena některá systemisovaná služební místa a místa smluvních zaměstnanců a pomocného personálu a nebyly upraveny odměny osadních lékařů.
515. Nebylo použito částky preliminované na výchovu dětí podle zákona o ochranné výchově, poněvadž osnova zákona nebyla dosud uzákoněna. Dále bylo dosaženo úspor na věcných výdajích státních ústavů v zemi Slovenské a Podkarpatoruské tím, že nákupní ceny potravin, otopu a ostatních potřeb pro děti v ústavech a v cizí péči značně poklesly a veškeré výdaje byly z důvodů úsporných omezeny. Úspora byla poněkud snížena vzrůstem počtu cikánských dětí, vychovávaných podle zákona č. 117/1927 Sb. z. a n. v ústavech a rodinách.
516. Omezením podpor na sociální zařízení pro péči o mládež a na ochranu matek a kojenců. Taká mimořádný věcný náklad na vnitřní vybavení státních ústavů v zemi Slovenské a Podkarpatoruské byl z důvodů úsporných omezen.
517. Úspora ze zákona č. 174/1932 Sb. z. a n., mimo to nebyla některá systemisovaná služební místa obsazena a nedošlo k přijmutí smluvních sil.
518. Veškeré výdaje byly omezeny.
519. Výdaje byly z důvodů úsporných sníženy a omezeny.
520. Počet delegátů na mezinárodní konferenci práce byl snížen. Nebyly poukázány odměny předsedům komisí domácké práce, rozhodčích komisí podle zákona o závodních výborech a pomocným kancelářským silám.
521. Úspora ze zákona č. 174/1932 Sb. z. a n. Některá systemisovaná služební místa nebyla obsazena a nebyly vyplaceny z důvodů úsporných odměny za mimořádné práce.
522. Hlavně úsporou na cestovném a stravném, poněvadž nedošlo k zamýšleným přesunům zaměstnanců v plném rozsahu a některá systemisovaná služební místa nebyla obsazena. Přemístění některých živnostenských inspektorátů nebylo lze uskutečniti pro nedostatek vhodných místností. Dále byla v důsledku úsporného hospodaření menší potřeba na poštovné, telegrafní a telefonní poplatky a na komisi pro technickou a zdravotní ochranu osob výdělečně činných. Úspora byla snížena větším výdajem na úřední a kancelářské potřeby.
523. Nedošlo k zařizování nových úřadoven z důvodů úsporných.
524. Úspora ze zákona č. 174/1932 Sb. z. a n.; mimo to nebyla obsazena některá systemisovaná služební místa a místa smluvních zaměstnanců u úřadů pro péči o válečné poškozence v Praze a v Bratislavě a ceny látek na služební oděv zřízenců poklesly. Jen u úřadu v Brně došlo k zvýšenému výdaji na smluvní zaměstnance.
525. Služební cesty byly omezeny a potřeba úředních a kancelářských potřeb, jichž ceny poklesly, byla nižší. Nedošlo k očekávanému zákonnému zvýšení nájemného jednotlivých okresních úřadoven a ke zvýšení telefonního předplatného.
526. Nedošlo k zařizování úřadoven z důvodů úsporných.
527. Úbytek válečných poškozenců a jich pozůstalých v zemi české, Moravskoslezské a Slovenské byl větší, než se předpokládalo, část dětí válečných poškozenců a sirotků po padlých vojínech dovršila stanovenou věkovou hranici a části důchodců byly zastaveny důchody podle ustanovení o hranici příjmové. Úspora vznikla též omezením nákladů na zvláštní léčení válečných poškozenců. Naproti tomu náklad na požitky válečných invalidů v zemi Podkarpatoruské a opatřování nových prothes a jich opravy v zemích České, Moravskoslezské a Slovenské vyžadovaly neočekávaného vyššího nákladu.