V příjmech jsou obsaženy stále ještě plynoucí výtěžky IV. státní půjčky z dodatečných úpisů, hodnota státních dluhopisů vydaných na zaplacení pohledávek z válečných dodávek, výtěžek státní půjčky u pojišťoven, výtěžek poukázek zaručených francouzskou vládou a výtěžky krátkodobých půjček uzavřených podle zmocnění čl. XIV, lit. a), b) a e) finančního zákona.

Ve výdajích jsou obsaženy vedle úhrady nepreliminovaných výdajů na rozpočet, jichž krytí bylo opatřeno úvěrními operacemi, výdaj na nákup státních dluhopisů k výměně drobných kusů státních půjček (pod 1. 000 Kč nom. ), hodnota státních dluhopisů připadajících na úhradu pohledávek za válečné dodávky, úhrada správních výdajů a provisí při emisi státních půjček, refundace pokladním hotovostem na úhradu schodku z rozpočtového hospodářství, refundace záloh poskytnutých v roce 1931 čsl. státním drahám a splátky státního dluhu provedené přímo z výtěžku úvěrních operací.

Oddíl B. Zálohy:

 

Příjem .........................

6, 484. 091 Kč 70 h

Výdaj .........................

1. 139 Kč 38 h.

V příjmech jsou obsaženy další splátky na půjčky povolené z mimoetátu v dřívějších letech, splátka na vklady uložené z privilegovaných úpisů IV. státní půjčky a splátka na zálohy poskytnuté na schodky místních drah do roku 1923.

Ve výdajích jest obsažen ryzí výdaj z hospodaření kmenovým jměním náboženských matic a studijních fondů.

Účiny kontokorentní (průběžné).

 

Výsledek hospodářství kontokorentního (průběžného) byl v roce 1932 tento:

Počáteční stav: aktivní saldo nedoúčtovaných položek koncem roku 1931..

532, 581. 611 Kč 37 h

výdaje v roce 1932 (str. 359) ..... .............

64. 267, 494. 002 Kč 86 h

úhrnem...

64. 800, 075. 614 Kč 23 h

příjmy v roce 1932 (str. 357) .................

64. 842, 733. 191 Kč 43 h

Konečný stav: pasivní saldo nedoúčtovaných položek koncem roku 1932...

42, 657. 577 Kč 20 h.

Připočte-li se toto saldo k pokladní hotovosti z reelního (působivého) hospodaření .........................

594, 533. 573 Kč 95 h

vyplývá skutečná pokladní hotovost ...............

637, 191. 151 Kč 15 h,

která jest proti pokladní hotovosti z konce roku 1931 .........

500, 199. 974 Kč 05 h

vyšší o .........................

136, 991. 177 Kč 10 h.

Toto zvýšení pokladní hotovosti jest rozdíl mezi přebytkem z hospodářství

 

nepůsobivého (kontokorentního) ................

575, 239. 188 Kč 57 h

a schodkem z hospodářství působivého (na rozpočet a mimo rozpočet)...

438, 248. 011 Kč 47 h.

Pasivní saldo nedoúčtovaných položek .............

42, 657. 577 Kč 20 h

jest rozdíl zůstatků ke konci roku 1932 nevyrovnaných průběžných příjmů (dluhů) .........................

1. 716, 076. 493 Kč 77 h,

(koncem roku 1931 - 881, 447. 208 Kč 60 h) a nevyrovnaných průběžných výdajů (pohledávek) ...........

1. 673, 418. 916 Kč 57 h

(koncem roku 1931 - 1. 414, 028. 819 Kč 97 h).

 

Oproti stavu koncem roku minulého se zvýšily:

 

nedoúčtované pasivní položky o .................

834, 629. 285 Kč 17 h

a nedoúčtované aktivní položky o ................

259, 390. 096 Kč 60 h;

zvýšení stavu pasivních nedoúčtovaných položek spočívá hlavně v přechodném doplnění pokladních hotovostí (potřeba k ultimu); zvýšení stavu aktivních nedoúčtovaných položek spočívá hlavně ve zvýšení různých přechodných záloh povolených státní správou v roce 1932.

Rozčlenění nedoúčtovaných položek podle hlavních jejich druhů jest připojeno na str. 362 a 363.

Účet správní:

 

Finančním zákonem ze dne 18. prosince 1931, čís. 199 Sb. z. a n., byly na rok

1932 stanoveny v čl. I.

veškeré státní výdaje částkou .................

9. 318, 708. 600 Kč - h

a státní příjmy částkou ...................

9. 323, 376. 000 Kč - h.

Státní rozpočet předvídal tedy přebytek ..............

4. 667. 400 Kč - h.

V části 2. tohoto účtu "Přehledné srovnání příjmové a výdajové náležitosti s rozpočtem a ryzí výsledek rozpočtového hospodařeni" (str. 6 a 7) se vykazuje:

náležitost preliminovaných státních výdajů částkou .........

9. 397, 127. 688 Kč 80 h

a náležitost preliminovaných státních příjmů částkou .........

8. 571, 245. 713 Kč 22 h,

takže z náležitosti účinů preliminovaných vyplývá schodek .......

825, 881. 975 Kč 58 h.

Výsledek účinů nepreliminovaných na zvláštních právních titulech založených vykazuje:

náležitost výdajovou ............ 922, 340. 695 Kč 40 h

 

náležitost příjmovou ............ 1. 619, 045. 080 Kč 45 h

 

tudíž přebytek .......................

696, 704. 385 Kč 05 h.

Celkový výsledek hospodaření na rozpočet za rok 1932 končí tedy v náležitosti schodkem ........................

129, 177. 590 Kč 53 h

a je proti rozpočtem předvídanému přebytku ............

4, 667. 400 Kč - h

horší o .........................

133, 844. 990 Kč 53 h.

Z vykázané náležitosti výdajů a příjmů podává se tento náležitostní výsled hospodářství za rok 1932:

ek státního rozpočtového

Náležitost výdajů preliminovaných v rozpočtu (kap. 1 - 22) dosáhla skutečné výše ......... .................

9. 397, 127. 688 Kč 80 h.

Náležitost příjmů preliminovaných v rozpočtu (kap. 1 - 22) dosáhla skutečné výše ..........................

8. 571, 245. 713 Kč 22 h,

takže z náležitosti výdajů a příjmů, s nimiž rozpočet počítal, vyplynul ve skutečnosti schodek ......................

825, 881. 975 Kč 58 h.

Vedle toho činila náležitost skutečných výdajů, jež nebyly do rozpočtu pojaty, (nepreliminované) .....................

922, 340. 695 Kč 40 h,

takže celková náležitost výdajová byla oproti náležitosti rozpočtových příjmů vyšší o .........................

1. 748, 222. 670 Kč 98 h.

Vzhledem k tomu, že pro náležitost nepreliminovaných výdajů ve výši (str. 121, A, dohromady) ......................

686, 251. 213 Kč 90 h,

měla býti podle zákonných ustanovení, jimiž byly povoleny, opatřena úhrada z úvěrních operací, zbývá nekrytá částka .............

1. 061, 971. 457 Kč 08 h,

jejíž úhrada byla provedena z prostředků uvedených při účtu pokladním.

Na výši schodku působil jednak značný pokles příjmů oproti rozpočtu (752, 130. 286 Kč 78 h), zejména z výnosu cel a z odvodů státních podniků, jednak zvýšení výdajů preliminovaných, zejména na podpory v nezaměstnanosti, jakož i značná výše výdajů nepreliminovaných.

Účiny preliminované:

 

Při srovnání náležitosti preliminovaných výdajů .........

9. 397, 127. 688 Kč 80 h

s výdaji rozpočtenými ....................

9. 318, 708. 600 Kč - h

jeví se překročení ....................

78, 419. 088 Kč 80 h.

Tento nepříznivý výsledek byl způsoben tím, že překročení vzniklá u kap. 17 - ministerstvo sociální péče z vyšší potřeby na péči o nezaměstnané a na státní starobní podpory a u kap. 20 - odpočivné a zaopatřovací platy - z úpravy pensí nemohla býti uhrazena úsporami dosaženými podle úsporných opatření vládních, (hlavně zastavení výplaty vánočního příspěvku státním zaměstnancům podle zákona čís. 174/1932 Sb. z. a n., čímž bylo uspořeno u vlastní státní správy (skupina I. ) 118, 308. 278 Kč - h a u státních podniků 81, 591. 094 Kč - h, omezení státních staveb, omezení státních subvencí a příspěvků na nejnutnější míru a pod. ).

K překročení úvěru povoleného finančním zákonem pro potřeby kap. 17 - ministerstvo sociální péče - o částku 318, 154. 856 Kč 25 h se poznamenává:

Vykázaná částka jest rozdíl mezi vyššími výdaji nad rozpočet, jež činily:

u tit. 1, § 3 - sociální pojištění - řádné výdaje věcné ........

11, 965. 000 Kč - h,

u tit. 5, § 4 - péče o nezaměstnané - ..............

316, 975. 747 Kč 15 h,

a u tit. 5, § 5 - náklad na státní starobní podpory - ........

17, 089. 516 Kč 45 h

úhrnem...

346, 030. 263 Kč 60 h

a celkovými úsporami dosaženými u ostatních odvětví kap. 17 úhrnem...

27, 875. 407 Kč 35 h.

Příčiny uvedených překročení jsou podrobně uvedeny ve vysvětlivkách čís. 510, 536 a 537.

O projednání těchto překročení, jež nebylo možno uhraditi ve smyslu čl. XI finančního zákona pro rok 1932 úsporami v rozpočtu kap. 17, uvádí nejvyšší účetní kontrolní úřad:

Ministerstvo sociální péče po zjištěni, že prostředky povolené finančním zákonem pro rok 1932 na péči o nezaměstnané jsou vyčerpány, požádalo ministerstvo financí dopisem ze dne 17. června 1932, čís. 31. 163/III/E-1932 o projednání úhrady pro další vyšší potřebu na tuto péči do konce roku 1932 podle čl. XII finančního zákona. Také nejvyšší účetní kontrolní úřad podle výsledků v seznamech předepsané náležitosti upozornil na nutnost sjednání zákonitého podkladu pro vyšší výdaje na péči o nezaměstnané v dopisech z 8. července 1932, čís. 6. 605, z 13. října 1932, čís. 6. 719 a 24. listopadu 1932, čís. 11. 045, řízených předsednictvu ministerské rady a v opisech sdělovaných ministerstvu sociální péče a ministerstvu financí. Ministerstvo sociální péče pak dopisem ze dne 21. prosince 1932, čís. P-4. 121 žádalo předsednictvo ministerské rady o opatření souhlasu Národního shromáždění podle čl. XII finančního zákona k vyšším výdajům při tit. 5, § 4 v částce 487, 000. 000 Kč - h a při tit. 5, § 5 v částce 2, 526. 473 Kč - h, úhrnem v částce 489, 526. 473 Kč - h, pro něž nebylo úhrady v rámci Kap. 17 a úvěru 300, 000. 000 Kč podle čl. XIV, lit. e) finančního zákona. Zároveň žádalo ministerstvo sociální péče o uvolnění úspor 7, 363. 300 Kč nařízených pro kap. 17 usnesením vlády ze dne 18. března 1932, aby jich spolu s dalšími úsporami mohlo použiti přesunem podle čl. XI finančního zákona pro rok 1932 k úhradě vyšších výdajů při tit. l, § 3 a částečně při tit. 5, § 5 v celkové částce 25, 354. 527 Kč.

Nejvyšší účetní kontrolní úřad v dopise ze dne 29. prosince 1932, čís. 12. 290/1932 sdělil předsednictvu ministerské rady a v opisech též presidiu ministerstva sociální péče a ministerstvu financí, že nelze projednávati úhradu ministerstvem sociální péče požadované vyšší potřeby přesunem podle čl. XI finančního zákona pro rok 1932, poněvadž celkové prostředky kap. 17 byly již překročeny a že tudíž třeba jak pro výdaj 25, 354. 527 Kč - h, tak i pro výdaj 489, 526. 473 Kč - h vyžádati si souhlasu Národního shromáždění podle čl. XII finančního zákona. Zároveň nejvyšší účetní kontrolní úřad poukázal v té věci na své stanovisko vyslovené již také v úvodu ke státnímu závěrečnému účtu za rok 1930 na str. X. ve stati o překročení kap. 4.

Překročení úvěru kap. 20 - odpočivné a zaopatřovací platy - spočívá, jak podrobné uvedeno ve vysvětlivkách čís. 633-641 ve zvýšení počtu zaměstnanců přeložených v roce 1932 do trvalé výslužby oproti počtu, s nímž se počítalo při preliminování.

Podle ustanovení finančního zákona pro rok 1932, čl. XII, vyžadují uvedené vyšší výdaje, které nebyly uhrazeny úsporami v rozpočtu téže kapitoly, souhlasu Národního shromáždění, a to při kap. 17 ohledně částky 318, 154. 856 Kč 25 h a při kap. 20 ohledně částky 15, 826. 219 Kč 95 h.

Výdajová náležitost u ostatních kapitol rozpočtových byla vesměs proti rozpočtu nižší, a sice činí úhrn docílených úspor 255, 561. 987 Kč 40 h. Tato částka jest výsledek úsporných opatření jednak podle zákonů čís. 176/1931 Sb. z. a n. a čís. 174/1932 Sb. z. a n., jednak podle rozhodnutí vlády, která řadou usnesení (14. /I., 18. /III., 29. /IV., 27. /V., 24. /VI., 13. /X., 2. /XII., 22. /XII. 1932) postupně stanovila zásady pro úsporné hospodaření v roce 1932.

Vláda mezi jiným snížila hranici stanovenou v čl. IX finančního zákona pro používání mimořádných úvěrů bez předběžného souhlasu ministerstva financí na 5. 000 Kč, resp. na 10. 000 Kč. Při t. zv. interních virementech, při nichž se používá nevyčerpaných úvěrů některé položky k úhradě vyšší potřeby přesahující úvěr jiné položky v témže pododdělení rozpočtu, předepsala souhlas ministerstva financí a zároveň průkaz, že navržené opatření je nutné pro pravidelný chod státní správy nebo plnění právních závazků státu. Disposice subvenční povahy nebo přislíbení subvencí byly přípustný jen za předběžného souhlasu ministerstva financí. V oboru personálním zastaveny byly povolování i výplata jakýchkoliv odměn i mimořádných přídavků nebo příplatků, nebylo-li na ně právního nároku. Úřední cesty, jejichž výkon není nařízen nebo upraven zákonem, omezeny na nejnutnější míru a povolení jich vyhrazeno jen přednostům úřadů. Zadání investičních prací bylo přípustno teprve, když byly pro ně pohotově prostředky a když se docílilo předběžného dorozumění s ministerstvem financí. Koncem roku (2. /XII. ) vláda sama určila, jakých obnosů z úvěrů subvenční povahy v každé kapitole může býti použito.

Na osobní výdaje vlastní státní správy byla potřeba proti rozpočtu nižší celkem o 85, 118. 239 Kč 29 h, z čehož připadá na úsporu při osobních výdajích podle platových zákonů částka 72, 931. 321 Kč 63 h a při ostatních osobních výdajích částka 12, 186. 917 Kč 66 h. V důsledku úsporných opatření podle zákonů čís. 176/1931 Sb. z. a n. (srážky s vyšších platů) a čís. 174/1932 Sb. z. a n. (zastavení výplaty vánočního příspěvku) byly náklady na osobní výdaje proti rozpočtu sníženy a sice měly býti u všech odvětví docíleny úspory aspoň ve výši potřeby preliminované pro rok 1932 na vánoční příspěvek, která u vlastní státní správy byla v rozpočtu uvedena částkou úhrnem 118, 308. 278 Kč, a ve výši srážek s platů, jež podle výsledků vykázaných v dílčích účetních závěrkách činily u vlastní státní správy úhrnem 6, 548. 704 Kč 20 h.

Úspora u výdajů osobních vykázaná v částce ............

85, 118. 239 Kč 29 h

jest proti svrchu uvedenému snížení úhrnem ............

124, 856. 982 Kč 20 h

menší o .........................

39, 738. 742 Kč 91 h,

což spočívá v tom, že u kap. 5 - ministerstvo národní obrany -, kap. 10 - ministerstvo školství a národní osvěty - a kap. 20 - odpočivné a zaopatřovací platy - nebylo na osobních výdajích nejen dosaženo úspor, nýbrž byly v rozpočtu zařazené úvěry pro tyto výdaje ještě překročeny a to u kap. 5

o 5, 585. 643 Kč 05 h, u kap. 10 o 9, 814. 793 Kč 35 h a u kap. 20 o 15, 826. 219 Kč 95 h. Vzhledem k tomu, že v částce preliminované u kap. 5 na osobní výdaje jest obsažen vánoční pří-

spěvek v částce ......................

20, 210. 700 Kč - h,

dále, že srážky podle zákona čís. 176/1931 Sb. z. a n. činily úhrnem....

293. 840 Kč - h,

měla úspora na osobních výdajích u kap. 5 za rok 1932 činiti aspoň....

20, 504. 540 Kč - h.

Ježto však výsledek na osobních výdajích vykazuje překročení ......

5, 585. 643 Kč 05 h,

jest náležitost osobních výdajů u kap. 5 ve skutečnosti oproti rozpočtu vyšší o

26, 090. 183 Kč 05 h.

Příčinou překročení bylo nedostatečné preliminování. U kap. 10 jest v částce preliminované na osobní výdaje obsažen vánoční pří-

 

spěvek v částce ......................

25, 808. 452 Kč - h,

srážky podle zákona čís. 176/1931 Sb. z. a n. činily úhrnem .......

921. 508 Kč - h,

takže úspora na osobních výdajích u kap. 10 za rok 1932 měla činiti aspoň

26, 729. 960 Kč - h.

Poněvadž výsledek na osobních výdajích vykazuje překročení ......

9, 814. 793 Kč 35 h,

jest náležitost osobních výdajů u kap. 10 ve skutečnosti oproti rozpočtu vyšší o

36, 544. 753 Kč 35 h.

Překročení vznikla: u tit. 4 - národní školství - ze zřizování a rozšiřování škol pro velký přírůstek žactva hlavně na Slovensku a Podkarpatské Rusi, kde byla rozšířena školní docházka ze 6 na 8 let, u tit. 5, § 1 - střední školy - ze zřizování poboček pro zvýšený počet žactva a u tit. 14 - kultus - hlavně ze zvýšení doplňků na kongruální platy a dotace následkem úpravy fasí podle snížených místních příjmů (podrobnosti viz ve vysvětlivkách čís. 205, 208, 212, 253, 256, 259, 262, 264, 266).

U kap. 20 měla býti uspořena v roce 1932 aspoň částka .......

1, 134. 650 Kč 40 h

připadající na srážky podle zákona čís. 176/1931 Sb. z. a n.

 

Vzhledem k tomu, že výsledek výdajů vykazuje překročení .......

15, 826. 219 Kč 95 h,

jest výdajová náležitost u kap. 20 ve skutečnosti oproti rozpočtu vyšší o..

16, 960. 870 Kč 35 h.

Překročení bylo způsobeno hlavně přeložením většího počtu zaměstnanců do trvalé výslužby.

Překročením úvěrů na osobní výdaje u kap. 5 a 10 nebyly sice překročeny celkové úvěry obou kapitol, ježto úspory dosažené u těchto kapitol ve výdajích věcných převyšovaly toto překročení. Podle ustanovení odstavce 2. čl. XI a čl. XII finančního zákona pro rok 1932 vyžadovala však tato překročení u osobních výdajů souhlasu Národního shromáždění.

Potřeba na osobní výdaje podle platových zákonů a nařízení činí pro vlastní státní správu 2. 672, 575. 478 Kč 37 h (28'44% celkové náležitosti preliminovaných výdajů na rozpočet, str. 12) a potřeba na osobní výdaje podle platových zákonů a služebních řádů u státních podniků činí 2. 408, 111. 468 Kč 89 h (30'08% celkových provozních výdajů, str. 13 a přehled, str. 276).

Oproti náležitosti preliminovaných výdajů za rok 1931 .......

9. 763, 736. 539 Kč 78 h,

jest náležitost za rok 1932 ...............

9. 397, 127. 688 Kč 80 h

nižší o ....................

366, 608. 850 Kč 98 h.

Porovnáním náležitosti preliminovaných státních příjmů..

8. 571, 245. 713 Kč 22 h

s příjmy stanovenými rozpočtem ......... ......

9. 323, 376. 000 Kč - h,

jeví se náležitost příjmová nižší o ...............

752, 130. 286 Kč 78 h.

Příčina tohoto značného schodku oproti rozpočtu tkví hlavně v nižších příjmech kap. 21 - ministerstvo financí - a to: u daně z obratu a daně přepychové o 155, 570. 085 Kč 83 h, u cel o 174, 820. 365 Kč 35 h, u daní spotřebních o 103, 548. 936 Kč 60 h, u monopolů o 7, 301. 693 Kč 85 h, u účasti státu na prodeji zdaněného lihu o 56, 567. 677 Kč 40 h, u státního podílu na zisku ze zapalovadel o 12, 112. 731 Kč 20 h a hlavně u odvodu ze zisku státních podniků, který byl proti rozpočtené částce nižší o 672, 872. 483 Kč - h. Tento úbytek u hlavních zdrojů příjmů byl z části zmírněn vyšším příjmem u daní přímých, kde výnos zvýšené přechodné přirážky k dani důchodové nejen vyrovnal úbytek, který by se byl jinak v důsledku hospodářské krise objevil také u těchto daní, nýbrž zvýšil ještě celkový příjem z přímých daní o 318, 190. 162 Kč 94 h proti rozpočtené částce. Také administrativní státní příjmy byly proti rozpočtu značně nižší, zejména u státního úřadu statistického o 8, 219. 640 Kč 75 h, u ministerstva zahraničních věcí o 6, 548. 205 Kč 95 h a u ministerstva vnitra o 12, 825. 101 Kč 45 h.

Oproti náležitosti preliminovaných příjmů za rok 1931 .......

9. 029, 723. 250 Kč 41 h,

jest náležitost za rok 1932 .................

8. 571, 245. 713 Kč 22 h

nižší o ...............

458, 477. 537 Kč 19 h.

Nedoplatky na daních, dávkách a poplatcích koncem roku 1932.

Rok

Přímé daně

Daň z obratu a přepychová

Spotřební daně

Poplatky

Celkem

h

, h

h

h

h

1919

577, 482. 350

56

-

-

12, 802. 046

63

48, 451. 614

38

638, 736. 011

57

1920

837, 322. 682

49

69, 743. 382

03

170, 766. 783

34

104, 252. 920

26

1. 182, 085. 768

12

1921

1. 347, 236. 405

09

191, 963. 704

49

281, 126. 958

02

200, 331. 544

28

2. 020, 658. 611

88

1922

1. 253, 192. 259

33

222, 708. 292

64

179, 057. 823

15

248, 570. 591

57

1. 903, 528. 966

69

1923

1. 794, 956. 489

25

311, 478. 058

38

126, 699. 858

28

325, 496. 467

25

2. 558, 630. 873

16

1924

2. 513, 835. 482

18

496, 786. 504

62

119, 784. 243

-

389, 236. 042

65

3. 519, 642. 272

45

1925

3. 141, 548. 268

29

735, 683. 845

09

133, 761. 337

50

455, 129. 390

88

4. 466, 122. 841

76

1926

4. 978, 732. 915

92

1. 114, 562. 267

07

170, 045. 587

34

531, 418. 509

53

6. 794, 759. 279

86

1927

4. 027, 828. 114

65

1. 086, 255. 378

81

176, 884. 156

81

536, 506. 326

41

5. 827, 473. 976

68

1928

3. 304, 732. 690

69

1. 067, 800. 055

97

166, 790. 123

63

539, 287. 315

66

5. 078, 610. 185

95

1929

2. 725, 387. 715

05

1. 344, 710. 691

67

171, 966. 566

85

533, 616. 268

22

4. 775, 681. 241

79

1930

2. 504, 764. 231

84

1. 413, 930. 615

50

166, 987. 666

29

633, 961. 801



35

4. 719, 644. 314

98

1931

2. 304, 894. 308

76

1. 513, 613613

08

162, 474. 507

25

688, 080. 658

20

4. 669, 063. 087

29

                     

1932

2. 322, 309. 066

15

1. 524, 752. 616

65

155, 839. 178

55

774, 238. 419

-

4. 777, 139. 280

35

     



             
                     
                     

Nedoplatky na daních, dávkách a poplatcích činí koncem roku 1932 po odečtení přeplatků celkem 4. 777, 139. 280 Kč 35 h; proti nedoplatkům vykázaným na konci roku 1931 zmenšily se jedině u spotřebních daní o 6, 635. 328 Kč 70 h, kdežto u přímých daní se zvýšily o 17, 414. 757 Kč 39 h, u daně z obratu a daně přepychové o 11, 139. 003 Kč 57 h a u poplatků o 86, 157. 760 Kč 80 h.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP