ani během tohoto roku vůbec nekonala konference Svazu proletářských bezvěrců a nebyla tudíž rozehnána.
Valná hromada Svazu proletářských bezvěrců v Praze-Libni nebyla policejnímu ředitelství v Praze vůbec hlášena a není také známo, že by se byla konala. Neodpovídá tudíž skutečnosti tvrzení o jejím rozpuštění. V Praze-Libni došlo pouze k rozpuštění členské schůze skupiny jmenovaného spolku, pořádané dne 8. listopadu 1931, a to z tohto důvodu, že schůze nebyla vůbec úředně hlášena.
Rovněž nebylo zjištěno, že by se dne 22. dubna 1932 konala nějaká schůze Svazu proletářských bezvěrců ve Hvězdově, a tvrzení, že četnictvo proti pořádání takovéto schůze zakročovalo, neodouvídá tudíž skutečnosti.
Podřízené úřady postupují při provádění práva spolkového a shromažďovacího objektivně dle platných předpisů zákonných. Nějaký pokyn ve smyslu v interpelaci zmíněném ministerstvem vnitra vydán nebyl. Ostatně hájiti práva ústavou zaručená je v každém konkrétním případě osobě, jíž se opatření úřadů dotýká, umožněno právem stížnosti k Nejvyššímu správnímu soudu.
Pokud jde o tvrzení, že katolické organisace pořádaly štvavé schůze proti Sovětskému svazu a dělnickému hnutí, neuvádí interpelace žádných konkrétních případů, ani to, o jaké organisace se jedná, a nemohu tudíž k výtkám těmto zaujmouti stanovisko.
Podle toho, co bylo výše uvedeno, neshledávám důvodů, abych učinil opatření v interpelaci požadovaná. Odpověď na interpelaci jsem převzal sám, ježto obsahem svým týká se jedině resortu ministerstva vnitra.
V P r a z e, dne 7. října 1932. Ministr vnitra. Dr. Slávik v. r.
2031/X.
Odpověď
ministra zemědělství
na interpelaci poslance Ant. Šaláta a druhů
o poskytnutí půjčky obci Dětvanská Huta z vázaného vkladu pastevního společenstva tamtéž na stavbu obecního domu (tisk 1668 V),
Na zemském úřadě v Bratislavě nebylo zástupcům obce Dětvanská Huta přislíbeno, že bude půjčka poskytnuta a bylo zdůrazněno, že ke stavbě nesmí býti přikročeno, dokud nebudou prostředky zabezpečeny. Nebylo známo, že se stavba připravuje.
Vrchní zemědělský komisař František Louženský postupoval v interpelované záležitosti
podle výnosu ministerstva zemědelství, zemského úřadu i státního pozemkového úřadu.
Z peněz pastevního společenstva je treba za platiti v prvé řadě nabývací cenu pozemků,
o níž není možno tvrditi, že již nebude zvýšena; činí za 1 kat. jitro 960 Kč, zatím co u jiných
společenstev jest až 3. 300 Kč. Dále je třeba založiti a udivovati řádnou pastvinu na 394 kat. j. 876 č. s., pastviny oplotiti.
rozdělili v hony, zříditi napáječky, postaviti stáje pro dobytek, upotřebiti zvířecích exkrementu pro náhradu živin půdních, upraviti a udržovati vodní toky, cesty, vysaditi holá místil a pod.
Tyto práce, stejné jako udivování zařízení na pastvinách, vyžádají si značného nákladu, zvláště při zcela nevyhovujícím dosavadním hnojení, při němž bylo těženo z lesního humusu, který po obnažení pudy po vykácení stromu bude se strání splavován, vyluhován a sluneční rozkládán. Některé nové založené porosty travou velmi prořídly a budou vyžadovati opětného nákladu, aby byly zlepšeny.
Mimo výdaje s nimiž bude spojeno prováděni zařizovacích a udržovacích prací, bude míti společenstvo další pravidelné, každoroční platební povinnosti, jako platy zaměstnanců, úhrada skutečných výloh funkcionářů, daně, nehledě k různým drobným výdajům, které v úhrnu budou u tak velikého zemědělského podniku, jakým je pastvení společenstvo v Dětvanské Hutě, dosti značné.
Pro tyto všechny potřeby není peněžních prostředků společenstva dostatek.
Není možno členům společenstva, t. j. spoluvlastníkům, platiti z prostředků společenstev nich prací roční a potažní, konanou na pastvinách, ježto se tak nikde neděje.
Nebylo by též správné, aby 280 členům, kteří složili dohromady 28. 000 Kč, za něž jim bylo z majetku Čsl. státu přiděleno 415 k. j. 1409 č. s pozemků, na kterých vytěžili odprodejem dřevní hmoty 1. 145. 600 Kč. byla placena práce na vlastních pozemcích.
Ministerstvo zemědělství nepovolilo z důvodů výše uvedených půjčku obci Dětvanská Huta.
Ani po provedeném šetření nemůže ministerstvo zemědělství půjčku schválili, ježto peněz společenstev nich jest třeba na založení a udržení pastvin pro 400 kusů dobytka.
V Praze, dne 20. října 1932.
Ministr zemědělství. Bradáč v. r.
2031/XI
Odpověď
ministra školství a národní osvěty
na interpelaci poslanců H. Bergmannn. Fr. Zeminové, E. Špatného a druhů
o úpravě poměrů zaměstnanců nadačního statku nejdeckého (tisk 1780/ XIX).
Velkostatek Nejdek není statkem nadačním, nýbrž knihovním vlastnictvím české náboženské matice, která je fondem ve státní správě Správu tohoto velkostatku obstarávalo dříve býv. ministerstvo o orby, po utvoření Československé republiky ministerstvo zemědělství. Teprve roku 1931 začali se zaměstnanci nejdeckého velkostatku domáhati u ministerstva školství a národní osvěty úpravy služebních svých poměrů. Zaměstnanci tito si totiž nepřáli, aby jejich služební poměr byl upraven podle služebního řádu, vydaného pro zaměstnance podniku »Státní lesy a statky« a schváleného usnesením vlády ze dne 17. července 1928, nýbrž se domáhali toho, aby jejich služební poměr byl upraven podle úřednické služební pragmatiky a podle platového zákona č. 103/1926 Sb. z. a n.
Poznamenávám, že většina zaměstnanců na velkostatku nejdeckém nejsou zaměstnanci fondovními, nýbrž zaměstnanci podniku »Státní lesy a statky«, pouze služebně přikázaní k velkostatku nejdeckému
Když při bližším zkoumáni přání zaměstnanců podniku »Státní lesy a statky«, služebně přikázaných velkostatku nejdeckému, se seznalo, že odpor jejich proti služebnímu řádu spočívá zejména jen v obavě, že nebudou realisovány jejich určité osobní požadavky, a když se jim dostalo ujištění, že jak ministerstvo zemědělství, tak i ministerstvo školství a národní osvěty budou tyto jejich požadavky podporovati a konečně, že požadavkům těm byl dán patřičný výraz v systemisačním elaborátu služebních míst pro velkostatek Nejdek, vzdali se zaměstnanci ti odporu proti služebnímu řádu, vydanému pro zaměstnance podniku »Státní lesy a statky«.
S návrhem systemisace pro zaměstnance velkostatku české náboženské matice v Nejdku podá ministerstvo zemědělství ministerské radě zároveň i návrh, aby služební řád, vydaný pro zaměstnance podniku »Státní lesy a statky«, byl rozšířen i na vlastní fondovní zaměstnance velkostatku nejdeckého.
V Praze dne 27. října 1932
Ministr školství a národní osvěty. Dr. Dérer v. r.
2031/ XII.
Odpověď
ministra zemědělství
na interpelaci poslance Ant. Šaláta a druhů
v příčině spravedlivějšího zaměstnává-
ní chudobnějšího obyvatelstva obce Hradiště, okres Lučenec, při zahrazovacích pracích na potoce Držkové (tisk
1878/X).
Ministerstvo zemědělství dalo vyšetřiti pracovní poměry při hrazení potoka Držkové a na podkladě zprávy, podané ve věci zemským úřadem v Bratislavě, sděluje, že při přijímání dělníků do práce nečiní správa podniku žádných rozdílů mezi občany z obce a z lazu, vzhledem k velkému počtu místních nezaměstnaných, vystřídává v součinnosti s obecním a notářským úřadem zaměstnané dělnictvo tak, že během stavební sezóny se dostávají do práce všechny o zaměstnání se hlásící osoby.
Pokud jde o vytýkaný postup vedoucího inženýra proti dělnictvu a o tvrzenou úplatnost stavebního dozorce, který dělníky do práce přijímá, uvádí se, že toto nařčení bylo při vyšetřování věci jak dělníky samými, tak zástupci obce odmítnuto se současným uznáním korektního a spravedlivého jich jednání.
V Praze dne 25. října 1932.
Ministr zemědělství Bradáč v. r.
2031/ XIII
Odpověď
ministra vnitra
na interpelaci poslanců Štětky, Dvořáka, Jurana a soudruhů
o surovém ztýrání poslance Dvořáka četnictvem v Nýřanech (tisk 1907/IX).
O povolení v interpelaci zmíněného projevu horníků nebylo u okresního úřadu ve Stříbře ani zažádáno ani nebylo okresnímu úřadu pořádání tohoto projevu oznámeno, ač šlo o projev pod šírým nebem, který smí býti pořádán jen s výslovnými povolením úřadu.
Proto také řečník, který se jal mluviti k osobám, shromáždivším se k nepovolenému táboru lidu, byl třikráte jménem zákona četnictvem vyzván, aby přestal mluviti a se legitimoval, neboť četnictvu znám nebyl. Když tak neučinil a nechtěl se též odebrati do závodní kanceláře, aby tam bylo provedeno jeho zjištění, byl četnictvem do kanceláře odveden Teprve tam po několikeré výzvě hodil na stůl legitimaci, z niž velitel četnické hlídky seznal, že předvedený muž je člen Národního shromáždění poslanec Dvořák a zařídil proto jeho okamžité propuštění
Provedeným šetřením nebylo zjištěno, že četnictvo, resp. četníci v interpelaci jmenovaní,
odvádějíce poslance Dvořáka do kanceláře, se na něho vrhli a nadávajíce mu, vlekli jej a tloukli do něho pažbami karabin, nebo že velitel četnictva doznal, že se četnictvo dopustilo přehmatu. Týž podotkl toliko vůči poslanci Dvořákovi, že kdyby se byl legitimoval na místě, nebylo by jej četnictvo vůbec předvedlo.
Poněvadž podle toho, co uvedeno, okresní úřad ve Stříbře jednal pouze podle platných předpisů a také postupu četnictva nelze nic vytýkati, nemám důvodu k nějakému opatření.
V Praze, dne 30. září 1932
Ministr v nitra: Dr. Slávik v. r.
2031/XIV.
Odpověď
ministra financí
na interpelaci poslance Husnaje a soudruhů
o prodeji bezcelně osivové pšenice Obchodní jednotou hospodářských družstev na Podkarpatské Rusi (tisk 1878/XVI).
Ve věci nařídilo ministerstvo financí již před podáním interpelace šetření. Šetření to sice dosud není skončeno, avšak již z dosavadních jeho výsledků je patrno, že dovezené pšenice bylo použito z jisté části též k účelům jiným než k setí.
V řízení se pokračuje a podle konečného výsledku jeho budou učiněna příslušná opatření k ochraně celního důchodku.
Současně byla učiněna opatření, aby pro příště zamezeno bylo opakování podobných případů.
V P r a z e, dne 3. listopadu 1932.
Ministr financí: Dr. Trapl v. r.
Odborné školy mají především úkol připravovati a vychovávati pro život praktický: nemůže tudíž u nich býti uplatňován požadavek, aby poskytovaly svým žákům náležitou průpravu pro přestup do škol vyššího druhu tou měrou jak jest tomu u jiných druhu škol s úkolem více méně vzdělávacími. Nemají-li se školy ty odciziti svému hlavnímu poslání, přípravě pro praktický život, nemohou býti reorganisovány podle uvedeného požadavků. Přijetí absolventů odborných škol do státní umělecko-průmyslové školy nebo akademie; výtvarných umění v Praze nezávisí na blahovůli profesorů těchto škol. nýbrž jedině od předepsaného předběžného vzdělání u úspěšného složení přijímací zkoušky. Učitelský dorost pro školy odborné se vychovává a připravuje na jiných vyšších školách (universitách, vysokých školách technických, umělecko-průmyslových školách i akademiích): případně, pokud jde o učitelstvo pro zvláštní odborné vyučování a to hlavně pru vyučování dílenské, přebírají se potřebné síly přímo z prakse, kde si osvojily potřebnou odbornou průpravu. Organisační zařízení na školách odborných, směřujících ke speciální výchově učitelského dorostu tohoto školství mohou zustati jen ojedinělými výjimkami, zdůvodněnými zvláštními potřebami v určitém oboru, jak tomu jest u odborných škol textilních.
O státní německé odborné škole pro sklářský průmysl v Boru u České Lípy, kterou interpelace uvádí mezi školami s tříletým vyučováním, poznamenávám, že tato škola má již vyučování čtyřleté.
Pokud jde o živnostenské oprávnění absolventů těchto škol. i o příslušné doložky na vysvědčeních, poznamenávám, že rozsah tohoto oprávnění i znění doložky musí se říditi platnými předpisy živnostenského řádu. připadne živnostenského zákona.
O umělecké a uměleckoprůmyslové vydělání a vyškolení učitelského dorostu pro německé odborné školy jest i pokud se týče vyučování jazykem německým plně postaráno státní umělecko-průmyslovou školou i akademií výtvarných umění v Praze.
V Praze, dne 22. října 1932.
Ministr školství a národní osvěty: Dr. Dérer v. r.
2031/XV (původní znění).
Odpověď
ministra školství a národní osvěty
na interpelaci poslance H. Simma a druhů
o organisaci odborných živnostenských škol (tisk 1797/XIV).
2031/XVI (původní znění).
Odpověď
ministra financí
na interpelaci poslance F. Oehlingera a druhů
o vynesení ministerstva financí, jímž se
povolují herní automaty jako automaty pro cvik ve zručnosti (tisk 658/III).
Ad 1 Herní automaty značky » Rotary-Sporting Machine«, náležející do skupiny t. zv. rotujících herních automatu, objevily se na území republiky počátkem roku 1929. Byly to na rozdíl od automatů do té doby v provozu jsoucích, stroje, které nevyplácely vyhly v penězích nýbrž v poukázkách na zboží, jež bylo lze za zboží vyměniti v závodech, kde automaty byly umístěny Společnost, jež se za účelem provozu a prodeje těchto automatu utvořila, požádala ministerstvo financí o prohlášení třeli to aparátu za bezzávadné s hlediska předpisu o loterním důchodku
Pro posouzení teto otázky jsou směrodatná dosud platná ustanovení loterního patentu z r. 1813. Sb pol zak. Sv 40, čís. 26 Dle §u 28 citovaného patentu jsou s hlediska loterně-duchodkového zakázany veškeré náhodné hry
o peníze. Ostatní hry, kde předmětem výhry nejsou peníze nýbrž zboží (tudíž též i poukázky na ně), jsou s hlediska loterně-důchodkového zakázány toliko tehdy jestliže je hra spojena se slosováním. Vychazejíc z této právni úpravy vyslovilo již býv. rakouské ministerstvo financí vynesením z 29 května 1911 čís. 44 778 ai 1910. že herní automaty jsou s hlediska loternědůchodkového závadny toliko tehdy, jsou-li výhry vypláceny v penězích a jde-li současně o hru náhodnou, jinak. t. j. při výhrách ve zboží nejsou herní automaty z uvedeného hlediska závadnými, byť i šlo o hru náhodnou, jelikož tato není spojena se slosováním
V případě daném byl automat Rotary-Sporting« přezkoušen ředitetvím státních loterií úřední komisí k tomu cíli zřízenou, jakož
i dvěma odbornými znalci. Výsledek zkoumání vyzněl v ten smysl, že hra na uvedeném aparátu je sice hrou zručnosti, nikoly však praevalující a snadno nabytelné. Jelikož však výhry nebyly vyplaceny v penězích ale v poukázkách na zboží a tudíž moment zručnosti v úvahu nepřicházel, vyslovilo ministerstvo financí vynesením z 19. července 1929, č. 75065/29-IIB/5a že hra na uvedeném automatu není s hlediska loterního důchodku závadná pokud nebudou poukázky vyměňovány za peníze. Ministerstvo financí současně poznamenalo že tímto posudkem nepraejudikuje se stanovisku úřadů politických (policejních) a živnostenských k uvedeným automatům s hlediska jich vlastního
Při praktickém provozu jmenovaných automatů bylo však postupem času zjištěno, že v některých případech jsou zmíněné poukázky na zboží přes zákaz vyměňovány za peníze a že tudíž při tomto postupu není mezi uvedenými aparáty a skutečnými peněžními automaty rozdílu.
Proto rozhodlo ministerstvo financí při projednávání žádosti o přípustnost automatů obdobného typu (Mills-Front O. K. Venders< ). že automaty Rotary-Sporting« lze ku provozu připustiti toliko tehdy, bude-li hra na nich ovla-
dana zručností snadno nabytelnou t. j. bude-li splněna táž podmínka, jak by šlo o automaty zařízené na výhry peněžite (vynesení min. fin z 26 března 1950. čís 27. 626/30-IIB/5a/ Společnost obchodující zmíněnymi automaty dala překonstruovati v důsledku tohoto rozhodnutí automaty tak, aby zručnost při hře převládala a aby byla snadno nabytelna. Po opětovném přezkoušení opraveného aparátu úřední komise konstatovala, že hra na aparátu je nyní ovládána zručností snadno nabytelnou. Poté ředitelství státních loterií znova přezkoušelo a označilo veškeré automaty tohoto typu v provozu jsoucí. Jelikož při automatech takto změněných dána byla podmínka pro jich koncedováni i jakožto automatu zařízených na výhry peněžité a jelikož použivání herních známek jakožto poukázek na zboží ukázalo se během řasu i závadným s hlediska zákona ze dne 14. prosince 1923, č. 7 Sb. z. a n (§ 4), vyslovilo ministerstvo financí k žádosti strany vynesením ze dne 4. června 1930. č. 63 816/30-IIB/5a, souhlas s tím, aby zmíněné aparáty byly připuštěny též jakožto automaty zařízené na peněžite výhry a to jednokorunové Ministerstvo financí vázalo svůj souhlas ku provozu zmíněných automatu na podmínku, že hra jest ovládána zručností snadno nabytelnou, stanovilo po slyšení odborného znalce příslušná zajišťovací opatření, jež měla zabrániti rušivému zásahu provozovatelu a nařídilo předběžné zkoumání a označení všech strojů před jich odevzdáním do provozu. Současně učiněna byla opatření o periodické kontrole všech v provozu již jsoucích aparátu.
Ad 2. Otázka uplatněni zručnosti při hře na automatech je v prvé řadě otázkou technickou, z kteréhož důvodu slyšeni byli ve věci odborní znalci a aparáty opětovně zkoumány úřední komisí. Mimo to je zmíněná otázka otázkou skutkovou, závislou od konkrétních okolností každého jednotlivého případu. Z toho důvodu nařízeno předběžné zkoumáni každého stroje před odevzdáním do provozu a jeho periodická kontrola během provozu Posouzení koeficientu zručnosti jest, jak z povahy věci plyne, do značné míry individuelní. Z toho důvodu provedeno bylo zkoumání komisionelní za účasti zástupců 3 úřadů (ředitelství státních loterií, okresní finanční ředitelstvi a policejní ředitelství v Praze a slyšeni byli dva znalci.
Z uvedeného patrno, že učiněna byla veškera opatření, aby povaha hry byla správně odhadnuta a aby během provozu nedoznala změn Veškeré spisy týkající se zmíněných automatu zasílány na vědomí ministerstvu vnitra a obchodu.
Ad 3. Během provozu jmenovaných automatu docházelo však ke stížnostem jmenovitě pro neblahý vliv těchto strojů s hlediska veřejné mravnosti. Automaty byla prokazatelně živena hráčska vášeň. Z tohoto důvodu došlo též k zákazu jmenováných automatů některými živnostenskými úřady. I. instance. Tak stalo se na př. vyhláškou magistrátu hl. města Prahy z 2. října 1930. čís. IIA 39. 092-30, a postupně v několika pol. okresech v Čechách a na Moravě. Tyto mo-
menty ethické neposkytovaly však důvod k tomu. (lby aparáty zakázany byly i s hlediska loterně duchodkového. pro něž přicházela v úvahu jedině otázka povahy hry. Postupem času bylo však zjištěno, že aparáty provozem doznávají změn. jež koeficient zručnosti snižují, příp. vylučují. I úmyslné zásahy do konstrukce aparátu byly v naznačeném směru zjištěny. Konečně dodatečnými revisemi a novým zkoumáním strojů konstatováno, že podmínky ministerstvem financí při koncedování těchto aparátů vyslovené nebyly dodržovány tak, jak mělo ministerstvo financí na mysli, což dálo se na úkor uplatnění zručnosti ve hře. Uváživši zmíněné poznatky, nařídilo ministerstvo financí zevrubné přezkoušení všech automatu rotujících typu a přezkoumání aparátu širší úřední komisí za vedení zástupců ministerstva. Jelikož technické závady výše zmíněné byly uvedeným zkoumáním z valné části potvrženy, vyslovuje ministerstvo financí současným vynesením čís l 129. 896-l931/IIB-5a zákaz všech herních automatu t. zv. rotu lících typu. tedy i automatu Rotary-Sporting-Machine s líni. že veškeré automaty tyto musí býti do 3 měsíců od l října 1932 počítaje, to jest do konce roku 1932. odstraněny z provozu.
Ad 4. Jak z výše uvedeného patrno, přichází pro správu finanční při koncedování aparátu v úvahu jedině otázka povahy hry. Vyhovují-li aparáty v naznačeném směru. nutno je s hlediska loterně-duchodkového ku provozu připustiti, nevyhovují-li. musí býti zakázány. Nelze tudíž provozovatelům se zdejšího hlediska ukládati pro nedostatek příslušného zákonného zmocnění aby odváděly nebo dodatečně odvedly část svého v výtěžku dobročinném institucím Pokud však zjištěno, činili tak někteří provozovatelé dobrovolně.
Tak odvedla na př. Společnost Holloway & Co. v Praze dobročinným účelům 190. 725 Kč, fa J. Schwarz 25. 000 Kč, "E. Heirmann 104. 500 Kč, fa Wild odvádí měsíčně týmž účelům z každého aparátu 100-200 Kč. Z těchto důvodu došly též zdejšího ministerstva žádosti některých dobročinných korporací. domáhajících se, aby aparáty nebyly zakázovány, jelikož by tím zdroj příjmu uvedeních společností značně poklesl, čímž by i jich charitativní činnost byla podstatně omezena. Okolnosti tyto nemohou však. jak již uvedeno v daném případě padati na váhu a nelze proto podobným žádostem vyhověti.
Ad 5-6. Pokud se týče domněle rozšiřovaných zpráv, že na modelu předváděném v ministerstvu financí bylo mužno docíliti větších výher než na aparátech hráčům odevzdaných, dlužno podotknouti, že v ministerstvu financí nebyl nikdy model jmonovaného aparátu ani aparátu podobného předváděn. Aparát zkoumán byl úřední komisí u ředitelství státních loterií. Domněnka. že aparát ke zkoumání předložený byl zvláště k tomu cíli upraven, jeví se neudržitelná, nehledíc k opětovnému přezkoušení aparátů, již z toho duvodu. že každý stroj před odevzdáním clo provozu byl úředně přezkoušen.
zda odpovídá stroji komisi schválenému, úředně zaplombován a označen u podroben periodické úřední revisi i během provozu samého Právětak naprosto nedoložená jest zmínka o domněle rozšiřovaných zprávách o zájmu zaměstnancu zdejšího ministerstva na povolování a provozu těchto automatů Toto paušální tvrzení. jež učiněno bylo předmětem šetření. prokázalo se zcela nepravdivé a dlužno je důrazně odmítnouti. Vyvoláno bylo patině podobně jako tvrzení výše uvedené, konkurenčními podniky, jichž snahou bylo znemožniti provoz lotujících herních automatu za každou cenu.
Ministerstvo financí věnovalo otázkám povolování a provozu herních automatů společně s ministerstvem vnitra a obchodu značnou pozornost a postupovalo v každém směru korrektně a co nejbedlivěji, majíc zřetel na platnou zákonnou úpravu všech otázek, souvisejících s provozem herních automatu.
V P r a z e. dne 3. srpna I932.
Ministr financíDr. Trápí v. r.
Překlad ad 2031/IV.
Antwort
des Ministers für soziale Fürsorge
auf die Interpellation des Abgeordneten Windirsch und Genossen,
betreffend die Einlösung der auf Grund
der Ernährungsaktion ausgegebenen
Lebensmittelkarten (Druck 1846/VII).
Die Veizogerung in der Auszahlung der Anweisungen auf Milch, welche die Landwirte- des Reichenberger Bezirkes für die Kinder der Arbeitslosen und beschränkt arbeitenden Familienernahrer geliefert haben, wird dadurch herbeigefuhrt. daß die Gemeindeämter der Bezüksbehorde in Reichenberg die einschlagigon Konsignationen nicht rechtzeitig vorlegen. Für die Maraktion, welche am 5. Juni 1932 beendet winde, sind bis zum 20. Juli 1932 der Bezirksbehorde von 54 Gemeinden, in denen die Milchaktion durchgefuhrt worden ist, bloß aus 2l Gemeinden Konsignationen zugekommen. Diesen 2l Gemeinden sind die diesbezüglichen Betrage von den Bezuksbehörde am 23. Juli 1932 angewiesen worden.
Die Vorschusse für die Auszahlung der Anwersungen werden vom Ministerium fur soziale Fursorge rechtzeitig an die Bezirksbehorden angewiesen. Nur die Auszahlung der Anweisungen aus der Feber - und Marzperiode hat sich verzögert bis der Postsparkasse durch Dotation des Scheckkontos der Zentralstaatskasse die Realisierung der diesbezüglichen vom Ministerium für soziale Fürsorge ausgestellten Zahlungsauftrage ermoglieht worden ist.