Předseda (zvoní):
Dávám slovo k doslovu
zpravodaji výboru rozpočtového, p. posl. Adámkovi.
Zpravodaj posl. Adámek: Slavná sněmovno! Jako referent výboru rozpočtového měl bych zaujmouti stanovisko jednak k debatě, jednak také k podaným pozměňovacím návrhům. Pokud jsem mohl sledovati řeči jednotlivých pánů, konstatuji, jako referent rozpočtového výboru, že nevím, co bych k jednotlivým vývodům se stanoviska státně-finančního připojil, a je toliko mou povinností zmíniti se o pozměňovacích návrzích, pokud tangují finanční správu státu.
Pozměňovací návrhy, o nichž se zmínil už kolega zpravodaj výboru soc. politického, které byly projednávány v obou výborech, soc. politickém i rozpočtovém, velikou většinou zamítnuté a znovu zde pro plénum podané, postrádají již s tohoto hlediska jakékoliv podstaty, aby o nich bylo jednáno.
Návrh, o kterém se také již referent soc. politického výboru zmínil, podaný pp. posl. Dubickým, Tomáškem, Zeminovou, Taubem, Bezděkem, Hodinou, dr Lukavským a druhy, pokud zasahuje do formální stránky zákona, netýká se nikterak stránky finanční, vypadá z rámce kontroly výboru rozpočtového a mou povinností jako referenta je toliko zdržeti se u pozměňovacího návrhu, těchto pp. kolegů, pokud se týká §u 3, čl. 1, kde vypouštějí se podle tohoto pozměňovacího návrhu ze zvýšení nájemného malé provozovny, a o 10% snižuje se zvýšení pro provozovny střední, a pokud se týče §u 4, kde nájemné podle vládního návrhu snižuje se o 10%.
Velmi by mne zajímalo jako referenta rozpočtového výboru, kdybych tak mohl slavné sněmovně sdělit, jak by resultovaly tyto číslice na státním rozpočtu a také, poněvadž jsme před nedávnem přerušili projednávání zákona o úpravě hospodaření samosprávných svazků, jaký reflex bude tento návrh vrhati také na hospodaření samosprávných svazků. Poněvadž tento elaborát nemám po ruce, nemohu se s tohoto stanoviska k návrhu vyjádřit.
Pokud se týká dalšího pozměňovacího
návrhu k §u 5, kde je navrhován nový prvý odstavec, nemá příliš
mnoho odchylného od toho, co jsem řekl k §§ům 3 a 4, a proto,
nebude-li přijat návrh tak, jak byl usnesen výborem rozpočtovým,
navrhuji, aby byly schváleny změny, které k jednotlivým paragrafům
jsou podány pp. posl. Dubickým, Tomáškem, Zeminovou,
Bezděkem, Taubem, Hodinou, dr Lukavským
a druhy, a zároveň také, jak jsem již v úvodu včera řekl, doporučuji,
aby byly přijaty obě dvě resoluce, oběma výbory usnesené a přijaté.
(Souhlas.)
Předseda (zvoní): Osnova zákona má 7 článků, nadpis a úvodní formuli.
Poněvadž byly podány pozměňovací návrhy, míním dáti hlasovati takto:
Nejprve bychom hlasovali o celé osnově zákona v úpravě návrhu posl. Hodinové a soudr.
Nebude-li přijat, budeme nejprve hlasovati o §u 1 článku I v úpravě pozměňovacího návrhu posl. Dubického, Tomáška, Zeminové, Bezděka, Tauba, Ostrého, Hodiny, dr Lukavského a druhů, jehož přijetí doporučili pp. zpravodajové; nebude-li přijata, budeme o §u 1. článku I hlasovati podle zprávy výborové.
O §u 2. článku I bychom hlasovali v úpravě eventuálního návrhu posl. Hodinové a soudr. na škrtnutí tohoto paragrafu; nebude-li přijata, v úpravě druhého eventuálního návrhu posl. Hodinové a soudr.; bude-li zamítnuta, v úpravě třetího eventuálního návrhu posl. Hodinové a soudr.; nebude-li přijata, v úpravě pozměňovacího návrhu posl. Horpynky a druhů, a nebude-li ani tato přijata, hlasovali bychom o §u 2 čl. I podle zprávy výborové.
Pak bychom hlasovali o eventuálním doplňovacím návrhu posl. Hodinové a soudr. a poté o doplňovacím návrhu posl. Horpynky a druhů; a nebude-li přijat, o eventuálním doplňovacím návrhu posl. Horpynky a druhů.
O §u 3 článku I hlasovali bychom nejprve v úpravě eventuálního návrhu posl. Hodinové a soudr.; nebude-li přijata, v úpravě návrhu posl. Dubického a druhů, jehož přijetí doporučují pp. zpravodajové, a nebude-li ani tato úprava přijata, hlasovali bychom o §u 3 čl. I podle zprávy výborové.
O §u 4 čl. I budeme hlasovati v úpravě návrhu posl. Dubického a druhů, jehož přijetí doporučují zpravodajové; nebude-li přijata, podle zprávy výborové. Poté o eventuálním doplňovacím návrhu posl. Hodinové a soudr. k §u 4 článku I.
O §u 5 článku I hlasovali bychom v úpravě návrhu posl. Dubického a druhů, jehož přijetí doporučují pp. zpravodajové; nebude-li přijata, hlasovali bychom o §u 5 čl. I podle zprávy výborové.
Pak bychom hlasovali o doplňovacím návrhu posl. Horpynky a druhů k §u 5 čl. I.
O §u 6 článku I budeme hlasovati podle zprávy výborové. Po té o doplňovacím návrhu posl. Zajička a druhů a pak o eventuálním doplňovacím návrhu posl. Hodinové a soudr.
O článku II budeme hlasovati v úpravě pozměňovacího návrhu posl. Dubického a druhů, jehož přijetí doporučují pp. zpravodajové; nebude-li přijata, budeme o článku II hlasovati podle zprávy výborové. Pak bychom hlasovali o eventuálním doplňovacím návrhu posl. Hodinové a soudr.
O článku III bychom hlasovali nejprve v úpravě návrhu posl. Dubického a druhů, jehož přijeti doporučují pp. zpravodajové; nebude-li přijata, budeme o čl. III hlasovati podle zprávy výborové a pak o doplňovacím eventuálním návrhu posl. Hodinové a soudr.
O článku IV budeme hlasovati v úpravě eventuálního návrhu posl. Hodinové a soudr.; nebude-li přijata, v úpravě návrhu posl. Dubického a druhů, jehož přijetí doporučují pp. zpravodajové; nebude-li přijata, budeme hlasovati o článku IV podle zprávy výborové.
Pak budeme hlasovati o čl. V, VI a VII, o nadpisu a úvodní formuli zákona podle zprávy výborové.
Jsou nějaké námitky proti přednesenému způsobu hlasování? (Nebyly.)
Není jich. Budeme hlasovati, jak jsem uvedl.
Sněmovna je způsobilá se usnášeti.
Kdo souhlasí s celou osnovou zákona v úpravě návrhu posl. Hodinové a soudr., nechť zvedne ruku? (Děje se.)
To je menšina. Navržená úprava zákona je zamítnuta.
Kdo souhlasí s §em 1 článku I v úpravě návrhu posl. Dubického a druhů, jehož přijetí doporučují pp. zpravodajové, nechť zvedne ruku? (Děje se.)
To je většina. § 1 článku I je přijat v úpravě návrhu posl. Dubického a druhů.
Kdo souhlasí s eventuálním návrhem posl. Hodinové a soudr. na škrtnutí §u 2 článku I, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. Návrh na škrtnutí tohoto paragrafu je zamítnut.
Kdo souhlasí nyní s §em 2 článku I v úpravě druhého eventuálního návrhu posl. Hodinové a soudr., nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. Rovněž tato úprava je zamítnuta.
Kdo souhlasí s §em 2 článku I v úpravě třetího eventuálního návrhu posl. Hodinové a soudr., nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tato úprava je zamítnuta.
Kdo souhlasí s §em 2 čl. I v úpravě návrhu posl. Horpynky a druhů, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tato navržená úprava je zamítnuta.
Kdo souhlasí s §em 2 čl. I podle zprávy výborové, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je většina. § 2 čl. I je schválen podle zprávy výborové.
Kdo souhlasí s eventuálním doplňovacím návrhem posl. Hodinové a soudr. k §u 2 čl. I, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. Tento eventuální doplňovací návrh je zamítnut.
Kdo souhlasí s doplňovacím návrhem posl. Horpynky a druhů k tomuto paragrafu, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tento doplňovací návrh je zamítnut.
Kdo souhlasí nyní s eventuálním doplňovacím návrhem posl. Horpynky a druhů k tomuto paragrafu, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tento eventuální doplňovací návrh je zamítnut.
Kdo souhlasí s §em 3 čl. I v úpravě eventuálního návrhu posl. Hodinové a soudr., nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tento eventuální návrh posl. Hodinové je zamítnut.
Kdo souhlasí s §em 3 čl. I v úpravě návrhu posl. Dubického a druhů, jehož přijetí doporučují páni zpravodajové, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je většina. § 3 čl. I je schválen v úpravě návrhu jmenovaných pánů poslanců.
Kdo souhlasí s §em 4 čl. I v úpravě návrhu posl. Dubického a druhů, jehož přijetí doporučují pp. zpravodajové, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je většina. § 4 čl. I je přijat v úpravě návrhu jmenovaných pánů poslanců.
Kdo souhlasí s eventuálním doplňovacím návrhem posl. Hodinové a soudr. k tomuto paragrafu, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tento eventuální návrh je zamítnut.
Kdo souhlasí s §em 5 čl. I v úpravě návrhu posl. Dubického a druhů, jehož přijetí doporučují pp. zpravodajové, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je většina. § 5 čl. I jest přijat v úpravě návrhu jmenovaných pánů poslanců.
Kdo souhlasí nyní s doplňovacím návrhem posl. Horpynky a druhů k tomuto paragrafu, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. Doplňovací návrh tento je zamítnut.
Kdo souhlasí s §em 6 čl. I podle zprávy výborové, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je většina. § 6 čl. I jest přijat podle zprávy výborové.
Kdo souhlasí s doplňovacím návrhem posl. Zajička a druhů k tomuto paragrafu, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. Tento doplňovací návrh se zamítá.
Kdo souhlasí s eventuálním doplňovacím návrhem posl. Hodinové a soudr. k tomuto paragrafu, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tento návrh se zamítá.
Kdo souhlasí s čl. II v úpravě návrhu posl. Dubického a druhů, jehož přijetí doporučují pp. zpravodajové, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je většina. Článek II je přijat v úpravě návrhu posl. Dubického a druhů.
Kdo souhlasí s eventuálním doplňovacím návrhem posl. Hodinové a soudr. k tomuto článku, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. Tento doplňovací návrh se zamítá.
Kdo souhlasí s článkem III v úpravě návrhu posl. Dubického a druhů, jehož přijetí doporučují pp. zpravodajové, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je většina. Článek III je přijat v úpravě návrhu posl. Dubického a druhů.
Kdo souhlasí s doplňovacím eventuálním návrhem posl. Hodinové a soudr. k tomuto článku, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. Tento doplňovací návrh jest zamítnut.
Kdo souhlasí s článkem IV v úpravě eventuálního návrhu posl. Hodinové a soudr., nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tento eventuální návrh je zamítnut.
Kdo souhlasí s článkem IV v úpravě návrhu posl. Dubického a druhů, jehož přijetí doporučují pp. zpravodajové, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je většina. Článek IV je přijat v úpravě návrhu posl. Dubického a druhů.
Kdo souhlasí s čl. V, VI a VII, s nadpisem a úvodní formulí zákona podle zprávy výborové, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je většina. Čl. V, Vl a VII, nadpis a úvodní formule zákona jsou přijaty podle zprávy výborové.
Tím posl. sněmovna přijala tuto osnovu zákona ve čtení prvém.
Zároveň jsou vyřízeny petice č. 234, 311, 360, 361, 389, 397, 420 a 421.
Druhé čtení provedeme ještě v této schůzi při vyřizování následujícího odstavce, bude-li osnově této přiznáno zkrácené řízení podle §u 55 jedn. řádu.
Tím jest vyřízen 1. odstavec pořadu.
Přistoupíme k projednávání dalšího
odstavce, jímž jest:
2. Návrh, aby řízením zkráceným podle §u 55 jedn. řádu projednána byla osnova zákona, kterým se prodlužují a doplňují zákony týkající se bytové péče (tisk 790).
Návrh na zkrácené projednávání této osnovy činím proto, poněvadž jde o předlohu terminovanou, která ještě dnes musí býti dodána senátu Národního shromáždění, a nutno tudíž zkrátiti 24hodinovou lhůtu, která má uplynouti mezi prvým a druhým čtením.
Kdo souhlasí s mým návrhem, aby jmenované osnově přiznáno bylo zkrácené řízení podle §u 55 jedn. řádu, nechť pozvedne ruku. (Děje se.)
To je většina. Návrh můj jest přijat.
Přistoupíme tudíž ihned ke druhému
čtení uvedené osnovy.
Ad 1. Druhé čtení osnovy zákona, kterým se prodlužují a doplňují zákony týkající se bytové péče (tisk 790).
Zpravodajem výboru soc.-politického jest p. posl. Langr, zpravodajem výboru rozpočtového p. posl. Adámek.
Jsou nějaké návrhy oprav nebo
změn textových?
Zpravodaj posl. Langr: Nikoliv.
Zpravodaj posl. Adámek: Nejsou.
Předseda: Kdo ve druhém čtení souhlasí s osnovou zákona tak, jak ji poslanecká sněmovna přijala ve čtení prvém, nechť pozvedne ruku. (Děje se.)
To je většina. Tím posl. sněmovna přijala tuto osnovu zákona také ve čtení druhém.
Zbývá rozhodnouti o resolučních
návrzích. Žádám o jich přečtení.
Sněm. tajemník dr Říha (čte):
24. Resoluční návrh posl. Zajička a druhů:
Vláda se vybízí, aby co nejdříve podala sněmovně návrh zákona, podle něhož bylo by lze méně majetným majetníkům domů poskytnouti státem levné úvěry na opravu jejich malých nájemních domů.
25. Resoluční návrh posl. Zajička a druhů:
Ministr soc. péče se vybízí, aby státní příspěvek pro rodinné domky s nejmenšími byty poskytl také tehdy, je-li část zápůjčky hypotekárně zajištěna. Pro takovéto rodinné domky budiž státní příspěvek poskytován nikoliv podle výše zápůjčky, nýbrž spíše podle výše stavebních nákladů.
26. Resoluční návrh posl. Schuberta a druhů:
Ministerstvo soc. péče se vybízí, aby předložilo statistiku
1. o potřebě bytů pro osoby byt hledající,
2. o potřebě bytů pro roční přírůstek v nejbližších 10 letech,
3. o bytech, které dlužno uzavříti z důvodů stavebně technických nebo zdravotních.
27. Resoluční návrh posl. Schuberta a druhů:
Ministerstvo soc. péče se vybízí, aby ještě v jarním zasedání parlamentu předložilo návrh definitivního zákona o podpoře stavebního ruchu nejméně na dobu 10 let.
28. Resoluční návrh posl. Schuberta a druhů:
Ministr soc. péče nechť předloží sněmovně návrh zákona o zřízení fondu pro bytovou péči, z něhož podle §u 47 zákona dlužno poskytovati obcím bezúročné stavební peníze až do 90% stavebního nákladu, které obce musí splatiti ve 30 stejných ročních splátkách, jichž pak fond znovu má užíti k novým půjčkám.
29. Resoluční návrh posl. Schuberta a druhů:
Podpora stavebního ruchu vyžaduje, aby se včas získaly a zajistily stavební pozemky pro vývoj nových obcí. Poněvadž obce naprosto nemohou investovati vlastní peníze v sousedních obcích, vybízí se ministerstvo sociální péče, aby v dohodě se zúčastněnými ministerstvy předložilo návrh zákona, jímž se umožňuje přivtěleni stavebních pozemků ze sousedních obcí do katastru vlastní obce, zvláště tehdy, když tyto pozemky jsou úplně nebo většinou v držení vlastní obce nebo jejích občanů.
30. Resoluční návrh posl. Schuberta a druhů:
Ministr soc. péče se vybízí, aby zahájil vyjednávání s Ústřední sociální pojišťovnou, aby k podpoře stavebního ruchu poskytovala přednostní půjčky za stejných podmínek a aspoň ve stejné výši jako v r. 1930.
31. Resoluční návrh posl. Schuberta a druhů:
K podpoře stavebního ruchu pokud možno levným poskytováním stavebních pozemků nechť se ministr soc. péče postará, aby obcím a stavebním družstvům byly ze státní polní a lesní půdy poskytnuty nutné stavební pozemky za vlastní nákupní cenu a tím aby bylo splněno důležité ustanovení pozemkových zákonů.
32. Resoluční návrh posl. Schuberta a druhů:
Aby se obcím umožnila pozemková politika nikoli pro denní potřebu, nýbrž na dlouhou dobu, nechť ministerstvo soc. péče vymůže na finanční správě nebo dozorčích úřadech, aby obce byly k získání stavebních pozemků oprávněny činiti krátkodobé půjčky, které by se zúročily a co nejrychleji umořily z výnosu dávky z přírůstku na majetku.
33. Resoluční návrh posl. Schuberta a druhů:
Státní akce k podpore stavebného ruchu a poskytování stavebního příspěvku budiž rozšířeno i na rodinné domky s obytnou plochou do 40 m2, po finanční stránce aspoň ve stejné míře, jak požívá podpory stejně velký byt v nájemném domě.
34. Resoluční návrh posl. Schuberta a druhů:
Ministerstvo soc. péče nechť se postará, aby obcím bylo povoleno užívati výnosů z činžovního groše k podpoře stavebního ruchu, jelikož pro méně majetné není možno rozřešiti bytovou otázku pouze se státní podporou.
35. Resoluční návrh posl. Schuberta a druhů:
Ministr soc. péče nechť v dohodě se zúčastněnými úřady zahájí akci k poklesu cen starých stavebních látek a stavebních hmot.
36. Resoluční návrh posl. Schuberta a druhů:
Do prováděcího nařízení k zákonu o podpoře stavebního ruchu budiž pojato ustanovení, že ve vyvlastňovacím řízení týkajícím se stavebního pozemku, jehož jest zapotřebí obcím a družstvům, jest pro výměru náhrady rozhodná jen cena, za kterou kdysi pozemek byl koupen.
37. Resoluční návrh posl. Schuberta a druhů:
V prováděcím nařízení k zákonu
o podpoře stavebního ruchu nebo v zákoně samém budiž výslovně
ustanoveno, že se k jiným daňovým a poplatkovým úlevám připojuje
i osvobození obecních domů, vystavěných podle zákonů o podpoře
stavebního ruchu, od poplatkového ekvivalentu.
Předseda (zvoní): Všechny návrhy vyhovují jednacímu řádu a jsou předmětem jednání.
Žádám pp. zpravodaje, aby se o
přečtených resolučních návrzích vyjádřili.
Zpravodaj posl. Langr: Slavná sněmovno! Resoluční návrhy, které byly právě přečteny, sledují cíl, aby ministerstvo soc. péče podniklo určitá opatření, aby bytová péče byla pokud možno co nejdříve usměrněna v jeden velký bytový zákon. Jelikož, jak slavné sněmovně poslanecké je známo, při ministerstvu soc. péče jmenována byla komise, která se zabývá úpravou osnovy takového dlouhodobého bytového zákona, považuji tím všechny náměty, které v těchto resolucích jsou obsaženy, za splněné již tímto ustanovením ministerstva soc. péče. Proto nedoporučuji slavné posl. sněmovně návrhy tyto ke schválení.
Vedle toho doporučuji, aby byly
schváleny dva resoluční návrhy, které jsou vytištěny ve zprávě
výborové.
Předseda (zvoní):
Pan zpravodaj posl.
Adámek.
Zpravodaj posl. Adámek: Připojuji se k návrhu referenta soc.-politického výboru.
Předseda (zvoní): Přistoupíme ke hlasování. Nejprve budeme hlasovati o resolučních návrzích otištěných ve zprávě výborové a po té o ostatních podaných resolucích.
Kdo souhlasí s oběma resolučními návrhy, otištěnými ve zprávě výborové, nechť pozvedne ruku. (Děje se.)
To je většina. Resoluce otištěné ve zprávě výborové jsou přijaty.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem posl. Zajička a druhů o levných úvěrech na opravu malých nájemních domů, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. Tento resoluční návrh je zamítnut.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem posl. Zajička a druhů o státním příspěvku pro rodinné domky s nejmenšími byty, je-li část zápůjčky hypotekárně zajištěna, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tento resoluční návrh je zamítnut.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem posl. Schuberta a druhů o statistice, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tento resoluční návrh jest zamítnut.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem posl. Schuberta a druhů o návrhu definitivního zákona o podpoře stavebního ruchu, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tento resoluční návrh jest zamítnut.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem posl. Schuberta a druhů o zřízení fondu pro bytovou péči, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tento resoluční návrh jest zamítnut.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem posl. Schuberta a druhů o umožnění přivtělení stavebních pozemků do jiného katastru, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tento resoluční návrh jest zamítnut.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem posl. Schuberta a druhů o poskytnutí přednostní půjčky Ústřední sociální pojišťovnou, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tento resoluční návrh jest zamítnut.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem posl. Schuberta a druhů o levném poskytování stavebních pozemků, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tento resoluční návrh jest zamítnut.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem posl. Schuberta a druhů o krátkodobých půjčkách k získání stavebních pozemků obcemi, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tento resoluční návrh jest zamítnut.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem posl. Schuberta a druhů o rozšíření státní akce k podpoře stavebního ruchu i na rodinné domky s obytnou plochou do 40 čtverečních metrů, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tento resoluční návrh jest zamítnut.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem posl. Schuberta a druhů o tom, aby obcím bylo povoleno užívati výnosů z činžovního groše k podpoře stavebního ruchu, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tento resoluční návrh jest zamítnut.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem posl. Schuberta a druhů o akci k poklesu cen stavebních látek a hmot, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tento resoluční návrh jest zamítnut.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem posl. Schuberta a druhů o vyvlastňovacím řízení, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tento resoluční návrh jest zamítnut.
Kdo souhlasí s resolučním návrhem posl. Schuberta a druhů o osvobození obecních domů od poplatkového ekvivalentu, nechť zvedne ruku. (Děje se.)
To je menšina. I tento resoluční návrh jest zamítnut.
Tím jest vyřízen odst. 2 pořadu.
Přerušuji projednávání pořadu a, nebude-li námitek, vyřídíme ještě imunitní případy dnešního pořadu. (Námitky nebyly.)
Není námitek.
Přistoupíme tedy k projednávání
odst. 7 pořadu, jímž jest: