Podle § 3. vlád. nař. ze dne 18. října
1923 č. 204 Sb. z. a n., kterým se upravují
obvody a sídla finančních úřadů
na Slovensku, byl ministr financí zmocněn, aby také
obvody a sídla berních komisí, tedy i odhadních
komisí pro daň dôchodkovou stanovil, respektive
určil až do odvolání a to ve formě
vyhlášky ministerstva financí.
takovýmto způsobem bylo stanoveno sídlo odhadní
komise pro daň dôchdkovou a to pro oba berní
okresy, Rimavskou Sobotu a Veledin, které byly upraveny
podle okrasních úřadů, v Rimavské
Sobotě vyhláškou ministerstva financí
ze dne 3. prosince 1924 č. 265 Sb. z. a n.
§ 38 zák. čl. X : 1909, rovněž
v interpelaci citovaný, není v platnosti,
když odhadní komise skládá se podle
předpisů §u 55 zák. čl. X : 1909,
kteréžto předpisy byly částečně
modifikovány ustanoveními č. 4 §u 11
zák. čl. XXVI : 1916. Výtka interpelace,
že odhadní komise nebyla náležitě
podle zákona obsazena, nespočívá na
skutečnosti.
Všichni členové odhadní komise a to
jak jmenovaní tak i volení bydlí v obvodu
odhadní komise, nebyl tedy porušen příslušný
předpis §u 55 zák. čl. X : 1909.
Není právní normy, že mezi členy odhadní komise musí býti jedna osoba, která absolvovala právnická studia, podle možnosti advokát. Má-li sídlo advokátní komora
v obvodu municipia (župa, město s municipielním
právem), respektive - následkem nastalé změny
co do úpravy sídla odhadní komise analogicky
- v obvodu té které odhadní komise,
volí do ní jednoho řádného
a jednoho náhradního člena valná hromada
advokátní komory.
Na Slovensku je pouze jedna advokátní komora a to
se sídlem v Turčanském sv. Martině;
neodporuje tedy složení odhadní komise ani
v tomto směru zákonu.
V komisi jsou zemědělci dostatečně
zastoupeni, t. j. třemi řádnými a
třemi náhradními členy, z nichž
tři jsou kromě polního hospodářství
také jinak samostatně výdělečně
činnými.
Je sice pravda, že není v komisi zemědělec
jako řádný člen z okrasu veledínského
(jmenován je z tohoto okresu jen jeden rolník
jako náhradní člen), to však neodporuje
zákonnému ustanovení a ostatně, nehledě
k tomu, tímto složením odhadní
komise nemohli utrpěti zemědělci okresu veledínského
žádné újmy ani po stránce materielní,
ježto jakost pozemků, způsob jejich obhospodařování,
jakož i výrobní hospodářské
poměry okresu Rimavsko-Sobotského, takže členové
komise z okresu tohoto jsou plně obeznámeni
s hospodářskými poměry sousedního
okresu veledínského a mohou tedy se stejným
výsledkem zastupovati i zájmy zemědělců
tohoto okresu.
Nezakládá se na skutečnosti tvrzení
interpelace, že by většina členů
odhadní komise byla závislá na vládě,
ba naopak možno tvrditi, že vyjma předsedu odhadní
komise, který je státním zaměstnancem,
ani jeden z členů komise není v závislém
poměru na vládě. Ze řádných
členů jeden je výlučným zemědělcem,
dva mají mimo polní hospodářství
ještě jiné výdělečné
zaměstnání podléhající
dani výdělkové, jeden je obchodníkem,
jeden je mlynářem, jeden je notářem
v. v., konečně jeden ředitelem továrny.
Odhadní komise skládá se jen z 8 řádných
a 7 náhradních členů a není
tedy možno při jmenování členů
komise přihlédati ke všem žádostem
všech vrstev poplatnictva, pokud jde o obsazení míst
členů odhadní komise.
Co se týká výtky, že při vyhotovování
návrhu na zdanění zemědělců
nebylo šetřeno ustanovení § 16 úpravy
č. 127.000 z r. 1916 a že nebyl čistý
důchod přizpůsoben obvyklému nájemnému
placenému z podobného polno-hospodářského
majetku, nutno poznamenati, že uvedená ustanovení
mají na mysli jen případy, v nichž
není jiného zákonitého prostředku
pro spolehlivější zjištění
důchodu. Zjišťování pak důchodu
na základě placeného pachtovného je
dnes měřítkem velmi nespolehlivým
již proto, že je toto pachtovné, byla-li uzavřena
pachtovní smlouva nová, daleko vyšší
než pachtovné při smlouvách uzavřených
třeba v téže obci v letech válečných.
V daném případě vypracovány
byly proto v základě odborných dobrozdání
a podle dat státního statistického ústavu
tak zvané "Směrnice", jichž užíval
úřad daň vyměřující
jako pomůcky, při jejíž použití
byly jednotlivé obce zařaděny úřadem
po případě finančními komisemi
do příslušných bonitních tříd
podle katastrálního čistého výtěžku;
na tomto podkladě, jímž bylo lze zjistiti výnosy
zemědělské spolehlivěji a přesněji
než použitím ustanovení § 16 úpravy,
byl jednotlivě vypočten důchod se zřením
k obvyklému obhospodařování pozemků
v tom kterém místě. Při sestavování
směrnic pokusil se ovšem finanční úřad
v několika poradách dohodnouti se se zemědělskou
radou pro Slovensko a jinými zemědělskými
organisacemi o výpočtech výnosů zemědělských
v jednotlivých oblastech. Jednání nevedlo
ale k cíli pro nepoměrně nízké
odhady expertů těchto organisací oproti výpočtu
místních znalců.
Tvrzení interpelace, že byl jednoho katastrálního
jitra navrhován čistý výnos ve výšce
1.000 až 2.000 Kč, zdaleka nesrovnává
se se skutečností. Ohledem na jmenované směrnice
byly obce v obvodu odhadní komise se sídlem
v Rimavské Sobotě na základě
statistických a odborných dat, předešlou
odhadní komisí již přijatých,
a podle průměrného katastrálního
výnosu zařaděny do čtyř bonitních
tříd. Čistý výnos z jednoho
katastrálního jitra v jednotlivých třídách
byl navržen podle rozlohy pozemků od 1 až do
100 katastrálních jiter mezi 430 Kč a 1260
Kč. u polního hospodářství
rozlohy 10-300 katastrálních jiter navrhován
byl příjem podle směrnic pro rozlohy od 50-100
katastrálních jiter vypočtených. U
polního hospodářství od 300-1000 katastrálních
jiter sníží se tyto směrnice o 30% a
při každých dalších 1000 katastrálních
jiter o 5% až nejvýše o 50%.
Odhadní komise znalá místních poměrů,
nehledíc ovšem k případům,
kde individuelní poměry tohoto kterého poplatníka
to odůvodňovaly, neodchýlila se vůbec
od návrhů, nýbrž vzala tyto za své.
Tato okolnost nasvědčuje tomu, že vypočítané
příjmy z polního hospodářství
odpovídají místním poměrům
a nejsou vůbec přemrštěny.
Právem může se tedy předpokládati,
že odhadní komise nemohla míti podstatného
důvodu pro odchýlení se od navrhovaných
částek, neboť kdyby bývala měla
k tomu nejmenších důvodů, určitě
by tak byla učinila, také již vzhledem k přirozené
okolnosti, že členové odhadní komise
z poplatníků mají vždy na mysli
v prvé řadě prospěch poplatníků
a spoluobčanů.
Podati přiznání daně dôchodkové
povinen je každý, jehož úhrnný
příjem přesahuje 6.000 Kč. Podá-li
některý poplatník přiznání
opožděně, t. j. po uplynutí všeobecné
lhůty ve vyhlášce stanovené, anebo nepodá-li
přiznání ani na pobídku podle §
34 zák. čl. X. 1909, předepíše
se mu trestní přirážka podle §
36 téhož zákonného článku
modifikovaného ustanovením bodu 7. §u 11 zák.
čl. XXVI : 1916. Upustiti od používání
tohoto zákonného ustanovení není možno,
jednak, že by to odporovalo zákonným předpisům,
hlavně však také proto, že právě
touto sankcí přinutí se poplatníci
k spoluúčinkování při
ukládání daně dôchodkové
a že se tím do jisté míry zamezí,
aby poplatníci svoji pasivitou ztěžovali přípravné
práce vyměřovacích úřadů.
Ostatně neodpovídalo by ani spravedlnosti, kdyby
se s poplatníky, kteří neplní
svých daňových povinností nakládalo
stejně jako s těmi, kteří své
povinnosti správně vykonávají.
V Praze dne 21. září 1926.
Podle ustanovení 1. odstavce § 56 živnostenského
zákona čís. 259/1924 může každý
živnostník kromě své hlavní provozovny
zříditi závody vedlejší nebo
sklady (prodejny). Vedlejší závody musí
však co do živnostenského oprávnění
býti totožným s hlavní provozovnou
jinak umožnilo by se obcházení předpisů
živnostenského zákona ve příčině
průkazu pro živnosti řemeslné.
Není tedy třeba nové zákonné
úpravy, neboť podle nyní platných zákonných
předpisů nesmí majitel živnostenského
oprávnění znějícího
na výrobu obuvi po továrensku provozovati správkárny
obuvi po řemeslnicku jakožto vedlejší
závody.
Pokud jde o firmu T. A. Baťa ve Zlíně nutno
upozorniti, že majitel této firmy Tomáš
Baťa má živnostenské oprávnění
na výrobu obuvi po továrensku a též
živnostenský list znějící na
řemeslnou živnost obuvnickou. Jako živnostník-řemeslník
může Tomáš Baťa ve smyslu 1. odst.
§u 56 a §u 1 odst. 1. zákona čís.
155/1925 na území Slovenska a Podkarpatské
Rusi zříditi po řemeslnicku provozované
správkárny obuvi jakožto vedlejší
závody řemeslné živnosti obuvnické.
Pokud jde o výpomoc malořemeslníkům
za dnešních nesnadných hospodářských
poměrů, ministerstvo obchodu snaží se
umožniti živnostníkům mechanisaci dílen
v zájmu zlepšení jejich provozu a ulehčení
konkurence s výrobou průmyslovou, a to jednak
pomocí živnostenských strojových družstev,
k jichž vybudování a posílení
ministerstvo obchodu systematicky pracuje, jednak pak přímo
poskytováním strojových zápůjček
jednotlivým výrobním družstvům
živnostenským v případě
zvláštního zřetele hodných, pokud
by první způsob podpory nebyl možný,
resp. postačitelný. V tom směru ministerstvo
obchodu zvláštní zřetel věnuje
potřebám dotyčných kruhů živnostenských
na Slovensku.
V Praze dne 30. září 1926.
Aby firma "Solné mlýny", společnost
s r. o. v Olomouci, dodávala průmyslovou
sůl již denaturovanou dřevěným
neb uhelným popelem, nelze připustiti.
Průmyslové soli se totiž používá
nejen při výrobě chladivých směsí,
nýbrž k celé řadě jiných
odvětví živnostenského neb průmyslového
podnikání. Různý druhů výroby
vyžaduje též celou řadu různých
denaturačních prostředků a přídavek,
který se hodí při výrobě zmrzliny
může býti závadným na př.
při výrobě mýdla a podobně.
Z důvodů technických není možno,
aby olomoucký solný mlýn prováděl
již uvnitř podniku denaturaci průmyslové
soli a to jednotným denaturačním prostředkem,
nýbrž je nutno, aby denaturace byla vykonána
jako dosud v živnosti neb podniku odběratelově.
Ministerstvo financí jako monopolní správa
není ovšem neochotno na žádost odběratelovu
připustiti jiný denaturační prostředek
než ten, kterého dosud bylo používáno,
jestliže se zjistí, po provedených zkouškách,
že jest s to, aby učinil sůl nezpůsobilou
k požívání a zajistil tak zájem
finanční správy.
Zneužitím soli byl by poškozen solný důchodek
a nelze proto povoliti každý prostředek, o
který odběratel žádá.
Pokud jde o dřevěný neb uhelný popel,
o němž se děje v interpelaci zmínka,
dlužno podotknouti, že ministerstvo financí na
žádost odborových organisací cukrářů,
perníkářů atd. svolilo již v únoru
t. r., aby k denaturaci soli potřebné při
výrobě zmrzliny bylo používáno
též 3%ního přídavku prosátého
popele hnědouhelného nebo 2% přídavku
popele dřevěného.
Žádostí o odběr průmyslové
soli vyřizuje ministerstvo financí vždy s největším
urychlením a dává pokyn podřízeným
úřadům, do jejichž oboru působnosti
spadá předběžné projednávání
těchto podání, aby i ony, pokud je to možno,
vždy je vyřizovaly bez prodlení.
V Praze dne 23. září 1926.
Jedním z hlavních bodů chystané
unifikace a reformy dělnického úrazového
pojištění jest též revise a nová,
oprávněným potřebám prvovýroby
živností a průmyslu vyhovující
úprava roztřídění podniků
úrazovému pojištění podrobených.
Byly proto úrazové pojišťovny dělnické
v Praze a Brně a zemská úřadovna,
pro dělnické pojištění s největším
urychlením provedly potřebná šetření
v oboru úrazové statistiky.
Předběžné výsledky statistické,
potřebné k připravované novele
úrazového zákona, dodají ústavy
pravděpodobně ještě v tomto roce,
takže užšímu kruhu zájemníků
bude dána možnost seznámiti se s jejími
výsledky ještě před jednáním
o připravovaném novém zařazení
podniků.
Uveřejnění výsledků revidované
statistiky může býti provedeno koncem příštího
roku.
Vydání desetileté statistiky úrazové
se nedoporučuje jak z důvodů finančních,
tak z důvodů věcných, neboť
musela by do ní býti pojata data za dobu válečnou,
která svojí nespolehlivostí zavinila, že
bylo nutno, na přímý popud ústavů,
od zákonem požadované revise zařazení
podniků v létech poválečných
upustiti. Teprve rok 1922 může se považovati
za normální a proto přikročeno bylo
k sestavení revidované statistiky za tříletí
1922-1924, aby nové zařazení podniků
mohlo co nejdříve vejíti v platnost.
Ministerstvo sociální péče dalo již
do tisku úrazovou statistiku za rok 1923, zpracovanou podle
vzoru rakouského (Amtliche Nachrichten 1916), která
jest značně rozšířena oproti
statistikám předešlým.
Akce na zábranu úrazů jeví podstatný
vzestup. Tak na př. v běžném roce
schváleny byly ministerstvem vnitra stanovy spolku pro
zábranu úrazů v Bratislavě. Zemská
úřadovna pro dělnické pojištění
v Bratislavě mu přislíbila všestrannou
pomoc (poskytnutí místností, odborné
síly, atd.) a z přebytků ročního
hospodaření za rok 1924 založila fond v částce
100.000 Kč na zábranu úraz z něhož
bude uvolňovati přiměřené částky
na účely dříve zmíněné.
Úrazová pojišťovna dělnická
v Praze zahajuje rozsáhlou plakátovou akci
za účelem propagace ochrany před úrazy.
Úrazová pojišťovna dělnická
v Brně koná šetření k zamezení
úrazů v podnicích hornických.
Ministerstvo sociální péče sleduje
se zájmem podobné akce a vedle toho připravuje
zřízení zvláštní komise
pro technickou a zdravotní ochranu osob výdělečně
činných. Úkolem této komise bude zejména,
aby se stanoviska odborného vypracovala a vládě
předložila návrhy předpisů týkajících
se bezpečnostních opatření na strojích
a závodních zařízeních, bezpečných
způsobů pracovních nebo zlepšení
a doplnění předpisů v té
příčině již vydaných.
Provádění zákonných předpisů
v oboru úrazového pojištění
dělnictva spadá do kompetence ministerstva sociální
péče; převzal jsem tudíž sám
zodpovědění interpelace.
V Praze dne 21. září 1926.
Proti osobám, které při komunistickém
projevu ve Štěchovicích dne 1. května
1926 sňaly státní vlajku s hostince
a vztýčily prapory rudé, bylo učiněné
trestní oznámení a zavedené trestní
řízení administrativní. Trestní
řízení není dosud skončeno.
V komunistické průvodu uspořádaném
v Ústí n. L. dne 1. května 1926, nesena
byla standarta, představující mapu Československé
republiky s nápisem "To je naše republika".
Přes mapu taženy byly silné čáry,
které měly patrně ve svém celku představovati
mříž. Stráž bezpečnosti
z vlastního popudu standartu zabavila. Pod zmíněnou
mapou nebyl nápis "Pryč s potratem."
Také v tomto případě bylo učiněno
trestní oznámení a to jak proti pořadatelům
průvodu, tak i proti občanovi, který standartu
nesl v průvodě.
Jiné případy, v nichž by bylo zneužito
oslav svátku prvého května k protistátním
projevům, zjištěny nebyly.
V obou svrchu zmíněných případech
zakročily úřední orgány z vlastního
popudu a nebylo třeba žádného nátlaku
občanů, aby konali svou povinnost.
I v budoucnu učiní samozřejmě
úřady preventivně i represivně všecka
opatření, aby protistátní demonstrace
a projevy byly znemožněny.
V Praze dne 16. října 1926.
Pořádání veřejného průvodu
a projevu pod širým nebem může býti
podle §u 6. zákona o právu shromažďovacím
politickým úřadem zakázáno,
jestliže konáním veřejného průvodu
nebo projevu byla by ohrožena veřejná bezpečnost
nebo veřejné blaho. Příslušnému
politickému, resp. státnímu policejnímu
úřadu přísluší též
posouditi, jsou-li v konkrétním případě
dány okolnosti, jmenované úřady podle
vlastního volného uvážení, neboť
každý případ, v němž
se úřad rozhodni k zákazu, musí
býti posuzován individuelně.
Proti každému takovému zákazu má
strana právo odvolati se k politickému úřadu
II. stolice. V daném případě
strana opravných prostředků nepoužila
a vzdala se tak sama práva, aby rozhodnutí policejního
ředitelství v Praze bylo instančním
postupem přezkoumáno.
Pro zástupce, které úřad vysílá
ke schůzi spolkovým a shromážděním
podle příslušných ustanovení
spolkového, pokud se týče shromažďovacího
zákona, jest vydána instrukce ustanovující,
kterak zástupci úřadu si mají počínati.
Intervence ve shromážděních je z nejobtížnějších
úkolů politických resp. policejních
úředníků, kteří mají
vývody řečníků zaznamenávati,
zároveň však okamžitě posouditi,
zda-li některý výrok zakládá
skutkovou podstatu trestného činu a v kladném
případě zakročiti. Rozhoduje tu tedy
subjektivní názor úředníka,
ku kterému musí dospět bez dlouhého
rozmýšlení, a tu se někdy přihodí,
že úředník zakročí i tam,
kde to není zcela odůvodněno. To se stalo
také v několika málo případech
i při schůzích dne 31. května 1926,
dlužno však zjistiti, že v jiných případech
zakročení úředníků bylo
oprávněno.
Poněvadž průvod po schůzi byl zakázán,
bylo věcí bezpečnostního úřadu,
postarati se o to, aby nebyl pořádán průvod
proti zákazu. Za tím účelem uzavřela
jízdní stráž bezpečnosti nábřeží
u Národního divadla, aby zabráněn
byl příchod na Národní třídu;
účastníky schůze, kteří
přes zákaz chtěli utvořiti průvod,
rozptylovala jen stráž pěší.
Nějaké direktivy v daném případě
policejnímu ředitelství v Praze nadřízenými
úřady dány nebyly.
Osoby, které rušily schůzi uspořádanou
Československou stranou národně-demokratickou
dne 28. května 1926 v Žilině, byly zjištěny
a bylo proti ním zavedeno trestní řízení
pro přestupek podle §u 4 zákona proti útisku
a na ochranu svobody ve shromážděních.
Za uvedených okolností nemám důvodu
k nějakému opatření.
V Praze dne 13. října 1926.
Die Staatsanwaltschaft in Prag ist mit der Beschlagnahem der Nummer
22 der periodischen Druckschrift Ödie WirtschaftÖ vom
29. Mai 1926 wegen des in der Interpellation wörtlich angeführten
Artikell "Die BenkbilanzenÖ vorgegangen, weil sie in
seinem Inhalte den Tatbestand des Vergehens nach § 18, Z.
2, des Gesetzes zum Schutze der Republik erblickte und der Ansicht
war, daß es das öffentliche Interesse erheische, die
Weiterverbreitung des beanständeten Inhaltes zu verhindern.
Das Landes-Strafgericht in Prag hat auf Antrag der Staatsanwaltschaft
mit dem Erkenntnissen vom 30. Mai 1926, G. Z. Tl. I-326/26 die
Beschlagnahme aus denselben Gründen bestätigt, womit
es anerkannte, daß die Staatsanwaltschaft denm Gesetze gemäß
vorgegangen ist. Gegen die Entscheidung des Gerichtes wurde kein
Rechtsmittel in Anwendung gebracht, so daß es bei jener
Entscheidung blieb, die ohne Anhörung jener Personen getroffen
wurde, die sich durch die Konfiskation allenfalls getroffen fühlten.
Wenn die Herren Interpellanten aus dem Umstande, daß in
dem Artikel auch alle ziffermäßigen Angaben, welche
aus dem Hahresberichte einer bestimmten Bank übernommen worden
sind, ableiten, daß die Behörde den Inhalt des beschlagnahmten
Artikels nicht eingehend geprüft hätte, kann ihnen nicht
beigepflichtet werden. Diese Angaben wurden bloß deshalb
mitbeschlagnahme der anderen Stellen überhaupt jede Bedeutung
verloren hätte.
Was die Abschätzung des öffentlichen Interesses an der
Beschlagnahme hinsichtlich des ganzen Artikels anbelangt, zögere
ich nicht anzuerkennen, daß der Inhalt eines großen
Teiles des Artikels die Beschlagnahme nicht unbedingt erheischte.
Hierauf habe ich die Staatsanwaltschaft in Prag bereits am 16.
Juni 1926 aufmerksam machen lassen.
Ich habe daher keinen Grund zu irgendeiner weiteren Verfügung.
Prag, am 29. September 1926.
Die Antwort auf diese Interpellation habe ich für den Justizminister,
an welchen sie gerichtet ist übernommen, weil es sich hier
um eine vom Polizeikommissariat in Aussig a. E. ausgesprochene
Beschlagnahme der Zeitschrift handelt.
Das Polizeikommissariat in Aussig a. E. hat in Ausführung
der Presseaufsicht über die Zeitschrift "Der Tag"
die Nummer 63 dieser Zeitschrift vom 31. März 1926 beschlagnahmt,
weil es im Artikel "Tagungen der Sudetendeutschen im Auslande"
den Tatbestand der stafbaren Handlung nach § 17, Zahr. 1,
des Gesetzes zum Schutze der Republik erblickt hat.
Das Kreis- als Pressegericht in Leitmeritz hat hierauf die Beschlagnahme
am 1. April 1926 aus denselben Gründen gestrichen .
Trotzdem wurde in Nr. 67 der genannten Zeitschrift vom 7. April
1926 derselbe Artikel abermals in vollem Wortlaut veröffentlicht,
und es wurde deshalb nach § 17, Zahl. 1, des Gesetzes zum
Schutze der Republik und § 24 des Preßgesetzes auch
diese Nr. min Beschlag belegt. Auch diese Beschlagnahm wurde von
dem Kreis- als Pressegericht in Leitmeritz aus den angeführten
Gründen bestätigt.
Es liegt hier somit eine gerechtliche Entscheidung vor, die lediglich
im ordentlichen gerichtlichen Instanzenzuge abgeändert werden
kann.
Prag, den 23. September 1926.
Die Verwendung von Reisig ist im Gebiete der staatlichen Forsvewaltungen
im Riesengebirge in nachsthender Weise geregelt:
1. Den Forstarbeitern wird im Sinne des Lohnvertrages das Reisig
umsonst überlassen.
2. Den Kulturarbeitern und Arbeiterinnen folgt die staatliche
Forstverwaltung in Hohenelbe einen Klaubhotzzettel aus und zwar:
a) nach 20 Arbeitstagen gegen Lohn | unentgeltlich |
b) nach 15-19 " " " | für Kč 5,- |
c) nach 10-14 " " " | " " 15,- |
d) nach 5-9 " " " | " " 30,- |
e) nach 1-4 " " " | " " 40,-. |
3. Nachweisbar armen Personen (Gemeindearmen) wird das Holzklauben
ganz umsonst gestattet.
4. Fabriksarbeitern, Klienlandwirten usw., die in den Wäldern
überhaupt nicht arbeiten, wirde ein klaubholzzettel für
das ganze jahr um 100,- Kč ausgefolgt, so daß sie
sich für diesen Betrag einen ausreichenden Vorrat an Brennholz
beschaffen können.
Frauen, die selbst in die Kulturen nicht gehen können, können
für sich eine ersatzkraft senden.
Nur durch die Ausfolgung von billigen Klaubholzzetteln an die
Waldarbeiter hat die staatliche Forstverwaltung die zur Ausforstung
nötige Zahl von Arbeitern gewonnen, die sonst in dem dortigen
Industriebezirk überhaupt nicht zu haben wäre.
Soll die staatliche Forstverwaltung ihren Aufgaben in Bezug auf
die Aufforstung niedergelegter Waldflächen entsprechen, dann
ist es unbedingt nötig, daß von dem dargestellten Vogang
in der Ausgabe von Klaubholzzetteln unter keinen Umständen
abgegangen wird.
Schließlich wird bemerkt, daß auch der vormalige Besitzer
die Zettel nicht unentgeltlich ausgefolgt hat, sondern für
dieselben dem Preise des Holzes angemessene Beträge verlangt
hat.
Prag, am 5. August 1926.