156. Pozměňovací návrh posl. Horpynky
a soudr.:
Druhá věta §u 154 budiž změněna
takto:
"Pensijní základnu tvoři služné,
polovina činovného pro místní třídu
A a přídavky, výslovně označené
jako započitatelné pro vyměření
odpočivného."
157. Pozměňovací návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů:
Odst. 2 §u 155 nechť zní:
"Rodinné a výchovné budiž přiznáno
pensistům touž měrou jako zaměstnancům
v činné službě a to nezávisle
na nejnižší míře částek
uvedených v odst. 1."
158. Pozměňovací návrh posl. Čermáka
a druhů:
Odst. 2 §u 155 nechť zní:
"Rodinné a výchovné budiž přiznáno
pensistům touž měrou jako zaměstnancům
v činné službě a to nezávisle
na nejnižší míře částek
uvedených v odst. 1."
159. Pozměňovací návrh posl. Landové-Štychové,
Kirpalové a soudr.:
V §u 156, odst. 2, v šesté řádce
za slovo "vdova" budiž vloženo do závorek
slovo "vdovec". V poslední řádce
za slovo "vdovské" budiž vloženo do
závorek slovo "vdovecké".
160. Pozměňovací návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů:
§ 157 nechť zní:
"2,4%ní třídy výslužného
podle zákona ze dne 19. února 1907, č. 34
ř. z., čl. IV, § 1 budiž použito
pro všechny zaměstnance, pokud pro jednotlivé
kategorie neplatí příznivější
ustanovení."
161. Pozměňovací návrh posl. Čermáka
a druhů:
§ 157 nechť zní:
"2,4%ní třídy výslužného
podle zákona ze dne 19. února 1907, č. 34
ř. z., čl. IV, § 1 budiž použito
pro všechny zaměstnance, pokud pro jednotlivé
kategorie neplatí příznivější
ustanovení."
162. Pozměňovací návrh posl. inž.
Dostálka, G. Navrátila, dr Srdínko,
Vávry a spol.:
V §u 157 škrtne se slovo "výjimečně".
163. Pozměňovací návrh posl. Bergmanna,
Brodeckého, Buřívala, Tayerle, Tučného
a spol.
V §u 157 škrtne se v páté řádce
slovo "výjimečně".
164. Pozměňovací návrh posl. Landové-Štychové,
Kirpalové a soudr.:
§ 158 nechť zní:
"Sirotci po zemřelých zaměstnankyních
mají tytéž nároky na zaopatřovací
požitky jako za týchž podmínek sirotci
po mužských zaměstnancích. Nemá-li
otec nároku na výslužné, přísluší
dětem po matce osiřelým pense konkretární."
165. Pozměňovací návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů: V §u 160 budiž škrtnut
odst. 1.
166. Pozměňovací návrh posl. Čermáka
a soudr.:
V §u 160 budiž škrtnut odst. 1.
167. Pozměňovací návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů:
V §u 161, odst. 1 a 2 buďtež škrtnuta slova
"s vyloučením ustanovení §u 16
zákona ze dne 20. prosince 1922, č. 394 Sb. z. a
n."
168. Pozměňovací návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů:
V §u 161, odst. 1 a 2 buďtež škrtnuta slova
"s vyloučením ustanovení §u 16
zákona ze dne 20. prosince 1922, č. 394 Sb. z. a
n."
169. Pozměňovací návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů:
V §u 162 budiž škrtnuto závětí
a nechť zní:
"kteří odešli do výslužby
po uplynutí služební doby".
170. Pozměňovací návrh posl. Čermáka
a soudr.:
V §u 162 budiž škrtnuto závětí
a nechť zní:
"kteří odešli do výslužby
po uplynutí služební doby".
171. Eventuální návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů:
Bude-li zamítnut náš návrh k §u
162, navrhujeme na konec tuto větu:
"nebo, jež nepřevyšuje hranici příjmu
uvedenou v §u 18 téhož zákona."
172. Eventuální návrh posl. Čermáka
a soudr.:
Bude-li zamítnut náš návrh k §u
162, navrhujeme na konec tuto větu:
"nebo, jež nepřevyšuje hranici příjmu
uvedenou v §u 18 téhož zákona."
173. Doplňovací návrh posl. Landové-Štychové,
Kirpalové a soudr. k §u 162.
Odst. 1 budiž doplněn za posledním slovem
takto:
"nebo byl-li pensionován podle § 13 nebo 16 zákona
ze dne 23. prosince 1923, č. 286 Sb. z. a n."
Jako odst. 2 budiž připojeno:
"Podobně nenastává snížení,
plynou-li nároky na dvojí příjmy z
titulu práce různých osob, které obě
platily do pensijního fondu příspěvky."
174. Pozměňovací návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů:
§ 163 nechť zní:
"Požívá-li zaměstnanec ve výslužbě
nebo pozůstalí důchodu z úrazového
pojištění (zaopatření), odpočivné
platy se nesnižují."
175. Pozměňovací návrh posl. Čermáka
a soudr.:
§ 163 nechť zni:
"Požívá-li zaměstnanec ve výslužbě
nebo pozůstalí důchodu z úrazového
pojištění (zaopatření), odpočivné
platy se nesnižují."
176. Pozměňovací návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů k §u 165:
V odst. 1, druhá řádka budiž číslo
"6" nahrazeno číslem "4".
V odst. 3 buďtež škrtnuta slova "beze zřetele
k době připočtené pro vyměření
pensijních požitků z titulu civilní
nebo vojenské služby za světové války."
177. Pozměňovací návrh posl. Čermáka
a soudr.:
V odst. 1, druhá řádka budiž číslo
"6" nahrazeno číslem "4".
V odst. 3 buďtež škrtnuta slova "beze zřetele
k době připočtené pro vyměření
pensijních požitků z titulu civilní
nebo vojenské služby za světové války."
178. Pozměňovací návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů k §§ 167 až 170:
Nynější platy úředníků
buďtež zvýšeny o jednu šestinu a pak
zařazeny do platové stupnice, která odpovídá
takto vypočtenému novému platu nebo do nejbližší
stupnice, na kterou tento plat může býti doplněn.
179, Pozměňovací návrh posl. Čermáka
a soudr. k §§ 167 až 170:,
Nynější platy úředníků
buďtež zvýšeny o jednu šestinu a pak
zařazeny do platové stupnice, která odpovídá
takto vypočtenému novému platu nebo do nejbližší
stupnice, na kterou tento plat může býti doplněn.
180. Pozměňovací návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů k §u 171:
V odst. 1, řádek 2 buďtež slova "nižší služné" nahrazena slovy "nižší celkový plat".
Odst. 2 budiž nahrazen zněním:
"Tento přídavek odpadá teprve tehdy,
bylo-li, ho dosaženo platovým postupem nebo byl-li
překročen."
181. Pozměňovací návrh posl. Čermáka
a soudr. k §u 171:
V odst. 1, řádek 2 buďtež slova "nižší
služné" nahrazena slovy "nižší
celkový plat".
Odst. 2 budiž nahrazen zněním:
"Tento přídavek odpadá teprve tehdy,
bylo-li ho dosaženo platovým postupem nebo byl-li
překročen."
182. Pozměňovací návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů k §u 192:
Odst. 1 budiž nahrazen zněním:
"Zaměstnancům přísluší
na třetí až šesté nezaopatřené
dítě přídavek po 1800 Kč ročně."
Odst. 3 budiž škrtnut.
183. Pozměňovací návrh posl. Čermáka
a soudr. k §u 192:
Odst. 1 budiž nahrazen zněním:
"Zaměstnancům přísluší
na třetí až šesté nezaopatřené
dítě přídavek po 1800 Kč ročně."
Odst. 3 budiž škrtnut.
184. Pozměňovací návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů:
V §u 193 budiž odst. 2 nahrazen zněním:
"Rodinný přídavek na ženu odpadá,
ovdoví-li zřízenec a nemá již
žádné dítě pod 14
let."
185. Pozměňovací návrh posl. Čermáka
a soudr.:
V §u 193 budiž odst. 2 nahrazen zněním:
"Rodinný přídavek na ženu odpadá,
ovdoví-li zřízenec a nemá již
žádné dítě pod 14 let."
186. Pozměňovací návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů:
V §u 196 budiž k odst. 1 připojeno jako poslední
věta:
"Remunerace podle zákona 289/1924 buďtež
započteny při vypočítání
vyrovnávacího přídavku.",
187. Pozměňovací návrh posl, Čermáka
a soudr.:
V §u 196 budiž k odst, 1 připojeno jako poslední
věta:
"Remunerace podle zákona 289/1924 buďtež
započteny při vypočítání
vyrovnávacího přídavku."
188. Pozměňovací návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů k §u 197:
V odst. 1 budiž za slovo "jiná" a před
slovo "období" vložena slova "také
ideální".
Odst. 2 budiž škrtnut.
Odst. 3 nechť zní:
"Doba, o kterou překročí čas
potřebný k dosažení služného,
které zaměstnanec obdrží při
převodu, započte se, pokud se jinak nestanoví,
pro zvýšení služného."
189. Pozměňovací návrh posl. Čermáka
a soudr. k §u 197:
V odst. 1 budiž za slovo "jiná" a před
slovo "období" vložena slova "také
ideální". Odst. 2 budiž škrtnut.
Odst. 3 nechť zní:
"Doba, o kterou překročí čas
potřebný k dosažení služného,
které zaměstnanec obdrží při
převodu, započte se, pokud se jinak nestanoví,
pro zvýšení služného."
190. Doplňovací návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů:
K §u 206 budiž připojeno jako poslední
věta:
"Tato nařízení potřebují
parlamentního schválení."
191. Doplňovací návrh posl, Čermáka
a soudr.:
K §u 206 budiž připojeno jako poslední
věta:
"Tato nařízení potřebují
parlamentního schválení."
192. Pozměňovací návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů k §u 210:
V odst. 1 budiž škrtnuta poslední věta.
V odst. 2 budiž desítiletá služební
doba snížena na služební dobu pětiletou,
rovněž tak v odst. 3 doba 15 let na dobu 7 let. Platové
poměry těchto skupin buďtež upraveny zvláštním
zákonem.
V odst. 4 buďtež slova..nevztahuje se na zaměstnance"
nahrazena slovy "vztahuje se také na zaměstnance".
K §u 210 budiž připojen další odstavec
tohoto znění:
"Ustanovení odst. 1 nevztahují se na zaměstnance
železničního podniku, jejichž platové
a služební poměry jsou upraveny zvláštním
služebním nařízením, které
vyžaduje schválení vlády. Při
tom musí býti přísně zachovány
všechny výhody co do platu nebo služby, které
tito zaměstnanci požívali vůči
zaměstnancům, uvedeným v tomto zákoně."
193. Pozměňovací návrh posl. Čermáka
a soudr. k §u 210:
V odst. 1 budiž škrtnuta poslední věta.
V odst. 2 budiž desítiletá služební
doba snížena na služební dobu pětiletou.
rovněž tak v odst. 3 doba 15 let na dobu 7 let, Platové
poměry těchto skupin buďtež upraveny zvláštním
zákonem.
V odst. 4 buďtež slova "nevztahuje se na zaměstnance"
nahrazena slovy "vztahuje se také na zaměstnance".
K §u 210 budiž připojen další odstavec
tohoto znění:
"Ustanovení odst. 1 nevztahují se na zaměstnance
železničního podniku, jejichž platové
a služební poměry jsou upraveny zvláštním
služebním nařízením, které
vyžaduje schválení vlády. Při
tom musí býti přísně zachovány
všechny výhody co do platu nebo služby, které
tyto zaměstnanci požívali vůči
zaměstnancům, uvedeným v tomto zákoně."
194. Pozměňovací návrh posl. Horpynky
a soudr.:
Odst. 2 §u 210 budiž změněn takto:
"Kancelářští oficianti, kteří
nebyli jmenováni úředníky (§
7, odst. 7), stávají se po sedmileté uspokojivé
službě ztrávené ve vlastnosti kancelářského
oficianta kancelářskými úředníky,
kteří, pokud jde o služební poměr
a plat, buďtež srovnáni s úředníky
podléhajícími služební pragmatice.
Tato služební doba budiž zkrácena o dvě
třetiny služební doby, ztrávené
skutečně ve vlastnosti úplně zaměstnaného
kancelářského pomocníka, nejvýše
o 2 roky."
195. Pozměňovací návrh posl. dr Srdínka,
inž. Dostálka, G. Navrátila, Vávry a
spol.:
V §u 210, odst. 3, řádka 2 má státi
"dvanácti" místo "čtrnácti".
196. Pozměňovací návrh posl. Brodeckého,
Buřívala, Bergmanna, Tučného, Kleina
a spol.:
V §u 210, odst. 3, ve 2. řádce navrhujeme "dvanáct
" místo "čtrnácti".
197. Pozměňovací návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů:
§ 211 budiž škrtnut.
198. Pozměňovací návrh posl. Čermáka
a soudr.:
§ 211 budiž škrtnut.
199. Pozměňovací návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů:
§ 213 nechť zní:
"(1) Služební požitky a právní
nároky zaměstnanců zemí, žup,
fondů a ústavů jimi spravovaných,
jakož i jiných veřejných korporací
a ústavů, které jsou ustanoveny služebními
řády nebo usneseními těchto korporací,
nedosahují-li výše požitků, rozsahu
práv a nároků státních zaměstnanců
téže nebo stejně cenné kategorie, a
stejných rodinných poměrů vyplývající
z tohoto zákona, musí býti těmito
korporacemi od 1. ledna 1926 uvedeny na výši platů,
práv a nároků státních zaměstnanců
podle tohoto zákona.
"(2) Vyjma ustanovení předchozího odstavce
nevztahují se ustanovení tohoto zákona jakož
i §u 19 zákona z 20. prosince 1922, č. 394
Sb. z. a n., na platové a služební poměry
zaměstnanců uvedených v předchozím
odstavci, jakož i na zaměstnance nucených korporaci
a na ústavy, které provádějí
některé odvětví povinného sociálního
pojištění.
(3) Jestliže některá z korporací uvedených
v odst. (1) povolila svým zaměstnancům
více práv, nároku a požitků,
nežli přísluší státním
zaměstnancům podle platných předpisů,
tato práva, nároky a požitky zůstávají
zachovány."
200. Pozměňovací návrh posl. Čermáka
a soudr.:
§ 212 nechť zní:
"(1) Služební požitky a právní
nároky zaměstnanců zemí,, žup,
fondů a ústavů jimi spravovaných,
jakož i jiných veřejných korporací
a ústavů, které jsou ustanoveny služebními
řády nebo usneseními těchto korporací,
nedosahují-li výše požitku, rozsahu práv
a nároků státních zaměstnanců
téže nebo stejně cenné kategorie, a
stejných rodinných poměru vyplývající
z tohoto zákona, musí býti těmito
korporacemi od 1. ledna 1926 uvedeny na výši platů,
práv a nároků státních zaměstnanců
podle tohoto zákona.
(2) Vyjma ustanovení předchozího odstavce
nevztahují se ustanovení tohoto zákona jakož
i §u 19 zákona z 20. prosince 1922, č. 394
Sb. z. a n., na platové a služební poměry
zaměstnanců uvedených v předchozím
odstavci, jakož i na zaměstnance nucených korporací
a na ústavy, které provádějí
některé odvětví povinného sociálního
pojištění.
(3) Jestliže některá z korporací uvedených
v odst. (1) povolila svým zaměstnancům více
práv, nároků a požitků, nežli
přísluší státním zaměstnancům
podle platných předpisů, tato práva,
nároky a požitky zůstávají zachovány."
201. Eventuální návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů:
Bude-li zamítnut návrh k §u 212, navrhujeme:
V §u 212 buďtež škrtnuty odst. 4 a 6.
202. Eventuální návrh posl. Čermáka
a soudr.:
Bude-li zamítnut návrh k §p 212, navrhujeme:
V §u 212 buďtež škrtnuty odst. 4 a 6.
203. Pozměňovací návrh posl. Kleina,
Bergmanna, Brodeckého, Brožíka, Tučného
a druhů k §u 212:
Odst. 1 doplní se takto:
"Veřejnoprávními korporacemi a ústavy
ve smyslu tohoto odstavce nejsou nucené korporace zájmové
a ústavy provádějící kterékoliv
odvětví povinného sociálního
pojištění."
Odst, 6 a 7 se škrtají.
204. První eventuální návrh posl.
Kleina a druhů k §u 202:
Odst. 7 nechť zní:
"Ustanovení tohoto paragrafu nevztahují se
na nucené korporace zájmové a ústavy
provádějící kterékoliv odvětví
povinného sociálního pojištění."
Odst. 6 se škrtá.
205. Druhý eventuální návrh posl.
Kleina a druhů k §u 212:
Odst. 7 nechť zní:
"Ustanovení předchozích odstavců
nevztahují se na veřejnoprávní korporace
a ústavy, jichž zaměstnanci mají platové
a služební poměry upraveny obdobně podle
§u 210 odst. 4."
Odst. 6 se škrtá.
206. Třetí eventuální návrh
posl. Kleina, Bergmanna, Brodeckého, Brožíka,
Tučného a spol. k §u 212:
Odst. 7 nechť zní:
"Ustanovení tohoto paragrafu nevztahuje se na zaměstnance,
jejichž platové a služební poměry
jsou upraveny kolektivními nebo individuelními smlouvami,
viz § 210, odst. 4."
207. Pozměňovací návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů:
§ 213 nechť zní:
§ 19 zákona č. 394/22 se ruší.
208. Pozměňovací návrh posl. Čermáka
a soudr.:
§ 213 nechť zní:
§ 19 zákona č. 394/22 se ruší.
209. Eventuální návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů:
Bude-li zamítnut návrh na znění §u
213, navrhujeme:
"Veřejnoprávní korporace a ústavy,
na něž se vztahoval § 19 zákona č.
394/22, jsou povinny poskytovati svým zaměstnancům
požitky vyplývající z tohoto zákona,
pokud služební poměr svých zaměstnanců
neupravily příznivěji."
210. Eventuální návrh posl. Čermáka
a soudr.:
Bude-li zamítnut návrh na znění §u
213, navrhujeme:
"Veřejnoprávní korporace a ústavy,
na něž se vztahoval § 19 zákona č.
394/22, jsou povinny poskytovati svým zaměstnancům
požitky vyplývající z tohoto zákona,
pokud služební poměr svých zaměstnanců
neupravily příznivěji."
211. Pozměňovací návrh posl. Horpynky
a soudr.:
Odst. 4 §u 215 budiž změněn takto:
"Tento zákon platí pro všechny státní
zaměstnance, kteří dne 1. ledna 1926 byli
v činné službě."
212. Pozměňovací návrh posl. Tauba,
Grünznera a druhů:
V §u 215 budiž škrtnut odst. 4.
213. Pozměňovací návrh posl. Čermáka
a soudr.:
V §u 215 budiž škrtnut odst. 4.
214. Resoluční návrh posl. Simma a
soudr.:
Vláda se vybízí, aby Národnímu
shromáždění předložila zákon,
jímž se upravují právní poměry
pensistů všech kategorií podle jednotného
plánu.
215. Resoluční návrh posl. Simma a
soudr.:
Vláda se vybízí, aby Národnímu
shromáždění co nejdříve
předložila návrh zákona, jímž
se úředníkům všech odvětví
státní správy, kteří vyšli
z poddůstojníků oprávněných
k nároku, započítává jejich
úhrnná služební doba, kterou ztrávili
ve vojenské službě nebo v jiných službách
u státních úřadů, a to rok
za rok do časového a platového postupu.
216. Resoluce posl. Vávry, Machníka, E. Vencla,
Malíka a soudr.:
Vládě se ukládá:
Profesorům, odborným přednostům a
ředitelům státních průmyslových
a zemědělských škol budiž při
dobré kvalifikaci podle důvodové zprávy
vládního návrhu zákona č. 100
(odst. II. str. 138) poskytnut podle § 148 téhož
zákona služební přídavek po 15
služebních letech ve výši Kč 5400,-
ročně, do pense započitatelných, v
náhradu za dřívější výhody
(započítávání veškeré
služby od IX. hodnostní třídy, skutečné
VIII. hodnostní třídy s platem o K 800,-
rak. vyšším, v VII. třídě
hodnostní všeobecný osobní přídavek
600 K rak.), kterými byly vyvažovány mimořádné
nároky na jejich předběžnou kvalifikaci
a vyšší povinnou výkonnost.
217. Resoluční návrh posl. inž. Dostálka,
G. Navrátila, dr Srdínka, Vávry a spol.:
Vládě se ukládá, aby ustanovení
§u 144, odst. 7 prováděla v tom smyslu, aby
výchovného za okolností jinak stejných
jako u mužů dostalo se i na nezaopatřené
děti zaměstnankyni, nepobírá-li ho
rodina z titulu práce otcovy, anebo je-li dítě
prokazatelně na výživu matkou odkázáno.
218. Resoluční návrh posl. Pechmanové,
Karpíškové, Zeminové, Brodeckého,
Bergmanna a spol.:
Vládě se ukládá, aby ustanovení
§u 144, odst. 7 prováděla v tom smyslu, aby
výchovného za okolností jinak stejných
jako u mužů dostalo se i na nezaopatřené
děti zaměstnankyni, nepobírá-li ho
rodina z titulu práce otcovy, anebo je-li dítě
prokazatelně na výživu matkou odkázáno.
219. Resoluční návrh posl. dr Slávika,
dr Fritze a spol.:
Vláda se vybízí, aby upravila tak zvané
"slovenské výhody" na území
Slovenska a Podkarpatské Rusi.
220. Eventuální resoluce posl. Hrušovského,
inž. Nečase, Bergmanna, dr Gagatko, dr Dérera,
Brodeckého a spol.:
Vláda se vybízí, aby upravila otázku
t. zv. slovenské a podkarpatoruské výhody
pro státní zaměstnance na Slovensku a Podkarpatské
Rusi.,
221. Resoluční návrh posl. dr Srdínko,
inž. Dostálka, Vávry, G. Navrátila a
soudr.:
Vláda se vybízí, aby ve smyslu §u 148
platového zákona poskytla služební přídavky
právním úředníkům administrativním
na služebních místech 4. až 6. platové
stupnice, kteří, ač nejsou přednosty
úřadů, jsou pověřeni vedením
samostatného referátu.