Článek 14.

Stát bude vykonávati dohled nad oběma společnostmi vládními komisary.

Článek 15.

Československá paroplavební akciová společnost se zavazuje, že bud zakoupí, nebo najme, nebo jinak si trvale zajistí park náležející firmě "Remorkáže na. Vltavě a Labi společnost s r. o." tak, aby s parkem tímto a se svým vlastním provozovala společnou a jednotnou paroplavbu. Zakladatelské banky jako majitelé "Remorkáže" se zavazují, že přiznají Čs. plavební akc. společnosti labské předkupní právo na získání loďstva a plavebního zařízení této společnosti. Podmínky koupě, nebo nájmu, nebo zajištěn: vyhrazují se schválení valnou hromadou Čsl. plavební akciové společnosti Labské.

Společnost zavazuje se dále, že zařídí nejdéle do konce července 1922 a udržovati bude pravidelnou nákladovou plavbu na kanalisované části Labe a Vltavy až do Prahu a že zřídí pravidelnou rychloparníkovou dopravu mezi Prahou a Hamburkem.

K této rychloparníkové nákladní dopravě použije labská společnost nákladních parníků pocházejících z arbitráže, pokud tyto parníky budou svou konstrukcí způsobilé k plavbě z Loubí do Prahy. Další lodi pro tuto službu není společnost povinna postaviti nebo jinak si opatřiti.

Nastane-li potřeba vyřaditi některý nákladní parník pocházející z arbitráže, opatří si společnost typ vhodnější. Pro tuto náhradu ovšem platí omezení uvedené ve čl. 16.

Článek 16.

Společnosti nedají bez schválení státní správy ničeho ze svého parku a plavebního zařízení v trvalý nájem, mají však právo při naskytnuvší se konjunktuře nebo dočasné nezaměstnanosti jednotlivých svých lodí neb parník pronajmouti je na jednotlivé jízdy nebo na zcela krátkou dobu, neprodají ničeho ze svého parku; vůbec obě společnosti budou lodního parku i plavebních zařízení, jež stát do nich jako přínos vnese, užívati pro udržování pravidelné lodní dopravy, kterou řádným způsobem zorganizují, a o jejíž rozvoj na podporu československé dopravy a zahraničního obchodu pečovati budou všemi prostředky.

Obě společnosti budou udržovati svůj park vždy v takovém rozsahu a výkonnosti, která odpovídati bude potřebám československé dopravy a finanční situaci společností s výjimkou ustanoveni předposlední, odstavce čl. 15. posl. věta. Kdyby stát požadoval rozšiřování parku některé společnosti nad její finanční síly, zavazuje se poskytnouti na takové investice subvence přiměřené jeho požadavkům. Snižování počtu vlastního lodního parku smí se díti jen po dohodě se státní správou.

Článek 17.

Obě společnosti poskytnou vládě své plavební prostředky a zaměstnance, když státní správa pro povodeň neb jinou živelní nehodu o ně požádá z důvodu záchrany lidských životů a majetku za náhradu svéstojných nákladů, jakož i za náhradu event. utrpěných ztrát a škod na zapůjčených objektech.

Článek 18.

Státní správa udělí oběma společnostem plavební koncese na dobu 50 let a neudělí žádné jiné společnosti koncesi plavební za výhodnějších a nebo stejných podmínek jako oběma společnostem, leda že by šlo o specielní podnik na př. zvláštní poštovní spojení, na kterém by měl stát zájem, jehož uskutečnění by společnosti byvše k tomu vyzvány, nemohly nebo nechtěly provésti.

Článek 19.

Jednací řečí v obou společnostech bude jazyk český nebo slovenský.

Článek 20.

Státní správa vyhrazuje si, schvalovati jízdní řády pro dopravu osob, jež pak musí se veřejně vyhlásiti - a v případě nutnosti je i předepsati a může po případě požadovati i plavby mimořádnou, v kterémžto případě nahradí společnostem případné ztráty vzniklé takovou mimořádnou plavbou.

O dosaženém provozu zboží i osob předkládati budou obě společnosti měsíční půlroční i roční statistické výkazy státní správě.

Článek 21.

Státní zaměstnanci požívají na lodích obou společností obdobné výhody, jako na čsl. státních drahách. Vojenským osobám ve službě i mimo službu, orgánům finanční stráže a stráže veřejné bezpečnosti, cestují-li v stejnokroji, povolí obě společnosti levnější dopravné, než předpisuje obyčejný tarif a ustanoví je v, dohodě s ministerstvem obchodu. Rovněž povolí obě společnosti levnější sazby pro dopravu zboží vojenského a materiálu určeného k udržování a zlepšování vodní cesty. Orgány, které cestují z úřední povinnosti v zájmu plavby neb regulace řek, neb v zájmu poštovní dopravy, dopraví společnosti na svých lodích pro osobní dopravu bezplatně.

Článek 22.

Obě společnosti budou ku přání ministerstva pošt a telegrafů na svých parnících osobních po případě nákladních, ale ne vlečných, dopravovati poštu listovní a balíkovou za přiměřenou náhradu.

O přiměřenosti této náhrady rozhodne v případě neshody jako rozhodčí ministr obchodu. Podrobnosti jsou vyhrazeny zvláštnímu ujednání obou společností s ministerstvem pošt a telegrafů.

Článek 23.

Stát se zavazuje, že se přičiní, aby vymohl oběma společnostem dodávání vhodného uhlí pro potřebu vlastní (na Dunaji stejné jakosti jako pro rychlíky) za obdobných podmínek a za tutéž cenu, jakou platí neb platiti budou státní dráhy čsl.

Článek 24.

Stát se zavazuje, že se přičiní, aby vymohl pro labskou společnost právo po dobu jejího trvání používati vlečného řetězu, pokud jest položen v Labi na území německé republiky, resp. kdyby tento řetěz byl odstraněn, právo položiti svůj vlastní.

Článek 25.

Státní správa se zavazuje, stane-li se vlastníkem komárenské loděnice, že poskytne Dunajské společnosti právo na časově přednostní provádění oprav a staveb lodního parku za ceny přiměřené a, že stejnou povinnost uloží i svému právnímu nástupci.

Článek 26.

Rozhodovati spory vzniklé z této smlouvy náleží věcně příslušným soudům v Praze.

Článek 27.

Smlouva platí na dobu trvání společností, nejdéle však 50 roků.

Článek 28.

Podepsané strany ručí si navzájem za to, že do této smlouvy vstoupí obě společností plavební, labská i dunajská jimi zřizované.

V Praze dne .................

Příloha "A".

Seznam lodí a plavebního zařízení na Labi, které postoupí Německo Československé republice podle čl. 339 mírové smlouvy.

A. Lodě a plavební zařízeni "Rakouské Severozápadní paroplavební společnosti".

1. Vlečné parníky.

Post. číslo

Loď

rok stavby

Síla.

k. s.

Největší nosnost v tunách

1

Doktor Rula

1897

550

 

2

Habsburg

1910

650

 

3

Hamburg

1899

600

 

4

Hugo Marcus

1910

650

 

5

Marie

1881

350

 

6

Moldau

1899

650

 

7

Tetschen

1898

575

 

8

Wien

1894

500

 

9

Wilhelmíne

1881

500

 
     

5025

 

2. Nákladní parníky.

1

Antonia

1881

250

301

2

Beraun

1914

350

445

3

Donau

1910

450

411

4

Eger

1914

350

472

5

Helene

1882

250

287

6

Hnenriette

1882

220

285

7

Iser

1914

350

469

8

Laube

1883

250

251

9

Magda

1888

230

486

10

Paula

1882

20

390

11

Prag

1885

350

302

     

370

4099

3. Přístavní parníky.

1

Bertha

1889

135

 

2

Hella

1882

70

 

3

Lisbeth

1908

250

 

4

Martha

1911

130

 

5

Meta

1885

70

 

6

Nordwest

1899

220

 

7

Nixe

1890

45

 

8

Reichenberg

1909

185

 

9

Stephanie

1890

150

 

10

Wanda

1908

250

 

11

Wilma

1885

70

 
     

1575

 

4. Řetězové parníky.

1

O. N. W. D. I

1872

120

 

2

O. N. W. D. II

1879

120

 

3

O. N. W. D. III

1879

140

 

4

O. N. W. D. IV

1882

120

 

5

O. N. W. D. V

1884

150

 

6

O. N. W. D. VI

1886

140

 

7

O. N. W. D. VII

1888

140

 
     

930

 

5. Vlečný řetěz.

1

Flußkette 62 km

6. Plovoucí přístavní zařízení.

Post. číslo

Předmět

rok stavby

Únosnost

1

C Parní zdvihadlo

1882/1891

2.500

2

B " "

1894

2.500

3

E Dílenská loď

1880/1897

 

4

J Parní zdvihadlo

1895

1.500

5

M " "

1894

1.750

6

N " "

1894

1.250

7

Pramice s ručním zdvihadlem

1903/1914

700

8

A Parní jeřáb

1882

1.600

9

D Parní zdvihadlo

1894

1.600

10

F " "

1870/1881

2.000

11

L " "

1894

1.250

12

X " "

1872/1908

2.000

     

18.650

7. Nákladní čluny.

Post. číslo

Loď

Rok stavby

síla

k. s.

Největší nosnost v tunách

1

301

1882

 

514

2

302

1882

 

527

3

303

1882

 

546

4

304

1882

 

509

5

305

1882

 

521

6

306

1882

 

528

7

307

1882

 

495

8

308

1882

 

512

9

309

1882

 

507

10

310

1882

 

527

11

311

1882

 

465

12

312

1882

 

491

13

313

1882

 

530

14

314

1882

 

478

15

315

1882

 

494

16

316

1882

 

502

17

317

1882

 

466

18

318

1906

 

1078

19

319

1882

 

500

20

320

1882

 

472

21

321

1882

 

253

22

322

1882

 

263

23

23

1898

 

952

24

324

188

 

273

25

325

1882

 

246

26

326

1881

 

265

27

327

1882

 

254

28

829

1882

 

275

29

330

1886

 

646

30

331

1881

 

439

31

332

1881

 

439

32

333

1881

 

504

33

334

1882

 

490

34

335

1906

 

1096

35

336

1899

 

1086

3Fi

338

1887

 

645

37

339

1902

 

924

38

340

1906

 

1056

39

341

1898

 

966

40

342

1896

 

543

41

343

1887

 

645

42

344

1889

 

418

43

345

1898

 

1013

44

346

1906

 

1057

45

347

1906

 

1057

46

349

1898

 

1000

47

350

1898

 

901

48

351

1899

 

591

49

352

1898

 

903

50

353

1894

 

707

51

354

1898

 

944

52

35

1902

 

1087

53

356

1880

 

492

54

357

1880

 

480

55

358

1880

 

499

56

359

1880

 

522

57

360

1880

 

495

58

361

1880

 

384

59

362

1881

 

514

60

365

1900

 

616

61

367

1898

 

889

62

368

1898

 

953

63

369

1895

 

512

64

371

1890

 

682

65

372

1890

 

674

66

374

1902

 

622

67

375

1898

 

939

68

376

1899

 

1075

69

377

1900

 

1013

70

378

1900

 

981

71

382

1900

 

936

72

382

1897

 

592

73

394

1894

 

791

74

386

1903

 

651

75

387

1901

 

1087

76

389

1900

 

1113

77

390

1903

 

1196

78

393

1906

 

919

79

394

1896

 

559

80

396

1902

 

909

81

398

1895

 

786

82

399

1899

 

865

83

401

1881

 

500

84

402

1881

 

500

85

403

1881

 

499

86

404

1881

 

476

87

405

1896

 

780

88

406

1881

 

508

89

407

1898

 

582

90

410

1899

 

599

91

411

1885

 

726

92

412

1885

 

418

93

418

1885

 

406

94

415

1885

 

427

95

417

1885

 

338

96

418

1885

 

428

97

421

1887

 

642

98

422

1887

 

659

99

423

1888

 

661

100

424

1902

 

996

101

425

1893

 

820

102

426

1895

 

837

103

427

1903

 

646

104

428

1901

 

597

105

430

1890

 

523

106

431

1901

 

649

107

432

1907

 

1079

108

433

1907

 

1074

109

434

1907

 

1092

110

435

1907

 

1070

111

436

1908

 

1047

112

437

1908

 

1060

113

438

1908

 

1071

114

439

1908

 

1053

       

78.010

8. Skladní lodě.

1

III

   

503

2

VII

   

504

3

VIII

   

980

4

X

   

521

5

XI

   

80

6

Leitmeritz

   

920

7

XIV

   

60

       

3568

5. Pramice.

1

101

1902

 

65

2

102

1902

 

64

3

103

1901

 

58

4

104

1901

 

61

5

105

1901

 

65

6

106

1903

 

66

7

107

1902

 

63

8

108

1901

 

63

9

109

1901

 

64

10

110

1903

 

66

11

111

1901

 

60

12

112

1901

 

63

13

113

1902

 

63

14

114

1902

 

63

15

115

1902

 

64

16

116

1902

 

65

17

118

1903

 

64

18

119

1903

 

67

19

120

1903

 

66

20

121

1884

 

61

21

122

1884

 

58

22

123

1884

 

59

23

124

1884

 

56

24

168

1885

 

158

25

169

1885

 

163

26

170

1885

 

158

27

171

1886

 

161

28

172

1886

 

162

29

173

1886

 

163

30

174

1886

 

149

31

184

1883

 

63

32

185

1884

 

64

33

189

1908

 

71

34

190

1908

 

72

35

191

1308

 

36

36

192

1908

 

36

37

193

1908

 

35

38

194

1908

 

36

:39

195

1905

 

36

40

196

1908

 

86

41

197

1908

 

87

42

198

1908

 

86

43

199

1908

 

86

44

200

1908

 

85

45

201

1908

 

211

46

202

1908

 

209

47

203

1908

 

208

48

204

1908

 

209

49

205

1908

 

211

       

4509

10. Pontony.

1

2

   

15

2

3

   

15

3

4

   

20

4

5

   

30

5

6

1908

 

40

6

7

1908

 

20

7

 

1908

 

20

8

9

1908

 

20

9

10

1913

 

25

       

205


11. Přístavní stavby.

1. Karlín u Prahy, budova čp. 192 na stav. parcele č. 82 (Královská tř. 67 a Pobřežní ulice 38.)

2. Mělník, budova čp. 22 na stav. parcele č. 611.

3. Děčín, budova čp. 133 na part. kat. č. 35.

Děčín, budova čp. 134 na part. kat. č. 36.

4. Děčín, Fiedlerhaus, budova čp. 137 na part. kat. č. 37.

5. Ústí n. L., skladiště I, čp. 1661 na kat. part. č. 472.

6. Ústí n. L., skladiště II. a správní budova čp. 1706 na kat. part. č. 1958, 1959.

7. Děčín, kůlny k opravě lodí pod č. 3. a 4.

8. Děčín, kůlny pro nářadí, resp. 11 a. 12.

9. Karlín u Praly, pozemek pere. kat, č. 82.

10. Mělník, pozemek kat. pere. č. 233.

11. Děčín, pozemek stav. part. č. 35, 36, 37.

12. Děčín, pozemky kat. part. č. 34, 29, 30, 31, 32, 33, 110, 112, 1343/1, 26, 27, 38, 45, 47, 52/1, 54, 56, 58, 63, 68; 72, 73, 75, 79, 80, 81, 85, 86, 87, 88, 89, 96, 97, 98, 42.

13. Děčín, Pobřežní zeď na parc. č. kat. 26.

14. Ústí n. L., I, pozemek parc. kat. č. 1661.

15. Ústí n. L. II. pozemek parc. kat. č. 1958 a 1959.

16. Ústí n. L., vlečka soukromá.

17. 2 ruční jeřáby v Děčíně.

B. Lodě "Nové Německo - České paropl. spol."

Lodě

Síla k. s.

Rok stavby

1. Parníky vlečné.

Mecklenburg

970

1907

Brandenburg

970

1907

Hessen

850

1909

Anhalt

700

1908

Sachsen

650

1908

Úhrnem

4140

 

2. Nákladní čluny.

Číslo lodě

síla k. s.

rok stavby

1

633 t

1907

3

649 "

1908

5

654 "

1908

7

653 "

1908

9

659 "

1908

11

681 "

1908

13

651 "

1908

15

658 "

1908

17

648 "

1908

19

645 "

1908

21

708 "

1904

23

662 "

1909

25

660 "

1909

27

670 "

1909

29

667 "

1909

31

800 "

1908

32

822 "

1908

35

858 "

1908

37

832 "

1908

 

13.179 t

 

3. Nákladní čluny.

čísl lodě

velikost

rok stavby

 

13.179 t

 

40

807 "

1908

41

801 "

1908

42

809 "

1908

43

804 "

1908

61

652 "

1905

62

649 "

1901

63

557 "

1899

26 Úhrnem

18.258 t

 

C. Německo-Rakouská paropl. společnost

lodě

Velikost

Rok stavby

1. Vlečné parníky.

Hannover

1000 k. s.

1907

XV

500 " "

1905

XVII

650 " "

1911

 

2100 k. s.

 

2. Přístavní parníky.

Dresden

320 k. s.

1906

3. Nákladní čluny.

4

728 t

1913

12

623 "

1904

25

970 "

1901

26

1034 "

1902

28

628 "

1901

29

909 "

1903

40

1013 "

1903

42

886 "

1904

8 Úhrnem

6791 t

 

D. Lodě soukromých loďařů.

1. Vlečný parník.

Post. číslo

Katastr č.

Majitel

Jméno lodi

Nosnost v tunách

k. s.

 

3

Albrecht Gust. & Joh.

Dessau 408 (Sachsen)

900

2. Nákladní čluny.

Post. číslo

Katastr č.

Majitel

Jméno lodi

Rok stavby

Nosnost v tunách

1.

1913

J. G. Dümling

Scharnhorst Mg. 1912

1905

924

2.

1448

Oskar Wanckel

Hamburg 7711

1906

936

1.

727

Neumann Gottlieb

Aussig 1567

1906

850

2.

1272

Biichlein Georg

Dessau 512

1905

847

3.

1265

Beyer Alfred & Co. (Fr. N. Zimmermann)

Hamburg 2172

1908

835

1.

1293

Enger Friedr.

Magdeb. 7135

1908

851

2.

1412

Fr. Schmeil, vorm. Schmeil & Kirsten

Magdeb. 1974

1913

684

3.

1402

Schmeil Friedrich

Magdeb. 2092

1908

915

4.

1451

Nanckel Oskar

Magdeb. 1877

1909

785

5.

1878

Steenbock Gust.

Hbg 7876

1912

657

6.

1338

Martens Andree

Magdeb. 1219

1909

646

7.

1230

Zimmermann

Hertha

1910

619

8.

1345

Pflöger & Hentig

Lüb. 663

1907

891

9.

1352

Pflöger & Hentig

Hambg. 332

1905

581

10.

1366

Rothenbücher Maas & Ludicke

Hambg. 5566

1911

613

11.

2153

Hillebrandt G F.

Stettin 2620

1907

588

12.

1953

Siepmana Heinr.

Magdeb. 1172

1908

835

13.

1259

Beyer Alfred & Co.

Hambg. 1154

1914

609

14.

52

Becker Paul

Hambg. 6414

1903

60 2

15.

1874

Blumenfeld

Hambg. 7770

1906

727

16.

1875

Blumenfeld

Hambg. 7824

1906

728

17.

476

Kissauer & Quast

Hambg. 8105

1907

633

18.

2156 N.

Lindemann Alfred

Bresl. 2372

1906 °

648

19.

1885

Steenbock Gust.

Hambg. 8231

1909

689

20.

1907

Teutonia

Magdeburg

1911

684

21.

2144 N.

Matthies & Berndt

Nlinna

1914

581

22.

1895

Engel Wilh.

Tetschen 469

1906

926

23.

I/21

Wahrenberg Julius

Nr. 362

1903

786

1.

542

Kriiger Otto

Hambg. 7827

1914

569

2.

1256

Beyer Alfred & Co.

" 6293/1209

1912

565

3.

173

Rothenbiicher, Mass & Ludicke

16586

1903

541

4.

2170

Flint Ernst

Frida, Berl. 5614

1909

556

5.

II/2

Matthies & Berndt

Robert

1911

547

6.

1389

Rtiper Adolf

ambg. 7846

1907

537

7.

1257

Beyer Alfred & co.

7847

1906

551

1

1277

Deutsche Felsenverm. Ges.

D.. V. G.

1911

372

2.

1248

Alsen Portl. Cement Fabr.

Hambg. 9684

1909

329

3.

1249

 

1097

1911

500

4.

1928

Schl. D. G. Bl. 1.

S. D. G. 222

1909

380

5.

2168 N

Witte & Co. Frnat

Valter

1913

373

6.

2142 N

Kongaback

 

1911

412

       

Úhrnem

26.952 t.


Uvedené předměty arbitrem přiřknuté mohou býti zaměněny jinými stejné hodnoty podle arbitrova rozhodnutí anebo vzájemné dohody s Německem.

Ing. Neudörfl, v. r.,

vrch. staveb. rada ministerstva. veř. prací

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP