Každý přednosta domácnosti (§ 7,
čís. 1.) jest povinen za sebe a členy své
domácnosti ve lhůtě, která od zemského
fin. úřadu veřejně bude vyhlášena
a činiti musí nejméně dva měsíce,
bez dalšího zvláštního vyzvání
podati u příslušné berní správy
buď písemně nebo protokolárně
přiznání na ustanoveném formuláři:
1. měl-li dne 1. března 1919 jmění,
jaké a v jaké výši a
2. měl-li v den 1. ledna 1914 neb v jinaký pro počátečné
jmění rozhodný den (§ 23 až 25)
jmění, jaké a v jaké výši,
3. jakož i všechny okolnosti rozhodné pro vyšetření
přírůstků (§ 27, 28).
Za nesvéprávné osoby podá přiznání
zástupce zákonný neb úředně
zřízený, za neodevzdané pozůstalosti
osoby, které k zastupování jich jsou povolány;
byla-li však pozůstalost odevzdána po 1. březnu
1919 podá přiznání osoba, jíž
byla svěřena správa pozůstalosti,
po případě právní nástupci.
Přiznání budiž doloženo ubezpečením,
že sepsáno je podle nejlepšího vědomí
a svědomí, a že skutkové údaje
a úplnost přiznání mohou býti
podavatelem dotvrzeny soudní přísahou.
K účelům uložení dávky,
zejména urychleného zřízení
seznamů osob pravděpodobně dávkou
povinných, majetkových předmětů
dávce podrobených, dále podání
přiznání a pod. zavádí se občanská
pracovní povinnost pro úřady veřejné,
ústavy peněžní a soukromé osoby
fysické a právnické, jimž pro tyto případy
přiznávají se práva a ukládají
se povinnosti osob úředních. Ministr financí
se zmocňuje, aby pro přípravné práce
spojené s ukládáním dávky ustanovil
výjimky ze zákona ze dne 25. ledna 1914, čís.
15 ř. z.
V přiznání dlužno uvésti veškeré
jmění podléhající dávce,
odděleně podle jednotlivých druhových
součástek s udáním veškerých,
pro ocenění rozhodných poměrů,
okolností a skutečností, jakož i s udáním
hodnoty.
K přiznání dlužno připojiti ověřené
opisy seznamů soupisových podaných o jednotlivých
skupinách majetkových ve smyslu zákona ze
dne 25. února 1919, čís. 84 Sb. z. a n.,
a zákona ze dne 27, června 1919, čís.
369 Sb. z. a n., a udati, u kterého úřadu
byly k soupisu předloženy. Opisy jsou osvobozeny od
poplatků.
Rovněž v přiznání uplatniti jest
nárok na výhody podle tohoto zákona vyhrazené
s uvedením všech rozhodných okolností;
uplatňovati nároky tyto po uložení dávky
není přípustno.
Podrobnější ustanovení o tom, jak se
má přiznání sestaviti, budou vydána
nařízením.
Pokud hodnoty majetkové nelze přesně vypočísti,
nýbrž jen odhadnouti, stačí, jestliže
podavatel přiznání na místě
číselných udání uvede v přiznání
všechny skutkové okolnosti neb naznačí
pomůcky, jichž k odhadu hodnoty je třeba.
V přiznání budiž též uvedeno
jmění nepodléhající dávce,
je-li třeba, s uvedením důvodů; dále
uvedeny buďtež majetky podle §u 10 posl. odst.
pochybné a budiž udáno, proč jsou pochybny
a je-li prozatímní vyloučení z vyměřovacího
základu (§ 38, č. 6, odst. 2) na místě.
Poplatník jest dále povinen se vyjádřiti,
zdali dávku zaplatiti hodlá v penězích
nebo jinou částí svého majetku (§
55, odst. 1, č. 5. a 6.); v tomto případě
jest pak podrobně označiti, popsati a oceniti onv
hodnoty, které na účet dávky hodlá
odvésti.
Ustanovení §§ů 205, 206, odst. 1. a 2.,
207 až včetně 216 zák. o os. daních
platí obdobně i při ukládání
dávky s těmito odchylkami a doplňky:
1. Nepodá-li se povinné přiznání
ve stanovené lhůtě (§ 36), zvýší
se dávka o 2% vypočtené sumy dávkové;
nestane-li se tak ani po předchozí výzvě
k podání přiznání, zvýší
se dávka o další 3%; vyzvání
toto obsahovati musí výslovně upozornění
na tento právní následek.
Promeškání (§ 205, odst. 4. zák.
o os. daních) lze jen tehdy a to nejpozději v odvolání
omluviti, dokáže-li strana, že jí živelní
příhodou nebo jinakou nepředvídatelnou
nebo neodvratnou událostí zabráněno
bylo včas přiznání podati.
2. Sdělení pochybností ve smyslu §u
210 zák. o os. daních týká se pouze
údajů skutkového rázu, pokud nebyly
zjištěny již v ukládacím řízení
u daně z příjmu po vyslechnutí strany.
3. Za ostatních podmínek §u 212, odst. 2.,
věta 2. zák. o os. daních je dovolen sumární
odhad dávkou povinného jmění několika
poplatníků, pokud majetek u každého
jednotlivce nepřevyšuje 30.000 Kč.
4. Berní správa neb odhadní komise nebo předseda
její jest oprávněn podavatele přiznání
vyzvati, aby určitá udání skutkového
rázu před okresním soudem svého bydliště
stvrdil přísahou, složenou za následků
trestního zákona o křivé přísaze
svědecké ; odepře-li nebo nesloží-li
přísahu, jest odhadní komise oprávněna
uložiti dávku bez dalšího spolupůsobení
strany podle pomůcek jí přístupných.
5. Právní následky jednání
a opomenutí ve smyslu §u 205 a 213 zák. o os.
daních nepomíjejí, i když se strana
dodatečně jednání zúčastní.
6. Komise odhadní ustanoví pro každého
poplatníka výši dávkou povinného,
počátečného i konečného
jmění, a to bud na základě číselného
výpočtu nebo, není-li to možno, odhadem
podle volného uvážení se zřetelem
ke všem zjištěným neb jí jinak
známým skutečnostem.
Je-li pochybno, zdali majetky dávce zásadně
podrobené v den rozhodný tu vůbec byly (§
37, odst. 6), může komise na žádost strany
takové majetky prozatím z vyměřovacího
základu vyloučiti. Poplatník jest však
povinen pod následky trestního stíhání
pro zatajení dávky učiniti příslušné
berní správě do 30 dnů ode dne, kdy
pochybnosti jeho přestaly, náležité
oznámení a sděliti s ní všechny
potřebné údaje nebo prokázati nejdéle
do 31. prosince 1922, proč údajů těchto
posud učiniti nemohl.
Komise je oprávněna poplatníku uložiti
útraty šetření, jsou-ji tu podmínky
§u 213 zák. o os. daních, nebo ukázala-li
se jeho udání v podstatných směrech
vědomě nesprávnými, v obou případech
však jenom tenkráte, jestliže hodnota podle výsledků
setření odhadní komisí stanovená
přesahuje hodnotu poplatníkem udávanou o
více nežli jednu třetinu.
Peníz, kterým odhadní komise útraty
šetření podle volného uvážení
upraví, nesmí přesahovati půl procenta
zjištěného rozdílu hodnoty, leda že
by skutečné výlohv byly vyšší.
O rekursu rozhodne komise odvolací.
Výši dávky oznámí straně
berní správa platebním rozkazem, jehož
vzorec se ustanoví nařízením.
O zřízení výtahu z platebních
rozkazů, jakož i možnosti nahlížeti
do nich platí obdobně ustanovení §u
217, odst. 3., zák. o os. daních.
Ministr financí se zmocňuje, aby podle potřeby
dal dávku vyměřiti berní správou
podle stavu a hodnoty majetku, jak byly v přiznání
(§ 36) uvedeny, prozatímním platebním
rozkazem s výhradou, že předpis bude v řádném
ukládacím řízení podle platných
ustanovení přezkoušen; prozatímní
předpis dávky nemá pro další
postup jiných právních následků,
než že se částka prozatímně
vyměřená započte do částky
vyměřené konečným platebním
rozkazem, nebo případný přeplatek
se vrátí.
Proti prozatímnímu vyměření
jest rekurs přípustný jen co do výpočtu
a předpisu dávky; o rekursu rozhodne zemský
finanční úřad.
Ustanovení §§ů 218 až včetně
225 zák. o os. daních platí obdobně
i při ukládání dávky s tou
změnou, že 1. hranice v §u 221, větě
1. zák. o os. daních stanoví se částkou
50.000. Kč jmění dávkou povinného,
a že 2. stížnost zmíněnou v §u
225 zák. o os. daních podati dlužno u nejvyššího
správního soudu (zákon ze dne 2. listopadu
1918, čís. 3. Sb. z. a n.). Ustanovení §u
38, čís. 5. tohoto zákona platí také
pro řízení odvolací.
Ustanovení §u 238 zák. o os. daních
platí obdobně.
Dávkou z majetku jsou povinny:
1. všechny podniky podrobené veřejnému
účtování, tuzemské i cizozemské,
podléhající zásadně dani výdělkové
podle II. hlavy zákona ze dne 25. října 1896,
čís. 220 ř. z. a to i když jsou osvobozeny
od této daně nebo požívají berních
výhod;
2. tuzemské i cizozemské společnosti s ručením
obmezeným podle zákona ze dne 6. března 1906,
čís. 58 ř. z., bez ohledu na výši
kapitálu základního.
K čís. 1. a 2.: Tuzemské subjekty podléhají
dávce co do veškerého majetku, cizozemské
pak co do majetku v tuzemsku.
Jmění tuzemských právních subjektů
v cizině ležící nepodléhá
dávce z majetku jen tenkráte, je-li podrobeno v
cizině dávce stejného druhu a jestliže
cizí státy postupují co do stejného,
v tuzemsku ležícího majetku subjektů
cizozemských podle zásad vzájemnosti. Průkaz
o těchto okolnostech podá strana.
3. ostatní právnické osoby, i cizozemské,
na př. korporace soukromého i veřejného
práva, spolky, veřejné fondy, nadace, církve,
řády, kongregace, beneficia, náboženské
obce, právovárečná měšťanstva,
které v tuzemsku sídlo neb aspoň jakékoliv
jmění mají, v témže rozsahu jako
v čís. 1. a 2. stanoveno.
Veřejné obchodní a komanditní společnosti,
jakož i neodevzdané pozůstalosti, nepovažují
se v tomto případu za osobu právnickou (§
2, č. 3.).
Od dávky z majetku jsou osvobozeny:
1. stát;
2. země, župy, okresy, obce včetně jich fondů, ústavů a podniků, pokud nejsou provozovány soukromohospodářsky;
3. spolkové spořitelny;
4. veřejnoprávné ústavy sociálního pojištění;
5. zvláštními zákony zřízené veřejnoprávní stavovské korporace;
6. ostatní osoby právnické co do majetkův
a zařízení označených v §u
4, II. tohoto zákona.
Předmětem dávky z majetku jest čisté
jmění společností a ostatních
osob právnických zjištěné a oceněné
podle zásad odd. I. A.
Čisté jmění tvoří:
1. základní kapitál;
2. pravé fondy včetně převodu ziskového;
3. likvidační rozdíl, který se upraví
tak, aby čisté jmění (č. 1
až 3) odpovídalo prodejní ceně závodu
jako celku (§ 13, odst. 2). Vláda se zmocňuje,
aby podrobné předpisy o výpočtu čistého
jmění vydala nařízením, přihlížejíc
k vládnímu nařízení o sestavení
likvidační bilance ze dne 23. dubna 1919, čís.
217 Sb. z. a n., pokud jeho ustanovení nejsou v odporu
s tímto zákonem. U hospodářských
a výdělkových společenstev a u záložen
uvedených v §u 15, odst. 4. se splacené závodní
podíly do čistého jmění nevčítají.
Jsou-li v aktivech akcie nebo podíly jiné společnosti
(osoby právnické), podrobené dávce
z majetku, zkrátí se k žádosti dávka
z majetku o kvotu, vypadající poměrně
na tuto část jejího jmění.
Jinak platí co do podrobného provedení obdobně
ustanovení §u 31, vyjímajíc odst. 1,
čís. 2.
Dávka z majetku činí z čistého
jmění (§ 44) a to:
200.000 Kč | 3% | |||
800.000 Kč | 5% | |||
3,000.000 Kč | 9% | |||
8,000.000 Kč | 13% | |||
15,000.000 Kč | 17% | |||
23,000.000 Kč | 19% | |||
50,000.000 Kč | 20% |
Dávkou zásadně povinné jmění,
pokud nepřesahuje 20.000 Kč, nepodléhá
dávce z majetku, avšak přesahuje-li tuto hranici,
podléhá dávce z majetku celé.
U podniků uvedených v §u 84, lit. b), d) až
f) zák. o os. daních, jakož i u společenstev
výdělkových a hospodářských
a záložen, požívajících
výhod podle §u 85 zák. o os. daních
předepíší a vyberou se z vyměřené
dávky z majetku dvě třetiny, pokud podniky
ty nepožívají již osvobození od
této dávky vůbec (§ 43).
Dávka z majetku předepíše se u subjektů
tuzemských v sídle společnosti nebo právnické
osoby, případně v sídle správy
jmění, u cizozemských subjektů v sídle
representace, správy jmění nebo v sídle
odpovědného zástupce (§ 49).
Vyměřením dávky z majetku jest pověřena
berní správa příslušná
pro vyměření výdělkové
daně podle II. hlavy zák. o os. daních; u
společností s obmezeným ručením
má se v této příčině
za to, že podléhají vesměs (§ 42,
čís. 2.) této dani; u ostatních právních
subjektů jest příslušna berní
správa, v jejímž obvodu jest sídlo právního
subjektu nebo jeho správa jmění nebo jmění
samotné.
Cizozemské právní subjekty, jichž jmění
jest v obvodech různých berních správ,
a které nezřídily v tuzemsku representace,
jsou povinny ustanoviti odpovědného zástupce,
jehož bydliště se pokládá za tuzemské
sídlo cizozemského právního subjektu.
Společnosti a ostatní osoby právnické
podléhající zásadně dávce
z majetku povinny jsou bez dalšího zvláštního
vyzvání ve lhůtě, která bude
zemským finančním úřadem veřejně
vyhlášena a činiti musí nejméně
dva měsíce, podati u příslušné
berní správy (§ 49) přiznání
na úředním formuláři, jenž
bude zahrnovati aktiva, pasiva a čisté jmění.
Stranám jest však dovoleno v přiznání
opraviti údaje v likvidační bilanci sestavené
podle vl. nař. ze dne 23. dubna 1919, čís.
217 Sb. z. a n., obsažené: úchylky dlužno
zvláště a přesně odůvodniti.
Ustanovení o vyměřování výdělkové
daně podle II. hlavy zák. o os. daních (§
110 až 112) platí obdobně i pro ukládání
dávky z majetku; stanoviti útraty šetření
(§ 38, odst. 2. až 4.) náleží příslušné
berní správě, o rekursu rozhodne zemský
finanční úřad.
Ustanovení §u 113 a 114 zák. o os. daních
platí obdobně i při ukládání
dávky z majetku.
Pokud se v oddílu tomto nic jiného nestanoví,
platí obdobně ustanovení oddílu I.
lit A o dávce z majetku osob přirozených.
Placením dávky povinny jsou osoby v §u 7 uvedené,
případně jejich právní nástupci;
pokud se jmění dávkou povinné nalézá
ve spoluvlastnictví nebo spoludržbě dvou nebo
více osob samostatně dávkou povinných,
je každá z nich povinna k zaplacení dávky
na její jmění poměrně vypadající.
Totéž platí obdobně podle okolností
i u společností a ostatních osob právnických.
Dávka zapraví se
1. hotovými;
2. vkladními listy vydanými při zadržení
bankovek podle §u 1 zák. ze dne 25. února 1919,
čís. 84 Sb. z. a n.; ministr financí se zmocňuje,
aby nařízením upravil pro účely
placení dávky převoditelnost těchto
vkladních listů, pokud majitel prokázal úplné
zaplacení dávky těmito vkladními listy;
3. vázanými zůstatky žírových
účtů a vázanými pokladničními
poukázkami, pokud tyto byly podle nařízení
ze dne 6. března 1919, čís. 119 Sb. z. a
n., ministrem financí do správy převzaty;
pro uvolnění zbytků k účelu
placení dávky jinými osobami platí
obdobně ustanovení čís. 2.;
4. realisovanými převody vkladů u peněžních
a jiných ústavů a bankovních domů
zadržených podle § 5, čís. 2. cit.
zákona, jakož i realisovanými převody
podle § 10 nařízení vlády ze
dne 10. dubna 1919, č. 184 Sb. z. a n. zadržených
výplat ze smluv pojišťovacích na stát;
dosud zadržené vklady strany a výplaty ze smluv
pojišťovacích uvolní se na průkaz,
že dávka již předepsaná (včetně
úroků) byla úplně zaplacena;
5. tuzemskými cennými papíry sirotčí
jistoty požívajícími; vyloučeny
jsou státní dluhopisy vydané bývalou
vládou rakouskou neb uherskou; pokud jde o státní
dluhopisy republiky Československé, zmocňuje
se ministr financí, aby ustanovil, kterými z nich
a pokud lze platiti dávku, ze. jména se zřetelem
k době jejich splatnosti;
6. majetkem podle zákona ze dne 16. dubna 1919, čís.
215 Sb. z. a n. zabraným, až do částky
dávky na tento majetek připadající.
Částka 15% dávky, nejméně však
500 Kč, nebo činí-li dávka méně
než 500 Kč, celá dávka zapraví
se hotově nebo vkladními listy nebo převody
ve smyslu odst. 1. během 30 dnů po doručení
platebního rozkazu; zbytek zapraví se v 6 pololetních
lhůtách, z nichž první jest splatna
4 měsíce po doručení platebního
rozkazu.
Počátečná splátka 15%ní
a prvá z dalších pololetních splátek
započítá se částkou o 5% vyšší,
byla-li zapravena hotově (odst. 1., č. 1.).
Správou a zpeněžením hodnot podle odst.
1. čís. 5. převzatých, jakož
i sprostředkováním hypotekárního
úvěru k účelu zaplacení dávky
pověřují se zvláště zřízená
oddělení k tomu určených zemských
úvěrních ústavů; ústavy
takové vybaveny buďtež cestou nařizovací
všemi potřebnými právy a oprávněními;
za úvěry ústavy z tohoto titulu poskytnuté
ručí ústavům stát: ústavy
poskytnuté hypotekární zápůjčky
do výše dávky na nemovitosti připadající
požívají týchž výhod jako
dávka sama (§ 62, odst. 1); ústavy vydané
a vládním komisařem potvrzené výkazy
o nedoplatcích úroků a anuit tvoří
exekuční tituly.
Pro placení podle odst. 1, čís. 5 a 6 budou.
o způsobu nabídky a jejím přijetí
a o hodnotě, v jaké se nabízený majetek
přijme, jakož i o zúčtování
vydána podrobnější ustanovení
prováděcím nařízením;
při placení tohoto druhu platí, pokud to
povaha věci připouští, s výhradou
ustanovení uvedeného v odst. 2. věta prvá
předchozí předpisy obdobně.
Dobrovolné splátky na dávku před její
splatností a to i před doručením platebního
rozkazu jsou přípustny; plátci nahradí
se ze splacené částky 6%ní úrok
za dobu ode dne platby do dne splatnosti, kterýžto
úrok je oprávněno ministerstvo financí
podle stavu peněžního trhu zvýšiti
až na 10%. Ustanovení odst. 3. zůstává
tím nedotčeno.
Ministerstvo financí neb úřad jím
ustanovený se zmocňuje, aby prodloužil platební
lhůty nejdéle do 5 let ode dne splatnosti první
lhůty, prokáže-li strana, že zaplacením
dávky ve lhůtách odst. 2 by byl její
hospodářský stav vážně
ohrožen. Jmění fideikomisního a lenního
(§ 7, čís. 2) lze užíti a jmění
toto lze zavaditi k účelu zaplacení dávky
a to tak, aby jmění toto neslo poměrnou část
dávky: ustanovení toto platí, pokud toho
vyžaduje povaha věci, obdobně v případech
§u 19. V případech §.u 5, odst. 2, předepíší
a vyberou se z vyměřené dávky pouze
dvě třetiny.
U dávky již předepsané může,
pokud zákon jinak neustanovuje, povolen býti odpis,
dokáže-li strana, že následkem neštěstí
neb jiných mimořádných neodvratných
událostí jmění dávce podrobené
v době od 1. března 1919 do konce roku 1923 zmenšilo
se nejméně o jednu třetinu, a že její
hospodářský stav jest vážně
ohrožen; v tomto případě odepíše
se částka dávky zmenšení odpovídající.
O žádosti, kterou podati dlužno u příslušné
berní správy nejdéle během 3 měsíců
po dni, kdy okolnosti odpis odůvodňující
nastaly, rozhodne zemský finanční úřad
a o případném rekursu ministerstvo financí.
Nastaly-li okolnosti v odst. 1 uvedené v době tam
zmíněné, avšak před doručením
platebního rozkazu, jest stranám volno, domáhati
se odpisu po doručení platebního rozkazu
ve lhůtě odvolací.
Ustanovení §u 4 zákona ze dne 25. února
1919, čís. 88 Sb. z. a n. o valutové půjčce
zůstává v platnosti.
Ustanovení hlavy V. zák. o os. daních a cís.
nař. ze dne 16. března 1917, čís.
124 ř. z., čl. III. § 1 až 6 používati
dlužno obdobně i pro obor dávky, jmenovitě
též vzhledem k povinnosti podati přiznání,
pak oznámení podle §u 15, odst. 5 a §u
38, č. 6, s těmito úchylkami:
A) Výméra peněžitých trestů
činí při zkrácení dávky
jeden- až čtyřnásobek a při zatajení
dávky jeden až dvojnásobek částky,
o kterou dávka byla zkrácena, neb zkrácení
vydána.
B) Na místě ustanovení § 2, odst. 1, čís. 1 a 2, jakož i odst. 2 a 3 cit. nař. platí tato ustanovení:
1. vydává-li se jmění dávce
z majetku podléhající na oko jako majetek
jiné osoby než té, které skutečně
náleží, anebo bylo-li jmění jinakým
způsobem zavlečeno;
2. opírá-ji se obviněný k sesílení
svých údajů vědomě o nepravé
neb falšované listiny, svědectví, obchodní
neb hospodářské knihy nebo podobné
pomůcky, aneb svádí-li nebo hledí
svésti svědky, znalce a osoby přezvědné
k falešným výpověděm;
3. byl-li obviněný již pro delikty v §
2 cit. nař. uvedené odsouzen a před uplynutím
5 let ode dne odsouzení se těchto deliktů
proti dávce dopustil;
ve všech případech, jestliže částka,
o kterou dávka byla zkrácena nebo zkrácení
vydána, 5000 Kč převyšuje.
Vyměří-li se v těchto případech
trest vězení, budiž vyměřen při
zkrácení dávky od jednoho dne do 6 měsíců,
při zatajení dávky od 1 dne do 3 měsíců.
Přesahuje-li však v týchž případech
částka, o kterou dávka byla zkrácena
nebo zkrácení vydána, 20.000 Kč, musí
býti vedle peněžitých trestů
podle platných ustanovení i na trest vězení
uznáno, a to při zkrácení dávky
ve výměře od 6 do 12 měsíců,
a při zatajení dávky ve výměře
od 3 do 6 měsíců.
Vedle trestů vězení budiž rozsudek jednou
uveřejněn v jednom neb několika periodických
tiskopisech na útraty odsouzeného.
C) Ustanovení lit. B), odst. 3 a 4, platí i pro
trestné činy zmíněné v §u
3 cit. nařízení.
D) Ustanovení §u 5 cit. nařízení
platí i tenkráte, musí-li býti uznáno
na trest vězení a
E) výše pokut pořádkových podle
§u 250 zák o os. daních stanoví se až
do 100.000 Kč.
Správných údajů učiněných
pří přiznáních k dávce
nesmí býti užito k trestnímu stíhání
dosavadních nesprávných nebo neúplných
udání učiněných při
soupisech, jakož i při vyměřování
daní přímých, vojenské taxy
a poplatků, jestliže poplatník nejdéle
zároveň s přiznáním k dávce
opravil dotčená přiznání, resp.
udání, pokud tak neučinil již dříve
ve lhůtách stanovených nařízeními
o soupisu jednotlivých druhů jmění.
Amnestie však pozbývá platnosti pro poplatníka,
který v nejbližších 3 letech po vyměření
dávky dopustí se zkrácení, nebo zatajení,
neb ohrožení některé daně přímé
nebo přestupku důchodkového podle §u
84, čís. 2 a 3 zákona poplatkového
a z důvodu toho bude podle ustanovení daňových
nebo poplatkových potrestán.
Za týchž předpokladů, jako v odst. 1
uvedeno, odpadá i vyměření dodatečné
přímé daně a poplatků za dobu
před 1. lednem 1914.
Ustanovení zákona ze dne 17. února 1920,
č. 134 Sb. z. a n., o zajištění dávky
z majetku, platí obdobně i pro zajištění
dávky z přírůstku a zůstávají
v platnosti mimo § 3, odst. 2 až 4, které se
tímto zrušují; na místo takto zrušených
ustanovení nastupují ustanovení tohoto zákona
o výpočtu čistého jmění.
Zajištění může se státi
jen do obnosu dávky podle sazeb §u 30.
Na základě cit. zákona vydané zajišťovací
příkazy a všechna jiná učiněná
opatření zůstávají v platnosti,
finanční správa může však
žádati případně zvýšení
jistoty, neodpovídá-li tato majetku vyšetřenému
podle tohoto zákona a připadající
dávce.
Zastavení podniku nebo převedení jeho na
jinou fysickou neb právnickou osobu, jakož i jinaké
změny v poměrech fysických a právnických
osob nemají, pokud nastaly po 1. březnu 1919, vlivu
na osobní povinnost k dávce.