Korektura


(16.20 hodin)
(pokračuje Andrej Babiš)

Co jsme tady řešili před prázdninami? Co řešili rodiče? Že nemají peníze na letní tábory. Co řeší teď? Nemají peníze na kroužky. Teď je nový průzkum. A doufám, vážení spoluobčané, že mě sledujete na sítích, teď jsem k tomu točil video, že vlastně rodiče budou muset, asi 20 % rodičů nedá svoje děti na kroužky, na sport.

Vůbec nechápu, proč pan premiér byl na letních olympijských hrách? Proč chodil na hokej? Super, že jsme všichni fandili. Já jsem taky chodil. Víte, kolik byl rozpočet na sport v roce 2013? 3,5 miliardy. Víte, kam jsme to my dotáhli? 11 miliard v roce 2021. Kolik je rozpočet 2024? 6,9. Byl 5,2. My jsme to dotlačili na 6,9. Kolik je rozpočet na příští rok? Zase 6,9. Nepřidal jim ani korunu! Tak proč se fotí s těmi tenistkami? Proč se fotí s těmi hokejisty? Proč jim nedá ty peníze? Ještě v televizi vidíme šéfa Národní sportovní agentury, nějaký kámoš, který tam dohodil kšeft do Pardubic nějakým kámošům a tak dále. Ten sport je asi důležitý pro nás, pro nás všechny, pro děti.

Kolik jsme měli medailí na letních olympijských hrách? Pět. Kolik měl ten nenáviděný Orbán medailí? 19. To vám Česká televize nepustí, vážení spoluobčané. Šest zlatých. A víte proč? No protože postavil stadiony za 80 miliard. 80 miliard. Co jsme my tady postavili? Aleš Hušák postavil... Kdyby nebyla ta O2 Aréna, tak možná ani nejsme mistři světa v hokeji. Možná. Až když to slyším od těch sportovců, tak to je konkrétní příklad, jak funguje tahle vláda. Kašle na sport! Ale fotit se tam chodí. A těch příkladů, když se podíváme na rozpočet, tak samozřejmě pan premiér mluvil o investicích, k tomu se ještě dostanu.

Ale je to o tom, že největší kapitola je dopravní infrastruktura. Ano, to jsou všechno naše projekty. A to jsou všechno věci, které vlastně tahle vláda prodává. Tahle vláda de facto nemá žádné výsledky. Oni mluví o rozpočtu, o deficitu, mají největší zadlužení, deficit manipulují a prodávají naši práci - dopravní infrastrukturu a zdravotnictví.

Chci jenom říct, že je neuvěřitelné, jak někdo takhle vůbec může lhát, jak někdo takhle může lhát. A ten dluh za této vlády stoupne o 1 145 miliard. Za nás to bylo 832, a to byly ty dva covidové roky. A co jsme měli dělat? Vždyť všichni křičeli, celá pětikoalice, málo, ještě dejte, ještě, ještě. To si pamatujete, všechna ta videa, co jsme tady... Teď je to na sítích samozřejmě. To jsme viděli, jak to všechno funguje. Takže když říkáme, že je to nejprolhanější vláda v naší historii, je to zkrátka pravda. A já nevím, je to jasně zdokumentované, jsou na to čísla, akorát samozřejmě novináři nemají moc chuť o tom mluvit. A to porovnávání tam de facto není žádné.

Čím se chlubí tahle vláda, je hlavně dopravní infrastruktura. To je stále dokola. Musím říct, že pan Kupka je skutečně skvělý mluvčí. On je profesně mluvčí. On se vypracoval jako mluvčí na ministra. Občas má slabou chvilku a něco přizná. Pan premiér je asi přesvědčený, že všechno to, co otvírá, je jejich dílo. Není. Není to jejich dílo. Není to jejich dílo.

My když jsme začali v roce 2014, tak bylo připravených asi 800 metrů dálnic. 800 metrů. A musím objektivně přiznat, že pan Stanjura jako ministr dopravy tehdá měl rozpracované dva úseky na D1. A vážení spoluobčané, teď se soustřeďte, protože i malé děti vědí, na rozdíl od pana premiéra, že zkrátka není možné - není možné - postavit dálnici komplet s výkupem pozemků za tři roky. Není to možné.

To, co se teďka děje, začalo v roce 2014, když jsem řekl Ťokovi, že neexistuje, aby nebyly na dálnice peníze. Neexistuje. Tam to začalo. A když se podíváte například na náš výsledek investic, (Ukazuje graf.) tak tady vidíte obrovské sloupce v roce 2015 a 2016, kdy jsme po 32 letech otevřeli dálnici D8 Praha - Ústí nad Labem. 32 let to trvalo. Všechny tyhle věci měly nějaký vývoj. Územní plán jsme snížili. EIA. Výkupy pozemků. Pamatujete si na Havránkovou? Řešili to 20 let. Za nás jsme prosadili vlastně polský model, takže výkupy pozemků místo pět let klesly na jeden až dva roky. Projektování taky pět let, kleslo to na dva až tři roky. Soutěže, archeologický průzkum a tak dále.

Takže pokud pan premiér, a když bude zase stříhat pásku - a obchvat Českých Budějovic, kde si jeden odéesák nakoupil pozemky, jinak by tam nebylo potřeba žádný tunel, to je tunel za miliardu, byl komunální politik, žádný tunel tam nebylo potřeba, kdyby si to tam nenakoupil - tak to jsou všechno naše projekty. A já vám teď dám důkaz k tomu, že to tak je. Za nás tohle všechno jsme udělali, aby se mohlo stavět rychleji. V sobotu jsem jel do Karlových Varů, kde teď se otevřel úsek 6,5 kilometru D6, obchvat obce Krupá za 1,5 miliardy. Tak vám tady přesně řeknu vývoj posledního zprovozněného úseku dálnice Praha - Karlovy Vary. Záměr byl schválen na Ministerstvu dopravy v březnu 2016, takže za nás. EIA říjen 2018. Stavební povolení prosinec 2020. Výběrové řízení na dodavatele listopad 2020. Zahájení stavby únor 2022.

Prosím vás, tohle je rekord! Tohle je rekord. Za 8,5 roku. Naše dílo. Všechno ostatní je naše dílo. PPP projekt na Strakonicku je naše dílo. Tak to je super, že v tom pokračují. Občas trošku podvádějí, že to vyvedou mimo rozpočet. Ale kde nám ukážou nějaký nový projekt? Kde už konečně bude něco, nějaký PPP projekt Praha - Tábor? Ale nejvíc, co mě na tom rozčiluje... Takže tahle dálnice trvala 8,5 roku.

Mimochodem za vlády do roku 2013, za slavné éry Řebíčka stál kilometr dálnice 500 milionů, za nás 250. Tak teď to vypadá, že už se nekrade. A je dobře, že se staví a že v tom pokračují. A my určitě tomu fandíme. Ale já to jen vysvětluju proto, že tahle vláda žije z naší práce, z toho, co my jsme udělali, a nikdy nám nic neuzná. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP