Autorizováno, neprošlo jazykovou korekturou!


(16.40 hodin)
(pokračuje Jana Černochová)

Dále jsem obdržela v podkladech od pana náčelníka Generálního štábu informaci, že uvedený spolek, skupina D, výše popsaná kritéria splňuje. A bezplatně nabídl AČR předání jejich zkušeností a know-how v oblasti bezpilotních prostředků FPV. Toho AČR využila, stejně tak jako využívá a v budoucnu využije další informační kanály tak, jak to bude pro armádu efektivní. Další vzdělávací aktivity či předávání zkušeností bude podle pana náčelníka probíhat v souladu s potřebou AČR a v souladu s legislativou. Ano, v souladu s legislativou.

Tady bych se malinko zastavila, už nebudu citovat z podkladů pana náčelníka, ale řeknu sama za sebe, že když jsem obdržela vaši interpelaci, na kterou jsme vám zaslali odpověď, tak jsem vlastně zasílala odpovědi, které nám takto vojáci nachystali. Jsou tam ty odpovědi podle mého názoru někde zcela jednoznačné, někde méně a můžou ve vás vyvolávat další otázky. Abych se těm otázkám vyhnula, abych se vyhnula i otázkám vůbec dalších subjektů, poslanců, kolegů, tak jsem se rozhodla, že se obrátím na odbor inspekce a auditu Ministerstva obrany, aby celou věc prošetřil a prozkoumal, zda tedy tato aktivita byla v souladu s platnou legislativou i s platnými předpisy a aby zhodnotil všechny aspekty a možná rizika, která z této věci vyplývají. Inspekce na tom bude pracovat a samozřejmě o výsledcích inspekce budu všechny zainteresované informovat a samozřejmě, pokud o to bude zájem i na výboru pro obranu, tak budu informovat i výbor pro obranu.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji. Doplňující otázka pana poslance. Prosím.

 

Poslanec Pavel Růžička: Děkuji, pane předsedající. Paní ministryně, děkuji za odpověď. Já už jsem se totiž lekl, že nebudeme potřebovat Vojenskou akademii a že si budeme zadávat veškerá školení a výcviky přes soukromé firmy. To je dobře, že jste to zadala inspekci. Já už jsem pustil do světa pro ostatní firmy, které se zabývají drony a vojenskou technikou, že mají tu možnost, jak říkal pan náčelník Generálního štábu, přes AMOS dát žádost a že můžou, jako dělá spolek D, školit bezplatně naši armádu. Takže já jsem zvědavý, kolik těch žádostí bude z hlediska Generálního štábu kladně vyřízeno tak, aby tady nebyla zvýhodňována pouze jedna firma.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji. Ptám se paní ministryně, zda chce reagovat? Není tomu tak. Děkuji.

Jako další je přihlášený pan poslanec Lubomír Wenzl, interpeluje pana ministra zdravotnictví Vlastimila Válka. Prosím.

 

Poslanec Lubomír Wenzl: Děkuji za slovo, vážený pane místopředsedo. Vážený nepřítomný pane ministře, 20. června skončilo dohodovací řízení mezi plátci a poskytovateli zdravotní péče týkající se úhrad za rok 2025. Celková bilance letošního jednání jsou tři dohody, a to v segmentech gynekologie, stomatologie a lékárny, ale 11 nedohod. Nejde o žádné velké překvapení vzhledem k tomu, že průměrný růst úhrad, s nímž plátci na jednání šli, byl nula. Míč se tak nyní přesouvá na stranu Ministerstva zdravotnictví, které o úhradách v nedohodnutých segmentech rozhodne v rámci úhradové vyhlášky samo.

Zásadní nedohoda je v segmentu ambulantních specialistů, kteří opakovaně zdůrazňují, že byli postiženi už úhradovou vyhláškou pro letošní rok, a žádali proto dorovnání pro rok příští. K tomu ovšem nedošlo, právě naopak, a podle jejich slov se jim reálné úhrady s daným návrhem plátců sníží na příští rok o 3 %. Dle předsedy Sdružení ambulantních specialistů a koordinátora tohoto segmentu v dohodovacím řízení MUDr. Jojka se budou snažit problém brzy projednat s Ministerstvem zdravotnictví.

V této souvislosti se vás chci zeptat na tři otázky: První, jak vnímáte situaci v tomto segmentu zdravotní péče, což je snížení úhrad za poskytnutou zdravotní péči? Za druhé, jaký je postoj vámi vedeného ministerstva k této problematice? A za třetí, zda proběhne jednání ze strany ministerstva se Sdružením ambulantních specialistů za účelem nalezení řešení? Děkuji za odpovědi.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám také děkuji. Odpovědi vám budou zaslány písemně, protože pan ministr není přítomen.

Jako další interpeluje pan poslanec Hubert Lang ministra vnitra Víta Rakušana. I v tomto případě bude odpověď zaslána písemně. Prosím.

 

Poslanec Hubert Lang: Děkuji, pane předsedající. Vážený pane ministře vnitra, já jsem se několikrát už té otázky dotkl. Jedná se o schválený migrační plat, kdy v rámci schváleného vízového migračního paktu se můžou na našem území objevit cizinci, kteří budou zajišťováni, a my máme v současné době čtyři záchytná zařízení pro umístění cizinců. Já jsem vás interpeloval v té věci a říkal jsem to i na bezpečnostním výboru, protože v současné době, kde by asi takový cizinec se mohl nejvíce objevit, je na Letišti Václava Havla v Praze a v současné době tady nemáme v té bezprostřední blízkosti nějaké záchytné zařízení, to znamená, ty osoby při zajištění se musí rozvážet a stojí to nějaké síly, stojí to nějaké prostředky.

Chci se zeptat, jestli od té doby už byly započaty nějaké kroky k tomu - vy jste mi slíbil, že nad tím budete přemýšlet -aby se vytipoval nějaký objekt tady v Praze nebo v okolí, aby se na to připravily nějaké síly a prostředky? To znamená, jestliže implementace toho vízového migračního paktu by měla nastat do podzimu roku 2026, to znamená, už to bude pravděpodobně řešit následující vláda, tak aby ten, kdo přijde po vás, ať to budete vy, nebo to bude někdo jiný, se nedivil a nemusel všechno budovat na zelené louce. Protože samozřejmě natipovat ten objekt, vyškolit lidi, nabrat ty policisty, kteří toto budou realizovat, není otázka jednoho týdne nebo jednoho měsíce. To znamená, opakuji svoji otázku, jestli už jste činil nějaké kroky ve spolupráci se subjektem, který to bude realizovat, což je Ředitelství služby cizinecké policie zde v Praze, a začalo se pracovat na vytipování objektu a začal jste činit nějaké kroky k posílení toho personálu pro to potenciální záchytné zařízení pro umístění cizinců v rámci schváleného migračního paktu? Děkuji vám za odpověď.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám také děkuji, pane poslanče. Nyní vystoupí pan poslanec Patrik Nacher, interpeluje pana ministra Martina Kupku. Prosím.

 

Poslanec Patrik Nacher: Děkuji, pane místopředsedo. Vážené ministryně a ministři, já jsem najel na takovou zvláštní taktiku, se musím přiznat, svých interpelací. Mám dvě, ale mám je asi na šest nebo na sedm členů vlády, ty dvě stejné. Exekuce vozidel - mám interpelaci na ministra dopravy, na ministra spravedlnosti, ta mi propadla, protože tady ministr nebyl, tak nemá cenu to tady do vzduchu říkat, a dokonce i na premiéra.

Proč? Protože jsou to věci, témata - tohleto je první, ta exekuce vozidel, která už jsme tady probírali, já jsem byl ujištěn ministrem dopravy, že se to nějakým způsobem podaří vyřešit, že dojde k nějaké dohodě s Ministerstvem spravedlnosti. Poté tedy, co jsem půl roku, rok čekal, tak jsem si dovolil ve spolupráci s Ministerstvem spravedlnosti i tedy s Ministerstvem dopravy nějakým způsobem udělat pozměňovací návrh, který šel do novely insolvenčního zákona tak, aby se vyřešily ty exekuce na vozidla. Pro ty, co nevědí, jde o to, aby se v Registru vozidel objevila nějaká poznámka, že na to vozidlo je exekuce. Protože opět mi přišel nový aktuální případ, pošlu ho panu ministrovi dopravy, že zas si někdo koupil auto, byla na tom exekuce 150 000, musí ho vrátit, peníze v nedohlednu.

A proto jsem se rozhodl, že tu interpelaci rozložím v tomhletom případě na tři členy vlády... na čtyři vlastně, já jsem v tomhletom případě ještě interpeloval ministra pro místní rozvoj Ivana Bartoše, který má zodpovědnost za digitalizaci, protože to je o digitalizaci, o propojení těch různých registrů. Výsledek toho mého pozměňovacího návrhu byl, že i přes schválení v ÚPV nakonec schválen nebyl.

Takže já se chci zeptat pana ministra dopravy, jaký bude tedy další postup v tomhletom? Protože já už jsem v zásadě vyčerpal úplně všechno. Děkuju.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám také děkuju, i za dodržení času, a požádám pana ministra o odpověď. Prosím.

 

Ministr dopravy ČR Martin Kupka: Vážený pane předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové, tohle je téma, které jsme už i tady v rámci interpelací opakovaně řešili. Nevím, má-li smysl se pouštět do detailů. V čem je jádro pudla, je, aby ta informace, kterou bychom my přenesli do Registru vozidel, byla úplná a nepřinášela by případné další nejistoty a chyby, dokázat tak na jednom místě, v jedné veřejné evidenci shrnout všechny tituly, které jsou dány, ať už exekučním řízením podle exekučního řádu, nebo podle daňového řádu, či podle občanského soudního řádu. Každá z těch exekucí, každý z těch exekučních titulů spadá do působnosti jiných úřadů. My jsme asi sto nejsnáze obsáhnout to nejznámější exekuční řízení, kde data o exekucích vede komora exekutorů a příslušný registr, nicméně to by nebylo dostatečné pro to, aby takový přenos informací ve výsledku nepřinesl zmnožení, možné zmnožení chyb a nejistot. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP