(Jednání pokračovalo v 10.27 hodin.)

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Je 10.27 a já opět tedy požádám pana zpravodaje rozpočtového výboru, pana poslance Josefa Bernarda, aby uvedl soubor pozměňovacích návrhů, doprovodné usnesení a přednesl návrh postupu při hlasování. Děkuji.

 

Poslanec Josef Bernard: Děkuji za slovo, paní předsedající. (Potlesk z levé strany sálu jako reakce na to, že se zpravodaj dostavil do sálu.) Kolegyně, kolegové, na úvod svého vystoupení se omlouvám. Z osobních důvodů jsem nemohl být přítomen na místě včas. Stalo se mi to poprvé, doufám, že mě pochopíte. Moc mě mrzí, že jsem vás ukrátil o nějakých deset minut času.

Nejprve bychom vás měli seznámit s tím, jaká bude procedura při dnešním třetím čtení návrhu rozpočtu pro příští rok. Nejprve bychom hlasovali o úpravě legislativně technických, gramatických, písemných nebo tiskových chyb, které budou načteny, pakliže tomu tak bude. Poté budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu schváleném rozpočtovým výborem uvedeném v příloze 1 sněmovního tisku 549/3.

Dále bude následovat hlasování o pozměňovacích návrzích načtených ve druhém čtení, které jsou všechny zpracovány v příloze 2 sněmovního tisku 549/3. Předpokládám, že ho všichni máte k dispozici, takže znovu to opakuji: budeme postupovat podle přílohy číslo 2, sněmovní tisk 549/3. Všichni to máte v materiálech.

Z celkem 103 podaných pozměňovacích návrhů jsou dva nehlasovatelné. První je pozměňovací návrh pod pořadovým číslem 5. Ten podala paní kolegyně Mračková Vildumetzová a návrh je nehlasovatelný, neboť mění základní údaje schválené z prvního čtení. Ty stanovuje § 102 odst. 2 jednacího řádu Poslanecké sněmovny a paní kolegyně navrhuje měnit základní údaj Celkový vztah k rozpočtům vyšších územních samosprávních celků a obcí. Druhý nehlasovatelný pozměňovací návrh je pod pořadovým číslem 78 podaný skupinou poslanců Lesenská, Válková a Sadovský. V pozměňovacím návrhu je uveden neexistující specifický ukazatel.

Po vypořádání pozměňovacích návrhů budeme hlasovat o návrhu zákona jako celku a poté o návrhu doprovodného usnesení.

Na závěr si dovolím krátkou poznámku k postupu během hlasování. Vzhledem k tomu, že se projednávání návrhu zákona o státním rozpočtu řídí speciálními ustanoveními jednacího řádu - jsou to § 101 až 106 jednacího řádu Poslanecké sněmovny - a návrh se nepřikazuje garančnímu výboru k projednání, tudíž garanční výbor není rozpočtový, což je také důvod, proč se rovněž rozpočtový výbor návrhem po druhém čtení již nezabývá, nebudu tedy, jak je jinak pravidlem, říkat jako zpravodaj stanoviska k jednotlivým návrhům. Ta stanoviska by nebyla za rozpočtový výbor, ale pouze moje osobní jako zpravodaje.

Dámy a pánové, ještě jednou se omlouvám za to desetiminutové zdržení, moc mě to mrzí. To je za mě prozatím vše.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. Pozměňovací návrhy spolu s usnesením vám byly doručeny jako sněmovní tisk 549/3 a návrh provedeného usnesení vám byl doručený jako sněmovní tisk 549/4. Připomínám pouze, že projednávání návrhu zákona o státním rozpočtu se řídí podle § 101 až 106 našeho jednacího řádu. Návrh zákona se nepřikazuje garančnímu výboru k projednání.

Dříve než otevřu rozpravu, tak už moje kolegyně poprosila pana zpravodaje Bernarda. V tuto chvíli tedy otevírám rozpravu ve třetím čtení. O slovo se přihlásili s přednostním právem... Pan ministr se nehlásí, jestli jsem dobře porozuměl, my jsme se tady vystřídali s paní kolegyní. Takže v tuhle chvíli je přihlášena s přednostním právem paní předsedkyně Schillerová.

 

Poslankyně Alena Schillerová: Prázdný sál. (Reaguje na prázdné poslanecké lavice v řadách poslanců vládní koalice.) Tak dobrý den. Vážené dámy, vážení pánové, pane ministře, při druhém čtení jsem se pozastavovala nad lehkostí, s jakou předložený návrh státního rozpočtu ignoruje závazky takzvaného konsolidačního balíčku. Do médií zástupci vládní koalice dnes a denně s kamennou tváří tvrdí, že se náklady na provoz státu o 6 miliard korun snižují, zatímco v rozpočtu, který nám tu leží na lavicích, provozní náklady černé na bílém o 3 miliardy tři roky rostou.

Zástupci ODS plamenně hovoří o úsporách v národním dotačním byznysu, aby nakonec v předloženém rozpočtu za národní byznys označili výdaje státu na vedení vysokého napětí, výstavbu silnic a železnic. O dobrovolných hasičích, válečných veteránech, bezbariérových úpravách pro tělesně postižené, o jídle pro zvířata v zoologických zahradách, hospicích a mateřských školách raději už ani mluvit nebudu, protože bych se musela za to stydět. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP