(15.10 hodin)
(pokračuje Andrej Babiš)
Takže pan premiér například ten bod 62 už vykázal, že má splněno - v médiích nic, v podstatě že by někdo polemizoval s tím obsahem? A co je neuvěřitelné, tak tady vlastně zazněly ale totálně totální lži, jo? Tak proto třetí bod, a to je nejvíc, navrhuji Stav infrastruktury v roce 2013. Končila vláda pana Nečase a možná jste zapomněli, ale v té vládě byl pan Fiala ministr školství a pan Stanjura byl ministr dopravy, ano? A já jsem ho oficiálně uznal, že pan Stanjura začal rekonstruovat D1, první dva úseky. Oni nám neuznali vůbec nic a pan Kupka tady brutálně lhal, vlastně dělá z lidí pitomce. A ještě pan premiér dává za příklad věci, ve kterých já osobně jsem se angažoval, ano? Takže to je další bod.
Další bod, čtvrtý, je Stav infrastruktury v roce 2021 a můžeme tam dát i památky. Teď chodí elita našeho národa do Císařských lázní, představte si. Tak já o tom něco vím. Dokonce i naši hejtři ze Seznamu Zprávy chodí točit podcast do Císařských lázní, které jsem navštívil v roce 2015 a zhrozil jsem se jako ministr financí - říkám, panebože, proč tahle památka není rekonstruovaná? Tak jsem se tomu začal věnovat. Když jsme tam potom dali peníze, v tom pokračovala paní Vildumetzová jako hejtmanka, potom v tom pokračovala paní Schillerová. Kdybych nenavštívil Císařské lázně, tak jsou ve stejném stavu, jak byly. Ano, byly tak 25 let.
Další bod může být: Jaký byl stav těchto kulturních památek například v roce 2013 a jaký byl v roce 2021. My jsme se snažili, ale vy nám nikdy nic neuznáte. Nikdy nám neuznáte, ano? Národní muzeum, Státní opera. Ale, pane premiére, máte tam další projekty, které my jsme vám připravili - Nová scéna, Národní galerie. Proč neuděláte ten projekt? Já jsem to tehdy ukazoval Macronovi. Proč to neuděláte? Všichni se chodíte fotit do věznice Uherské Hradiště. Tam mě vzal ministr Herman v roce 2016 a začal jsem to řešit. A máte to připraveno. Muzeum totality. Už i ten zbytečný ministr se tam byl vyfotit. Tak kde to je? Kdy začnete stavět? Kdy budete stříhat tu pásku? Kdy? Ne, vy stříháte pásky, které my jsme vám připravili, ano? Například teď v pondělí jste, pane premiére, stříhal pásku a otevíral jste nový polygon CEETe, Explorer, v Ostravě. To je projekt, který začal před sedmi lety. Kraj, který my jsme vedli, investoval 1,2 milionu na studie proveditelnosti a potom za naší vlády tam šlo 300 milionů. To je další projekt.
Takže je neuvěřitelné, že v těch 70 bodech vy se chlubíte naší prací. A co vy jste nám tady nechali v roce 2014? Kolik bylo rozestavěných dálnic? Nula, nula, nula, tady vám to můžu přečíst. Ano? To je neskutečné, že nikdo se s tím nezabývá, nikdo to nekomentuje, protože provládní média to vymlčí. Dovolím si neskromně tvrdit, že kdybych se nevěnoval obchvatu Přerova, a byl tam třikrát, a nezařídili jsme, aby občané Dluhonic nakonec to odsouhlasili a dostali 132 milionů od Přerova, které jsme poskytli jako vláda, tak se ten obchvat nestaví. A pan premiér to vykazuje jako své plus.
Dneska pan Kupka tweetoval, že konečně vyvlastní u Tábora nějakou čerpačku. Ano, konečně. A co jste dělali od revoluce? Kdo tady byl ve vládě po revoluci? Vždyť ODS byla ve vládě. My jsme vznikli až v roce 2012 a ve vládě jsme byli 2014. A vy nemáte ani tolik slušnosti, abyste nelhali. A to lhaní bylo brutální! A pan Kupka se taky nečervenal jak pan premiér.
Já vám to tady přečtu z tohoto materiálu, protože já jsem od vstupu do politiky všechno sepsal, co jsme udělali. A měl jsem co sepsat, protože jsme udělali konkrétní věci, jo? Takže: "Silnice a dálnice byly osm let naší srdeční záležitostí. Dopravní infrastruktura byla pro naši vládu klíčová. Za dobu naší vlády se otevřelo celkem 292 kilometrů dálnic a silnic první třídy a do roku 2025 jsme připravili výstavbu, aby se otevřelo dalších 300 kilometrů dálnic a 200 kilometrů silnic první třídy." Pane premiére, do roku 2025, kdy budete premiér, díky nám budete otvírat celkem 300 kilometrů dálnic a 200 kilometrů silnic, pokud samozřejmě na to budete mít peníze, protože už slyším, že R35, a o tom asi bude mluvit tady kolega, která je připravena, ale údajně je asi problém s penězi, tak údajně vymýšlíte nějaké PPP. Vždyť když jste vyřešili Tábor - skvělé, pane ministře Kupko, který jste ze středních Čech - tak ukažte PPP projekt Praha-Tábor. Vysoutěžte to, jak to udělal Karel Havlíček, strakonická dálnice. Takže jsme vám nechali do roku 2025 - potom, co jsme zrekonstruovali D1, abychom nezapomněli - 300 kilometrů dálnice a 200 kilometrů obchvatů, zejména tolik potřebných obchvatů měst a obcí. Stavěli jsme dálnice o více než polovinu levněji - konkrétně za 152 milionů za kilometr - než za éry ODS se zázračně zbohatlým ministrem Řebíčkem, o tom jsem tady mluvil, kdy kilometr přišel na 342 milionů korun - jo, to nebyl střet zájmů - a to aniž bychom museli zvedat cenu dálniční známky, a Kapsch jsme vysoutěžili o miliardu. Ano?
Na železnici jsme zmodernizovali tratě a nechali opravit stovky nádražních budov. Všechny nádražní budovy, co bude pan Kupka stříhat pásku, například i ta lávka v Pardubicích, tam všichni vy se budete fotit díky naší práci. Ale samozřejmě, protože jste féroví a korektní, tak ani toho Havlíčka tam nepozvete, protože vy si myslíte, že lidi jsou hloupí, že lidi si nepamatují, kdo tam chodil a kdo co dělal. Ne, oni to pamatují. Proto je zajímavé, když ty dva komentáře Seznam Zprávy se tam ptají, proč ta vláda nemá takovou popularitu, když udělala tolik věcí? Vylhaných věcí a lidi nejsou hloupí. A naštěstí jsou sítě. Kdyby nebyly sítě, máme skutečnou novou totalitu a ani si neškrtneme. Takže vy jste objevili teď rychlotratě? Vy jste nic neudělali s tím od revoluce. Už to mohlo být, ne?
Tady je to (Ukazuje modrou brožurku s názvem: Může za to Babiš.), tak bych doporučil panu Kupkovi, mohl by mu to Karel Havlíček darovat s nějakým věnováním, aby zkrátka, když tedy vlastně si vymýšlí a říká lidem, že oni, ne? Vždyť příprava dálnice trvala deset let a stavba tři, za nás se to zkrátilo na šest plus tři a vy jste tam dva roky. Tak zkuste vysvětlit lidem, proč vy se tady chlubíte něčím, s čím nemáte vůbec nic společného?
Takže máme tady dvakrát bod - Infrastruktura 2013, Infrastruktura 2021. ***