(16.30 hodin)
(pokračuje Tomio Okamura)

Takže vy tady okradete tři miliony důchodců o slíbené valorizace, vy je okradete o desítky miliard, a teď paní Pekarová argumentuje tím, že když my se tomu tady snažíme jako opoziční strany bránit, abyste neokradli o desítky miliard, tak argumentujete nějakými o mnoho řádů nižšími částkami za jednání Sněmovny? To je neskutečný! To už je lež normálně. To už je normálně podlá lež, co tady předvádí předsedkyně Sněmovny. My tady budeme dál bránit tomuhle tomu okrádání. Takže teď, když tady bude ten váš konsolidační balíček v červenci, kterým chcete okrást lidi o více než 100 miliard korun, okrást je z jejich peněženek, všechny slušné lidi a naše firmy, české firmy, tak tady paní Pekarová Adamová argumentuje jménem vládní koalice tím, že když my tady budeme bránit tomu, aby to neprošlo, že my ještě utrácíme peníze tady? No to je šílený úplně. To je neuvěřitelný úplně. To je neuvěřitelný! Takže ona by nejradši - přesně to tak je, proto jsem říkal, že má fašizující tendence, a stojím si za tím - aby my jsme tady jako opozice šoupali nohama v koutě a drželi hubu a krok k tomu, že okrádáte lidi, k tomu, že chcete zřizovat cizí vojenské základny v České republice. To je úplně neuvěřitelný. To je neuvěřitelná argumentace. To přesně říkali Piráti a teď to říká paní Pekarová Adamová, kolik stojí hodina jednání Sněmovny. Ale zapomínáte říct, že tisícinásobně víc, možná i mnohonásobně víc, prostě o desítky miliard vy okrádáte přímo občany České republiky, vysloveně z kapes jim berete peníze. Vysloveně! To nemluvím o tom, jak zhoršujete zdravotnictví a jak berete peníze zdravotnictví, na což zase druhotně doplácí naši občané. Protože už jste 14 miliard vzali, teď chcete vzít dalších 14 miliard, jak jsme slyšeli. Skoro 30 miliard dohromady. Takže hrozí, že pojišťovny už nebudou mít žádné rezervy, což je samozřejmě velký problém.

Takže to jsem tady ještě musel zmínit, protože už bych tušil zase, jak tady budou lhát Piráti a paní Pekarová Adamová z TOP 09. Protože já už tady mluvím nějakou dobu, asi dvě a půl hodiny, a už zase tuším, jak něco takového budou říkat. Zase lež na lež. My si prostě myslíme, že je potřeba předřadit jiné zákony, a ne okrádání lidí, co předvádí vaše vláda. Notabene vy jste to ani v předvolebních slibech neslibovali, že okradete lidi. Dokonce ještě jste explicitně říkali, že nebudete zvyšovat daně. Vy jste říkali, že nebudete zvyšovat daně, vy jste říkali dokonce, že nebudete zvyšovat daň z nemovitosti. ODS to explicitně měla dokonce v propagačních materiálech. Nebudeme zvyšovat daně a nebudeme zvyšovat daň z nemovitosti, měla ODS na předvolebních materiálech. Děláte úplně pravý opak, podvod na voliče v přímém přenosu! Prostě se dá říct, že vaše vláda se dostala k moci podvodem. Protože kdybyste tohleto předem řekli voličům před volbami, tak rozhodně nebudete mít ten volební výsledek, jaký jste měli, to je přece úplně jasné, kdybyste řekli, že budete plošně všem lidem zvyšovat daně. Takže z tohoto pohledu to nemá ani legitimitu, protože i z právního hlediska, kdyby se nejednalo o Sněmovnu, kdyby se nejednalo o politickou volbu, tak vlastně z hlediska normálního práva by to bylo, že jste uvedli občany v omyl, a v podstatě ten akt by byl neplatný. Ale prostě vy vlastně tady beztrestně, bez nějakého politického trestu, jste vlastně říkali něco jiného před volbami a teď děláte úplně něco jiného.

Takže pojďme se teď podívat dál na předpokládaný finanční dosah navrhované právní úpravy na státní rozpočet a ostatní veřejné rozpočty. Výdaje ze státního rozpočtu na realizaci tohoto ústavního zákona budou záviset na frekvenci využití institutu referenda v praxi. V případě referenda o přistoupení České republiky k Evropské unii v roce 2003 bylo možno hlasovat pouze na území České republiky. Tyto celkové výdaje činily podle státního závěrečného účtu za rok 2003 přibližně 401,6 milionu korun. Samozřejmě tady k tomu jenom můžu doplnit, že za a) bude se jednat o závažné otázky. Proto je tam to kvorum na ty podpisy. Za druhé, my tam navrhujeme, aby, jak jsem říkal, když to bude šest měsíců před jakýmikoliv volbami, tak aby se to konalo společně s volbami. Za třetí, určitě musím tady zdůraznit, že demokracii přece nejde vyvážit penězi. To je vždycky ta účelovost, ten dvojí metr, který tady mají někteří ze zástupců Fialovy vlády. Když se jim to hodí, tak mají plná ústa demokracie, přitom sami tady demokracii brání, jsou proti demokracii a brání zákonu o referendu. Zároveň ale, když se vám to hodí, tak na jednu stranu tady přebarvujete tramvaje na ukrajinské barvy a vyvěšujete různé vlajky a nevím co všechno, ale když se vám to nehodí, tak najednou přeměřujete demokracii na peníze. Ale demokracii přece nejde vyvážit penězi, to přece nemůžeme takhle měřit. Prostě demokracie buď je, nebo není, a nemá to přece s nějakými penězi nic společného. To je můj názor.

Soulad navrhované úpravy s mezinárodními závazky a ústavním pořádkem. Ano, tady bych konstatoval, že navrhovaná právní úprava je v souladu s mezinárodními závazky České republiky, včetně závazků vyplývajících z práva Evropské unie, například s Mezinárodním paktem o občanských a politických právech z roku 1966 a s Evropskou úmluvou o ochraně lidských práv a základních svobod z roku 1950, ve znění dodatkových protokolů, a je v souladu s principy ústavního pořádku. Návrh ústavního zákona je v souladu s usnesením Nejvyššího správního soudu ze dne 13. 12. 2012 k povaze petice připojené ke kandidátní listině kandidáta na funkci prezidenta republiky. Ten náš návrh ústavního zákona nezapracovává do právního řádu České republiky předpisy Evropské unie a není s nimi v rozporu. Návrh ústavního zákona předpokládá, že k němu bude vydán prováděcí zákon. Tak o tom jsem hovořil. Vzhledem k tomu, že procedura hlasování v referendu je obdobná, jako je procedura hlasování ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu, budou do tohoto prováděcího zákona zapracovány instituty shodné s instituty uplatňovanými při těchto volbách, zejména instituty obsažené v zákoně č. 114/2003 Sb., o provádění referenda o přistoupení České republiky k Evropské unii a o změně některých zákonů. Zákon o provádění referenda, který se při provádění prvního referenda osvědčil.

Návrh ústavního zákona vylučuje hlasování o základních právech a svobodách zaručených ústavním pořádkem a mezinárodními smlouvami, stejně jako vylučuje hlasování vedoucí k porušení mezinárodních závazků České republiky. Podle platných pravidel je potřeba také u návrhu zákona zhodnotit dopady navrhované právní úpravy na ochranu soukromí a osobních údajů na podnikatelské prostředí, na sociální sféru a na životní prostředí. Tady k tomu můžu konstatovat, že návrh toho našeho ústavního zákona nebude mít přímý dopad na ochranu soukromí a osobních údajů, na podnikatelské prostředí, na sociální sféru a na životní prostředí. Ještě je tady potřeba napsat zhodnocení podle pravidel této právní úpravy ve vztahu k zákazu diskriminace. Konstatuji, že návrh ústavního zákona nemá žádný diskriminační potenciál. Ještě je potřeba napsat dokonce i korupční rizika. Myslím, že je zřejmé, že návrh zákona o referendu nemá žádný korupční potenciál, je tomu přesně naopak. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP