(12.20 hodin)
(pokračuje Zuzana Ožanová)

Další věc, kterou budeme muset řešit, jsou dva pozměňovací návrhy pana poslance Kolovratníka, F1, F2, které byly podány k pozměňovacímu návrhu poslance Blahy, který ovšem on tady nenačetl. Pan Kolovratník slíbil na hospodářském výboru, že je stáhne, nicméně tady není, tak je stáhnout nemůže. Nemůže zjednat ani jinou nápravu, že by řekl, že to myslel jinak. A já budu dávat návrh na změnu procedury, protože podle mě návrhy F1 a F2 jsou nehlasovatelné, protože se prostě vztahují k pozměňovacímu návrhu, který nebyl načten. Budu dávat tento pozměňovací návrh, abychom o nich vůbec nehlasovali. To bych chtěla jenom tak uvést, že musíme si dávat pozor na to, co načítáme a co načítají naši kolegové.

Za mě v této chvíli vše. Ještě jednou zopakuji to, co jsem říkala na začátku, děkuji Ministerstvu dopravy za spolupráci při tomto tisku.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji paní zpravodajce. Jenom připomínám, že jsme v rozpravě, a táži se, jestli někdo má ještě zájem vystoupit v rozpravě?

Nikoho nevidím, tak rozpravu končím. Pardon, byla zde faktická poznámka, takže ještě faktickou poznámku - pan ministr.

 

Ministr dopravy ČR Martin Kupka: Já si dovolím jenom velmi stručně zareagovat. To, že nebylo tolik času, není dáno vrtochem Ministerstva dopravy, ale opravdu tomu možná nebudete věřit, ale ten návrh na zjednodušení, zrušení toho velkého technického průkazu, vznikl v průběhu letošního léta, teprve tehdy se na tom začalo pracovat a nebylo v našich silách to prostě udělat časově jinak, leda bychom rezignovali na to, že tuhle důležitou změnu doručíme v dohledném čase. Upřednostnili jsme čas, upřednostnili jsme to, abychom dokázali zajistit rychlejší zrušení jednoho zbytečného, v tomhle případě ne razítka, ale lejstra, a tohle pro nás bylo v tu chvíli důležitější kritérium a snažili jsme se to i s důležitými subjekty v rezortu projednat tak, aby tam nevznikl problém, stejně tak jako jsme se snažili to projednat i s pojišťovnami. A věřím, že je to opravdu změna, která nikoho negativně nezasáhne, ale bude důležitou pozitivní změnou.

Zmíním ještě jednu věc, která souvisí s chystanými úpravami, a to je další digitalizace i samotného procesu registrace vozidla, v případě, že jej koupíte, ať už v autosalonu, v bazaru nebo od kohokoliv na základě třeba jen podepsané smlouvy. To je přímá odpověď i na délku té evidence, tak tady já si troufnu tvrdit, že brzy budeme schopni předložit návrh, jak i tenhle proces zajistit digitálně, elektronicky, aby i v takovém případě jste nemuseli spěchat nikam na úřad, ale mohli jste zvládnout registraci vozidla vlastně okamžitě digitálně, ať už přímo v autosalonu, nebo v případě bazaru přímo tam. Je to další významný krok k digitalizaci agend, které zbytečně lidem berou čas, kdy musejí ve svém volném čase, nebo ještě si dokonce brát volno v práci, aby zařídili své agendy, které jsme schopni do budoucna zajistit digitálně. A garantuji tady odpověď na ten jeden rok, že tohle do roka a do dne přineseme v návrhu Poslanecké sněmovny.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. S faktickou se přihlásila ještě paní zpravodajka Zuzana Ožanová.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Děkuji, vážený pane předsedající. Já jsem samozřejmě pana ministra poslouchala. A víte, já doporučím, abychom hlasovali pro - samozřejmě, hospodářský výbor dal doporučení, já se k němu přikláním u těch technických průkazů místo osvědčení o registraci vozidla a technického průkazu, že bude jeden doklad. A víte proč? Protože Ministerstvo dopravy věnovalo čas, ukazovalo mi přípravu té vyhlášky, přípravu toho dokladu. Já jsem i konzultovala, ptala jsem se, které údaje na tom dokladu budou k dispozici, jak se lidé dostanou k dalším údajům, protože pro mě to bylo docela podstatné nejenom dát to do zákona, ale potom ta následná realizace.

A samozřejmě, Státní tiskárna cenin nebude muset tisknout velké technické průkazy, malé technické průkazy, je to i finanční úspora. I pro toho člověka je to jednodušší, když bude mít místo dvou dokladů jeden. Ale jenom jsem chtěla poukázat na to, že to bylo příliš rychlé, ale já chápu to vysvětlení, protože jinak by to muselo být zvláštním návrhem zákona.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. A vidím zde ještě zájem o vystoupení v rámci rozpravy. Máte slovo, pane poslanče.

 

Poslanec Ondřej Lochman: Ještě jednou pěkné dopoledne, vážení kolegové. Já chci pouze za hnutí STAN konstatovat, že my rozumíme tomu, že ten pozměňovací návrh je velmi široký. Nicméně velmi vítáme to, že technické průkazy budou sjednoceny. Máme tady pracovat pro občany, tohle je opravdu praktická věc, kdy z malého techničáku a velkého techničáku se stává jeden papír, když to řeknu, který se ale bude i postupně digitalizovat. Takže my tady přinášíme opravdu skvělou věc. Jsem rád za to, že se povedla do tohoto návrhu dostat.

Chápu jednotlivé připomínky, ale je to opravdu věc, která nám všem pomůže, a myslím tím opravdu všem občanům České republiky, ale i úřadům. Samozřejmě, ta transformace nebude jednoduchá. Znamená to změnu procesu, zavádíme vlastně nový produkt, a to bude chvilku trvat, a držím palce všem, kteří jsou ve státní správě, aby to dobře zvládli. Chci ještě dodat, že samozřejmě v tom zákonu jsou i další plusy. Je tam například to, že se ruší nadbytečné evidenční kontroly, a také pro obce s rozšířenou působností, tedy radnice, které mají dopravní odbory, je tam úprava o hromadění takzvaných SPZ, tedy tabulek, tím pádem ty tabulky tam budou jen tři roky. Víte, že to bylo pro mnohé obce problém, takže to se vlastně po třech letech ruší a pak ten člověk dostává novou SPZ. Jsou to tedy praktické technické věci. A za nás rozhodně doporučuji, abychom tento zákon podpořili s těmito pozměňovacími návrhy.

A ten největší benefit tady vnímám opravdu to, že technický průkaz bude najednou jenom jedna záležitost. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji a dívám se, jestli ještě někdo má zájem vystoupit v rozpravě? Už nikdo nemá, tak pokud se tedy nikdo nehlásí, tímto rozpravu končím.

Máte, pane ministře, zájem o závěrečné slovo? Paní zpravodajka rovněž ne.

Přikročíme tedy k hlasování o pozměňovacích návrzích a prosím paní zpravodajku garančního výboru, aby nás seznámila s procedurou hlasování včetně té změny, kterou jste už signalizovala, poté přednášela jednotlivé změny, pozměňovací návrhy a před hlasováním k nim sdělila stanovisko. Máte slovo.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Děkuji, vážený pane předsedající. Nejprve přečtu proceduru, jak ji schválil hospodářský výbor, a potom řeknu přesně tu změnu, o které jsem hovořila.

Návrhy legislativně technických úprav - ty nebyly podány.

Pozměňovací návrhy A1 a A11 hospodářského výboru, pozměňovací návrh A2, pozměňovací návrhy A3, A4, pozměňovací návrhy A5 až A10 a A12.

Pozměňovací návrh B1 poslance Ratiborského.

Pozměňovací návrhy E1.1 až E1.5 poslance Blahy, v případě neodhlasování hlasovat pozměňovací návrh B2.1 až B2.5.

Pozměňovací návrhy B2.1 až B2.5 poslance Ratiborského.

Pozměňovací návrh C poslance Munzara.

Pozměňovací návrh D poslance Maška.

Pozměňovací návrhy E2 poslance Blahy, pozměňovací návrh E3 poslance Blahy, pozměňovací návrhy E4.1 až E4.47 poslance Blahy. Bude-li odhlasován pozměňovací návrh E4.1 až E47, hlasovat pozměňovací návrh F1 poslance Kolovratníka. Nebude-li přijat pozměňovací návrh E4.1 až E47, hlasovat pozměňovací návrh E2.

Pozměňovací návrh F1 poslance Kolovratníka, pozměňovací návrh F2 poslance Kolovratníka, pozměňovací návrhy F3.1 a F3.2 poslance Kolovratníka.

Návrh zákona jako celek.

Osobně doporučuji vypustit pozměňovací návrh F1 poslance Kolovratníka, F2 poslance Kolovratníka, protože jsou podle mého názoru nehlasovatelné, vztahují se k pozměňovacímu návrhu, který nebyl vůbec načten, pozměňují něco, co tam není, takže z mého návrhu proto navrhuji stažení těchto bodů. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP