(12.20 hodin)
(pokračuje Volný)

Netvrdím, že nic takového neexistuje, protože třeba největší obchodník s chudobou v tomhle systému je pochopitelně pan Bakala, bývalý vlastník bytů OKD, který teď skrytě pravděpodobně vlastní ty byty přes další firmy, a ten tam ubytovává tisíce a tisíce lidí, kteří mu platí nadstandardní nájem v těch domech, které se neopravují, a také se do nich neinvestuje, přestože on ty peníze dostává. Ale tohle všechno nesmí existovat. To nesmí existovat. Musí existovat jeden konkrétní člověk, na kterého ukážete, marginálně neexistující nepřítel, kterého pojmenujete, protože prostě ti, kteří bydlí tak, jak bydlí, protože si to zaslouží a protože tak bydlet chcou a vždycky udělali všechno za každého režimu pro to, aby tak bydleli, tak oni za to nesmí nést zodpovědnost, protože politická scéna v České republice je scéna buďto populistů jako Piráti, kteří si hrají na ty hodné, kteří každému chtějí pomáhat, nebo - pardon - zbabělců, kteří si nechtějí vysloužit od těch prvních označení rasista a xenofob.

Takže my jsme si tady zakázali v téhle republice na několik dekád o nějakých problémech mluvit a rozhodli jsme se, že si vymyslíme nějakého marginálního nepřítele. Pojďme si říct, kdo skutečně ohrožuje tu vyloučenou komunitu, a já se teď nebudu bát zaměřit se i na romskou část té vyloučené komunity, protože tohle jsou jejich největší problémy.

Největším problémem, který vraždí romskou komunitu, je cikánská lichva. Já jsem tenhle pojem tady v téhle Sněmovně ještě letos neslyšel - nebo v tomto volebním období, pokud to nebudu brát tak, že já jsem ho možná jednou, dvakrát použil - od žádného kolegy. A jsou tady profíci. Naše budoucí ministryně práce a sociálních věcí ze strany pirátské, prostřednictvím pana předsedajícího, nemůže nevědět o cikánské lichvě, kde se za měsíc půjčuje sto na sto. Vy si půjčíte tisíc korun a musíte vrátit dva. Většinou vrátí ten dotyčný jenom tu tisícikorunu, takže příští měsíc zase dluží dva. A příští měsíc zase dva. A když ty peníze nemá, tak ti cikánští lichváři, cikánští lichváři, to nejsou žádní Romové, oni si sami říkají cikánští lichváři, vezmou metrové gumové hadice, z těch lidí ty prachy vymlátí, a vy tam u toho nejste, Piráti. A kdybyste u toho byli, tak budete dělat, že to nevidíte, protože tím násilníkem, který mučí ty Romy, je cikán. A tenhle problém nesmí existovat ve vašem světě a neexistuje ve vašem světě. Ani jednou jsem neslyšel, že byste se k této problematice vyjadřovali, ani jednou jsem neslyšel, žádnou ministryni práce a sociálních věcí za tuto vládu, ani v minulém volebním období, že by to někdo řešil. To je to, co nutí lidi z těch sociálně vyloučených skupin, ale převážně se to týká Romů, protože oni mají klanové uspořádání, řeší veškeré problémy mezi sebou fyzickým násilím a vulgárním urážením, mají svoji vlastní klanovou strukturu, mají svůj vlastní systém (se smíchem) spravedlnosti, který vymáhají sami na sobě brutálním fyzickým násilím, daleko za úrovní mučení. Tak to přesně chodí, tak to funguje v té komunitě. A vy to nechcete vidět, a proto ten romský problém nikdy nevyřešíte.

A do toho potom spadají samozřejmě nepřizpůsobiví všech ostatních národností, s výjimkou třeba Vietnamců, kterého... tedy já jsem ještě nepřizpůsobivého, nebo respektive nepracujícího příslušníka vietnamské komunity opravdu nezažil, i když věřím tomu, že i takový musí existovat. Dalším obrovským problémem romské komunity, ale věřím tomu, že to i bude těch nepřizpůsobivých jiných skupin, je to, že romští rodiče systémově a úmyslně okrádají své děti a zneužívají je jako zdroj příjmů. Kradou jim peníze na jídlo. Romští rodiče kradou svým dětem peníze, které vy jim posíláte na jídlo jejich dětí. Oni jim je kradou. Důkaz: jejich děti nemají zaplacené stravenky ve škole. Oni jim ty peníze prostě ukradnou a použijí je pro sebe. A my potom na krajském úřadu zase nesystémově jsme vymýšleli, že těm dětem oběd zaplatíme. Další ústupek. Prostě já jsem ukradl svému dítěti peníze na oběd, protože vím, že ten gádžo, nebo ti ostatní, mu ten oběd zaplatí.

Když znám nějaké maminky samoživitelky, které se rozešly se svými příteli, nebo bohužel si udělaly dítě s kriminálníkem, nebo jim umřel, a to jsou všechny ty tragické... nebo někdy to je prostě... to je život, to je jedno, tak ty maminky mají zaplacené obědy pro svoje děti. Vezmou peníze - první, co ta maminka udělá, je, že zaplatí nájem, elektriku, plyn, koupí stravenky, rozpočítá ten zbytek, aby její dítě mělo každý den svačinu ve škole, až pak ta maminka myslí na sebe. Ale v romské komunitě to tak nefunguje, tam to tak prostě není. Přijdou peníze a peníze, které se dostanou tomu člověku do ruky, jsou jeho peníze, ať už byly určeny na nájem, na plyn, na elektriku, na vodu, na oblečení pro jeho děti anebo na stravu pro jeho děti, jsou to jeho peníze. Děcka ať se živí, jak chcou, nejlépe u nějaké katolické nebo křesťanské charity, kde jim jeptišky vždycky dají nějaký rohlík s máslem.

Tohle jsou obrovské problémy, které když si tady nepojmenujeme, tak skončíme právě jako v té Anglii a na Západě a všude. Z těch ghett se stanou no-go zóny. Už ghetto je prohrou státu. Už to, že existuje nějaká část, kde neplatí zákony České republiky a kde platí právo silnějšího, kde platí právo gumové hadice a právo pěsti, právo ocelové tyče, už to je prohra státu. A tyhle čtvrti se změní v no-go zóny právě tím vaším přístupem, který bohužel zřejmě sem dojde, protože to je taková vlna, která ze Západu se postupně šíří přes ty země. Vy jste podporovaní ze zahraničí, studujete tam na těch školách, dostáváte granty, peníze, přístup k informacím, učí vás, jak manipulovat s lidmi, a vy jste vlastně ti dobří. Vy chcete dobro, vy přece šíříte ty pozitivní věci: buďme na sebe hodní. No, to je fajn, ale k čemu to na tom Západě vedlo? No, vedlo to k tomu, že samozřejmě v rámci převýchovy my nebudeme zavírat drobné zločince v některých státech Spojených států amerických. Dneska už není krádež tuším do 150 dolarů, takže ti lidé chodí do obchodu, normálně si berou zboží a odcházejí. Tam stojí policistka, vedle ní majitelka obchodu, natáčí to na video a policistka nic nedělá, protože to není trestný čin. Ten člověk si tam prostě přijde, nabere si, co potřebuje v tom obchodě, a odejde. A to je ten váš přístup, že vy jste hodní přece.

My nesmíme být zlí na narkomany. No, nesmíme být na ně zlí, ale musíme před nimi chránit většinovou společnost. Nesmíme být zlí na nepřizpůsobivé, ale my musíme před těmi nepřizpůsobivými chránit většinovou společnost. A vy řešení nenabízíte. Vy kopírujete to, co vás učí na těch vašich školeních a na těch školách, které jste absolvovali někde, a to je cesta do pekla. Je to cesta do pekla, protože těch no-go zón, v oficiálním slovníku EU citlivých zón, jsou po celé Evropské unii dneska už tisíce. A ta no-go zóna se nepozná podle toho, že by tam nikdo vůbec nešel. Ta se pozná podle toho, že tam třeba nesmí policisté, protože jakmile tam vjedou, tak na ně ti místní obyvatelé zaútočí vším, co mají po ruce. A jsou lidé někde, kde švédští policisté odmítají dělat asistenci, tuším australské novinářce, v nějaké čtvrti ve Švédsku, která vypadá v pohodě, protože oni tam pustí ty uklízeče a ty peníze tam dotečou, samozřejmě švédských daňových poplatníků, ale policista řekne, já tam s vámi nemůžu, protože moje přítomnost by vyprovokovala násilí. A ta reportérka tam je pět minut a stane se obětí násilí. Ale pak se jí zastane jiný obyvatel této no-go zóny, který ve svém invalidním vozíčku srazí člověka, který ji napadl. To znamená, že tam nevládne švédské právo, ale vládne tam právo silnějšího a silnější v tom okamžiku byl ten pán na tom vozíčku. Otázka je, jak dopadl, když ta kamera zmizela, to už se nikdo nedozví. A to je přesně ta cesta, kterou vy se chcete vydat.

A víte co, represe prostě musí bolet. Když represe nebude bolet, tak nebude účinná. Mě to také bolelo teď, když jsem se tady pošťuchoval s pány z Policie České republiky. Mám namožené kolínko, protože mě do něho pán kopl, protože prostě potřeboval nějakým způsobem v té situaci zvítězit, a je to v pořádku. Když někdo vědomě a úmyslně porušuje nějaká pravidla a nařízení, třeba proto, že chce vyslat nějakou politickou zprávu jako já, anebo proto, že chce něco ukrást, tak musí počítat s tím, že ho to bude bolet. A když ta represe nebude bolet, tak nebude fungovat. A zejména nebude fungovat - a to říkám naprosto otevřeně - v romské komunitě, protože v romské komunitě platí právo silnějšího. Je to jejich kulturní tradice. A jestli budete tvrdit, že to není nedílnou součástí kulturní tradice romské komunity, není právo silnějšího, tak lžete. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP