Úterý 13. července 2021, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze
(pokračuje Vojtěch Pikal)
9.
Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců
na území České republiky a o změně některých zákonů,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
/sněmovní tisk 1091/5/ - vrácený Senátem
Senát vrátil návrh zákona s pozměňovacími návrhy. Jeho usnesení bylo doručeno jako sněmovní tisk 1091/6. Informace k pozměňovacím návrhům vám byly rozdány do pošty. Vítám mezi námi senátora Václava Lásku a prosím, aby se za navrhovatele k usnesení Senátu a k předloženým pozměňovacím návrhům vyjádřil místopředseda vlády a ministr vnitra Jan Hamáček. (Silný hluk v sále.) Poprosím o klid v sále. Jak jsem již několikrát předtím připomenul, máme v tuto chvíli odhlasované jednání až do zítřejšího rána. Samozřejmě je možné to změnit nějakým procedurálním návrhem. Prosím, pane ministře.
Místopředseda vlády a ministr vnitra ČR Jan Hamáček: Děkuji. Vážená vládo, kolegyně, kolegové, velmi stručně. Novela zákona o pobytu cizinců prošla Poslaneckou sněmovnou. Hlavním důvodem pro její předložení byl brexit a povinnost adaptovat nařízení Evropské unie týkající se průkazu totožnosti. Je to technická novela, nicméně přinese změnu do života cizinců i do praxe Ministerstva vnitra. Její přijetí pokládám za naprosto klíčové.
Upozorňuji, že nařízení Evropské unie, ze kterého vychází, bude aplikováno v praxi od 2. srpna a já si nedokážu představit, že bychom do 2. srpna neměli schválený tento zákon. Takže velmi prosím o to, abychom udrželi pozornost a zůstali jsme všichni v Poslanecké sněmovně alespoň do závěrečného hlasování u tohoto bodu.
Co se týká návrhů Senátu, vzhledem k diskusi tady ve Sněmovně se hlavní problematikou tohoto zákona nestal pobyt cizinců, ale zdravotní pojištění. Vzhledem k rozhodnutí Poslanecké sněmovny, které vytvořilo řekněme monopol pro VZP, se tedy vede diskuse v tomto směru. Za Ministerstvo vnitra chci říci, že nejsme gestorem té problematiky, nicméně poté, co jsem si prostudoval návrhy, které přišly ze Senátu, tak za Ministerstvo vnitra vás chci požádat, abyste hlasovali pro senátní verzi tohoto návrhu. Ve stejném smyslu se vyjádřil jak pan ministr zdravotnictví, tak paní ministryně financí. Děkuji.
Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji. Plénum se nám uklidnilo, za což také děkuji, a nyní prosím, aby se slova ujal senátor Václav Láska a seznámil nás se stanoviskem Senátu. Prosím.
Senátor Václav Láska: Vážený pane předsedající, paní poslankyně, páni poslanci, dovolte mi jenom stručně vás seznámit s postupem projednávání návrhu zákona v Senátu. (Velký hluk v sále, poslanci vytvářejí hloučky.)
Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Vážené kolegyně, vážení kolegové, požádám vás o klid v sále, abychom mohli pokračovat v našem jednání. Případné jiné diskuse prosím převeďte do předsálí.
Senátor Václav Láska: Já se moc omlouvám, ale já jsem ze Senátu rozmazlený. Jsem zvyklý mluvit v tichu, takže se mi špatně mluví v takovém hluku. Ale pokusím se...
Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Já vám rozumím, pane senátore. Znovu vyzvu kolegyně poslankyně a kolegy poslance, aby se usadili na svých místech, nebo přenesli svoje diskuse mimo jednací sál.
Senátor Václav Láska: Děkuji. Pokusím se za to být opravdu stručný, protože vím, že jste tento návrh projednávali pečlivě v klubech, takže jste vesměs rozhodnutí. Ale abych splnil svoji povinnost... V Senátu projednal tento návrh nejdříve výbor pro zahraničí, obranu a bezpečnost a dominantním tématem se tam stala skutečně problematika zdravotního pojištění. Tento výbor přijal tři pozměňovací návrhy. Jeden byl drobný legislativní, když v návrhu zákona byl obsažen paragraf očíslovaný číslem, který již zákon obsahoval. Druhý byl o odstranění faktického monopolu VZP, a. s. s tím, že zároveň byla tato část zákona nastavena novým registrem zdravotního pojištění cizinců, který má spravovat Česká kancelář pojistitelů, a byl zaveden požadovaný limit na pojistné plnění zdravotního pojištění ze 60 000 na 120 000 eur. Třetí pozměňovací návrh, který byl přijat, se týká zahrnutí nezletilých dětí cizinců s dlouhodobým pobytem do systému veřejného zdravotního pojištění, ale s tím, že jejich účast na systému bude hrazena nikoli z veřejných prostředků jako v případě státních pojištěnců, ale že ji budou hradit zákonní zástupci dětí.
Jako druhý projednal tento návrh ústavně-právní výbor, který přijal doporučení návrh zákona zamítnout. Třetí jej projednal náš výbor pro zdravotnictví a ten přijal pouze jeden pozměňovací návrh, a to již citovaný návrh u výboru pro zahraničí - odstranění faktického monopolu pojišťovny VZP a nahrazení novým registrem zdravotního pojištění.
Po projednání na výborech se dostal tisk na plénum, kde po diskusi, která opět většinově se týkala problematiky zdravotního pojištění, byly přijaty všechny tři pozměňovací návrhy, jak byly přijaty výborem pro zahraničí, obranu a bezpečnost. Ve finálním hlasování o vrácení tohoto návrhu zákona sem zpět do Sněmovny hlasovalo 66 přítomných senátorů pro vrácení, 3 senátoři se zdrželi, žádný nebyl proti návrhu.
To je všechno. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji. Chci se zeptat, jestli se k předloženým pozměňovacím návrhům chce vyjádřit zpravodaj garančního výboru pan poslanec Zdeněk Ondráček? Nevidím takový zájem.
V tom případě otevírám rozpravu a přihlášen je pan poslanec Kopřiva.
Poslanec František Kopřiva: Dobrý večer, vážené kolegyně, vážení kolegové, páni ministři. Pokusím se býti také stručný. Měl jsem nachystané tři dopisy. Citovat budu jen z jednoho, ale je krátký, opravdu krátký. Jeho autoři jsou vám, prostřednictvím pana předsedajícího, hlavně kolegové z klubu ANO, jistě dobře známí.
Úvod dopisu se týká, o čem je ta vládní předloha. A následuje: "Senátní verze vypouští záměr zavést monopol na poskytování soukromého zdravotního pojištění, který se objevil ve sněmovním návrhu. Zavedení monopolu by odporovalo nejen pravidlům fungování EU, jedná se o takzvanou nedovolenou státní podporu, ale vystavilo by Českou republiku riziku řízení pro porušení evropského práva, jakož i riziku vysokých finančních sankcí a kompenzací soukromým pojišťovnám, které by tak ztratily možnost provozovat státem povolenou činnost." Odstranění monopolu je jednoznačným kladem senátní verze.
Česká asociace pojišťoven ve spolupráci se Senátem navrhla též řešení pro situace, kdy v České republice čerpají zdravotní péči cizinci, kteří neplní svou povinnost být soukromě pojištěni a za jejichž péči tak vzniká v nemocnici dluh. Tento návrh České asociace pojišťoven konzultovala s Ministerstvem vnitra. Česká kancelář pojistitelů povede registr uzavřených pojistných smluv, do něhož budou mít přístup jak zaměstnanci Ministerstva vnitra při řízení o žádostech o prodloužení pobytu, Policie České republiky při kontrole cizinců, tak poskytovatelé zdravotní péče, například při ověření pojistných limitů svých pacientů. Senátní návrh registru jednoznačně přispěje ke snížení počtu případů, kdy jsou cizinci na území České republiky nepojištěni.
V neposlední řadě senátní návrh zavádí pro nezletilé děti cizinců s povolením k dlouhodobému pobytu povinnou účast v systému veřejného zdravotního pojištění. Rodiče dětí, což jsou obvykle cizinci, kteří v České republice pracují, budou za své potomky do veřejného zdravotního pojištění odvádět pojistné. Díky tomu bude bez negativních vlivů na systém veřejného zdravotního pojištění dětem rodičů s dlouhodobým pobytem, kteří jsou často důležití pro chod naší ekonomiky, zabezpečena lékařská péče i v případě jejich nepojistitelnosti v systému soukromého pojištění. Takový systém výrazně omezí vznik pohledávek zdravotnických zařízení z důvodu neuhrazené zdravotní péče.
Vážená paní poslankyně, vážený pane poslanče, za podporu senátní verze zákona vám děkuji.
Podepsáni jsou jistí Alena Schillerová, místopředsedkyně vlády a ministryně financí, Adam Vojtěch, ministr zdravotnictví, Jan Hamáček, toho už jste slyšeli, první místopředseda vlády a ministr vnitra, Vladimír Dlouhý, prezident Hospodářské komory České republiky, a Jan Matoušek, výkonný ředitel České asociace pojišťoven. (Velký hluk v sále.)
Já bych se prostřednictvím pana předsedajícího rád obrátil hlavně na kolegy z klubu ANO a chtěl bych je požádat výjimečně, aby vyslechli tři ministry své vlastní vlády a asociaci pojišťoven, kteří plédují za senátní verzi. Stejnou argumentaci vede pan ombudsman pan doktor Stanislav Křeček.
Jen si dovolím připomenout, že opravdu u dětí cizinců se jedná o děti cizinců, kteří tady mají pobyt dlouhodobý nebo trvalý, takže to rozhodně nejsou nějací turisté, a jelikož rodiče budou platit pojištění do veřejného zdravotního systému, tak ta změna je vůči státnímu rozpočtu neutrální. Skutečně nikdo na ničem tratit nebude, ba naopak, nemocnice budou moct snáz vymáhat dluhy za zdravotní péči. Technicky se sluší ještě dodat, že pokud pobyt rodičům skončí, tak skončí i dětem, čili ani v takovém případě nemůžou čerpat péči. Dlouhodobý pobyt může dítě získat až po 12, spíš 15 měsících pobytu rodičů, čili to opět vylučuje tu zdravotní turistiku, která tady byla ještě ve třetím čtení mnohokrát zmiňována jako negativní dopad - tak to prosím pěkně, není pravda.
Právní úprava dopadá zhruba na 6 000 až 8 000 dětí cizinců a celkový počet pojištěných cizinců v komerčním zdravotním pojištění je 60 000 až 80 000. To jenom tak pro srovnání.
Ještě si dovolím vyvrátit dvě nepravdy, které tady zazněly právě ve třetím čtení, a to sice od pana kolegy Janulíka z klubu ANO, že Česká národní banka s tím návrhem nemá problém - ve skutečnosti stanovisko České národní banky k pozměňovacímu návrhu zavádějícímu monopol byl, že návrh je v rozporu se zásadou jednotného evropského povolení pro pojišťovny, a tedy v rozporu s evropskou legislativou, zakládá nerovné postavení pojišťoven v oblasti hospodářské soutěže.
A ještě bych chtěl reagovat na pana kolegu Kasala, také z klubu ANO, který tady říkal, že všichni cizinci, kteří nemají trvalý a dlouhodobý pobyt, musejí být mimo systém zdravotního pojištění a že nemůžeme nesystémově říct, že jim tedy pojistíme jejich děti, když tady budou na dva měsíce. Fakt je, že mimo veřejné zdravotní pojištění jsou postaveni i cizinci s dlouhodobým pobytem, pokud nepracují pro českého zaměstnavatele. Typicky to jsou třeba živnostníci a jejich děti, děti cizinců s dlouhodobým pobytem a senioři nebo osoby, které sem přišli za účelem sloučení s rodinou. Cizinci s trvalým pobytem přístup do veřejného systému už dávno mají Tímto se omezím.
Mohl bych tady ještě citovat podobné argumenty z dopisu pana ombudsmana, stejně tak z dopisu České asociace pojišťoven, nicméně snažil jsem se pouze vyvrátit vyložené nepravdy, co tady zaznívaly ve třetím čtení. A skutečně bych chtěl kolegy vyzvat, aby se přiklonili k názoru nejenom těch jmenovaných, ale jak už jsem zmínil, tak i tří ministrů této vlády. Myslím si, že by to bylo možná systémovější řešení než pozměňovací návrh, tuším že dvou poslanců.
Já vám děkuji za pozornost, dámy a pánové.
Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji. Pan poslanec Běhounek ruší svoji omluvu. Zde mám napsaného pana poslance Jurečku, který se hlásil z místa. Již nemá zájem, takže pan poslanec Janulík.
Poslanec Miloslav Janulík: Stručně. Děkuji za slovo. No, slyšeli jsme toho hodně, v podstatě se nám vrací jako bumerang - my jsme tady schválili něco, teď se nám to vrací jako bumerang. Je to v podstatě pirátský návrh. Jenom k té tolik omílané nepravdě, která se má stát pravdou, o té monopolizaci. Je to nesmysl, protože samozřejmě se to vztahuje... kdo zná genezi toho pozměňovacího návrhu, tak ví, že tam byl v systému první návrh, který byl tímto způsobem napadnutelný. My jsme se potom sešli po diskusi s vedením Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a pod vedením Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže byl podán jiný pozměňovací návrh, který už tyto výtky... po výtkách Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže jsme ho přepracovali tak, aby nezadával důvod k monopolizaci. Čili tato poznámka, tato námitka od vás je zcela lichá a evidentně se vztahuje, protože neznáte mapu, asi jste se na to nepodívali dobře, tak se vztahuje k tomu prvnímu, který byl z toho systému stažen, ale pořád s ním bylo operováno a pracováno i úředníky na různých ministerstvech. Takže tady dochází ke zmatení, čili já tady mám vyjádření ÚOHS k tomu pozměňovacímu návrhu, že není v rozporu. Takže nevím, co víc k tomu dodat, kdo je tady větší odborník na hospodářskou soutěž než samotný Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Já neteoretizuji tak jako tady pan kolega mladý, prostřednictvím pana předsedajícího, já tak, jak jsem vám to říkal ve třetím čtení, prostě to mám z praxe, řeším to dennodenně. Můžu vám tady ukázat tři pojistné smlouvy uzavřené s komerčními pojišťovnami mých pacientek ze třetích zemí a vím to opravdu z dennodenní praxe, jak ty věci fungují, respektive nefungují, že je to čistý mlýnek na peníze, který obírá nás lékaře, zdravotníky a samozřejmě v neposlední řadě i ty pojištěnce, kteří v dobré víře platí za něco, co potom vůbec nedostanou. Takže tady vám jenom můžu ukázat, jakým způsobem náborují. Tady je v ruštině vytištěný náborový letáček, že za 3 000 korun na rok pojistí pojištěnce. Abyste měli představu: průměrný náklad na pojištěnce je 28 000 korun. Takže za ty 3 000, ze kterých si ještě někdo vezme provizi asi až 80%, tak je ten člověk pojištěný má u nás být pojištěný na celý rok. A ještě tady nestydatě použijí logo PVZP. To jsou fakta, to není žádná teorie. Takže já mluvím jenom z praxe. A když už jsme tady jednou tu naši sněmovní verzi schválili, tak vás prosím, abychom ji schválili i podruhé. Pirátský návrh chápu jako pootevření dveří migraci, protože jestli tady každá migrantka, která tady porodí, bude mít z mého pojištění placenou veškerou péči o její dítě, tak to samozřejmě zakládá zdravotní turistiku, že k nám budou jezdit, tito lidi se k nám budou stahovat a jsou to pootevřené dveře. Tečka. Děkuji.
Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji. Pan vicepremiér Hamáček se ještě hlásí do rozpravy.
Místopředseda vlády a ministr vnitra ČR Jan Hamáček: Děkuji. Nechci zdržovat. Respektuji kolegu Janulíka jako odborníka na zdravotnictví a špičkového lékaře, ale prosím, aby se nevěnoval otázkám migrace a imigrace a politiky Ministerstva vnitra v této věci. Chci všechny ujistit, že pokud projde senátní verze, nehrozí žádná zdravotní turistika z jednoho prostého důvodu, že ten zákon počítá s pojištěním dětí cizinců, kteří zde mají trvalý pobyt. Ministerstvo vnitra rozhodně nerozdává trvalé pobyty na potkání. Ten proces je velmi složitý, je tam celá řada pojistek. Rozhodně to není o tom, že každý cizinec, který přejede hranice, tady na základě tohoto zákona dostane péči. Znovu říkám, je to otázka cizinců s trvalým pobytem.
Pokud se ptáme, kolik je to dětí, tak je to cca 12 000 dětí, což při počtu pojištěnců, za které hradí pojistné stát, je relativně málo. A znovu říkám, že zákon počítá s tím, že tuhle částku za ně uhradí jejich zákonní zástupci. Takže chci jenom jasně odmítnout tvrzení, že senátní verze znamená nějakou turistiku či otevírání dveří migrantům. Je to nesmysl a Ministerstvo vnitra nic takového nedopustí.
Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji. Pan poslanec Kopřiva s faktickou poznámkou, poté pan poslanec Třešňák. Faktické poznámky. Vaše dvě minuty, pane poslanče.
Poslanec František Kopřiva: Děkuji. Mně tam pořád nesedí ta matematika pana kolegy Janulíka, prostřednictvím pana předsedajícího. Kdyby sem chtěla cizinka přijet porodit, tak těhotenství u člověka, pokud vím, trvá devět měsíců, ale dlouhodobý pobyt se nedá získat za takhle dlouhou dobu. A jak už jsem tady citoval, nebo i pan ombudsman zmiňoval, to se skutečně netýká turistických víz. To se týká lidí za tímto účelem, děti cizinců, kteří tady normálně daní nebo třeba vyučují na univerzitě, ale samozřejmě i dělníci třeba u linky, ale jsou to lidi, kteří tady žijí roky, minimálně s tím pobytem minimálně rok, ale spíš déle. Trvalý pobyt je, pokud se nemýlím, po pěti letech pobytu v České republice. A samozřejmě děkuji panu ministrovi Hamáčkovi, že zmínil, že se skutečně ty pobyty nerozdávají na potkání. Tam se prověřuje, že ten člověk má čistý trestní rejstřík, že tady daní a tak dále. Takže ta turistika, to mi tam opravdu nesedí. Stejně tak sloučení dětí, jak jsem zmiňoval, pouze víceméně po 15 měsících, což úplně neodpovídá době těhotenství. Tak bych poprosil tohle pana kolegu když tak vysvětlit, nebo aby uznal, že se prostě mýlí, že tady nejde o tu zdravotnickou turistiku. Děkuji.
Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji. Pan poslanec Třešňák je přihlášen s faktickou poznámkou a já bych případně požádal o větší klid v sále, ať aspoň slyšíme, co řečníci říkají. Prosím.
Poslanec Petr Třešňák: Hezký večer. Já bych se chtěl ohradit proti demagogii pana kolegy Janulíka, prostřednictvím pana předsedajícího, který zde řekl něco o migrantech a podobně. Já si myslím, a aniž bych to dlouze rozváděl, že jak můj předřečník František Kopřiva, tak i pan ministr to vysvětlili dostatečně. Ta úprava nepředjímá žádnou turistiku, ale to, že dítě zde narozené vstoupí do veřejného systému zdravotnictví, a předjímá to, že zákonný zástupce to za něj bude hradit. To znamená, namísto komerčního pojistného produktu bude hradit adekvátní částku veřejného zdravotního pojištění. Děkuji.
Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji. To byla poslední přihláška v rozpravě, takže pokud se již nikdo další nehlásí do rozpravy, rozpravu končím.
Přistoupíme k hlasování. Je zájem o nějaká závěrečná slova, bych se měl ještě zeptat? Nikoho nevidím.
Je zde žádost o odhlášení. Svolal jsem kolegy do sálu. Přihlaste se prosím svými kartami. Nyní přistoupíme k hlasování podle § 97 odst. 4 zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny. K přijetí následujícího usnesení je zapotřebí souhlasu nadpoloviční většiny přítomných poslanců.
Přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s návrhem zákona, kterým se mění zákon č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony podle sněmovního tisku 1091/5 ve znění schváleném Senátem podle sněmovního tisku 1091/6."
Pro ty, kteří dorazili až teď, opakuji, že hlasujeme o schválení senátní verze.
Zahajuji hlasování číslo 153. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Já vám děkuji.
Hlasování číslo 153, je přihlášeno 158 poslanců a poslankyň, pro 71, proti 17. Návrh nebyl přijat, budeme tedy pokračovat. Konstatuji, že návrh zákona ve znění schváleném Senátem jsme nepřijali.
Nyní tedy budeme hlasovat znovu, a to podle § 97 odstavce 5 jednacího řádu Poslanecké sněmovny. K přijetí tohoto usnesení je zapotřebí souhlasu nadpoloviční většiny všech poslanců.
Pan předseda s přednostním právem. Prosím.
Poslanec Marian Jurečka: Já se přiznám, že nerozumím u toho hlasování postoji poslanců vládní koalice, když nám všem poslankyním a poslancům napíší tři členové vlády, z toho vicepremiérka a vicepremiér a ministr zdravotnictví, apelují na nás, jak je senátní vratka výrazně lepší varianta než původní sněmovní tisk, a vy teď tady tu senátní vratku navzdory svým vládním představitelům potopíte. Tomu fakt nerozumím. Tak nedělejte z těch vašich členů vlády potom pitomce. Řekněte to dopředu, my pro to hlasovat nebudeme, nepište nám žádné dopisy, protože fakt potom paní vicepremiérka Schillerová, vicepremiér Hamáček a ministr Vojtěch trošku vypadají za pitomce teď.
Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Já bych si dovolil přece jenom trošku volat k pořádku a nyní tedy budeme hlasovat o původní sněmovní verzi.
Ještě přečtu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna schvaluje návrh zákona, kterým se mění zákon č. 326/99 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony, ve znění, ve kterém byl postoupen Senátu, podle sněmovního tisku 1091/5."
Zahajuji hlasování, hlasujeme tedy o schválení sněmovní verze. Kdo je pro? Kdo je proti? Já vám děkuji.
V hlasování číslo 154 je přihlášeno 160 poslanců a poslankyň, pro 108, proti 42. Konstatuji, že návrh byl přijat. Zákon jsme tedy schválili v původní sněmovní verzi.
Pan předseda Bartošek.
Poslanec Jan Bartošek: Za mě jenom, kolegyně, kolegové, krátký závěr. Já jsem si myslel, že největším překvapením dnešního dne bude komunistická strana, ale mýlil jsem se. Největším překvapením pro mě dneska je hnutí ANO. Naprosto nepředvídatelné. Lžete stejně jako komunisti! (Zvýšeným hlasem.) Ministryně financí posílá dopis a doporučuje hlasování. Vlastní klub hlasuje proti ní. A jediné, co jste udělali, že jste udělali loupež za bílého dne! Schválili jste monopol VZP! Tohle jsou ty vaše kšefty! Tohle je ta vaše lumpárna! S tímhle jdete do voleb! Jste stejní jako komunisti, tak to je. (Potlesk v sále.)
Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Pane poslanče, zavírám bod 9 a v souladu se všemi schválenými usneseními budeme pokračovat, pokud mě někdo nezastaví. (Ruch v sále. Hlasy z pléna.) Potřebuji nějak, aby mě někdo zastavil nějakým oficiálnějším způsobem, než že na mě zamává. Pan předseda Bartošek.
Poslanec Jan Bartošek: Mám dvě věci.
První. Ti z kolegů v rámci hnutí ANO, kteří pro to nehlasovali, jak jsem byl upozorněn, tak se jim omlouvám, abych byl spravedlivý.
A druhá věc. Na základě dohody předsedů poslaneckých klubů bylo domluveno, že dnes tímto bodem končí jednání. O to vás chci požádat, pane místopředsedo.
Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Ano, děkuji. To je nějaký návrh, se kterým můžu pracovat. Takže pokud nemá nikdo nic proti tomu, budeme respektovat dohodu předsedů poslaneckých klubů a také vzhledem k situaci v sále dnes jednání přerušíme a budeme pokračovat zítra, to znamená ve středu, kde jsou na začátku v bloku třetích čtení zařazeny body 340 a 339, tedy energetický zákon. (Ruch v sále, poslanci postupně opouštějí jednací sál.) Dále 342, což je zákon o dráhách, 347, pozemní komunikace, a 341, sociálně-právní ochrana dětí. Pak bychom pokračovali případně dalšími body z bloku třetích čtení.
Přeji příjemnou cestu domů a na shledanou zítra.
(Jednání skončilo ve 21.15 hodin.)
Aktualizováno 7. 11. 2021 v 15:55.