Středa 24. března 2021, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze

Neautorizováno !

 

(pokračuje Tomio Okamura)

492.
Vládní návrh zákona o kompenzacích osobám poskytujícím hrazené zdravotní služby
zohledňujících dopady epidemie onemocnění COVID-19 v roce 2021
/sněmovní tisk 1178/ - zkrácené jednání

bychom podle § 99 odst. 5 měli posoudit, zda jsou podmínky pro projednání zmíněného návrhu zákona ve zkráceném jednání. Otevírám rozpravu, nikdo se nehlásí, takže pokud se tedy nikdo do rozpravy nehlásí, rozpravu končím a přikročíme k hlasování. (Gong.)

 Přednesu návrh usnesení. Už mezitím gonguji. "Poslanecká sněmovna konstatuje, že nadále existují podmínky pro projednání vládního návrhu zákona o kompenzacích osobám poskytujícím hrazené zdravotní služby zohledňující dopady epidemie onemocnění COVID-19 v roce 2021, sněmovní tisk 1178, ve zkráceném jednání." Já ještě radši zagonguji, tak ale moje gongování nemá moc odezvu.

Zahájím hlasování. Kdo je tedy pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 284, přihlášeno 90 poslanců, pro 44, proti 1. To znamená, návrh usnesení nebyl schválen.

 

Poslanec Ondřej Babka: Děkuji, pane předsedající. Já bych chtěl zpochybnit hlasování, protože jsem hlasoval ne, a na sjetině mám pro. Zpochybňuji hlasování.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Takže pan poslanec Babka zpochybňuje hlasování. Jinak bych rád upozornil, že v případě, že to neschválíme - slyším vás, já vás odhlásím - tak tento tisk, pakliže to neschválíme, nelze projednat. Jenom chci informovat. Takže já jsem vás odhlásil, přihlaste se znovu svými hlasovacími kartami.

 

Budeme rozhodovat o námitce pana poslance Babky, že zpochybňuje hlasování.

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování číslo 285 přihlášeno 76 poslanců, pro 72, proti 1. Námitka byla přijata, takže si hlasování zopakujeme.

 

Přečtu znova to usnesení: "Poslanecká sněmovna konstatuje, že nadále existují podmínky pro projednání vládního návrhu zákona o kompenzacích osobám poskytujícím hrazené zdravotní služby zohledňující dopady epidemie onemocnění COVID-19 v roce 2021, sněmovní tisk 1178, ve zkráceném jednání."

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování číslo 286 přihlášeno 80 poslanců, pro 43, proti 3. Návrh usnesení byl schválen.

 

Nyní tedy otevírám - to tedy panu ministrovi zatrnulo, co? Jak jsem tak na vás koukal, o dva hlasy, a předtím ještě... Takže bez komentáře a jdeme na to.

Předložený návrh uvede ministr zdravotnictví Jan Blatný. Pane ministře, prosím, ujměte se slova. Tak prosím. A já požádám o klid v jednacím sále. Prosím o klid, aby se pan ministr mohl vyjádřit. Tak prosím.

 

Ministr zdravotnictví ČR Jan Blatný Děkuji. Vážený pane předsedající, dámy a pánové, děkuji za umožnění projednat tady tento návrh zákona, který je poměrně zásadní a týká se kompenzace osobám poskytujícím hrazené zdravotní služby, zohledňujíce dopady epidemie onemocnění v roce 2021. Stejně jako minulý rok návrh zdravotním pojišťovnám ukládá povinnost výpadky způsobené onemocněním COVID-19 kompenzovat a zmocňuje Ministerstvo zdravotnictví k vydání vyhlášky, která stanoví způsob výpočtu těchto kompenzací pro případ, že by se příslušní poskytovatelé zdravotních a sociálních služeb se zdravotními pojišťovnami nedohodli sami. Jinými slovy, je to naprosto nezbytný a nutný rámec zákona k tomu, aby bylo možno pro rok 2021 vydat takzvanou kompenzační vyhlášku, bez které by bylo financování systému zdravotní péče v této zemi, který je zasažen koronavirem a vším, co s tím souvisí, velmi složité.

Vzhledem k tomu, že v době tvorby a přijetí úhradové vyhlášky pro tento rok nebylo možné předvídat průběh probíhající epidemie onemocnění COVID-19 a s ním související dopady, způsobila by její aplikace při vyúčtování úhrad roku 2021 nejpozději v roce 2022 výrazné ekonomické problémy pro zdravotní služby, jejich poskytovatele a poskytovatele sociálních služeb poskytujících zdravotní služby. Pro zajištění potřebné dostupnosti hrazených zdravotních služeb je tak pro pojištěnce i v následujících letech nutné opětovně formulovat pravidla pro kompenzování dopadů epidemie na poskytovatele zdravotních služeb. Na základě současných odhadů lze očekávat, že nenaplněná produkce poskytovatelů bude jen za nemocniční sektor představovat 3,2 miliardy korun měsíčně za každý měsíc omezení poskytování plánované péče, a to zejména v důsledku mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví, požadujících vytvořit kapacity pro pacienty s onemocněním COVID-19. Poskytovatelé přitom i přes neposkytování efektivní, či chcete-li, odkladné péče musí vyplácet mzdy personálu, pokrývat fixní náklady, starat se o pacienty s koronavirem, takže náklady jim poklesnou, jestli vůbec, tak pouze minimálně.

V případě segmentu poskytovatelů zdravotních služeb, u nichž se obvykle každoroční vyúčtování služeb neprovádí, jelikož nemají stanovené zálohy, je situace problematická již v roce 2021. Jedná se zejména o poskytovatele následné lůžkové péče, poskytovatele lázeňské péče a rehabilitační péče. Tyto segmenty se potýkají s vážnými ekonomickými problémy již v tuto chvíli, a proto se počítá s tím, že budou dotčeným poskytovatelům vypláceny zálohy na kompenzaci již v průběhu tohoto roku. Je přitom nezbytné zajistit vyplácení těchto záloh co nejdříve, jinak totiž hrozí vážné hospodářské dopady v sektoru zdravotnictví.

Smyslem připravované právní normy je tedy zohlednit jak výpadek produkce zdravotních služeb, tak vyšší náklady poskytovatelů, které v souvislosti s epidemií museli tito poskytovatelé nutně již vynaložit.

Vážený pane předsedo, vážené dámy, vážení pánové, řešení nastalé situace je nezbytné přijmout co nejdříve, a to zejména proto, že při úpravě celoročních produkčních cílů a při vyjmutí některých zdravotních služeb z regulace je podstatné, aby se poskytovatelé nového nastavení úhradových mechanismů mohli co nejdříve začít přizpůsobovat a plánovat podle něj produkci zdravotních služeb na zbytek roku 2021. Proto žádáme rovněž o projednání v rámci legislativní nouze. Děkuji vám.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Tak to byl pan ministr Jan Blatný. Výbor pro zdravotnictví, jemuž byl vládní návrh zákona přikázán rozhodnutím předsedy, jej projednal a přijal usnesení, které vám bylo doručeno jako sněmovní tisk 1178/1. Nyní prosím, aby se slova ujala zpravodajka výboru pro zdravotnictví, poslankyně Karla Maříková a informovala nás o projednání tohoto návrhu ve výboru a případné pozměňovací návrhy odůvodnila. Tak prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Karla Maříková: Děkuji za slovo, pane předsedající. Vážené kolegyně, vážení kolegové, dovolte, abych vás seznámila s usnesením výboru pro zdravotnictví z 84. schůze 23. března k vládnímu návrhu zákona o kompenzacích osobám poskytujícím hrazené zdravotní služby, zohledňující dopady onemocnění COVID-19 v roce 2021, sněmovní tisk 1178: "Po úvodním slovu zástupce Ministerstva zdravotnictví České republiky, zpravodajské zprávě poslankyně Karly Maříkové a po rozpravě výbor pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky

I. navrhuje Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky, aby se konala obecná rozprava o návrhu zákona;

II. navrhuje Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky, aby se vedla podrobná rozprava ke všem částem návrhu zákona;

III. navrhuje Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky, aby své jednání o návrhu zákona ukončila nejpozději do 24. března 2021 19 hodin;

IV. doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky, aby vyslovila souhlas s vládním návrhem zákona o kompenzacích osobám poskytujícím hrazené zdravotní služby, zohledňující dopady onemocnění COVID-19 v roce 2021, sněmovní tisk 1178;

V. zmocňuje zpravodajku výboru poslankyni Karlu Maříkovou, aby se stanoviskem výboru seznámila schůzi Poslanecké sněmovny;

VI. zmocňuje zpravodajku výboru poslankyni Karlu Maříkovou, aby ve spolupráci s legislativním odborem Kanceláře Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR případně provedla příslušné legislativně technické úpravy."

Děkuji.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Nyní rozhodneme hlasováním, zda povedeme obecnou rozpravu. Já zase zagonguji...

Takže zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 287, přihlášeno 87 poslanců, pro 83, proti nikdo. Návrh byl přijat.

 

Nyní tedy otevírám obecnou rozpravu, do které se hlásí pan poslanec Petr Třešňák. Žádnou jinou přihlášku zatím nemám. Prosím, pane poslanče, máte slovo.

 

Poslanec Petr Třešňák: Pěkné odpoledne, vážené kolegyně, vážení kolegové, dnes se nám na stůl dostal zákon, který možná svým rozsahem, tak jak je předložen, je malý, ale o to je podstatnější, přesně tak, jak řekl pan ministr, protože financování zdravotnictví ovlivňuje život nás všech, životy našich prarodičů, rodičů našich dětí. Tímto zákonem si vláda slibuje, že dostane do zdravotnických zařízení dostatek peněz. Samozřejmě bez nich by hrozilo, že nebudou mít zdravotnická zařízení dostatek finančních prostředků, a celkově tak bude ohrožena i dostupnost zdravotnické péče.

Běžné financování zdravotnictví nám totiž covid překazil a naprosto zničil i elektivní péči, které se nám už v současné době přestává dostávat. Je to tak mimořádná situace, kdy se ukazuje, jak robustní systém zdravotnictví vlastně máme a jak jsou obětaví i samotní zdravotníci. I přes tu mimořádnou situaci musím pozvednout hlavu a začít se dívat dál než jen na konec dubna, protože dle prohlášení pana ministra se do konce roku vyčerpají rezervy zdravotních pojišťoven, přes léto se nám navíc vyčerpají i zdravotníci na poskytování elektivní péče, kterou jsme několik měsíců neprováděli, a praktičtí lékaři budou převážně řešit své pacienty s různými postcovidovými problémy. Je pak otázkou, zda budou mít dostatek času například na preventivní prohlídky.

Proto mi dovolte položit několik otázek směrem k panu ministrovi.

Jak následně budeme řešit financování zdravotnictví v roce 2022? I vzhledem k rychlosti nárůstu dluhu nám hrozí, že narazíme na dluhovou brzdu už v roce 2024. A jak pak nadále budeme schopni ufinancovat zdravotnictví, když možná budeme muset omezit platby za státní pojištěnce?

Jaký máte plán na elektivní péči v letošním roce a co navrhujete pro pacienty s dlouhou léčbou covidu? Tady možná zopakuji svůj apel ze včerejška, z výboru zdravotnictví, zda by nebylo vhodné tyto pacienty poslat do lázní dřív, ještě než se nám v létě naplní, protože rekonvalescence určitě bude trvat delší dobu, a domnívám se, že bychom jako Sněmovna mohli podpořit lázeňskou léčbu a pomoci v rekonvalescenci pacientům po covidu. Například - mám to pak zmíněno v doprovodném usnesení, které chci načíst v podrobné rozpravě - tak, aby Ministerstvo zdravotnictví povolilo poskytování lázeňské rehabilitační péče bez ohledu na způsob její úhrady a rozšířilo její možnosti.

Já si dovolím citovat z plánu Ministerstva zdravotnictví pojmenovaného Zdraví 2030: "Zajištění dlouhodobě udržitelného financování zdravotnictví je zásadním úkolem, který podmiňuje dostupnost, kvalitu i výsledky zdravotnictví a zdravotně-sociální péče pro všechny občany České republiky."

Ale zpět k tomu samotnému zákonu, který zde máme a který řeší část financování letošního roku. Dnes vlastně po nás vláda chce, abychom schválili bianko šek. Já si dovolím citovat například paragraf ze zákona, je to § 1 odst. 3: "Poskytovatel a zdravotní pojišťovna se mohou do 30. dubna 2022 dohodnout ohledně způsobu kompenzace odlišně od vyhlášky podle odst. 2." Tato věta při vědomí toho, v jakém střetu zájmu je například sám pan premiér a jeho impérium zahrnující i zdravotnická zařízení, byť tedy v jakémsi svěřeneckém fondu, ve mně rozhodně nebudí důvěru. Nebude se pak vedení pojišťovny snáze domlouvat například s vedením fondu Hartenberg na mimořádných platbách nebo něco podobného?

Dále uvádíte v důvodové zprávě, že jde cca o 3,2 miliardy měsíčně. To pak bude 38 miliard za rok. Pro VZP by to dělalo jenom 23 až 26 miliard ročně, protože VZP tvoří zhruba 60 % objemu zdravotního pojištění. Pokud tedy Všeobecná zdravotní pojišťovna nevyplatí za odloženou a nerealizovanou péči, pak je jistě správné je použít na kompenzace poskytovatelům zdravotních služeb. Pokud by kompenzace měla být vyšší, není pak zřejmé, kde na to Všeobecná zdravotní pojišťovna vezme.

Takže další otázka je, zda jste zvažovali kompenzaci limitovat vůči poskytovateli zdravotních služeb maximálně v rozsahu plánovaných výdajů, a pokud by kompenzace přesáhla zdroje z odložené a nerealizované péče, pak by měl existovat závazek státu na kompenzaci vůči zdravotním pojišťovnám za takovouto nadlimitní kompenzaci, protože nemůžeme přece systém financování zadlužit i na příští volební období, aby pak nebylo ani na standardní zdravotní péči. Až se společnost z covidu jednou vyléčí, nikoho pak už nebude zajímat, že systém na něco nemá peníze, protože zde byl covid.

Celkově bych zde chtěl ještě zmínit další alternativní myšlenku. My jsme ji představili společně s hnutím STAN v plánu Za pět minut dvanáct, a ten jsme navrhovali vládě i panu ministrovi, aby byl přesně z tohoto důvodu vytvořen jakýsi covid fond, ze kterého by se hradila většina vícenákladů ve zdravotnictví právě vzniklých v souvislosti s pandemií COVID-19, respektive aby se z toho například platily testy, mimořádné odměny zdravotníkům, kompenzace a další položky. Tyto peníze by totiž nebyly postiženy resortismem, bylo by jasné, kolik jich je a kam přesně půjdou. Nezatížily by systém veřejného zdravotního pojištění, kterým si vlastně vláda tak trochu pomáhá krýt náklady na pandemii, bohužel za cenu likvidace systému zdravotního pojištění.

Děkuji, pane ministře, pokud na ty otázky pak odpovíte, já si to ještě tedy dovolím znovu shrnout. Jak budeme řešit financování v roce 2022 i vzhledem k nárůstu rychlosti dluhu a nárazu na dluhovou brzdu v roce 2024? Jaký je plán na naplnění elektivní péče v letošním roce? A co navrhujete pro pacienty pro léčení postcovidových stavů?

A na závěr ještě zmíním - nebo k tomu se pak vrátím až v podrobné rozpravě - doprovodné usnesení týkající se lázeňství. Ono se úplně netýká úhrad a kompenzací, nicméně s tou projednávanou materií úzce souvisí. Možná ještě teď, jestli to bude procedurálně správně, na základě toho, co jsem teď řekl, si myslím, že skutečně, pokud máme o tomto hlasovat, a navíc v legislativní nouzi, bude určitě dobré, pokud zde tu samotnou související vyhlášku budeme mít na stole, tak dávám procedurální návrh na přerušení projednávání tohoto zákona do doby předložení paragrafového znění kompenzační vyhlášky a následně bych v podrobné rozpravě ještě načrtl doprovodné usnesení. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: To je procedurální návrh ovšem, když navrhujete... Prosím? Ještě jednou.

 

Poslanec Petr Třešňák: Já to tedy upřesním. Já bych nechal procedurálně hlasovat až po odpovědi pana ministra, třeba se k tomu i vyjádřím.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Po odpovědi pana ministra budeme hlasovat o přerušení. Já jsem si to nestačil poznamenat, celý ten důvod, ale to když tak ještě upřesníme. Takže teď se tedy ptám, jestli pan ministr chce vystoupit v obecné rozpravě. Ano, máte zájem, prosím. Pan ministr přednostně, paní poslankyně Aulická. Prosím.

 

Ministr zdravotnictví ČR Jan Blatný Děkuji, pane předsedající. Já jenom bych chtěl varovat, s dovolením, před nějakým zásadním nepochopením toho zákona, kdyby k němu náhodou docházelo. Ten zákon je rámcem pro to, aby mohla být péče kompenzována, a jakékoli jeho zdržení je v podstatě krokem proti zájmům poskytovatelů zdravotní péče, to si prosím uvědomme. Tento zákon neříká, jak bude ta vyhláška vypadat, vyhláška bude v připomínkovém řízení, bude tak jako minulý rok nejspíše provedena po dohodě se všemi zainteresovanými, jednání nyní probíhají.

Já jenom upozorňuji na to, že ve chvíli, kdy nebudeme mít tady tento zákon, tak žádná vyhláška nebude, a v této chvíli ohrožujeme financování zdravotnických zařízení, která trpí tím, že se musí starat o covid. Věřím, že jakkoliv jsou tyto změny vedeny dobrým úmyslem, tak by k dobrému nevedly.

Potom snad ještě jenom: zákon, stejně jako minulý rok, umožňuje - a to zcela záměrně - umožňuje dohodu a ve chvíli, kdy se poskytovatel a plátce dohodnou na něčem, co je pro ně výhodné, budiž, ať se to stane. Ale naopak, dává to garanci, že poskytovatel bude kompenzován i tehdy, kdyby se nedohodl. To znamená, je to naopak garance toho, aby propady, které jsou a jednoznačně budou - a v celém zdravotním systému budou určitě větší než 3 miliardy - byly vykompenzovány touto kompenzační vyhláškou. Takže jenom upozorňuji na to, abychom to nějak správně chápali.

Potom ještě poslední věc. Vláda v žádném případě nelikviduje systém zdravotního pojištění. Znovu zopakuji to, co jsem řekl na zdravotním výboru, že stav zdravotních pojišťoven není takový, že by nemohly garantovat zdravotní péči nebo že by došlo k vyčerpání všech fondů zdravotních pojišťoven a hrozilo by riziko, že nebude moci být péče poskytována. Já jsem jenom upozornil na to, že díky koronaviru bohužel rezervní fondy pojišťoven, které se moudře vytvořily v minulosti, budou vyčerpány dříve, než jsme si původně mysleli. Nic víc, nic míň.

Ale chtěl bych, aby všichni věděli, že i poté, mimo jiné i díky poměrně výraznému navýšení platby za státní pojištěnce, všichni pacienti, všichni občané věděli, že samozřejmě i po roku 2022 budou zdravotní pojišťovny schopny dostát svého závazku.

Takže jsem chtěl jenom takhle doporučit tady k vaší pozornosti tyto drobné informace. Myslím si, že diskuze o tom, jakým způsobem je řešeno následné opečovávání pacientů po covidu, jsou řešeny vyhláškami, které postupně Ministerstvo zdravotnictví vydává ve spolupráci s odbornými společnostmi. Takto je například už nyní připraven systém péče o pacienty s poscovidovými následky v oblasti pneumologie a dalších. Takže na toto myslíme, za tuto poznámku děkuji, je nesmírně potřebná. Jenom si nemyslím, že patří přímo tady, do této debaty o zákonu o kompenzacích. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Nyní budeme hlasovat. Je tady procedurální návrh pana poslance Třešňáka. Já jenom, pane poslanče, protože to bylo delší, tak jenom přerušení do předložení dalších podkladů, ale klidně to specifikujte ještě jednou. Já vám nechci nějak uškodit, protože to bylo delší, to vysvětlení. Tak nám to klidně řekněte ještě jednou.

(Poslanec Ferjenčík ťuká do lavice.) Já si to ťukání pamatuji, pane poslanče Ferjenčíku, už to bylo před chviličkou. Takže samozřejmě, odhlásím vás. Přihlaste se mezitím a já ještě zagonguji, aby to bylo perfektní. Tak prosím.

 

Poslanec Petr Třešňák: Já se na pana ministra pokusím zareagovat až následně, nicméně teď čistě jenom k tomu procedurálnímu hlasování. On zmínil tu kompenzační vyhlášku. Skutečně nikdo nechce, aby byla už vydána. To je nesmysl, to lze až na základě toho zákona. Ale většinou u toho zákona bývá přiložený návrh té vyhlášky. Takže do předložení návrhu kompenzační vyhlášky.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Do předložení návrhu kompenzační vyhlášky pan poslanec Třešňák navrhuje procedurální přerušení tohoto tisku. Takže jsem vás odhlásil, přihlásili jste se.

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 288, přihlášeno je 85 poslanců, pro 33, proti 34. Návrh na přerušení byl zamítnut.

 

Vystoupí paní poslankyně Aulická a mezitím ještě jenom sdělím, že pan poslanec Jan Skopeček hlasuje s náhradní kartou číslo 21. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Hana Aulická Jírovcová: Děkuji, pane předsedající -

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Pardon, já se omlouvám, tady mi naskočila jedna faktická poznámka, byl to pan předseda Stanjura. Tak se omlouvám. Takže máte dvě minuty a potom paní poslankyně Aulická. Prosím.

 

Poslanec Zbyněk Stanjura: Děkuji za slovo. On to vlastně skoro řekl pan poslanec Třešňák. Ona ta argumentace, pane ministře, není korektní. My samozřejmě víme, že bez zákona není možné vydat tu vyhlášku. Podle našich legislativních pravidel, pokud zákon odkazuje na vznik nějaké vyhlášky, tak má být předložen návrh jako součást toho materiálu. Už to, že to projednáme v legislativní nouzi, je velké plus pro vás. Tak neříkejte, že tím, že nevidíme ten návrh vyhlášky, že něco zdržujeme a něco ohrožujeme.

Vy jste pak v následujících větách řekl, že nic ohroženo není. Já s vámi souhlasím, takže my jsme samozřejmě pro, aby vznikla dohoda. Ale myslím, že je legitimní požadavek, když hlasuji, abych už viděl návrh té vyhlášky. Na tom není nic špatného, to není žádná obstrukce, žádné zdržování, to je standardní. Správně by takový materiál vůbec neměl být připuštěn na projednání Poslanecké sněmovny, pokud neobsahuje náležitosti, které mají být v rámci legislativního procesu. Takže Sněmovna byla poměrně velkorysá a já bych očekával, že řeknete, že to urychleně dodáte, a vy ještě peskujete ty, kteří to chtějí vidět, za to, že něco zdržují. Tak to prostě není.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Máme ještě jednu faktickou. Paní poslankyně Aulická, prosím, posečkejte. Paní poslankyně Válková, prosím na faktickou. Prosím.

 

Poslankyně Helena Válková: Jenom pro upřesnění, protože pan ministr ještě asi některé ty procedury nezná úplně konkrétně a přesně. Ale není pravda, aby nepodlehl tomu dojmu, co můj předřečník tady říkal, že by vždycky u zákona bylo standardem, že se překládají i vyhlášky. Já bych to také vítala, ale bylo tady mnoho zákonů v minulosti - můžu konkrétněji jmenovat - které neměly předložené současně vyhlášky. Nepovažuji to za fatální chybu. Samozřejmě by to mělo tak být, na druhé straně to není takové, že by ten, kdo předkládá zákon a nepředkládá současně vyhlášku, tak že by to byla věc, kvůli které by se neměl ten právní předpis nebo jeho novelizace předložit. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Ještě jednu faktickou mám. Je tady pan poslanec Jiří Běhounek. Prosím, máte slovo a stále je připravena paní poslankyně Aulická. Prosím vaše dvě minuty, pane poslanče.

 

Poslanec Jiří Běhounek: Děkuji za slovo, pane místopředsedo. Prosím vás pěkně, bylo zahájeno dohadovací řízení. Když chcete vyhlášku, tak v tom okamžiku ho povalíte a pak budete říkat, že nebylo dohadovací řízení, ale udělala se vyhláška. Tak nežeňte ministra do situace, kterou nemůže splnit. Nosič je prostě k tomu, ten zákon, abychom ten zákon kompenzační, který jsme udělali minule, umožnili, aby se připravil ten předpis teď. Jinak budeme v květnu mít situaci, že naše zdravotnická zařízení nebudou mít cash flow.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: S přednostním právem pan ministr Jan Blatný. Prosím.

 

Ministr zdravotnictví ČR Jan Blatný Děkuji, pane předsedající. Já možná nevím všechno, to se přiznávám, ale vím velice přesně, že ve chvíli, kdy tento zákon nebude, tak to vyvolá velkou nervozitu mezi poskytovateli zdravotní péče. A naopak chci, aby ta vyhláška byla připravena seriózně, aby byla připravena ve shodě se všemi, kterých se to bude týkat. Nevidím v tom kontradikce a opravdu nevidím jediný důvod, který by měl vést k tomu, že by byl návrh tohoto zákona, který je rámcový, podmíněn tím, aby ta vyhláška tam byla.

Ve chvíli, kdy tam bude jenom její návrh, tak ten návrh pravděpodobně stejně dozná řadu změn v průběhu dohadovacího řízení. Takže informaci, po které voláte, byste stejně v té době neměli. Takže já to nemyslím prosím nějak v kontradikci, vůbec se nechci s nikým přít. Já jenom opravdu tady jako ministr zdravotnictví zastupuji zdravotnické subjekty a moc vás prosím o to, abyste toto vzali v potaz, protože ta obrovská nejistota, kterou covid na zdravotnická zařízení vkládá, je tímto stabilizovatelná.

O tom, že tato vyhláška bude, respektive tento zákon bude, o tom hovoří lidé už od listopadu minulého roku, takže je to něco, co všichni vnímají velmi zásadně. Věřím a vím, že to myslí i ostatní kolegové taky dobře, tak to jenom vysvětluji. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Nyní faktická poznámka, pan poslanec Milan Brázdil. Prosím, máte slovo.

 

Poslanec Milan Brázdil: Děkuji za slovo, pane předsedající. No, přiznám se vám, že mi hodně zatrnulo. Teď pan Stanjura odchází, ale kdyby to prošlo, to znamená, že vy vlastně dáváte najevo: Záchranáři, kteří máte možnost teď, až to schválíme, získat 75 000, možná se ještě bude jednat o něčem větším, aby to bylo spravedlivé, ale vy jste tímto chtěli říct: Tak dlouho makáte, padáte na hubu, a ani vám ty prachy ještě nedáme, protože až bude nějaká vyhláška. To mě mrzí. Možná jste si to neuvědomili, ale je to navázané i na to, že vlastně součástí toho jsou peníze na jejich odměny cestou těch pojišťoven. Děkuji za slovo.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Nyní dvě faktické poznámky. Za prvé pan poslanec Petr Třešňák a následně pan poslanec Lukáš Černohorský. Prosím, máte slovo.

 

Poslanec Petr Třešňák: Jen zareaguji na pana kolegu Brázdila. V této souvislosti jsme přijali usnesení na podvýboru a já si dovolím říct, že je to úplně naopak, než to tvrdíte. My naopak chceme vidět, jestli ty peníze skutečně dotečou těm zdravotníkům, kteří si je zaslouží, a do zdravotnických zařízení, která si je zaslouží. Teď ve své podstatě schvalujeme bianko šek a důvěru vládě v tom smyslu, že ví, jak sestaví následně úhradovou vyhlášku v dohadovacím řízení.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Faktická poznámka nyní, pan poslanec Lukáš Černohorský. Připraví se paní poslankyně Aulická. Prosím, máte slovo.

 

Poslanec Lukáš Černohorský: Děkuji za slovo. Já bych se chtěl zeptat pana ministra: Ta vyhláška má nabýt účinnost ten samý den, kdy zákon - nebo tam je nějaký posun? Protože to mi z toho zákona přímo nevyplývá, tak jestli by to šlo zodpovědět. Děkuju.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Nyní faktická poznámka ještě, pan poslanec Milan Feranec. Prosím, máte slovo.

 

Poslanec Milan Feranec: Děkuji, pane předsedající. Pane ministře, dámy a pánové, já moc nevystupuji, nebo vůbec ke zdravotní problematice. Ale debata o kompenzační vyhlášce, když jsem se podíval do textu zákona, ta přece vychází z toho, jaké budou reálné poklesy příjmů zdravotnických zařízení v roce 2021. Obávám se, že chtít dneska přesný výpočet není úplně reálné. Ale rozumím vašim snahám: Nepřijměme tento zákon, vnesme chaos do systému financování. To je to nejlepší, co můžete udělat pro boj s pandemií. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Nyní paní poslankyně Aulická Jírovcová. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Hana Aulická Jírovcová: Děkuji, pane předsedající. Vážené kolegyně, vážení kolegové, na mé předřečníky, na posledního, na kolegu Ferance, nezlobte se, nevystupujte ke zdravotnictví. Myslím si, že opravdu vaše argumenty byly úplně scestné. To je prostě holý fakt.

Jedna věc. Chtěla bych říci, že někteří kolegové tu mají pravdu. Pamatuji si, a možná mě opravíte, ale když ještě byl pan ministr Vojtěch Adam ministrem, tak si myslím, že jsme dokonce opravdu přerušovali to jednání ke kompenzační... k těm změnám právě z důvodu toho, že jsme neměli paragrafové znění kompenzační vyhlášky. To bych jenom chtěla říci, že v tomhle směru Sněmovna už to jednou udělala, protože chtěla vědět, jak to dohadovací řízení dopadlo a jak opravdu budou přerozděleny ty finance.

A za mě, chtěla bych se zeptat pana ministra, protože včera to na výboru z mé strany nepadlo, ptala jsem se jenom na odměny pro záchranáře. Výsledek tedy: 75 000. Budeme věřit Ministerstvu zdravotnictví, že to tak bude. Myslíme si ovšem, že Ministerstvo zdravotnictví tak trošku zapomíná na zdravotní sestry v terénu. A to vám řeknu otevřeně, jsou v první linii, starají se o lidi v domácnosti, ať už s covidem, nebo ne, protože odlehčují zároveň i lidem v nemocnicích. A i ta jarní pomoc, která byla i námi schválena tímto, byla mezi 12 až 25 000. Takže se chci zeptat, jestli Ministerstvo zdravotnictví v této kompenzační vyhlášce chce znovu dělat stejné parametry a jestli opravdu ty odměny budou opět jenom v této částce. Protože já si myslím, že nemůžeme dělat rozdíly mezi terénem a péčí v nemocnicích, protože zdravotní sestry fungují úplně stejně u stejných pacientů. Chápu pak samozřejmě i vyšší levely, jako je ARO, JIP a tak dále, to je úplně něco jiného. Ale myslím si, že by Ministerstvo zdravotnictví mělo opravdu myslet i na terénní zdravotní službu. A víme všichni, že prostě teď pomáhají v této situaci opravdu i nemocnicím, aby pacienti nemuseli často právě do nemocnice. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Nyní jedna faktická poznámka. Pan ministr si pak přeje vystoupit? (Ano.) Dobře. Nejdřív faktická, pan poslanec Radek Holomčík, a potom pan ministr. Prosím, máte slovo.

 

Poslanec Radek Holomčík: Děkuji za slovo. Vážené dámy, vážení pánové, rád bych zareagoval na to, co tady říkal kolega Feranec prostřednictvím pana předsedajícího. My si rozhodně nemyslíme, že chaos je dobrý pro řešení epidemické situace. Celý rok sledujeme, co ten váš premiér, kterého i vaším hlasem, tady sedí (ukazuje na místo, které je momentálně prázdné), teď ne, ale obvykle jo, co provádí za chaos, za šmelinu, za nesmysly. Kde berete tu drzost tady ukazovat na opozici, že do toho vnáší chaos? Vy jste se úplně zbláznil. (Potlesk z lavic Pirátů.)

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Nyní vystoupí na faktickou poznámku pan poslanec David Kasal. Stále je připraven pan ministr Jan Blatný. Prosím, vaše dvě minuty.

 

Poslanec David Kasal: Děkuji, pane předsedající. Vaším prostřednictvím, panu kolegovi, mírnil bych emoce. Byl bych velice rád, byl bych velice rád, kdybyste mi řekl, co jste udělal vy. (Reakce z lavic Pirátů.) Ano, ano. Mohl bych citovat z léta představitele vaší strany, kteří tlačili na rozvolnění, ale nebudu. Toto jsem nechtěl říkat. (Bušení do lavic. Hluk v sále.)

Já jsem chtěl jenom reagovat věcně na kolegyni Aulickou. Ano, v předchozím jednání to bylo přerušeno, ale bylo to přerušeno z toho důvodu, že tehdy jsme o tom jednali úplně poprvé. Bylo to nastavení parametrů a já se nedomnívám, že v tomto případě to bude projednáváno jinak, po té zkušenosti, která byla předtím, tak to bude projednáváno stejně. Takže v tomhle tom já Ministerstvu zdravotnictví věřím a nevidím v tom žádný problém.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Nyní mám tady jednu faktickou poznámku a je to pan poslanec Mikuláš Ferjenčík. Prosím, pane poslanče, máte slovo. A ještě se hlásí následně na faktickou pan předseda Zbyněk Stanjura. Prosím, pane poslanče.

 

Poslanec Mikuláš Ferjenčík: Já bych chtěl požádat kolegu, aby buď citoval, nebo nepomlouval.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Nyní předseda klubu ODS Zbyněk Stanjura. Prosím, pane předsedo, máte slovo.

 

Poslanec Zbyněk Stanjura: Já nikomu neberu, že má v někoho nebo v nějakou instituci důvěru, ale zkusme si popsat situaci na Ministerstvu zdravotnictví. Máme tam během pandemie třetího ministra zdravotnictví a já je teď nechci hodnotit ani známkovat. Ale co čtu dnes a denně? Premiér nabízí tuto funkci jiným lidem. Premiér! Ne opozice. Nekritizuje. Tak jak má opozice věřit krokům ministra zdravotnictví a Ministerstva zdravotnictví, když jeho šéf hledá jiného ministra zdravotnictví? Zkuste si odpovědět na tu otázku. Zkuste odpovědět na tu otázku občanům. Jak mají věřit ministru zdravotnictví a Ministerstvu zdravotnictví jako instituci, když čtou každý druhý den, kdo tu nabídku dostal a odmítl ji a kdo o tom uvažuje, že by to vzal, kdyby ta nabídka přišla, a pořád dokola? Tak jestli někdo snižuje důvěru ministra zdravotnictví a Ministerstva zdravotnictví, tak je to premiér, vláda a vládní politici.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Nyní s přednostním právem vystoupí pan ministr Jan Blatný. Zatím nemám další přihlášky do obecné rozpravy. Prosím, pane ministře, máte slovo.

 

Ministr zdravotnictví ČR Jan Blatný Pane předsedající, dámy a pánové, tak se nám ta debata posunula kousek jinam. Ale asi to tak má být. Poslanecká sněmovna je místem, kde se tříbí názory. Je to tak určitě v pořádku.

Vrátím se k té konkrétní, původní věci. Nabytí účinnosti tohoto zákona není spojeno s tím, že by a priori v tu dobu byla zrovna ta vyhláška, protože tímto zákonem si děláme právní rámec na to, abychom, jakmile budeme vědět vývoj nedostatečných kompenzací v roce 2021, na to mohli reagovat. To dohadovací řízení respektuje, připomínkové řízení je nyní zahájeno, vyhláška určitě vznikne a bude věřím dohodou, protože se na ní všichni dohodnout chtějí.

Jenom se ještě vrátím k tomu, ty otázky odměn: to je řešeno zpětně kompenzační vyhláškou, která se znovu otevřela v roce 2020, tak jenom ubezpečím sestřičky v periferii, lékaře, praktiky, ambulantní specialisty, záchranáře, že svoje peníze dostanou. Je to řešeno formou znovuotevření té kompenzační vyhlášky, nikoli zákona. Na tom se teď pracuje. A zopakuji znovu, že mým cílem je, aby nejpozději v květnových výplatách tady toto všichni dostali. Děláme pro to všichni všechno.

A snad, i když to sem nepatří, tak jenom zopakuju jenom to, co říkám každý den: Já sám sebe považuji za lékaře, za odborníka, a myslím si, že jsem docela imunní a rezistentní na politické tlaky. V podstatě je mi jedno, co o mně kdo takhle říká a kdo komu co nabízí. Ve chvíli, kdy jsem ministr zdravotnictví, tak pracuji pro Ministerstvo zdravotnictví a věřím a dělám to nejlepší, co umím, i pro zdraví občanů. A oni potom posoudí i vaším prostřednictvím, jestli jsem to dělal dobře, nebo ne. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Mám tady dvě faktické poznámky - za prvé je to pan poslanec David Kasal a potom pan předseda klubu ODS Zbyněk Stanjura. Prosím, pane poslanče, máte slovo.

 

Poslanec David Kasal: Děkuji, pane předsedající. Byl jsem vyzván, abych tedy citoval, tak budu citovat pro pana poslance Ferjenčíka, vaším prostřednictvím. Pan předseda Bartoš 17. 8. kritizuje plošné zavádění roušek: "Vláda opět přichází s plošným nošením roušek. Je to asi jediné řešení, které zná, a diví se, proč se budou muset roušky nosit všude. Takové omezení a tak já prostě nechápu. Když máte nějaký malý region nebo prostě není toto hlavní město, kde lidé jezdí MHD, kde třeba v Praze se ty roušky v MHD nosí stále, proč prostě najednou tak uvalujeme povinnost třeba i na školská zařízení?" Konec citátu. (Potlesk z řad poslanců ANO.)

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Nyní vystoupí s faktickou poznámkou předseda klubu ODS Zbyněk Stanjura. Prosím.

 

Poslanec Zbyněk Stanjura: Chtěl jsem nejdřív reagovat na pana ministra, ale nejdřív na svého kolegu, vaším prostřednictvím. Když už takhle citujeme, je to docela fajn, já to mám rád, tak si vzpomeňme na silné prohlášení ministerského předsedy Andreje Babiše: "Už nikdy nezavedeme plošná opatření." Tak je citujte taky, aby to bylo férové v té debatě. Kolikrát to řekl loni v létě, a jsme letos na jaře. Takže můžeme hledat výroky z července, srpna, září, můžeme se tím bít po hlavě tam a zpátky, ale neposuneme se ani o milimetr dopředu. Vláda se neustále chvástá, to je na tom to nejhorší. Rok slyšíme, dneska jsem to zase slyšel, v čem už jsme zase nejlepší na světě, a podívejte se na ty výsledky: máme nejvíce mrtvých, přestože rok jsme nejlepší na světě: "Best in covid, I´m crisis manager." Trochu pokory by to chtělo.

A s tím jsem chtěl vystoupit i k panu ministrovi Blatnému. On říká: "Nebojte se, sestřičky, peníze dostanete do konce května." Můžu se zeptat, za které období to jsou peníze a jaké byly původní sliby, pane ministře? Děkuji za odpovědi.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Nyní dvě faktické poznámky. Jako první pan poslanec Mikuláš Ferjenčík a připraví se pan poslanec Lukáš Bartoň. Pane poslanče, vaše dvě minuty, prosím.

 

Poslanec Mikuláš Ferjenčík: Děkuji za slovo. Já bych chtěl reagovat na svého předřečníka z klubu ANO, kolegu Kasala, vaším prostřednictvím. Chtěl bych upozornit, že v létě ta povinnost nosit roušky neexistovala, takže těžko se dá hovořit o tom, že pokud někdo chtěl cílená a lokální opatření, tak jestli se dá hovořit, že chtěl rozvolňování ve chvíli, kdy se ta nová povinnost zaváděla.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Nyní vystoupí na faktickou poznámku pan poslanec Lukáš Bartoň. Nyní nemám nikoho dalšího přihlášeného do obecné rozpravy. Tak prosím, máte slovo.

 

Poslanec Lukáš Bartoň: Děkuji. Já tedy doplním také svého předřečníka. K panu poslanci Podalovi, vaším prostřednictvím. Ono je potřeba říci také kontext.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Já se omlouvám. Pan poslanec Podal je za SPD a ten tady dneska nehovořil, takže bych byl nerad, aby se do té vaší debaty míchalo SPD. Omlouvám se.

 

Poslanec Lukáš Bartoň: Děkuji za opravu, pane předsedající. Minulý rok v roce 2020 vláda zavedla jistý semafor, systém boje proti koronaviru, kde nebyla plošná opatření, roušky se měly řešit regionálně, a nyní jste obvinil Piráty z toho, že prosazovali váš systém, který vy jste zavedli a který vy jste sami porušovali.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Nyní se rozhlédnu po sále, zdali má někdo zájem ještě vystoupit. Nikoho nevidím, takže tím pádem končím obecnou rozpravu. Táži se, zdali je zájem o závěrečná slova? Pan ministr? Paní zpravodajka? Není zájem vystoupit se závěrečným slovem, takže otevírám podrobnou rozpravu. Připomínám, že pozměňovací a jiné návrhy přednesené v podrobné rozpravě musí být vždy odůvodněny. Mám tady jednu jedinou přihlášku a je to pan poslanec Petr Třešňák. Prosím, máte slovo.

 

Poslanec Petr Třešňák: Děkuji. Já už nechci příliš reagovat na předchozí debatu teď v podrobné rozpravě. Každopádně děkuji hlavně jak paní kolegyni Aulické, tak panu ministrovi, protože debatu vraceli do faktické roviny, nicméně ne úplně se vším, co říkal pan ministr, souhlasím. Ano, přiznávám, že jsem použil možná příliš expresivní výraz, když jsem řekl "likvidace systému zdravotního pojištění". Vy jste to uvedl na pravou míru, tak já to ještě zopakuji. Pokud teď vyčerpáme rezervní fondy zdravotních pojišťoven, tak i přesto, že jsme loni navyšovali platby za státní pojištěnce, já tam nevidím to světlo na konci tunelu, že v případě, že krize bude pokračovat, že skutečně v systému zdravotního pojištění bude dostatek finančních prostředků například na rok 2022.

Jinak v té přestřelce faktických zaznívalo i mnoho takových mýtů. Já jsem si na to dovolil zareagovat dalšími usneseními než jenom tím, které jsem avizoval. Já je tedy přečtu všechny tři. Označil jsem to I, II, III. U druhého bodu uvedu - já vím, že kompenzační vyhláška bude řešit řadu oblastí zdravotnictví a kompenzace zdravotnickým zařízením, ale to, co bylo v uplynulých týdnech nejvíce diskutováno, byly právě odměny zdravotnickým záchranářům. To jsem si dovolil takto explicitně zmínit:

"I. Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky žádá Ministerstvo zdravotnictví o předložení návrhu kompenzační vyhlášky Poslanecké sněmovně do 30. 4. 2021." Je to v návrhu, nemusí to být ještě po ukončení dohadovacího řízení.

"II. Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky žádá Ministerstvo zdravotnictví zohlednit v navržených kompenzacích odměny zdravotnickým záchranářům.

III. Poslanecká sněmovna žádá Ministerstvo zdravotnictví povolit poskytování lázeňské léčebně-rehabilitační péče bez ohledu na způsob její úhrady a rozšířit možnosti lázeňské léčby tak, aby mohla být poskytována ke zlepšení stavu pacientů po prodělaném onemocnění COVID-19."

Je to usnesení, které jsem zmiňoval. Takto je to vše, předám to paní zpravodajce. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Já se tedy rozhlédnu, zdali je další v podrobné rozpravě. Nikoho nevidím, takže podrobnou rozpravu končím. Táži se, zdali je zájem o závěrečná slova? Pan ministr? Paní zpravodajka? Zájem není, takže končím druhé čtení tohoto návrhu.

A teď se vás chci dotázat, předsedů poslaneckých klubů a paní zpravodajky taky, že bychom mohli tedy vzhledem k tomu, že tam v podstatě není větší množství pozměňovacích návrh, pokračovat. Budeme tedy pokračovat, žádný odpor nevidím. Zahájíme třetí čtení. (Výkřiky ze sálu.) Slyším nějaké výkřiky? To je vůči mně? Vůči mně nikdy, to jsem rád. (Veselost v sále.)

Protože podle § 99 odst. 7 zákona o jednacím řádu může ve zkráceném jednání následovat třetí čtení návrhu zákona bezprostředně po čtení druhém, zahajuji třetí čtení předloženého vládního návrhu zákona. Očekávám, že zpravodajka výboru pro zdravotnictví, poslankyně Karla Maříková, bude spolu se mnou sledovat od stolků zpravodajů rozpravu, kterou tímto otevírám. Hlásí se někdo do rozpravy ve třetím čtení? Nikoho nevidím. Pokud se nikdo nehlásí, rozpravu končím. Má někdo zájem o závěrečná slova, konkrétně pan ministr, paní zpravodajka? Nemáte. Takže nyní prosím zpravodajku Karlu Maříkovou, aby nás seznámila s procedurou hlasování. Prosím.

 

Poslankyně Karla Maříková: Děkuji za slovo, pane předsedající. Vzhledem k tomu, že nebyly načteny žádné pozměňovací návrhy, tak budeme hlasovat o návrhu jako celku a poté budeme hlasovat o doprovodném usnesení pana poslance Petra Třešňáka. Já akorát nevím, jestli chce pan poslanec to své usnesení hlasovat bod po bodu, anebo jako celek.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Jasně, ještě nevíme, jestli bude zákon přijat, ale vyjádřete se.

 

Poslanec Petr Třešňák: Předjímám tak trochu, že ano, ale já bych poprosil hlasovat bod po bodu, protože to jsou vlastně nesouvisející usnesení.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Ano. Takže přikročíme k hlasování o celém návrhu zákona. Já zagonguji, chviličku počkáme.

 

Přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s vládním návrhem zákona o kompenzacích osobám poskytujícím hrazené zdravotní služby zohledňující dopady epidemie onemocnění COVID-19 v roce 2021, podle sněmovního tisku 1178, ve znění schváleném Poslaneckou sněmovnou."

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování pořadové číslo 289 přihlášeno 98 poslanců, pro 87, proti žádný. Konstatuji, že s návrhem zákona byl vysloven souhlas.

 

A teď paní zpravodajka.

 

Poslankyně Karla Maříková: Děkuji za slovo, pane předsedající.

Takže nyní budeme hlasovat bod po bodu návrh doprovodného usnesení pana poslance Petra Třešňáka.

"I. Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky žádá Ministerstvo zdravotnictví o předložení návrhu kompenzační vyhlášky do 30. 4. 2021."

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 290, přihlášeno 95 poslanců, pro 43, proti 4. Návrh byl zamítnut. Tak prosím.

 

Poslankyně Karla Maříková: "II. Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky žádá Ministerstvo zdravotnictví zohlednit v navržených kompenzacích odměny zdravotnickým záchranářům."

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Žádost o odhlášení, takže odhlásím, přihlaste se znovu svými hlasovacími kartami.

 

Já zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 291, přihlášeno 94 poslanců, pro 53, proti nikdo. Návrh byl přijat. Prosím.

 

Poslankyně Karla Maříková: "III. Poslanecká sněmovna žádá Ministerstvo zdravotnictví povolit poskytování lázeňské léčebné rehabilitační péče bez ohledu na způsob její úhrady a rozšířit možnosti lázeňské léčby tak, aby mohla být poskytována ke zlepšení stavu pacientů po prodělaném onemocnění COVID-19."

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 292, přihlášeno 93 poslanců, pro 49, proti nikdo. Návrh usnesení byl přijat.

 

Paní zpravodajko, je to komplet, že jo? (Zpravodajka souhlasí.) Takže končíme projednávání tohoto zákona.

Pane místopředsedo, vy se hlásíte? Tak místopředseda Sněmovny Vojtěch Pikal. Prosím.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji. Jenom k tomu předchozímu hlasování, ne k tomu poslednímu, ale k tomu předtím. Já mám na sjetině, že jsem se zdržel, chtěl jsem hlasovat pro. Nezpochybňuji hlasování. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Tomio Okamura: Přistoupíme k dalšímu tisku. Před projednáváním vládního návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony, sněmovní tisk 1180, zkrácené jednání, bychom podle § 99 odst. 5 měli posoudit, zda jsou podmínky pro projednání zmíněného návrhu zákona ve zkráceném jednání. Otevírám rozpravu. Nikdo se nehlásí, takže rozpravu končím a přikročíme k hlasování.

 

Přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna konstatuje, že nadále existují podmínky pro projednání vládního návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony, sněmovní tisk 1180, zkrácené jednání."

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 293, přihlášeno 93 poslanců, pro 62, proti žádný. Návrh usnesení byl schválen.

 

Nyní tedy otevírám

Aktualizováno 21. 4. 2021 v 9:01.




Přihlásit/registrovat se do ISP