Úterý 21. dubna 2020, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze

(pokračuje Vojtěch Filip)

1.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 353/2003 Sb.,
o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů,
v souvislosti s výskytem koronaviru SARS CoV-2
/sněmovní tisk 825/ - zkrácené jednání

Nejdříve bychom měli podle § 99 odst. 5 posoudit, zda jsou podmínky pro projednání zmíněného návrhu zákona ve zkráceném jednání. Otevírám tedy k této otázce rozpravu. Nikoho nemám přihlášeného. Ptám se, kdo se hlásí do rozpravy. Pokud nikdo, rozpravu končím.

 

Přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna konstatuje, že nadále existují podmínky pro projednání vládního návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů, v souvislosti s výskytem koronaviru SARS-CoV-2, sněmovní tisk 825, ve zkráceném jednání.

Rozhodneme v hlasování číslo 20, které jsem zahájil, a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

V hlasování číslo 20 z přítomných 189 pro 162, proti nikdo. Návrh byl schválen.

Nyní tedy mohu otevřít příslušný bod. Paní místopředsedkyně vlády a ministryně financí je u stolku zpravodajů. Požádám ještě paní poslankyně Miloslavu Vostrou, která je zpravodajkou rozpočtového výboru, aby zaujala své stanovisko (místo), a konstatuji, že vládní návrh zákona, kterým se mění zákon číslo 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů, v souvislosti s výskytem koronaviru SARS-CoV2, sněmovní tisk 825, projednáváme ve zkráceném jednání. Požádám, až se situace ve sněmovně uklidní, místopředsedkyni vlády a ministryni financí o její úvodní slovo. Ale než jí slovo udělím, požádám kolegy a kolegyně, aby případné debaty o jiném tisku, než je 825, přenesli do předsálí, rozpustili hloučky, nebo se usadili na svá místa. Stále eviduji silnou hladinu hluku.

Kolegové a kolegyně, slovo má místopředsedkyně vlády a ministryně financí Alena Schillerová. Prosím.

 

Místopředsedkyně vlády a ministryně financí ČR Alena Schillerová: Děkuji za slovo, pane místopředsedo. Dámy a pánové, dovolte mi uvést ve stručnosti návrh zákona, kterým se mění zákon 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů, v souvislosti s výskytem koronaviru SARS-CoV2.(V sále je hluk.)

V současné době chvíli dochází ke stažení cigaret s tabákovou nálepkou odpovídající staré sazbě spotřební daně, protože od 1. března 2020 jsou účinné nové sazby spotřební daně z tabákových výrobků. V případě cigaret s tabákovou nálepkou odpovídající staré sazbě daně je doprodej zásob omezen zákonem o spotřebních daních na dobu tří měsíců, tedy do 31. května 2020. Ve stejné lhůtě by měly být cigarety staženy z oběhu směrem k odběratelům tabákových nálepek, tj. výrobcům a dovozcům cigaret, kteří mají po provedení soupisu a následné likvidaci těchto cigaret pod dohledem správce daně v souladu se zákonem právo na vrácení spotřební daně z těchto zničených cigaret.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Paní ministryně, já vás přeruším a znovu požádám kolegy a kolegyně o klid. Tak já nevím, jestli to mám vzít zleva, nebo zprava, a tamhle v koutě. Vážené kolegyně a kolegové, slovo bylo uděleno místopředsedkyni vlády a ministryni financí. Projednáváme návrh zákona, a pokud diskutujete něco jiného, tak zásadně v předsálí. Děkuji. Máte slovo.

 

Místopředsedkyně vlády a ministryně financí ČR Alena Schillerová: Z důvodu současné krizové situace, kdy došlo k uzavření státních hranic a současně i k uzavření některých obchodních míst, např. provozoven veřejného stravování, jsou subjekty pod časovým tlakem, neboť stahování cigaret je podstatně náročnější, než tomu je za standardních okolností, a to zejména z důvodu ztížené logistiky, nedostatku pracovních sil a souvisejících zdravotních rizik.

Dalším velmi významným faktorem je skutečnost, že vzhledem k poklesu příhraniční turistiky a uzavření některých prodejních míst se v letošním roce jedná o podstatně větší objem stahovaných cigaret, odhadem o 30 %, než tomu bylo v minulosti.

Tímto tedy navrhujeme prodloužení doby skladování jednotkového balení cigaret s tabákovou nálepkou odpovídající staré sazbě daně o jeden kalendářní měsíc s tím, že cílem opatření je tak poskytnout subjektům nakládajícím s cigaretami delší časový prostor pro realizaci procesu stahování cigaret za aktuální krizové situace vyvolané vznikem a rozšířením onemocnění COVID-19 způsobeného novým koronavirem.

Na závěr svého vystoupení bych ráda zmínila, že na základě vyhodnocení průběžných aktuálních podnětů, které vyplynuly z potíží daňových subjektů v oblasti spotřebních daní způsobených současnou mimořádnou situací a z toho plynoucích vládních opatření se Ministerstvo financí podílelo na vypracování několika pozměňovacích návrhů, které byly uplatněny na dnešním jednání rozpočtového výboru. Jedná se o umožnění navracení piva uvolněného do volného daňového oběhu zpět do režimu podmíněného osvobození od daně za účelem jeho likvidace či přepracování s nárokem na vrácení daně, prodloužení lhůty pro uplatnění nároku na vrácení daně u zelené nafty, kde původní lhůta skončila v době nouzového stavu, a též jeden z návrhů prodlužujících doprodej cigaret se starou tabákovou nálepkou.

Děkuji vám za pozornost.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji paní ministryni financí a místopředsedkyni vlády Aleně Schillerové a konstatuji, že rozpočtový výbor, kterému byl vládní návrh zákona přikázán rozhodnutím předsedy, jej projednal a přijal usnesení, které vám bylo doručeno jako sněmovní tisk 825/1. Požádám nyní zpravodajku rozpočtového výboru paní poslankyni Miloslavu Vostrou, aby nás informovala o projednání tohoto návrhu ve výboru a případné pozměňovací návrhy odůvodnila. Máte slovo, paní předsedkyně.

 

Poslankyně Miloslava Vostrá: Děkuji za slovo. Vážený pane místopředsedo, vážený pane premiére, kolegyně, kolegové, dovolte, abych vás seznámila s usnesením rozpočtového výboru z 37. schůze z dnešního dne k vládnímu návrhu návrh zákona, kterým se mění zákon číslo 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů, v souvislosti s výskytem koronaviru SARS-CoV2, sněmovní tisk 825. Projednávání, jak už jsme odsouhlasili, je ve stavu legislativní nouze.

Po úvodním slově, po zpravodajské zprávě a po rozpravě rozpočtový výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu

I. navrhuje Poslanecké sněmovně, aby se o návrhu zákona konala obecná rozprava;

II. navrhuje Poslanecké sněmovně, aby se vedla podrobná rozprava ke všem částem návrhu zákona;

III. navrhuje, aby Poslanecká sněmovna své jednání ukončila nejpozději do 18.00 hodin dne 22. dubna 2020;

IV. doporučuje Poslanecké sněmovně, aby s vládním návrhem zákona, kterým se mění zákon číslo 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů, v souvislosti s výskytem koronaviru SARS-CoV2, sněmovní tisk 825, vyslovila souhlas ve znění následujících pozměňovacích návrhů a pozměňovacích návrhů přijatých Poslaneckou sněmovnou.

Tady bych chtěla říci, že pozměňovací návrhy jsou uvedeny písemně v usnesení, které je vám k dispozici, a tak pokud nebude námitka, ty pozměňovací návrhy bych nečetla doslova, tak jak jsou v tom návrhu usnesení. Pouze bych shrnula, že prošly tři pozměňovací návrhy. První, o kterém tady mluvila paní ministryně financí, na kterém Ministerstvo financí spolupracovalo, týkalo se to piva, druhý zelené nafty a třetí, který byl přijat, prodlužuje tu lhůtu do 30. 6., nejen lhůtu na vrácení, ale také lhůtu na doprodej. Toto byly tři pozměňovací návrhy, velmi v kostce a velmi lapidárně řečeno, které jsou již v návrhu usnesení rozpočtového výboru. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji paní předsedkyni rozpočtového výboru jako zpravodajce. A nyní máme rozhodnout o tom, zda povedeme obecnou rozpravu, tak jak to navrhl rozpočtový výbor. Hlasováním číslo dvacet jedna sněmovna rozhodne o tom, zda se vede, nebo nevede ve druhém čtení návrhu obecná rozprava a zda se omezí, nebo neomezí řečnická lhůta. Nyní tedy předložený návrh na to, že povedeme obecnou rozpravu. Zagonguji, protože jsem požádal kolegy, kteří hovořili o něčem jiném, aby debaty vedli v předsálí. Chvilku počkám.

 

Návrh na to, že se povede obecná rozprava, rozhodneme hlasováním číslo 21, které jsem zahájil. Kdo je proti? Děkuji vám.

Hlasování číslo 21, z přítomných 178 pro 123, proti nikdo, obecná rozprava bude vedena.

 

Nyní se hlásí pan poslanec Kubíček. Prosím, pane poslanče.

 

Poslanec Roman Kubíček: Děkuji za slovo, pane předsedající. Já se zase ujmu své role a navrhnu zkrácení vystoupení na pět minut v obecné i podrobné rozpravě pro jednoho poslance za jeden klub. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji. O tom rozhodneme hlasováním číslo 22, které jsem zahájil, a ptám se, kdo je pro omezení řečnické lhůty na pět minut. Kdo je proti? Děkuji vám.

Hlasování číslo 22, z přítomných 187 pro 117, proti 13, návrh byl přijat.

 

Pan místopředseda Pikal se hlásí s procedurálním návrhem.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji. Já jsem se tedy hlásil již předtím, než jste to hlasování zahájil, protože jsem měl v úmyslu navrhnout jiný postup. Nevím, jestli to v tuto chvíli budu rozbíjet. Ale chtěl bych říct, že jakkoli nemám nic proti omezení řečnické doby na jednoho poslance na pět minut, tak mi velice vadí omezení počtu vystoupení na jedno vystoupení poslance. Myslím si, že to je proti dikci jednacího řádu, a není to tedy správně hlasovatelné. Ale již jsme tuto debatu vedli v minulosti, takže nevím, jestli má smysl ji vést znovu. Nicméně jsem to chtěl říct. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Vzhledem k tomu, jak zněl návrh kolegy Kubíčka, váš návrh je hlasovatelný, pane místopředsedo. To znamená, že můžeme hlasovat o tom, že má poslanec vícekrát než jedenkrát právo vystoupit v téže věci, tedy dvakrát.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Pane předsedající, jestli to necháte hlasovat, tak vám budu velmi vděčný. Navrhuji tedy dvakrát, což je podle mě to maximální omezení, které je možné. Dosáhnout nějakého konsenzu. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Dobře. Sněmovna je suverén a vzhledem k tomu, jak byl návrh odhlasován, je toto hlasování možné.

 

Rozhodneme o něm v hlasování číslo 23, které jsem zahájil, a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

V hlasování číslo 23 z přítomných 189 pro 45, proti 6. Návrh nebyl přijat. Platí tedy to usnesení, které jsme hlasovali podle návrhu pana kolegy Kubíčka.

 

Otevírám obecnou rozpravu, protože jsme rozhodli, že ji budeme vést. A jako první je přihlášený pan poslanec Miroslav Kalousek. Také požádám sněmovnu o klid. A pane poslanče, máte slovo.

 

Poslanec Miroslav Kalousek: Děkuji za slovo, pane předsedající. Dámy a pánové, dovolte, abych požádal o podporu dvou pozměňujících návrhů.

Prvním je návrh rozpočtového výboru, který na rozdíl od vládní předlohy umožňuje v červnu nejenom prodloužení stahování cigaret, ale také do konce června jejich prodej konečnému uživateli. Přiznávám bez mučení, že nikdo z nás, kteří jsme pro to hlasovali, si to sám nevymyslel, pouze jsme přejali apel Svazu cestovního ruchu a obchodu, který má pro to velmi dobré argumenty. Kromě některých argumentů zdravotních především ty, že to pomůže zejména malým provozovnám v turisticky atraktivních oblastech, protože ty se předzásobily za předpokladu poptávky plynoucí z turismu, a turismus není. Takže to předzásobení v jejich případě je poměrně značné, a pokud jim umožníme ty zásoby prodávat ještě v červnu, tak jim velmi ulehčíme nejenom finančně, ale především administrativními náklady.

Druhý pozměňující návrh 4927, který je tak trochu přílepkem. Přílepkem proto, že ho skupina poslanců předkládala v okamžiku, kdy jsme ještě nevěděli, že vláda v pondělí předloží do Poslanecké sněmovny rychlou novelu zákona o kompenzačním bonusu, a chtěli jsme proto využít projednávání prvního zákona, který tady byl v legislativní nouzi, což byla spotřební daň, abychom vás znovu požádali o zamyšlení se nad zoufalou situací provozovatelů, kteří dostali buď zakázáno, nebo jimž byl omezen jejich provoz, ale současně mají vysoké fixní náklady, které musí platit i za situace, kdy nesmí vydělávat ani korunu. Pro ně samozřejmě Pětadvacítka není žádným řešením. Pětadvacítka, popřípadě prodloužený kompenzační bonus, ke kterému snad dojde, je řešením pro ty OSVČ, které mají zanedbatelné fixní náklady. Tam se skutečně může jednat o nějakou podporu. Ti, kteří mají vysoké náklady plynoucí z nájmu, plynoucí z platby služeb, pro ně Pětadvacítka není v podstatě vůbec žádným řešením.

Již jsme takhle argumentovali při projednávání zákona o státním bonusu a žádali jsme vás o podporu příspěvku na fixní náklady ve výši 100 % úhrady nájmu v případě zákazu činnosti, ve výši 80 % úhrady nájmu v případě omezení činnosti. Tento návrh nebyl přijat, a nemá tedy smysl ho opakovat. Nicméně přicházíme se třemi kompromisními variantami, kdy tedy ne sto, osmdesát, ale prosíme vás, abyste postupně zvážili šedesát, čtyřicet - zákaz, omezení; padesát, třicet - zákaz, omezení; čtyřicet, dvacet - zákaz, omezení. Proboha, dejme jim alespoň něco!

Dnes a denně dostáváme jasné informace o tom, jak dopadají v případě žádosti ať již o COVID-1, COVID-2, nebo COVID-3. Jejich situace je stále bezvýchodnější. A chceme-li, aby 8. června ty provozy otevřely a zůstaly zachovány pro českou ekonomiku, pak není možné jim na jednu stranu zakázat provozovat a na druhé straně jim na ty fixní náklady aspoň trochu nepřispět. Zdůrazňuji, že se vůbec nebavíme o náhradě ušlého zisku nebo o náhradě škody, ale o příspěvku na ty fixní náklady, které ti nešťastníci musejí platit i v té situaci, kdy nesmí vydělávat ani korunu. A trvá to poměrně velmi dlouho.

Pochopím, když někdo zaváhá nad tím hlasováním teď v tuhle chvíli, protože víme, že buď ve středu, nebo v pátek budeme hlasovat vládní novelu zákona o kompenzačním bonusu, kde za předpokladu, že tento návrh nebude přijat, tak ho samozřejmě předložíme k tomu návrhu, a v tomto případě už nepůjde o přílepek. Tohle je důvod, proč mě pan poslanec Ferjenčík požádal, aby v tomto případě, tedy případě zákona o spotřební dani, nebyl uveden mezi předkladateli pozměňujícího návrhu, což respektuji, a pevně věřím, že bude mezi předkladateli toho návrhu kompenzačního bonusu. Nicméně mám za to, že bychom této skupině těžce zkoušených podnikatelů měli tu pozitivní zprávu poslat již dnes. Kdo rychle dává, dvakrát dává. A v mimořádné situaci mi nepřipadá dostatečně silný důvod, že by nám měl vadit přílepek. Mimořádná situace vyžaduje mimořádné kroky. Ale to je samozřejmě na zvážení každého z vás.

Děkuji vám, že o tom budete přemýšlet. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji panu poslanci Miroslavu Kalouskovi. Nemám žádnou další přihlášku do obecné rozpravy. Pokud se nikdo nehlásí, obecnou rozpravu končím. Ptám se, jestli je zájem o závěrečná slova. Paní ministryně, paní zpravodajka - nemají zájem.

Otevírám rozpravu podrobnou. První přihlášený je kolega Kalousek, poté pan poslanec Hrnčíř. Prosím, pane poslanče, máte slovo.

 

Poslanec Miroslav Kalousek: Jak jsem již avizoval, dovoluji si přihlásit k pozměňujícímu návrhu uvedenému pod číslem 4927 ve třech variantách, to znamená, budeme o tom třikrát hlasovat. A podporuji návrh rozpočtového výboru.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji. Nyní pan poslanec Jan Hrnčíř. Máte slovo.

 

Poslanec Jan Hrnčíř: Děkuji, pane předsedající. Vážené dámy a pánové, já bych se chtěl přihlásit ke sněmovnímu tisku pod číslem 4993. Jedná se o pozměňovací návrh, který umožní právě těm prodejcům, kteří se v dobré víře zásobili tabákovými výrobky, prodávat je a skladovat až do konce srpna tohoto roku. Děkuji za podporu.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji. Kdo dál v podrobné rozpravě? Nikoho nevidím, i podrobnou rozpravu končím. Ptám se, jestli je zájem o závěrečná slova. Paní ministryně, paní zpravodajka - nemají zájem. Končím tedy druhé čtení tohoto návrhu.

Je před námi rozhodnutí, jak dál postupovat. Zda bezprostředně přistoupíme k hlasování ve třetím čtení, anebo rozhodneme o zpracování pro písemné předložení návrhu. Vzhledem k tomu, že je možné hlasovat bezprostředně, první hlasování bude o tom, že přistoupíme bezprostředně po skončení druhého čtení ke čtení třetímu. Ano, rozumíme si?

 

Pokud není námitek, rozhodneme o tom, že přistoupíme ke třetímu čtení bezprostředně, v hlasování číslo 24, které jsem zahájil, a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

V hlasování číslo 24 z přítomných 186 pro 145, proti nikdo. Návrh byl přijat. Budeme tedy pokračovat třetím čtením.

 

Protože podle § 99 odst. 7 jednacího řádu můžeme ve zkráceném jednání projednávat bezprostředně třetí čtení, což jsme teď odhlasovali, zahajuji třetí čtení předloženého návrhu zákonu a očekávám, že paní zpravodajka rozpočtového výboru, paní poslankyně Miloslava Vostrá, bude spolu se mnou sledovat rozpravu, kterou tímto otvírám a do které nemám žádnou přihlášku. Nikdo se ve třetím čtení do rozpravy nehlásí, proto rozpravu končím. Pokud není zájem o závěrečná slova, tak můžeme požádat zpravodajku, paní poslankyni Miloslavu Vostrou, aby nás seznámila s procedurou hlasování. Paní předsedkyně, máte slovo.

 

Poslankyně Miloslava Vostrá: Děkuji, pane místopředsedo. Kolegyně, kolegové, jako první hlasování bychom měli hlasovat o pozměňovacím návrhu pana kolegy Hrnčíře pod číslem 4993, který vlastně je protinávrhem k usnesení rozpočtového výboru. To znamená, že rozpočtový výbor posouvá tu dobu prodeje i vlastně toho vrácení o jeden měsíc. Pan kolega Hrnčíř navrhuje tři měsíce, tedy do 31. 8., jestli se nepletu. To znamená, jeho návrh je širší. Měli bychom prvně hlasovat o panu kolegovi Hrnčířovi. Jako druhé, pokud pana kolegy Hrnčíře neprojde pozměňovací návrh, bychom hlasovali o usnesení rozpočtového výboru jako celku včetně pozměňovacích návrhů. Poté bychom hlasovali o pozměňovacím návrhu pana kolegy Kalouska pod číslem 4927, který tady zdůvodnil. Je ve třech variantách, takže bychom hlasovali o variantě A, B, C. A pak bychom hlasovali o zákonu jako celku.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Tak. To je návrh procedury. Ptám se, jestli má někdo jiný návrh alternativní. Není tomu tak.

 

Proceduru schválíme v hlasování číslo 25, které jsem zahájil. Ptám se, kdo je pro tuto proceduru hlasování. Kdo je proti? Děkuji vám.

V hlasování číslo 25 z přítomných 189 pro 162, proti nikdo. Návrh byl přijat.

 

Budeme tedy pokračovat hlasováním o jednotlivých návrzích. Prosím tedy o návrhy a stanoviska. První návrh.

 

Poslankyně Miloslava Vostrá: První návrh je pozměňovací návrh pana kolegy Hrnčíře pod číslem 4993. A jak jsem říkala, jedná se o prodloužení té lhůty ne do 30. 6., jak je navrhováno, ale do 31. 8.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Stanovisko? (Ministryně: Nesouhlasné.)

Zahájil jsem hlasování číslo 26 a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

V hlasování číslo 26 z přítomných 189 pro 53, proti 16. Návrh nebyl přijat. Druhý návrh.

 

Poslankyně Miloslava Vostrá: Vzhledem k tomu, že tento návrh nebyl přijat, můžeme nyní hlasovat o pozměňovacích návrzích rozpočtového výboru, tak jak jsou uvedeny v jeho usnesení, a to en bloc.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Dobře. Stanovisko? (Ministryně: Souhlasné.)

Zahájil jsem hlasování číslo 27. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

V hlasování číslo 27 ze 190 přítomných pro 166, proti nikdo. Návrh byl přijat. Další návrh.

 

Poslankyně Miloslava Vostrá: Nyní bychom měli hlasovat o pozměňovacím návrhu pana kolegy Kalouska. Je ve třech variantách, takže bychom hlasovali postupně - varianta A, varianta B, varianta C.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Tak. První varianta.

 

Poslankyně Miloslava Vostrá: Takže první varianta A.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Stanovisko? (Ministryně: Souhlasné. - Hlasy z pléna. Smích a pobavení. - Nesouhlasné.)

Zahájil jsem hlasování číslo 28, ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

V hlasování číslo 28 z přítomných 180 pro 55, proti 10. Návrh nebyl přijat. Varianta B.

 

Poslankyně Miloslava Vostrá: Varianta B.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Stanovisko? (Ministryně: Nesouhlasné.)

Zahájil jsem hlasování číslo 29. Kdo je pro? Kdo je proti? Děkuji vám.

V hlasování číslo 29 z přítomných 179 pro 56, proti 12. Návrh nebyl přijat. Poslední varianta.

 

Poslankyně Miloslava Vostrá: Je to varianta C. (Ministryně: Nesouhlasné.)

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Zahájil jsem hlasování číslo 30. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

V hlasování číslo 30 z přítomných 178 pro 56, proti 2. Návrh nebyl přijat.

 

Tím jsme vyčerpali všechny pozměňovací návrhy, paní zpravodajko? Ano?

 

Poslankyně Miloslava Vostrá: Ano, všechny jsme vyčerpali.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: V tom případě bylo o všech návrzích hlasováno, přikročíme k hlasování o celém návrhu zákonu.

 

Přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s vládním návrhem zákona, kterým se mění zákon č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů, v souvislosti s výskytem koronaviru SARS-CoV-2, podle sněmovního tisku 825, ve znění schváleném Poslaneckou sněmovnou."

Zahájil jsem hlasování číslo 31 a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

V hlasování číslo 31 z přítomných 190 pro 172, proti nikdo. Návrh byl přijat. Konstatuji, že s návrhem zákona byl vysloven souhlas.

 

Děkuji paní ministryni, děkuji paní zpravodajce a končím bod číslo 1.

 

Pokračovat budeme projednáváním bodu

Aktualizováno 1. 9. 2020 v 16:48.




Přihlásit/registrovat se do ISP