Úterý 26. listopadu 2019, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze

(pokračuje Petr Fiala)

10.
Návrh poslance Petra Dolínka na vydání zákona, kterým se mění zákon
č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změně
některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 374/ - druhé čtení

Předložený návrh uvede navrhovatel pan poslanec Petr Dolínek. Prosím, ujměte se slova, pane poslanče.

 

Poslanec Petr Dolínek: Děkuji. Předložený návrh obsahuje poměrně jednoduchou záležitost, a ta se týká toho, že městská policie ve svých kompetencích nemá šanci přímo na místě v preferenčních pruzích pokutovat řidiče, který nemá oprávnění v danou chvíli preferenční pruh využívat, a proto by tuto kompetenci tento zákon městské policii přisoudil. Jak jsem zde řekl v rozsáhlé rozpravě, která proběhla v prvním čtení, je to vždy samozřejmě o postupu městské policie, o prioritách a úkolech, která městská policie dostane, a na základě toho je plní. To znamená není to... samozřejmě, když uvidí páchání přestupku na místě, kde se vyskytuje, musí zasáhnout. Ale není to o tom, že by to měl být prioritní, zákonem daný úkol, ale je potom na veliteli, zda určí toto jako prioritu, nebo zda to bude součástí běžné služby městské policie v případě, že tak bude činit. Samozřejmě státní policii i nadále zůstává tato možnost a tato povinnost v případě, že bude přítomna spáchání přestupku.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji navrhovateli. Návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání hospodářskému výboru jako výboru garančnímu. Usnesení výboru byla doručena jako sněmovní tisky 374/2 a 3. Zpravodajem hospodářského výboru je pan poslanec Jan Bauer a já ho prosím, aby nás informoval o projednání ve výboru. Máte slovo.

 

Poslanec Jan Bauer: Vážený pane místopředsedo Poslanecké sněmovny, dámy a pánové, dovolte mi jenom říci, že tento návrh zákona byl projednán tady na půdě Sněmovny v obecné rozpravě 6. 3. Sněmovna nesouhlasila s tím, aby se vyslovil souhlas s tímto návrhem zákona již v prvém čtení. Garanční výbor projednal 6. 5. a přijal usnesení, které vám bylo všem doručeno jako sněmovní tisk číslo 374/3.

O podstatě tohoto návrhu zákona nechci říkat více, než tady bylo řečeno z úst pana předkladatele. V podstatě pokud tento návrh zákona bude přijat, což nikdo ještě nevíme, bude oprávněná městská policie projednat příkazem na místě přestupky dle § 14 odst. 1, 2 zákona o silničním provozu, což jinými slovy je protiprávní užití vyhrazeného jízdního pruhu. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji panu zpravodaji. Otevírám obecnou rozpravu. Do obecné rozpravy je jako první přihlášena paní poslankyně Monika Oborná. Připraví se paní poslankyně Pastuchová. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Monika Oborná: Děkuji za slovo, pane předsedající. Vážené kolegyně, vážení kolegové. Já bych vás tady ráda seznámila se svým pozměňovacím návrhem, který jsem vložila do systému pod číslem 2919. Já už jsem o tom mluvila s kolegy na hospodářském výboru, že jsem využila příležitosti, že kolega Dolínek otevřel zákon o pozemních komunikacích, a v rámci toho jsem tedy předložila pozměňovací návrh, který dlouhodobě trápí zejména zaměstnavatele v zemědělství a v lesnictví.

Hlavním cílem navrhované změny zákona je ulehčit zejména zaměstnávání cizinců, a to se týká konkrétně řízení zemědělské a lesnické techniky, a to konkrétně traktorů. Tímto návrhem se umožňuje, aby traktory bylo možné řídit i s jiným řidičským oprávněním, než je skupina T, což by mohlo výrazně urychlit právě zaměstnávání cizinců v lesnictví a v zemědělství. Stávající právní úprava umožňuje řídit traktory pouze s řidičským oprávněním skupiny T, která udělila Česká republika. To v případě cizinců znamená požadavek nabytí příslušného řidičského oprávnění v České republice, což je však podmíněno ještě navíc obvyklým bydlištěm na území České republiky, a to v době trvání 185 dní v kalendářním roce. Předložený návrh umožní, aby traktory mohli řídit i řidiči s řidičským oprávněním pro skupinu C nebo C1, tedy i řidiči, kterým bylo příslušné řidičské oprávnění C nebo C1 uděleno v zahraničí, neboť v případě skupin právě C nebo C1 dochází k jejich vzájemnému uznávání. Nebude tak potřebné získávat specifické vnitrostátní řidičské oprávnění.

Stejný návrh je připravován i v rámci vládní novely zákona o provozu na pozemních komunikacích, jejímž cílem je zejména změna bodového systému, avšak po jeho předložení do Poslanecké sněmovny lze očekávat velmi zevrubnou a zdlouhavou diskusi. A zatímco bodový systém a výše sankcí za jednotlivé přestupky je věcí velmi politicky citlivou, zaměstnávání cizinců při řízení traktorů v zemědělství a zejména pak v lesnictví při likvidaci kůrovcové kalamity je záležitostí bezprostředního národohospodářského zájmu. Proto je tento návrh předkládán samostatně v rámci poslanecké iniciativy, aby mohl začít platit co nejdříve. K tomuto pozměňovacímu návrhu se posléze v podrobné rozpravě přihlásím. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji, paní poslankyně. Na řadě je paní poslankyně Jana Pastuchová. Připraví se pan poslanec Radek Koten. Prosím, paní poslankyně, máte slovo.

 

Poslankyně Jana Pastuchová: Děkuji, pane předsedající. Vážené kolegyně, vážení kolegové, já jsem si do tohoto návrhu zákona pana poslance Petra Dolínka dovolila dát pozměňující návrh, který se týká jedné - myslím si, zásadní - věci, která se může týkat někoho z nás, kdykoli. Jedná se o to, že vozy integrovaného záchranného systému, mluvím konkrétně například o vozech rychlé záchranné služby, které mají hmotnost vyšší než 3,5 tuny, musejí bez toho, když nemají zapnutá výstražná zařízení, dodržovat rychlost 80 km v hodině na dálnici, s tím, že uvedu příklad. Vezeme od nás z Libereckého kraje, když není letovo, pacienta na popáleniny do Vinohrad. Po dálnici jedeme s výstražným zařízením, takže můžeme jet neomezenou rychlostí. Ale zpátky, kdy pacienta nevezeme, jedeme prázdní, nemáme zapnutá výstražná zařízení, protože nevezeme pacienta, tak protože máme vozy Mercedesy-Benz, které převyšují 3,5 tuny, musíme jet po dálnici 80.

Ono se to tak trochu teď obchází tím, že zavolá nás dispečink té záchranné služby, protože v tu dobu chybí, celou dobu chybí jeden vůz v tom kraji, takže nám tam na té základně - třeba já jezdím v Jablonci, máme dva vozy, tak nám jeden chybí, což je opravdu někdy velmi problematické, takže nám volá dispečink, že nás velice rychle potřebují zpět na základně, je to nahrávané. My ty majáky a výstražné zařízení spustíme a po té dálnici se vracíme bez pacienta zpátky rychlostí větší než 80, abychom byli opravdu na té základně a pokrývali to území zase co nejrychleji zpátky.

Já jsem si tedy dovolila po vlastně dohodě s Ministerstvem dopravy předložit pozměňující návrh, kdy těmto vozům integrovaného záchranného systému povolujeme, nebo bychom povolili na dálnicích bez výstražného zařízení se vracet tou rychlostí 130, jako mají ostatní vozy, a na místních komunikacích 90. Takže to je můj pozměňující návrh. Já bych vás moc chtěla požádat o jeho podporu, protože jak jsem říkala, může se to týkat každého z nás, že ta sanita, která nám tam v tom okrese nebo městě chybí, právě bude chybět pro nás, protože se nemůže vrátit rychlejším časem a musí jet po té dálnici 80. Myslím si, že to neohrožuje silniční provoz v tom, že když tam řidič jede na blesky nebo na výstražné zařízení tou 130 i vyšší kilometrovou rychlostí, tak zpátky to zvládne bez těch výstražných zařízení taky.

Takže já bych vás moc chtěla poprosit o podporu. Vychází to opravdu z praxe. Myslím, že tou sanitkou nás tady jezdí víc, a myslím si, že budou mít všichni radost i na těch záchrankách, že jim toto schválíme. Děkuji. A ke svému pozměňovacímu návrhu se přihlásím v podrobné rozpravě.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Ano v podrobné rozpravě. Děkuji vám, paní poslankyně. Pan poslanec Radek Koten je nyní na řadě, připraví si pan poslanec Dolínek. Prosím máte slovo.

 

Poslanec Radek Koten: Dobrý den, dámy a pánové, vážený pane předsedající. Dovolte mi, abych odůvodnil změny tohoto zákona, sněmovního tisku 374, v dalších paragrafech. Je to změna zákona o silničním provozu a doplňují se body 4 a 5, které zní: V § 18 odst. 7 se na konci textu doplňuje věta, která zní: V tunelu na dálnici lze stanovit nejvyšší dovolenou rychlost nejvýše 110 kilometrů za hodinu. A dále bod číslo 2 v § 125c odst. 5 písm. d) se na konci textu za čárku doplňuje věta, která zní: přičemž jde-li o přestupek podle odst. 1 písm. e) bodu 4, kterého se dopustí fyzická osoba po dovršení věku 68 let, uloží se pokuta do tisíce korun. Text článek 2 Účinnost se nahrazuje tímto textem: Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. března 2020.

Nyní dovolte, abych to odůvodnil. K bodu 4. Současný právní stav neumožňuje, aby příslušný orgán státní správy zvýšil rychlost v tunelech na dálnicích. Maximální povolená rychlost v tunelech, která je 80 km za hodinu, vychází z technické normy ČSN 737507 Projektování tunelů pozemních komunikací, kterou vydává Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví. Citovaná norma je ale pouze stavebně technickým předpisem a nezohledňuje i další aspekty silniční dopravy.

Hlavním principem první části navrhované úpravy je, aby příslušný orgán mohl v rámci místní úpravy provozu zvýšit maximální rychlost v dálničních tunelech až na 110 km za hodinu. Možnost vyhodnocení situace a zmocnění stanovit maximální rychlost přímo zákonem je systematičtější, než aby limit vycházel z technické normy. Při stanovení nejvyšší rychlosti se stejně v každém jednotlivém případě bude vycházet z technického stavu tunelu, vyhodnocení bezpečnosti provozu, hustoty provozu a také instalovaných bezpečnostních prvků v tunelu.

Zvýšení rychlosti má podporu na straně Ředitelství silnic a dálnic, které se v minulosti vyjádřilo, že technický stav a zabezpečení českých tunelů navýšení rychlosti umožňuje, například tunel Valík u Plzně na dálnici směr Rozvadov. Návrh zákona vychází ze stavu tunelů v České republice, které patří k nejbezpečnějším v Evropské unii, a s ohledem na jejich zabezpečení a technický stav, jednak řídicí a kamerový systém, osvětlení, detekce požárů a dopravní značení obvykle proměnlivé. Proto jsou tedy na vyšší rychlost tyto tunely připraveny.

Návrh vychází z obdobné úpravy v okolních státech, jako je například Rakousko a Německo, které jsou nám vždy dávány za příklad, kde je umožněno jet v tunelech stokilometrovou rychlostí.

Ustanovení umožňuje, aby příslušný orgán mohl v rámci místní úpravy v provozu zvýšit maximální rychlost v dálničních tunelech až na 110 km v hodině. Nová právní úprava vychází vstříc plynulému dopravnímu provozu při zachování jeho bezpečnosti. Do vybudování sítě dálničních tunelů se investovaly vysoké finanční prostředky, aby se kladl silný důraz na bezpečnost provozu a technické parametry. Je proto zbytečné omezovat dopravní provoz v místech, kde k tomu není důvod. Zvýšení rychlosti v tunelech, které mají odpovídající prvky bezpečnosti, přispěje k plynulosti dopravního provozu a posílí podnikatelské prostředí, neboť přispěje ke zlepšení logistiky.

Dále k bodu 5. Stávající právní úprava konstatuje, že osobě, která řídí motorové vozidlo a není držitelem platného posudku o zdravotní způsobilosti, se uloží pokuta v rozmezí 5 až 10 tisíc korun a zákaz řízení na 6 až 12 měsíců. Osoby v důchodovém věku musí mít lékařskou prohlídku před 65. a 68. narozeninami, a to nejpozději v daný den, následně každé dva roky. Potvrzení od lékaře musí senioři vozit vždy s sebou.

V případě řidičů seniorů, kterým pouze propadne posudek o zdravotní způsobilosti, jsou meze možné pokuty příliš vysoké a měly by vycházet ze skutečnosti, že důchodce patří mezi nízkopříjmové skupiny obyvatel. Jen pro srovnání, tento přestupek je postaven na roveň řízení pod vlivem návykové látky, tedy alkoholu nebo drog, což důchodce určitě nedělá.

Předložená právní úprava stanoví, aby osobám starším 68 let věku, kterým propadne posudek o zdravotní způsobilosti, byla uložena pokuta pouze ve výši do tisíce korun. V praxi se běžně stává, že senioři nemají povědomí, že lékařskou kontrolu musí absolvovat každé dva roky, pokud jsou starší 68 let věku. Nejedná se o závažné porušení dopravních předpisů, a proto není nutné požadovat vysokou částku za jejich porušení, neboť se jedná o formální nedostatek. Může se tedy stát, že důchodce, který má dva dny propadlou tuto prohlídku, zaplatí takto nehoráznou částku a dostane se do dluhové pasti. Ponechává se oprávnění správního orgánu, aby uložil zákaz řízení vozidel, tedy tento řidič samozřejmě může dostat zákaz řízení vozidel. Ale ta pokuta je pro důchodce naprosto likvidační. Úprava umožňuje, aby správní orgán na základě vyhodnocení všech okolností přestupku uložil řidiči, který je starší 68 let věku a nedisponuje platným posudkem o zdravotní způsobilosti, pokutu v nižší výši tisíc korun, než která může být uložena ostatním osobám. Předložená právní úprava umožňuje snížit pokutu důchodcům, kterým propadne posudek o zdravotní způsobilosti. V dnešní době, kdy je přemíra informací, jež se často liší, se běžně objevují případy, kdy povinné osoby si neuvědomí, že po dosažení 68 let věku musí každé dva roky absolvovat lékařskou prohlídku za účelem vydání posudku o způsobilosti řídit. Vysoké pokuty představují významný zásah do rozpočtu těchto osob v důchodovém věku a pro některé z nich mohou být naprosto likvidační a mohou je přivést do dluhové pasti.

Posuzování výše pokuty nevylučuje aplikaci správního uvážení, takže bude vždy individuální s ohledem na všechny okolnosti případu a bude záležet na rozhodnutí příslušného orgánu, který může zohlednit například délku odskočení platnosti zdravotního posudku či opakování stejného přestupku.

K účinnosti. Vzhledem k tomu, že účinnosti uvedená v návrhu zákona se již nalézá v minulosti, je navrhována sjednocená účinnosti všech ustanovení novely ke dni 1. března 2020.

Děkuji za pozornost. Ještě se přihlásím k tomuto pozměňovacímu návrhu v podrobné rozpravě.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji, pane poslanče. Na řadě je pan poslanec Petr Dolínek, připraví se pan poslanec Josef Kott. Prosím máte slovo.

 

Poslanec Petr Dolínek: Děkuji. Já bych se chtěl přihlásit k pozměňovacímu návrhu 2607, který reaguje na usnesení vlády. Tento pozměňovací návrh na základě požadavků Ministerstva vnitra a dopravy dělá mírnou revizi tohoto návrhu zákona tak, aby byly odstraněny nedostatky, které vláda považovala za důležité zmínit ve svém usnesení. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji. Pan poslanec Josef Kott je na řadě a ještě je přihlášena paní poslankyně Jana Mračková Vildumetzová. Prosím máte slovo.

 

Poslanec Josef Kott: Děkuji za slovo, pane místopředsedo. Milé kolegyně, vážení kolegové, já jsem využil předloženého návrhu zákona pana poslance Dolínka k tomu, abych se pokusil udělat něco s vozidly, která nám zůstávají na dálnicích a která nejsou vždy včas odtažena nebo odstraněna z komunikace a způsobují velké kolony, převážně tedy na dálnicích. Takže pozměňovací návrh je poměrně jednoduchý a jde o to, že je-li překážkou v provozu na pozemních komunikaci vozidlo, rozhoduje o jeho odstranění policista nebo strážník obecní policie. Je-li vozidlo překážkou provozu na dálnici, zajistí odstranění vozidla z dálnice na výzvu policisty vlastník dálnice. Vozidlo se odstraní na náklad jeho provozovatele.

A teď ve stručnosti bych si dovolil odůvodnit svůj pozměňovací návrh.

Nejdříve zhodnocení platné právní úpravy, tak jak to funguje nyní. Stávající právní úprava obsažená v § 45 odst. 4 zákona o silničním provozu upravuje odstraňování překážky provozu na pozemní komunikaci, je-li touto překážkou vozidlo. Uvedené ustanovení předpokládá, že odstranění vozidla z dálnice zajistí na výzvu policisty buď původce překážky, nebo vlastník pozemní komunikace. V praxi však toto ustanovení vzbuzuje pochybnosti s ohledem na skutečnost, koho a za jakých okolností má policista vyzvat k odstranění vozidla, tedy zda původce překážky, nebo vlastník pozemní komunikace, přičemž náklady na odstranění vozidla nese provozovatel vozidla, který nemusí být a mnohdy také není původcem překážky. V případě dopravních nehod vzbuzuje nejasnosti také samotný termín původce překážky.

Výše uvedené pochybnosti, byť v malém rozsahu, mohou mít za následek další zvýšení či prodloužení vzniklého rizika pro bezpečnost a plynulost provozu na dálnici. Dálnice jsou pro nás nejvýznamnějšími pozemními komunikacemi v České republice a při nejvyšší dovolené rychlosti 130 km/hod. je jakémkoli nadbytečné prodlení s odstraňováním vozidla tvořícího překážku provozu na dálnici v rozporu s veřejným zájmem na bezpečném a plynulém provozu na dálnici.

V praxi se často také stává to, že původce překážky projeví vůli odstranit vozidlo tvořící překážku sám, avšak není zajištěna odtahová služba. Je schopna na místo překážky dorazit mnohdy i o několik desítek minut, já si dovolím říct, že i dokonce hodin později než odtahová služba, která je zpravidla smluvně zajištěna správcem dálnice, kterým je v případě dálnic státní příspěvková organizace Ředitelství silnic a dálnic České republiky. Tato organizace má za účel zrychlit a zkvalitnit práci při odtahu vozidel z dálnice smluvně zajištěnými subjekty, které musí splňovat předem dané standardy a musí být schopny včasného a profesionálního zásahu na dálnici. I v případech, kdy není nezbytné vozidlo odtáhnout, ale postačí pouze zásah na místě, poskytne správce dálnice již v současnosti vlastními silami tuto službu bezplatně. Služba asistence Ředitelství silnic a dálnic je zároveň vybavena i zařízením pro bezpečnější označení vozidla tvořícího překážku provozu do doby, než bude vozidlo tvořící překážku odstraněno.

A teď krátce principy navrhované právní úpravy. V návaznosti na existující a výše konstatovaný veřejný zájem na minimalizaci rizika ohrožení bezpečnosti a plynulosti provozu na dálnici vozidlem tvořícím překážku provozu je navrženo přiznat povinnost odstranění takového vozidla na dálnici přímo jejímu vlastníkovi - to je v případě dálnice státu - který tuto činnost v praxi na výzvu policisty zajišťuje ve smyslu § 9 odst. 3 zákona o pozemních komunikacích prostřednictvím správce, což je v tomto případě Ředitelství silnic a dálnic. Jak bylo uvedeno výše, správce dálnice má pro tuto činnost smluvně zajištěny vhodné subjekty, které jsou schopny včasného a profesionálního zásahu. Jednoznačné určení osoby odpovědné za odstranění vozidla tvořícího překážku provozu na dálnici umožní minimalizovat dobu, po kterou bude takováto překážka na dálnici se vyskytovat, a tím dojde k významnému snížení rizika ohrožení bezpečnosti a plynulosti provozu na dálnici.

K tomuto pozměňovacímu návrhu se přihlásím v podrobné rozpravě. Děkuji vám za pozornost.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji, pane poslanče. Zatím poslední přihlášenou do obecné rozpravy je paní poslankyně Jana Mračková Vildumetzová. Prosím, paní poslankyně, máte slovo.

 

Poslankyně Jana Mračková Vildumetzová: Děkuji, pane místopředsedo, za slovo. Vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, já bych ráda uvedla svůj pozměňovací návrh, který jsem ve shodné podobě uváděla i u sněmovního tisku 359, ale nyní bych ho chtěla uvést i u sněmovního tisku 374. Tento pozměňovací návrh reaguje na skutečnost, kterou očekáváme od 1. ledna příštího roku, a to je, že se nám rozšíří náš mýtný systém i na silnice prvních tříd, a to v délce zhruba 860 kilometrů. My jsme tuto situaci konzultovali prostřednictvím Asociace krajů a prostřednictvím Svazu měst a obcí velmi intenzivně s Ministerstvem dopravy, protože se obáváme, že pokud dojde k rozšíření tohoto mýtného systému na silnice prvních tříd, tak se nám přesune nákladní a kamionová doprava na silnice nižších tříd, to znamená ty, které jsou ve správě a majetku krajů, což jsou silnice druhých a třetích tříd.

Původně se hledalo řešení, že všechny kraje požádají odbor silničně správních agend o vydání rozhodnutí, aby se nemohlo na ty úseky objízdné jezdit, ale z hlediska procesního řešení by tento proces mohl být velmi zdlouhavý a zároveň by také mohlo dojít, protože v tomto správním řízení se k takovému opatření obecné povahy vyjadřuje Policie České republiky, která může také k tomu dát negativní stanovisko a mohou se v rámci toho řízení podávat i námitky. Proto i na jednání dopravní komise Asociace krajů byl tento návrh jednomyslně podpořen.

Jdeme cestou slovenského modelu, který by přinesl tedy, že kamiony nad hmotností 12 tun by nemohly v žádném případě vyjíždět na silnice druhých a třetích tříd. Byl by to tzv. zákaz tranzitní dopravy. Pokud by došlo k porušení tohoto zákazu, tak by to pro řidiče bylo pokutováno v rozmezí od 5 tisíc do 10 tisíc korun. Samozřejmě, že pokud bude pokuta ukládána na místě, tak by byla v částce 5 tisíc korun. Pokud by byla ve správním řízení, tak by ta částka mohla být až do 10 tisíc korun. Pro provozovatele vozidla se dneska už v zákoně o pozemních komunikacích navrhuje pokuta až do 100 tisíc, která je ukládána ve správním řízení. To znamená, že by byla zachována ve stejné výši.

Problém, který tady ještě je, že pokud tento zákon a tento pozměňovací návrh bude schválen, tak je jasné, že takové nákladní automobily nad 12 tun mohou být pokutovány, pokud budou jednotlivé komunikace těch druhých a třetích tříd řádně označeny. Proto zároveň ve svém pozměňovacím návrhu navrhuji, aby tento zákon byl platný a účinný prvním dnem osmého kalendářního měsíce následujícího po jeho vyhlášení, a to právě z důvodu toho, že bude muset dojít k dopravnímu označení všech úseků druhých a třetích tříd. Tuto otázku jsme také velmi intenzivně konzultovali s Ministerstvem dopravy, protože osazení značkami všech komunikací druhých a třetích tříd bude velmi nákladné. Už v tuto chvíli to máme i vyčíslené a myslím si, že to označování bude postupné, a máme v současné chvíli přislíbeno od ministra dopravy, že bude pro kraje vypsán dotační titul, kde získají finanční prostředky na nákup a osazení těchto dopravních značek.

Úplně v závěru bych chtěla říci, že v daném pozměňovacím návrhu jsou i výjimky z tohoto zákazu. Je to zákaz tranzitní dopravy pro nákladní vozidla nad 12 tun, ale je jasné, že pokud pojedou do některého místa naložit či vyložit nějaké zboží, popřípadě do svého sídla provozovny, bydliště dopravce atd., takže všechny tyto výjimky jsou tam uvedeny. Jsou to výjimky například i pro složky integrovaného záchranného systému a pro další. Vše je řádně uvedeno v daném pozměňovacím návrhu a já věřím, že tento pozměňovací návrh buď u sněmovního tisku 359, nebo u sněmovního tisku 374 bude podpořen.

Děkuji vám za pozornost.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji. To byla poslední přihláška do obecné rozpravy. Hlásí se ještě někdo z místa? Nikdo se nehlásí, obecnou rozpravu končím. Je zájem o závěrečná slova po obecné rozpravě? Není.

Omluvy. Z jednání schůze Poslanecké sněmovny se od 18.30 do 19 hodin z pracovních důvodů omlouvá poslankyně Věra Adámková a stejně tak z pracovních důvodů od 18.30 hodin do konce jednacího dne se omlouvá poslankyně Zuzana Majerová Zahradníková.

Zahajuji podrobnou rozpravu. První v podrobné rozpravě vystoupí poslankyně Monika Oborná. Připraví se poslankyně Pastuchová. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Monika Oborná: Děkuji za slovo. Já bych se tímto ráda přihlásila k pozměňovacímu návrhu, který je nahrán v systému číslo 2919 a který jsem tady již v předchozí rozpravě odůvodnila. Jedná se o to oprávnění k řízení traktorů pro zahraniční pracovníky. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji. Poslankyně Jana Pastuchová, připraví se poslanec Koten. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Jana Pastuchová: Děkuji. Já bych se tímto chtěla přihlásit ke svému pozměňovacímu návrhu, který je v systému pod číslem 2416. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji. Poslanec Radek Koten, připraví se poslanec Dolínek. Prosím, pane poslanče, máte slovo.

 

Poslanec Radek Koten: Dovolte mi, abych se přihlásil ke svému písemnému pozměňovacímu návrhu, který je veden pod sněmovním dokumentem číslo 3801. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji. Poslanec Petr Dolínek, připraví se poslanec Josef Kott. Prosím, máte slovo.

 

Poslanec Petr Dolínek: Tímto se hlásím k návrhu, který jsem zmínil v obecné rozpravě pod číslem 2607. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Poslanec Kott a poté poslankyně Mračková Vildumetzová. Prosím, máte slovo.

 

Poslanec Josef Kott: Děkuji za slovo. Já se tímto hlásím ke svému pozměňovacímu návrhu, který je uložen v systému pod číslem 3362.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji. A poslankyně Jana Mračková Vildumetzová jako poslední v podrobné rozpravě. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Jana Mračková Vildumetzová: Děkuji, pane místopředsedo. Já bych se ráda přihlásila ke svému pozměňovacímu návrhu pod číslem 3815. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji. Hlásí se ještě někdo do podrobné rozpravy? Nehlásí. Podrobnou rozpravu končím. Nezazněl žádný návrh, o kterém bychom měli hlasovat. Děkuji poslanci Dolínkovi, poslanci Bauerovi a končím druhé čtení tohoto návrhu.

 

Nyní se budeme zabývat bodem 17 (správně 11). Jde o

Aktualizováno 1. 9. 2020 v 16:48.




Přihlásit/registrovat se do ISP