Úterý 26. listopadu 2019, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze
(pokračuje Radek Vondráček)
5.
Návrh poslanců Barbory Kořanové, Martina Kupky, Ivana Bartoše,
Pavla Jelínka, Pavla Kováčika, Jana Chvojky, Jana Bartoška,
Heleny Langšádlové, Věry Kovářové a dalších na vydání zákona,
kterým se mění zákon č. 21/1992 Sb., o bankách, ve znění pozdějších
předpisů, a zákon č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci
výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 554/ - druhé čtení
Předložený návrh uvede za navrhovatele poslankyně Barbora Kořanová, případně další z navrhovatelů. Paní poslankyně je zde. Prosím, máte slovo. (V sále je silný hluk.)
Poslankyně Barbora Kořanová: Děkuji za slovo, pane předsedo. Kolegyně, kolegové, už to zde bylo zmíněno. Navrhovaná právní úprava vytváří podmínky pro vznik takzvané bankovní identity. Ta představuje jednoduchou a bezplatnou formu přístupu ke službám nejen eGovernmentu, ale i on-line službám soukromého sektoru pro přibližně 5,5 milionu občanů, kteří používají internetové bankovnictví. Sami víte, že digitální zákony, ať už je to právo občana na digitální službu, nebo následuje digitální technická mapa, mají podporu napříč politickým spektrem. Má to velký úspěch a tyto zákony procházejí opravdu rychle a jsou velmi nekonfliktní. Navrhovaná úprava vytváří tedy podmínky pro omezený přístup bank a poboček zahraničních bank do základních registrů. To umožní bankám a pobočkám lépe předcházet legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu.
Já vám prozatím děkuji a pak načtu pozměňovací návrhy. Děkuji.
Předseda PSP Radek Vondráček: Děkuji za bleskurychlý úvod. Návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako výboru garančnímu. Dále byl tisk přikázán rozpočtovému výboru. Usnesení výboru byla doručena jako sněmovní tisky 554/2 až 4. Pan poslanec Dolejš je už za řečnickým pultem a bude nás informovat o projednání návrhu ve výborech a případné pozměňovací návrhy odůvodní. Máte slovo.
Poslanec Jiří Dolejš: Děkuji za slovo, pane předsedo. Sice úvod paní poslankyně jako jedné z předkladatelek byl lapidární, ale já to také nechci extendovat, takže pouze pro ty, kteří tomuto tisku nevěnovali nějakou extra pozornost, si dovolím velmi hutné a stručné metodické shrnutí, a to v tom smyslu, že tento tisk je poslaneckým návrhem, ale jde napříč politickým spektrem, takže pokud si příslušní poslanci ve svých klubech odpracovali, co měli, tak by to nemělo narazit na politické bariéry.
Pokud jde o věcné bariéry, tak tím, že to není vládní, ale poslanecký návrh, tak samozřejmě primárně, a já jsem to avizoval už v prvním čtení, bylo potřebné se ve druhém čtení vypořádat s připomínkami zejména vlády, která dala souhlasné stanovisko, ale bylo jaksi podmíněné, má tam dikci za předpokladu - a teď tam je půl stránky určitých výhrad - čímž vznikl prostor pro to, aby se věci doladily. A tím, že byl zákon posunut do garančního výboru, výboru pro veřejnou správu, tak se věci odehrávaly zejména na půdě tohoto výboru, který - první čtení jsme měli koncem září - přijal usnesení ke druhému čtení až v polovině listopadu. Čili tam byl časový prostor, a jak hovoří klasik, například Suvorov, jak se říká "těžko na cvičišti, lehko na bojišti", takže si myslím, že v tomto případě snad osvědčili účastníci debaty svou kompetenci, protože připravili komplexní pozměňovací návrh, to musím zdůraznit, komplexní pozměňovací návrh, který prošel usnesením výboru pro veřejnou správu s tím, že výbor přijal ještě jedno drobné usnesení, které se k tomuto komplexnímu pozměňovacímu návrhu již váže, ale protože má jaksi charakter nikoliv vlamování se do přijatého textu, ale přidává k němu něco, tak tam nevzniká žádná kolize. A kdo máte tedy ambici ještě něco načíst, tak byste měli načítat k tomuto textu komplexního pozměňovacího návrhu.
Snad možná jenom pro orientaci, kdo se tím tedy skutečně zabýval. Komplexní pozměňovací návrh v usnesení výboru pro veřejnou správu má určité číslo. Jestli to dobře čtu bez brýlí, tak je to číslo 3659. Protože tam byl technický lapsus, tak bylo načteno ještě jednou, čímž se v logice automatu na evidenci pozměňovacích návrhů změnilo čísílko, takže je tam teď v podstatě číslo 3714.
Komplexní pozměňovací návrh, jistě o něm bude hovořeno, se v podstatě týká dvou zákonů, tedy zákona o bankovnictví, a pak zákona, který řeší ty špinavé peníze, ten anti-money laundering, čili to jsou dva zákony, plus účinnost od roku 2021. A ten apendix, čili ten druhý béčkový pozměňovací návrh, se pak týká další oblasti, a to je pojišťovnictví, případně odpovědnost za provoz motorových vozidel. A máte to v kostce. To je usnesení výboru pro veřejnou správu.
A když už jsem tedy tady, tak bych rovnou připomněl, že rozpočtový výbor se tímto zákonem také zaobíral, protože mu byl určen, ale v podstatě jaksi potěšen, že garanční roli převzal výbor pro veřejnou správu, tak ho pouze projednal a doporučil ke schválení bez vlastních připomínek. To je v tuto fázi, pokud jde o usnesení oněch dvou výborů a můj komentář jako zpravodaje, všechno.
Předseda PSP Radek Vondráček: Já vám děkuji, pane zpravodaji. Otevírám obecnou rozpravu, do které je jako první s přednostním právem přihlášen pan místopředseda Okamura.
Místopředseda PSP Tomio Okamura: Vážené dámy a pánové, tato navrhovaná novela zákona o bankách, které je SPD spolupředkladatelem, a za nás to má na starosti IT specialista pan Ing. Pavel Jelínek, náš poslanec, má svůj nepopíratelný přínos - umožnit občanům vstup do portálu veřejné správy přes identifikaci v jejich elektronickém bankovnictví. Vzhledem k 5 milionům uživatelů elektronického bankovnictví je to vítaná alternativa elektronického občanského průkazu, který pro svoji plnou funkčnost vyžaduje pět PINů, což je pro běžného občana složité. A i tento návrh je plně v souladu s programem SPD, kde prosazujeme digitalizaci státu, prosazujeme moderní digitální stát. Tady bych jenom připomněl, že čtrnáct dní zpátky prošla novela zákona, kde jsme také spolupředkladatelem, a má to u nás na starosti IT specialista, náš poslanec, pan Ing. Pavel Jelínek, která velice zjednoduší služby občanům ze strany státu, a jedná se o zásadní digitalizaci služeb.
Samozřejmě že povolení přístupu komerčních subjektů do registru státní správy musí mít svá přísná pravidla. V pozměňovacím návrhu, který je součástí projednávání novely uvedeného zákona, jsou velmi přesně uvedeny údaje, ke kterým může mít komerční banka přístup. Jde pouze o údaje, které banka již k dispozici má, a může pouze ověřit jejich správnost. Tou komerční bankou nemyslím samozřejmě tu s názvem Komerční banka, ale myslím to ve významu privátní banka. SPD bude samozřejmě jako spolupředkladatel tohoto zákona, který usnadní služby občanům, bedlivě sledovat aplikaci zákona tak, aby nedocházelo k únikům informací o občanech a aby nedocházelo ke zneužívání těchto informací a aby novela zákona byla naplněna v jejím původním obsahu, a to je maximálně umožnit komunikaci občana se státní správou v návaznosti na zákon o právu na digitální službu, to je ten zákon, který tady již prošel ve spolupráci více politických stran. A jak jsem říkal, SPD bylo spolupředkladatelem tohoto zákona.
V systému elektronického bankovnictví, který je občan zvyklý používat, využije tento návrh zákona možnost identifikovat se do Portálu občana a vyřídit potřebnou komunikaci se státní správou bez složitého zřizování elektronické občanky. A jelikož i tento návrh zákona má podporu skrze politické spektrum, tak doufám, že projde a že se i touto formou naplní program SPD, to znamená digitalizace státní správy, což je náš důležitý programový bod. Děkuji.
Předseda PSP Radek Vondráček: Děkuji vám. Další je do obecné rozpravy přihlášena paní poslankyně Kořanová.
Poslankyně Barbora Kořanová: Děkuji za slovo, pane předsedo. Jak již zde bylo zmíněno, ráda bych okomentovala dva pozměňovací návrhy.
První je tedy komplexní pozměňovací návrh. Jak zmínil pan zpravodaj, tak je nyní nově nahrán pod číslem SD 3714. Co se týče jeho obsahu, jde v podstatě o rozšíření podnikatelského oprávnění bank a poboček zahraničních bank o poskytování identifikačních služeb a ochrany informací bankovním tajemstvím, dále například zajištění účasti bank a poboček zahraničních bank v NIA, tedy poskytování elektronické identifikace pro využití v rámci eGovernmentu, konkrétně pomocí ekvivalence bankovních prostředků mimo rámec NIA. Dále co obsahuje, tak je například umožnění bankám a pobočkám zahraničních bank poskytovat elektronickou identifikaci mimo NIA pro subjekty, kterým to stávající právní řád zakazuje. Dále je to zřízení poskytovatele identifikačních služeb a umožnění bankám a pobočkám zahraničních bank nabízet, poskytovat nebo zprostředkovávat identifikační služby a uzavírat smlouvy o nich a jménem a na jeho účet. Zřízení širokého přístupu bankám a pobočkám zahraničních bank údajů o svých klientech v informačních systémech veřejné správy pomocí vlastního informačního systému. Tolik ke komplexnímu pozměňovacímu návrhu.
Co se týče druhého pozměňovacího návrhu, ten je pod číslem 3591, jeho cílem je umožnit totéž co bankám a pobočkám zahraničních bank také pojišťovnám a České kanceláři pojistitelů - shodné nastavení přístupu do základních registrů stejně, jako budou mít banky.
Na těchto pozměňovacích návrzích je shoda jak Ministerstva financí, vnitra, tak i České bankovní asociace. Přihlásím se k nim ještě v podrobné rozpravě a prosím vás o jejich podporu. Děkuji.
Předseda PSP Radek Vondráček: Děkuji. Další do diskuse je přihlášen pan poslanec Patrik Nacher.
Poslanec Patrik Nacher: Pěkné odpoledne, dámy a pánové. Děkuji za slovo. Chtěl bych načíst pozměňovací návrh, ke kterému se pak přihlásím pod číslem v následující rozpravě. Tady to popíšu, pak už se přihlásím jenom tím číslem.
Jde o situaci, kdy vlastně zákon, který já samozřejmě vítám, jako jednu z variant identifikace má fyzickou přítomnost klienta. Nicméně mezitím jsme se tady posunuli a zejména klienti nových bank, jak já říkám bezpoplatkových, je to moje srdeční záležitost, se často registrovali tím způsobem, že vlastně to dělali na dálku, ze své původní banky si poslali korunu, tím se zaregistrovali a dál už bankujou s tou novou bankou. Často tu starou, původní, už zrušili. A v té chvíli vlastně existují jako bankovní klienti, ale neměli tam tu fyzickou přítomnost. V té chvíli se to snažím řešit. Původně jsem to chtěl řešit pozměňovacím návrhem, kde by se přímo škrtlo to "bez fyzické přítomnosti". Tam jsem dostal zpětnou vazbu, kterou vnímám, přece jenom jsem přišel s tím pozměňovacím návrhem pozdě, že by to nedělalo dobrotu z hlediska zejména praní špinavých peněz.
Proto jsem přišel s jinou verzí, která by vlastně zákonem stanovila povinnost bank si mezi sebou prostřednictvím účasti v NIA umožnit převzetí té identity spotřebitele prostřednictvím toho bank ID. To znamená v praxi, a ten důvod je takový, že vlastně to jsou přesně ti klienti, na které my směřujeme tou digitalizací, to znamená, ti, kteří jdou do moderních technologií, jdou do nové banky, nechtějí nikam fyzicky lézt, nechtějí se někde zdržovat a dělají to všechno na dálku, a ti teď najednou jako by byli ve vzduchoprázdnu, protože by museli tu první návštěvu udělat. Ten pozměňovací návrh řeší to, že by ta původní banka předala přes bank ID té bance, kde fyzicky oni nebyli, a dál by mohli vlastně se toho celého procesu účastnit.
Vím, že to je na poslední chvíli. Myslím si, že to nějakou elementární logiku má. Týká se to skutečně těch klientů, kteří myslí a fungují online a digitálně, to znamená, že to obsahuje tyto věci. Takže rozumím tomu, že jednou jít na pobočku a strávit tam pět minut není problém, nicméně si myslím, že jestliže celá filozofie směřuje k tomu, abychom ty lidi co nejméně obtěžovali, tak je tady tento pozměňovací návrh, k jehož číslu se později přihlásím.
Děkuji vám za pozornost.
Předseda PSP Radek Vondráček: Také vám děkuji, pane poslanče. Další je do obecné rozpravy přihlášen pan poslanec Martin Kupka.
Poslanec Martin Kupka: Vážený pane předsedající, děkuji za slovo. Vážené kolegyně, vážení kolegové, dovolím si doplnit několik důležitých čísel k celé té předkládané novele zákona s tím, že je to opravdu součást snahy zajistit co nejrychlejší elektronizaci veřejné správy v České republice. Fakticky přímo navazujeme na to, co se podařilo v Poslanecké sněmovně v předchozích týdnech, kdy v tuto chvíli se bude Senát zabývat návrhem zákona o právu občana na digitální služby. Zároveň z jednotlivých resortů už přicházejí informace, že se intenzivně pracuje na katalogu služeb, což je důležitá součást pro realizaci celého zákona. Vzniká tedy seznam digitálních služeb, které se budou v následujících letech digitalizovat. Jednotlivé resorty na to budou mít následující rok. A k tomu, aby pak všechno, co Česká republika nabídne lidem v digitální podobě, tak aby k tomu lidé reálně mohli přistupovat a mohli k tomu přistupovat co nejsnáz, tak to má šanci zajistit právě projednávaná novela zákona o bankách, jak o ní hovoříme jako o SONIA, nebo o bank ID.
Několik konkrétních čísel, aby bylo jasné, jak významná ta změna je a jak výrazně může usnadnit přístup k elektronickým službám státu. V tuto chvíli je vydáno více než 1,5 milionu nových občanských průkazů. Z nich ale bohužel jen 212 tisíc je aktivováno jako elektronický občanský průkaz, který může usnadnit právě přístup nebo vůbec umožnit přístup na Portál občana, a tím pádem zprostředkovat elektronické služby státu jeho držiteli. Zároveň v České republice je přes 1 milion datových schránek, což je další způsob, jak se může občan, ale i právnická osoba přihlásit a identifikovat ke službám státu. A z toho jenom 177 tisíc datových schránek vlastní fyzické osoby. Tedy je možné v tuto chvíli říct, že možností, jak se reálně dostat, jak reálně využívat elektronické služby státu, má necelých 400 tisíc občanů. Přitom v České republice je téměř 9 milionů lidí, kteří by mohli digitální služby státu využívat, a usnadnit tak sobě významně život a zároveň usnadnit a zjednodušit i reálnou činnost české státní správy.
V okamžiku, kdy bude možné využít stávajících služeb bank elektronického bankovního účetnictví, tak jak to známe, jak to v tuto chvíli využívá víc než 5,5 milionu klientů, tak všechny způsoby, jak se hlásí lidé, a důvěřují svým bankám, jak se hlásí na své elektronické bankovnictví, může posloužit v budoucnu k tomu, aby využívali elektronických služeb státu. To je výrazné navýšení možností pro Českou republiku a pro občany, kteří v České republice žijí. Je to téměř řádové navýšení přístupů právě k elektronickým službám státu. Oproti současným 400 tisícům to bude více než 5 milionů lidí. Tedy jak říkám, více než řádový nárůst.
A další důležitý fakt je, že v tuto chvíli už právě více než 5,5 milionu lidí využívá, a využívá rutinně, s velkou mírou důvěry, elektronických služeb bank, ovládají své účty, tedy své peníze, důvěřují bankám natolik, aby banky spravovaly jejich osobní a velmi citlivé údaje, tak nepochybuji o tom, že budou s nemenší důvěrou využívat právě této identifikace k tomu, aby využívali služeb státu a daleko snáz čerpali to, co stát nabídne v podobě elektronických služeb.
Jsem přesvědčen, že ta konkrétní čísla, věcná fakta dokládají, jak užitečný je to krok a jak významně by to mohlo přispět k tomu, že se Česká republika bude modernizovat, že elektronické služby státu významně zjednodušují lidem život, a zároveň usnadňují České republice také snižovat náklady na výkon veřejné správy. To všechno jsou přidané hodnoty projednávaného zákona.
Věřím, že se podaří i v následujících dnech získat vaši podporu pro to, abychom všichni schválili tuhle užitečnou normu.
Předseda PSP Radek Vondráček: Děkuji, pane poslanče. Pan poslanec Jelínek do obecné rozpravy.
Poslanec Pavel Jelínek: Děkuji za slovo, pane předsedající. Dámy a pánové, v digitalizačním procesu státní správy se od zavedení Czech POINTu neudála žádná významná akce vstřícná k občanům v jejich komunikaci se státem. Zákon o právu na digitální službu, který jsme nedávno poslali do Senátu, umožní přes Portál občana komunikovat občanovi se státní správou. Do tohoto portálu je však nutné se přihlásit a přihlášeného řádně identifikovat. K tomu může sloužit elektronický občanský průkaz s čipem a čtečka připojená k počítači. Jelikož je doba, dokdy dojde k výměně občanských průkazů za nové s čipem, velmi dlouhá a popularizace využívání nového průkazu v podstatě žádná, nemluvě o tom, že proces využití všech možností nového občanského průkazu spojeného s vydáním celkem pěti PIN doslova odrazující, je následující novela zákona o bankách, jejíž je SPD spolupředkladatelem, přínosná pro občany a umožní více než 5 milionům stávajících uživatelů elektronického bankovnictví se přihlásit do Portálu občana přes své elektronické bankovnictví.
Pozměňovací návrh, který je součástí projednávaného tisku, jasně určuje, jaké údaje budou pro bankovní systémy přístupné. Jedná se ve sto procentech o údaje, které již banky mají. Nepotřebné údaje, jako třeba digitální fotografie klienta, která byla v původním návrhu novely, se pozměňovacím návrhem ze zákona vypouští. Takže občané nemusejí mít obavy, že by došlo k úniku údajů z banky nebo jakýchkoli nepotřebných pro identifikaci do Portálu občana.
Jelikož se jedná o službu pro občany, má tento zákon plnou podporu SPD. Děkuji.
Předseda PSP Radek Vondráček: Já vám děkuji. S přednostním nebo bez, stejně je na řadě pan předseda Bartoš.
Poslanec Ivan Bartoš: Dobré odpoledne, dámy a pánové. Já bych chtěl vystoupit jednak i za klub Pirátů, protože se řada našich poslanců v rovině přípravné na zákonu podílela, i za výbor, pod jehož záštitou nebo jakousi patronací vznikají tyto důležité legislativní návrhy týkající se digitalizace České republiky. Nebudu vzpomínat, zaznělo to tady od mých předřečníků, právo občana na digitální službu nebo digitální ústavu, ale chtěl bych říct tři klíčové věci, nebo aspekty, které jsme řešili u tohoto návrhu zákona.
Prvním je dostupnost a pohodlí používání služeb. Skutečně i naši prarodiče dnes mají internetové bankovnictví, umějí se do něj přihlásit a díky tomu, že je těch účtů klientů přes 5 milionů, dojde skutečně k liberalizaci možnosti přístupu ke službám státu v digitální formě. Takže je to to pohodlí - aby občané mohli používat ty služby, musí se k nim pohodlně přihlásit. Opravdu, čtečka na kartu, kde na čipu jsou nahrané ty věci, není úplně ideální. Museli byste s sebou nosit spoustu věcí. Ale do elektronického bankovnictví se přihlásíte jednoduše i přes telefon.
Druhým aspektem, a ten je podle mne velmi důležitý a ukazuje i to, jak je podstatné sdílet zahraniční zkušenosti, a to je reciprocita služby, kterou poskytuje banka, a toho, co stát na oplátku poskytne bankám. Navíc v oblastech, které ty banky stejně musejí vykonávat, což je třeba kontrola praní špinavých peněz. Severské země jsou s digitalizací daleko dál než Česká republika. Finsko, kde jsme se byli na tento proces podívat, taktéž zavedlo bankovní identitu, ale na počátku si ten proces nastavili špatně - bylo to za úplatu. Tím, jak se digitalizace stala každodenním chlebem a vy se můžete přes bankovní identitu přihlásit x-krát denně do služeb státu, tak najednou rostl balík peněz, které musí platit bankám za to, že to poskytují. Já jsem rád, že jsme našli tuto reciprocitu v tom návrhu a vlastně ta druhá část, kdy jsme vyjednávali o komplexním pozměňovacím návrhu, skutečně šla přes jakousi tabulku informací, které ze základních registrů mohou používat banky pro výkon činností, které ve finále jsou po nich požadovány i třeba ve věci praní špinavých peněz nebo boje proti terorismu.
Takže tady se ze strany bankovní asociace, ale i ministerstev, ale i třeba služeb, které se zabývají bezpečností České republiky, vedl dialog, a myslím si, že ten poměr je ideální, tudíž, a to tu také zaznělo, občané skutečně nemusejí mít obavy, že dojde k nějakému vytahování informací komerčními subjekty z registrů. A to je ta třetí věc, která je důležitá. My jsme skutečně dbali na to, aby v tomto procesu z pohledu toho, že je komerčním subjektům umožněno přistupovat do registrů, byl kladen důraz na soukromí.
Já bych chtěl ještě jednou poděkovat členům pracovní skupiny, což jsou nejenom poslanci, ale zástupci z bankovního sektoru, jsou to lidé z ICT Unie a vlastně skupina dalších odborníků, včetně odborníků z ministerstev, která se do přípravy tohoto zákona zapojila. A já doufám, že tento zákon i s pozměňovacími návrhy, které dnes budou načteny ve třetím čtení, do Vánoc projde Poslaneckou sněmovnou. Děkuji.
Předseda PSP Radek Vondráček: Děkuji. Ptám se, za má ještě někdo zájem o vystoupení v obecné rozpravě. Jestliže tomu tak není, končím obecnou rozpravu. Je zájem o závěrečná slova ze strany navrhovatelů či zpravodaje? Není tomu tak. Návrh na vrácení zákona nezazněl, zahajuji podrobnou rozpravu. Připomínám, že pozměňovací a jiné návrhy přednesené v podrobné rozpravě musí být vždy odůvodněny. Jako první do podrobné rozpravy paní poslankyně Kořanová, poté pan poslanec Nacher.
Poslankyně Barbora Kořanová: Děkuji za slovo, dnes už naposledy. Já bych se ráda přihlásila ke komplexnímu pozměňovacímu návrhu, najdete ho v systému pod číslem 3714, a týká se přístupu bank a poboček zahraničních bank do základních registrů, upravuje užitou terminologii, bankovní tajemství atd., atd.
Další pozměňující návrh, ke kterému jsem se hlásila, týkající se pojišťoven, je v systému nahrán pod číslem 3591. Děkuji.
Předseda PSP Radek Vondráček: Děkuji. Pan poslanec Nacher.
Poslanec Patrik Nacher: Pěkné odpoledne ještě jednou. Jak už bylo řečeno, já bych se přihlásil k pozměňovacímu návrhu, který najdete v systému pod číslem 3789. Děkuji.
Předseda PSP Radek Vondráček: Děkuji. Pan poslanec Dolejš.
Poslanec Jiří Dolejš: Ještě jednou dobré odpoledne. Já bych s vaší pomocí rád zrealizoval jednu věc, která umožní, aby naše úsilí padlo na úrodnou půdu. Protože v takřka adventní čas bude našlapaný náš diář parlamentní práce, tak je třeba trošku zrychlit postup, abychom zvládli i to třetí čtení. Protože před třetím čtením, jak je v kraji zvykem, a ukládá nám to i naše pravidlo, musíme ještě projednat pozměňovací návrhy před třetím čtením ve výboru, tak bych si dovolil využít dobrodiní § 95 jednacího řádu, který nám umožňuje navrhnout, a tedy schválit zkrácení oné lhůty třetí čtení na sedm dnů. Což bych byl rád, abychom učinili, protože výbor už je v lesklé zbroji připraven to projednat ještě tento čtvrtek. Děkuji.
Předseda PSP Radek Vondráček: Já vám děkuji. Jestliže nikdo další se do rozpravy nehlásí, tak podrobnou rozpravu končím. Opět, zájem o závěrečná slova není. A jediný návrh, který padl v rozpravě, je návrh na zkrácení lhůty pro třetí čtení o sedm dnů tedy na sedm dnů.
Zavolám naše kolegy z předsálí a vyslyším žádost o odhlášení všech, což jsem právě učinil. Požádám vás, abyste se znovu přihlásili svými identifikačními kartami. Tak bych teď přečetl nějakou omluvu a zrovna mi žádnou nepřinesli. Ale dáme ještě čas kolegům, aby se mohli zúčastnit hlasování.
Pro ty, kteří právě dorazili do sálu, zopakuji: budeme hlasovat o zkrácení lhůty pro třetí čtení o sedm dnů, tedy na sedm dnů, podle § 95 odst. 1 jednacího řádu.
Já zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?
V hlasování číslo 11 přihlášeno je 125, pro 122, proti nikdo. Návrh na zkrácení lhůty byl přijat. Já končím druhé čtení tohoto návrhu a všem vám děkuji.
Otevírám nový bod, kterým je
Aktualizováno 1. 9. 2020 v 16:48.