(9.20 hodin)

 

Poslanec Mikuláš Ferjenčík: Děkuji za slovo, pane předsedající. Já si dovolím navrhnout protinávrh k protinávrhu kolegy Faltýnka, který mě poměrně nepříjemně překvapil. Mně přijde velmi nespravedlivé, aby se nějaké zákony z bloku senátních tisků řadily extra. Ještě to chápu u důchodů, které bylo potřeba stihnout, ale tady zjevně šlo o návrh, který vyobstruovala vládní koalice, která ho odmítla projednat v úterý, kde místo toho, aby se hlasovalo, tak si sociální demokracie vzala přestávku, tak já nevidím důvod, proč by se teď měl předřazovat. Naopak, já si myslím, že rozšíření EET o třetí a čtvrtou vlnu je nejhorší zákon, co máme na pořadu schůze, i z pohledu, na kolik lidí to dopadne velmi negativně, a proto navrhuji, aby se bod číslo 4, sněmovní tisk 205 zákona o elektronické evidenci tržeb, zařadil na poslední místo této schůze. Děkuji za podporu.

 

Předseda PSP Radek Vondráček: Děkuji. Pan poslanec Munzar k pořadu schůze.

 

Poslanec Vojtěch Munzar: Děkuji, pane předsedající. Vážené kolegyně, vážení kolegové, já navážu na pana kolegu Ferjenčíka, protože se hlásím ke stejnému bodu, to znamená ke sněmovnímu tisku 205, který pan předseda klubu hnutí ANO Faltýnek navrhuje zařadit dnes. Já si myslím, že v úterý jsme to tady všichni viděli, že si tady vzaly nejdřív klub hnutí ANO, potom ČSSD obstrukční přestávky. To se zpomalilo. Mohlo se hlasovat. Nevím, proč se nehlasovalo. Teď najednou strašně spěcháte a navrhujete to zařadit dnes.

Já budu mít protinávrh. Zřejmě jste se dopočítali poslanců, ale já budu mít protinávrh, abychom zůstali u toho, aby tento návrh zůstal v bloku senátních vratek, a navrhuji ho dát jako poslední bod za bod senátních vratek po bodu 13. Děkuji.

 

Předseda PSP Radek Vondráček: Děkuji. Ptám se, kdo ještě k pořadu schůze v tuto chvíli. Nikoho nevidím. Tak se vypořádáme s jednotlivými návrhy hlasováním. Nejprve se budeme věnovat bodu 4 - EET. Zazněly tady celkem tři návrhy. Dva mohu považovat za protinávrhy toho původního. (Poslanec Faltýnek namítá z místa.) Já si myslím, že v tomto případě bych spíše hlasoval protinávrh. Protinávrhy bych zřejmě hlasoval v pořadí, tak jak byly předneseny.

 

To znamená, nejprve pan poslanec Ferjenčík, ten to chce jako poslední bod této schůze. Takže všichni víme, o čem hlasujeme.

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování 61 přihlášeno 187, pro 85, proti 99. Návrh přijat nebyl.

 

Nyní je zde druhý protinávrh, abychom tento bod zařadili jako poslední bod v bloku zákonů vrácených Senátem.

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování 62 přihlášeno 187, pro 83, proti 99. Tento návrh nebyl přijat.

 

Nyní tedy původní návrh, abychom tento bod zařadili dnes jako první bod dnešního jednání.

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?

hlasování 63 přihlášeno 187, pro 104, proti 80. Návrh byl přijat.

 

Dále je zde návrh pana poslance Vymazala, abychom bod 114, tisk 331, zařadili v úterý 24. 9. jako první bod jednání.

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?

hlasování 64 přihlášeno 187, pro 63, proti 89. Tento návrh přijat nebyl.

 

Dále je zde návrh pana poslance Foldyny na zařazení nového bodu do pořadu této schůze, který nazval Přejmenování Poslanecké sněmovny na autonomní... teď nevím, Centrum klinika 2. Nepoznačil jsem si to celé, ale asi víme, o čem hlasujeme.

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?

hlasování 65 přihlášeno 186, pro 11, proti 99. Tento návrh přijat nebyl.

 

Pak zde máme návrh paní poslankyně Černochové, abychom bod 308, pozice vlády ve věci zákazu olova, zařadili 24. jako první bod, to znamená ve variabilním týdnu v úterý jako první bod.

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování číslo 66 přihlášeno 188, pro 174, proti 4. Návrh byl přijat.

 

Dále je zde návrh pana poslance Čižinského, abychom tisk 191 zařadili dnes za tisk 326, to znamená, po 217 bude 214.

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování číslo 67 přihlášeno 187, pro 61, proti 53. Tento návrh přijat nebyl.

 

Pak už následovaly jednotlivé protinávrhy, takže jsme se vypořádali se všemi návrhy, které zazněly k pořadu schůze.

Po tomto hlasování požádal o vystoupení s přednostním právem pan předseda Bartoš. Takže prosím, pane předsedo, máte slovo. Přečtu ještě dodatečnou omluvu. Omlouvá se z dnešního jednání od 13.30 z osobních důvodů paní poslankyně Pavla Golasowská.

 

Poslanec Ivan Bartoš: Dobrý den vážené dámy, vážení pánové, pane předsedo, vládo. Jelikož budeme probírat jako první bod poslední čtení týkající se rozšíření EET, chtěl bych shrnout jenom pět důvodů, proč Piráti toto rozšíření nepodpoří.

Tady se neustále hovoří ekonomickou efektivitou zavádění EET, ale jak jsme již dokázali i z analýz i z rozborů toho, co nám prezentovala paní ministryně Schillerová, vláda si v tomto nepokrytě vymýšlí. Výnosy EET první a druhé vlny nemají oporu v datech. Ostatně v oborech, kde EET nebylo zavedeno, výběr DPH roste rychleji než v oborech, kde EET zavedeno bylo. Takže ta čísla, kterými vláda operovala ke zdůvodnění třetí a čtvrté vlády a vlastně i k vyhodnocení zavedení první a druhé vlny, nedávají smysl a vláda si je vymýšlí.

Druhý důvod, a ten si myslím, že je podstatný. Pokud má zavádění EET zvýšit možnosti kontroly výběru daní, tak v té třetí a čtvrté vlně u nejmenších živnostníků to k tomu nemůže vést. U transakcí v první a v druhé vlně může být nějaký kontrolor, který kontroluje, zda je vše zaúčtováno, nicméně u malých živnostníků, kde dochází k poskytnutí nějaké služby třeba opravou vaší domácnosti, rozhodně žádná třetí osoba není. Takže kontrola té elektronické transakce skrze EET nemůže být realizována. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP