(11.20 hodin)
(pokračuje Zemánek)

Pak bychom hlasovali návrh pod písmenem C pana poslance Petra Kudely ke komplexnímu pozměňovacímu návrhu A. Za třetí bychom hlasovali návrh D paní poslankyně Fischerové ke komplexnímu pozměňovacímu návrhu A, který zde připomenula.

Pane předsedající, mám říkat rovnou stanoviska?

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Procedura byla přednesena a já se nejdříve zeptám, zda někdo vznáší námitku nebo jiný návrh při postupu hlasování. Není tomu tak.

 

V tom případě zahajuji hlasování a táži se, kdo je pro návrh procedury hlasování tak, jak zde byla přednesena, nechť zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?

Je to hlasování s pořadovým číslem 34. Přítomných poslankyň a poslanců je 186, pro návrh 163, proti nikdo. Návrh tedy byl přijat. Můžeme začít s jednotlivými body tak, jak byly předneseny.

 

Poslanec Jiří Zemánek: Návrh A - doporučuji. (Navrhovatelka: Doporučuji.)

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji. Zahajuji hlasování a táži se, kdo je pro návrh tak, jak byl předložen, nechť zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?

Máme hlasování s pořadovým číslem 35. Přítomných poslankyň a poslanců je 186, pro návrh 171, proti nikdo. S návrhem byl vysloven souhlas. Můžeme pokračovat.

 

Poslanec Jiří Zemánek: Návrh pod písmenem C - nedoporučuji. (Navrhovatelka: Nedoporučuji.)

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji. Zahajuji hlasování a táži se, kdo je pro návrh tak, jak byl předložen. Kdo je proti tomuto návrhu?

Je to hlasování s pořadovým číslem 36. Přítomných poslankyň a poslanců je 186, pro návrh 13, proti 142. Návrh byl zamítnut. Můžeme pokračovat.

 

Poslanec Jiří Zemánek: Pozměňovací návrh pod písmenem D - nedoporučuji. (Navrhovatelka: Nedoporučuji.)

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji a zahajuji hlasování a táži se, kdo je pro návrh tak, jak byl předložen. Kdo je proti návrhu?

Je to hlasování s pořadovým číslem 37. Přítomných poslankyň a poslanců je 186, pro návrh 43, proti 86. Návrh byl zamítnut.

 

Konstatuji tedy, že o všech návrzích bylo hlasováno. Je tomu tak, pane zpravodaji? (Zpravodaj souhlasí.) Děkuji. V tom případě přikročíme k hlasování o celém návrhu zákona.

 

Přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s návrhem poslanců Kristýny Zelienkové, Jany Pastuchové, Margity Balaštíkové, Jeronýma Tejce a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, podle sněmovního tisku 219 a ve znění schváleném Poslaneckou sněmovnou."

Zahajuji hlasování a táži se, kdo je pro návrh usnesení tak, jak bylo přečteno, nechť zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?

Máme hlasování s pořadovým číslem 38, přihlášeno je 186 poslankyň a poslanců, pro návrh 162, proti 9, zdrželo se 15. Konstatuji, že s návrhem zákona byl vysloven souhlas.

 

Děkuji jak paní navrhovatelce, tak panu zpravodaji. Končím projednávání tohoto bodu.

 

Zahajuji projednávání dalšího bodu, jak je schváleno na pořadu, a tím je bod

 

91.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních
komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 361/2000 Sb.,
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
(zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů,
a další související zákony
/sněmovní tisk 374/ - třetí čtení

Prosím, aby místo u stolku zpravodajů zaujal ministr dopravy Dan Ťok a zpravodaj garančního výboru pan poslanec Karel Šidlo. Požádám vás tedy, pánové, abyste zaujali místa u stolku zpravodajů. Pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 374/3, které byly doručeny dne 8. dubna 2015. Usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 374/4.

Nyní se táži navrhovatele, zda má zájem vystoupit před otevřením rozpravy... Táži se pana navrhovatele, zda chce vystoupit před otevřením rozpravy. Chce. V tom případě poprosím pana ministra, aby vystoupil se svým příspěvkem. Máte slovo. (V sále je velmi rušno.)

 

Ministr dopravy ČR Dan Ťok Vážený pane předsedo, vážené poslankyně, vážení poslanci, ve stručnosti bych chtěl připomenout, že novela předkládaného zákona obsahuje zejména změny v oblasti ochrany veřejně přístupné účelové komunikace, v oblasti úpravy působnosti obecních úřadů, ve změně pojetí a vymezení kategorií tříd dálnic a silnic, nakládání s vraky či vyloučením tranzitní nákladní dopravy u silnic 2. a 3. třídy.

Garanční výbor, kterým byl určen hospodářský výbor, se touto novelou opětovně zabýval, aby posoudil uplatněné poslanecké pozměňovací návrhy načtené při druhém čtení. Hospodářský výbor doporučil také způsob hlasování o pozměňovacích návrzích ve třetím čtení, se kterým souhlasím. (Hluk v sále, diskuse mezi poslanci.)

Pozměňovací návrhy, se kterými nesouhlasím, se týkají postavení policie při stanovování dopravního značení, navrhovaných úprav správního trestání u kontrolního vážení či u znečišťování pozemních komunikací, a zejména pak zvýšení rychlosti na dálnicích. K tomuto bodu bych rád dodal následující skutečnosti. Existují rizika na zvýšení nejvyšší povolené rychlosti na dálnici ze 130 km na 150 km. Podle našeho odborného stanoviska směrové a výškové vedení dálnice a s tím spojené rozhledové poměry jsou podle státních norem projektování silnic a dálnic navrhovány na dovolenou rychlost 130 km. Při zvýšené dovolené rychlosti nad 130 km nebudou splněny rozhledy pro zastavení na velké části dálniční sítě, vozidla se budou pohybovat větší rychlostí, než na kterou je zajištěn rozhled pro bezpečné zastavení.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já se omlouvám, pane ministře, ale opět musím požádat kolegy a kolegyně: V případě, že máte něco důležitého na srdci, co potřebujete projednat, jděte do předsálí, protože není slyšet, co se zde přednáší. Děkuji vám za to, že to budete respektovat.

Prosím, pane ministře, pokračujte.

 

Ministr dopravy ČR Dan Ťok Délky připojovacích a odbočovacích pruhů jsou na dálnicích podle ČSN 736102 Projektování křižovatek navrhovány s návrhovou rychlostí 120 km. Při návrhu připojovacích pruhů se vychází z předpokladu, že vozidlo v připojovacím pruhu dosáhne 75 % rychlosti vozidla v průběhu (pruhu) průběžném. Při zvýšení dovolené rychlosti na 150 km by bylo pravděpodobně nutné prodloužit připojovací a odbočovací pruhy. Dále by bylo při mimoúrovňových křižovatkách nutné zvětšit poloměry směrových oblouků, větví křižovatek atd.

Jenom bych rád řekl, že existují závažné důvody pro to, že ty dálnice jsou dneska naprojektovány na rychlost 130 km. Možné zvýšení by mohlo přivést nutnost dalších úprav. Při všem respektu k tomu, že záleží na tom, jak budete hlasovat podle vašeho svědomí a vašeho názoru, rád bych apeloval, aby Sněmovna tento pozměňovací návrh na zvýšení rychlosti na dálnicích nepodpořila. Děkuji vám.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji vám, pane ministře. Nyní otvírám rozpravu. Eviduji jednu přihlášku. V tento moment už dvě. Chci se zeptat - pouze s přednostním právem? V tom případě pan předseda Stanjura s přednostním právem. Připraví se potom pan poslanec Kudela a pan poslanec Adamec. Máte slovo. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP