(9.40 hodin)

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Zahajuji hlasování. Kdo je pro, ať stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

Hlasování má pořadové číslo 46, přihlášeno 171, pro hlasovalo 162, proti nikdo, takže to bylo přijato.

 

Poslankyně Soňa Marková: Nyní bychom dokončili hlasování o pozměňovacích návrzích pod bodem B. Předkladatel si přeje hlasování po bodech, takže nejprve B1. (Stanovisko zpravodajky je neutrální, stanovisko ministryně nesouhlasné.)

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Zahajuji hlasování. Kdo je pro, ať stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

Hlasování má pořadové číslo 47, přihlášeno 171, pro hlasovalo 12, proti 65. To bylo zamítnuto.

 

Poslankyně Soňa Marková: Bod B2. (Stanovisko zpravodajky je neutrální, stanovisko ministryně nesouhlasné.)

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Zahajuji hlasování. Kdo je pro, ať stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

Hlasování má pořadové číslo 48, přihlášeno 172, pro hlasovalo 13, proti 63. To bylo zamítnuto. Prosím dále.

 

Poslankyně Soňa Marková: Bod B4. (Stanovisko zpravodajky je neutrální, stanovisko ministryně nesouhlasné.)

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Zahajuji hlasování. Kdo je pro, ať stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

Hlasování má pořadové číslo 49, přihlášeno 172, pro hlasovalo 13, proti 64. To bylo zamítnuto. Prosím.

 

Poslankyně Soňa Marková: Bod B5. (Stanovisko zpravodajky je neutrální, stanovisko ministryně nesouhlasné.)

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Zahajuji hlasování. Kdo je pro, ať stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

Hlasování má pořadové číslo 50, přihlášeno 172, pro hlasovalo 16, proti 66, takže to bylo také zamítnuto.

 

To jsou všechny návrhy?

 

Poslankyně Soňa Marková: Vypořádali jsme se všemi pozměňovacími návrhy, takže můžeme hlasovat o zákonu jako o celku.

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Dobře. Přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s vládním návrhem zákona, kterým se mění zákon č. 123/2000 Sb., o zdravotnických prostředcích a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, podle sněmovního tisku 885, ve znění schválených pozměňovacích návrhů."

Zahajuji hlasování. Kdo je pro tento text, ať stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

Hlasování má pořadové číslo 51, přihlášeno 172, pro hlasovalo 156, proti 1. Konstatuji, že s návrhem zákona byl vysloven souhlas.

 

Děkuji paní ministryni i paní zpravodajce. To je všechno k bodu 84, který jsme právě ukončili dnes jako první.

 

Máme za sebou první bod programu a před sebou druhý. Druhým bodem je

89.
Vládní návrh zákona o veřejných službách v přepravě cestujících
a o změně dalších zákonů
/sněmovní tisk 1054/ - třetí čtení

Prosím pana ministra Slamečku (kolem ministra Slamečky stojí a hovoří několik poslanců), který je pod tlakem. Pan ministr dopravy je pod permanentním tlakem. Já ho prosím, aby se přesto dostavil ke stolku zpravodajů, stejně jako poslanec Vojíř. Pozměňovací návrhy máme pod sněmovním tiskem 1054/2.

Mohu otevřít rozpravu. (Ministr už stojí u mikrofonu.) Chápu to tak, že pan ministr se do ní hlásí jako první. Prosím, pane ministře, můžete vystoupit jako první v rozpravě.

 

Ministr dopravy vlády ČR Gustáv Slamečka Vážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, předmětem našeho dnešního jednání je vládní návrh zákona o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších zákonů. Tento návrh zákona projednala Poslanecká sněmovna v prvním a druhém čtení na své 75. schůzi ve dnech 12. a 17. března. Jistě nemusím podrobně popisovat obsah vládního návrhu, jeho účel či nezbytnost jeho přijetí, ostatně obšírné představení zákona jsem provedl v rámci svého úvodního slova v Poslanecké sněmovně při prvním čtení.

Dovolte mi však znovu zdůraznit, že návrh zákona, který vám vláda předložila k projednání, je pro oblast zabezpečování veřejné dopravy nesmírně důležitý a vznikal dlouhou dobu za obtížných jednání se všemi klíčovými hráči, tedy se samosprávou, dopravci, odbory i odbornou veřejností. Kvalitní a aktuální právní úprava provázaná s právem Evropské unie, zohledňující v možné míře zájmy a potřeby těch, na něž bude především dopadat, je nezbytným předpokladem pro další rozvoj a zatraktivnění veřejné dopravy v České republice. Musíme si uvědomit, co je naším cílem. Roztříštěná právní úprava bez provázání s platným a účinným nařízením Evropské unie? Postup při uzavírání smluv a výběru dopravců bez jasných pravidel pro objednatele, dopravce a dozorový orgán? Navyšování počtu sporů z toho plynoucích, které znamenají nejistotu a administrativní a finanční zátěž pro veřejné rozpočty i dopravce? Sankční řízení proti České republice za to, že nesplnila svou povinnost zajistit řádnou aplikaci nařízení 1370? To jistě nechce nikdo z nás.

Velmi proto vítám, že hospodářský výbor na svém jednání jednoznačně podpořil přijetí vládního návrhu zákona a zdůraznil jeho kvalitu a nezbytnost. Velmi vítám i to, že výstupem jednání hospodářského výboru i druhého čtení je jen malé množství pozměňovacích návrhů. Jde jednak o drobné změny textu návrhu zákona technické povahy, které jsou obsaženy v tisku 1054/2 v části A pod bodem 2 a v části B pod bodem 2 a 4. Ministerstvo dopravy přijetí těchto pozměňovacích návrhů podporuje. Hlavní pozměňovací návrhy směřují k doplnění vládního návrhu zákona o úpravu ochrany investic dopravce do nově pořízených vozidel pro zajišťování veřejných služeb. Hospodářský výbor na svém jednání jednoznačně podpořil zahrnutí této oblasti do návrhu zákona o veřejných službách v přepravě cestujících a přijal pozměňovací návrh uvedený v tisku 1054/2 v části A pod bodem 1. Ve druhém čtení načetl pan poslanec Zapletal alternativní úpravu ochrany investic dopravce uvedenou v tisku 1054/2 v části B pod bodem 1 a 3. Ministerstvo dopravy zde podporuje přijetí pozměňovacích návrhů pana poslance Zapletala, na jejichž formulaci jsme se aktivně podíleli a které byly projednány také s Asociací krajů i odbornou veřejností a které jsou v souladu s nařízením Evropské unie 1370.

Dovolte mi krátce zrekapitulovat postoj Ministerstva dopravy k podaným pozměňovacím návrhům. Ministerstvo dopravy podporuje přijetí všech pozměňovacích návrhů přednesených panem poslancem Zapletalem ve druhém čtení a dále přijetí technického pozměňovacího návrhu hospodářského výboru uvedeného v tisku 1054/2 v části A pod bodem 2. Z důvodu podpory návrhu pana poslance Zapletala naopak Ministerstvo dopravy nepodporuje přijetí pozměňovacího návrhu hospodářského výboru k ochraně investic dopravce, který je uveden v tisku 1054/2 v části A pod bodem 1. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP