(9.50 hodin)
(pokračuje Nečas)

Opět svůj racionalizační návrh opírám o negativní názor vlády České republiky. Vláda upozorňuje na rozpor této právní normy s právem Evropské unie a také na skutečnost, že zdravotní pojišťovny nejsou soutěžiteli podle zákona o ochraně hospodářské soutěže, a také vláda České republiky upozorňuje na legislativně technické nedostatky tohoto návrhu, který by zakazoval zdravotním pojišťovnám jakýmkoliv způsobem se vlastnicky podílet na provozování zdravotnických zařízení a zpřísňuje kritéria na členy rad zdravotních pojišťoven. Opět se domnívám, že pod časovým tlakem pouhých dvou řádných schůzí Poslanecké sněmovny, zkrácených lhůt projednávat návrh zákona, který je v rozporu s právem Evropské unie, který obsahuje legislativně technické chyby, by nebylo vhodné. Tyto návrhy by když tak měly být předloženy až po volbách do Poslanecké sněmovny.

Dále navrhuji, dámy a pánové, aby v rámci racionalizace schůze Sněmovny byl vyřazen bod číslo 86, Návrh poslance Miroslava Opálky na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, sněmovní tisk číslo 788, třetí čtení.

Tento návrh na přechod z proplácení náhrady mzdy za pracovní dny a placené svátky na dny kalendářní a tento návrh také obsahuje návrh na zrušení třídenní karenční lhůty v případě dočasné pracovní neschopnosti. Svůj návrh tady opírám především o negativní stanovisko vlády České republiky a také o jasné indikativní údaje, které již na půdě této Poslanecké sněmovny zazněly ve prospěch pokračování stávajícího systému.

Dále navrhuji vyřazení bodu číslo 87, Návrh poslanců Soni Markové, Milana Bičíka, Vojtěcha Filipa, Pavla Kováčika, Milady Halíkové a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon číslo 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění, ve znění pozdějších předpisů, sněmovní tisk 793, třetí čtení.

Jedná se o zrušení stropu při platbě zdravotního pojištění pro osoby, které jsou nad hodnotou tohoto stropu. Svůj racionalizační návrh opírám o negativní stanovisko vlády České republiky.

Dále, dámy a pánové, navrhuji vyřazení bodu číslo 88, Návrh poslance Miroslava Opálky na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, sněmovní tisk 798, třetí čtení.

Jedná se o zrušení stropu při platbě pojistného na sociální zabezpečení. Opírám svůj racionalizační návrh opět o negativní stanovisko vlády České republiky.

Dále navrhuji vyřazení bodu číslo 95, Návrh poslanců Mirka Topolánka, Robina Böhnische, Petra Wolfa a dalších na vydání zákona o kompenzaci za ztrátu zaměstnání z politických důvodů v letech 1948 až 1989, sněmovní tisk 809, třetí čtení.

Jsem si vědom, že tento zákon má svůj výrazný morální rozměr, ale na druhou stranu v této ekonomické situaci, ve které se nacházejí veřejné rozpočty, se domnívám, že by neměl být projednáván, přest že je pod ním podepsán předseda mé vlastní politické strany. Myslím si, že vyšší prioritou v tuto chvíli je stabilita veřejných rozpočtů a nezvyšování deficitu veřejných financí a nezvyšování tlaku na výdaje státního rozpočtu.

Dále navrhuji vyřazení bodu 99, Návrh poslanců Michaely Šojdrové, Ludvíka Hovorky, Jiřího Carbola a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, ve znění pozdějších předpisů, sněmovní tisk 939, třetí čtení.

Jedná se o návrh na zrušení části tzv. Janotova balíčku v oblasti peněžité pomoci v mateřství a svůj racionalizační návrh tady opírám nesouhlasné stanovisko vlády České republiky.

Dále navrhuji vyřazení bodu číslo 100, Návrh poslanců Davida Ratha, Jiřího Paroubka, Richarda Dolejše, Jiřiny Fialové, Borise Šťastného, Jiřího Carbola, Stanislava Grospiče, Olgy Zubové, Jana Klase, Milana Urbana a dalších na vydání zákona o zřízení Královské univerzity Střední Čechy v Kutné Hoře a o změně zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, sněmovní tisk 749, třetí čtení.

Opět úplně analogicky s návrhem v rámci druhého čtení opírám svůj racionalizační návrh o negativní stanovisko vlády České republiky.

Dále navrhuji vyřazení bodu 101, Návrh poslanců Václava Grünera, Karla Kratochvíle, Ladislava Skopala, Přemysla Rabase, Miloslavy Vostré, Josefa Šenfelda a dalších na vydání zákona o zahrádkářské činnosti a úpravě některých podmínek jejího provozování (zahrádkářský zákon), sněmovní tisk 791, třetí čtení.

Domnívám se, že jsem přednesl dostatečné odůvodnění, když jsem navrhoval vyřazení tohoto návrhu zákona v rámci druhých čtení. Opět chci připomenout, že vláda České republiky vyjádřila nesouhlas s tímto návrhem.

Dále navrhuji vyřazení bodu číslo 103, Návrh poslanců Jiřího Paroubka, Zdeňka Škromacha, Bohuslava Sobotky a dalších na vydání zákona o jednorázovém příspěvku k důchodům, sněmovní tisk 940, třetí čtení.

Připomínám analogicky se svým návrhem, který se týkal druhého čtení tohoto návrhu zákona, že tento návrh zatěžuje výdajovou stránku státního rozpočtu téměř o 7 miliard korun, zvyšuje deficit veřejných financí - a vláda České republiky zaujala k tomuto návrhu k mému překvapení neutrální stanovisko.

Dále navrhuji vyřazení bodu číslo 107, Návrh poslanců Zuzky Bebarové-Rujbrové, Miloslavy Vostré, Kateřiny Konečné, Milana Bičíka, Soni Markové, Marty Bayerové, Josefa Šenfelda, Ivany Levé a Milady Halíkové na vydání zákona o poskytování půjček se státním příspěvkem mladým manželům.

Opět analogicky s mým návrhem na vyřazení tohoto návrhu v rámci druhých čtení chci připomenout, že tento návrh je založen na zvýšení tlaku na výdajovou stránku státního rozpočtu a že k němu vláda České republiky zaujala negativní stanovisko.

Dále navrhuji vyřazení bodu číslo 109, tedy Návrhu poslanců Milady Halíkové a Miroslava Opálky na vydání zákona o nájemném z bytů a jeho sjednávání, sněmovní tisk 631, třetí čtení.

Připomínám analogicky s návrhem tohoto zákona v rámci druhých čtení, že vláda České republiky s tímto návrhem vyjádřila nesouhlas a že by přijetí tohoto návrhu přineslo komplikace pro Českou republiku v řízení před Evropským soudem pro lidská práva ve věci stížnosti majitelů domů a že návrh navíc zavádí regulaci pro všechna bytová družstva včetně těch, kde již regulace neexistuje.

Dále, dámy a pánové, navrhuji vyřazení bodu číslo 115, Návrh poslanců Milana Urbana, Cyrila Zapletala, Břetislava Petra, Vlastimila Aubrechta, Gabriely Kalábkové a Petra Červenky na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 406/2000 Sb., o hospodaření energií, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony, sněmovní tisk 727, třetí čtení.

Jedná se tedy opět v souladu s mým návrhem vyřadit tuto novelu z průběhu druhých čtení o stanovisko, které se opírá o negativní názor vlády České republiky.

Dále navrhuji, dámy a pánové, aby z pořadu schůze byl vyřazen bod číslo 117, tedy Návrh poslanců Ivany Levé, Zuzky Bebarové-Rujbrové, Milana Bičíka, Soni Markové, Miloslavy Vostré, Josefa Šenfelda a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 348/2005 Sb., o rozhlasových a televizních poplatcích a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, sněmovní tisk 730, třetí čtení.

Tady jenom znovu připomenu, že se jedná o návrh, který se, podobně tedy jako můj návrh na vyřazení této novely z průběhu druhých čtení, opírá o negativní stanovisko vlády.

Dále, dámy a pánové, navrhuji, aby z pořadu schůze byl vyřazen bod číslo 118, tedy Návrh poslanců Vojtěcha Filipa, Petra Braného, Pavla Kováčika a dalších na vydání zákona o zrušení zákona č. 99/2000 Sb., o zákazu dodávek pro jadernou elektrárnu Búšehr, sněmovní tisk 733, třetí čtení. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP