(9.10 hodin)
(pokračuje Talmanová)

Zahajuji hlasování s pořadovým číslem 205 a táži se, kdo souhlasí s tímto návrhem. Kdo je proti? Děkuji vám.

Z přítomných 141 poslankyň a poslanců pro návrh 83, proti 6. Tento návrh byl schválen.

 

Pan poslanec Koníček navrhuje, abychom se dnes v 11 hodin pevně zabývali bodem 165, současnou situací v Nejvyšším kontrolním úřadu, s tím, že na tuto hodinu je připraven se účastnit prezident NKÚ.

Než rozhodneme o tomto návrhu v hlasování, sděluji vám, že pan poslanec Petr Gandalovič má náhradní kartu 22.

 

Takže bod 165, NKÚ, dnes v 11 hodin.

Zahajuji hlasování s pořadovým číslem 206 a táži se, kdo souhlasí s tímto návrhem. Kdo je proti? Děkuji vám.

Z přítomných 142 poslankyň a poslanců pro návrh 129, proti 1. I tento návrh byl schválen.

 

Pan poslanec Hovorka navrhuje zařadit bod 55, sněmovní tisk 926, za blok třetích čtení.

Zahajuji hlasování s pořadovým číslem 207. Táži se, kdo souhlasí s tímto návrhem. Kdo je proti? Děkuji vám.

Z přítomných 145 poslankyň a poslanců pro návrh 78, proti návrhu 46. I tento návrh byl schválen.

 

Paní poslankyně Jakubková navrhuje zařazení bodu 52, sněmovního tisku 889, před blok třetích čtení dnes, tedy za rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury a nově schváleného bodu 89, tedy rozpočtu Státního fondu rozvoje bydlení.

Zahajuji hlasování s pořadovým číslem 208. Táži se, kdo souhlasí s tímto návrhem. Kdo je proti? Děkuji vám.

Z přítomných 147 poslankyň a poslanců pro návrh 63, proti návrhu 31. Tento návrh nebyl schválen.

 

Můžeme tedy přistoupit k prvnímu dnes projednávanému bodu, kterým je bod

88.
Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2010
a střednědobý výhled na roky 2011 a 2012
/sněmovní tisk 921/

K tomuto bodu vám byla rozdána opravená verze podle sněmovním tiskem 921/1. Nyní prosím ministra dopravy pana Gustáva Slamečku, aby tento materiál uvedl a upřesnil, který materiál budeme brát jako základ našeho projednávání. Vážený pane ministře, máte slovo.

 

Ministr dopravy vlády ČR Gustáv Slamečka (Slovensky.) Vážená paní předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, dovoluji si vám předložit ke schválení návrh rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2010 a střednědobý výhled na léta 2011 a 2012 pod sněmovním tiskem 921/1. Tento návrhu rozpočtu fondu byl sestaven podle požadavků zákona o Státním fondu dopravní infrastruktury, prošel schválením ve výboru státního fondu, projednáním v jeho dozorčí radě a následně v hospodářském výboru a v rozpočtovém výboru.

Rozhodnutím o změnách v kapitolách státního rozpočtu na rok 2010 před dvěma dny přišel návrh rozpočtu fondu o 5,1 mld. korun, a to i v situaci, kdy tento rozpočet byl sestaven i při vládou deklarované podpoře dopravním investicím jako výrazně úsporný. Rozpočet fondu prošel tzv. Janotovým balíčkem ještě v době, kdy se o jeho existenci prakticky vůbec nevědělo. Nepokryté potřeby už jen v portfoliu rozestavěných staveb byly při jeho projednávání ve vládě vyčísleny v hodnotě 30 mld. korun. Po přehodnocení této situace se vláda rozhodla rozpočet fondu navýšit o 11,65 mld., a to vydáním dluhopisů z tzv. dluhopisového programu na D47, čímž se situace trošku zlepšila aspoň v základním pokrytí, a znovu zdůrazňuji, jen rozestavěných staveb.

Dámy a pánové, výdajový rámec původního rozpočtu fondu před jeho snížením o 5 mld. byl 96 mld. korun. Já jsem měl šanci prezentovat rozpočet fondu jednak ve výborech a jednak i v klubech a dostali jste na stůl také tuto prezentaci, která vlastně ukazuje rozbor výdajů a příjmů fondu. Je třeba říci následující skutečnost: 96 mld. je z více než poloviny tvořeno prostředky z Evropské unie. Říkám to proto, že v podstatě kdybychom se drželi metodiky sestavování státního rozpočtu, tak těch 96 mld. by nebylo 96 mld., ale byl bych tu s výdajovým rámcem zhruba v úrovni 47 mld. Z těchto 47 mld. je 11,65 z dluhopisů, takže skutečně to, co by mělo přijít mezi příjmy státního fondu ze státního rozpočtu, je 36 mld. korun. Já si trošku pamatuji na diskuse z minulých let, kdy se poukazovalo, že není správné, že to není 60 mld., že je to jen 50, potom se poukazovalo, že je to jen 45. Takže já znovu opakuji to číslo, ke kterému jsme dospěli dnes: je to 36 mld. korun.

Další významný fakt, který bych chtěl připomenout, je to, že jsme skutečně při tomto úsporném rozpočtu vycházeli z logiky, že nejdřív je třeba zabezpečit spolufinancování akcí, které jsou hrazeny z Evropské unie. Na toto spolufinancování jsme z těch 47 mld. spotřebovali více než 10 mld. korun. Další kontingencí v rozpočtu bylo to, že jsme nechtěli na začátku ten rozpočet zadlužit v tom, že bychom snížili potřebné finanční prostředky na opravu a údržbu jednak železniční sítě a jednak dálniční sítě. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP