(11.20 hodin)
(pokračuje Filip)

A já si myslím, že to jsou důvody, které nás vedou právě k tomu, co by mělo poslance svým způsobem motivovat ke zřízení vyšetřovací komise. Ostatní věci jsou zcela standardní a nemyslím si, že bychom se s nimi měli vypořádávat dlouhou debatou.

Souhlasím s tím, co řekl pan kolega Šimonovský, že lež a pomluva žije vlastním životem a těžko ji vyvrátíte, a bojovat proti ní je tak těžké, že o tom mám jako advokát v devadesátých letech plné skříně spisů. Stejně tak je to v politice. Já jsem přesvědčen, že vyšetřovací komise může pomoci minimálně do budoucna některé lži a pomluvy vyvrátit.

Těžko ale mohu nereagovat na jedinou věc, a to mě od bývalého ministra pana poslance Šimonovského mrzí ze všeho nejvíce, jestliže tady veřejně prohlásí, že cena firmy Kapsch byla o 20 % levnější než v Rakousku. Já tedy musím na druhou stranu říci, že cena firmy Kapsch byla o 30 % dražší než obou dvou vyřazených firem a že samozřejmě onen italský originál Autostrade v Rakousku byl něco jiného než rakouská kopie italského systému v České republice za necelých 22 miliard.

Nezlobte se na mě, tato vaše poznámka, pane kolego, prostřednictvím předsedajícího, mě urazila jako navrhovatele tohoto bodu jednání. Já jsem přesvědčen, že jsou tady důvody pro zřízení vyšetřovací komise.

Návrh usnesení včetně jeho doplňku je v souladu s jednacím řádem a jsem přesvědčen, že o něm může Poslanecká sněmovna bez problému hlasovat. Děkuji vám.

 

Předseda PSP Miloslav Vlček: Děkuji. Přistoupíme k rozpravě podrobné. Tady bych poprosil pana poslance, aby nám znovu přečetl návrh na usnesení.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Návrh usnesení: Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky zřizuje vyšetřovací komisi podle § 48 a 49 zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny. Název komise je vyšetřovací komise pro vyšetření okolností výběrového řízení a uzavření smlouvy na dodávku výkonového mýta pro nákladní vozidla nad 12 tun mezi Českou republikou a firmou Kapsch.

Otázky pro vyšetřovací komisi jsou:

1. Objasnit zejména okolnosti zadání na výběr výkonového mýta pro Českou republiku pro nákladní vozidla nad 12 tun včetně převodu zadání se Státního fondu dopravní infrastruktury na Ministerstvo dopravy České republiky.

2. Návratnost vložených prostředků do zvoleného způsobu řešení výběru výkonového mýta.

3. Životnost současného systému a saldo nákladů a výnosů zvoleného řešení.

4. Možnosti změny smlouvy mezi Českou republikou a firmou Kapsch v návaznosti na zavedení satelitního systému v rámci celé Evropské unie.

Komise se zřizuje jako desetičlenná s tím, že každá politická strana zastoupená v Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky nominuje do této komise po dvou členech. Komise bude své šetření provádět od zřízení, resp. ustavení, až do vyšetření okolností výběrového řízení a uzavření smlouvy včetně dodatků, nejpozději však do 30. 6. 2007.

 

Předseda PSP Miloslav Vlček: Děkuji. Ptám se, jestli chce někdo vystoupit v podrobné rozpravě. Nikoho nevidím. Podrobnou rozpravu končím a přistoupíme k hlasování.

Než zahájím hlasování, odhlásím vás a poprosím vás, abyste se přihlásili hlasovacími kartami.

 

Zahajuji hlasování. Kdo s tímto návrhem souhlasí, ať stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

V hlasování pořadové číslo 162 z přítomných 172 poslankyň a poslanců pro návrh 88, proti 51.

 

Než vyhlásím výsledky, počkám, až zástupci jednotlivých klubů provedou kontrolu hlasování. (Předsedající chvíli čeká.) Ptám se zástupců klubů, jestli je všechno v pořádku. Vidím gesto, že je vše v pořádku. Usnesení bylo schváleno a vyšetřovací komise byla zřízena.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji Poslanecké sněmovně. (Potlesk nalevo a uprostřed sálu.)

 

Předseda PSP Miloslav Vlček: Končím bod 73. Než zahájíme bod 53, o přestávku na jednání poslaneckého klubu mě požádal předseda poslaneckého klubu ČSSD pan poslanec Hašek. Přerušuji naše jednání do 12 hodin.

 

(Jednání bylo přerušeno v 11.26 hodin.)

***




Přihlásit/registrovat se do ISP